به گزارش تبیان به نقل از روزنامه ایران، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای طرح رجیستری برای تبلتهای سیم کارت خور خبر داد و گفت: تمامی تبلتهای وارداتی سیم کارت خور باید قبل از استفاده در شبکه مخابراتی کشور فعال سازی شوند. واردکنندگان گوشی به کشور، واردکننده تبلت هم هستند و باید این کالا را به صورت رسمی در گمرک ثبت کرده و کد شناسایی داشته باشند. براین اساس همان شرایطی که برای رجیستری گوشیهای موبایل حاکم است برای تبلت هم اجرایی میشود. حسین فلاح جوشقانی با بیان اینکه اجرای طرح رجیستری تبلتهای سیم کارت خور از نظر فنی در شبکه ارتباطی کشور انجام شده است، افزود: هماکنون هر کالای سیم کارت خور وارداتی، مشمول طرح رجیستری است.وی گفت: خریداران کالاهای سیم کارت خور مانند تبلت باید در زمان خرید کد شناسه کالا (IMEI) و کد فعال سازی کالا را در سامانه همتا (۷۷۷۷) ثبت کنند تا کالا در شبکه شناسایی و رجیستر شود. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: طرح ثبت تجهیزات دارای سیم کارت با مشارکت وزارتخانههای ارتباطات، صنعت، اپراتورهای تلفن همراه، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و گمرک از سال گذشته به اجرا گذاشته شد و هدف آن مبارزه سیستمی با عرضه و فعالیت گوشیهای همراه، تبلت و سایر تجهیزات سیمکارت خور قاچاق و تقلبی بوده است. معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اجرای موفقیتآمیز طرح رجیستری تلفن همراه از آذرماه سال گذشته تاکنون، تأکید کرد: هر کالای سیم کارت خور که وارد کشور میشود دارای یک شناسه15 رقمی منحصربه فرد (IMEI) است که با استفاده از آن میتوان کالا را در شبکه مخابراتی ردیابی کرد. در اجرای طرح رجیستری در کنار ثبت IMEI، از ترکیب این شناسه و یک کد منحصر بهفرد دیگر (کدفعال سازی) برای تشکیل یک زوج یکتا، بهره گرفته شده است. فلاح جوشقانی با بیان اینکه همانطور که این روش در تلفن همراه پیگیری شد، باید در تبلتهای سیم کارت خور نیز انجام شود، افزود: واردکنندگان گوشی به کشور، واردکننده تبلت هم هستند و باید این کالا را به صورت رسمی در گمرک ثبت کرده و کد شناسایی داشته باشند. براین اساس همان شرایطی که برای رجیستری گوشیهای موبایل حاکم است برای تبلت هم اجرایی میشود. منبع: روزنامه ایران