• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 6272
تعداد نظرات : 670
زمان آخرین مطلب : 4603روز قبل
کامپیوتر و اینترنت
12 آسیب‌پذیری در هر رایانه
این شركت در كاهش آسیب‌پذیری‌های ویندوز همكاری كرده و در توسعه مكانیزم به‌روزرسانی خودكار ویندوز و افزایش درصد كاربرانی كه از ویندوز 7 استفاده می‌كنند نقش داشته است.
شركت امنیتی كسپرسكی اعلام كرد كه به طور میانگین، هر رایانه دارای 12 آسیب‌پذیری مختلف است.

به گزارش ایسنا، محققان شركت امنیتی كسپرسكی اعلام كردند كه با نمونه‌برداری از پایگاه داده مشتریان خود به این نتیجه رسیده‌اند كه به طور میانگین، هر كامپیوتر دارای 12 آسیب‌پذیری مختلف است.

بر اساس اعلام مركز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌یی، این شركت در طول دومین سه ماهه سال 2011، تعداد 27289171 برنامه و فایل آسیب‌پذیر را برروی رایانه‌های كاربران تشخیص داد و به طور میانگین 12 آسیب‌پذیری را بر روی هر رایانه شناسایی كرد.

آسیب‌پذیری‌های كشف شده عبارتند از:

آسیب‌پذیری سرریز بافر uniqueName در Adobe Reader / Acrobat

چندین آسیب‌پذیری در Sun Java JDK / JRE / SDK

آسیب‌پذیری اختلال نوع در Adobe Flash Player

آسیب‌پذیری در Adobe Flash Player

چندین آسیب‌پذیری در Adobe Flash Player

آسیب‌پذیری در Sun Java JDK / JRE / SDK

آسیب‌پذیری مدیریت توالی دستور در Adobe Flash Player / AIR AVM2

آسیب‌پذیری نامشخص تخریب حافظه در Adobe Flash Player

چندین آسیب‌پذیری در Adobe Shockwave Player

آسیب‌پذیری نامشخص اسكریپت بین سایتی در Adobe Flash Player

این شركت در كاهش آسیب‌پذیری‌های ویندوز همكاری كرده و در توسعه مكانیزم به‌روزرسانی خودكار ویندوز و افزایش درصد كاربرانی كه از ویندوز 7 استفاده می‌كنند نقش داشته است.

هم‌چنین آزمایشگاه‌های كسپرسكی تاكید می‌كند كه 7 آسیب‌پذیری از هر 10 آسیب‌پذیری صرفا در محصول Adobe Flash Player كشف شده است.

7 آسیب‌پذیری از این مجموعه در سال 2011 و بقیه در سال 2010 كشف شده‌اند. آسیب‌پذیری‌های كشف شده در Adobe Reader و محصولات Adobe بر سایر محصولات غلبه كرده و كاربران باید اطمینان داشته باشند كه همیشه آخرین نسخه این برنامه‌ها و پلاگین‌های مرورگر آن‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند.
چهارشنبه 2/6/1390 - 10:16
اخبار
تأثیر مخرب تبلیغات داروهای ماهواره‌ای
سال‌هاست که داروهای مختلفی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند که با ارائه تلفن‌های تماس در ایران به‌دنبال جذب مشتری برای فروش اقلام دارویی خود هستند که نه ترکیبات آن مشخص است و نه تأییدیه وزارت‌بهداشت و سازمان‌های دارویی جهان را دارند.

به گزارش همشهری، در سال‌های اخیر به‌دلیل ناآگاهی مردم و کم‌کاری در اطلاع‌رسانی درباره عواقب و عوارض داروهایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند، مصرف این داروها در میان گروهی از مردم رواج یافته است و تمامی این داروها در ایران در مراکز غیررسمی فروش و پذیرش مشتری دارند. این داروها هیچ اثر تأیید شده دارویی ندارند و مورد تأیید مجامع علمی نیستند و صرفا هدف، سودجویی سازندگان آن است و این افراد با تبلیغات گسترده به‌دنبال جذب مشتری و سودآوری بیشتر هستند. لذا وظیفه وزارت بهداشت و رسانه‌های گروهی است که درباره اثرات سوء مصرف این داروها هشدار داده تا مردم به سمت و سوی مصرف این داروها نروند. رسانه‌های داخلی نیز نباید بگذارند تا شبکه‌های ماهواره‌ای مرجع اطلاعات دارویی مردم شوند.

براساس قانون، تبلیغات دارویی در رسانه‌های عمومی منع قانونی دارد و اطلاع رسانی درباره داروها باید در مجلات و نشریات پزشکی و تنها درباره اثرات و ترکیبات و... داروی مورد نظر و مواردی به غیرتبلیغ دارو باشد. بنابراین با توجه به منع قانونی تبلیغات دارو در رسانه‌های گروهی، شبکه‌های ماهواره در مورد داروهای چاقی، لاغری، ترک اعتیاد و... فقط به‌دنبال سودجویی و کسب درآمد میلیاردی از این ناحیه هستند.

داروهایی که برای زیبایی، چاقی، لاغری، بلند شدن قد و ترک اعتیاد در ماهواره تبلیغ می‌شوند سودجویی و کلاهبرداری است و مورد تأیید وزارت بهداشت نیست. همچنین داروهایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای برای درمان و ترک اعتیاد تبلیغ می‌شوند بیش از ۷۰‌درصد مواد تشکیل‌دهنده آنها خطرناک و مواد‌مخدر است.

یکی از مواردی که در کنار داروهای مختلف در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود فراورده‌های بهداشتی و آرایشی است که درصد بالایی از این محصولات تقلبی و فاقد تأییدیه نهاد رسمی در داخل و خارج است.

شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغات فریبنده‌ای برای محصولات آرایشی و بهداشتی انجام می‌دهند، در حالی که کشور سازنده شرکت تولیدکننده و تأییدیه‌های بهداشتی و سلامت این محصولات غالبا در این تبلیغات ارائه نمی‌شود. در این تبلیغات، خواص معجزه‌آسایی اعلام می‌شود که بیننده فریب آنها را می‌خورد و اقدام به تهیه این محصولات از سوی نمایندگی‌های فروش آن در کشور می‌کند.

بسیاری از محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی در داخل کشور و در کارگاه‌های زیرزمینی تهیه می‌شوند و به‌علت اینکه نمی‌توانند مجوز از وزارت بهداشت دریافت و در کشور تبلیغ کنند متوسل به شبکه‌های ماهواره‌ای برای تبلیغ محصولاتشان می‌شوند.

لذا با توجه به تحقیقات انجام گرفته توسط صاحب‌نظران عرصه رسانه و پزشکی، تأثیرات مخرب ماهواره‌ها در حوزه بهداشت و سلامت جامعه را می‌توان به موارد زیرتقسیم‌بندی کرد:

1- معرفی و تبلیغ انواع داروهای غیرمجاز و تقلبی و نیز کالاهای قاچاق بهداشتی و آرایشی که مجوزها و استانداردهای مراجع رسمی و مراکز معتبر پزشکی و دولتی را ندارند و مصرف آن برای مردم مضر و یا دارای عوارض ناخوشایند است.

2- تجویز نسخه‌های عمومی و کلی برای مصرف دارو، مواد و وسایل و انواع رژیم‌های غذایی و... برای مردم بدون توجه به وضعیت و ویژگی‌های جسمانی و روانی آنان.

3- جابه‌جایی مرجعیت بهداشت و سلامت مردم از متخصصان و پزشکان و منابع و رسانه‌های تخصصی حوزه پزشکی و سلامت به تولید‌کنندگان و عرضه‌کنندگان داروها و کالاهای پزشکی که با استفاده از مجاری و شیوه‌های تبلیغات بازرگانی جدید، برای ایجاد و گسترش بازارهای فروش برای خود هستند در حالی که براساس قوانین، تبلیغات دارویی در رسانه‌های عمومی منع قانونی دارد و اطلاع‌رسانی درباره آنها باید در مجلات و نشریات پزشکی و با ذکر ترکیبات و عوارض داروی مورد نظر و مواردی به غیراز تبلیغ دارو باشد.

4- ترویج اعتیاد به مواد‌مخدر با تبلیغ سهل و فوری بودن درمان آن و با حذف کاذب نگرانی از اعتیاد

5- تبلیغ نادرست درمان انواع نقص‌ها از جمله کوتاهی قد و ریزش مو که با مصرف داروهایی در اسرع وقت به درمان منجر می‌شود، به این ترتیب علاوه بر عوارض خطرناک ناشی از مصرف این داروها، ناکامی و سرخوردگی و ناامیدی از زندگی نیز در بین مصرف‌کنندگان به‌ویژه خانم‌ها و جوانان به‌وجود می‌آید.

6- پوشش حمایتی و رسانه‌ای از بازار قاچاق توزیع دارو و کالا که منجر به رونق و گسترش کسب و کار غیرقانونی و مضر در جامعه می‌شود.

7- تضعیف نهادها و سازمان‌های کنترل‌کننده کیفیت و صادرکننده مجوزهای رسمی پزشکی و دارویی با تبلیغ برجسته‌سازی‌ و تبلیغ اخذ مجوز داروهای مورد تبلیغ از مراجع و مراکز آمریکایی و اروپایی

8- معرفی و تبلیغ انواع داروها و مکمل‌های غذایی برای حفظ سلامت و تقویت جسمی و جنسی بدون اخذ مجوز و تأییدیه‌های رسمی و معتبر از مراجع و مراکز پزشکی و بهداشتی که برای مصرف‌کنندگان آنها زیان‌ها و خطرهایی را به‌دنبال دارد.

9- ایجاد بلوغ زودرس در کودکان و نوجوانان با پخش تصاویر مستهجن و غیراخلاقی یکی از مخرب‌ترین اثرات تبلیغات دارویی و بهداشتی ماهواره‌هاست.
چهارشنبه 2/6/1390 - 10:15
اخبار
پیش بینی آیت​الله بهجت در باره امام موسی صدر
سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی در یادداشتی با عنوان «بازگشت امام صدر و خیر امت محمدیه» نوشت:

در نقلی که از آیت​الله بهجت مطرح گردیده ایشان به این نکته تاکید دارند که امام موسی صدر ذخیره​ای الهی است و در شرایط حساس واقعه در منطقه باز خواهند گشت و آنگونه که خواست خدا بر این قرار گرفته بر بسیاری از معادلات واقعه در جهان اسلام و منطقه تاثیر خواهند گذاشت.
چهارشنبه 2/6/1390 - 10:13
موبایل

 نوکیا N9

بررسی اختصاصی نارنجی: نوکیا N9

چندی است که اوضاع نوکیا در بازار تلفن های هوشمند خوب نیست و این شرکت سعی دارد با ایده های جدید، خود را از این مهلکه نجات دهد تا به جمع شکست خوردگان صنعت تلفن های هوشمند نپیوندد. همکاری این شرکت با مایکروسافت به منظور عرضه موبایل های ویندوز فون را می توان سرآغاز فصل تازه نوکیا در نظر گرفت.

این شرکت قصد دارد تا سیاست شرکت خود را به سمت ویندوز فون سوق دهد تا در سال ۲۰۱۶ از سیمبین خداحافظی کند. ولی این بدین معنی نیست که نوکیا از تولید گوشی دست خواهد کشید. یک سیستم عامل محبوب به نام MeeGo هنوز در دستان نوکیا قرار دارد. شما یکی از بهترین طراحی های نوکیا را روی سیستم عامل «می گو» می بینید. چیزی که خیلی ها مدت ها منتظر اش بودند. حالا اولین تلفن با سیستم عامل MeeGo که قبلا هم در نارنجی با آن آشنا شده اید.در مقابل شما است.

نوکیا N9 را می توان جهشی در طراحی صنعتی نوکیا برشمرد. اگر از نام نوکیا صرف نظر کنید، به سختی متوجه می شوید که این گوشی محصول همان شرکتی است که N8 را طراحی کرده است. نوکیا، از نارنجی به منظور بررسی نمونه اولیه (Prototype) این گوشی دعوت کرد و از ما خواست تا به نقد و بررسی این گوشی بپردازیم.

اگر می خواهید بررسی این گوشی را از نگاه نارنجی ببینید، ادامه مطلب را از دست ندهید.


لازم به ذکر است که سیستم عامل این گوشی، نسخه نهایی آن نیست و امکان دارد در نسخه های بعدی شاهد تغییرات جزئی و کلی در آن باشیم. به گفته نوکیا ناپایداری و باگ های سیستم عاملی که در نمونه آزمایشی مشاهده می شود، در نسخه نهایی برطرف خواهند شد. همچنین آنها به این نکته اشاره می کنند که امکان بروز تغییرات جزئی در سخت افزار این گوشی نیز موجود است.


نگاه اول و سخت افزار

7_narenji_n9.jpg

دقایق اولی که N9 را در دست می گیرید، وزن سبک، صفحه نمایش بزرگ و بدنه باریکش نظر شما را به خود جلب می کند، که نسبت به همرده قدیمی تر خودش، بسیار باریکتر است. بدنه N9 از نوعی پلاستیک مقاوم به صورت یک پارچه ساخته شده است و در ۳ رنگ آبی، سرخابی و مشکی به بازار عرضه می شود.


5_narenji_n9.jpg

10_narenji_n9.jpg

نوکیا می گوید: خیلی عالی است که یک گوشی هوشمند رنگی دیگر می‌بینیم؛ نه فقط یک مستطیل مشکی. آنها معتقدند که ساختن بدنه گوشی از جنس پلاستیک سبب می شود تا گوشی به ارتباطات بیسیم بهتری دست بیابد و این بدین معنی است که GPS و WiFi و GSM در N9 بهتر از گوشی هایی که بدنه فلزی دارند کار می کند.

صفحه نمایش ۳/۹ اینچی AMOLED که در زیر شیشه ضد ضربه Gorilla Glass حفاظت می شود، دارای دقت ۴۸۰ در ۸۵۴ پیکسل است. صفحه نمایش N9 نسبت به N8 و آیفون ۴ از کیفیت رنگی بالاتری برخوردار است و رنگها کاملا زنده دیده می شوند، ولی دارای تراکم پیکسل کمتری نسبت به آیفون ۴ می باشد.


17_narenji_n9.jpg

3_narenji_n9.jpg

نوکیا سعی کرده صفحه نمایش را تا حد امکان به لبه ها نزدیک کند که حرکت دست برای اعمال مشخصه های چند لمسی آسان شود. به جز کلیدهای تنظیم صدا و کلید خاموش و روشن، شما کلید دیگری را بر روی گوشی نخواهید یافت و در واقع تمامی عملیات سیستمی و تعاملی با گوشی به صورت لمسی خواهد بود.

جابجایی بین صفحات، منو، تسک منیجر با کشیدن انگشت از بیرون به داخل صفحه و بالعکس امکان پذیر است. صفحه لمس خازنی N9 نسبت به همنوعان خود پیشرفت چشمگیری داشته و از عکس العمل خوبی برخوردار است. ولی هنوز آن را نمی توان هم سطح صفحه لمسی به کار گرفته شده در محصولات اپل دانست. در برخی از موارد، صفحه لمسی با تاخیر به عمل شما پاسخ می داد و این وقفه در حرکات کمی آزار دهنده است.

آیتم ها گاهی انتخاب نمی شوند و یا ۲ بار انتخاب می شوند، یعنی این امکان وجود دارد که با لمس یک آیکن، آن برنامه باز نشود و شما مجبور باشید چند بار یک آیکن را لمس کنید. همچون دیگر صفحات لمسی، به جا ماندن جای انگشت بر روی صفحه جزو معایبی محسوب می شود که پس از دقایقی کار، توجه شما را به خود جلب می کند.


11_narenji_n9.jpg

با توجه به گفته نوکیا مبنی بر وجود لایه ضد بازتاب نور بر روی صفحه نمایش، N9 همچنان میزان زیادی از نور محیط را به چشم شما بازتاب می دهد و این موضوع باعث می شود تا در خواندن متن های روی صفحه نمایش کاملا راحت نباشید.


8_narenji_n9.jpg

قسمت تحتانی N9 با داشتن حفره های ریز، جایگاه بلندگو و میکروفن گوشی است و قسمت بالای آن به جک ۳/۵ میلیمتری صدا، پورت USB (به منظور اتصال به کامپیوتر و شارژ باتری) و جایگاه سیم کارت تعلق دارد. لازم به ذکر است که این گوشی از استاندارد میکروسیم پشتیبانی می کند و شما برای استفاده از آن باید سیم کارت جدید تهیه کنید و یا سیم کارت قدیمی تان را ببرید.


9_narenji_n9.jpg

‏N9 هم همانند همرده قدیمی خود قابلیت تعویض باتری را از کاربر گرفته و شما برای این کار باید به نمایندگی های نوکیا مراجعه نمایید. دوربین ۸ مگاپیکسلی این گوشی دارای قابلیت فوکوس اتوماتیک انعطاف پذیر است و از سرعت عکس برداری قابل ملاحظه ای برخوردار است. نوکیا تصمیم گرفته است تا دکمه فیزیکی شاتر دوربین را از روی بدنه حذف کند و آنرا به روی صفحه لمسی ببرد.

تنظیمات فنی دوربین نیز می تواند هر فردی را راضی نگه دارد و تقریبا تمام تنظیمات مهم و اصلی یک دوربین عکاسی معمولی را در اختیارتان می گذارد.


22_narenji_n9.jpg

متاسفانه به دلیل اینکه نرم افزار دوربین در نسخه نهایی نبود، نوکیا اعلام کرد که بهتر است تا زمان نهایی شدن نرم افزار و سیستم عامل صبر کنیم، تا بتوانیم راجع به کیفیت دوربین این گوشی قضاوت کنیم.


سیستم عامل و نرم افزارها

می گو یک سیستم عامل دوست داشتنی مبتنی بر لینوکس است و به نوعی برادر اندروید محسوب می شود. اگر بخواهیم صادق باشیم، نوکیا سعی کرده تا با الهام گرفتن از اندروید و آی او اس، رابط کاربری مناسبی را به ارمغان بیاورد.


4_narenji_n9.jpg

جابجایی بین صفحات از آیفون الهام گرفته شده است و چیدمان آیکون ها از اندروید. سیستم آگاه سازی هم تشابه بسیاری به اندروید دارد. اگر در قسمت بالای صفحه تپ کنید، یک صفحه جدید باز می شود که می توانید میزان صدا و پروفایل را به صورت آسان تغییر دهید.


20_narenji_n9.jpg

حتی نوکیا سعی کرده است تا از کلید های (روشن/خاموش) آی او اس برای استفاده در تنظیمات الهام بگیرد.


15_narenji_n9.jpg


12_narenji_n9.jpg

به جز تغییرات ظاهری در اجزای سیستم عامل، وجود بازی پرندگان خشمگین بر روی گوشی در نوع خود جالب بود و این بازی به صورت روان همچون نسخه اندرویدی و آی او اس خود اجرا می شد.


21_narenji_n9.jpg

کیبرد مجازی نوکیا از عکس العمل خوبی برخوردار بود و کار کردن با آن مشکل ساز نبود. در حین فشردن هر کدام از کلید ها عکس العملی از طرف موتور ویبره گوشی ایجاد می شد که تقریبا حس فشردن یک کلید فیزیکی را به شما القا می کرد.


مشخصات سخت افزاری N9

اندازه: ۱۱۶.۵ در ۶۱.۲ در ۱۲.۱ میلیمتر
وزن: ۱۳۵ گرم
صفحه نمایش: AMOLED لمسی خازنی - ۱۶ میلیون رنگ - گوریلا گلاس
حافظه داخلی: ۱۶ و ۶۴ گیگابایت
حافظه جانبی: امکان اضافه کردن حافظه جانبی ندارد
امکانات ارتباطی: وای فای - GPRS - EDGE - 3G - Bluetooth 2‪.‬1 - microUSB
دوربین اصلی: ۸ مگاپیکسل با رزولوشن ۳۲۶۴ در ۲۴۴۸ پیکسل - لنز کارل زایس - فلش LED دوگانه
ضبط ویدیو: با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و کیفیت 720p
پردازنده: Cortex A8 یک گیگاهرتزی
مجهز به GPS و قطب نمای دیجیتال
دارای امکان ارتباط راه نزدیک یا NFC برای تراکنش های مالی
باتری: لیتیوم -یون ۱۴۵۰ میلی آمپر - مدت استندبای تا ۴۵۰ ساعت و مدت مکالمه تا ۱۱ ساعت - پخش موسیقی تا ۵۰ ساعت


حرف آخر

با وجود پردازنده تک هسته ای ۱ گیگاهرتزی در دوره ای که سازندگان گوشی بر روی پردازنده های ۲ هسته ای کار می کنند، این گوشی در عملیاتش به صورت روان کار می کرد و خبری از کندی های سیستم عامل نبود.

N9 را می توان یکی از زیباترین گوشی های نوکیا برشمرد و اگر دوست دارید ترکیبی از از امکانات خوب، طراحی زیبا و یک سیستم عامل متفاوت داشته باشید، این تلفن هوشمند می تواند انتخاب شایسته ای باشد. هرچند این یک سیستم عامل جوان است و احتمالا در ابتدای کار محدودیت های مختلفی در آن خواهید داشت.

شما منتظر ورود N9 به بازار هستید؟

سه شنبه 1/6/1390 - 18:10
آلبوم تصاویر
کدامیک از اینها واقعی است؟ +عکس
به گزارش گروه خواندنی های مشرق، یک جوان آلمانی با تکنیک شیفت تیلت(Shift-tilt) اقدام به عکاسی از یک سکه کرده است . به نظر شما کدام حقیقت دارد ؛ سکه یا ماشین و باجه تلفن و …

فکر می کنید متوجه حقیقت ماجرا شدید؟ این جوان با طراحی یک سکه ۵۰ سنتی در ۲۰ برابر اندازه معمولی ، و گذاشتن آن کنار وسایل بزرگتر اقدام به عکاسی کرده است . البته این عکاسی با تکنیک شیفت تیلت انجام شده است که در آن دوربین مجهز به لنز خاصی با فاصله کانونی بسیار زیاد و عمق میدان بسیار کم است . به همین دلیل بیننده احساس می کند که اشیا اسباب بازی هستند .
سه شنبه 1/6/1390 - 18:8
بهداشت روانی
اگر مدام دلتان شور می‌زند، بخوانید!

اگر مدام دلتان شور می‌زند، بخوانید!

بسیاری از ما و اطرافیان‌مان گاه و بیگاه دچار اضطراب و دلشوره می‌شویم. اما چنین اضطراب‌هایی تا کجا طبیعی‌اند؟ این اضطراب‌ها از کی نیازمند بررسی‌های روان‌پزشکی هستند؟

این پرسش‌ها را از دکتر مریم رسولیان، روان‌پزشک و استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران، پرسیده‌ایم و ماحصل، گفتگویی شد که می‌خوانید.

خانم دکتر! در برخوردهایمان با دوستان و آشنایان، افرادی را می‌شناسیم که خیلی زود نگران می‌شوند و در ذهنشان همیشه بدترین حالت ممکن را تصور می‌کنند. اگر فرزندشان ۱۰ دقیقه دیرتر به خانه برسد، چنان دچار اضطراب می‌شوند که انگار واقعا تصادف کرده. این را می‌توان یک اختلال روانی دانست؟

زود نگران شدن را روان‌پزشکان، اضطراب می‌نامند. افرادی که در مورد مسایل روزمره زندگی زود نگران می‌شوند و همواره درباره کارهای معمول زندگی پیش‌بینی منفی دارند، افرادی مضطرب هستند اما احساس اضطراب لزوما غیرطبیعی نیست و حتی در مواردی سبب افزایش کارایی افراد می‌شود. به‌عنوان نمونه، بیشتر دانش‌آموزان و دانشجویان در ایام امتحان دچار اضطراب می‌شوند و بهتر و بیشتر درس می‌خوانند؛

یعنی نسبت به روزهای معمول سال، توانایی بیشتری برای درس خواندن پیدا می‌کنند، کمتر می‌خوابند و دیرتر خسته می‌شوند؛ در حالی که افرادی که اضطراب بیمارگونه دارند، اگرچه کمتر می‌خوابند و نگران درسشان هم هستند اما به دلیل شدت اضطراب دچار کاهش تمرکز می‌شوند و افت عملکرد پیدا می‌کنند. این مقایسه در زمان امتحان هم صدق می‌کند؛ یعنی افراد مضطرب با وجود اینکه درس را بلد هستند، به دلیل شدت اضطراب نتیجه مطلوبی کسب نمی‌کنند.

پس اضطراب هم خوب و بد دارد؟
بله؛ اضطراب، احساسی ناخوشایند و فراگیر است که همه انسان‌ها آن را تجربه می‌کنند. وقتی اتفاق ناخوشایندی در زندگی فردی یا اجتماعی از افراد پیش می‌آید، اضطراب یک تجربه قابل‌انتظار و بهنجار به حساب می‌آید و به عبارتی لزوما تجربه اضطراب یک تجربه نابهنجار نیست. اگر فردی بعد از فهمیدن اینکه مبتلا به یک بیماری صعب‌العلاج شده، اضطراب را تجربه کند؛

سایت پاتوق۹۸ : این یک واکنش بهنجار و انطباقی است اما اگر در برابر یک سرماخوردگی هم طوری مضطرب شود که انگار مبتلا به یک بیماری وخیم شده، این یک تجربه بیمارگونه است. ابتلا به بیماری بدخیم یا وقوع حوادث ناگوار در زندگی هر فردی محتمل است.

افراد مضطرب در زندگی به این احتمال اهمیت زیادی می‌دهند و با روبه‌رو شدن با هر واقعه غیرقابل‌انتظار، ناخوشایندترین واقعه را حدس می‌زنند. وقتی فرزندتان ۱۰ دقیقه دیرتر به منزل می‌رسد، اولین فکری که به ذهن شما به‌عنوان یک والد غیرمضطرب می‌رسد، این است که راه ‌شلوغ بوده یا فرزندتان سر راه رفته است خرید یا با دوستش حرف می‌زند یا چیزی از این قبیل؛ اما والدین مضطرب فکر می‌کنند که فرزندشان تصادف کرده یا دزدیده شده یا چیزی از این قبیل.

این مقایسه نشان می‌دهد که ارتباط مستقیمی بین افکار و احساس‌های افراد وجود دارد اما نمی‌توان به‌طور قطع گفت که احساس اضطراب فکر بد را به دنبال دارد یا فکر بد احساس اضطراب را به همراه خود می‌آورد اما هر کدام که باشد، غیرطبیعی است و برای خود فرد و اطرافیان آزاردهنده است.

این اضطراب در چه جنسی و در چه گروه سنی رایج‌تر است؟
اضطراب و بیماری‌های اضطرابی در زنان و جوانان بیشتر دیده می‌شود. اصولا خانم‌ها تجربه‌های هیجانی بیشتری دارند و اختلال اضطراب منتشر و فوبیا (هراس) در زنان بیشتر دیده می‌شود اما در مورد وسواس، شیوع آن بین زنان و مردان تفاوت بارزی ندارد.

چقدر این حالت به تیپ شخصیتی افراد بستگی دارد؟
بین تجربه اضطراب و ویژگی‌های شخصیتی افراد، ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. اگرچه اصولا بین شخصیت و بیماری باید تفکیک قایل شد،‌ بعضی از تیپ‌های شخصیتی مانند شخصیت‌های وسواسی، وابسته، اجتنابی یا مرزی، زمینه تجربه اضطراب را بیشتر از سایر شخصیت‌ها دارند.

آیا همه افراد به یک صورت اضطراب را تجربه می‌کنند؟
نه! بعضی از افراد اضطراب را بیشتر به صورت نشانه‌های جسمی مانند تپش قلب، تعریق، لرزش، تکررادرار، اسهال، سوزش سردل یا احساس گیر کردن لقمه در گلو تجربه می‌کنند اما در گروهی دیگر، افکار اضطرابی و نگرانی فکری نشانه غالب است و به عبارتی، بعضی اضطراب را با علایم جسمی و بعضی با علایم روانی تجربه می‌کنند.

اصولا اگر اضطراب گسترده بدون یک زمینه مشخص تجربه شود و نگرانی فرد در مورد مسایل روزمره زندگی و در اکثر امور دیده شود، به آن اضطراب منتشرگفته می‌شود. اختلال‌های اضطرابی شامل این موارد است:‌اضطراب منتشر، حمله هراس (پانیک)، ترس مرضی (فوبیا)، وسواس و اختلال استرس پس از حادثه (که بین مردم به نام موج انفجار رایج است). اگر اضطراب گسترده و نامحدود باشد، اضطراب منتشر است.

اگر نشانه‌های اضطرابی به صورت حاد، شدید و دوره‌ای تجربه شود، حمله هراس نامیده می‌شود. فوبیا به تجربه اضطراب در مواجهه با یک موقعیت یا شی‌ء ترسناک گفته می‌شود. وسواس، افکار تکراری و مزاحمی است که در اکثر موارد فرد برای کاهش اضطراب ناشی از این افکار مزاحم مجبور به انجام کارهای تکراری می‌شود.

مثلا فکر مزاحم یک نفر درباره اینکه بدنش نجس است، او را مجبور می‌کند که مکررا اقدام به شست‌وشو کند یا فکر می‌کند که در شمردن پول یا بستن در اشتباه کرده است و در نتیجه این کارها را مکررا تکرار می‌کند تا مطمئن شود. فرد وسواسی می‌داند که افکارش نادرست است اما وقتی فکر به ذهنش خطور می‌کند قادر به نادیده گرفتن فکرش نیست. در اکثر موارد فرق افراد وسواسی با افراد بهنجار در این است که افراد بهنجار هم افکاری مشابه افراد وسواسی به فکرشان می‌رسد اما فکر سریع از ذهنشان عبور می‌کند و آنها بر آن متمرکز نمی‌شوند.

مرز اضطراب و وسواس فکری کجاست؟
افکار اضطرابی، زمینه گسترده‌ای دارند و به یک موضوع خاص اختصاص ندارند اما معمولا وسواس به یک فکر یا رفتار خاص محدود می‌شود؛ مانند شست‌وشو، شمردن و افکار مزاحم مشخص. به عبارتی هر فرد وسواسی اضطراب هم دارد اما هر فرد اضطرابی وسواس ندارد.

کی باید نگران این رفتارها باشیم؟
وقتی این رفتارها برای فرد یا اطرافیان سبب آزار و محدودیت شود، اختلال به حساب می‌آید و نیاز به مداخله دارویی یا روان‌درمانی دارد.

می‌توان این رفتار را اصلاح کرد؟
مسلما مانند همه اختلال‌های دیگر، این اختلال هم درمان دارویی و روان‌درمانی دارد که بسته به نوع تشخیص روا‌ن‌پزشک بر مبنای ویژگی‌های شخصیتی یا تشخیص نوع اختلال، نوع درمان مشخص می‌شود و درمان‌ها بیش از ۵۰ درصد موثر هستند. این بهبودی تاثیر بسیار واضحی بر کیفیت زندگی فرد و اطرافیان او دارد و کاهش اضطراب، حتی به میزان ۱۰ درصد نیز در کیفیت زندگی اثر مثبتی خواهد داشت.

سه شنبه 1/6/1390 - 9:47
اخبار

معرفی عجیب ترین موزه های

جهان+تصاویر

 

معرفی عجیب ترین موزه های جهان+تصاویر

در سراسر دنیا شهرهای بزرگ حداقل یک موزه مشهور دارند. اما اخیراً، علاوه بر موزههای قدیمی موزههای دیگری هم وجود دارد که توجه ما را به خود جلب میکند. در اینجا قصد داریم چند موزه غیر معمل در دنیا را به شما معرفی کنیم. غیر عادی بودن اینها تنها دلیلی بود که ما را بر آن داشت تا به آن ها بپردازیم.

 

معرفی و عكس عجیب ترین موزه های جهان

 

معرفی و عكس عجیب ترین موزه های جهان

موزه بین المللی توالت ها Sulabh

به موزه بین المللی توالتها که در دهلی نو، هند واقع شده خوش آمدید. این موزه در سال ۱۹۷۰، توسط دکتر Pathak ساخته شد. دغدغه اصلی دکتر سلامتی افراد کشورش بود که چیزی بالغ بر یک میلیلارد نفر جمعیت داشت. این موزه اولین مکان علمی بود که ساخته شد. با دیدن این مجموعه شما مطالب بسیار زیادی راجع به پیشرفت تکنولوژیآ آداب دستشوئی و فرهنگهای اجتماعی مختلف یاد خواهید گرفت. چیز عجیبی که ممکن است در بین این مجموعه خارقالعاده از لگنها، مبلمانهای توالتها یا کاسههای توالت ببینید توالت مخصوص Louis هشتم است. دکتر Bindeshwar Pathak میگوید که این توالت قسمتی از فرهنگ بهداشت تاریخ است که نقش زیادی در گسترش تمدن بشریت داشته است.

 

معرفی و عكس عجیب ترین موزه های جهان

 

معرفی و عكس عجیب ترین موزه های جهان

موزه تریاک

آیا شما چیزی راجع به تریاک میدانید؟ یا اینکه آن را تجربه کردهاید؟ موزه تریاک در تایلند برای بالا بردن اطلاعات شما درباره تریاک است. علیرغم آن چیزی که ممکن است فکر کنید، مهمترین هدف این موزه بالا بردن سطح علمی مردم است. این موزه در دهکده کوچکی که اسم آن Baan Sop Ruak است واقع شده است. این موزه این فرصت را به شما میدهد که مطالب جالبی راجع به تریاک “Pavaer Somniferum” و مراحل کاشت و برداشت آن بدانید. همچنین میتوانید چیزهای مهمی راجع به اینکه چرا تجارت این ماده افیونی در طول زمان این قدر زیاد شده و روشهای مختلفی برای مصرف آن وجود دارد یاد بگیرید. دیدن این موزه بسیار جالب است و ممکن است تنها یک بار در زندگی هر کس این فرصت پیش بیاید تا از این مکان دیدن کند.

معرفی و عكس عجیب ترین موزه های جهان

موزه ماشینهای چمن زنی انگلیسی

موزه ماشینهای چمن زنی انگلیسی در Great British در Southport واقع شده است. شما میتوانید در این موزه انواع و اقسام ماشینهای چمن زنی را ببینید. همچنین میتوانید در این مکان غیر معمول انواع مختلفی از ماشینهای چمن زنی که از ابتدای دوره ویکتورین و ادواردین تا به امروز وجود داشته را مشاهده کنید و از دیدن آن ها لذت ببرید. در این موزه ماشینهای چمن زنی بسیار لوکس و گران قیمت که متعلق به هنرمندان و بزرگان بوده وجود دارد. مثل ماشین چمن زنی که متعلق به شاهزاده Wales بوده است.

 

معرفی و عكس عجیب ترین موزه های جهان

معرفی و عكس عجیب ترین موزه های جهان

موزه وسایل و لوازم شکنجه

دیدن این موزه به بازدیدکنندگان این فرصت را میدهد که از این طریق گذری به تاریخ داشته باشند. در این موزه ابزارهای مختلف شکنجه که استفاده از آن ها از قرن ۱۲ تا انقلاب فرانسه رونق گرفته بود وجود دارد. همچنین شما میتوانید داستان دوران تاریک را در این موزه با چشمان خودتان ببینید. Carcassonne شهری است در فرانسه که در آن از ابزارهای مختلفی برای اعتراف گرفتن از گناهکاران استفاده می شد.

معرفی و عكس عجیب ترین موزه های جهان

موزه سوسیس

Bratwurst یک سوسیس است که معمولاً از گوشت گوساله، گوشت خوک یا گوشت گاو درست میشود. در موزه Bratwurst در Wachsenburggemeinde که در آلمان قرار دارد میتوانید تاریخچه این سوسیس خوشمزه که سال ساخت آن به ۱۴۰۴ برمی گردد را ببینید. همچنین شما می توانید وسایل و لوازمی که از آن ها برای چرخ کردن گوشتها و درست کردن سوسیس ها استفاده می شود را ببینید. چه چیزی می تواند بهترین پایان برای این سفر باشد جز تست کردن مزه خوشمزه یک Bratwurst

 

معرفی و عكس عجیب ترین موزه های جهان

 

معرفی و عكس عجیب ترین موزه های جهان

موزه زشت ترین کارهای هنری

این یکی از موزه های غیر معمول است که شما در آن شانس به نمایش گذاشتن هنرهای بد خود را دارید. اجزا و وسایلی که همیشه در این موزه قرار دارد حدود ۵۰۰ عدد است. موزه هنرهای بد مربوط به به هنرهایی است که از بین رفتن و فراموش کردن آن ها بسیار بد است و این هنرها باید باقی باشد تا به نسل های بعدی هم منتقل شود و آن ها هم بتوانند از آن ها استفاده کنند. شگفت این است که بعضی از مجسمه هایی که در این موزه قرار دارد بسیار مشهور است. گالری های خصوصی این موزه در ۲ مکان مختلف قرار دارد. یکی از آن ها در ابتدای Dedham Theater در Massachusetts و دیگری نزدیکSommerville است.

معرفی و عكس عجیب ترین موزه های جهان

معرفی و عكس عجیب ترین موزه های جهان

موزه مو

داستان این موزه به سال ۱۹۷۹ برمی گردد. یعنی وقتی که Galip Korukcu کوزه گر مشهور ترکی شروع به جمع آوری موهای خانم ها کرد. او این کار را به خاطر این می کرد که مردم در کلاس های کوزه گری اش شرکت کنند. این فکر باعث شد که او شروع به جمع کردن موهای زن های کشور خودش و دیگر کشورها کند. با انجام این کار او توانست اسم خود را در کتاب رکوردها ثبت کند و بیش از ۱۶۰۰۰ موی مختلف را جمع کند.شما می توانید کلکسیونی از موها را در این موزه ببینید. هر سال ۱۰ زن متشخص را انتخاب می کند تا بصورت رایگان در کلاسهایش ثبت نام کنند.

سه شنبه 1/6/1390 - 9:45
آلبوم تصاویر
عکس های رمانتیک عاشقانه

عکس های رمانتیک عاشقانه

 

 

 

عکس های رمانتیک عاشقانه

 

عکس های رمانتیک عاشقانه

 

عکس های رمانتیک عاشقانه

 

عکس های رمانتیک عاشقانه

 

عکس های رمانتیک عاشقانه

 

عکس های رمانتیک عاشقانه

 

عکس های رمانتیک عاشقانه

 

عکس های رمانتیک عاشقانه

 

عکس های رمانتیک عاشقانه

 

عکس های رمانتیک عاشقانه

 

عکس های رمانتیک عاشقانه

 

عکس های رمانتیک عاشقانه

 

عکس های رمانتیک عاشقانه

 

عکس های رمانتیک عاشقانه

 

سه شنبه 1/6/1390 - 9:44
موفقیت و مدیریت
۱۰ گام تا ایجاد کسب و کار در خانه

 

 

براساس تجربیاتی که خود شخصاً کسب کرده‌ام و یا دوستان و شرکایم آن را ارایه نموده‌اند، ۱۰ راه ساده را برای کمک به شما در راه اندازی کسب و کار در خانه نشان می‌دهم

چه عالی! ایجاد کسب و کار در خانه… تصور روزهایی در خانه و پاسخ به تلفن‌های کاری در حالیکه شما لباس‌های راحتی به تن دارید به همراه تولید رو به افزایش محصولاتتان.

 

اما به زودی تمایز میان زندگی و کار از بین خواهد رفت. شما قبل از اینکه برنامه کاری‌تان را شروع کنید باید لباس‌ها را در ماشین لباسشویی بریزید. در یک ساعتی که به انجام ملاقات‌هایتان باقی مانده است چه باید کنید؟ آیا باید کتاب‌هایتان را در قفسه بگذارید و یا آشپزخانه را تمیز کنید و فراموش نکنید که به مشتری‌هایتان تلفن کنید پیش از اینکه لانه سگتان را تمیز کنید.

به دنیای واقعی ایجاد کسب و کار در خانه خوش آمدید: حواس‌پرتی‌های پیش‌بینی نشده، فقدان یک برنامه زمان‌بندی نشده و گاهی اوقات فقدان هویتی قابل مشاهده. اما رویاپردازی‌هایتان را برای ایجاد کسب و کار در خانه هرگز رها نکنید! با جایگزین کردن چند ایده ساده شما قادر خواهید بود سود خوبی را از کسب و کار در خانه بدست آورید.
براساس تجربیاتی که خود شخصاً کسب کرده‌ام و یا دوستان و شرکایم آن را ارایه نموده‌اند، ۱۰ راه ساده را برای کمک به شما در راه اندازی کسب و کار در خانه نشان می‌دهم.
۱) بخشی از منزلتان را به عنوان محل کارتان در نظر بگیرید
یک اتاق و یا فضایی از خانه را به طور جداگانه برای انجام امور کاری خود در نظر بگیرید. البته انجام این کار برای کسانی که در خانه‌ای کوچک و خانواده‌ای پرجمعیت زندگی می‌کنند بسیار مشکل خواهد بود. همانطور که من کارم را در نیویورک در چنین شرایطی آغاز کردم! اگر شما نتوانستید اطاقی را برای این کار در نظر بگیرید حداقل بخشی از منزلتان را در نظر بگیرید که هرگاه به آن مکان می‌روید احساس خواهید کرد که در محل کارتان حضور پیدا کرده‌اید.
۲) برنامه خود را دقیقاً زمان‌بندی کنید
زمانی که ساعات کاری شما با ساعات مربوط به انجام امور شخصی‌تان با هم تداخل پیدا می‌کند، مسأله برنامه‌ریزی و زمانبندی بسیار مهم‌تر به نظر خواهد رسید. به عنوان مثال اگر شما عادت دارید هر روز به پیاده‌روی بروید و یا به باشگاه ورزشی می‌روید سعی کنید دقیقاً آن را در همان زمانی که در نظر گرفته‌اید انجام بدهید. برای قراری که با خودتان گذاشته‌اید ارزش قائل شوید حتی روزی که سرتان بسیار شلوغ است. این امر کمک زیادی می‌کند تا بتوانید به امور مربوط به کسب و کارتان در خانه به موقع رسیدگی کرده و آن را ادامه دهید. به عنوان مثال من دوست دارم صبح‌ها زود از خواب برخیزم و تا ظهر مشغول نوشتن باشم سپس چند ساعتی را صرف خوردن ناهار، مطالعه کتاب و پیاده‌روی در ساحل بنمایم. سپس در ساعت ۴ به اطاق کارم رفته و تا جایی که بتوانم به کارم ادامه دهم.
۳) هر چقدر که می‌توانید انجام امور را در اختیار دیگران نیز بگذارید
زمانی که من کارم را شروع کردم مرتکب اشتباه بزرگی شدم و آن این بود که خود تمام امور مهم و غیرمهم را شخصاً انجام می‌دادم و به زودی متوجه شدم که چقدر زمان را جهت ملاقات‌های مکرر با مشتریان جهت انجام امور تلف کرده‌ام. زمانی که شما اینگونه فکر کردید که «من خودم می‌توانم همه آن امور را انجام بدهم.» بهتر است سریعاً این طرز فکر را متوقف کنید. سعی کنید کارتان را ساده‌تر کرده و با تفویض اختیار بگذارید امور به سرعت انجام شوند.
به این منظور امور خدماتی را به مراکزی که این خدمات را انجام می‌دهند، واگذار نمایید تا بتوانید روی کار اصلی‌تان متمرکز شوید. مراکز خدماتی شبانه‌روزی تحویل در منزل، کتابدارها، دستیاران و… می‌توانند کار شما را آسانتر بنمایند، انرژی خود را برای ایده‌های بزرگ و طلایی نگه دارید!
۴) از تکنولوژی روز برای کسب سود بیشتر بهره ببرید
ملاقات با افراد بسیار با ارزش و مهم می‌باشد اما سعی کنید تا حد امکان در انجام آن صرفه‌جویی کنید. بهتر است بیشتر کارتان را از طریق تلفن، فاکس و یا نامه‌های الکترونیکی و با استفاده از بهترین امکانات و وسایلی که شما استطاعت خرید آن را دارید،انجام دهید.
بسیار مهم است که شما بتوانید از هر جایی که در آن هستید با دیگران ارتباط برقرار کنید و البته لطفی هم در حق ما بکنید و خط تلفن، فاکس و اینترنتی جداگانه برای خودتان در نظر بگیرید! چرا که هیچ‌کس دوست ندارد وقتی به جایی تلفن می‌کند به جای بوق آزاد، بوق اشغال را بشنود.
در صورتیکه شرکت مخابرات خدمات صندوق صوتی را ارایه می‌نماید حتما از آن استفاده کنید. در این صورت اگر شما در حال مکالمه تلفنی مهمی می‌باشید که نمی‌خواهید آن را قطع کنید افراد قادر خواهند بود پیغامشان را برای شما بگذارند.
۵) امورتان را دسته‌بندی کنید
سعی کنید جلسات و ماموریت‌هایتان را گروه‌بندی کنید تا زمان خارج از محل کارتان را به حداقل برسانید. برای این منظور صبح‌ها لیستی از تمام کارهایی را که باید خارج از محل کارتان انجام شود، تهیه کنید و سعی کنید آنها را با هم و با یکبار خروج از محل کارتان انجام دهید. بهتر از همه این است که از روش من استفاده کنید و بدین‌ترتیب فقط یک روز از هفته را برای انجام امور خارج از منزل در نظر بگیرید. چرا که در این صورت یکبار در هفته مجبور خواهید شد تا به سر و وضع لباستان برسید.
۶) روی کارتان متمرکز شوید
سعی کنید فضای کاری‌تان به‌گونه‌ای باشد که هنگام انجام کارتان سایر اعضای خانواده و یا هم‌اطاق شما متوجه این مسأله که شما نیاز به تمرکز دارید بشوند. حتی حیوانات خانگی نیز از این امر مستثنی نمی‌باشند (گربه من زمانی که من به او توجه کافی ندارم و مشغول کار هستم احساس حسادت می‌کند.) همه اوراق و مدارک مربوط به کارتان اعم از صورتحساب‌ها، فهرست‌ها و… را جایی بگذارید تا در حین انجام کارتان تمرکز شما را به هم نریزد و باعث حواس‌پرتی شما نشود.
۷) از مصاحبت با افراد احمق پرهیز کنید
بسیاری از دوستان و اطرافیان شما زمانی که متوجه می‌شوند که شما کسب و کاری را در خانه راه‌اندازی کرده‌اید، بسیار خوشحال می‌شوند. آنها در چنین حالتی تصور می‌کنند شما در حالیکه روی کاناپه لم داده‌اید و در حال خوردن چیپس هستید به تلفن‌های مهم خود جواب می‌دهید. زمانیکه آنها به شما تلفن می‌کنند تا مدت زمانی را به صحبت کردن با شما بگذرانند به آنها یادآوری می‌کنید که در حال انجام کارتان هستید و پس از پایان ساعت کاری آن به آنها تلفن خواهید کرد. ممکن است مدت زمانی طول بکشد تا این مسأله جا بیفتد ولی بالاخره همه آن را خواهند پذیرفت.
۸) با توجه به موقعیت روحی که دارید، کارهایتان را تنظیم کنید
سعی کنید کارهایتان را زمانی که احساس می‌کنید از لحاظ جسمی و روحی بیشترین آمادگی را دارید، انجام بدهید. به عنوان مثال اگر احساس می‌کنید کاملاً سرحال و پرانرژی می‌باشید، سعی کنید تلفن‌های مهم و ضروری و یا کارهای خلاقانه را در این فاصله زمانی انجام بدهید.
اگر شما پس از خواب بعد از ظهر احساس می‌کنید از آمادگی کامل برخوردار هستید، امور مهم را در آن زمان انجام بدهید (من خود یکی از طرفداران خواب بعد از ظهر می‌باشم.)
۹) آسایش و راحتی را در محیط کاری خود به حداکثر برسانید
برای اینکه بتوانید کارتان را به بهترین نحو ممکن انجام دهید، محیط کاری خودتان را کاملاً متناسب با شرایط خودتان تغییر دهید، شما چطور می‌توانید راندمان کاری خود را افزایش دهید؟ با استراحتی طولانی و یا انجام بدون وقفه امور؟ در سکوت و آرامش و یا در حالیکه موسیقی آرامی در حال پخش شدن می‌باشد؟ با نشستن بر روی یک کاناپه راحت و یا یک صندلی اداری؟ از زمانی که من برای خریدن صندلی خود مبلغ زیادی را پرداختم دوستانم فکر می‌کردند که من دیوانه شده‌ام ولی با یکبار نشستن بر روی آن علت را خیلی زود متوجه شدند! و البته ستون فقراتم هر روز قدردان من می‌باشد.

 

سعی کنید چند مکان مختلف و متنوع را برای انجام کارهایتان در نظر بگیرید تا بتوانید با تغییر در منظره و چشم‌انداز کارتان را دلپذیر و مطبوع بنمایید

. کتابخانه، پارک و یا کافی‌شاپ محل زندگی‌تان چطور است؟ زمانیکه من می‌خواهم مطالعه‌ای جدی داشته باشم و یا راجع به موضوع مهمی فکر کنم محل کارم را به بیرون از منزل و کنار ساحل منتقل می‌کنم. نسیم دریا، تابش خورشید و امواج آرام به من کمک می‌کند تا در مورد آن موضوع بهتر فکر کنم.

۱۰) زمانی را برای بودن در کنار دیگران در نظر بگیرید
پس از مدتی از انجام کارتان ممکن است احساس خستگی، تنهایی و یا بدخلقی به شما دست بدهد. در چنین حالتی حداقل یکبار در هفته ملاقاتی با دوستان داشته باشید. (البته من ۳ بار در هفته اقدام به چنین کاری می‌کنم.) صبحانه، نهار، شام و یا حتی قهوه را با مشتری، فروشنده و یا یک دوست صرف کنید. به جمع دوستان ملحق شوید و یا در فعالیت‌های اجتماعی و فوق‌برنامه مثل کلاس موسیقی و یا باشگاه‌های ورزشی شرکت نمایید. سعی کنید کارتان باعث نشود که شما تبدیل به فردی منزوی شوید چرا که این مسأله موجب تخریب روحیه‌تان خواهد شد. بنابراین مسأله‌ای که از کارتان مهمتر می‌باشد حفظ روحیه‌ای شاد و آرام می‌باشد.

سه شنبه 1/6/1390 - 9:42
آشپزی و شیرینی پزی
طرز تهیه کلوچه ی ماهی

طرز تهیه کلوچه ی ماهی

طرز تهیه کلوچه ی ماهی
مواد لازم :
فیله ی ماهی قزل.آلا ۵۰۰گرم
سیب.زمینی ۱عدد متوسط
هویج ۱عدد متوسط
پیاز ۱عدد متوسط
سیر ۱حبه
کنسرو نخودفرنگی یک چهارم پیمانه
آبلیموی تازه ۱ قاشق غذاخوری
پودر کاری نصف قاشق چای.خوری
نمک به مقدار لازم
زرده.ی تخم.مرغ ۱عدد برای تزیین
زعفران آماده شده مقداری برای تزیین
کنجد مقداری برای تزیین
خمیر کلوچه به مقدار لازم
روش تهیه.:

سیب.زمینی و هویج را آب.پز کنید. بعد از سرد شدن سیب.زمینی را پوست گرفته و همراه هویج نگینی خرد نمایید.
پیاز و سیر را خرد کنید. پیاز را همراه با کره کمی تفت دهید تا طلایی شود. آن.گاه سیر را اضافه نمایید و کمی دیگر تفت دهید.
سپس فیله ماهی را ریز خرد کنید و به همراه پیاز و سیر تفت دهید. پودر کاری، نمک، سیب.زمینی و هویج خرد شده،نخودفرنگی و آب لیمو را اضافه کنید و تمام مواد را با هم مخلوط کرده و حرارت را خاموش کنید تا مواد سرد شود.
خمیر کلوچه( طرز تهیه آن در پایین آمده است) را روی سطح صافی که کمی آرد پاشیده.اید با وردنه باز کنید و به اندازه.ی دلخواه با قالب گرد، قالب بزنید. سایت پاتوق۹۸: از مواد آماده شده در بالا، ۲ قاشق غذاخوری در مرکز هر خمیر گذاشته و لبه.های آن را ببندید.
بعد مخلوط زرده.ی تخم.مرغ و زعفران را با برس روی کلوچه بمالید و در صور دلخواه کمی دانه. کنجد روی آن بپاشید. آن.گاه کلوچه.های آماده شده را در فر با حرارت ۱۷۵درجه سانتی.گراد یا۳۵۰ درجه فارنهایت(که از قبل گرم شده) حدود۳۰- ۲۰دقیقه قرار دهید تا بپزد و سطح روی آن کاملاً طلایی شود.

مواد لازم برای خمیر کلوچه:
آرد حدود ۲ پیمانه (۲۰۰گرم)
شیر پاستوریزه نصف پیمانه (۸۰ گرم)
بیکینگ پودر ۲ قاشق چای.خوری
روغن مایع ۵ قاشق سوپ.خوری
نمک نصف قاشق چای.خوری
روش تهیه.ی خمیر کلوچه:
در یک ظرف مناسب شیر، روغن مایع، نمک و بیکینگ پودر را مخلوط کنید. سپس آرد را کم کم اضافه کنید تا به خمیری تبدیل شود که به دست نچسبد.
آن.گاه خمیر را کمی ورز دهید و به صورت گلوله در آورید. بعد در ظرفی قرار دهید و روی آن را بپوشانید و بگذارید در هوای آشپزخانه به مدت نیم ساعت بماند تا خمیر ور بیاید. بعد از این مدت خمیر آماده ی مصرف است.

سه شنبه 1/6/1390 - 9:41
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته