شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
اگر باران نبارد
به گزارش تبیان به نقل از روزنامه ایران، عیسی فرهادی فرماندار تهران با بیان اینکه در ۴۷ سال گذشته کمترین میزان آب را داشته‌ایم و اگر بارندگی‌ها در تهران به همین روند باشد ۵۲ درصد مردم تهران فاقد آب شرب خواهند بود، گفت: وضعیت آبی در تهران بحرانی‌تر از بیرجند و خراسان‌جنوبی است. همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: با توجه به‌ کاهش بارندگی‌ها، نگرانی‌هایی برای تأمین آب پایتخت به وجود آمده لذا از هم‌اکنون تدابیری برای این مهم درنظرگرفته‌ایم که امیدواریم با مشکلی مواجه نشویم. محمد پرورش در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان اینکه چندین سناریو برای گذر از پیک آبی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: روزانه جلسات متعددی برای حل مشکلات پیش‌رو برگزار می‌شود تا بتوانیم شرایط رابه طور کامل ارزیابی و چالش‌های پیش رو را برطرف کنیم. وی ادامه داد: طبق اعلام سازمان هواشناسی وضعیت بارش‌ها نرمال خواهد بود که همین مسأله نگرانی‌های ما را کاهش می‌دهد با وجود این می‌توان اطلاعات تکمیلی و دقیق‌تر درباره وضعیت منابع آبی تهران را نهایتاً تا دوروز آینده اعلام کرد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران با تأکید به مسأله مدیریت مصرف و اهمیت این موضوع در پیشبرد اهداف گفت: مدیریت مصرف موضوعی است که مشترکان در تمام فصول باید به آن توجه داشته باشند، چراکه نه تنها تهران بلکه کل کشور چندین سال است که با تنش آبی دست و پنجه نرم می‌کند. وزیر نیرو چند روز پیش با اشاره به وضعیت بارندگی در کشور گفته بود: در کل کشور نسبت به مدت مشابه طی ۴۸ سال گذشته، امسال خشک‌ترین سال را تجربه کردیم و در برخی استان‌ها حتی نسبت به ۵۰ سال گذشته خشک‌ترین شرایط را سپری کردیم. اردکانیان ابراز امیدواری کرد، مصرف‌کنندگان با توجه به اینکه کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد، متناسب با میزان نزولات آسمانی صرفه جویی‌های لازم را داشته باشند. وزیر نیرو با بیان اینکه امسال سال آبی سختی خواهیم داشت ابراز امیدواری کرد که تا پایان زمستان وضعیت بارش‌ها بهتر شود. وی گفت: البته تا پایان اسفند در بهترین حالت بارندگی نیز حدود ۱۵ درصد بارش هایمان کمتر است. منبع: روزنامه ایران

پربازدیدها

پربحث‌ها