• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 6272
تعداد نظرات : 670
زمان آخرین مطلب : 4623روز قبل
ورزش و تحرک
تمریناتی برای لاغرشدن پشت کامپیوتر

تمریناتی برای لاغرشدن پشت کامپیوتر

تمریناتی برای لاغرشدن پشت کامپیوتر

 

اغلب در بین ساعات کاری مان در دفتر چند دقیقه وقت باقی می‌ماند که به خودمان اختصاص دهیم: این زمان فرصت بسیار خوبی است تا بتوانیم کمی عضلات بدن‌مان را شکل بدهیم!

 

این تمرینات را یک بار در هفته، سپس ۳ روز در هفته و به تدریج هر روز و هر بار ۵ الی ۱۰ دقیقه انجام دهید. پیشنهاد ویژۀ ما برای شما

تمرین شماره ۱ پشت کامپیوتر
پاها باید ثابت و کمر صاف باشد، بازوها را به طور کشیده و موازی یکدیگر به عقب دراز کنید: این تمرین را ۳ بار انجام دهید. سپس به تناوب کفل‌های راست و چپ‌تان را منقبض کنید: برای هر یک از کفل ها ۸ بار این حرکت را تکرار کنید. تمرین شماره ۲ پشت کامپیوتر
همیشه پشت کامپیوتر، ماهیچه‌های شکم‌تان را منقبض کنید و تا حد ممکن بالاتنه تان به را به سمت جلو گرد کنید، سپس به آهستگی صاف شوید. این حرکت باید از شکم شروع شود. این تمرین را ۳ بار تکرار کنید. تمرین شماره ۳ پشت کامپیوتر
روی صندلی‌تان بنشینید، تا جایی که می‌توانید زمین را با پایتان به عقب برانید (پاهایتان را به زمین فشار دهید)، طی ۸ ثانیه این حرکت را ۴ بار انجام دهید. همزمان، در حالی که کف دست‌هایتان روبه روی هم هستند، بازوهایتان را به سمت بالا بکشید سپس شانه‌هایتان را به سمت پایین بیاورید. پیشنهاد ویژۀ ما برای شما

اگر شرایط کارتان به شکلی است که تمام روز را باید پشت کامپیوتر بنشینید، به طور منظم زمان‌هایی را به ایستادن یا قدم زدن اختصاص دهید، البته باید دقت کنید که حتماً صاف بایستید: این حرکت مانع بی‌حسی و دردهای کمر و پشت می‌شود.

سه شنبه 1/6/1390 - 9:39
ریزه کاری های خانه داری

اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا هم تفلون را به عنوان پوشش مجاز در ظروف پخت غذا مورد تایید قرار داده و با این وجود، محققان درباره استفاده از این ظروف هشدار داده اند

نـکـتـه هـای نـچـســب

در سال ۱۹۳۸ میلادی شرکت آمریکایی دوپونت ماده ای پلیمری به نام پلی تترافلئورواتیلن را با نام تجاری تفلون معرفی و به بازار عرضه کرد. این ماده نوعی پوشش نچسب و عایق الکتریسیته بود که هم مقاومت حرارتی بالا و هم مقاومت شیمیایی خوبی در مقابل اسیدها و بازها داشت…

 :از آنجا که میان تمامی پوشش های موجود، تفلون از بالاترین ضریب نچسبی برخوردار بود، از آن در ظروف استفاده شد. اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا هم تفلون را به عنوان پوشش مجاز در ظروف پخت غذا مورد تایید قرار داده و با این وجود، محققان درباره استفاده از این ظروف هشدار داده اند؛ به طوری که اگر دقت کنید می بینید تا به حال، پشت سر هیچ ظرفی این همه حرف و حدیث نبوده است! ظروف تفلون از آلودگی محیط زیست گرفته تا سرطان زایی به هر چیزی متهم شده اند اما جالب اینجاست که هنوز هم از پرفروش ترین ظروف پخت وپز به شمار می روند.

اگر شما هم گاهی از این ظروف استفاده می کنید، این۷ نکته را به خاطر بسپارید.

به علامت استاندارد توجه کنید: هنگام خرید ظروف تفلون حتما به علامت استاندارد ملی توجه کنید و به دلیل پایین بودن قیمت، انواع غیراستاندارد را انتخاب نکنید. فقط ظروفی که در کارخانه هایی با مجوز پروانه ساخت از وزارت بهداشت تولید می شوند، استاندارد هستند.

شعله اجاق گاز را زیاد نکنید: وقتی ظروف تلفون روی شعله آتش در دمای بالاتر از ۲۶۰ درجه سانتی گراد حرارت داده شوند از لایه نچسب‎شان، گازی آزاد می شود که سمی و آزاردهنده است. مطالعات و تجربیات زیادی در زمینه آسیب حیوانات در اثر استنشاق بخارهای حاصل از گرم شدن تفلون وجود دارد و تحقیقات ثابت کرده است که در اثر تجزیه لایه پوشاننده این نوع ظروف ۱۵ نوع بخار سمی و سرطان زا ایجاد می شود. این مواد برای پرندگان سمی است و می تواند در انسان حالت هایی شبیه به آنفلوآنزا مانند احساس کسالت،سر گیجه و درد عضلانی ایجاد کند.

از قاشق های مناسب استفاده کنید: برای پیشگیری از ایجاد خش و خراش و جلوگیری از آسیب دیدن پوشش سطح داخلی ظروف تفلون قاشق های تیز را به کف ظرف نکشید و هنگام پخت وپز تنها از قاشق های چوبی و پلاستیکی که گوشه‎های تیز ندارند استفاده کنید.

غذای بچه ها را در تفلون نپزید: بهتر است تا حد امکان استفاده از ظروف تفلون را محدود کنید و برای تهیه غذاهای مایع مانند سوپ و جوشاندن شیر که نیازی به خاصیت نچسب بودن این ظروف ندارید از آنها استفاده نکنید و غذای بچه ها را هم در این ظروف نپزید.

این ظروف را با ابر نرم بشویید: ظروف تفلون را با ابر نرم بشویید تا خراش برندارند. برای شستن این ظروف از اسفنج زبر و سیم ظرفشویی استفاده نکنید چون با این کار پوشش داخلی ظرف آسیب می‎بیند و احتمال آزاد شدن مواد سمی آن افزایش می‎یابد.

خش دارها را دور بیندازید: از ظروف تفلونی که دچار آسیب شده اند و در اثر شست وشو یا کشیدن قاشق خراش هایی در آنها ایجاد شده است به هیچ وجه استفاده نکنید. احتمال ورود مواد زیان‎آور به بدن از طریق ظروف تفلونی که هنگام پخت وپز آسیب دیده اند، بیشتر است.

ظروف تفلون را تعمیر نکنید: به هیچ وقت برای صرفه جویی در اقتصاد خانواده ظروف تفلون را بازسازی نکنید. نوع ماده مصرفی و شیوه کار واحدهای بازسازی ظروف تفلون مورد تایید وزارت بهداشت نیست. بررسی های آزمایشگاهی روی موش ها نشان داده است که بازسازی غیربهداشتی ظروف و حتی استفاده از ظروفی که در کارخانه های بدون پروانه وزارت بهداشت و استاندارد ملی ایران ساخته می شود، می تواند بیماری های خطرناکی مانند سرطان کبد، بیضه، پستان و پانکراس را در پی داشته باشد.

سه شنبه 1/6/1390 - 9:39
اخبار
مرکز سلامت توکیو برای سلامت توصیه های عجیبی می کند

مرکز سلامت توکیو برای سلامت توصیه های عجیبی می کند

مرکز سلامت توکیو برای سلامت توصیه های عجیبی می کند

آخرین نیوز: آخرین دست آوردهای مرکز سلامت توکیو درباره سلامت روح و روان و جسم مردم در اجتماع را خبرانلاین چنین فهرست کرده است.

۱٫ چای بیشتر از یک روز مانده را اصلا ننوشید.

۲٫ در حمام هیچگاه مستقیما زیر دوش آب گرم نفس نکشید. کلر یک قاتل تدریجی است.

۳٫ هنگام شارژ موبایل ابتدا شارژر را به گوشی وصل کنید و سپس آن را به برق وصل کنید. بهتر است موبایل خاموش باشد.

۴٫ هرگز سیگار نکشید و اگر می کشید ، نیمه آخر آن را به هیچ وجه نکشید.

۵٫ هنگام روشن کردن کولر اتومبیل خود ابتدا به مدت حداقل ۵ دقیقه پنجره ها را باز بگذارید و در پمپ بنزینها کولر را خاموش نمایید.

۶٫ غذای خود را بیشتر از یکبار در مایکروفر گرم نکنید و بعد از آن درصورت عدم استفاده دور بریزید.

۷٫ هنگام غذا بین هرلقمه حداقل ۱ دقیقه فاصله بگذارید و دو ساعت قبل و بعد از غذا و هنگام آن نوشیدنی ننوشید.

۸٫ هنگام حرکت اتومبیل، پنجره ها را تماما باز نکنید تا هوا بصورت باد وارد مجاری تنفسی نگردد.

۹٫ لوازم آرایشی را بیشتر از ۵ ساعت برروی پوست خود باقی نگذارید. سلولهای پوستی نیاز به تعرق و تنفس دارند. درمنزل نیز تا حد امکان از لباسهای گشاد ، راحت و باز استفاده نمایید.

۱۰٫ موهای خود را بیش از یکبار در شبانه روز شانه نکنید. مراقب ورود شوره سر (حتی بصورت نامرئی) به چشمها و مجرای تنفسی خود باشید.

۱۱٫ هنگام دویدن و راه رفتن سر خود را بالا نگهدارید.هنگام نشستن و خوابیدن برعکس سر خود را پایین نگهدارید.

۱۲٫ توجه بیش از حد به وزن، سودمند نیست. بدن انسان قادر است بصورت خودکار میزان ورودی، جذب و میزان دفع را تنظیم نماید و اشتهای طبیعی نیز متناسب با آن می باشد. هرچه قدر دوست دارید بخورید.

۱۳٫ اگر نیاز مالی ندارید، لازم نیست روزی ۸ ساعت کار کنید. بهترین تعداد ساعات کاری بین ۵ الی ۶ ساعت میباشد.

۱۴٫ هرگز پشت مانیتور (های قدیمی) که روشن هستند قرار نگیرید. ضرر آنها از خیلی از دستگاههای عکسبرداری بیشتر است.

۱۵٫ ورزش و تحرک در ابتدای صبح نه تنها سودمند نیست بلکه خطرناک نیز هست. سعی کنید آن را در حداقل ۳ ساعت بعد از بیداری و یا عصر انجام دهید.

۱۶٫ توجه بیش از حد به امور سیاسی، ورزشی و اقتصادی برای سلامت روان مضر بوده و در دراز مدت به علت عدم امکان تسلط بر کنترل آنها، باعث اختلالات روانی می گردد.

سه شنبه 1/6/1390 - 9:37
لطیفه و پیامک
اس ام اس شب به خیر گفتن ۱۳۹۰

 

لالایی لا لا بخواب ای گل نازم
که واسه چشای تو قصه می سازم

لالایی لا لا بخواب ای گل سوسن
همه فرشته ها روتو می بوسن

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

‌میخوام وقتی تو خوابی کنار تو بشینم

اگه یه وقت خوابم برد باز خوابتو ببینم

مواظب خودت باش شبت به خیر عزیزم

ای کاش میشد تو خوابت رنگین کمون بریزم

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

….وقتی تو خوابی،تو مهتاب…..همه چی با من ،غریبه

….خواب تو یه سقف کوتاه…پشت اون نوری غریبه

….. خواب تو،خواب یه گندم….توی سرزمین عشقه

……خواب یه قصهء خوب….کفشای غمگین عشقه

…. خواب تو خواب گل یاس…خواب یه حسِ ِ نجیبه

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

عزیزم خواب و بیدارت قشنگه
شب من بی تو و بی آب و رنگه
بخواب ای نازنینم, مهربونم, دلنشینم
منم من, عاشقت, آروم باش بهترینم

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
خوابای رنگی بیبینی

خواب دلتنگی نبینی

شبت به خیر ای مهربون

خوب بخوابی عزیز جون

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

امیدوارم امشب که می خوابی

سفر زیبایی داشته باشی به دنیای رویاها

عزیزترینم ، تا برگردی به انتظارت بیدار میمونم . . .

شبت بخیر

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

عزیزم

پرده چشماتو آروم میکشم روی چشات

بوسه دوستت دارم رو میگیرم از گونه هات

شب به خیر احساس من . . .

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

این پیام از من خوابالو ! برای یک آدم خوابالو

در زمان خوابالودگی ، ارسال شده است !

لطفا خوب بخوابید ، شب خوش !

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

خورشید خاموش ، ستاره روشن

آسمان آبی خاموش ، آسمان سیاه روشن

همه چیز اماده ست که توی خواب امشب

تو رو توی رویاهام ببینم

بهانه بیدار شدنم ، شبت به خیر . . .

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

خوش آمدی مسافر سرزمین “رویاهای شیرین”

خواهشمند است در بستر بالش خود ارام باشید

تا لحظاتی دیگر اماده پرواز خواهیم شد

تا صبح فردا سفر خوبی برای شما آرزومندیم

(خلبان خطوط هوایی “رویا”) !

شب خوش . . .

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

امیدوارم امشب که میخوابی قشنگترین و بهترین آدم دنیا رو تو خواب ببینی

ولی سعی کن بهش عادت نکنی چون من هر شب نمیتونم بیام به خوابت !

شبت به خیر

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

شب بخیر ای آخرین امید من / نذار تاریکی تو قلبت بنشینه

چشاتو بروی شهر شب ببند / تا چشای کوچیکت خواب ببینه . . .

سه شنبه 1/6/1390 - 9:35
آموزش و تحقيقات
کچلی مردان برای سلامتی‌شان مفید است!؟

کچلی مردان برای سلامتی‌شان مفید است!؟

شاید از دست دادن موهای سر در سن ۳۰ سالگی چندان برای مردان خوشایند نباشد ، اما تحقیقات جدید نشان داده است این موضوع برای مردان فایده‌هایی هم دارد.
دانشمندان در تحقیقات خود متوجه شدند مردانی که در سنین جوانی موهای خود را از دست می‌دهد با احتمال ۴۵ درصد کم‌تر به سرطان پروستات دچار می‌شوند.
یک تیم تحقیقاتی آمریکایی معتقدند میزان بالای تستسترون در مردانی که در سنین جوانی موهای خود را از دست می‌دهند باعث می‌شود خطر رشد تومورها در بدنشان کاهش پیدا کند.
آن‌ها ۲ هزار مرد را که بین ۴۰ تا ۴۷ داشتند بررسی کردند که نیمی از آن‌ها به سرطان پروستات دچار شده بودند.آن‌ها در این تحقیقات میزان ابتلا به تومور را در افرادی که تا سن ۳۰ سالگی موهایشان شروع به نازک شدن می‌کند با مردانی که دچار ریزش مو نشده بودند مقایسه کردند.
این تحقیقات نشان داد مردانی که دچار ریزش مو می‌شوند با احتمال کم‌تری به سرطان دچار می‌شوند.

تقریبا نیمی از مردان تا سن ۵۰ سالگی دچار ریزش مو می‌شوند که این موضوع نگرانی‌های زیادی برای آن‌ها به وجود می‌آورد.تحقیقات نشان می‌دهد نیمی از مردان فکر می‌کنند ریزش مو به آن‌ها احساس پیری و جذابیت کم‌تری می‌دهند و سه چهارم آن‌ها هم از لحاظ اعتماد به نفس دچار مشکل می‌شوند.
نتایج این تحقیقات در نشریه بیماری سرطان به چاپ رسیده است.
پروفسور جاناتان رایت ، متخصص سرطان پروستات در دانشگاه واشنگتن در این باره به دیلی میل گفت : در نگاه اول ، این یافته‌ها برای ما عجیب بود . زیرا در ابتدا تصور می‌شد ریزش موی زودرس خطر ابتلا به سرطان را در مردان افزایش می‌دهد . اما این تحقیقات نشان می‌دهد مردانی که در سنین پایین موهای خود را از دست می‌دهد بین ۲۹ تا ۴۵ درصد کم‌تر به سرطان پروستات دچار می‌شوند.

سه شنبه 1/6/1390 - 9:34
ازدواج و همسرداری

نکاتی‌که پس از ازدواج، زنان باید رعایت کنند!

 

راه‌کارهایی برای استحکام بیش‌تر خانواده
- به همسرتان توجه کنید :
بیش‌تر مردان دوست‌دارند که از مردانگی آنان تعریف و تمجید شود. وقتی مردی تحسین شود، مایل است به‌سرعت به آن پاسخ دهد. به او بگویید که چه همسر باقدرت و خوبی دارید و از این‌که او شوهر شماست، چقدر خوشحال‌اید. به شوهرتان بگویید او را همین‌گونه که هست، دوست‌دارید و حاضر نیستید او را با هیچ مرد دیگری در دنیا عوض کنید.
- شوهرتان را بابت کارهایی که انجام می‌دهد، تحسین کنید :
به‌طورنمونه وقتی او با بچه‌ بازی می‌کند، به او بگویید بچه‌ها چقدر خوشبخت‌اند که پدری مانند تو دارند...

 

- همسرتان را بابت آن‌چه می‌گوید، تمجید کنید :
به‌طور نمونه اگر او شوخ‌طبع است، به او بگویید شوخ‌طبعی او را دوست‌دارید و این‌حالت، موجب احساس نشاط در شما می‌گردد. اگر او اهل ریسک‌کردن است، به او بگویید شجاعت‌اش که پای هرچه اعتقاد دارد می‌ایستد را دوست‌دارید.
- هرگز شوهرتان را با مردان دیگر فامیل قیاس نکنید :
با مقایسه‌کردن او با دیگر مردان، از میزان صمیمیتی که بین شما و شوهرتان است، می‌کاهید.
- برای خودتان ارزش قائل شوید :
به خودتان احترام بگذارید. اگر عزت‌نفس داشته باشید، دیگران نیز به شما احترام می‌گذارند. به‌خاطر کارهای مثبتی که انجام می‌دهید، خود را تشویق کنید. اگر برای خودتان ارزش قائل شوید، از نظر روحیه، خانمی شاد و سرزنده می‌گردید و از نظر شوهرتان نیز فردی سرزنده و جذاب خواهید بود.
- هدیه‌ای بدون مناسبت برایش بخرید :
با دادن هدیه‌ای مانند دسته‌گل، پخت یک شیرینی خانگی، خرید یک جلد کتاب مورد علاقه‌اش و... غافلگیرش کنید.
- اگر شاغل هستید، هیچ‌وقت استطاعت مالی خود را به رخ شوهرتان نکشید :
همیشه به‌خاطر داشته باشید که پول و درآمد برای آسایش و رفاه زندگی‌ست و نباید زندگی را فدای آن کرد؛ بنابراین اگر هم در تأمین مخارج خانواده شریک هستید، طوری رفتار کنید که شوهرتان احساس کند سکان زندگی در دستان قدرتمند خودش است زیرا مردان دوست‌دارند که حالت رهبری داشته باشند.
- وضعیت مالی دیگران را با او مقایسه نکنید :
اگر همسرتان وضعیت مالی خوبی ندارد، هیچ‌وقت به او سرکوفت نزنید و اوضاع اقتصادی دیگران را به رخ‌اش نکشید. اگر شما مرتب به او غر بزنید، موجب می‌شود که اعتمادبه‌نفس‌اش را از دست بدهد و نتواند کارهایی را انجام دهد که وضعیت مالی‌اش خوب شود.
- همسرتان را عاشق کنید :
شما باید به‌گونه‌ای با همسرتان رفتار کنید که او از روابط با شما احساس قدرتمندی، توانایی و هوش کند. به‌طورمعمول اگر مردی در کنار زنی احساس خوبی نداشته باشد، او را ترک می‌کند و به‌سراغ دیگران می‌رود.
- بر روی امواج باشید :
اگر بتوانید خود را از قید امور یکنواخت و روزمره برهانید و درپی تلاش جدیدی باشید، به‌نفع زندگی مشترک‌تان خواهد بود.
- داغ دعوا و مشاجره‌تان را به دل دیگران بگذارید :
تمام زنان و شوهران عالم با هم اختلاف دارند اما زنان و شوهران خوشبخت، داغ دعوا را در دل دیگران به‌جای می‌گذارند و زمانی‌که با یکدیگر سر مسأله‌ی خاصی دچار اختلاف می‌شوند، در حضور دیگران با یکدیگر جنگ و نزاع نمی‌کنند اما در تنهایی می‌توانید با یکدیگر بحث کنید.
- از مشاوره در مورد مشکلات‌تان با هر کسی خودداری کنید :
شما می‌توانید اختلافات‌تان را با کسانی بگویید که صلاحیت حل مسأله را دارند و از عهده‌ی چنین امری برمی‌آیند. در درجه‌ی اول بهتر است خودتان راه‌حلی پیدا کنید، در غیراین‌صورت با کارشناسان خانواده و روان‌شناسان مربوطه گفت‌وگو نمایید.
- در مورد خواستگاران قبلی خود با او صحبت نکنید :
اگر شوهرتان اولین خواستگار شما نمی‌باشد، در ارتباط با خواستگاران قبلی خود زیاد توضیح ندهید. اگر هم مایل به صحبت هستید، از ابراز علاقه و مقایسه‌ی آنان، با شوهرتان سخنی بر زبان نرانید زیرا با چنین صحبت‌هایی، او فکر می‌کند شما هنوز علاقه‌مند به خواستگاران قبلی هستید.
- زمانی‌که شوهرتان به ‌غار تنهایی می‌رود، او را راحت بگذارید :
آقایان زمانی‌که مشکلات زیادی دارند، سعی‌می‌کنند با رفتن به ‌غار تنهایی و سکوت، مسائل‌شان را حل‌کنند. بهتر است در چنین مواقعی، با آنان صحبت نکنید و آزادشان بگذارید. خودش زمانی‌که از نظر احساسی و عاطفی متعادل شد، دوباره به سراغ‌تان می‌آید و با شما صحبت می‌کند.
- به تفاوت‌های اخلاقی یکدیگر احترام بگذارید :
قضاوت‌کردن درباره‌ی دیگری، تنها به این دلیل که روش زندگی‌اش با ما تفاوت دارد، کاری نادرست است. اگر به همسرتان بگویید «مطابق میل من لباس بپوش!» و یا «چرا مانند من صحبت نمی‌کنی؟» این پیام‌ها موجب می‌شود عشقی که در ابتدای زندگی‌تان احساس می‌کردید، از بین برود.
- به اقوام و فامیل‌های شوهرتان، احترام بگذارید :
در حضور شوهرتان نکات برجسته و مثبت اقوام‌اش را بیان کنید. با اجرای این شیوه، او نیز متقابلاً یاد می‌گیرد که به فامیل و بستگان شما احترام بگذارد.
سه شنبه 1/6/1390 - 9:32
آشپزی و شیرینی پزی

آش نخود مخصوص افطار روزه داران

 

 

مواد لازم برای پنج نفر :
نخود 2 پیمانه
هویج 1عدد متوسط
ساقه کرفس 1پیمانه
سیب زمینی 1عدد متوسط
کدو خورشی 1عدد متوسط
جعفری خورد شده 2پیمانه
ریحان خورد شده 1پیمانه
گوجه فرنگی 6عدد متوسط
نمک، فلفل، ادویه به میزان لازم
روغن زیتون به میزان لازم
طرز تهیه :
نخود را از شب فبل خیس کرده آب روی آن را ریخته و با آب تازه به مدت یک ساعت بپزید، هویج، سیب زمینی ، ساقه کرفس، کدوخورشی، جعفری و ریحان را با گوجه فرنگی های رنده شده به همراه آب کافی را هم به مدت یک ساعت بپزید، سپس نخودهای پخته شده را به این مواد اضافه کرده و باز هم به مدت نیم ساعت با شعله ی ملایم طبخ دهید تا مواد قوام گیرند .پس از مدت زمان معلوم با کمی روغن زیتون نوش جان کنید.
التماس دعا
سه شنبه 1/6/1390 - 9:31
خواص خوراکی ها

15 خوراکی افزایش دهنده طول عمر

 

 

دوست دارید همیشه سالم و تندرست باشید؟ ما در این مقاله 15 خوراکی را که مصرف منظم آن سلامت و تناسب اندام تان را تضمین می‌کند، ذکر کرده ایم. حتی اگر بعضی از آنها را مصرف کنید، تأثیر فراوان شان بر سلامت تان را خواهید دید...

 

مواد غذایی سالمی که بو دارند


سیر

سیر به خاطر داشتن ترکیبات آلیسین، خاصیت آنتی بیوتیکی دارد؛ بوی خاص سیر هم به دلیل وجود همین ماده است. علاوه بر این، سیر اثر ضد انعقاد خون، جذب کننده و پایین آورندۀ فشار خون هم دارد. به خاطر وجود فلاونیدهای آنتی اکسیدانی موجود در سیر، این مادۀ غذایی ارزشمند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان های گوارشی، بیماری های قلبی عروقی و کاهش میزان کلسترول خون دارد.


پیاز

پیاز نیز خواص آنتی بیوتیکی و البته ضد عفونی دارد. پیاز باکتری های عامل پوسیدگی دندان ها، ورم لثه، پارادونتیت (التهاب لثه) و برخی آنژین ها را می‌کشد. پیاز مانع ایجاد برخی واسطه های التهابی می‌شود، آنچه که این "سیرمانند" انجام می‌دهد این است که مانند یک نیروی کمکی در مقابل برخی بیماری ها مانند آسم و مشکلات ناشی از استعمال دخانیات عمل می‌کند.


گیاهان معطر دیگر

گیاهان معطر مانند رزماری، آویشن، پونه، ریحان و نعناع، سرشار از اسانس های خانوادۀ ترپن ها هستند (اسانسی که آنها را معطر می‌کند). ترپن ها می‌توانند بر روی تومورها تأثیر بسیار زیادی داشته و تکثیر سلول های سرطانی را کاهش ‌دهند یا باعث مرگ این سلول ها شوند.


زردچوبه و فلفل سیاه

زردچوبه که حاوی آنتی اکسیدان های قوی، ضد التهاب ها و ضد سرطان ها است، ادویۀ مناسبی برای قرار گرفتن در منوی غذای روزانۀ ماست. این ادویه در کنار فلفل سیاه، خاصیتش ده برابر می‌شود.


سویا

در سویا ایزوفلاون وجود دارد، ایزوفلاون آنتی اکسیدانی قوی است که خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد، میزان کلسترول خون را پایین می‌آورد و برخی نشانه های یائسگی را تسکین می‌دهد.

سویا به شکل توفو، میسو، سس سویا، شیر سویا و یا ماست سویا عرضه می‌شود. توجه: دانه های سویا به هیچ وجه با سویای واقعی قابل مقایسه نیستند.

علاوه بر ایزوفلاون، سویا خواص دیگری هم دارد: حاوی پروتئین بالا، اسیدهای چرب، ویتامین، املاح معدنی و فیبرهای خوراکی نیز هست.


قارچ ها

بعضی از قارچ ها، مانند قارچ های ژاپنی شیتاکه، متاکه و ریشی سیستم دفاعی بدن را تحریک می‌کنند. این اثر به خاطر وجود پلی ساکاریدهایی مانند بتا گلوکن و لنتینان در این نوع از قارچ هاست.
این خاصیت ِ تحریک کنندگی ِ سیستم دفاعی فواید بسیاری دارد، خصوصاً در موارد سرطان؛ و در قارچ های پلورُتز و قارچ پاریسی یافت می‌شود.


میوه های قرمز
تمشک، توت فرنگی، توت سیاه، زغال اخته، انگور فرنگی سیاه، توت کانادایی، کران بری و انگور سیاه، میوه هایی سرشار از آنتی اکسیدان، پلی فنول و فلاونید هستند. برای مثال، تمشک 2 برابر بیشتر از گریپ فروت و حدوداً 9 برابرِ کیوی، ذخیرۀ آنتی اکسیدان دارد. به همین علت است که میوه های قرمز از بیماری های اختلال در بازسازی عصبی (مانند آلزایمر) پیشگیری می‌کنند، فشار خون را پایین می‌آورند، کلسترول خوب خون را افزایش می‌دهند، از بروز بیماری های قلبی عروقی نیز پیشگیری می‌کنند، سرعت رشد تومورها را کند می‌کنند و عوامل سرطان زا را از بین می‌برند.


شکلات سیاه

شکلات تلخ در مبارزه با خستگی و نیز پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی سهیم است. مشکلات گردش خون را با افزایش حجم رگ ها، محدود کردن حمله های پلاکتی و سیال کردن خون برطرف می‌کند، ضمناً خاصیت ضد التهابی و ضد سرطانی هم دارد. شکلات سیاه با اثر سرخوشی اش، یک ضد افسردگی طبیعی است.

هر چه شکلات طبیعی تر باشد، خوردن منظم آن بیشتر توصیه می‌شود؛ البته به شرط رعایت تعادل و میانه روی زیرا کاکائو یک مادۀ کم کالری نیست.


ماهی

ماهی که سرشار از امگا 3 است، به خاطر فوایدش برای سیستم قلبی عروقی مشهور شده است. میزان کافی امگا 3 در پیشگیری از سرطان و مشکلات خلق و خو در افراد افسرده مؤثر است. به زنان باردار توصیه می‌شود که امگا 3 زیادی مصرف کنند زیرا امگا 3 حاوی اسیدهای چرب ضروری برای رشد مناسب مغز جنین است.

2 تا 3 با در هفته ماهی بخورید، البته خوردن ماهی های کوچک تر در الویت است (ماهی های کوچک حاوی جیوۀ کمتری هستند).


زنجبیل

زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان های بسیار سودمند برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، برخی سرطان ها و دیگر بیماری های مرتبط با افزایش سن است. این ریشه، خواص ضد التهابی بسیار خصوصاً در درمان بیماری های رماتیسم و ورم مفاصل دارد.
در نهایت، زنجبیل گوارش را تسهیل کرده و به مبارزه با تهوع و استفراغ کمک می‌کند.


جلبک

جلبک که در گذشته تنها در آسیا مصرف می‌شد، هم اکنون در تمام اروپا نیز خورده می‌شود.
جلبک کالری بسیار پایینی دارد و سرشار از پروتئین و فیبر است. این مادۀ غذایی ارزشمند حاوی ید، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فسفر، آهن، روی، مس، سلنیوم و... است.

جلبک ها تنها گیاهانی حاوی B12 (B12 برای بافت های عصبی ضروری است) هستند، و این موضوع در چارچوب رژیم های غذایی گیاهخواری اهمیت ویژه ای دارد.

جلبک های قهوه ای سرشار از ویتامین های C و E ، جلبک های قرمز سرشار از پروویتامین و جلبک های سبز غنی از ویتامین C هستند. بعضی هایشان هم حاوی امگا 3 اند !

تأثیر جلبک ها بر سلامتی چیست؟ آنها به پیشگیری از پرفشاری خون، یبوست، کم کاری تیروئید و تومورها کمک می‌کنند در ضمن آنتی باکتری و ضد کرم هم هستند.


چای سبز

چای سبز یک ضد سرطان بسیار عالی است و با کاهش تشکیل پلاک های آتروم از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند، پلاک های آتروم عامل انسداد عروق هستند. این چای مانند یک سم زدا برای بدن عمل می‌کند و پیری را به تأخیر می‌اندازد. ضمناً، تصور می‌شود که چای سبز به مبارزه با بیماری های اختلال در بازسازی سلول های عصبی مانند بیماری آلزایمر کمک می‌کند.


غلات کامل
غلات کامل سرشار از فیبر اند و باید در لیست غذایی ما از الویت بالایی برخوردار بوده و جایگزین علات تصفیه شده بشوند، غلات تصفیه شده طی مراحل صنعتی بخش عمده ای از خواصشان، خصوصاً فوایدی را که برای گوارش و سیستم قلبی عروقی دارند، از دست می‌دهند.
نان کامل، غلات کامل صبحانه و دیگر غلات کامل (برنج، نان ...) باید هر روز مصرف شوند.


روغن زیتون

مادۀ غذایی اصلی رژیم های مدیترانه ای، روغن زیتون است که مزیت اصلی اش ایجاد تعادل بین امگا 3 و امگا 6 است. این روغن آثار غیر قابل بحثی در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد. توصیه می‌شود که این روغن را جایگزین روغن های دیگر کرده و حتی با روغن کلزا که سرشار از امگا 3 است، مخلوط کنید.


بروکلی و سبزیجات دیگر

بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل و البته گوجه فرنگی و فلفل و بعد از آنها چغندر و کدوتنبل، سبزیجات فوق العاده ای برای سلامتی هستند. سبزیجات کالری بسیار کم، مقدار زیادی فیبر، ویتامین و مواد معدنی دارند. این گروه از موادغذایی، باید 2 بار در روز، در وعده های غذایی نهار و شام، مورد استفاده قرار گیرند.

سه شنبه 1/6/1390 - 9:29
محبت و عاطفه

رقابت در عشق

 

 


اگر عاشق فردی بودید و یك نفر دیگر نیز عاشق همان شخص بود، چه می‌كنید؟ وقتی دو نفر عاشق یك نفر هستند، شرایط پیچیده‌ای بوجود می‌آید، به ویژه زمانی كه آن دو نفر آشنای هم باشند. زمانی كه دو دوست یا دو برادر یا دو خواهر یا دو خویشاوند عاشق یك نفر هستند، شرایط بسیار پچیده می‌شود.

زمانی كه موضوع رقابت عشقی مطرح می‌شود افراد به دو گروه عمده تقسیم می‌شوند. یكی آنها كه اصل را بر عدم رقابت قرار می‌دهند و خودشان سرنوشت بازی را با كنار رفتن خود تعیین می‌كنند و دیگری آنها كه اصل را بر رقابت قرار می‌دهند و سرنوشت بازی را به دست معشوق و حق انتخاب او می‌سپارند.

دیدگاهی وجود دارد كه به رقابت به عنوان یك امر منفی می‌نگرد. این دیدگاه رقابت را بر نمی‌تابد و از آن به بدی یاد می‌كند چرا كه ممكن است افراد برای پیروزی دست به هر اقدامی بزنند به ویژه اگر هدف آنها فقط پیروزی باشد. این دیدگاه اصل را بر عدم رقابت در عشق قرار می‌دهد. اما اگر دقیق‌تر نگاه كنیم آنها كه وارد رقابت نمی‌شوند هركدام دلایل خاص خود را دارند. برخی عشق را از خود گذشتگی و ایثار می‌دانند و قصه‌ی آنها قصه ایثار است و در شرایط رقابت عشقی ممكن است احساس كنند كه بالاترین ایثار و از خود گذشتگی آن است كه از معشوق بگذرند و از رقابت خارج شوند. برخی دیگر خود را لایق معشوق نمی‌دانند و خود را همسر شایسته‌ای برای او نمی‌دانند، برخی دیگر جسارت رقابت را ندارند و برخی دیگر احساس می‌كنند كه شرایط به گونه‌ای است كه نباید رقابت كنند و اگر رقابت كنند، دیگران به دیده‌ی منفی به او خواهند نگریست. برخی دیگر رقابت نمی‌كنند تا با نشان دادن عدم رقابت خود، قدرت و توانمندی خود را به رقیب و معشوق نشان دهند. آنها كه رقابت نمی‌كنند كنترل شرایط را با عدم رقابت به دست می‌گیرند و به این وسیله بر شرایط اعمال كنترل می‌كنند. احساس كنترل به افراد احساس ایمنی می‌دهد. زمانی كه افراد، درگیر رقابت عشقی می‌شوند احساس ناامنی ناشی از عدم كنترل اوج می‌گیرد. یكی از راه‌های اعمال كنترل، رقابت نكردن و كنار رفتن است. فردی كه كنار می‌رود، تسلط خود را بر شرایط اعمال می‌كند و به این ترتیب احساس ایمنی می‌كند.

اما آنها كه اصل را بر رقابت می‌گذارند معتقدند كه بهرحال زندگی و حیات با رقابت همراه و توأم است و ما از رقابت گریز و چاره‌ای نداریم فقط آنچه مهم است چگونگی رقابت است. رقابت می‌تواند جوانمردانه و اخلاقی باشد و نیز می‌تواند ناجوانمردانه و غیراخلاقی باشد. پس همه آنچه كه مهم است چگونگی رقابت است نه اینكه رقابت كنیم یا نكنیم. رقابتی كه براساس اخلاق در چارچوب اخلاقیات باشد همانند مسابقات علمی و ورزشی است كه همه‌ی انسان‌ها به این رقابت‌ها به دیده‌ی مثبت می‌نگرند. رقابت در عشق همانند هر رقابت دیگری می‌تواند اخلاقی یا غیراخلاقی باشد آنچه مذموم و ناپسند است رقابت غیراخلاقی است نه خود رقابت. در رقابت‌های ورزشی یا علمی نیز وقتی دو برادر یا دو خواهر یا دو دوست یا دو خویشاوند رقیب یكدیگر باشند، شرایط پیچیده می‌شود. طبیعتاً رقابت در عشق بین این افراد از پیچیدگی بسیار بیشتری برخوردار است.

اما رقابت اخلاقی چه ویژگی‌هایی دارد؟! اخلاق به معنای رعایت حقوق دیگری در عین رعایت حقوق خود است. از آنجا كه انسان تمایل به خودخواهی دارد و حقوق خودش را بیشتر مد نظر دارد اخلاق از او بیشتر رعایت حقوق دیگری را می‌طلبد. رقابتی اخلاقی شمرده می‌شود كه به حق تجاوز نشده باشد و حقوق رقبا مد نظر گرفته شده باشد. حفظ حقوق دیگری در عین حفظ حقوق شخصی اخلاقایت را ایجاد می‌كند. اگر حق شخصی نادیده گرفته شود به شخص خود ستم كرده‌ایم و اگر حق دیگری یا حق رقیب نایده گرفته شود به دیگری ستم روا داشته‌ایم و در هر دو صورت اخلاق رعایت نشده است. افرادی كه از حقوق خود می‌گذرند به خاطر حقوق دیگری، اخلاق را در مورد خود نادیده گرفته‌اند و به خود ستم روا داشته‌اند. برای آنكه مفهوم حقوق شخصی و حقوق رقیب در رقابت عشقی مشخص‌تر شود این حقوق را به طور مشخص در زیر می‌آوریم.
حقوق عاشق

حقوق رقیب

عاشق حق ابراز عشق دارم.

او حق ابراز عشق دارد.

عاشق حق خواستگاری دارم.

او حق خواستگاری دارد.

عاشق حق دارم كه برای ابراز عشق و خواستگاری كسی مزاحم من نشود.

او حق دارد كه برای ابراز عشق و خواستگاری كسی مزاحم او نشود.

عاشق حق دارم كه از یك شیوه غیراخلاقی برای دور كردن من از معشوق استفاده نشود.

او حق دارد كه از یك شیوه غیراخلاقی برای دور كردن او از معشوق استفاده نشود.

عاشق حق دارم كه اگر با معشوقم ازدواج كردم، دیگری وارد حریم زندگی خصوصی ما نشود.

او حق دارد كه اگر با معشوق ازدواج كرد، دیگری وارد حریم زندگی خصوصی آن دو نشود.

حقوق معشوق
او حق دارد تا زمانی كه با كسی ازدواج نكرده است با خواستگاران مختلف صحبت كند.
او حق دارد كه خودش همسرش را انتخاب كند و كسی او را برای انتخاب مجبور نكند.
او حق دارد كه پس از ازدواج كسی وارد حریم خصوصی او و همسرش نشود.
سه شنبه 1/6/1390 - 9:28
اخبار

زن 30 ساله، ثروتمندترین زن آسیا

 

 

یانگ هویی یان با ثروت ۴/۳ میلیارد دلار از سوی مجله فوربز در سال ۲۰۱۰ به عنوان دویست و هفتاد و هفتمین میلیاردر دنیا معرفی شد. خانم یانگ در حال حاضر سهامدار اصلی شرکت کانتری گاردن است. زمینه اصلی فعالیت این شرکت در حوزه املاک و مستغلات است.

 


یانگ هویی یان در سال ۱۹۸۱ در شاند در استان گوانگ دانگ چین به دنیا آمد. او دو خواهر دیگر نیز دارد. پدر او، یانگ گوئو کیانگ در سال ۱۹۹۷ شرکت بیگویی یوان را تاسیس کرد. این شرکت بعدها به کانتری گاردن تبدیل شد. یانگ هویی یان از همان دوران نوجوانی در جریان معاملات کسب و کار املاک و مستغلات پدر قرار داشت.
یانگ گوئو کیانگ در سال ۱۹۵۴ در گوانگ دانگ شاند بیجیائو متولد شد. او یک کارآفرین معروف چینی در زمینه املاک و مستغلات است. خانواده او در جوانی اش بسیار فقیر بودند و در یک مزرعه زندگی می‌کردند.
او ابتدا به عنوان کارگر ساختمانی و با حقوق ناچیز مشغول به کار شد. او زمانی که تنها ۲۰ سال داشت در یکی از شرکت‌های مهندسی عمران دولتی کار خود را از پایه شروع کرد.
yang2یانگ گوئو کیانگ تا اوایل دهه ۱۹۹۰ به مقام مدیریت کل ارتقا یافت. یانگ گوئو کیانگ علاوه بر امور کسب و کار در امور خیریه نیز فعالیت دارد. وی طی ۱۰ سال هزینه تحصیلی بیش از ۴۰۰۰ دانشجو را تامین کرده است.
یانگ گوئو کیانگ در سال ۲۰۰۷ در حدود ۷۰ درصد سهام خود را در شرکت کانتری گاردن قبل از عرضه عمومی ‌سهام آن در بازار سهام به دخترش یانگ هویی یان منتقل کرد. در سال ۲۰۰۷ مجله فوربز خانم یانگ را تنها با سن ۲۶ سال و ثروت ۱۶ میلیارد دلار ثروتمندترین زن آسیا معرفی کرد. یانگ هویی یان به دانشگاه ایالت اوهایو رفت و در سال ۲۰۰۳ با مدرک بازاریابی و لجستیک از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

 

خانم یانگ‌هویی‌یان در ابتدا مسوول نظارت بر استراتژی‌های تدارکات و منابع شرکت خانوادگی بود. او در سال ۲۰۰۵ به عنوان مدیر دپارتمان تدارکات گروه کانتری گاردن انتخاب شد. با اینکه یانگ هویی یان سهامدار عمده این شرکت است، پدرش همچنان رییس شرکت باقی مانده است.
خانم یانگ هویی یان همچنین در سال ۲۰۰۶ به عنوان مدیر اجرایی شرکت انتخاب شد. خانم یانگ به‌رغم از دست دادن بخش زیادی از ثروتش به خاطر رکودهای اقتصادی همچنان جزو ثروتمندترین افراد در چین به شمار می‌رود.
کانتری گاردن یک شرکت توسعه دارایی‌ها و املاک در گوانگ دانگ چین است. تمرکز این شرکت بر ساخت املاک مسکونی برای مشتریان نهایی است.
خانم یانگ هویی یان در سال ۲۰۰۶ ازدواج کرد و ساکن فوشان در چین است. خانم یانگ هویی یان خانه‌هایی در بخش‌هایی از چین،‌ آسیا و استرالیا دارد
سه شنبه 1/6/1390 - 9:27
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته