همکاری مجدد پرویز پرستویی با کمال تبریزی آن هم بر اساس فیلمنامه‌ای از پیمان قاسم‌خانی بسیاری را به خلق یک فیلم ماندگار امیدوار کرده‌است.

چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۰
باردیگر «لیلی با من است»!؟
باردیگر «لیلی با من است»!؟ همکاری مجدد پرویز پرستویی با کمال تبریزی آن هم بر اساس فیلمنامه‌ای از پیمان قاسم‌خانی بسیاری را به خلق یک فیلم ماندگار امیدوار کرده‌است. از خبرهای امیدوارکننده این روزهای سینمای ایران یکی همین خبر همکاری مجدد پرویز پرستویی با کمال تبریزی است. بازیگر و کارگردانی که در کنار هم فیلم دو ماندگار «لیلی با من است» و «مارمولک» را روی پرده سینماها داشته‌اند و پس از مدت‌ها باردیگر با محوریت فیلمنامه‌ای طنز قصد همکاری دارند. درباره این همکاری اما خبرهای ضدونقیض بسیاری شنیده می‌شود. نام فیلم در برخی خبرها «طبقه دوم مال منه» اعلام شده بود اما پیمان قاسم‌خانی روزگذشته نام این فیلمنامه را «گور به گور» اعلام کرد. قاسمخانی این روزها آخرین مراحل نگارش فیلمنامه «طبقه دوم مال منه» را پشت سر می گذارد. براساس خبرهای رسیده، این فیلم پاییز کلید می‌خورد و نام آن احتمالاً به «گور به گور» تغییر خواهد کرد. فیلمنامه قاسمخانی داستان مردی است كه به دلیل اشتباه در تدفین، طبقه دوم قبر همسرش به فرد دیگری واگذار می شود و این سرآغاز ماجراهای جالبی برای این مرد متعصب است. نقش اصلی این فیلم را پرویز پرستویی بازی می‌كند اما دیگر بازیگران فیلم هنوز مشخص نشده‌اند. پیش تولید این فیلم به محض دریافت پروانه ساخت آغاز می‌شود. قاسمخانی در این باره گفته است: امسال نویسندگی فیلمی به کارگردانی کمال تبریزی را انجام می‌دهم که احتمالا «گور به گور» نام دارد و تا به حال بازی پرویز پرستویی در این فیلم قطعی شده‌است. او درباره «ورود آقایان ممنوع2» هم کفت: در این‌باره با برادرم محراب صحبت‌هایی کرده‌ام ولی تا زمانی که کار «گور به گور» تمام نشود، زیاد به آن فکر نمی‌کنم. قاسمخانی داستان مردی است كه به دلیل اشتباه در تدفین، طبقه دوم قبر همسرش به فرد دیگری واگذار می شود و این سرآغاز ماجراهای جالبی برای این مرد متعصب است. نوروزبیگی تکذیب کرد! از سوی دیگر اما جواد نوروزبیگی همکاری با کمال تبریزی در تهیه یک فیلم سینمایی با عنوان «طبقه دوم مال منه» را تکذیب کرد! در حالی که به تازگی خبر تولید فیلمی با عنوان «طبقه دوم مال منه» با فیلمنامه پیمان قاسم خانی و به کارگردانی کمال تبریزی منتشر شده و عنوان شده بود نقش اول این فیلم توسط پرویز پرستویی ایفا شده و تهیه فیلم هم برعهده جواد نوروزبیگی خواهد بود اما نوروزبیگی این مساله را تکذیب کرد. نوروزبیگی با تاکید بر این مساله که فیلمنامه‌ای با عنوان «طبقه دوم مال منه» نوشته پیمان قاسم‌خانی هنوز به تایید او نرسیده که وی بخواهد درباره ارائه‌اش به شورای نظارت اقدام کند، می‌گوید:«نمی‌دانم چنین خبری از چه طریقی منتشر شده اما به هر حال این مساله که من قصد دارم این فیلمنامه را با همکاری کمال تبریزی بسازم، صحت ندارد.» نوروزبیگی درباره شایعات همکاری‌اش با بهرام توکلی هم می‌گوید: «فعلا تمام تلاشمان را صرف پروژه شوق پرواز کرده‌ایم و اینکه با توکلی فیلم میسازیم هم صحت ندارد.» فیلمسازی در سرزمین نجیب‌زادگان هم‌زمان با انتشار این خبرها درباره پروژه تازه کمال تبریزی، مراسم بزرگداشت این کارگردان دوشنبه شب در قالب جشن سینما برگزار شد. کمال تبریزی پس از دریافت تندیس خود با اشاره به کلیپ پخش شده در سالن درباره خودش، گفت: من این کلیپ را ندیده بودم و خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم. من خودم را انتهای صفی از سینماگران می‌بینم که باید تقدیر شوند و فکر می‌کنم افراد زیادی وجود دارند که شایستگی این بزرگداشت‌ها را دارند. وی افزود: با این که جشن برگزار می‌کنیم باید ابراز تأسفم را در این جشن اعلام کنم. متأسفانه برای اولین‌بار کسانی داشتیم که زندان رفتند، ممنوع‌القلم و ممنوع‌الفعالیت شدند. این‌ها اثرات بدی روی ما می‌گذارد. الان شرایط خاصی است و به بعضی‌ها اجازه کار نمی‌دهند. به بعضی‌ها به سختی پروانه ساخت می‌دهند و اگر هم پروانه ساخت بدهند دیگر پروانه نمایش نمی‌دهند اما بعضی‌ها به راحتی هر دو اینها را دریافت می‌کنند. این تبعیض‌ها روح انسان را آزار می‌دهد. تبریزی در ادامه بیان داشت: کلمه ایران در لغت‌نامه دهخدا معانی مختلفی دارد. یکی از معانی آن سرزمین نجیب‌زادگان است اما در همین سرزمین خوب کسانی هستند که کار خوب نمی‌کنند. الان شاهد این هستیم که با هنر و اهالی عجیب هنر و سینما کج‌رفتاری می‌شود و اسمش را هم می‌گذارند مهرورزی. این کارگردان سینمای ایران در ادامه اظهار داشت: خیلی از کارگردانان هستند که مثل من فیلم‌شان اجازه نمایش نمی‌گیرد. به این موضوع خیلی فکر می‌کردم که چرا فیلم‌های ما مجوز نمایش نمی‌گیرد، در نهایت به این نتیجه رسیدم که عمده کسانی که در هنر سینما کار می‌کنند قصد دارند بگویند بیایید کار خوبی بکنیم و کاری را که به ضرر مردم است، انجام ندهیم اما به نظر می‌رسد مشکل همین جاست. با این همه نباید مأیوس شویم و به جای این که با مسئولان که به هیچ وجه نمی‌توانیم با آن‌ها صحبت کنیم، باید با خدا درد دل کنیم و فکر می‌کنم اگر به این صورت عمل کنیم حتما به نتیجه می‌رسیم. فرآوری: امید صبوری بخش سینما و تلویزیون تبیان

برچسب‌ها

پربازدیدها

پربحث‌ها