• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 6272
تعداد نظرات : 670
زمان آخرین مطلب : 4591روز قبل
کامپیوتر و اینترنت
چطور حافظه های جانبی را را رمز گذاری کنیم
امروزه اکثر افرادی که با کامپیوتر سرو کار دارند از حافظه های USB برای انتقال و یا نگه داری برخی از اطلاعات خود استفاده می کنند و معمولا این حافظه ها را همراه خود حمل می کنند.

اطلاعات ذخیره شده برروی درایوهای اکسترنال بصورت پیش فرض رمز گذاری نمی شوند. حال اگر اطلاعات مهمی برروی حافظه USB خود داشته باشید و آن را گم کنید چه اتفاقی برای اطلاعات شما خواهد افتاد؟ ممکن است شخصی از اطلاعات شما سوء استفاده کند. در این آموزش نحوه رمزگذاری درایوها USB را آموزش خواهیم داد.

این آموزش تنها در ویندوز 7 امکان پذیر است.

حافظه USB خارجی (Flash Memory یا HDD External) را به پورت USB متصل کنید و در Explorer برروی درایو آن دکمه سمت راست ماوس را فشار داده و گزینه Turn on BitLocker را انتخاب کنید.

گزینه Use Password to unlock the drive را انتخاب نمایید و رمز عبور مورد نظر خود را در قسمت Enter your password وارد کنید. پس از آن از شما در خواست می شود تا کلید بازیابی را چاپ کنید و یا برروی یک فایل ذخیره کنید تا در صورتی که رمز را فراموش کردید از طریق این فایل بتوانید اطلاعات را بازیابی کنید. فایل ذخیره شده و یا چاپ شده را در جای مناسب و امن نگه داری کنید.

برروی دکمه Next کلیک کنید و سپس Start Encrypting را انتخاب کنید. اگر حجم اطلاعات شما زیاد باشد، عملیات رمزگذاری زمان زیادی طول خواهد کشید.

زمانی که عملیات رمزگذاری به پایان می رسد هر زمان که درایو را به یک کامپیوتر مجهز به سیستم عامل ویندوز متصل کنید قبل از دسترسی به اطلاعات از شما رمزعبور درخواست می شود.
چهارشنبه 2/6/1390 - 11:12
کامپیوتر و اینترنت
ال جی لپ تاپ های P220 را به بازار عرضه می کند.
کمپانی ها برای رقابت با محصولات Apple محصولاتی مشابه MacBook، iPad و iPhone تولید می کنند. این بار نیز کمپانی الجی لپ تاپ های فوق العاده سبک و باریک خود را که به محصولات Apple نیز شبیه هستند، وارد بازار کرده است.

LG P220
هنوز مدت زمان زیادی از شکایت Apple علیه سامسونگ و پیروزی وی جهت متوقف کردن فروش محصولات سامسونگ در اروپا نگذشته است. ولی ظاهرا این موضوع برای کمپانی های دیگر درس عبرت نشده و آنها قصد ندارند ایده های شخصی خود را در محصولات به کار ببرند. این شرکت ها همچنان با هدف نزدیک شدن به محصولات Apple، تبلت و لپ تاپ های خود را طراحی و وارد بازار می کنند.

LG P220 مدل به روز شده P210 است. این لپ تاپ 11.6 اینچی دارای صفحه نمایش IPS است. محصولاتی که صفحه نمایش IPS دارند، دارای زاویه دید بالای 178 درجه هستند. قاب دور صفحه نمایش بسیار باریک است و ظاهر لپ تاپ را بیش از پیش جذاب می کند.
ضخامت این لپ تاپ کمتر از 21 میلی متر و وزن آن حدود 1.3 کیلوگرم است. P220 با پردازنده Core i5، پشتیبانی از Bluetooth 2.0، پورت HDMI، کارت خوان 4 در 1 و پشتیبانی از DLNA به بازار عرضه می شود. از نقاط ضعف P220 می توان به کمبود پورت USB3.0 در آن اشاره کرد.

LG P220 در ظاهر شبیه به MacBook Air است ولی زمانی که آن را لمس می کنید متوجه بدنه پلاستیکی آن می شوید. P220 در رنگ های سفید، صورتی و آبی به بازار عرضه می شود. قیمت دقیق این محصول هنوز مشخص نیست.
منبع: Trusted Reviews
چهارشنبه 2/6/1390 - 11:11
خودرو
مجموعه تصاویر خودروی رنو مدل WIND
برای مشاهده تصاویر به ادامه مراجعه نمایید.

شRenault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind
چهارشنبه 2/6/1390 - 11:10
خودرو
Covini ‍C3A سوپرخودروئی عجیب با 6 چرخ+تصاویر
کووینی که تولید ابرخودرو بنزین‌سوز C6W را آغاز کرده، دست به طراحی نمونه هیبریدی C3A زده است. کنترل این خودرو در سرعت‌های بالا، عالی و پاسخ چرخ‌های آن هنگام ترمز گرفتن، بسیارخوب توصیف شده است.

سال گذشته کووینی با شرکت در مسابقات حرفه‌ای بولونیا موفق شد، توان و پایداری چشمگیر نمونه C6W را به خوبی به نمایش بگذارد. این شرکت که با وقفه‌ای 6 ساله، خودرو بنزین‌سوز C6W را به بازار عرضه خواهد کرد، به تازگی آزمون‌های نمونه هیبریدیC3A با شش چرخ را آغاز کرده است.
این ابرخودروی شش چرخ با توان خروجی 434 اسب‌بخار، بنزینی - الکتریکی است. آزمون‌های انجام‌شده از سرعت فوق‌العاده این خودرو، کنترل و پاسخ عالی چرخ‌ها هنگام ترمز گرفتن خبر می‌دهند. در این نمونه تازه وجود چهار چرخ در جلوی خودرو باعث پایداری بهتر شده، شکل آیرودینامیک بهبود پیدا کرده و قدرت ترمزها، افزایش پیدا کرده است.

انتظار می‌رود نیروی مورد نیاز برای به حرکت درآوردن شش چرخ این خودرو به شکل مساوی از پیشرانه الکتریکی و موتور بنزین‌سوز تأمین شود.

Covini ‍C3A

طراحی این ابرخودروی تازه از کووینی C3A اقتباس شده که از لحاظ طراحی و مهندسی تحسین‌برانگیز است. اصطکاک بیشتر چرخ‌های این خودرو با جاده که به معنی کنترل بهتر راننده روی حرکت و ترمزگیری بهتر است، همراه با سیستم ترمز جدید برای خودرو و سیستم‌های پیشرفته تعلیق و کنترل رایانه‌ای، رانندگی با این ابرخودرو را به مراتب ساده‌تر خواهد کرد.
موتور کووینی C3A بنزین‌سوز در محور عقب آن تعبیه شده اما هنوز نحوه قرار گرفتن این موتور در نمونه هیبریدی اعلام نشده است. این موتور 8 سیلندر با حداکثر گشتاور نیروی 470 نیوتن‌متر در 2700 دوربردقیقه، به خوبی می‌تواند کاووینی 1150 کیلوگرمی را به حرکت در آورد.

برای ساخت شاسی این خودرو از لوله‌های محکم فولادی همراه با فیبرکربن استفاده شده و بدنه را پنل‌های ترکیبی از فایبرگلاس و فیبرکربن پوشانده است. چهار چرخ جلوی خودرو 15 اینچی/37.5 سانتیمتر و دو چرخ عقب 20 اینچی/50 سانتیمتری خواهند بود.
کارشناسان احتمال می‌دهند پیشرانه الکتریکی این خودرو که تنها 1 عدد خواهد بود، در محور جلوی آن تعبیه شود. به این ترتیب این ابرخودروی تازه به سادگی می‌تواند تعادل بیشتری در هنگام حرکت داشته باشد و پایداری آن با توجه به وزن اندکش در سرعت‌های بالا به مراتب بهتر خواهد شد. زمان ورود این کووینی هیبریدی به بازار هنوز اعلام نشده است.

