• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 6272
تعداد نظرات : 670
زمان آخرین مطلب : 4616روز قبل
اقتصاد

چه طور پس انداز کنیم؟

 نیاز به پول هیچ وقت تمامی ندارد. هرچه بیش تر داشته باشیم بیش تر هم خرج می کنیم.

تنوع کالا و خدمات، وسوسه ای است برای بیش از درآمد متوسط خرج کردن. اما بعضی وقت ها به خصوص اگر برنامه ای خاص در نظر داشته باشید، چاره ای جز پس انداز نیست.

با آن که پس انداز کردن برای کسانی که عادت به آن ندارند، کار سختی است، اگر زمانی مجبور به این کار شدید، از 5 روش زیر کمک بگیرید:

1- روی درآمد واقعی و ماهانه خود حساب کنید نه چیزهای باارزشی که دارید.

طی یک ماه تمام هزینه ها حتی کوچک ترین چیزهایی که بابت آن ها هزینه می کنید را یادداشت کنید. وقتی هزینه لازم برای امرار معاش را برآورد کردید، می توانید مقدار اضافی آن را هر ماه پس انداز کنید.

2- قبل از خرید کمی دست نگه دارید. برای ترک عادت خرید چیزهای بی مورد و آنی، کمی صبر کنید. اگر بعد از یک ماه احساس کردید واقعا آن را می خواهید و پول کافی هم دارید، اقدام به خرید کنید.

3- هزینه های تفریح و سرگرمی مثلا رفتن به کافی شاپ را از سایر هزینه ها جدا کرده، داخل پاکت جداگانه بگذارید. زمانی که پاکت خالی شد، یعنی زمان رستوران رفتن و بیرون هزینه کردن در این ماه تمام شده است.

این کار باعث می شود به تفریحات مورد علاقه خود ادامه دهید ولی برای آن ها محدودیت قائل شده، زیاده روی نکنید.

4- کاری کنید پول به طور خودکار بابت پس انداز از حقوق شما کم شود. اگر پولی در دست نداشته باشید، آن را خرج نمی کنید. این روش راه خوبی برای پس انداز در هر ماه است.

5- به دنبال تغییر روش هایی باشید که به پس انداز ماهیانه کمک کند. مثلا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، ترک سیگار، یا خرید از جاهایی با قیمت مناسب تا هر ماه بتوانید مقداری پول ذخیره کنید.

چهارشنبه 2/6/1390 - 10:58
خواص خوراکی ها

معجزه ای طبیعی برای موهای آسیب دیده

 از آنجایی که برای درمان و بهبود هر آسیبی در بدن نوع خوراکی و طریقه ی مصرف آن برای نفوذ بهتر عمل کرده و در جهت رفع مشکل نتیجه ی بهتری خواهد داد برای آن دسته از خانمهایی که به هر دلیلی موهایشان دمیج و آسیب دیده شده علی الخصوص که این اتفاق در اثر رنگ کردن زیاد و یا مش و بلوند کردن مکرر موها رخ داده راهکاری بسیار مفبد و قابل توجه پیشنهاد می دهیم که قطعا تاثیر گذاری مثبت آن را بر بهبود موهای آسیب دیده ی خود خواهید دید.

ناگفته نماند این میوه که از دسته صیفی جات به شمار می رود علاوه بر ترمیم موهای آسیب دیده برای پوست نیز بسیار مفید بوده و دارای خاصیت ضد چروکی هم می باشد.

کدو حلوایی، کدویی پرخاصیت

این گیاه خوراکی حاوی اکسید های قدرتمند آنتی هیدروکسی است که یک اسید طبیعی در میوه است و سلول های مرده پوست را برطرف کرده و پوست را درخشان می کند. همچنین حاوی ویتامین A است که به تولید سلول های پوستی جدید و نرم تر و جوان تر شدن این بافت کمک می کند.

کدو حلوایی با داشتن غنی ترین ریزمغذی ها، مجهز به سلاح هایی موثر برای مقابله با بیماری هاست.

کدو حلوایی به دلیل داشتن مقادیر بالای کاروتنوئید 30 درصد از بروز تمام انواع سرطان ها نیز پیشگیری می کند. علاوه بر این کدو حلوایی به دلیل دارا بودن مقادیر بالای بتاکاروتن که در میوه ها و سبزی های نارنجی رنگ مثل هویج و کدو به وفور یافت می شود، از پوست در برابر تشعشعات ماوراء بنفش محافظت می کند و مصرف عصاره آن به طور روزانه حتی تاثیر محافظتی کرم ضد آفتاب را افزایش می دهد.

عصاره کدو حلوایی لایه محافظی روی پوست در برابر فاکتورهای محیط زیستی دیگر مثل آلودگی هوا، استرس و دود سیگار ایجاد می کند.

تخمه های کدو حلوایی به دلیل این که منابع سرشار از عنصر روی و اسیدهای چرب امگا ـ 3 هستند، مهارت و توان مغز را بالا برده و به شما کمک می کنند بهتر و سریع تر فکر کنید، ذهن شما را تیزتر کرده و در عین حال سبب تقویت تراکم استخوان های سالم می شود.

اسیدهای چرب موجود در این محصول جالیزی همچنین در از بین بردن چین و چروک های پوست موثر است.

کدو حلوایی علاوه بر این ها سرشار از ویتامین C و ویتامین B می باشد که برای رشد و بهبود موهای آسیب دیده بسیار مفید است. همچنین کارشناسان می گویند: اگر به هنگام پخت و پز اندکی از روغن تخم کدو استفاده کنید، در تقویت بهداشت دهان و دندان شما و پیشگیری از پوسیدگی دندان ها بسیار موثر است.

به جز کدوحلوایی برای برطرف شدن دمیج و آسیب موها خوردن روغن کنجد و روغن ماهی، انجیر، سبزیهای با برگهای تیره، گردو و خرما نیز توصیه می شود که افرادی که موهایشان دچار موخوره و خشکی بیش از حد شده می توانند با روغن ماهی و کنجد نوک موهایشان را چرب کنند و یا فبل از حمام برای تقویت ریشه ی آنها با این روغنها سر را ماساژ دهند.

چهارشنبه 2/6/1390 - 10:57
سينمای ایران و جهان

لیلا حاتمی داور جشنواره دوویل فرانسه شد

 لیلا حاتمی به عنوان یکی از داوران بخش «Révélation» (مکاشفه) سی وهفتمین جشنواره فیلم های آمریکایی دوویل انتخاب شد.

این بخش در کنار داوری بخش اصلی فستیوال به ارزیابی آثار نو و بدیع در عالم هنر هفتم خواهد پرداخت.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جشنواره فیلم deauville، لیلا حاتمی به همراه «ساموئل بنشتریت» (نویسنده و کارگردان فرانسوی، به عنوان رییس)، سابرینا ایو زانی، الیزا سدناکویی و بنیامین سیکوسو داوری این بخش فستیوال را بر عهده خواهند داشت.

این داوران فیلم های بخش مسابقه را ارزیابی می کنند و به بهترین فیلم از نظر نوآوری های فنی و هنری جایزه می دهند.

 

لیلا حاتمی بازیگر سینما و تلویزیون، متولد مهر ماه 1351 در تهران است. او تاکنون موفق به کسب دو جایزه در رشته بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم های «بی پولی» (1387) و «لیلا» (1375) در جشنواره فیلم فجر شده است.

جشنواره دوویل از 2 تا 11 سپتامبر همزمان با حادثه 11 سپتامبر و انفجار برج های دوقلو در شهر دوویل فرانسه برگزار می شود.

چهارشنبه 2/6/1390 - 10:55
کامپیوتر و اینترنت

شما چند دلار برای گوگل، توییتر، فیس بوک می ارزید؟

 شرکت ها و سرویس های بزرگ اینترنتی به ازای جلب هر کاربر، چقدر منتفع می شوند؟

علت این همه رقابت شرکت های بزرگ و تلاش آنها برای جذاب تر کردن سرویس های خود و در نتیجه جذب کاربر بیشتر چیست؟ بی شک انگیزه اقتصادی یکی از مهم ترین و یا شاید مهم ترین انگیزه این شرکت ها باشد.

بیژن ثابت یک سرمایه گذار عضو گروه Spark Capital است، او سرمایه گذاری هایی در شرکت هایی مثل اوییتر، تامبلر و فوراسکویر انجام داده است. به عقیده او هدف مهم استارت آپ ها باید این باشد که به آستانه درآمد 2 دلار به ازای هر کاربر در هر سال برسند.

بسیار جالب است که در اینجا درآمد غول های اینترنتی را به ازای هر کاربر در هر سال با هم مقایسه کنیم:

شما چند دلار برای گوگل، توییتر، فیس بوک می ارزید؟

البته در این نمودار، منظور از کاربر، کاربر «فعال» است. مثلا خود توییتر کاربری را فعال می داند که دست کم 30 نفر را دنبال کند، فقط یک سوم کاربران توییتر 32 نفر یا بیشتر را دنبال می کنند.

مطابق این نمودار، Groupon بیشترین درآمدسازی را به ازای هر کاربر دارد که البته به خاطر این است که کاربران این سایت اجناس را مستقیم از خود این سایت می خرند، در صورتی که سایت های دیگر بیشتر به آگهی ها متکی هستند.

اما مسلم است که تعداد کاربران این سایت های بزرگ با هم متفاوت است. در این نمودار ارزش تقریبی شرکت های بزرگ را می بینید:

شما چند دلار برای گوگل، توییتر، فیس بوک می ارزید؟

و البته بدیهی است که کاربران کشورها و مناطق مختلف به خاطر نوع کاربری مختلف درآمدسازی متفاوتی برای شرکت های بزرگ دارند، مثلا کاربرانی که امکان خرید آنلاین ندارند یا اصلا در کشوری هستند که سرانه پایین درآمد اجازه خرج زیاد به آنها نمی دهد، احتمالا کمتر بر آگهی ها کلیک می کنند و کمتر خرج می کنند.

چهارشنبه 2/6/1390 - 10:54
شخصیت ها و بزرگان

وحید جمشیدی که بود و چه کرد؟

 عصرایران - وحید جمشیدی، سرباز نیروی زمینی ارتش بود.

او در 26 تیرماه سال جاری در مسیر بازگشت از مسجد مقدس جمکران با یک خودروی واژگون شده مواجه شد و با از خودگذشتگی و ایثار به کمک سانحه دیدگان شتافت که پس از نجات جان سرنشینان آن سانحه، خود با یک خودرو سواری برخورد کرد و به شدت مصدوم شد.

این سرباز وطن که با درجه گروهبانی خدمت می کرد، در این حادثه از ناحیه نخاع، مهره های گردن و پای چپ دچار شگستگی و مصدومیت شد و یک ماه بحرانی را در بیمارستان سپری کرد و در نهایت همزمان با ماه خدا، به میهمانی خدا رفت.

وحید، با ایثار و عروج خود نشان داد که مردانگی و انسانیت هنوز در جامعه ما نفس می کشد و اگر کسانی به هنگام سانحه و اتفاق برای دیگران، حداکثر کاری که می کنند، روشن کردن دوربین موبایل هایشان است، هنوز هستند "انسان" هایی که بنی آدم را اعضای یک پیکر می دانند و از محنت دیگران رنج می برند و برای فروکاستن از دردهای هم نوعان خویش، حتی از جان نیز فروگذار نمی کنند.

برای شادی روح وحید فاتحه ای نثار می کنیم، از خداوند می خواهیم او را در زمره شهیدان محشور کند و امید آن داریم با نامگذاری خیابانی به اسم این سرباز فداکار وطن یا نامیدن بنایی به اسم او، درس ایثار او را برای همیشه تکرار کنند و نگذارند که یادمان برود انسانیت هنوز در جامعه ما نفس می کشد.

وحید جمشیدی که بود و چه کرد؟

وحید جمشیدی الگویی برای همه ماست؛ درست مانند همه شهیدانی که حتی حیات مان را هم مدیون آنهاییم...

چهارشنبه 2/6/1390 - 10:53
طنز و سرگرمی

من طلا بخورم؟! خدا مرگم بده

 می گویند در برج میلاد بستنی ای سرو می شود که روکش طلا دارد! قیمت این بستنی 250 دلار است!

فرض شماره یک با فرد شماره یک:
- فرض کنید که شما این بستنی را خوردید!
• ما شکر بخوریم که چنین بستنی را بخوریم؟
- مگر شما چه چیزتان از بقیه کمتر است؟!
• از کدام بقیه؟!
- از همان هایی که این بستنی را می خرند و می خورند!
• خب تابلوست! پولمان کمتر است؟!
- خب اینکه مشکلی نیست! بروید وام بگیرید و بستنی روکش طلا بخورید!
• ما اگر به زحمت بتوانیم دو عدد ضامن آن هم از نوع معتبرش را جور کنیم و گوش شیطان کر وام بگیریم، به یک زخم دیگرمان می زنیم نه اینکه برویم بستنی 250 دلاری بخریم!
- خب از آن وام های درست و حسابی بگیرید تا هم بتوانید به زخم تان بزنید و هم به بدنتان!

فرض شماره دو با فرد شماره دو:
- فرض کنید که شما بستنی روکش طلا را خوردید!
• این وصله ها به ما نمی چسبد! بروید با فرد دیگری فرض کنید!
- حالا فرض کنید! می گویند فرض محال که محال نیست! فرض محال کنید!
• خب آخر ما هم مشکلمان همین محال است! وقتی محال است که ما چنین بستنی را بخوریم چرا الکی به معده مان استرس وارد کنیم؟! آخر اصلاً روحیه معده ما با چنین چیزهایی سازگار نیست! ما مدتهاست که می خواهیم برویم مگنوم بخوریم دو دلیم! می ترسیم نکند معده مان از تعجب شاخ دربیاورد! آن وقت شاخش بزند روده مان را سوراخ کند و بعد خر بیار و باقالی بار کن! باز خرج بیمارستان و ...اصلاً ولمان کن! شاید ولمان کردند در خیابان!! ما نمی خواهیم فرض کنیم! برو خودت فرض کن!

فرض شماره سه با فرد شماره سه:
- فرض کنید که شما بستنی روکش طلا را خوردید!
• وا! من طلا بخورم؟! خدا مرگم بدهد! نزنین این حرفو! زبونتونو گاز بگیرین! نه آقا! نه! آقامون میگه طلا خطرناکه! یه بار بهش گفتم برام یه النگوی طلا میگیری؟! کلی عصبانی شد و گفت: «زن! این چه حرفیه می زنی؟ فکر کردی من از تو سیر شدم که برات النگوی طلا بگیرم! هیچ فکر کردی اگر یک روز النگو رو دستت کردی و به خاطر اون النگو کشتنت من دیگه با این عذاب وجدان نمی تونم زندگی کنم؟!» ما هم دیدیم راست میگه! حالا شما توقع دارین من طلا بخورم! نه! وای خدا مرگم بده! اگه شکممو سفره کردن چی؟! شما جواب آقامونو میدین؟!

فرض شماره چهار با فرد شماره چهار:
- فرض کنید شما چنین بستنی را خوردید!
• دیگه چی؟! می خوای یه روز خوش تو زندگی نداشته باشم؟! می خوای هر وقت میرم دستشویی از استرس نتونم درست کارمو بکنم؟! اصلاً اگر ما طلا را خوردیم و طلا کشید پایین! آنوقت ما چه غلطی بکنیم! از آن بدتر اگر طلا کشید بالا و ما خواستیم طلایمان را بفروشیم چه؟ می دانید چه مصیبتی باید بکشیم تا این طلا را دفع کنیم و آن را بتوانیم به موقع بگیریم! جایتان خالی یک بار یک سنگ بی ارزش دفع کردیم کلی بدبختی کشیدیم! این که دیگر طلاست و مشکلاتش دو برابر است! آخر هم باید دفعش کنی و هم باید موقع دفع مراقب باشی یک وقت داخل چاه نیافتد!

فرض شماره پنج با فرد شماره پنج:
- فرض کنید شما بستنی روکش طلا را خوردید!
• چرا فرض کنم؟! می روم و بستنی روکش طلا را میخرم و می خورم! دیگر چرا ذهنم را اذیت کنم و فرض کنم!
- ایول! یعنی شما می توانید چنین بستنی را بخرید؟!
• بله که می توانم! چرا نتوانم! پول دارم! بستنی می خرم و می خورم!
- ایول! می توانم بپرسم راز موفقیتتان چیست؟!
• خیر! چرا حرف سیاسی می زنید؟! بروید مزاحم نشوید آقا!

چهارشنبه 2/6/1390 - 10:53
خودرو

فروش اتومبیل شخصی استیو مک کوئین

 یک خودروی پورشه متعلق به استیو مک کوئین در حراجی در آمریکا به قیمت 1.375 میلیون دلار به فروش رفت.

به گزارش فاکس نیوز، این پورشه مدل 1970 از سری 911S است و در زمان ساخت فیلم Le Mans استیو مک کوئین صاحب آن بوده است. این خودرو در فیلم Le Mans نیز استفاده شده و استیو مک کوئین در بخشی از فیلم سوار بر این خودرو در جاده های فرانسه رانندگی می کند.

حراجی RM در ایالت کالیفرنیا که فروش این خودرو را بر عهده داشته می گوید قیمت مدل های مشابه این خودرو حدود 50 هزار دلار است.

این قیمت برای فروش یک خودروی پورشه 911 یک رکورد حساب می شود. گفتنی است در سال 2007 یک خودروی فراری 250 مدل 1963 که متعلق به استیو مک کوئین بوده به قیمت 2.3 میلیون دلار به فروش رسید. این مبلغ 5 برابر قیمت مدل های مشابه این خودرو است.

فروش اتومبیل شخصی استیو مک کوئین

فروش اتومبیل شخصی استیو مک کوئین

فروش اتومبیل شخصی استیو مک کوئین

فروش اتومبیل شخصی استیو مک کوئین

 

چهارشنبه 2/6/1390 - 10:51
کامپیوتر و اینترنت

گوگل هم به انقلابیون لیبی پیوست

 سرویس "گوگل مپس" در کنار انقلابیون لیبی نام "میدان خضراء" شهر طرابلس را رسماً بر روی نقشه های خود به "میدان شهدا" تغییر داد.

به گزارش مهر، انقلابیون لیبی پس از حدود 42 سال که از ریاست قذافی بر لیبی می گذرد توانستند کنترل شهر طرابلس را در دست بگیرند.

طرابلس، بزرگترین شهر و پایتخت لیبی است که یکی از مشهورترین میادین این شهر "میدان خضراء" نام داشت. این میدان زمانی که لیبی در استعمار ایتالیا بود ساخته شد و سپس از استقلال این کشور با عنوان "میدان استقلال" نامگذاری شد.

مدتی پس از استقلال لیبی، قذافی قدرت را در 1969 در دست گرفت و این میدان را میدان خضراء نامگذاری کرد به طوریکه این میدان از حدود 42 سال پیش تا به امروز با همین نام شناخته می شد.

بر اساس گزارش لارپوبلیکا، در روزهای اخیر، انقلابیون لیبی توانستند پس از ماهها مبارزه سرانجام کنترل طرابلس را در دست بگیرند و در اولین اقدام خود نام میدان خضراء را به "میدان شهدا" تغییر دادند.

اکنون سرویس "گوگل مپس" در راستای حمایت از انقلابیون بر روی نقشه های خود نام این میدان را رسماً با عنوان "میدان شهدا" نشان داده است.

گوگل هم به انقلابیون لیبی پیوست

گوگل هم به انقلابیون لیبی پیوست

گوگل هم به انقلابیون لیبی پیوست

چهارشنبه 2/6/1390 - 10:50
دانستنی های علمی

آیا زیاد عرق می کنید؟

 احتمالاً تا به حال، تعرق را در خود دیده و حس کرده اید. تعرق بیش از حد غالباً ناخوشایند و آزاردهنده است، هم برای خود فرد و هم برای دیگران؛

آیا می دانید که چه طور باید عوامل تعرق بالا را از بین ببرید؟ و نباید نسبت به آن بی تفاوت ماند. پس چه طور می توانیم میزان عرق کردن را کم کرده و راحتی و آرامش را بازیابیم؟

من پودر تالک در کفش هایم می ریزم
درست
غلط
تالک پودری جذب کننده است، بنابراین رطوبت را از بین می برد. از آنجایی که باکتری ها و قارچ ها از محیط های گرم و مرطوب لذت می برند، پودر تالک راه حل مناسبی برای خشکاندن و محدود کردن تکثیر آنهاست. ضمناً، با استفاده از این پودر بوهای بد هم از بین می روند!

لباس های چرم و کتان را ترجیح می دهم
درست
غلط
فیبرهای طبیعی مانند کتان و چرم به خوبی عرق را جذب می کنند (برخلاف مواد ترکیبی)، و به این ترتیب مانع تکثیر میکروب هایی که عامل بوی ناخوشایند هستند، می شوند. اما امروزه، اجناس جدید «تنفس کننده» ای وجود دارند (رطوبت را جذب می کنند و اغلب خاصیت ضد باکتری دارد)، که مورد استفاده، خصوصاً برای ورزشکاران قرار می گیرند.

من آب یخ می نوشم
درست
غلط
نوشیدنی آب یخ یا برعکس نوشیدن مایعات خیلی گرم توصیه نمی شوند زیرا تفاوت زیاد دما باعث افزایش قابل توجه تعرق بدن می شود. علاوه بر این، باید از تمام عواملی که دمای داخلی بدن را افزایش می دهند هم اجتناب کرد، مانند: الکل، ادویه ها، استرس و... .

دو روز پشت سر هم یک کفش را نمی پوشم
درست
غلط
پوشیدن کفش ها، به طور متناوب و یک روز در میان باعث می شود که آنها به خوبی خشک شوند. همچنین، شما هر روز می توانید کفش هایی کاملاً خشک به پا کنید. با این کار، بوهای نامطبوع را کم کرده و عمر کفش های تان را هم طولانی تر می کنید.

من موهای زائد زیر بغلم را به طور مرتب می زنم
درست
غلط
موها مولکول های بودار عرق را در خود نگه می دارند. ضمناً این موها سطح مکملی می سازند که محل مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری ها خواهد بود. بنابراین تراشیدن یا زدن این موها، ایدۀ خوبی برای کاهش دادن بوهای ناخوشایند بدن است.

من از زاج سفید استفاده می کنم
درست
غلط
زاج سفید دئودرانتی بدنی است که عرق کردن را خنثی می کند، مانع رشد و تکثیر باکتری ها می شود و بنابراین بوهای ناخوشایند را از بین می برد. این سنگ طبیعی و بدون بو، بر روی پوست مرطوب مالیده می شود.

در تابستان کفش های بسته می پوشم
درست
غلط
برعکس، تا جایی که برایتان ممکن است کفش های باز و هواگیر را در الویت قرار دهید. اما از خریدن اجناس پلاستیکی اجتناب کرده و به جای آن از کفش های چرم بهره ببرید، چرم رطوبت و در نتیجه بو را کم می کند.

من لباس های چسبان را ترجیح می دهم
درست
غلط
لباس های گشاد که قابلیت نفوذ هوا را دارند، رطوبت را برعکس لباس های تنگ و چسبان کم می کنند. در مورد رنگ ها هم، فراموش نکنید که رنگ های تیره گرما را در خود نگه می دارند. بنابراین باید رنگ های روشن را انتخاب کنید.

من پاهای داغم را در آب می گذارم
درست
غلط
قرار گرفتن طولانی مدت در گرما فعالیت غدد مولد عرق را تحریک می کند. پس بهتر است که پاهای تان را در آب بگذارید یا با آب خنک دوش بگیرید یا حمام کنید به این ترتیب روند تعریق را کند خواهید کرد.

من از یک ضد عرق استفاده می کنم
درست
غلط
ضد عرق هایی که از املاح آلومینیوم تهیه شده اند، حجم عرق و انتشار آن را کم می کنند. این ضد عرق ها غالباً حاوی اسید سالسیلیک هستند که خاصیت ضد باکتری دارد و بوهای نامطبوع را کم می کند. در حالی که دئودرانت ها فقط آنتی باکتری هستند.

چهارشنبه 2/6/1390 - 10:49
خودرو

کادیلاک Ciel؛ یک آسمان خاطره

طرح آسمان کادیلاک

کانسپت ها(ایده ها) معمولا بیانگر سیاست های پیش روی یک شرکت هستند و طراحان با نگاهی رو به جلو و با فرم هایی آینده نگر، ایده های خود را به روی کاغذ می آورند. اما چند روز پیش در کالیفرنیا، Clay Dean و همکارانش با زبان طراحی خودرو ها در دهه ی 70 به معرفی کانسپت جدید و خاطره برانگیز کادیلاک به نام "Ciel" پرداختند که در زبان فرانسه به معنای آسمان است.

در ادامه مطلب به بررسی کانسپت جدید کادیلاک می پردازیم که Gael Buzyn طراح داخلی آن؛ علت نامگذاری را در توانایی سرنشین ها در لمس آسمان به هنگام رانندگی می داند.

Cadillac-Ciel-Concept2011-Narenji2.jpg

Cadillac-Ciel-Concept2011-Narenji3.jpg

طرح جدید از یک موتور 6 سیلندر 3.6 لیتری قدرت می گیرد. اما نگاه آینده نگر شرکت، یک سیستم هیبرید با باطری های لیتیومی را همراه این محصول جدید کرده تا قدرت 425 اسب بخار را برای خود به ارمغان بیاورد.

در کنفرانس خبری که در آن کانسپت جدید کادیلاک معرفی شد، Clay Dean مدیر دپارتمان طراحی شرکت "بزرگی و جادار بودن و طراحی لوکس" را جزو خصوصیات ذاتی کادیلاک برشمرد و Ciel را میراث دار این سبک از طراحی دانست. منتقدان هم در این چند روز به تعریف و تمجید از کانسپت جدید پرداختند و Ciel را بلوغ سبک طراحی کادیلاک دانستند و بازگو کننده ی فلسفه و زبان آینده طراحی در این شرکت.

Cadillac-Ciel-Concept2011-Narenji4.jpg

Cadillac-Ciel-Concept2011-Narenji5.jpg

طراحی بیرونی که بر خلاف روال معمول نگاهی هم به گذشته دارد توسط Niki Smart به روی کاغذ آمده. یکی از نکاتی که شما را سریعا به یاد گذشته می اندازد، باز شدن درها به صورت متقارن است و البته برای لوکسی بیشتر به صورت برقی و خودکار. وقتی درها کاملا باز می شوند، شاهد حذف شدن ستون B و در نتیجه سوار و پیاده شدن راحت تر هستیم. فضای داخلی هم به قول طراح آن به صورت سخاوتمندانه بزرگ و جادار طراحی شده تا 4 سرنشین به راحتی در آن بنشینند و از فضای داخل با نورپردازی ویژه لذت ببرند.

Cadillac-Ciel-Concept2011-Narenji6.jpg

شما از ایده های جدید در کانسپت کادیلاک لذت می برید؟

چهارشنبه 2/6/1390 - 10:46
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته