خاموشی در گفتوگو با خبرنگاران: عکاسان، جای تکیه بر تکنولوژی، حاضر در صحنه باشند رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: شاید بهتر باشد عکاسان امروز نیز به جای تکیه بر تکنولوژی، مانند عکاسان دوران انقلاب بیشتر در صحنه حضور داشته باشند. به گزارش روابط عمومی، «سیدمهدی خاموشی»؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بازدید از دو نمایشگاه عکس خانه عکاسان درباره نقش عکس در انتقال مفاهیم تاریخی گفت: عکس باور مردم یک سرزمین را میسازد، زیرا چیزی جز واقعیت را نمیتوان با آن نشان داد. ممکن است کسی از واقعهای به دلخواه خود یک نقاشی بکشد، اما آن نقاشی هیچگاه سند تاریخی محسوب نخواهد شد درحالی که هر کسی برای مستند ساختن سخنان خود از عکس استفاده میکند. وی ادامه داد: عکسهایی که من در نمایشگاه «بیعت و بصیرت» دیدم کارهایی خوب هستند. اساس چنین نمایشگاههایی بهانههای خوبی برای پرداختن به موضوعات روز جامعه است و خبرگزاری مهر نیز به عنوان یک رسانه مسئولیت خاص خود را در این زمینه دارد. خاموشی همچنین درباره نقش حوزه هنری و همچنین خانه عکاسان در بیان این مسائل نیز گفت: حوزه هنری به طور کلی رسالتی جز پرداختن به موضوعات انقلاب و دفاع مقدس ندارد، البته کارهایی میتوان در حوزه انجام داد، اما حوزه تنها وظیفه دارد روی همین مسائل متمرکز شود. به نظر من خانه عکاسان نیز مرجع قابل توجهی برای عکاسان انقلابی است که میتواند تولیدات خوبی در این زمینه داشته باشد. وی سپس از نمایشگاه عکس اکبر ناظمی بازدید کرد و در باره این نمایشگاه گفت: به نظر من حجم عکاسی موضوعی است که با کیفیت خاص یک عکس خوب متفاوت است. قطعا آقای ناظمی به عنوان یک عکاس قدیمی انقلاب، هزاران عکس داشته که این عکسهای خوب را از میان آنها انتخاب کرده است. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه افزود: آقای ناظمی از عکاسان مطرح کشور ما در قبل و بعد از انقلاب است و در این آثار موفق شده است مشکلات مردم در روزهای انقلاب، شهادت، جهاد، مبارزه، پیام انقلاب، روحانیت و... را در عکسهای خود نشان دهد و به این ترتیب تاریخچه فشردهای از تاریخ انقلاب را در معرض دید تماشاگر بگذارد. تنظیم: هومن بهلولی