چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸ - ۰۰:۰۰
7 زن زنداني بر صحنه تئاتر شيراز!
7 زن زندانی بر صحنه تئاتر شیراز! یكی از هنرمندان تئاتر شیراز با همكاری سازمان زندان‌ها، نمایشی را با حضور 7 زن زندانی محكوم به اعدام و حبس ابد، در حال اجرا دارد. به گزارش ایسنا، سیروس مهبودی هنرمند تئاتر شیرازی این روزها نمایش «تولدی دیگر» را با حضور هفت زن زندانی محكوم به اعدام و حبس ابد در تالار ابوریحان شیراز به صحنه می‌برد كه این نمایش به خوبی مورد استقبال مردم قرار گرفته است. در همین زمینه حسین قهرمانی مسوول انجمن نمایش شیراز با ابراز خرسندی از اجرای این نمایش توضیح داد: آقای مهبودی از هنرمندان تئاتر است كه با واحد فرهنگی زندان‌ها همكاری داشته و این نمایش را با حضور زندانیان به صحنه می‌برد. قهرمانی در خصوص حمایت انجمن شیراز از اجرای این نمایش هم عنوان كرد: وظیفه ما حمایت از گروه‌های تئاتری در شیراز است، برای این نمایش هم محیط اجرا را فراهم كردیم و تلاش كردیم از نظر اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار كمك‌هایی را به این گروه برسانیم. او در ادامه درباره اجرای تئاتر به مثابه یكی از ابزارهای كاهش جرم و جنایت در جامعه یادآور شد: متأسفانه به این بخش كم‌توجه بوده‌ایم و این اقدام می‌تواند راهگشایی باشد. برای طی‌كردن مراحل بعدی آن‌چنان كه یكی از بازیگران این نمایش كه خانمی است كه به جرم سرقت مسلحانه به حبس ابد محكوم شده می‌گوید اگر می‌دانستم كه تئاتر این همه هیجان دارد هرگز به سراغ سرقت مسلحانه نمی‌رفتم. این هفت زن زندانی با روحیه‌ای بسیار خاص بر صحنه حاضر می‌شوند، درحالی‌كه دستبند به آنان زده شده و مأموران سازمان زندان‌ها در كنار آنان حضور دارند. بنابراین اگر فرهنگ و هنر ما امكان رشد و گسترش پیدا كند زمینه‌ی كاهش جرایم اجتماعی بسیار فراهم می‌شود. به اعتقاد او، بسیاری از افراد اگر در زمینه تئاتر فعالیت نمی‌كردند قطعا سرنوشت زندگی‌شان دچار تغییر می‌شد. اما تئاتر به خاطر نوع كار و روحیه‌ای كه به مردم می‌دهد می‌تواند در سالم‌سازی زندگی آنان بسیار اثرگذار باشد چراكه تئاتری‌ها می‌آموزند درگیری‌های روحی و روانی‌شان را پشت در سالن تمرین و اجرا جا بگذارند و با روحیه‌ای متفاوت بر سر كار حاضر شوند. تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی

پربازدیدها

پربحث‌ها