یافته ای تازه درباره نخ دندان یك بررسی نشان داد كه تنها دو هفته نخ دندان كشیدن، علاوه بر مسواك زدن، میتواند خونریزی لثهها را كاهش دهد و بوی بد دهان را برطرف كند. به گزارش هلث دی نیوز در این بررسی، 51 جفت دو قلوی 12 تا 21 ساله به دو گروه تقسیم شدند: یك گروه روزی دو بار دندانها و زبانشان را مسواك می زدند و گروه دیگر علاوه بر این كار دو بار در روز نخ دندان میكشیدند. پس از دو هفته، گروهی كه مسواك میزدند و نخ دندان میكشیدند، 38 درصد كمتر دچارخونریزی لثه شدند و بوی بد دهان آنها نیز كاهش یافت. بر عكس در گروهی كه نخ دندان نمیكشیدند، خونریزی لثه 4 درصد افزایش یافت. دكتر والتر برتز از كالج دندان پزشكی دانشگاه نیویورك و سرپرست این تحقیق گفت:"خونریزی لثه و بوی بد دهان اغلب اولین علامت بهداشت بد دهان است كه در نهایت ممكن است به مشكلات بیشتر بافتهای اطراف دندانی(پریودنتال) منجر شود. یك راه مناسب برای جلوگیری از بیماری بافتهای اطراف دندانی و پوسیدگی دندان رعایت كامل بهداشت دهان در خانه و مراجعه مرتب به دندان پزشك است." منبع:همشهری * مطالب مرتبط: شناخت ساختمان دندان آشنایی با انواع دندان ها مراحل عصب کشی دندان(با تصاویر) آیا جرم گیری باعث آسیب به دندان ها می شود؟ صحیح مسواک زدن(با تصاویر) مواد غذایی موثر در پوسیدگی دندان و جلوگیری از آن شناخت علل پوسیدگی دندان چطور از بوی بد دهان خلاص شویم؟ علت بوی بد دهان چیست؟