• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 6272
تعداد نظرات : 670
زمان آخرین مطلب : 4623روز قبل
آلبوم تصاویر
عکس/ شهید اسدالله لاجوردی













چهارشنبه 2/6/1390 - 10:32
اخبار
سانسور جشن پیروزی مردم لیبی در BBC
روز گذشته پس از ماه ها ایستادگی و مقاومت، مردم لیبی توانستند بر دیکتاتوری 42 ساله قذافی پایان دهند و با اسقاط رژیم حاکم انقلاب خود را به ثمر بنشانند.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درحالی که تمامی رسانه ها خبر از پیروزی و جشن مردم لیبی می دهند،رسانه های غربی کماکان اصرار دارند که کشمکش و درگیری و ادامه مبارزات را در اذهان القا کنند.آن هم فقط به بهانه حضور سیف الاسلام پسر معمر قدافی در هتل محل اسکان خبرنگاران و روزنامه نگاران.

البته در همان ابتدای قیام مردم گفته شود که بسیاری از خبرنگاران از لیبی اخراج شده اند تا نتوانند از کشت و کشتارهای دیکتاتور خبر تهیه کنند.

اما اکنون که اعتراض های محرومین انگلیس در اوج خود قرار دارد و توحش نیروهای امنیتی حکومت هر روز خبرساز می شود،سقوط دیکتاتور لیبی می تواند بهترین سوژه رسانه هایی باشد که نمی خواهند پارادوکس بی طرفی و حق طلبی شان را با عدم پوشش واقعی مسائل انگلستان نشان دهند.

رسانه هایی نظیر bbc وابسته حکومت انگلستان،رادیو فردا و voa وابسته به حکومت امریکا،دوئیچه وله وابسته به حکومت آلمان و سایر رسانه های وابسته به استکبار جهانی.

چهارشنبه 2/6/1390 - 10:31
آلبوم تصاویر
عکس/تصرف اقامتگاه قذافی توسط انقلابیون
باب العزیزیه به تصرف کامل مخالفان قذافی درآمد


چهارشنبه 2/6/1390 - 10:29
آلبوم تصاویر
عکس/نمایی زیبا از خانه خدا در ماه رمضان

تصویر مربوط به شرایط موجود در خانه خدا در ماه مبارک رمضان است.

مکه مکرمه در ماه مبارک رمضان پذیرای میلیون ها مسلمان است که برای حضور در سرزمین وحی در این شهر گردهم آمده اند.

چهارشنبه 2/6/1390 - 10:28
اخبار
جناب آقای خاتمی، تقبل الله!
به گزارش 598 به نقل از جام نیوز، سایت ندای سبز آزادی در گزارش امروز 23 آگوست (1شهریور) خود از برگزاری جلسه ختم قرآن توسط محمد خاتمی، برای آزادی زندانیان فتنه سبز خبر داد.

ندای سبز آزادی نوشت: «ختم گروهی قرآن کریم به صورت مجازی به نیت آزادی و سلامتی اسرا و رهبران جنبش سبز در شب شهادت امیر مومنان انجام شد».

در ادامه این گزارش آمده است: «آغازگر این عمل خدا پسندانه حجت الاسلام سید محمد خاتمی بوده. ایشان با ذکر دعا برای آزادی اسرا و رهبران جنبش سبز راس ساعت ده شب این امر نیکو را آغاز کرد».

این سایت حامی فتنه افزود: «همچنین آیت الله العظمی بیات زنجانی سوره مبارکه یس را تلاوت نمودند».

در پایان این ختم قرآن هم به عادت همیشگی حامیان فتنه و برای دست یافتن به بیشترین بهره برداری سیاسی ممکن، بیانیه ای شعرگونه صادر شده است.

در این بیانیه ضمن سیاه نمایی اوضاع کشور، چهره ای معصوم و بی گناه از فتنه گران خیابانی سال 88 به تصویر کشیده شده و همچنین ادعا شده که جمهوری اسلامی به خاطر برخورد با عوامل فتنه از مسیر اصلی خود و راه امام علی (ع)منحرف شده است؛ گو اینکه علی (ع) و راه علی (ع) یک رهرو واقعی و عاشق پاکباخته بیشتر ندارد و آن هم زندانیان فتنه 88!!!
اما به راستی چرا حافظه تاریخی فتنه گران تا به این حد ضعیف شده و آیا آنها گمان می کنند که مردم ایران نیز همه آنچه در جریان فتنه اتفاق افتاد را فراموش کرده اند؟!اصولا چه تناسبی بین عناصر فتنه 88 و عملکرد آنها با شخصیت و منش امیر المومنین (ع) می توان یافت؟
آیا می توان باور کرد، جریانی که با بی شرمی تمام در خیابان های تهران شعار جمهوری ایرانی را به جای جمهوری اسلامی سر داده و در عاشورای 88، با توهین به عزای سیدالشهدا (ع) سوت و کف زدند و حرمت شکنی کردند، امروز صادقانه سر به آستان علی (ع) گمارده باشند؟! قضاوت در این باره را به ملت ایران می سپاریم....
چهارشنبه 2/6/1390 - 10:28
اخبار
رهبران انقلاب لیبی را بشناسید+عکس
افراد ذیل کسانی هستند که از این پس با سقوط دولت لیبی و رفتن سرهنگ قذافی نام انها را بیشتر خواهید شنید این افراد کسانی هستند که در شش ماه گذشته جنگ با قذافی را رهبری می کردند.
به گزارش 598 به نقل از مشرق از خبرانلاین،جبهه مخالفان امروز قذافی ترکیبی است از مردانی که سابقه چند دهه مخالفت با معمر را در پرونده دارند و آنها که یا اندکی پیش و یا پس از آغاز ناآرامی ها در لیبی حساب خود را از سرهنگ و خانواده اش جدا کردند. شورای ملی انتقالی لیبی در ماه فوریه در بنغازی آغاز به کار کرد. سه چهره اصلی فعال در این شورا را در زیر می بینید:
1.محمود جبرئیل - رئیس دولت انتقالی
وی بیشتر روزهای شش ماه گذشته را در خارج از مرزهای کشورش لیبی گذرانده است. رسالتش در این ماه ها متقاعد کردن جامعه بین المللی به رها کردن کامل دولت قذافی و به رسمیت شناختن مخالفان بود. وی پیش از آغاز ناآرامی ها به عنوان رئیس کمیته تحول اقتصاد ملی در دولت قذافی مشغول به کار بود. او اکنون ازسوی رئیس شورای ملی انتقالی به عنوان رئیس دولت انتقالی منصوب شده است. 2.مصطفی عبدالجلیل - رئیس شورای ملی انتقالی

وی از پایان ماه فوریه که این شورا شکل گرفت ریاست آن را بر عهده داشت. وی وزیر دادگستری بود که ناآرامی ها آغاز شد. او پس از استعفا راهی بنغازی شد و با انقلابیون همکاری کرد. 3. عبدالحفیظ غوغا - نایب رئیس شورای ملی انتقالی

وی از بدو تشکیل شورای انتقالی سخنگویی آن را برعهده داشت و سپس نایب رئیس آن شد. غوغا پیش از این ناآرامی ها در بنغازی وکیل بود و وکالت خانواده زندانیانی را که در سال 1996 در طرابلس کشته شدند بر عهده داشت.
چهارشنبه 2/6/1390 - 10:25
اخبار
حمله هکرمصری به سایت نتانیاهو+عکس
این هکر مصری موفق شد با نفوذ به سایت نتانیاهو ، تصویری از سربازان ارتش مصرکه پرچم مصر را در سرزمین سینا و در اثنای جنگ ششم اکتبر 1973 در دست دارند، روی صفحه اصلی سایت قرار دهد.
در یک جنگ روانی و الکترونیکی که مصری ها بعداز حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به خاک مصر آغازکرده اند، یک هکر مصری موفق شد به سایت اینترنتی" بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر این رژیم حمله کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، این هکر مصری موفق شد با نفوذ به سایت نتانیاهو ، تصویری از سربازان ارتش مصرکه پرچم مصر را در سرزمین سینا و در اثنای جنگ ششم اکتبر 1973 در دست دارند، روی صفحه اصلی سایت قرار دهد.

این هکر مصری در بالای صفحه اصلی سایت نتانیاهو به زبان انگلیسی نوشت " ضد صهیونیسم".

فعالیت سایت نخست وزیر رژیم صهیونیستی بتدریج متوقف شد.

پیام این حمله الکترونیکی ارسال پیامی نمادین به نخست وزیر رژیم صهیونیستی داشت مبنی بر اینکه صحرای سینا مصری است.

این حمله موفق الکترونیکی هکر مصری نیز مانند اقدام " احمد الشحات" جوان مصری در بالارفتن از دیوار سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره و پایین کشیدن و سوزاندن پرچم این رژیم و برافراشتن پرچم مصر بجای آن مورد توجه محافل سیاسی ، رسانه ای و مردمی در مصر قرار گرفته است.

مصری ها از الشحات به عنوان " قهرمان" یاد می کنند.

http://fa.alalam.ir/sites/default/files/fa-alalam1314035347.jpg
چهارشنبه 2/6/1390 - 10:25
اخبار
بیشترین میزان قاچاق سیگار جهان در ایران و برمه
جاریانی ادامه داد: درآمد یک سال شرکتهای بزرگ مواد دخانی جهانی معادل 20 سال فروش نفت خام ایران است.

عضو کمیته کشوری هم پیمانی در مبارزه با بیماری های تنفسی گفت: تنها دو کشور ایران و برمه هستند که بیشترین میزان قاچاق سیگار در میان سایر کشورهای جهان را دارند.

دکتر ابوالفضل جاریانی در گفتگو با مهر به وضعیت قاچاق سیگار در دنیا و ایران اشاره کرد و افزود: ایران نیم درصد از سهم بازار جهانی فروش دخانیات را دارد در حالی که یکی از دو کشور دنیاست که بالاترین میزان قاچاق سیگار را دارد.

وی از چین که 32.7 درصد سهم بازار جهانی مواد دخانی دارد، به عنوان اولین کشور جهان نام برد که بالاترین سهم را در این بازار دارد و گفت: بعد از چین، کشورهای فیلیپین و موریس قرار دارند.

جاریانی ادامه داد: درآمد یک سال شرکتهای بزرگ مواد دخانی جهانی معادل 20 سال فروش نفت خام ایران است.

عضو کمیته کشوری هم پیمانی در مبارزه با بیماریهای تنفسی افزود: سالیانه 60 میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می شود که 24 میلیارد آن از طریق قاچاق وارد کشور می شود. به طوریکه 42 درصد میزان مصرف سیگار در ایران مربوط به سیگارهای قاچاق است.

وی با انتقاد از حذف سودبازرگانی سیگارهای وارداتی توسط دولت، گفت: به رغم تعهدات بین المللی که داریم، در سال 90 شاهد کاهش میزان مالیات سیگارهای وارداتی از 40 به 20 درصد و سیگارهای تولید داخل از 20 به نیم درصد هستیم
چهارشنبه 2/6/1390 - 10:24
بهداشت روانی
چگونه آرامش را به زندگی پر اضطراب امروزی بازگردانیم ؟
جامعه ی ما آكنده از بار اطلاعاتی سنگین است و ابزاری چون تلویزیون، رادیو، اینترنت، تبلیغات، پست الكترونیك و تلفن همراه همگی بر این سنگینی می‌افزایند. از سوی دیگر شكل زندگی در عصر حاضر بویژه در جوامع شهری ناگزیر توام با سر و صداها، ترافیك، ‌شلوغی‌ها و انبوهی از كارهای الزام‌آور روزمره است كه قطعا تمام این فاكتورها افزایش استرس و سلب آرامش انسانها را موجب می شود.

