• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 6272
تعداد نظرات : 670
زمان آخرین مطلب : 4622روز قبل
آشپزی و شیرینی پزی

اصول کلی پخت کیک و شیرینی

 

 

 

هر كسی كه حداقل یك بار شیرینی تهیه كرده باشد به خوبی به اهمیت پختن آن پی برده و متوجه شده است كه اگر خمیر شیرینی به بهترین نحو ممكن تهیه شود ولی خوب نپزد، زحمت بیهوده ای كشیده شده، بنابراین لازم است كه در مورد پخت شیرینی و نحوه كار كردن با فرهای خانگی نكات زیر را بدانید:

 

معمولاً كیك و شیرینی هایی كه دارای حجم زیادتری هستند با حرارت متوسط و مدت زمان زیاد، پخته می شوند. كیك و شیرینی هایی كه ریز و كوچك هستند (به جز شیرینی هایی كه سفیده یا زرده زیاد در آنها به كار رفته) حرارت زیاد و وقت كمتری برای پخت نیاز دارند. اگر حرارت فر برای پخت شیرینی زیاد باشد باعث می شود كه روی آن پخته و وسط خمیر خام بماند، زمانی كه این حالت پیش آمد بهتر است یك تكه كاغذ فویل را چند لایه كرده روی شیرینی بیاندازید به نحوی كه به شیرینی آسیب نرساند و دوباره آن را در فر قرار دهید، در این حالت وسط خمیر نیز پخته خواهد پخت. درجه حرارت فر در فرهای مختلف بر اساس سانتی گراد و فارنهایت است كه با در دست داشتن جدول زیر می توان هر كیك یا شیرینی را در هر فری به راحتی پخت.

درجه سانتی گراد درجه فارنهایت
120 250
150 300
160 325
180 350
190 375
200 400
230 450


توجه:
با وجود داشتن این جدول، حتماً به دستورالعمل فر نیز توجه كنید. فرهایی كه حداكثر حرارت آنها 500 یا 550 باشد بر اساس فارنهایت تنظیم شده اند. فرهایی كه حداكثر حرارت آنها 250 تا 300 درجه است بر اساس سانتی گراد تنظیم شده اند.
تبدیل درجه های سانتی گراد به فارنهایت یا برژس دارای فرمول است ولی می توان به صورت تقریبی درجه فارنهایت را نصف كرد و درجه سانتی گراد را به دست آورد مثلاً اگر حرارت روی 400 درجه فارنهایت باشد باید فرهای سانتی گرادی را روی درجه 200 تنظیم كرد. برای طبخ انواع شیرینی یا غذا باید فر را حداقل 30-15 دقیقه قبل از پخت گرم كرد.

 

 

 

پیمانه یا یک، یك دوم، یك سوم و یك چهارم است كه مقدار پیمانه 1 یا كامل از مواد مختلف به قرار زیر می باشد:

مواد - وزن به گرم

1 پیمانه آرد = 100 گرم
1 پیمانه پودر قند = 125 گرم
1 پیمانه شكر = 150 گرم
1 پیمانه روغن (جامد یا مایع) = 150 گرم


پیمانه ها را همیشه با قاشق پر كنید و هیچ گاه خود پیمانه را در آرد و روغن فرو نكنید. هوای اضافی داخل مواد جامد را با حركت عمودی قاشق در پیمانه بگیرید و روی پیمانه را با كارد صاف كنید. اندازه تخم مرغ مصرفی در دستورات به مقدار تقریبی 60-50 گرم است كه معادل وزن یك تخم مرغ متوسط با پوست می باشد.

اگر در دستور العمل ها مقدار وزنی تخم مرغ داده شده است، ابتدا آن را به آرامی هم زده سپس مقدار مورد نیاز را وزن و جدا می كنیم، توجه كنید كه تخم مرغ باعث تغییر طعم شیرینی می شود بنابراین حتماً مقدار ذكر شده باید مصرف شود. هر جا كلمه تخم مرغ به تنهایی ذكر شد منظور یك تخم مرغ كامل است.

 

 

 

 

 

نكاتی در خصوص تهیه كیك و تزیین آن :
قبل از اینكه شروع به پخت و تزیین هر كیكی بكنیم چند نكته ی مهم و در عین حال ساده را باید در نظر داشته باشیم.
1. همیشه دستور كیك یا شیرینی را كه تصمیم داریم بپزیم از اول تا آخر كاملا میخوانیم، مطمئن شویم كه تمام مواد لازم را در اختیار داریم.
2. هیچگاه سعی نكنیم كه مواد دیگری را جایگزین بعضی از مواد كنیم.
3. تمام مواد را یك ساعت قبل از پخت در آشپزخانه گذاشته تا همه مواد هم دما شوند.
4. مواد را به دقت وزن كنید.
5. حدود یك ربع قبل از پخت فر را روشن كنیم.
6. هیچگاه در فر را قبل از اینكه سه چهارم زمان پخت سپری شده باشد باز نكنیم چون پف كیك می خوابد.
7. یك كیك وقتی كاملا پخته است كه به اندازه ی كافی پف كرده باشد و روی آن طلایی شده باشد و كیك تا حدودی از دور قالب فاصله گرفته باشد.

سه شنبه 1/6/1390 - 9:26
شعر و قطعات ادبی

نه مرادم، نه مریدم، نه پیامم، نه کلامم

 

 

 

نه مرادم، نه مریدم، نه پیامم، نه کلامم، نه سلامم، نه علیکم، نه سپیدم، نه سیاهم
نه چنانم که تو گویی
نه چنینم که تو خوانی
و نه آنگونه که گفتند و شنیدی
نه سمائم، نه زمینم، نه به زنجیرِ کسی بسته‌ام و بردۀ دینم
نه سرابم، نه برای دل تنهاییِ تو جام شرابم
نه گرفتار و اسیرم، نه حقیرم، نه فرستادۀ پیرم
نه به هر خانقه و مسجد و میخانه فقیرم
نه جهنم، نه بهشتم که چُنین است سرشتم
این سخن را من از امروز نه گفتم، نه نوشتم
بلکه از صبح ازل با قلمِ نور نوشتم ...

حقیقت نه به رنگ است و نه بو، نه به های است و نه هوی
نه به این است و نه او، نه به جام است و سبو
گر به این نقطه رسیدی به تو سر بسته و در پرده بگویم

تا کسی نشنود این رازِ گهربارِ جهان را :

آنچه گفتند و سُرودند، تو آنی خودِ تو جان جهانیگر نهانی و عیانی تو همانی که همه عمر به دنبالِ خودت نعره زنانی
تو ندانی که خود آن نقطۀ عشقی
تو خود اسرارِ نهانی
همه جا تو نه یک جای نه یک پای همه ای با همه ای همهمه ای
تو سکوتی تو خودِ باغ بهشتی
تو به خود آمده از فلسفۀ چون و چرایی
به تو سوگند که این راز شنیدی و نترسیدی و بیدار شدی
در همه افلاک بزرگی نه که جُزئی نه که چون آب در اندام سَبوئی
تو خود اویی، به خود آی تا درِ خانه متروکۀ هر کس ننشینی
و به جز روشنی شعشعۀ پرتو خود هیچ نبینی
و گلِ وصل بچینی ...


مولانا جلال‌الدین رومی

سه شنبه 1/6/1390 - 9:24
دانستنی های علمی

چرا لباس فارغ التحصیلی به این شکل است؟

 یک نمونه دیگر از ارزشهای ایرانی که خود ما آن را نمی شناسیم ردای فارغ التحصیلی است.

لابد تا به حال شما هم دیده اید وقتی یک دانشجو در دانشگاههای خارج می خواهد مدرک دکترای خود را بگیرد، یک لباس بلند مشکی به تن او می کنند و یک کلاه چهارگوش که از یک گوشه آن یک منگوله آویزان است بر سر او می گذارند و بعد او لوح فارغ التحصیلی را می خواند.

چرا لباس فارغ التحصیلی به این شکل است؟

هنگامی که از ما سوال می شود که این لباس و کلاه چیست؟ چه پاسخی میدهیم؟!

هنگامی که از یک اروپایی یا ژاپنی و یا حتی آمریکایی سوال شود این لباس چیست که شما تن فارغ التحصیلانتان می کنید می گویند ما به احترام Avecina (ابن سینا) پدر علم جهان این لباس را به صورت نمادین می پوشیم. آنها به احترام Avecina که همان ابن سینای ماست که لباس بلند رداگونه می پوشیده، این لباس را تن دانشمندان خود می کنند.

آن کلاه هم نشانه همان دستار است (کمی فانتزی شده) و منگوله آن نمادی است از گوشه دستار خراسانی که ما ایرانی ها در قدیم از گوشه دستار آویزان می کردیم و به دوش می انداختیم.

در اروپا و آمریکا علامت یک آدم برجسته و دانش آموخته را لباس و کلاه ابن سینا می گذارند، ولی ما خودمان نمی دانیم.

چرا لباس فارغ التحصیلی به این شکل است؟

سه شنبه 1/6/1390 - 9:23
سينمای ایران و جهان
رکورد «جدایی نادر از سیمین» در فرانسه
جدایی نادر از سیمین در ادامه‌ اكران جهانی، از روز 25 دسامبر (4 دی) به‌طور همزمان در ایتالیا و نروژ نمایش خواهد داشت و طبق برنامه‌ اعلام‌شده از روز 6 ژانویه سال آینده میلادی (16 دی) در سینماهای برزیل نمایش خود را آغاز خواهد كرد.

دنیای اقتصاد: روزنامه لوموند فرانسه فیلم جدایی نادر از سیمین را سورپرایز تابستانی سینمای این كشور توصیف كرد. روزنامه لوموند ـ چاپ پاریس ـ در گزارشی به قلم سوفی والون با تیتر یك جدایی شگفت‌انگیز، عامل موفقیت سینمای ایران درباره جدیدترین ساخته اصغر فرهادی نوشت.

در ابتدای این گزارش كه روز گذشته منتشر شده، آمده است: فیلم جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی سورپرایز تابستانی سینما است. این فیلم كه از روز هشتم ژوئن نمایش خود را در فرانسه آغاز كرده است تاكنون بیش از 800 هزار تماشاگر را به سینماها كشانده است و در دوازدهمین هفته اكران توانسته به موفقیتی بیش از آنچه پیش‌بینی می‌شد، ‌دست پیدا كند.

لوموند در ادامه آورده است: فیلم‌های دیگر كارگردانان بزرگ ایران چون كیارستمی و پناهی كه در جشنواره‌های جهانی بیشتر از فرهادی نیز جایزه گرفته‌اند، به‌ندرت به آمار 150 هزار تماشاگر در فرانسه دست یافته‌اند و این درحالی است كه نمایش فیلم فرهادی همچنان ادامه دارد.

این روزنامه پرتیراژ فرانسوی با اشاره به اعطای جایزه خرس طلا بهترین فیلم و دو خرس نقره‌ای بهترین بازیگری جشنواره برلین به جدایی نادر از سیمین، پیش بینی كرد شمار تماشاگران این فیلم در فرانسه در پایان ماه سپتامبر از یك میلیون نفر خواهد گذشت.

در ادامه این گزارش آمده است: درحالی كه بسیاری از فیلم‌های كوچك در پایان هفته دوم و چهارم نمایش از سینماهای فرانسه برداشته می‌شوند، اما جدایی نادر از سیمین توانست تعداد سالن‌های نمایش خود را از 105 در ماه ژوئن به 250 سالن افزایش دهد. این یك اتفاق بسیار نادر برای فیلم‌های ایرانی است.

لوموند در این گزارش با اشاره به اكران موفقیت‌آمیز جدایی نادر از سیمین در دیگر كشورهای اروپایی آورده است: در بلژیك تنها 9 سالن نمایش در اختیار این فیلم است، با این حال 30 هزار نفر به تماشای آن رفته‌اند. در انگلیس 60 هزار نفر تنها در 26 سالن به تماشای این فیلم نشسته‌اند. در آلمان نیز با اینكه كمتر از یك ماه از اكران این فیلم در 55 سالن می‌گذرد، اما 100 هزار نفر تاكنون به تماشای این فیلم نشستند.

این روزنامه فرانسوی در پایان گزارش خود می‌نویسد: جدایی نادر از سیمین در 70 كشور دنیا نمایش خواهد یافت و كمپانی سونی كه اواخر سپتامبر این فیلم را به پرده سینماهای آمریكا خواهد برد، امیدوار است تا یكی از نامزدهای جایزه اسكار بهترین فیلم خارجی باشد.

جدیدترین ساخته‌ اصغر فرهادی كه از 30 سپتامبر (9 دی) در سینماهای آمریكا به نمایش درخواهد آمد، از روز 25 خرداد در بلژیك، دوم تیر در تایلند و 20 مرداد در هلند به‌روی پرده رفته است و طبق برنامه از هشتم سپتامبر (17 شهریور) در سینماهای سوئیس نمایش خواهد داشت.

جدایی نادر از سیمین در ادامه‌ اكران جهانی، از روز 25 دسامبر (4 دی) به‌طور همزمان در ایتالیا و نروژ نمایش خواهد داشت و طبق برنامه‌ اعلام‌شده از روز 6 ژانویه سال آینده میلادی (16 دی) در سینماهای برزیل نمایش خود را آغاز خواهد كرد.

