به گزارش تبیان به نقل از روزنامه ایران، علی لاریجانی با اشاره به اینکه از گذشته همیشه روابط دو ملت دوستانه و احترامآمیز بوده است، افزود: امروز چهل و پنجمین سالگرد روابط دو کشور است که باید از این روابط استفاده بهینه کرد و رایزنی سیاسی بین دو کشور باید ارتقا یابد. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بین دو پارلمان روابط بسیار خوبی وجود دارد، یادآور شد: سطح روابط تجاری همپای همکاریهای سیاسی، خوب پیشرفت نکرده است و ما در سال گذشته در پارلمان ایران برنامه پنج ساله توسعه را تصویب کردیم و محورهایی را برای توسعه در نظر گرفتهایم که یک بخش آن مربوط به سرمایهگذاری در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و همچنین مشتقات است. لاریجانی در این دیدار درباره مسائل منطقهای همانند سوریه، همکاریهای بین ایران و ویتنام در زمینه کشاورزی، برق، مخابرات و رفع مشکلات بانکی با نخست وزیر ویتنام به گفتوگو پرداخت. فوین سون فوک نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه دولت این کشور برای روابط سنتی و دیرینه با ایران احترام قائل است، افزود: خرسندم که در سالهای گذشته شاهد توسعه روابط بودهایم که در این راستا پیشنهاد میشود که توافقنامه کمیسیون مشترک را که امضا شده به اجرا درآوریم و حجم مبادلات تجاری را افزایش دهیم. وی بر گسترش همکاریها بین دو کشور در زمینه انرژی، مخابرات، روابط بانکی، گردشگری و تجارت تأکید کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ویتنام به سریلانکا سفر کرد و مورد استقبال مسئولان و مقامات این کشور قرار گرفت. منبع: روزنامه ایران