مدیرعامل انجمن سینمای جوان گفت: افزوده شدن فصل هنرهای نمایشی به دروس آموزش و پرورش اتفاق مبارکی است.

یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
افزوده شدن فصل هنرهای نمایشی به دروس مدارس
افزوده شدن فصل هنرهای نمایشی به دروس مدارس مدیرعامل انجمن سینمای جوان گفت: افزوده شدن فصل هنرهای نمایشی به دروس آموزش و پرورش اتفاق مبارکی است. حبیب ایل بیگی گفت: این طرح اتفاق مبارکی است و قطعا بهره گیری از هنر در آموزش و پرورش به خصوص تصویر می تواند جذاب باشد و به بالا رفتن توانایی دانش آموزان بسیار کمک کند. وی افزود: در چند سال گذشته شاهد بودیم لوح های فشرده آموزشی ای که در دبستان ها و در دوران خردسالی در اختیار کودکان قرار می گرفت و چقدر بر رویشان تاثیر گذار بوده و چقدر موثر بوده است، حال این طرح کمک می کند به هرچه بیشتر بهره گرفتن از آثار نمایشی و فیلم های کوتاه تا کودکان و نوجوانان از همان دوران ابتدایی با این هنر آشنا شوند. ایل بیگی افزود: برای تامین آثار نمایشی و هرچه بهتر کاربردی شدن این طرح باید با متخصصان در بخش های سینمایی و هنری مشورت های لازم صورت بگیرد. وی گفت: یک زمانی ممکن است ما فکر کنیم فیلمی آموزشی است که کاملا با هدف آموزشی ساخته شده باشد ولی می بینیم فیلمی بسیار تاثیر گذار بوده درحالی که با این هدف ساخته نشده و بهره زیادی نیز از مسائل آموزشی نبرده است، این مسئله به درک و قابلیت های متخصصان در این عرصه بازمی گردد. به طور مثال در جشنواره فیلم رشد کسانی که حضور پیدا می کنند با آثار علمی ای مواجه می شوند که ممکن است چندان جذابیتی برایشان نداشته باشد ولی زمانی که خود کودکان و نوجوانان وارد این عرصه شوند آثار رنگ و بوی دیگری به خود می گیرند. یک زمانی ممکن است ما فکر کنیم فیلمی آموزشی است که کاملا با هدف آموزشی ساخته شده باشد ولی می بینیم فیلمی بسیار تاثیر گذار بوده درحالی که با این هدف ساخته نشده و بهره زیادی نیز از مسائل آموزشی نبرده است، این مسئله به درک و قابلیت های متخصصان در این عرصه بازمی گردد. وی ادامه داد: باید یک نظرخواهی از متخصصان هنری کشور صورت بگیرد و از کارشناسان در این زمینه کمک بخواهند تا خروجی بهتری صورت بگیرد. اگر ظرافت های لازم رعایت نشود قطعا تاثیرگذار نخواهد بود و بر ضد خودش عمل خواهد کرد. متخصصان آموزشی در حوزه هنر و نمایش می توانند آثاری را انتخاب کرده و ارائه کنند. مدیر انجمن سینمای جوان تاکید کرد: ما بسیار نیازمند این مسئله هستیم که مربیان شناخت لازم و حداقلی در این زمینه داشته باشند تا بتوانند از این امکان بهره بگیرند و به درستی دانش آموزان را آموزش دهند. وی تاکید کرد: باید آموزش و پرورش درهای خود را بر روی اهالی هنر باز کند. اگر امکان اینکه مربیان را در این مقوله آموزش داده و تربیت کنند را ندارند باید از هنرمندان در این زمینه استفاده کنند. وی در پایان با اشاره به اینکه انجمن سینمای جوان نیز در این طرح هرگونه حمایتی که لازم باشد انجام خواهد داد، خاطرنشان کرد: انجمن سینمای جوان نیز در کل کشور می تواند مربیان را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد تا این طرح بهتر عمل شود. در این زمینه انجمن، فیلم های کوتاه و مناسبی دارد که می تواند در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد و البته سفارش تولید آثار از کودکان و نوجوانانی که آموزش دیده اند بپذیرد. منبع: خبرگزاری پانا بخش سفیران تبیان

برچسب‌ها

پربازدیدها

پربحث‌ها