به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، در نامه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خطاب با روسای سازمانهای نظام مهندسی استانها آمده است؛ «با توجه به سئوالات برخی از استانها به اطلاع میرساند بخشنامه اخیر وزیر راه و شهرسازی تحت عنوان شیوهنامه تبصره (2) ماده 24 آییننامه اجرایی ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در جلسه شورای مرکزی مورخ 20 فروردین 97 مورد بررسی قرار گرفته و مقرر گردید با توجه به مغایرتهای آن با آییننامه ماده 33 موضوع به وزیر محترم راه و شهرسازی منعکس و از ابلاغ آن خودداری گردد. نظر به اینکه مطابق ماده 23 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مسئولیت اجرای تصمیمات شورای مرکزی با رئیس شورا میباشد، لذا به صراحت اعلام مینماید که وفق مصوبه این شورا مبنی بر عدم ابلاغ بخشنامه مذکور، روسای سازمانها و اعضای هیئت مدیره مجاز به اجرای آن نمیباشند و با متخلفین بر اساس ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد. شایان ذکر است بند (ج) ماده 23 آییننامه اجرایی صرفا بر توجه به ابلاغیهها و اطلاعیههای قانونی وزارت راه و شهرسازی تصریح دارد و از طرف دیگر اعضاء سازمانها به موجب بند (ت) ماده 44 اییننامه متعهدند وظایفی را که از طریق نظام مهندسی استان و یا شورای مرکزی در چارچوب اهداف قانون و اییننامه اجرایی تصویب و ابلاغ میگردد به انجام برسانند. مجددا یادآوری میگردد که ابلاغ بخشنامهها و مصوبات وزارت راه و شهرسازی به سازمانهای استان به موجب بند (ذ) ماده 116 آییننامه اجرایی از وظایف و اختیارات رئیس شورای مرکزی است.» منبع: تسنیم