معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار از نظارت بیشتر بر قنادی‌های کشور در عید نوروز توسط وزارت بهداشت خبر داد و گفت: 35 دفتر خدمات سلامت در تهران راه‌اندازی شده و 9 استان دیگر این موضوع را مدنظر قرار داده‌اند.

پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
قنادی‌های کشور زیر ذره‌بین وزارت بهداشت
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، محسن فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در ارتباط با نظارت مرکز سلامت محیط و کار بر سه نقطه قنادی‌ها، اظهار داشت: واحدهای قنادی همچون واحدهای صنفی دیگر تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دارند چرا که این صنف امکان تقلب و سوء استفاده در آن بیشتر از سایر صنوف است. وی افزود: استفاده از رنگ، اسانس، شیرین کننده و طعم‌دهنده در قنادی‌ها جزو ملزومات اولیه بوده و همین مسئله امکان تقلب و تخلف را برای این صنف ممکن است به همراه داشته باشد همچنین رعایت بهداشت فردی،‌نوع ماده خام مصرفی، ابزار مورد استفاده و مکانی که شیرینی‌ها در آن پخت می‌شود از جمله موضوعاتی بوده که تحت کنترل بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت است. معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار تأکید کرد:‌ با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و علاقه‌مندی مردم برای خرید بیشتر به شیرینی و شکلات کنترل و نظارت‌ها بر این صنف افزایش می‌یابد. البته با راه‌اندازی دفاتر خدمات سلامت خود قنادی‌ها می‌توانند خرید خدمات کرده و داوطلبانه این موضوع را نظارت کنند همچنین مشاوره گرفته تا نواقص خود را رفع سازند. فرهادی با اشاره به اینکه 35 دفتر خدمات سلامت در پایتخت استقرار یافته است‌،گفت: این دفاتر شبیه دفاتر خدمات الکترونیک و پیشخوان دولت بوده و خدمات کارشناسی ارائه می‌دهد. این مسئله سبب کاهش برخوردهای قضایی و حقوقی نیز خواهد شد. وی بیان داشت: علاوه بر فعالیت دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی در پایتخت جهت فعالیت و توسعه مراکز خدمات سلامت 9 استان و دانشگاه علوم پزشکی نیز قرار است این مسئله را مدنظر قرار دهند. منبع: خبرگزرای فارس

برچسب‌ها

پربازدیدها

پربحث‌ها