سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: وظيفه دارم كه به صورت هلي‌كوپتري فوتبال كشور را رصد كرده و به پيشرفت آن كمك كنم .......

یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸ - ۰۰:۰۰
قطبی: از کار علی دوستی خوشم آمد

قطبی: از کار علی دوستی خوشم آمد

افشین قطبی سرمربی تیم ملی فوتبال

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: وظیفه دارم كه به صورت هلی‌كوپتری فوتبال كشور را رصد كرده و به پیشرفت آن كمك كنم.

افشین قطبی در گفت‌وگویی تصریح كرد: در هر كجا كه كار كردم آگاهی از سطح توانمندی بازیكنان رده‌های مختلف از وظایف سرمربی تیم ملی بزرگسالان بوده است. من هم در زمانی كه سرمربی تیم ملی بزرگسالان ایران هستم، معتقدم كه باید به صورت هلی‌كوپتری فوتبال كشور را رصد كرده و میزان توانمندی بازیكنان مستعد مختلف را ببینم. سعی می‌كنم بازی تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف را ببینم و از این طریق در جریان روند بازیكن سازی در فوتبال ایران باشم.

قطبی گفت: آمار می‌گوید كه كسانی كه در تیم‌های پایه و امید كشورشان بازی می‌كنند،10 درصدشان به تیم ملی بزرگسالان راه می‌یابند. لذا بهتر است ما در تیم‌های پایه شماره‌ها را بیشتر كنیم و بگذاریم بین جمعیت گسترده‌تری رقابت برقرار باشد تا در آینده تیم بزرگسالان قوی‌تری داشته باشیم. ما باید به بازیكنان متعدد میدان داده و سعی كنیم تجربیات‌شان بیشتر شود.

قطبی و تاج

به نقل از ایسنا؛ وی كه تماشاگر دیدار تیم ملی جوانان ایران برابر ازبكستان بود، اظهار كرد: ایران بازی خوبی برابر ازبكستان به نمایش گذاشت اما، در نهایت كار به تساوی كشیده شد. از نوع كار "علی دوستی" خوشم آمد چرا كه به خوبی در نیمه‌ی دوم تغییر سیستم داد و بازیكنانش توانستند موقعیت‌های زیادی را روی دروازه‌ی حریف ایجاد كنند.

وی افزود: ما باید برای پیشرفت فوتبال كشور تلاش كنیم تا این روند بازیكن سازی ادامه داشته باشد و همه‌ی مربیان در این راستا به یكدیگر كمك كنند. در مدتی كه سرمربی تیم ایران بودم، سعی كردم به سهم خودم حلقه‌های مربیان تیم ملی در تمامی رده‌های سنی به هم نزدیك شوند. ما باید با یكدیگر همكاری كنیم تا سهم عمده‌ای در پیشرفت فوتبال ایران داشته باشیم. در تیم جوانان دیدم كه بازیكنان مستعد و توانمند زیادی وجود دارند كه بهتر است تجربیات بین‌المللی آنها را بیشتر كنیم.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری

پربازدیدها

پربحث‌ها