طلبه شهيد ميکائيل فضلي، به سال 1347 شمسي در خانواده‌اي متدين در توابع شهرستان سوادکوه ديده به جهان مادي گشود. شهيدي که وصيت‌نامه‌اش گوياي معرفتش است. آن‌جا که مي‌نويسد: من به جبهه نيامده‌ام که فقط بجنگم، بلکه آمده‌ام تا در دانشگاهي درس بخوانم که در آن، برادر سيزده‌ساله‌اي نارنجک به کمر مي‌بندد...

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
طلبه شهيد ميکائيل فضلي
طلبه شهيد ميکائيل فضلي، به سال 1347 شمسي در خانواده‌اي متدين در توابع شهرستان سوادکوه ديده به جهان مادي گشود. شهيدي که وصيت‌نامه‌اش گوياي معرفتش است. آن‌جا که مي‌نويسد: من به جبهه نيامده‌ام که فقط بجنگم، بلکه آمده‌ام تا در دانشگاهي درس بخوانم که در آن، برادر سيزده‌ساله‌اي نارنجک به کمر مي‌بندد... ما آمده‌ايم که در اين دانشگاه خود را بسازيم و از زشتي‌ها دوري نموده... . او تحصيلات ابتدايي در زادگاهش فرا گرفت، ولي به علت اشتياق به فراگيري علوم ديني، مسير زندگي خود را تغيير داد و روانه شهر قم شد. شهيد فضلي به مدت يک‌سال در اين شهر به کسب دانش و تقوا مشغول بود و سپس به حوزه رستم‌کلاي مازندران عزيمت کرد و از محضر علماي رباني آن ديار بهره‌مند شد. شهيد فضلي در کارهاي فرهنگي و تبليغي پرتلاش و نقش‌آفرين بود و در طول دفاع مقدس هم بارها به‌ جبهه‌هاي نبرد روانه گشت. اين طلبه شهيد در وصيت‌نامه‌اش مي‌نويسد: خدايا براي سومين‌بار وصيت‌نامه‌اي را تعويض کرده‌ام. شش‌سال است که از جنگ تحميلي مي‌گذرد و در اين مدت که در جبهه شرکت‌ کرده‌ام، شهادت را نصيبم نکرده‌اي. بهترين دوستان و نور چشمانم در کنارم به شهادت رسيده‌اند. خدايا به من کمک کن که لياقت شهادت در راهت را پيدا کنم. سرانجام اين آرزوي شيرينش که در دست‌نوشته‌اش آورده: «خدايا مرا به درجه رفيع شهادت نايل گردان»،‌ در فروردين سال 1366 در منطقه عملياتي پاسگاه زيد برآورده شد و به سعادت ابدي نايل آمد. منبع: وبسایت افق حوزه

پربازدیدها

پربحث‌ها