داردن ها، نانی مورتی و پدرو آلمودوار رقبای سرسخت اصغر فرهادی اعضای آكادمی فیلم ایتالیا با اكثریت آرا فیلم «ما یك پاپ داریم» به كارگردانی «نانی مورتی» را برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسكار 2012 انتخاب كرد.

«مورتی» كه با این فیلم برای پنجمین‌بار در بخش رقابتی جشنواره كن حضور داشت، آن را طی 15 هفته در رم و فلورانس مقابل دوربین برد و این فیلم كمدی را با بودجه‌ 12 میلیون دلاری ساخت.

تاكنون كشورهای رومانی، اسپانیا، لهستان، تركیه، بلژیك و یونان نمایندگان خود را به جوایز آكادمی اسكار سال 2012 معرفی كرده‌اند. آكادمی فیلم بلژیك «پسری با یك دوچرخه»، ساخته برادران داردن را به نمایندگی از این كشور به بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسكار 2012 معرفی كرد.

فیلم «آتنبرگ» ـ ساخته «آتنا راچل سانگاری» ـ به نمایندگی از یونان به بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسكار 2012 معرفی شد. فیلم «مورگن» ـ ساخته «مارین كریسان» ـ از سوی انجمن سینماداران رومانی به جوایز اسكار 2012 انتخاب شد.

فیلم «جسمی كه در آن زندگی می‌كنیم» ساخته پدرو آلمودوار نیز از سوی اسپانیا به آكادمی اسكار معرفی شده است. به نظر می‌رسد با توجه به اینكه جدایی نادر از سیمین گزینه احتمالی سینمای ایران برای معرفی به آكادمی اسكار است، اصغر فرهادی مسیر سختی را برای كسب مجسمه مرد طلایی پیش‌رو خواهد داشت و با رقبای سرسختی باید رقابت كند.
سه شنبه 1/6/1390 - 9:21
آشپزی و شیرینی پزی
طرز تهیه خوراک قارچ با برنج

طرز تهیه خوراک قارچ با برنج

طرز تهیه خوراک قارچ با برنج

طرز تهیه خوراک قارچ با برنج

خوراک آماده شده را لابه‌لای برنج آبکش‌شده بریزید و روی حرارت بگذارید تا برنج دم بکشد و بپزد.

مواد لازم برای ۲ نفر

برنج: ۲پیمانه

قارچ: ۱۵۰ گرم

پیاز: یک عدد بزرگنمک به مقدار لازم

ادویه‌ کاری: یک قاشق غذاخوری

سینه مرغ آب‌پز شده: یک عدد بزرگ

کره: ۱۵۰ گرم

زعفران آب‌کرده: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

ابتدا پیازها را به صورت خلال خرد کنید، در کره تفت دهید و نمک و ادویه‌ کاری را به پیاز اضافه کنید. زمانی که پیازها طلایی و نرم شدند قارچ‌های خرد شده را به پیاز اضافه کنید، شعله‌گاز را کم کنید و صبر کنید تا قارچ‌ها پخته و نرم شوند. سایت پاتوق۹۸‌:سینه مرغ آب‌پز شده را خلال خلال کنید و به مواد اضافه کنید. وقتی تمام مواد با هم مخلوط شدند زعفران را داخل خوراک بریزید و بعد از ۵ دقیقه از روی حرارت بردارید. خوراک آماده شده را لابه‌لای برنج آبکش‌شده بریزید و روی حرارت بگذارید تا برنج دم بکشد و بپزد.

هزاران سال است که قارچ، هم به عنوان ماده غذایی مناسب و هم برای اهداف و مصارف پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه هم به صورت طبیعی در مناطق کوهستانی و مرطوب می‌روید و هم به صورت گلخانه‌ای پرورش داده می‌شود. قارچ‌ها فاقد ریشه، ساقه و برگ هستند. به علت فقدان سبزینه، قادر به سنتز مواد آلی نیستند در نتیجه به صورت ساپروفیت روی مواد آلی مرده گیاهی و جانوری یا به صورت انگل روی یاخته‌های زنده یا داخل آنها زیست می‌کنند. بیش از ۹۰ نوع قارچ خوراکی تولید می‌شود و اغلب آنها در گروه سبزیجات قرار می‌گیرند.

قارچ‌ها به صورت سمی نیز در طبیعت وجود دارند. هرچند از نظر شکل ظاهری قابل تشخیص هستند ولی حتما به این نکته توجه داشته باشید که قارچ‌ها را از مراکز مطمئن خریداری کرده و از مصرف قارچ‌های پلاسیده و تغییر رنگ داده خودداری کنید.

به گفته متخصصان، قارچ‌ها منبعی غنی از ماده معدنی پتاسیم هستند که به کاهش فشار خون بالا و نیز کاهش خطر سکته مغزی کمک می‌کنند. علاوه بر این، برای این که تمام مواد مغذی به بهترین صورت از مواد غذایی جذب شوند بدن نیاز به ویتامین‌های گروه B دارد و قارچ دسته‌ای از این ویتامین‌ها را می‌تواند تامین کند. قارچ‌ها منبع سرشاری از ربیوفلائین، نیاسین و سلنیوم هستند. سلنیوم آنتی‌اکسیدانی است که با همکاری ویتامین E سلول‌ها را از تاثیرات آسیب‌رسان و مخرب در امان نگه می‌دارد.

همچنین مصرف سلنیوم در مردان مسن خطر بروز سرطان پروستات را تا ۶۵ درصد کاهش می‌دهد. همچنین قارچ‌ها منبع مهمی از اسید فولیک هستند که ویتامین مهمی برای زنان بویژه در دوران بارداری محسوب می‌شوند و می‌توان بدون هیچ مشکلی پس از تمیز کردن مصرف کرد. با وجود خواص سرشاری که این خوردنی دارد، متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند اشخاصی که نمی‌خواهند از گوشت استفاده کنند، برای تامین پروتئین مورد نیاز بدنشان نمی‌توانند قارچ را جایگزین آن کنند .
سه شنبه 1/6/1390 - 9:19
موبایل
تلفن همراه موتورولا +Defy رسماً معرفی شد.
مثل اینکه خریداری شدن موتورولا توسط گوگل به هیچ وجه باعث کند شدن تولیدات این شرکت نشده است و بالعکس روند ساخت و آپدیت گوشی ها سرعت گرفته است.

motorola-defy

motorola-defy

motorola-defy

احتمالاً گوشی میان جدولی موتورولا دیفای Defy را می شناسید این گوشی توانست با سخت افزار متوسط و قیمت مناسب کاربران زیادی را به خود جذب کند و امروز موتورولا نسخه ارتقا یافته گوشی دیفای را تحت عنوان Defy+ معرفی کرد.

مهمترین تغییرات دیفای پلاس نسبت به دیفای پردازنده 1 گیگاهرتزی به جای 800 مگاهرتزی، اندروید 2.3 نان زنجبیلی Gingerbread به جای 2.1 و باتری بزرگتر و قوی تر 1700 میلی آمپری با استندبای 16 روزه است. با اینکه موتورولا توسط گوگل خریداری شد و همه انتظار دارند گوشی های جدید موتورولا به جای محیط کاربری تغییر یافته MotoBlur موتورولا با ظاهر پیش فرض اندروید موسوم به Vanilla ارائه شوند اما در دیفای پلاس هنوز اینترفیس MotoBlur را شاهد هستیم و نکته دیگری که ما را به تعجب وا می دارد این است که موتورولا اعلام کرده بود دیگر از واژه MOTOBLUR استفاده نخواهد کرد. یک تغییر عمده دیگر این گوشی نسبت به نسخه قبلی پشتیبانی از استانداد IP67 است که مانند گوشی جدید خانواده Galaxy یا همان Galaxy Xcover امکان سالم ماندن گوشی در شرایط سختی چون گرد و غبار، فرو رفتن در آب و ضربه های شدید را می دهد. LCD این مدل همانطور که انتظار داریم از نوع Gorilla Glass بوده تا از هرگونه خراش جلوگیری شود و حافظه داخلی این مدل 2 گیگابایت است.

Motorola Defy+ ابتدا در کشور آلمان توزیع می شود و قیمت حدود آن 269 یورو یا 383 دلار (حدود 410 هزار تومان) خواهد بود که برای یک گوشی با این امکانات و استاندارد IP67 قیمت مناسبی تلقی می شود
سه شنبه 1/6/1390 - 9:16
آشپزی و شیرینی پزی
طبخ ماهی در فر و بدون روغن برای افراد با کلسترول بالا

مــــــــواد لازم :

▪ ماهی قزل آلا کوچک :: ۱عدد
▪ گوجه فرنگی حلقه شده :: ۱عدد
▪ لیمو ترش تازه حلقه شده :: ۱ عدد
▪ نمک، پودر زنجبیل، سیر و شوید تازه :: به میزان لازم

● طــــــــرز تهیه :

بهترین روش طبخ برای ماهی قزل آلا به این نحو است که ماهی را شسته و بعد از تمیز کردن داخل شکم آن را کمی سیر تازه بمالید و مقداری پودر زنجبیل و نمک به آن بزنید و مقداری شوید تازه درون شکم قرار داده و بگذارید یک ساعت در یخچال بماند. بعد از یک ساعت ماهی را از یخچال بیرون بیاورید و با استفاده از برس آشپزخانه کمی روغن (حدود نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون) روی آن بمالید .
روی کاغذ آلومینیوم چند حلقه گوجه فرنگی بگذارید و بعد چند حلقه لیموترش و بعد ماهی را روی گوجه و لیموترش قرار دهید و بعد دوباره لیموترش و گوجه فرنگی روی ماهی بچینید و سپس کاغذ را محکم ببندید و در فر روی میله های وسط با درجه حرارت ۲۵۰- ۲۲۰ درجه سانتیگراد بگذارید. در مدت نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه ماهی آماده می شود و عصاره گوجه و لیموترش به خورد ماهی می رود و بسیار خوشمزه است .

● نکات تغذیه ای

نکته قابل توجه اینکه افراد با کلسترول بالا نباید پوست ماهی را استفاده کنند. خوردن لیمو ترش تازه به همراه ماهی باعث افزایش جذب آهن آن در بدن می شود زیرا لیمو ترش دارای ویتامین «سی» است که کمک کننده جذب آهن است .
سه شنبه 1/6/1390 - 9:14
اخبار
عروسك كیت و ویلیام هم به بازار آمد+عكس
فروش محصولات و یادبودهای عروسی سلطنتی به یكی از منابع كسب درآمد در انگلیس تبدیل شده است.

از روز جمعه نیز عروسك "كیت میدلتون" و پرنس ویلیامز با قیمت 165 دلار در اختیار كودكان انگلیسی قرار گرفته است تا به نوعی تبلیغ مجددی برای ملكه و خاندان سلطنتی انگلیس باشد.

خرید یادبودهای سلطنتی از جمله یادبود مراسم ازدواج كیت و ویلیام طی چند ماه اخیر بیش از 17.8 درصد افزایش یافته است و در این مدت بیش از 2.2 میلیون پوند به جیب خاندان سلطنتی ریخته است.

عروسک کیت ویلیام

عروسک کیت ویلیام

سه شنبه 1/6/1390 - 9:13
ورزش و تحرک
بیوگرافی پهلوان مرحوم روح الله داداشی + عکس کودکی
بیوگرافی زنده یاد روح الله داداشی + تصویری از کودکی آن مرحوم و آخرین آرزوی که هرگز محقق نشد.

بیو گرافی روح الله دادشی عکس کودکی

بیوگرافی پهلوان مرحوم روح الله داداشی

تاریخ تولد: 1360

محل تولد: کرج

قد: 188 سانتی متر

وزن: 125 کیلوگرم

شغل: آزاد

نام مربی: علی داداشی

ورزش های اولیه: کشتی، پرورش اندام

مرحوم پهلوان روح الله داداشی در دوران فعالیت ورزشی خود ۷ دوره قهرمانی کرج ، ۲ دوره قهرمانی تهران ، ۲ دوره قهرمان ایران در رشته پرورش اندام و در قویترین مردان، یک دوره چهارم ایران ، ۲ دوره سوم ایران، یک دوره قهرمانی کشور ، ۲ دوره قویترین مردان آهنین، یک دوره سوم جهان و یک دوره اول جهان را در کارنامه داشت.
یکی از آخرین جمله های روح الله همین چند هفته پیش از تلویزیون پخش شد و دل مردم را آتش زد، روح الله در پاسخ به این سوال مجری برنامه که "در زندگی چه آرزویی داشتی که بهش نرسیدی" گفته بود:«بغض کرد. اشک ریخت و گفت... کاش مادرم رو می دیدم...»
روح این پهلوان مردمی شاد و یادش گرامی.
سه شنبه 1/6/1390 - 9:9
آلبوم تصاویر
تصویر جدید ترین ماشین علی دایی به همراه کریم باقری
تصویر جدید ترین ماشین علی دایی به همراه کریم باقری
ماشین علی دایی
سه شنبه 1/6/1390 - 9:8
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته