ایران اورانیوم کافی برای ساخت دو بمب اتمی را در اختیار دارد و می‌تواند ظرف مدت دو سال بمب اتم در اختیار داشته باشد

چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۰
جدیدترین سیاه نمایی از سیا
جدیدترین سیاه نمایی از سیا پس از گذشت یک هفته از صدور قطعنامه ضدایرانی در شورای امنیت، رییس سازمان سیا برای مشروع جلوه دادن تحریم‌های جدید مدعی شد که ایران تا دو سال دیگر بمب اتمی می‌سازد. به گزارش سرویس بین‌الملل شبکه ایران، غرب در راستای اقدامات ضد ایرانی خود و در توجیه صدور قطعنامه چهارم علیه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل، با آغاز جنگ روانی جدیدی اعلام کرد که ایران تا سال 2012 به سلاح هسته‌ای دست می‌یابد. آمریکا به دنبال مشروعیت‌بخشی به اعمال تحریم علیه کشورمان درصدد است بخشی از فشارهایی را که از سوی کشورهای مستقل و شرکت‌های بین‌المللی به این کشور برای تحریم ایران صورت گرفته است، جبران کند و در همین راستا، فاز جدید عملیات روانی را در مصاحبه رییس سازمان جاسوسی آمریکا موسوم به "سیا" آغاز کرده است. "لئون پانتا" در این راستا ادعا کرد که ایران اورانیوم کافی برای ساخت دو بمب اتمی را در اختیار دارد و می‌تواند ظرف مدت دو سال بمب اتم در اختیار داشته باشد. این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهای خود افزود: "تخمین ما این است که اگر مقامات ایران تصمیم نهایی را برای تولید بمب اتم بگیرند، یک سال زمان می‌برد تا به بمب اتم دست پیدا کنند و یک سال دیگر نیز لازم خواهد بود تا ابزار لازم برای پرتاب سلاح هسته‌ای را تهیه کنند". ایران اورانیوم کافی برای ساخت دو بمب اتمی را در اختیار دارد و می‌تواند ظرف مدت دو سال بمب اتم در اختیار داشته باشد اظهارات پانتا بلافاصله مورد استقبال رسانه‌های غربی قرار گرفت به‌گونه‌ای که از روز گذشته بسیاری از این رسانه‌ها با انجام تحلیل‌های ساختگی و جهت‌دار، اقدام شورای امنیت برای تحریم را ایران صحیح تلقی کردند. همچنین امروز بسیاری از روزنامه‌های غربی و عربی از جمله دیلی‌تلگراف، الشرق‌الاوسط، القدس‌العربی و... با انعکاس سخنان رییس سازمان سیا تیتر روزنامه‌های خود را به این خبر اختصاص دادند تا بتوانند از این راه، بیانیه تهران و آمادگی ایران را برای مذاکره و تبادل سوخت، ناچیز و بی‌اهمیت جلوه دهند و از سوی دیگر پروژه ایران هراسی را در میان کشورهای منطقه افزایش دهند. ادعاهای رییس سازمان جاسوسی آمریکا در خصوص تهدیدآمیز بودن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران در حالی صورت می‌گیرد که مقامات کشورمان بارها اعلام کرده‌‌اند که فعالیت‌های هسته‌ای ایران زیر نظر بازرسان آژانس هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد. همچنین ایران تنها عضوی است که بیشترین نظارت بر روی مراکز هسته‌ای‌اش صورت گرفته است. همچنین به گفته کارشناسان، بازتاب قرار دادن گسترده این خبر توسط رسانه‌های غربی، زمانی صورت می‌گیرد که هیئت حاکمه آمریکا به دنبال سرپوش گذاردن بر روی عزل مک‌کریستال فرمانده نظامی ناتو در افغانستان توسط باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا هستند چرا که طی چند روز گذشته با عزل این فرمانده نظامی، افکار عمومی آمریکا با ناامید شدن از سیاست‌های اوباما، وی را فاقد شایستگی برای سازماندهی مسائل جنگی دانسته ‌بودند. تنظیم:س.آقازاده

برچسب‌ها

پربازدیدها

پربحث‌ها