• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 15639
تعداد نظرات : 1110
زمان آخرین مطلب : 3848روز قبل
تزیینات و دکوراسیون

انتخاب رنگ برای اتاق کودکان موردی است كه بیشتر والدین را سردرگم می‌كند. اگر جزو این دسته از والدین هستید باید بدانید قواعدی به این منظور وجود دارد كه راهنمایی‌هایی كارآمد به شما ارائه می‌دهند. به عنوان نمونه بهتراست اتاق خواب نوزادان را با رنگ‌های ملایم و پاستلی و اتاق خواب خردسالان و نوجوانان را با رنگ‌های شاد و پرانرژی بیاراییم.
آنچه باید در طراحی رنگی دکوراسیون یک اتاق خواب همواره در نظر داشته باشیم این است که نه تنها انتخاب مجموعه‌ای از رنگ‌ها بلکه میزان به کارگیری آن‌ها و سطوحی که اشغال می‌کنند در مقایسه با هم نیز از اهمیت بسزایی برخورداراست. اتاق‌ كودكان ‌ برخلاف‌ اتاق‌‌های دیگر خانه، چند کاربری مختلف دارد و نه تنها اتاق‌ خواب‌ و استراحت‌ بلكه‌ محلی برای‌ بازی، انجام‌ تكالیف‌ مدرسه‌ و به‌ طور کلی قلمرو و اتاقی برای زندگی او است.

اتاق رنگی كودك
برای اتاق نوزاد که به طور معمول مساحت‌ كمتری نسبت‌ به‌ اتاق‌ پدر و مادر دارد، استفاده از رنگ‌های ملایم، محیطی آرام بخش فراهم می‌آورد و رنگ‌های تند برعکس او را هیجان زده و نا آرام می‌کند. از شلوغ کردن و ریختن وسایل مختلف با رنگ‌های تند در اتاق کودک خودداری کنید. لوازم موجود دراتاق نوزاد شما نباید با دیوارها همرنگ باشد . استفاده از ترکیب رنگ‌های هارمونیک که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند نیز در دکوراسیون یک اتاق خواب می‌تواند بسیارتاثیرگذار باشد.
كارهایی كه کودکان دوست دارند
کودکان بیش از هر چیز به فضاها و وسایل رنگی توجه دارند.

اتاق رنگی كودك
در نقاشی دیوارها از لکه‌های بزرگ با رنگ‌های گرم استفاده کنید تا اتاق برای کودکان پرانرژی‌تر و جذاب‌تر شود.
رنگ‌های شاد مانند زرد، قرمز، آبی و رنگ‌های مكمل‌ آنها مانند سبز، نارنجی و بنفش برای اتاق کودک مناسب‌تر است.
برای آنکه اتاق کودکان جذاب‌تر و شادتر باشد، می‌توانید از حجم‌های هندسی مثل دایره و مربع استفاده کنید. استفاده ا‌ز شکل مثلث ازنظر روانی برای کودکان مناسب نیست. حجم دایره به دلیل انحنایی که دارد به کودکان آرامش می‌دهد و شکل مربع در نظم دهی به رفتار و کارهای آنها کمک می‌کند.

اتاق رنگی كودك
برای‌ استفاده‌ بهتر از فضای‌ اتاق‌ و نیز جلب‌ رضایت‌ و توجه كودكان،‌ توصیه‌های زیر را فراموش نکنید:
به دلیل اینکه‌ بلندای لباس‌ كودكان‌ كمتر از بزرگ تر‌هاست‌، می‌توانید‌ ارتفاع‌ كمدهای‌ دیواری،‌ طبقه‌ها‌ و قفسه‌ یا كشوها را برای‌ قرار دادن‌ خرده‌‌ریزها ، مناسب با قد و قواره آنها تنظیم کنید.
برای انتخاب تخت، از تخت‌هایی استفاده کنید که دارای کشو در قسمت پایینی است. اگرفرزندتان به سنی رسیده که می‌تواند سلیقه خود را بیان کند بهتر است با نظر او تخت مناسب را انتخاب کنید.
برای‌ كودكان‌ بالای‌ سه‌ سال ، می‌‌توانید‌ از تخت‌هایی‌ با پایه‌‌های‌ بلند استفاده‌ كنید. این‌ تختخواب‌ها به ویژه‌ در اتاق‌های‌ كوچك‌تر موجب صرفه‌‌جویی‌ در محیط می‌شوند.

اتاق رنگی كودك
درصورتی که یک اتاق خواب متعلق به دو کودک به صورت مشترک است بهتر است برای هریک فضایی خصوصی و مشترک ایجاد کنید. این کار را می‌توانید با یک پارتیشن بندی ساده انجام بدهید.
برای اینکه فضایی شاد و جذاب برای کودک‌تان ایجاد کنید، هر یك‌ از دیوارهای‌ اتاق را‌ به‌ یك‌ رنگ‌ درآورید. رنگ‌های زرد و سبز در كنار رنگ‌ سفید دیوارها علاوه‌ بر آنكه‌ موجب‌ جلوه‌ هرچه‌ بیشتر وسایل‌ اتاق‌ می‌شود، با روحیه‌ بالندگی و سرزندگی كودكان‌ نیز متناسب‌ است.
برای روتختی و پرده اتاق کودکان از پارچه‌های طرحدار و شاد استفاده کنید. درصورتی که شخصیت کارتونی یا طرح خاصی مورد علاقه فرزندتان است برای پرده و روبالشتی‌های اتاقش از آنها استفاده کنید.

اتاق رنگی كودك
لوستر اتاق خواب کودک‌تان را می‌توانید با استفاده از یک کلاه حصیری وارونه یا با پارچه هم جنس پرده و روبالشتی‌ تزئین کنید. توجه داشته باشید نور اتاق کودکان بسیار دارای اهمیت است زیرا اگر اتاق دارای نور نامناسب باشد موجب تنبلی و ضعیف شدن چشم فرزندتان می‌شود.
از عکس‌هایی برای دیوارهای اتاق استفاده کنید تا حس خلاقیت فرزندان‌تان را برانگیزاند.

منبع :http://tinyurl.com/abvnzg6
يکشنبه 23/4/1392 - 15:16
تزیینات و دکوراسیون

آیا تا به حال اندیشیده اید که دکوراسیون منزلتان چقدر با استانداردهای طراحی داخلی مصابقت دارد شاید بد نباشد کمی بیشتر به دکوراسیون منزل فکر کنید و کمی از آنجه که دوست دارید فاصله بگیرید. همیشه هم طراحی منزل به شیوه ای که ما دوست داریم مناسب نیست چون امکان دارد ما رنگ هایی را برای مبلمان و پرده و رنگ دیوارها انتخاب کنیم که در مدت زمان نه چندان طولانی باعث سر درد و اعصاب خردکنی شود و تعادل روحی و روانی اعضای خانواده را به هم بریزد. در اینجا به بررسی کارهایی می پردازیم که هر چند ساده، کوچک اند ولی جزء ریزه کاری های دکوراسیون به شمار می روند و تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت روانی منزل میگذارد.

در اثاث خانه به دنبال خطوط زیبا و خوشایند و فرم محکم و جاندار باشید. اگر وسیله ای شکلی دارد که می دانید همیشه دوستش خواهید داشت، همان را انتخاب کنید. به طور حتم شما در طول زمان از طرح و رنگ پارچه آن خسته خواهید شد که این مشکل با تعویض رویه حل می شود. مهم این است که فرم و مدل این وسیله را دوست داشته باشید. سعی نکنید لوازم منزل را همرنگ انتخاب کنید بلکه به هماهنگی رنگها توجه کنید البته نه به این معنا که همه چیز یک رنگ باشد.


اگر در حال انجام تغییرات اساسی منزل هستید قبل از هر کار جنس موادی را که استفاده می کنید مورد بررسی قرار دهید. کف پوش مرمر در تابستان بسیار خنک و عالی است اما در زمستان به طور آزار دهنده ای سرد است. کف پوش های غیر از فرش و موکت هم به سر وصدای محیط اضافه می کنند.

آثار هنری جالبی که بیانگر شخصیت شما باشند را در گوشه و کنار خانه قرار دهید. آثار هنری بهانه بسیار خوبی برای آغاز گفت وگو هستند. از آنجایی که آثار هنری موجود در منزل معرف شخصیت شما است، لوازم خانه را طوری انتخاب کنید که بر زیبایی تابلوها و دیگر آثار موجود در خانه بیفزاید. وسایل خانه را طوری نچینید که توجه را از آثار هنری به خود جلب کنند.

حمام و سرویس های دستشویی را با شمع، گل های خوشبو و صابون های عطرآگین تزئین کنید. هر وسیله ای را به بهانه اینکه جا ندارید و نمی توانید دور بیندازید در اتاق نشیمن قرار ندهید. هر چه دور و بر خودتان را شلوغ کنید محیط خانه کسل کننده و اعصاب خردکن تر می شود. گذاشتن عکس هایی از اعضای خانواده در گوشه و گنار خانه بسیار خوب است اما از افراط در این کار خودداری کنید چرا که ناخودآگاه خانه را به صورت پرستشگاه در خواهید آورد.

اضافه کردن گیاه، سنگ، صدف و دیگر عناصر طبیعی به تزئینات خانه تاثیر بسیار خوبی در روحیه اعضای خانواده می گذارد. البته لازم نیست همه چیز هم درست سر جایش باشد خانه شما اینطوری زنده تر به نظر می رسد.



• طرح اجرائی در معماری داخلی

هر فضای داخلی اعم از محل کار، تفریح یا سکونت، قابلیت زیبا شدن را دارد؛ تنها بایست چگونه از اصول و عوامل سازمان بندی صحیح بعلاوه کمی ذوق و سلیقه استفاده کرد تا شرایط مناسب و دلخواه پدید آید. شروع کار در فضاسازی و تزئین باید عاری از جنبه های ذهنی و خیال پردازی غیرواقعی باشد. برخورد اول با مساله لازم است با در نظر گرفتن عینیات و امکانات صورت پذیرد.

ساختن خانه در رویا آسان ولی در عمل سخت و دشوار است.

هدف از جملات بالا نفی اهمیت و نقش تخیل نیست بلکه منظور ارائه روشی است که تخیل نیز مانند سایر عوامل، تحت نظم منطقی در آید و شکل عنصری سازنده به خود بگیرد. به خاطر عوامل متعددی که در شکل گیری یک طرح موقت دخالت دارند اجرای کار، نیازمند برنامه ای دقیق و منظم است. پیشرفت قدم به قدم و حساب شده از اتلاف دقت و هزینه می کاهد و در نتیجه حاصل کار را پرثمر می سازد، لذا در طرح اجرایی عواملی زیر لازم است مورد نظر قرار گیرد.

1. عملکرد: اولین عنصری که در شروع باید مد نظر قرار گیرد عملکرد و نحوه استفاده از فضای داخلی است. یک چهار دیواری می تواند به عنوان اتاق خواب، نشیمن، اتاق بچه، آشپزخانه، سالن ورزشی، فروشگاه یا اداره شخص معین برای فعالیت مشخص قرار گیرد. ضروری است با استفاده از عواملی چون نورپردازی و چیدن مبلمان تقسیم گردد تا عملکرد هر یک دقیقاً مشخص گردد.

2. افراد: نیازهای یک خانواده پرجمیت با احتیاجات فردی مجرد یکسان نیست. وجود اطفال خردسال مسلماً نوع خاصی تزئین را دیکته می کند خصوصیات روانی افراد خانواده و زمانی را که با هم یا جدا از هم در منزل صرف می کنند نیز از عوامل مهمی در آرایش خانه به شمار می رود لذا منظور داشتن سلیقه کلیه اعضای خانواده ضروری است.

3. آسایش: در نظر گرفتن آسایش ساکنان خانه بیش از زیبایی در دکوراسیون دارای اهمیت است. اتاق زیبا اما غیر قابل استغاده تدریجاً به جایگاه ارواح تبدیل می گردد! محل کار زندگی یا استراحت چنانچه شرایط مناسب و راحتی فراهم ننماید دارای فضای سنگین و کسالت بار شده افراد را از خود گریزان خواهد نمود نقش عمده در معماری و تزئین داخلی در حقیقت ایجاد محیطی مناسب برای زیستن و فعالیتهای انسانی است.

4. ویژگی ها: منظره اتاق، میزان نور طبیعی و خصوصیات معماری ساختمان از دیگر عواملی هستند که قیل از شروع تزئین باید مد نظر قرار گیرند. این عوامل اجزا ثابتی را تشکیل می دهد که تغییر آنها و پس از اتمام کار دیگران امکان پذیر نیست لذا ترکیب بندی را طوری باید انجام داد که از جنبه های مثبت این ویژگی ها حداکثر بهره برده شود.

5. نور: ضمن کشیدن نقشه مناطقی که از آنجا نور طبیعی به داخل تابیده می شود و نواحی تاریک، همچنین تعداد چراغ های سقفی و آباژور با تعیین محل دقیق آنها لازم است مشخص گردند. محاسبه روشنایی عمومی و نقاطی که احتیاج به نور بیشتری برای مطالعه یا کار دارند دارای اهمیت خاصی هستند.

6. سطوح: سطوح اصلی اتاق شامل سقف و کف و دیوارها است؛ پرده ها و روکش مبل و صندلی، سطح درها و پنجره ها نیز سطوح کوچکتر را تشکیل می دهند. رنگ، نقش، بافت در بزرگ یا کوچک جلوه دادن اتاق موثر است. نقوش درهم و رنگ های تند بر سطوح مذکور قدرت جلب توجه بیشتری داشته و فضا را شلوغ و کوچک خواهند کرد.



منبع :http://www.taknaz.ir/news_detail_21420.html
يکشنبه 23/4/1392 - 15:16
تزیینات و دکوراسیون

آشپزخانه های خوش نقشه، درهم ریختگی های کمتر و فضای مفید بیشتری دارند. برای تغییر دکوراسیون یا تغییر چیدمان، مواردی که در ادامه ذکر می کنیم ایده های بسیار خوبی برای فضاهای نقلی هستند.



1. آینه معجزه می کند

استفاده از آینه در فضای آشپزخانه، مثلا در فاصله بین کابینت های بالا و پایین، ایده بسیار خوبی برای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه است. با این ترفند می توانید توهم فضای بیشتر را برای بیننده به وجود بیاورید.




2. به بالاها فکر کنید

برای استفاده بهینه از فضای کوچک آشپزخانه خود می توانید به قسمت های بالای آشپزخانه فکر کنید. یعنی می توانید کابینت ها را روی هم انباشته در قسمت های بالای دیوار نیز نصب کنید. این کار را با ظرافت و زیبایی انجام دهید تا زشت و زمخت دیده نشود.




3. انتخاب صندلی های بدون دسته

برای اینکه بتوانید در آشپزخانه کوچک خود ناهار خوری نیز داشته باشید، بهتر است از صندلی های بدون دسته استفاده کنید. استفاده از این صندلی ها در فضاهای تنگ بسیار آسان تر از انواع دسته دار است.




4.جمع و جور کردن

سبدهای حصیری یا سینی های دیواره دار نه تنها برای حمل آسان وسایل مناسبند، بلکه گزینه های خوبی نیز برای جمع کردن وسایل اضافه از روی کابینت ها هستند. به این ترتیب می توانید از به هم ریختگی روی کانتر جلوگیری کنید و فضای بیشتری در اختیار داشته باشید.




5. تعبیه کابینت مخصوص ادویه

اگر قصد تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود را دارید، حتما در میان کابینت ها، جایی نیز برای کابینت باریک و کشویی مخصوص ادویه در نظر بگیرید. با این کار از فضای کابینت ها به درستی استفاده کرده اید.




6. کانتر آشپزخانه به جای میز ناهارخوری

با استفاده از صندلی های پایه بلند می توانید کانتر آشپزخانه خود را به میز ناهارخوری تبدیل کنید. با این کار، تا حد زیادی از فضای موجود درست استفاده کرده اید.




7. استفاده از طاقچه به جای کابینت

استفاده از طاقچه های بدون در به جای کابینت های بالایی، باعث بزرگ تر دیده شدن آشپزخانه های بسیار کوچک می شود.

منبع :http://tinyurl.com/ac877gn
يکشنبه 23/4/1392 - 15:15
تزیینات و دکوراسیون

آشپزخانه های خوش نقشه، درهم ریختگی های کمتر و فضای مفید بیشتری دارند. برای تغییر دکوراسیون یا تغییر چیدمان، مواردی که در ادامه ذکر می کنیم ایده های بسیار خوبی برای فضاهای نقلی هستند.



1. آینه معجزه می کند

استفاده از آینه در فضای آشپزخانه، مثلا در فاصله بین کابینت های بالا و پایین، ایده بسیار خوبی برای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه است. با این ترفند می توانید توهم فضای بیشتر را برای بیننده به وجود بیاورید.




2. به بالاها فکر کنید

برای استفاده بهینه از فضای کوچک آشپزخانه خود می توانید به قسمت های بالای آشپزخانه فکر کنید. یعنی می توانید کابینت ها را روی هم انباشته در قسمت های بالای دیوار نیز نصب کنید. این کار را با ظرافت و زیبایی انجام دهید تا زشت و زمخت دیده نشود.




3. انتخاب صندلی های بدون دسته

برای اینکه بتوانید در آشپزخانه کوچک خود ناهار خوری نیز داشته باشید، بهتر است از صندلی های بدون دسته استفاده کنید. استفاده از این صندلی ها در فضاهای تنگ بسیار آسان تر از انواع دسته دار است.




4.جمع و جور کردن

سبدهای حصیری یا سینی های دیواره دار نه تنها برای حمل آسان وسایل مناسبند، بلکه گزینه های خوبی نیز برای جمع کردن وسایل اضافه از روی کابینت ها هستند. به این ترتیب می توانید از به هم ریختگی روی کانتر جلوگیری کنید و فضای بیشتری در اختیار داشته باشید.




5. تعبیه کابینت مخصوص ادویه

اگر قصد تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود را دارید، حتما در میان کابینت ها، جایی نیز برای کابینت باریک و کشویی مخصوص ادویه در نظر بگیرید. با این کار از فضای کابینت ها به درستی استفاده کرده اید.




