رفاقت یا سقوط آزاد

چرا دوستیهای ناسالم را ادامه میدهیم؟
شما هم دوستی ناسالم دارید؟
مطمئن نیستید؟
دوستی میگفت بعد از گذراندن مدت زمانی با فرد مورد نظر، این سۆال را از خود بپرسید: «آیا احساسم بهتر از قبل است یا بدتر؟»
من این تست دوستی را روزی که در مطب دندان پزشک منتظر بودم، در یک مجله کشف کردم. از آن روز هر وقت با کسی رو به رو میشوم، این سۆال را از خود میپرسم: «آیا احساسم بهتر از قبل است یا بدتر؟» نیاز به هیچ توضیح و تفسیری نیست، فقط بله یا نه. ممکن است از پاسختان تعجب کنید.
تا به حال چند مرتبه با کسی هم صحبت بودهاید که بعد از اتمام گفتگو احساس خستگی و بیحوصلگی شدید به شما دست داده است؟ یا عضو یک سازمان هستید و شرکت در جلسات آن برایتان کسل کننده و وحشت آور است. سۆال اینجاست: علی رغم احساس بدی که پس از برقراری ارتباط با این افراد پیدا میکنیم، چرا باز به رابطه مان با آنها ادامه میدهیم، حتی وقتی میفهمیم که دوستی سالمی با آنها نداریم؟

این مسئله میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که سعی کردهایم به نمونههایی از آن در این مقاله اشاره کنم. وقتی فهمیدید چرا با وجودی که میدانید فلان دوستی، برایتان ناسالم است، باز به آن ادامه میدهید، شاید دست کشیدن از آن روابط برای شما ساده تر شود.
باشگاه كاربران تبیان توسط: shadbi