 C6W

 C6W

 C6W

چهارشنبه 2/6/1390 - 11:8
خودرو
مجموعه تصاویر Ferrari 458 Spider محصول جدید ایتالیا
مجموعه تصاویر خودروی جدید فراری Ferrari 458 Spider برای مشاهده تصاویر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

Ferrari 458 Spider

Ferrari 458 Spider

Ferrari 458 Spider

Ferrari 458 Spider

Ferrari 458 Spider

چهارشنبه 2/6/1390 - 11:7
آلبوم تصاویر
تقلب به سبک چینی + عکس
پسر چینی وانمود می کنه که داره با دستگاه کار می کنه در حالی که داره اس ام اس میده !
taghalob chini
چهارشنبه 2/6/1390 - 11:7
آشپزی و شیرینی پزی

مواد اولیه :
* آرد سفید ۱۲۵ گرم
* روغن مایع یک قاشق سوپخوری
* آب ولرم پیمانه
* زرده تخم‌مرغ یک عدد
* نمک نصف قاشق چایخوری
* مایه خمیر یک قاشق چایخوری
* شکر یک قاشق چایخوری
* مواد لازم برای پیتزا:
* پنیر پیتزا یک بسته
* سینه مرغ یک عدد
* گوجه گیلاسی پنج تا شش عدد
* قارچ پنج تا شش عدد
* سس گوجه‌فرنگی، نمک و فلفل به میزان لازم
* فلفل دلمه‌ای نگینی‌شده به میزان لازم
* کره به میزان لازم
* شکر به میزان لازم
طرز تهیه خمیر:
اکثر شما عزیزان پیتزا دوست دارید و شاید در منزل آن را تهیه کرده باشید اما این پیتزا کاملا متفاوت است. آب، خمیر مایه و شکر را مخلوط کرده و می‌گذاریم ۱۵ دقیقه بماند. آرد و نمک را مخلوط می‌کنیم و مانند کوه در می‌آوریم و در وسط آن زرده تخم‌مرغ و روغن می‌ریزیم و از خمیر مایه آماده شده در اطراف آرد ریخته و مخلوط می‌کنیم. کمی که حالت خمیر گرفت روی میز کار خود را آردپاشی و خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه ورز می‌دهیم. خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه در کیسه فریزر گذاشته و در محیط قرار می‌دهیم تا به اصطلاح ور بیاید.
طرز تهیه پیتزا:
سینه مرغ را باز می‌کنیم. کمی کره به اطراف آن می‌مالیم. نمک و فلفل پاشیده و سپس گریل می‌کنیم. بعد از پخته شدن، مرغ را به تکه‌های کوچک برش می‌زنیم. داخل مقداری آب‌جوش نمک و مقداری شکر می‌ریزیم. قارچ‌های شسته‌شده را در داخل آن گذاشته و ۱۰ دقیقه حرارت می‌دهیم. گوجه‌فرنگی‌‌ها را نیز از وسط برش می‌زنیم. خمیر را به شکل دلخواه باز کرده روی آن سس گوجه‌فرنگی می‌مالیم و از پنیر را روی سس می‌ریزیم. سپس قارچ‌های آب‌پز و گوجه برش خورده را پخش می‌کنیم. تکه‌های مرغ را در همه جا می‌ریزیم. حالا فلفل را ریخته و در جاهای مختلفی از خمیر گوجه می‌چینیم. مابقی پنیر پیتزا را روی مواد پخش کرده و مقدار قابل توجهی آویشن می‌پاشیم. در نهایت پیتزا را در فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۴۵ دقیقه می‌گذاریم تا بپزد.
چهارشنبه 2/6/1390 - 11:6
آلبوم تصاویر

برهنه ات می کنند تا ….. !

برهنه ات می کنند تا بهتر شکسته شوی…. نترس گردوی کوچک !

آنچه سیاه می شود روی تو نیست ، دست آنهاست …

چهارشنبه 2/6/1390 - 11:3
کامپیوتر و اینترنت

لوگوی گوگل به مناسبت سالروز تولد یک نویسنده

 شاید لوگوی امروز گوگل، مورخ 24 اوت 2011 (دوم شهریور 1390) توجه شما را نیز به خود جلب کرده باشد. این لوگو به مناسبت یکصد و دوازدهمین سالروز تولد، خورخه لوئیس بورخس، نویسنده و ادیب آرژانتینی، طراحی شده است.

لوگوی گوگل به مناسبت سالروز تولد یک نویسنده

خورخه لوئیس بورخس (به اسپانیایی: Jorge Luis Borges) ‏ (1899 - 1986) نویسنده، شاعر و ادیب معاصر آرژانتینی و از برجسته ترین نویسندگان آمریکای لاتین است. شهرت وی بیشتر به خاطر نوشتن داستان کوتاه است.

لوگوی گوگل به مناسبت سالروز تولد یک نویسنده

وی از کودکی تحت پرورش خانواده، از علاقه مندان جدی ادبیات شد. سال ها بعد به عنوان استاد ادبیات انگلیسی دانشگاه بوئنوس آیرس منصوب شد و قبل از آن رئیس کتابخانه ملی آرژانتین هم بود.

وی هیچ گاه به گونه ادبی رمان علاقه ای نداشت. داستان کوتاه های وی، انقلابی در فرم داستان کوتاه کلاسیک ایجاد کرد. بعدها منتقدین از وی به عنوان نویسنده پست مدرن نام بردند.

با اینکه بارها نامزد دریافت جایزه نوبل ادبیات شد هیچگاه برنده آن نشد.

برخی از آثار او به فارسی نیز ترجمه شده است.

لوگوی گوگل به مناسبت سالروز تولد یک نویسنده

آثار ترجمه شده به فارسی :

ویرانه های مدور - احمد میرعلائی

الف و چند داستان دیگر - احمد میر علایی

کتابخانه بابل - کاوه سید حسینی

اطلس - احمد اخوت

هزارتوهای بورخس - احمد میرعلائی

کتاب موجودات خیالی - احمد اخوت

اولریکا و هشت داستان دیگر - کاوه میرعباسی

 

منابع:

دانشنامه آزاد ویکی پدیا

چهارشنبه 2/6/1390 - 11:0
بهداشت روانی

با هم سیگار بکشید، با هم ترک کنید

 چرا بعضی از ازدواج ها برای همیشه دوام می آورند اما بعضی دیگر در کشمکش غرق می شوند و در نهایت هم محکوم به شکست هستند. آخرین تحقیقات روانشناسان اگر توسط زوج ها جدی گرفته شود قطعا می تواند کمک شایانی در حفظ ازدواج باشد.

کافی است سرنخ های کوچک را کمی جدی بگیرید. سرنخ هایی که می تواند در یک عکس قدیمی دوران دبیرستان شما وجود داشته باشد و یا حتی در یک مبل راحتی اتاق نشیمنتان خودنمایی کند.

10راه برای داشتن یک ازدواج ضدضربه

برای آشتی پیش قدم شوید
آیا شما کسی هستید که بعد از جر و بحث قدم اول را برای عذرخواهی کردن بر می دارد؟ جدیدترین تحقیقات نشان می دهد که اگر یکی از شما دو نفر بلافاصله بعد از جر و بحث برای آشتی قدم برمی دارید و اخم کردن را کنار می گذارید پس ازدواج محکمتری نسبت به دیگر زوج هایی دارید که هیچکدام حاضر نیستند برای پایان دادن به یک دعوا پیشقدم شوند و از دل دیگری در بیاورند.

گذشت هم اندازه دارد
گذشت اتفاق بسیار جالب توجهی است. خیلی از زنان از آنچه که می خواهند به راحتی چشم پوشی می کنند تا همسرانشان را خوشحال کنند اما تحقیقات اخیر نشان داده گذشت بیش از حد گاهی اوقات دردسرساز می شود. با این وصف زنانی که کمتر از حقوق طبیعی و منطقی خود چشم پوشی می کنند ازدواج های موفق تری نسبت به بقیه دارند.

با هم بخندید
این یک نشانه خوب است. خندیدن استرس را کم می کند. این را بدانید که اگر کمتر بخندید استرس بیشتری خواهید داشت و همین مسأله می تواند تأثیر مستقیمی روی زندگی زناشویی شما داشته باشد. بنابراین سعی کنید این استرس را از بین ببرید. برای این کار دم دست ترین راه را انتخاب کنید. مثلا هفته ای یکبار یک فیلم کمدی اجاره کنید و هر دو با هم تماشا کنید تا در واقع به لحاظ روحی هر چند روز یکبار ریکاوری کرده باشید. این ریکاوری همان خندیدن با یکدیگر است.

جملات مثبت را از هم دریغ نکنید
معمولا هر چند وقت یکبار به همسرتان «بله» می گویید؟ یا یک واژه مثبت دیگر. روانشناسان بر این باورند که تعداد جمله های مثبت و منفی که در یک محاوره معمول بین شما و همسرتان رد و بدل می شود تأثیر بسزایی در دوام زندگی زناشویی شما دارد. اگر در مقابل هر یک جمله نه چندان خوشایندی که هر از گاهی بین شما و همسرتان رد و بدل می شود 5 جمله زیبا و دوست داشتنی به یکدیگر بگویید شک نکنید که زندگی مشترک شما با دوام تر خواهد شد.

شما شروع کنید، او تمام
جمله هایی که از شما و همسرتان شنیده می شود به خوبی نشان می دهد که چقدر شبیه هم هستید. شما جمله ای را شروع می کنید و همسرتان ناخودآگاه آن را همانطور تمام می کند که شما انتظارش را داشتید. این یعنی اوج شباهت. اگر این اتفاق برای شما می افتد بدانید که بسی خوشبخت هستید.

لبخند بزنید
تحقیقات اخیری در هندوستان روی 650 نفر از مردمان میانسال نشان داده آن عده که در عکس های دوران نوجوانی شان بیش از بقیه لبخند به لب دارند در زندگی زناشویی خود موفق تر بوده اند و البته خبر بد برای آن دسته از افرادی که در دوران نوجوانی همواره روی مودهای بی حوصلگی بوده اند و کمتر لبخند به لب داشته اند اینکه زندگی زناشویی آنان در خطر است!

خوب بخوابید
خواب شبانه بد می تواند روز شما را خراب کند. چطور؟ کاملا طبیعی است وقتی خوب نمی خوابید روز بعد اعصاب و روان تان به هم ریخته است و در نتیجه هیچ بعید نیست در آن روز خاص روابط خانوادگی تان را هم درست به خاطر بی حوصلگی به تنش بکشانید. اگر این بدخوابی ها تکرار شود آنوقت تنش هم به جز لاینفک زندگی شما تبدیل خواهد شد. پس سعی کنید شب ها کامل و منظم بخوانید.

جملات رمانتیک فراموش نشود
«من آشغال ها را بیرون گذاشتم»، «من ظرف ها را شستم» گاهی اوقات این جملات می توانند بسیار رمانتیک باشند به خصوص وقتی مخاطب شما همسرتان باشد. بهتر است در کارهای خانه مشارکت وجود داشته باشد چون اگر همه امور خانه تأکید می کنیم همه امور فقط به عهده یکی از شما دو نفر باشد آن فرد به مرور زمان احساس بی ارزش بودن می کند این موضوع برای زندگی شما خطرناک خواهد بود.

از تو متشکرم
خوشبختی گاهی فقط در سه کلمه خلاصه می شود: «از تو متشکرم». همسرانی که در قبال کارهای کوچکی که برای هم انجام می دهند از این سه کلمه استفاده می کنند و به زبان ساده قدردان زحمات ریز و درشت یکدیگر هستند زندگی محکم تری خواهند داشت. اگر بابت کاری از شما قدردانی شود طبیعی است که مایل به تکرار آن هستید. خوب دقت کنید. این اتفاق به یک مکانیزم چرخشی در زندگی شما تبدیل می شود. این هم درست همان چیزی خواهد بود که لازمه خوشبختی شماست.

شبیه هم باشید
زوج هایی که عادت های مشابهی دارند زندگی بادوام تری خواهند داشت و در واقع ازدواج آنها موفق تر خواهد بود. اگر بین یک زن و شوهر فقط یکی از آنها سیگاری باشد احتمال جدایی بین آنها خیلی بیشتر از زوج هایی است که یا هر دو سیگاری هستند یا هر دو کلا سمت سیگار نمی روند. عادت های مشابه حتی به شکل منفی زندگی زناشویی را بادوام تر می کند.

تلفن ها را کوتاه کنید
وقتی در طول روز همسرتان سر کار است بد نیست یکی، دو باری با یک تلفن کوتاه احوال او را بپرسید. البته تأکید بر تلفن کوتاه است آن هم حداکثر دو بار در روز چه اینکه بیشتر از این ممکن است اوضاع را خراب کند. زنگ بزنید و برای یک دقیقه فقط حالش را بپرسید و یک خسته نباشید به او بگویید. حرف های بیشتر را بگذارید برای وقتی که او به خانه بازمی گردد. اگر پای تلفن مکالمه را طولانی کنید آن هم بدون توجه به اینکه همسرتان سر کار است و از هر موضوعی حرف بزنید هم او را کلافه کرده اید هم دیگر حرفی برای شب هنگام که به خانه برمی گردد و باقی نگذاشته اید.

چهارشنبه 2/6/1390 - 10:59
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته