جواب وزارت ارشاد به اصغر فرهادی «اگر اعتدال و پافشاری معاونت سینمایی نبود، اكران تابستانی «درباره الی» با اما و اگرهای بسیار روبرو بود» روابط عمومی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمابری تحت عنوان «چرا آدرس غلط؟!» به اظهارات اخیر اصغر فرهادی پاسخ داد. به گزارش ایسنا،در این نامه آمده است:«هفته گذشته در حالیكه انتظار میرفت در پی شكوه حضور چهل میلیونی ملت در انتخابات ریاست جمهوری دهم و به شكرانه این رخداد بیبدیل موجی از شعف، همافزایی، آرامش جامعه را در طیف وسیع سلایق فراگیرد و فصل رونق كار و بار دامن گسترد و از آن میان اقتصاد در حال احیاء سینما جانی مضاعف یابد حوادثی رقم خورد و دستهای ثالث از آستین آشوب و ناامنی برون آمد و اكثر فعالیتهای كشور را به ركود كشاند. این موجب شد تا از میان كارگردانان فیلمهای اكران تابستان كه اتفاقا از فصول خوب و پررونق اكران است جناب آقای اصغر فرهادی در اظهارنظری حیرتآور اینبار هم معاونت سینمایی را بنوازند و سخاوتمندانه از هیچ اتهامی دریغ نكنند. اینك سخنی نه در پاسخ كه از باب ابراز تاسف:ای كاش لااقل به همین دلیل برجسته و بارز عزیزی همچون جناب آقای فرهادی اغتشاشات فرصتسوز اخیر و یغماگران بیمسوولیت را محكوم میكرد و بر وحدت جمعی آسیب دیده و آسیبهای دیگر و دیگر كه مجموعه ثروتها و فرصتهای مادی و معنوی كشور من جمله اكران اثر سینمایی خوش ساخت و مورد اقبال ایشان را در بر گرفته و دچار ركود كرده تاسف میخورد. بهرحال اینبار نیز دیواری نجیب و كوتاه هدف واقع شده است كه باكی نیست. اما لازم است ایشان و همگان بدانند كه این معاونت درچهار سال گذشته با اتكاء به مرام اصولگرایی و آزاداندیشی توأمان، ضربه گیر بسیاری از افراطها و تفریطها بوده است و در موضوع فیلم «دربارهی الی» نیز اگر نبود اعتدال، خیرخواهی و پافشاریهای ایشان، اكران تابستانی فیلم نیز همچون حضور در جشنوارههای فجر و برلین با اما و اگرهای بسیار روبهرو بود. ولله الحمد» تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی