• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 6272
تعداد نظرات : 670
زمان آخرین مطلب : 4623روز قبل
موبایل

آیا آیفون 4 ارزان قیمت وارد بازار می شود؟

آیفون 4 ارزان با ورود آیفون جدید؟

در حالی که احتمال معرفی آیفون 5 برای اواسط ماه اکتبر (یک ماه دیگر) روز به روز قوت می گیرد خبر جدیدی هم بر سر زبان ها افتاده است.

خبرگزاری رویترز روز گذشته اعلام کرد اپل مشغول تولید یک مدل 8 گیگابایتی ارزان قیمت از آیفون 4 هم هست که قرار است تا چند هفته دیگر وارد بازار بشود.


رویترز در خبرش ادعا کرد یک کارخانه کره ای، ساخت قطعات آیفون ارزان قیمت را شروع کرده و قرار است تا پایان ماه سپتامر آنها را وارد بازار بکند. ضمن اینکه قرار است آیفون های جدید، دوربین های 8 مگاپیکسلی داشته باشند.

با وجود این هنوز روی صحت هیچ کدام از این اخبار نمی شود حساب کرد. اما کافی است چند روزی صبر کنید. چرا که به نظر میرسد زمان زیادی تا معرفی رسمی باقی نمانده است.

چهارشنبه 2/6/1390 - 10:45
اخبار

شرکت ها با این همه حق اختراع چه کار می کنند؟

مایکروسافت و اپل به اندروید حمله می برند و تعدادی حق اختراع را می خرند تا عرصه را بر این سیستم عامل تنگ تر کنند. اندروید هم موتورلا را صاحب شده و حق اختراع هایش را تصاحب می کند. مایکروسافت می گوید آنها به گوگل شانس این را می دهند که تعدادی از حق اختراع هایش را به اشتراک بگذارد. اما گوگل دست رد به سینه این شرکت می زند. بر سر بقیه حق اختراع ها چه می آید؟ اپل سامسونگ را از فروش گلکسی تب جدیدش در اروپا منع می کند. یا در دادگاه ها خواستار رسیدگی به تخلف سامسونگ در کپی کردن طراحی آیفون 3G می شود!


اما این حق اختراع چیست که این قدر ذهن همه را مشغول کرده و دارد دائم بین شرکت ها دعوا درست می کند؟ در این مطلب می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم و وضعیتی را که هم اکنون بین شرکت های مطرح فناوری وجود دارد، بر اساس این حق اختراع ها، بررسی کنیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.


- Patent یا امتیاز نامه چیست؟

اگر شما ابداعی انجام داده باشید و آن را به صورت یک Patent یا امتیاز نامه ثبت کنید؛ حقوق ویژه ای برای ساخت، فروش یا استفاده از ابداع خود خواهید داشت. واژه Patent تعابیر مختلفی دارد و از آن به عنوان هایی همچون امتیاز نامه، حق ثبت اختراع، حق امتیاز و حق اختراع یاد می شود. ابداع هم حتما نباید چیز بخصوصی باشد. هر نو آوری ای از طراحی یک مدار الکترونیکی تا طراحی یک پروسه می تواند به عنوان یک حق امتیاز ثبت شود. حتی ژست های رابط کاربری هم می توانند حق امتیاز باشند. برای مثال، اپل هم اکنون حق امتیاز استفاده از ژست Pinch to Zoom را در اختیار دارد.


وقتی استفاده از یک حق اختراع به طور تجاری آغاز شود، اطلاعات راجع به آن باید به طور عمومی منتشر شوند. بنابر این شرکت های رقیب می توانند در مورد نوآوری انجام شده مطالعه کرده و مبانی آن را یاد بگیرند. اما نمی توانند آن را کپی کنند. اگر هم تحت شرایطی، شرکت ها حتی به طور تصادفی دست به کپی بزنند ممکن است به دردسر بیافتند. چرا که کمپانی صاحب حق اختراع می تواند آن ها را به دادگاه بکشد.


البته دارنده حق اختراع، می تواند بسته به نظر خودش، حق امتیاز خود را فروخته یا مجوز استفاده از آن را صادر کند. بنابر این ممکن است کمپانی ها نتوانند همه چیز را خودشان اختراع کنند، اما معنی اش لزوما این نیست که نمی توانند از اختراع های بقیه استفاده نمایند. حق اختراع ها می توانند به شدت ارزشمند باشند. حتی گاهی معامله های جالبی هم بر سر حق امتیاز ها انجام می گیرد. «تو از ما به خاطر استفاده از این اختراع شکایت نمی کنی و ما هم از تو به خاطر آن یکی شکایتی نداریم!»


- جنگ اپل در برابر سامسونگ:

apple_Vs_samsung.jpg

چهار پنج ماه به عقب برگردید. زمانی که اپل از سامسونگ به خاطر سری گلکسی شکایت کرد. با این ادعا که سامسونگ تکنولوژی، اینترفیس و سبک کاری اپل را کپی کرده است. سامسونگ هم سریعا با یک شکایت دیگر به اپل پاسخ داد. مبنی بر اینکه اپل هم در استفاده از استاندارد های ارتباطاتی سامسونگ، تخلف کرده است.


حتی اخیرا در شروع این ماه، سامسونگ قبول کرد که فروش گلکسی تب 10.1 را تا زمانی که دادگاه در مورد حق امتیاز های اپل تصمیم میگیرد، متوقف کند. حکمی مشابه هم برای قطع فروش گلکسی تب جدید در اروپا به تصویب رسید. حداقل هنوز آمریکا درهایش را به روی این تبلت بیچاره نبسته است.


اپل همچنین به اتهاماتی مشابه دست به شکایت از موتورلا و HTC زده است. اگر چه تا به حال جلوی فروش دستگاه های این دو شرکت گرفته نشده است. جالب این که اپل هرگز از گوگل به خاطر خود اندروید شکایت نکرده است.


- همه در برابر اندروید:

2.jpg

شکایات اپل مثال های واضحی بودند از کار هایی که می توان مستقیما با حق اختراع ها انجام داد. اما حق اختراع برای جنگ های غیر مستقیم نیز به کار می رود. مصداق بارزش معامله هایی بود که بر سر فروش حق امتیاز های نوِل و نورتل انجام شد.


در ماه اکتبر سال گذشته، کمپانی Novell یک بسته متشکل از 800 حق اختراع نرم افزاری اش را که شامل فناوری هایی در حوزه مدیریت، امنیت، تشخیص هویت و... بودند را به گروهی متشکل از شرکت های مایکروسافت، اپل، EMC و اوراکل فروخت. گوگل در این جریان حاضر نشد و در طرف دیگر رقابت برای خرید قرار داشت.


البته اداره دادگستری آمریکا بعدا اعلام کرد که مایکروسافت نمی تواند صاحب حق امتیاز های شرکت نول باشد. بیم از این بود که مایکروسافت، به منظور رقابت، جلوی استفاده از این امتیاز نامه ها را در نرم افزار های باز متن بگیرد. – یادتان باشد که خود سیستم عامل اندروید هم جزء نرم افزار های باز متن به شمار می رود! – بنابر این مایکروسافت محکوم به فروش امتیاز نامه هایش به شرکت مادر نول شد. البته مجوز استفاده از این امتیاز نامه ها برای مایکروسافت باقی ماند و تغییری در آن ایجاد نگردید.


در آپریل همین امسال، یک کمپانی دیگر به نام Nortel، اعلام کرد که می خواهد بیش از 6000 امتیاز نامه را بفروشد. این بار امتیاز نامه ها حوالی فناوری های بی سیم، شبکه های نسل چهارم، شبکه های داده ای و... می چرخید. تکنولوژی هایی که می توانند برای هر کمپانی ای در بازار موبایل فوق العاده باشند. گوگل که شدیدا تحت تاثیر بستنی حصیری اش قرار گرفته بود، شیرین طبعی ریاضی اش گل کرد و پیشنهاد های عجیبی برای مذاکره داد. پیشنهاد هایی که جمعشان به عدد 3.14159 میلیارد دلار می رسید. یعنی همان عدد پی ضرب در 1 میلیارد دلار. باز هم گوگل باخت و یک گروه از کمپانی ها متشکل از اپل و مایکرسافت به همراه RIM و EMC و اریکسون و سونی؛ صاحب این بسته طلایی از امتیاز نامه ها شدند.


این جاست که دو طرف شروع به خراب کردن یک دیگر می کنند. افسر ارشد قانونی گوگل در وبلاگش، مطلبی در مورد تازیانه ی حق اختراع ها به روی اندروید می نویسد. و از صف کشیدن امتیاز نامه های شرکت های مختلف به عنوان یک مبارزه سازمان یافته و خصومت آمیز بر علیه اندروید یاد می کند.


وکیل اصلی مایکروسافت هم توپ را به زمین حریف بر می گرداند و می گوید ما از گوگل درخواست کردیم که به ما بپیوندند. اما آن ها قبول نکردند.


گوگل هم با آپدیت کردن پستش پاسخ می دهد که قطعا تمایلی به پیوستن به اپل و مایکروسافت برای این امتیاز نامه ها ندارد. چرا که اگر گوگل به جای مالکیت کامل این امتیاز نامه ها، آن ها را با شرکت های دیگر به اشتراک بگذارد؛ دیگر نمی تواند مطابق میلش از این حق اختراع ها برای غلبه بر شکایت های سایر رقیبان استفاده کند. در نهایت خبر بعدی خرید موتورولا توسط گوگل بود که این شرکت رسما اعلام کرد دلیل اصلی اش از این خرید، رسیدن به حق ثبت های ارزشمند این شرکت بوده است تا در مقابل مایکروسافت و اپل مقابله کند.


- سخن آخر
می بینیم که حق اختراع ها نقش شمشیر و اسلحه را در میدان جنگ میان شرکت ها بازی می کنند و مواردی بسیار پر اهمیت برای شرکت های مختلف به شمار می روند. می توانید نظر خود را در مورد برگ های برنده شرکت های مختلف و همچنین جنگ هایی که در آینده بین شرکت ها رخ خواهد داد؛ مطرح کنید.

چهارشنبه 2/6/1390 - 10:44
اخبار
کتک‌کاری لیدرهای پرسپولیس + عکس
قاصد: باشگاه پرسپولیس از اولین روز آغاز لیگ برتر یازدهم زیر سایه سنگین علی دایی قرار داشت. در بازی اول این تیم با ملوان وقتی سرخپوشان گل خوردند علی دایی تشویق شد تا عده‌ای مدعی شوند كه سرمربی سابق پرسپولیس به تماشاگران خط داده است.
اما این اتفاق در دیدارهای دیگر هم تكرار و علی دایی در كرمان و بوشهر هم تشویق شد تا جایی كه علی كریمی گفته که دایی را مانند چماق بر سرمان می‌كوبند.
باشگاه پرسپولیس این روزها همچنان اسیر حاشیه های مختلف است و حتی لیدرهای این تیم نیز با یكدیگر درگیر هستند و با یكدیگر كتكاری می‌كنند تا وضعیت این باشگاه پرسپولیس همچنان پرابهام باشد.

یكی از مسئولان پرسپولیس در محفلی خصوصی تمام اتفاقات رخ داده در حاشیه باشگاه را به نوعی به علی دایی ربط داده است و گفته ما در دیدارهایی كه میزبان هستیم هم نمی‌توانیم به این راحتی بنر به داخل ورزشگاه بیاوریم آن موقع چگونه است كه دوستان دایی به راحتی بنر او را به ورزشگاه آزادی می‌آورند؟!

به هر حال عكس هایی که برای اولین بار منتشر شده و در آن لیدرها با یکدیگر كتك كاری می‌كنند گویای اوضاع آشفته پرسپولیس است.

چهارشنبه 2/6/1390 - 10:43
اخبار
اهانت محسن هاشمی به حضرات آیات مهدوی و مصباح
خبرنامه دانشجویان ایران: سایت منتسب به علی لاریجانی ورود فرزند ارشد هاشمی رفسنجانی به بحث انتخابات را کلید زد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، چندی پیش خبری مبنی بر کاندیداتوری محسن هاشمی در انتخابات مجلس منتشر و همین باعث شد تا سایت خبرآنلاین منتسب به علی لاریجانی در یک گفت‌وگوی مفصل، دیدگاه های طیف منتسب به هاشمی رفسنجانی را منتشر کند تا جائیکه حتی محسن هاشمی از ابراز شعارهای انتخاباتی نیز دریغ نکرده است.

محسن هاشمی در این گفت‌وگو آیت الله مهدوی کنی و آیت الله مصباح را قدرت طلب معرفی کرده و گفته است: "مدیریت جریان‌های اصولگرا به دست ایت الله مهدوی‌کنی و مصباح بدین معنی است کسانی که خود را بانی آمدن احمدی‌نژاد به سرکار می‌دانند حال تصمیم گرفته‌اند که با کنار گذاشتن او و یارانش انتخابات بعدی را خود مدیریت کرده و قدرت را مستقیماً بدست گیرند، فعلاً بحث گروه‌گرائی است تا اصول‌گرائی؛ معتدلین دو جناح باید به میدان بیایند و کشور را نجات دهند‌."

وی با تهمتی آشکار به حضرات آیات مهدوی کنی و مصباح مدعی شد: در انتخابات علاوه بر اعتدال لازم است که کاندیداها برنامه هم داشته باشند نه اینکه با تندروی و صحبت از فتنه‌، ارتجاع‌ و انحراف رای جمع کنند و مردم نیز باید به فکر کشور به صورت زیر بنائی باشند نه در پی اینگونه شعارها.

محسن هاشمی در پاسخ به این سوال که از منظر شما باید چه لایه هایی از این جریان مصدر امور سیاسی کشور را در دست بگیرد؟ ابراز عقیده کرد: باید سعی کرد که بخش معتدل هر طیف میاندار باشد تا کشور به سمت عقلانیت و اعتدال پیش رود‌. باید از تندروی پرهیز کرد وقتی به تندروها میدان داده می‌شود مشکلات جدی پیش می‌آید که کشور ایران - اسلام و مردم ضرر می‌کنند.

این مصاحبه که بیشتر به میتینگ انتخاباتی برای اعلام نظرات و عقاید طیف کارگزاران تکنوکرات شباهت دارد باعث شد تا محسن هاشمی مدعی شود: دولت سازندگی از بقیه دولت‌ها موفق‌تر بوده است زیرا که در بطن خود بحث عدالت و اصلاحات را نیز در نظر داشته است.

هاشمی در بخش دیگری از نظرات خود ابراز عقیده کرد: باید از تندروی پرهیز کرد وقتی به تندروها میدان داده می‌شود مشکلات جدی پیش می‌آید که کشور ایران - اسلام و مردم ضرر می‌کنند.

وی در نظری جالب توجه عدالت خواهی را به دور از واقع‌گرایی و رئالیستی دانست و مدعی شد این شعارها بیشتر جنبه‌ی ایده‌الیستی یا آرمان‌گرایی آن قوی است و در عمل نیز دچار مشکل است و از این تیترها و القاب بیشتر برای جمع‌آوری رای استفاده می‌گردد تا رسیدن به اجرای دقیق و اهداف.

وی در واکنشی بی سابقه به رئیس جمهور قانونی کشور گفت: احمدی‌نژاد خود از بزرگ اتهام‌زنندگان و افشاگران در کشور است. هنر قابل توجهی در سوار شدن بر موج شایعات دارد تا از این طریق برای وجهه خود استفاده کند. او مانند کسی است که در طول 7 سال گذشته بر سر شاخه نشسته بوده است و برای منافع کوتاه مدت خود شاخ می‌بریده است و حال که شاخه با تلاش او در حال شکستن است و اتهامات متوجه خود و یارانش شده است، داد و فریادش برآمده است که وای به آنها که اتهام می‌زنند و افشاگری ثابت نشده می‌کنند... اگر مصلحت کشور- انقلاب نبود. قطعاً امکان اتمام دوره را پیدا نمی‌کردند.

وی درحالی که که گمانه های بسیاری مبنی بر دخالت برادرش در فتنه 88 و بهره وری از ستاد بهینه سازی سوخت مدعی شد: [احمدی نژاد] در صورتیکه خود و تیم مطبوعاتی و رسانه‌ای و کسانی که از سفره او متنفع می‌شدند، با استفاده از بودجه بیت‌المال خدمت‌گذاران به انقلاب، ایران و اسلام را در طول این چند سال تخریب جدی کردند و اعتماد مردم را نیز از بین بردند. حال هم به دنبال تخریب دین مردم هستند که خوشبختانه بزرگان موضوع را درست فهمیدند و به میدان آمدند... دست آنها رو شده است.

محسن هاشمی در بخش اول گفت و گوی مفصل خود با خبرآنلاین تصریح کرد که نمی تواند خود را به صورت صریح و روشن اصولگرا یا اصلاح طلب بداند زیرا این گروه ها طیف بوده و یک گروه واحد محسوب نمی شود.

جالب اینکه حتی وی شعارهای انتخاباتی خود را نیز مطرح کرده است و با سیاه نمایی شدید از وضعیت کشور می گوید: آنچه بیشتر از هر چیز کشور ما به آن احتیاج دارد. همان اتحاد و همبستگی برای رسیدن به توسعه و پیشرفت در شان ملت ایران است. که به نظر من جز با اعتدال و عملگرایی و واقع گرایی و پرهیز از افراط و تفریط بر مبنای ایده‌گرایی وآرمان گرایی این همان روشی است که کشورهای توسعه یافته را به توسعه و پیشرفت رسانده است. در هر صورت کشور احتیاج به تنش‌زدایی از فضای داخلی و خارجی دارد.

چهارشنبه 2/6/1390 - 10:42
اخبار
آقای قالیباف تولدتان مبارک!
به گزارش 598 به نقل از مشرق، از صبح دیروز پیام کوتاهی از طرف سایتی با عنوان " مرد عمل" به مشترکین تلفن همراه با مضمون زیر ارسال شد: «سالروز تولد سرباز ولایت، نماد تفکر جهاد و شهادت، پیشرفت و عدالت، مرد عمل ، دکتر محمد باقر قالیباف مبارک باد!»

با مراجعه به سایت مذکور به انبوهی از گزارشات و مقالات پیرامون شهردار تهران بر می خوریم که شاید در نگاه اول عادی جلوه کند اما ارسال چنین پیامک هایی نشان می دهد که گردانندگان و افراد پشت صحنه این سایت اهدافی جز حمایت منطقی از قالیباف را دنبال می کنند.

این نکته نیز قابل تامل است که روز میلاد یک شخصیت سیاسی تا چه حد می تواند در زندگی مردم و حتی عملکرد خود فرد تاثیرگذار باشد.این سایت در بخش تحلیل های خود موضوعاتی نظیر حضور افراد بی حجاب در مراسم ویژه ماه مبارک شهرداری و غیره را، توطئه های طراحی شده قلمداد کرده و انتقادات به قالیباف را هجمه های ناجوانمردانه می خواند.
چهارشنبه 2/6/1390 - 10:41
اخبار
سفیر لیبی از ایران گریخت
مشرق، ژنرال معمر قذافی در روزهای اخیر در اعتراض به عدم حمایت تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران از رژیم دیکتاتوری خود، "سعد مجبر" سفیر لیبی در تهران را به بهانه مشورت، فراخواند.
به نوشته روزنامه "الوطن" وابسته به رژیم قذافی، منابعی در وزارت امور خارجه رژیم لیبی در گفت وگو با خبرنگار این روزنامه تأکید کردند که کمیته ملی عمومی روابط خارجی و همکاری های بین المللی حکومت قذافی، "سعد مصطفی مجبر" سفیر لیبی در تهران را برای رایزنی فراخوانده است!
شبکه تلویزیونی "الجماهیریه" لیبی نیز این خبر را در زیرنویس خود اعلام و آن را تأیید کرده است.
از سوی دیگر، یک منبع آگاه در اداره امنیت خارجی لیبی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی "انقلاب مختار"، با تأیید خبر خروج "سعد مجبر" از تهران در اعتراض به عدم همکاری نظامی جمهوری اسلامی ایران با رژیم لیبی، مدعی شد:رژیم قذافی در نظر داشت سرلشگر "عبدا.. حجازی" رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش رژیم لیبی و "علی محمود ماریه" سفیر سابق این رژیم در تهران را برای مذاکره با هدف دریافت کمک تسلیحاتی از ایران برای بقای رژیم قذافی به تهران اعزام کند اما سعد مجبر با این اقدام موافقت نکرد و به همین دلیل به طرابلس فراخوانده شد.
این در حالی است که گفته می شود مجبر به علت ترس از واکنش انتقامجویانه قذافی و عصبانیت دیکتاتور لیبی از دست وی به علت عدم همکاری با موضوع اعزام هیئت نظامی لیبی به ایران، به جای طرابلس به جای دیگری سفر کرده است.
اخبار دریافتی خبرنگار مشرق حاکی است، سعد مجبر که پیش از این در نامه ای که به تاریخ هفدهم مرداد امضا و منتشر کرد تأکید کرده بود که «همچنان خود را نماینده مردم لیبی و منافع آنان می داند و از نامه او نباید تلقی استعفا شود!»، ایران را به مقصد بنغازی، مقر شورای انتقالی لیبی و یا رم، پایتخت ایتالیا ترک کرده است.
خروج مجبر در ایران در شرایطی انجام می گیرد که احمدی بیغش، عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس شورای اسلامی پیش از این و پس از اطلاع رسانی علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در این کمیسیون، با اشاره به تقاضای پناهندگی "سعد مجبر" از جمهوری اسلامی ایران گفته بود که وی تقاضا كرده كه خانواده‌اش را از لیبی به ایران منتقل كند!
پایگاه خبری امام صدرنیوز نیز به نقل از وبگاه خبری "المنارة" از وبگاه های معارض رژیم لیبی با اشاره به نامه هفدهم مرداد "سعد مجبر" خطاب به "عبدالعاطی العبیدی" وزیر امور خارجه رژیم لیبی، آورده است: این نامه، که متن عربی آن به پیوست آمده است، در هیچ رسانه عربی دیگری بازتاب نداشته و حتی دیگر وبگاه های معارضان لیبیایی نیز آن را پوشش نداده اند و از این جهت، مطالب مندرج در آن را باید با احتیاط خواند و با تردید پذیرفت.

در این نامه، سعد مجبر کوشش کرده است تا به تبیین مواضع خود نسبت به قذافی پیش و پس از خیزش هفدهم فوریه ۲۰۱۱ میلادی بپردازد و نوشته است که «او نیز مانند اکثریت قاطع مردم لیبی از دعوت قذافی علیه سلطه بیگانگان و سلطنت دست نشانده آنان در لیبی شاد و مسرور بوده و نوجوانی و جوانی اش را در زندان عهد شاهی گذرانده و پس از آن با باور به آرمان ها و شعارهای قذافی، صادقانه و بی تکلف و با جدیت و اخلاص و امانت در تمامی وظائفی که به او سپرده شده، خدمت کرده است و نسبت به قذافی هرگز دو رو و منافق نبوده است.»
وی در ادامه با اشاره به انتشار شایعاتی درباره کمک نظامی ایران به قذافی، ادعا کرده است: «به صورت شفاهی و کتبی کوشش کردم تا برادران ایرانی به مسلح کردن قذافی نپردازند چرا که قذافی با این سلاح ها دست به کشتن لیبیایی ها خواهد زد و این سلاح ها علیه ناتو که به هواپیماهای اش دسترسی ندارد، به کار گرفته نخواهد شد و کارگر نخواهد افتاد. ایرانیان نیز تأکید کردند که مبانی (ارزشی و سیاسی) آنان مانع از تسلیح قذافی است و آنچه را از اخبار در این مورد منتشر شده بود، انکار و رد کردند.»
وی می افزاید: «همچنین ایرانیان را به عدم استقبال از گروه اعزامی از سوی قذافی به منظور جلب کمک های تسلیحاتی و پشتیبانی بود؛ گمان می کنم که ایرانی ها به نصیحت من گوش داده باشند.»
مجبر همچنین مدعی شده است که قذافی به علت مخالفت وی با این رژیم، تعدادی از عراقی ها را برای ترور وی در تهران اجیر کرده بود. این در حالی است که این ادعا هیچ گاه به اثبات نرسید.
سعد المجبر در آغاز این نامه از وزیر خارجه رژیم لیبی برای پیگیری ماجرای دستبرد به اقامتگاه خود در تهران و سرقت مدارک و وسائل شخصی خود مانند رایانه و لپ تاپ تا عینک طبی و ساعت خود تشکر می کند. این ادعا در رسانه های ایرانی و لیبیایی بازتاب نیافت و می تواند از نظر امنیتی بسیار مهم تلقی شود.
وی این سرقت را که به گفته وی در ماه آوریل گذشته انجام شده است به سازمان اطلاعات و امنیت خارجی لیبی نسبت داده و به شیوه ای سخن می گوید که خواننده را به ربط میان جدایی او از رژیم لیبی و انجام این سرقت امنیتی متقاعد می کند.
این نامه با واکنش های متضاد کاربران "المنارة"مواجه شده است. گروهی با انگشت گذاشتن بر مشارکت او در نظام قذافی، مجبر را "خائن به ملت" نامیده اند و بازگشت دیرهنگام او به صف مردم لیبی و جدایی از نظام قذافی را نیز به اسباب مادی مربوط کرده اند. این بدبینی حتی در ماجرای سرقت هم دیده می شود و گروهی از کاربران آن را صحنه سازی برای بالا کشیدن ثروت مردم لیبی و اموال سفارت دانسته اند.
از سوی دیگر، گروهی از کاربران از شیوه برخورد با افرادی نظیر سعد مجبر که از نظام قذافی بریده اند، اظهار نارضایتی کرده اند و این شیوه را سبب وهن معارضان و دلیل عدم جدایی دیگر یاران قذافی از او شمرده اند. گروهی نیز با تکیه بر اطلاعات شخصی از فرزندان قذافی، علت تأمل و پیوستن دیرهنگام سعد مجبر به صف معارضان را حضور فرزند وی در طرابلس و ترس او از گروگان گیری فرزندش از سوی رژیم قذافی و کینه کشی از او دانسته اند. به گفته ی این کاربران پسر سعد مجبر در ماه های گذشته زندگی پنهانی داشته و به تازگی از لیبی خارج شده است. سعد مجبر با اطلاع از خروج فرزند، تصمیم صریح خود بر جدایی از رژیم قذافی را اعلام کرده است.
پایگاه خبری "انقلاب مختار" نیز با اشاره به اینکه برخی کارکنان سفارت لیبی در تهران همچنان به رژیم قذافی کمک می کنند، نوشت: «کاردار فعلی لیبی در این سفارتخانه، پسرعموی "مصطفی زائدی" است که معاونت عبدالعاطی العبیدی، وزیر خارجه رژیم قذافی را بر عهده دارد و مراقب تحرکات سعد مجبر بوده است.»
این گزارش می افزاید: سعد مجبر از همکاران اصلی رژیم قذافی بوده و چند ماه پیش نیز در گفت وگو با شبکه الجزیره، سرسپردگی کامل خود را به قذافی اعلام و با خواسته های مردم این کشور مخالفت کرد.
این گزارش حاکی است مجبر در سال 1995 میلادی، به پاس خدماتش به رژیم لیبی، نشان شجاعت را از شخص قذافی دریافت کرد و با اینکه گفته می شود وی نامه ای حاوی استعفا خطاب به قذافی نگاشته بود اما برخی منابع معتقدند که وی این نامه را شخصاً ننوشته است.
امام صدرنیوز در این باره می نویسد: نکته جالب توجه در نامه سعد مجبر، زبان دینی آن و تلاش وی بر نشان دادن صداقت و پاکی و وطن دوستی خود است. مصادیقی که او به عوان افتخار خود در طول سالیان خدمت درازش در مناصب گوناگون سیاسی و دیپلماتیک یاد می کند، در صورت صحت بر عدم فساد مالی او و تلاشش برای تأمین منافع مردم لیبی در چارچوب رژیم حاکم دلالت می کنند اما چرا سعد مجبر سخنی از مهم ترین پرونده ای که در خلال دو دوره سفارت خود در ایران در دست داشته است، به میان نمی آورد؟ صداقت و پاکی و انسان دوستی سعد مجبر آن گاه معنا می یابد که وی دانسته های خود از سرنوشت امام موسی صدر و دو همراهش را در این وضعیت خطیر سیاسی در اختیار خانواده ی امام صدر و وکلای آنان و دولت های متبوع شان در ایران و لیبی قرار می داد.
این گزارش می افزاید: پنهان شدن سعد مجبر در پس خطاب های حماسی و بیان دینی جز سرپوش نهادن بر خیانت بزرگ او به کرامت انسانی و حقوق شهروندی سه انسان بی گناه و دربند نیست. همکاری امروز او با معارضان لیبی امری پسندیده و لازم است اما نمی تواند مشارکت سی و چند ساله او با حکومتی را که خود حکومت طاغوت و ظلم و جور و فساد می خواند، دست کم در امور خطیری مانند پرونده های حقوق بشری و حق الناس از یاد ببرد.امیدواریم سعد مجبر با شکستن سکوت خود در مورد پرونده امام صدر و همراهانش، تیر خلاص را بر مهم ترین پرونده بین المللی قذافی که موفق به معامله و سوداگری در آن شد، بر این نظام محتضر شلیک کند.
چهارشنبه 2/6/1390 - 10:40
اخبار
تبلیغ اسلام در پایگاه نظامی امریكایی
به گزارش 598 به نقل از رجا، آزادنگار: فعالیت های تبلیغی موسسه هارون یحیی در خصوص اسلام به داخل خاک آمریکا کشیده شد موسسه هارون یحیی پس از جلب موافقت یك فرمانده میانی در پایگاه نظامی سن آنتونیوی تگزاس، از طریق ویدئو كنفراس دست به تبلیغ اسلام در میان سربازان آ"ریكایی زد
عدنان اوكتار، نماینده مسلمان ترك تبار هارون یحیی روز یكشنبه 7 آگوست 2011طی دو جلسه صبح و بعد از ظهر برای سربازان غیر مسلمانی كه داوطلبانه در این جلسه شركت كردند یك سخنرانی در باره "سقوط داروینیسم و واقعیت خلقت" و " اعجاز در قرآن" ارائه داد.در پایان این جلسات از حاضرین جلسه كه افسرانی از درجات مختلف ارتش،از گروهبان گرفته تا سرهنگ، در بین آن ها حاضر بودند سوال شد كه آیا مایلند یك نسخه از قرآن و مجموعه آثار موسسه هارون یحی را داشته باشند؟ اغلب حضار دست خود را بالابردند و یك نسخه قرآن به آن ها داده شد.یك سرهنگ امریكایی مدالی نیز به نماینده هارون یحیی یا همان عدنان اوكتار اعطا كرد.


«هارون یحیی» نام مستعاری است كه آقای «عدنان اوكتار» برای خود و موسسه اش برگزیده و تاكنون ده هاكتاب و مقاله تحقیقی با همین نام منتشر كرده است. مجموعه های نفیسی كه به بیش از 54زبان ترجمه شده اند در وب سایت رسمی هارون یحیی نسخه پی.دی.اف تمامی كتاب ها به صورت رایگان در اختیار كاربران قرار گرفته است. از هارون یحیی در جهان با عنوان خالق گرا(creationist) در مقابل تفكر «تطور انواع» داروینیسم یاد می شود. شاید به همین دلیل است كه در تمامی آثار وی فصلی در رد تفكرداروین به چشم می خورد. آرم محمد رسول الله(ص) روی جلد كتاب های هارون یحیی نقش بسته و كتاب به هر زبانی كه باشد، صفحه نخست آن به عبارت بسم الله الرحمن الرحیممزین شده است... و همین ها كافی است كه بدانیم محققان این موسسه مسلمان هستند.



نكته جالب توجه این كنفرانس داوطلبانه بودن شركت در این جلسه بود. در یك محیط نظامی كه انتخاب داوطلبانه عملا بی معنی است و همه چیز طبق دستور و مو به مو ملزم به اجراست افسر میان پایه ای هماهنگی برگزاری این كنفرانس را انجام داد و سربازان داوطلبانه انتخاب كردند در این جلسه شركت كنند. حضور بسیاری از آن ها نكته ای بود بر تایید تمایل به اسلام سربازان بی دین ، مسیحی و یا یهودی ارتش امریكا در پایگاه نظامی لاكند.

روزنامه های لائیك تركیه واكنش های تند اعتراض آمیزی نسبت به این اقدام هارون یحیی ابراز داشتند.با این وجود گفته شده كه هارون یحیی تصمیم دارد برنامه های جامعتر و در سطح وسیع تری را در ماه های آینده اجرا كند.
چهارشنبه 2/6/1390 - 10:39
آلبوم تصاویر
اقتدای‌رئیس جنبش‌امل به نصرالله+عکس

چهارشنبه 2/6/1390 - 10:38
آلبوم تصاویر
تصویر/چهار دیكتاتور در كنار هم

چهارشنبه 2/6/1390 - 10:38
سخنان ماندگار
بهترین ذکر برای جلب نظر خداوند درشب قدر


«مَرَّ رَسُولُ اللَّهِ (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) بِرَجُلٍ یَقُولُ»؛

پیغمبر به مردی برخورد کردند كه داشت می‌گفت:

«یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ! فَقَالَ لَهُ سَلْ فَقَدْ نَظَرَ اللَّهُ إِلَیْك‌».

حضرت به او فرمودند دیگر بس است! تقاضا کن!

خدا نظرش را به تو انداخت. تو می‌خواستی نظر خدا را جلب کنی،

با این «یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ»هایت نظرش جلب شد.

حالا حاجتت را از او بخواه!

در یک روایت دیگر آمده است كه پیغمبر اکرم فرمود:

«إنَّ لِلَّهِ تعالى مَلَكاً مُوَكَّلاً بِمَنْ یَقُولُ»؛

خداوند فرشته‌ای را موکّل، بر کسی کرده است که بگوید:

«یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینٍ»، وقتی كه شخصی سه مرتبه این نام را ببرد،

«فَمَنْ قَالَهَا ثَلاَثاً»، فرشته به او می‌گوید:

«قَالَ لَهُ المَلَكُ إنَّ أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ قَدْ أَقْبَلَ عَلَیْكَ»؛

أرحمُ الراحمین به تو رو آورد، «فَاسْأَلْ». پس از او بخواه!


گزیده ای از درس اخلاقآیت الله مجتبی تهرانی
چهارشنبه 2/6/1390 - 10:37
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته