«مهدی آذريزدی» نويسنده كودك و نوجوان و خادم قرآن صبح روز پنج‌شنبه ـ 18 تير ـ در سن 87 سالگی در بيمارستان آتيه تهران درگذشت.

شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۸ - ۰۰:۰۰
بابای قصه گو به قصه ها پیوست
بابای قصه گو به قصه ها پیوست «مهدی آذریزدی» نویسنده كودك و نوجوان و خادم قرآن صبح روز پنج‌شنبه ـ 18 تیر ـ در سن 87 سالگی در بیمارستان آتیه تهران درگذشت. این نویسنده فقید پیشكسوت كودك و نوجوان در سال 1301 در خرمشاه حومه یزد متولد شد. وی در سال 1336 باتوجه به زمینه مطالعات وسیع قبلی‌اش شروع به نوشتن داستان‌های گوناگون برای كودكان كرد. او در این راه پنج كتاب در مجموعه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب و پنج كتاب كوچكتر در مجموعه «قصه‌های تازه از كتاب‌های كهن» انتشار داد. مرحوم مهدی آذریزدی همچنین ترجمه‌ای به نام «گربه ناقلا» و حكایت منظومی به نام «شعر قند و عسل» و همچنین دو كتاب آموزشی به نام خودآموز عكاسی و خودآموز شطرنج» به رشته تحریر درآورد. این نویسنده پیشكسوت كودكان از روز 25 خرداد سال جاری به دلیل عمل جراحی برای روی پای چپ در بیمارستان آتیه تهران بستری شد و صبح روز پنج‌شنبه 18 تیر به دلیل عفونت ریوی در این بیمارستان دارفانی را وداع گفت. مرحوم آذریزدی در سال 1378 به دلیل نگارش قصه‌های قرآن برای نوجوانان به عنوان خادم قرآن انتخاب شد. یادآوری می شود خبرگزاری ایكنا در خیابان انقلاب، خیابان قدس، خیابان بزرگمهر، پلاك 85 واقع است. به گزارش تبیان از خبرگزاری قرآنی ایران (ایكنا) در مراسم تشییع‌ پیكر استاد مهدی آذریزدی، «محمدحسین صفارهرندی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «مصطفی رحماندوست» به سخنرانی خواهند پرداخت. منبع: ایکنا تنظیم: گروه دین و اندیشه_شکوری

برچسب‌ها

پربازدیدها

پربحث‌ها