سردار رحیمی: سلطان سکه با ۲ تُن سکه به دام افتاد/ تخلفات 35 شرکتی که از بانک مرکزی ارز دولتی دریافت کرده بودند فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: 35 شرکت متخلف که با دریافت ارز دولتی اقدام به واردات گوشی تلفن همراه کرده بودند، شناسایی شدند. به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در رابطه با فعالیتهای متخلفان در بازار ارز و سکه، اظهار کرد: عملا پلیس از اواخر سال گذشته در بازار ارز وارد عمل شد و برخورد با دلالان بازار ارز را شروع کرد. شرکتها و مجموعههای مختلف برای دریافت ارز دولتی، به بانک مرکزی سفارش دادند و با همان قیمت ارز دولتی به مردم بستههای سفارشی خود را تحویل دادند. وی ادامه داد: 35 شرکت جهت واردات گوشی، تبلت و قطعات کامپیوتری ارز دولتی دریافت کردند و 220 میلیون دلار توسط این 35 شرکت ثبت سفارش شد. سردار رحیمی گفت: بیش از 12 تیم پلیس آگاهی در کنار بانک مرکزی، سازمان تعزیرات، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف کننده با محوریت پلیس آگاهی کار خود را آغاز کردند. فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: بانک مرکزی 86 میلیون یورو به این شرکتها اختصاص داد، 41 یوان چین و 18 درهم امارات به این 35 شرکت برای واردات گوشی تلفن همراه، قطعات کامپیوتری و لوازم جانبی اختصاص داده شد که 400 هزار گوشی تلفن همراه توسط این 35 شرکت از 4 برند معروف با ارز دولتی در حدود 2 ماه گذشته وارد کشور شد. وی در ادامه گفت: با توجه به ارز دولتی که این شرکتها دریافت کرده بودند، 300 هزار گوشی به قیمت آزاد فروخته شده و حدود 100 هزار گوشی نیز در انبارهایشان احتکار شده بود که این اموال احتکار شده که شامل لپتاپ، قطعات کامپیوتری و میز کامپیوتری هستند و تعدادی از آنها در بازار به قیمت آزاد توزیع شدهاند، توسط پلیس توقیف و صورت جلسه شده است و در آینده وارد بازار خواهد شد. سردار رحیمی با اشاره به تخلفات این 35 شرکت با توجه به دریافت ارز دولتی که اقدام به فروش لوازم کامپیوتری و تلفن همراه با قیمت آزاد کرده بودند، گفت: این شرکتها پس از ثبت سفارش کالا، ارز را دریافت کردند و بدون آن که کالا را وارد کشور کنند، ارز را به صورت اسکناس دریافت و در بازار به فروش میرساندند. وی افزود: این افراد جهت گمراه کردن بازرسان بخشی از کالاها را با قیمت ارز دولتی وارد کشور کردند و بقیه را در بازار به صورت آزاد میفروختند. سردار رحیمی با بیان اینکه صاحبان این شرکتها اقدام به واردات کالاها و احتکار آنها در انبارهایشان میکردند، تصریح کرد: این شرکتها کالای خریداری شده را با ارز دولتی و با قیمت ارز آزاد در بازار به فروش میرساندند. فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت:مطلع شدیم برخی صرافیها اقدام به اجاره کارت ملی افراد عادی کرده و با سوء استفاده از این کارتها مبادرت به اخذ ارز دولتی میکنند. وی افزود: چند صرافی این کارتهای ملی را با قیمتی معادل 30 تا 50 هزار تومان برای هر روز اجاره میکردند و نهایتا 2 میلیارد دلار ارز دولتی را با سوء استفاده از این کارتهای ملی دریافت کرده و در بازار آزاد به فروش رساندهاند. سردار رحیمی گفت: این افراد متخلف توسط پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدهاند.