من یکی از میوه های شیرین و بسیار مقوی در جمع میوه ها هستم که گاهی سبزم و گاهی قرمز، حتی گاهی حبه های ریزی دارم و گاهی درشت. ...

چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
دونه دونه مفید
دونه دونه مفید سلام دوستای خوبم!...حتما منو می شناسید. همه بچه ها منو دوست دارن، منم شما رو خیلی دوس دارم و مواظب سلامتی تون هستم. من یکی از میوه های مقوی و بسیار لذیذی هستم که خیلی مفیدم. از برگ و هسته من هم می تونید استفاده کنین! حتما تا حالا مادر مهربونتون با برگ های سبزم براتون دلمه درست کرده. من یکی از میوه های شیرین و بسیار مقوی در جمع میوه ها هستم که گاهی سبزم و گاهی قرمز، حتی گاهی حبه های ریزی دارم و گاهی درشت. من یکی از میوه های قدیمی ایران هستم. اسم های مختلفی دارم، یاقوتی، عسگری، بی دانه، ریش بابا، انگور سیاه، صاحبی و ... البته شاید منو وقتی هنوز حبه های ریز و سبزی دارم دیده باشید که بهم می گن غوره. وقتی هنوز کاملا نرسیدم و غوره هستم خیلی ترشم. از غوره من غذاهای خوشمزه ای درس می کنن! گاهی هم که حبه های من خشک و قهوهای رنگ می شن، صدام می کنن کشمش. حتی وقتی کشمش می شم بازم خیلی مفیدم. کانال کودک و نوجوان تبیان koodak@tebyan.com نویسنده: لیلا صادق محمدی تهیه: مینو خرازی تنظیم: فهیمه امرالله شبکه کودک و نوجوان تبیان

برچسب‌ها

پربازدیدها

پربحث‌ها