آشوراده تا سالهای پیش امکاناتی را دارا بود اما از سال ۱۳۷۲ به علت بالا آمدن سطح آب دریای خزر و رخ دادن سیل، مردم جزیره آنجا را ترک کردند.
جزیره اسبهای وحشی
آشوراده تا سالهای پیش با امکاناتی همچون پاسگاه ژاندارمری، شرکت تعاونی روستایی، مدرسه راهنمایی، مغازه، مسجد و حسینیه بیش از 1000 نفر سکنه داشتهاست که به مشاغل دامداری، کارگری، پیشهوری و ماهیگیری مشغول بودهاند اما از سال 1372 به علت بالا آمدن سطح آب دریای خزر و رخ دادن سیل، مردم جزیره آنجا را ترک کردند. هماکنون تنها کارمندان شیلات در آن ساکن هستند. اسبهای وحشی فراوانی در آشوراده زندگی میکنند که به دلیل نوشیدن آب شور از عمر کمی برخوردار هستند.
آشوراده
آشوراده
آشوراده
آشوراده
آشوراده
آشوراده
آشوراده
آشوراده
آشوراده
بخش گردشگری تبیان