محققان و روانشناسان در سالهای اخیر تلاش كرده‌اند به شیوه‌های مختلف كه متداول‌ ترین آنها انتشار اخبار، مقالات و توصیه‌های بهداشتی است به مردم در حفظ آرامش در میان این همهمه و آشفتگی یاری برسانند. به اعتقاد آنها دسترسی و مطالعه این منابع هرازگاهی می‌تواند ما را به یاد نیاز اصلی مان به آرامش بیاندازد و حتی دقایقی از این زندگی پرمشغله جدا سازد. در این رابطه "استیو موریل" كارشناس و نویسنده مقاله ای در روزنامه "دیلی مدیتیشن و دیلی لایف" روش‌هایی را برای كسب آرامش در زندگی عنوان كرده كه به شرح زیر آنها را ذكر می كنیم :

• حداقل روزی 15 دقیقه را در سكوت بگذرانید و به نیازهای واقعی خود و چیزهایی كه دارید فكر كنید. سكوت عصاره آرامش است. البته با اجبار نمی‌توان سكوت كرد. بلكه باید زمانی كه فرا رسید آن را بپذیرید. روزی یك ساعت در اتاقی تنها بمانید و حتی اگر لازم شد در را روی خود ببندید.

• هیچگاه جلوی گریه خود را نگیرید و گهگاهی گریه كنید این كار باعث تخلیه تنش‌هایتان شده و به شما آرامش می‌دهد.

• وقتی احساس می‌كنید كه سرتان پر از فكرهای جورواجور منفی است با قدم زدن آنها را پاك كنید.

• افراد آرام به خود می‌گویند كه برای تغییر گذشته كاری نمی‌توان كرد، آنگاه از تفكر به آینده و ادامه زندگی لذت می‌برند.

• آرامش را از كودكان بیاموزید. آنها در همان لحظه‌ای هستند كه زندگی می‌كنند و لذت می‌برند.

• اگر نمی‌توانید دیگران را ببخشید بدانید كه افكار خشمگین همواره شما را با این افراد مرتبط خواهد كرد. اما شاد كردن دیگران باعث آرامش می‌شود.

• هر چه اكسیژن بیشتری به شما برسد آرام‌تر خواهید شد. بنابراین خوب است كه در محل كار یا خانه خود گیاهانی را نگهداری كنید.

• سعی كنید از چیزی كه هستید راضی باشید در این صورت احساس آرامش بیشتری می‌كنید.

• با حركات آرام و صحبت كردن شمرده احساس آرامش را به جمع منتقل كنید.

• با شوخ طبعی به آرامش خود كمك كنید.

• مهم نیست كه با شما مودبانه برخورد شود یا نه بلكه برخورد محترمانه شما باعث ایجاد آرامش و احساس خوبی در شما خواهد شد.

• سرعت حركت شما با احساستان رابطه مستقیمی دارد. آرام راه بروید و حركات بدن خود را آرام كنید. طولی نمی‌كشد كه آرام خواهید شد.

• گاهی می‌توانید برای رسیدن به آرامش دراز بكشید، عضلات خود را شل كنید و به هیچ چیز فكر نكنید.

• لحظه های زیبای زندگیتان را بنویسید و از آنها عكس و فیلم بگیرید. سپس بیشتر وقت آنها را به یاد آورید و درباره ‌شان فكر كنید و لذت ببرید.

• آهسته غذا خوردن و جویدن باعث تجدید توان فكری و احساس آرامش خواهد شد.

• هرچند وقت یكبار ساعت خود را باز كنید تا خود را از فشار زمان نجات دهید. همچنین درآوردن كفش‌ها به كاهش فشار عصبی كمك می‌كند.

• برای تاثیر بیشتر و رسیدن به آرامش در خود متمركز شوید و آرام نفس بكشید.

• تمرین كنید كه آرامتر از حد معمول صحبت كنید. اینكار به خودی خود ضربان قلب و تنفس را آرام می‌كند.

• احساسات و مشكلات خود را به دیگران بگویید و آرامش بیشتری احساس كنید.

• یكی از مهم ترین مهارت‌ها در آرام بودن، فكر نكردن به مسایل كوچك است. دومین مهارت، كوچك شمردن تمام مسایل است.

• شاد كردن دیگران، ‌موجب آرامش می‌شود. نمی‌دانید چه لذتی دارد پول رستوران امشب را با توافق سایرین به یك كارتن خواب هدیه بدهید. قدردانی كنید. دیگران را برای لطف كردن به خود تحت فشار قرار ندهید، لطف كه وظیفه نیست.

• اگر می‌دانستید كه: "سیگار كشیدن + ورزش نكردن‌ = استرس، اضطراب و حذف آرامش"، هرگز سیگار نمی‌كشیدید و ورزش كردن را به تعویق نمی‌انداختید.

• راحتی یكی از عناصر مهم آرامش است. دمای مناسب، صندلی، لباس و كفش راحت این امكان را برای شما فراهم می‌كند. پوشیدن لباس های گشاد و راحت باعث ایجاد راحتی و احساس آرامش می‌شود.

• اگر به عقاید مذهبی و معنوی پایبند باشید، به یكی از با افتخارترین روش‌های رسیدن به آرامش خاطر رسیده‌اید. اگر از خدا دور افتاده‌اید، اكنون وقت آشتی است. داشتن یك تكیه گاه معنوی در حد تعادل موجب آرامش می‌شود.
چهارشنبه 2/6/1390 - 10:22
داستان و حکایت
نگاهی به درون خود
مردی متوجه شد که گوش همسرش سنگین شده و شنوایی اش کم شده است.

به نظرش رسید که همسرش باید سمعک بگذارد ولی نمی دانست این موضوع را چگونه با او درمیان بگذارد. به این دلیل، نزد دکتر خانوادگی شان رفت و مشکل را با او درمیان گذاشت.

دکتر گفت: برای اینکه بتوانی دقیقتر به من بگویی که میزان ناشنوایی همسرت چقدر است، آزمایش ساده ای وجود دارد.

این کار را انجام بده و جوابش را به من بگو: ابتدا در فاصله 4 متری او بایست و با صدای معمولی، مطلبی را به او بگو. اگر نشنید، همین کار را در فاصله 3 متری تکرار کن. بعد در 2 متری و به همین ترتیب تا بالاخره جواب بدهد.

آن شب همسر آن مرد در آشپزخانه سرگرم تهیه شام بود و خود او در اتاق پذیرایی نشسته بود.
مرد به خودش گفت: الان فاصله ما حدود 4 متر است. بگذار امتحان کنم، و سوالش را مطرح کرد ...

جوابی نشنید بعد بلند شد و یک متر به جلوتر به سمت آشپزخانه رفت و همان سوال را دوباره پرسید و باز هم جوابی نشنید. بازهم جلوتر رفت و به درب آشپزخانه رسید. سوالش را تکرار کرد و باز هم جوابی نشنید. این بار جلوتر رفت و گفت: " شام چی داریم؟"

و این بار همسرش گفت: "مگه کری؟! برای چهارمین بار میگم؛ خوراک مرغ!"

"گاهی هم بد نیست که نگاهی به درون خودمان بیندازیم شاید عیب هایی که تصور میکنیم در دیگران است در واقع در خودمان وجود دارد!"
چهارشنبه 2/6/1390 - 10:19
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته