درخواست كارخانی از منتقدان سینما كارگردان فیلم «ریسمان باز» از منتقدان سینما خواست تا به تماشای «ریسمان باز» بنشینند و آن را با تعدادی از فیلمهای بخش مسابقه مقایسه كنند تا تشخیص حرفهای و منصفانه آنها به اعتلای سینمای ملی و اندیشمند كشورمان بیافزاید. به گزارش فارس، «مهرشاد كارخانی» در یادداشتی، اظهار داشت: «ریسمان باز» را به خاطر عشق و وفاداری به خود سیما ساختهام و این را میتوان در لایههای مختلف فیلم جستجو كرد و همچنین برای منتقدان و تماشاگرانی كه هنوز سینما برایشان جدی است. وی گفته است: برایم تفاوتی ندارد كه فیلم در بخش غیررقابتی جشنواره بیست و ششم به نمایش در میآید، چه بسا در جشنوارههای بزرگ دنیا نیز بخش غیر رقابتی وجود دارد و بعضا حضور فیلمهای فیلمسازان بزرگ جهان باعث افتخار و اعتبار ویژه برای این بخش بوده است. یادمان باشد جشنوارهای كه نام بینالمللی دارد باید بتواند در همه بخشهای آن اعتبار خودش را نشان دهد. كارخانی نوشته است: «ریسمان باز» محصول همیاری عدهای از جوانترین و بیادعاترین عوامل سینمای ایران است كه همه همت خویش را گذاشتهاند تا این فیلم از بار فرهنگی و اجتماعی مناسب برخوردار باشد و ساخت آن با حمایت یكی از آگاهترین تهیهكنندگان سینما میسر شده است. وی در پایان آورده است: قضاوت نهایی وظیفه منتقدان اصیل و جدی سینما است تا به تماشای «ریسمان باز» نشسته و حداقل آن را با تعدادی از فیلمهای بخش مسابقه مقایسه كنند، باشد كه تشخیص حرفهای و منصفانه آنها به اعتلای سینمای ملی و اندیشمند كشورمان بیافزاید.