طلبه شهيد سيدمهدي مهري از حماسهآفرينان عملياتهاي فتحالمبين، والفجر2، والفجر3 و خيبر بود و عاقبت در عمليات بدر، آخرين سطرهاي کتاب زندگياش را به خط سرخ نگاشته است. او در سال 1339ش در خمينيشهر ديده به جهان خاکي گشود. پساز طي دوران کودکي و مقداري از دروس جديد، قدم در مسير بزرگان دين نهاد و بهواسطهاي که به علوم ديني داشت، در مدرسه مشکوة زادگاهش مشغول فراگيري مقدمات شد. پس به مدرسه ذوالفقار اصفهان رفت و پساز چندسال استفاده از محضر فرزانگان آن ديار، به شهر مقدس قم هجرت کرد. سيدمهدي در قم بيشتر با افکار امام خميني (ره) آشنا شد و به مبارزات انقلابي روي آورد. او در تظاهرات سرنوشتساز 19 دي مردم قم شرکت داشت. شهيد مهري، فردي متواضع و سادهزيست بود. با آغاز جنگ تحميلي از سوي صدام، اين طلبه مبارز هم به دفاع از ميهن و دين پرداخت. اعزامش به مناطق جنوب، از طريق تيپ الغدير صورت گرفت و در عملياتهاي فتحالمبين و خيبر مجروح شد. عاقبت در آخرين روزهاي سال 63 در عمليات بدر در جزيره مجنون، به مقام شهادت نايل شد. پيکر مطهرش حدود دهسال در خاکهاي گرم جنوب بود و سرانجام در گلستان شهداي آدريان آرام گرفت. وصيتي از شهيد: اسلام عزيز را ياري کنيد. پيرو احکام اسلام باشيد. اين اسلام است که به ما عزت داده است. اين اسلام و قرآن به آساني به دست ما نرسيده، بلکه با آبياريشدن آن از خون هزاران نفر از صدر اسلام تا به حال زنده مانده است و اين امانتي است در نزد ما. منبع: وبسایت افق حوزه