6. کانتر آشپزخانه به جای میز ناهارخوری

با استفاده از صندلی های پایه بلند می توانید کانتر آشپزخانه خود را به میز ناهارخوری تبدیل کنید. با این کار، تا حد زیادی از فضای موجود درست استفاده کرده اید.




7. استفاده از طاقچه به جای کابینت

استفاده از طاقچه های بدون در به جای کابینت های بالایی، باعث بزرگ تر دیده شدن آشپزخانه های بسیار کوچک می شود.

منبع :http://tinyurl.com/ac877gn
يکشنبه 23/4/1392 - 15:12
تزیینات و دکوراسیون

ساختن این آویزها هم حال و هوای خانه‌تان را زیباتر می‌کند و هم حال روحتان را...


دیدن حرکت آرام آویزهای شناور درست روی سقف اتاق شما حال و هوای خانه‌تان را عوض می‌کند.

کافی است به حرکت آرام آنها خیره شوید و آرامش را با تمام وجودتان احساس کنید‌.

حتی تصور کنید که درست مثل این آویزها روی آسمان شناور هستید!

ما به شما می‌گوییم چطور این آویزها را بسازید که هم از ساختن‌شان لذت ببرید و هم از آویختن‌شان!

حلقه‌های رؤیا

برای ساختن این حلقه‌های رؤیایی به یک قلاب به شکل علامت سؤال، نخ ماهیگیری و تعدادی حلقه‌ در اندازه‌های مختلف نیاز دارید و همچنین تا دلتان بخواهد نخ‌های رنگی و روبان‌ها و حتی نوار اریب‌هایی که حتما در سبد خیاطی شما هم پیدا می‌شود.

در مورد حلقه‌ها پیشنهاد ما حلقه‌های چوبی گلدوزی است همان کارگاه‌های خودمان و در مورد نخ‌ها بهتر است از نخ‌های كوبلن و گلدوزی با ضخامت‌های متفاوت استفاده کنید.

2 حلقه بسازید



حالا باید ساختن را شروع کنید

! ابتدا رنگ زمینه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

یادتان باشد نخی که برای زمینه کار انتخاب می‌کنید باید ظریف‌ترین نخی باشد که برای پیچیدن دور حلقه‌ها در نظر گرفته‌اید.

حالا با حوصله و دقت تمام آن را دور حلقه بپیچید طوری که هیچ جای خالی‌ای روی حلقه باقی نماند. در پایان کار نخ را دور پیچ رگلاژ حلقه‌ها بپیچید و گره بزنید.

یادتان باشد این پوشش باید بست رگلاژ حلقه را کاملا در خودش پنهان کند!

حالا برای زیباتر شدن حلقه می‌توانید یک نخ کوبلن با رنگ متضاد در نظر بگیرید و با فاصله و به‌صورت اریب روی حلقه بپیچید.

یک راه دیگر هم این است که بعد از پایان کار به جای نخ کوبلن سراغ نوار اریب یا روبان‌های رنگی بروید و آن را به صورت اریب روی بدنه حلقه بپوشانید.

به این ترتیب تا به حال شما 2 حلقه با شکل و شمایل متفاوت دارید.

آویزهایی خوش‌رنگ‌تر

شیوه دیگری که دقت و حوصله بیشتری می‌طلبد استفاده از نخ گلدوزی است اما شما باید هر تکه از چوب را با یک‌رنگ نخ بپوشانید.

ابتدا حلقه را بسته به محیط آن به اندازه‌های مساوی تقسیم کنید. یادتان باشد هرچه این فاصله‌ها کمتر باشد، حلقه شما خوش‌رنگ و لعاب‌تر به نظر می‌رسد.

با استفاده از ماژیک یا خودکار این فاصله‌ها را روی حلقه نشانه‌گذاری کنید.

حالا می‌توانید طیفی از رنگ‌های هم‌خانواده را انتخاب کنید یا حتی سراغ 7 رنگ رنگین‌کمان بروید و نخ‌های رنگارنگ را در اندازه‌های مساوی بین فاصله‌هایی‌ که روی حلقه مشخص کرده‌اید بچینید.

بعد از هر علامت دوباره باید بستن همین 7 رنگ یا رنگ‌های انتخابی خودتان را روی حلقه شروع کنید

بهتر است همه ابتکار و حوصله‌تان را به کار بگیرید تا حلقه‌هایی که می‌سازید متنوع و خوش‌رنگ و نگار باشند.

بعد از ساختن حلقه‌ها به تعداد دلخواهتان باید سراغ نخ ماهیگیری بروید.

نخ ماهیگیری درست مانند نخ نامرئی بی‌رنگ است و به چشم نمی‌آید اما استحکام آن به مراتب بیشتر از نخ‌های نامرئی است.

حلقه‌ها را با کمک این نخ به هم وصل کنید.

برای چیدمان بهتر، حلقه‌ها را به صورت عمود و با فاصله‌های 5 سانتی‌متری وصل کنید تا کاملا آزاد بوده و جا برای چرخیدن داشته باشند.

حالا با استفاده از یک نخ تنیده شده کاموا که استحکام لازم را دارد، حلقه‌های به هم وصل شده را به سر قلاب علامت سؤال شکلی که در نظر گرفته بودید وصل کرده و آن را از سقف اتاق آویزان کنید.

حالا اجازه بدهید که حلقه‌های رؤیایی شما هر طور که دلشان می‌خواهند حرکت کنند.

در خانه‌تان آشیانه بسازید


برای ساختن این آشیانه که قرار است از سقف اتاق شما آویزان باشد به یک شاخه طبیعی درخت که ترجیحا انشعاب‌های زیادی داشته باشد، تعداد زیادی پر که آنها را در طیف رنگی دلخواهتان رنگ زده‌اید، 2 پروانه، یک آشیانه‌ چوبی کوچک، نخ ماهیگیری و بالاخره یک قلاب به شکل علامت سؤال نیاز دارید.

نگران نباشید! برای خرید همه این موارد البته غیر از شاخه‌ اصلی، فقط کافی است به نزدیک‌ترین خرازی محل سر بزنید و لوازم مورد نیاز را بخرید.

برای شروع باید بسته به انشعاب‌‌های شاخه‌ای که در نظر گرفته‌اید 3 یا 4 آویز بلند از پر درست کنید.

پرهایی که در نظر گرفته‌اید را با فاصله‌های نامنظم و زیاد 10،5 و 8 سانتی‌متری به نخ‌ ماهیگیری وصل کنید.

یکی از پروانه‌هایی را که انتخاب کرده بودید با استفاده از چسب مایع روی یکی از این رشته‌ها بچسبانید.

یک آشیانه هم در فهرست خریدهای شما وجود داشت. آشیانه را روی مرکز ثقل شاخه بچسبانید.

حالا رشته‌ها را به انشعاب‌های شاخه‌ اصلی وصل کنید.

آشیانه شما آماده است!

پارچه‌ها را به ریسمان بکشید!

برای ساختن این مدل باید سراغ دوخت و دوز بروید! برای ساختن این آویز به تکه‌ پارچه‌های رنگی، رشته‌های مروارید و کاغذهای شمعی یا کاغذ الگو و بالاخره آب رنگ نیاز دارید.


حلقه چوبی گلدوزی و نخ ماهیگیری هم که باشد به جای خود در مرحله اول تکه پارچه‌های رنگی را به صورت مربع‌های10 در 10 سانتی‌متری ببرید و از وسط تا بزنید.

حالا 3 میلی‌متر از گوشه پارچه‌ها جا بگذارید و آن ‌را به هم بدوزید.

بعد از اینکه تکه پارچه‌های شما آماده شدند نخ ماهیگیری را از درون آنها رد کنید.

پارچه‌ها باید پشت‌سر هم و طوری روی نخ قرار بگیرند که چیزی از آن دیده نشود)اینجا به 4 ریسه پارچه‌ای نیاز دارید)

این بار همین روش یعنی دوختن تکه‌پارچه‌های مـربعــی‌شـکل را دور تا دور حلقه گلدوزی پیاده کنید.

می‌توانید از دوخت زیگزاگ چرخ‌ خیاطی استفاده کنید تا ریسه‌های پارچه‌ای شما زیباتر به‌نظر بیاید.

در این مرحله باید ریسه‌های پارچه‌ای را با فاصله به حلقه‌ای که با پارچه پوشیده شده است بدوزید و سر آزاد آنها را از بالا به هم وصل کنید.

بعد رشته‌های مروارید را هم به قسمت پایین حلقه وصل کنید.

در این مرحله باید بروید سراغ کاغذهای الگویی که در نظر گرفته بودید.

هر ورق را متناسب با تکه پارچه‌هایی که استفاده کردید با آب‌رنگ رنگ کنید.

دقت کنید ورق‌های الگو باید به روش ابر و باد و کاملا ملایم رنگ شوند، یعنی فقط هاله‌ای از رنگ روی آنها باشد.

حالا روی هر برگ، الگوی یک گل پنج‌پر را بکشید و از هر رنگ حداقل 5 لایه از این گل ببرید. حالا هر 5 لایه را از مرکز به هم بچسبانید.

روی نقطه اتصال از 2 طرف 2 دکمه ریز بچسبانید تا زیباتر دیده شود.

دقت کنید لایه‌های گل‌ باید کاملا آزاد باشند و به هم نچسبند.

این روش را در مورد رنگ‌های مختلفی که برای کاغذهای الگو در نظر گرفته بودید تکرار کنید

. بعد از آماده شدن گل‌ها آنها را با فاصله‌های مساوی به یک نخ بلند ماهیگیری وصل کرده و 4 رشته گل درست کنید.

رشته‌های گلی را که با استفاده از کاغذ الگو درست کرده‌اید به حلقه چوبی‌ای که حالا کاملا با پارچه پوشانده‌اید گـــره بزنید.

آویز پارچه‌ای شــما آماده است!

پولـک،پولـک زیبایـی

بازی رنگ‌ها

برای ساختن این آویز به طلق‌‌های رنگی، یک حلقه چوبی گلدوزی، نخ‌ ماهیگیری و یک مقوا برای پوشاندن سطح حلقه نیاز دارید.

در مرحله اول باید با استفاده از یک پرگار دایره‌هایی به قطر مثلا 10 سانتی‌متر روی طلق‌های رنگی بکشید و آنها را با دقت تمام ببرید.

بعد مرکز هر دایره را با سوزن پرگار سوراخ کنید.

حالا باید چند رشته بلند از نخ ماهیگیری در نظر بگیرید.

هر رشته را به یک رنگ اختصاص دهید و نخ را از حفره‌ کوچکی که در دایره‌های طلقی ایجاد کرده‌اید رد کنید.

اما قبل از رد کردن هر دایره باید به فاصله 2 یا 3 سانتی‌متر روی نخ یک گره ایجاد کرده و بعد حلقه را رد کنید و دوباره همین روش را برای حلقه‌های بعدی تکرار کنید.

این گره‌ها حکم پایه را برای حلقه‌های دایره‌ای شکل دارند و به آنها اجازه می‌دهند که روی نخ راحت‌تر شناور شوند.

گلدوزی می‌رسد. یک مقوای رنگی را مطابق با محیط حلقه ببرید و روی آن را با فاصله‌های نامنظم با استفاده از یک سوزن ظریف سوراخ کنید. حالا این مقوا را با چسب مایع روی حلقه بچسبانید.

حالا آویز شما آماده است.

فقط کافی است رشته‌هایی را که از قبل آماده کرده بودید از درون این سطح رد کنید و از بالا به هم گره بزنید!

منبع :http://tinyurl.com/aznmu2a
يکشنبه 23/4/1392 - 15:11
تزیینات و دکوراسیون

قوانین فنگ‌شویی می‌گویند درهم و برهمی خانه می‌تواند روی سلامت و مقدار انرژی شما تاثیر منفی بگذارد و با تاثیر بر این 2 عامل مهم کیفیت زندگی‌تان را تغییر دهد. اما مرتب و پاک کردن خانه به‌راحتی امکان‌پذیر نیست. خیلی از خانه‌ها کوچک هستند و وسایل زیاد در آنها به شما اجازه نمی‌دهد تا وسایل را طوری بچینید که انرژی بتواند آزادانه آنجا جریان داشته باشد. قوانین فنگ‌شویی به شما کمک می‌کند منزلتان را طوری منظم کنید تا علاوه‌براینکه سالم‌تر و پر انرژی‌تر باشید، از انجام این کار لذت ببرید. بعد از آن می‌توانید اتاق به اتاق شروع به مرتب کردن کنید.

شاد باشید
اولین راه این است که وقتی بالاترین سطح انرژی را دارید، شروع به منظم‌کردن خانه کنید. برای مثال یک موزیک عالی بگذارید و پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه وارد خانه شود. جهان و طبیعت پر از انرژی است، اجازه دهید این انرژی به کمک شما بیاید. هوای تازه انرژی‌های منفی حاصل از درهم و برهمی را از خانه دور می‌کند و انرژی شما به منزلتان انتقال می‌یابد. دومین نکته برای شاد بودن و انتقال انرژی این است که نباید خودتان را خسته کنید. برای نظم دادن به خانه از فضاهای کوچک شروع کنید و برای تمیز کردن فضا برای خودتان زمان خاصی در نظر بگیرید. برای مثال بگویید باید اتاق خواب را در مدت 25 دقیقه مرتب کنم. وقتی زمانتان تمام شد حتی اگر کاری مانده بود اتاق را ترک و مرتب کردن را به جلسه دیگری موکول کنید و این‌بار وقت بیشتری برای آن در نظر بگیرید.

به انرژی خوشامد بگویید
شما انرژی خود را از این قسمت خانه به دست می‌آورید. در واقع انرژی «چی» از در وارد خانه می‌شود و در آن جریان می‌یابد. بنابراین هر به‌هم‌ریختگی و بی‌نظمی در این بخش از خانه می‌تواند تعادل انرژی شما را مختل کند. با این نكته‌ها می‌توانید ورودی خانه را برای انرژی مرتب کنید.
• تمام وسایلی را که در ورودی خانه قرار داده‌اید و واقعا مورد نیاز نیستند بردارید. سطل زباله، گل‌های مصنوعی یا این قبیل وسایل فقط ورودی را شلوغ می‌کنند و نمی‌گذارند انرژی «چی» به راحتی وارد خانه شود.
• برای نظم دادن به کفش‌های ورودی از جاکفشی استفاده کنید. اگر جاکفشی کشو داشته باشد بهتر است چون می‌توانید کلید، چتر و وسایل اضافی دیگر را هم در کشوهای آن جا دهید و جلوی بی‌نظمی را بگیرید.
• با گل طبیعی یا یک تابلوی کوچک حس زیبایی را به ورودی خانه بیاورید.

نظم را به اتاق خوابتان بیاورید
ما بیشتر از همه، از اتفاق‌ها و افرادی که به ما نزدیک هستند، تاثیر می‌پذیریم. اتاق‌خواب جایی در خانه است که وسایل بیشتر به ما نزدیک هستند و وقت زیادی از زندگی را به حالت خواب و در آنجا می‌گذرانیم. به همین دلیل اولین جایی که باید برای مرتب کردن آن اقدام کنید، اتاق‌خواب خانه است. این نکات به شما کمک می‌کند.
وسایل صوتی و تصویری را از اتاق خواب بیرون ببرید. تلویزیون، رادیو، ضبط‌صوت و وسایلی از این قبیل می‌توانند آرامش شما را به هم بزنند. وجود وسایل کار، کامپیوتر، پرونده‌ها، تردمیل و وسایل ورزش هم در اتاق خواب به صلاح نیست.
زیر تخت نباید به هم ریخته باشد. همان‌طور که قبلا خوانده‌اید، انرژی باید بتواند از زیر تخت عبور کند. بنابراین اگر زیر تخت را با وسایل مختلف پر کرده‌اید، سعی کنید آنها را به کمد منتقل كرده و زیر تخت را خالی کنید.
کمدها را مرتب بررسی کنید و وسایلی که واقعا به آنها نیاز ندارید را دور بریزید یا به موسسات خیریه هدیه کنید. کمدهای مرتب، انرژی زیادی به اتاق خواب می‌دهند.


آشپزخانه مرتب یعنی...
آشپزخانه در فنگ‌شویی مکان سلامت خانه است. شما بخش زیادی از سلامت و انرژی خود را در این مکان به دست می‌آورید پس بهتر است آن را همیشه تمیز و مرتب و پرانرژی نگه دارید. به این توصیه‌ها توجه كنید.
یخچال خود را مرتب کنید. خوراکی‌های به درد نخور را دور بریزید و بقیه را منظم بچینید. قفسه‌ها را هم همیشه تمیز نگه‌دارید.
سعی کنید اجاق‌گازتان همیشه تمیز باشد. اگر هر شب با یک دستمال آن را پاك کنید، می‌توانید مطمئن باشید که همیشه گاز تمیزی دارید. به علاوه به هیچ وجه قابلمه کثیف را در آشپزخانه یا روی گاز رها نکنید.
تا جایی که می‌توانید پاک‌کننده‌های شیمیایی را کنار بگذارید و به جای آنها از مواد طبیعی استفاده کنید.
حباب‌های لامپ و پنجره‌ها را همیشه تمیز و پاک نگه دارید. نور باید بتواند به خوبی در آشپزخانه جریان داشته باشد.

منبع :http://www.bartarinha.ir
يکشنبه 23/4/1392 - 15:10
تزیینات و دکوراسیون

۱. فرش ماشینی بخریم یا دستباف؟

الیاف به کار رفته در فرش های دستباف، طبیعی است و معمولا از پشم یا ابریشم یا ترکیبی از این دو بافته شده اند. یکی از مهم ترین مزایای پشم و ابریشم این است که در تابستان خنک و در زمستان گرم هستند. یعنی اگر در این روزهای سرد سال هم با پای برهنه روی فرش دستباف منزلتان راه بروید، کف پایتان سرد نخواهد شد اما الیاف مصنوعی فرش های ماشینی مانند پلی پروپلین، به راحتی سرما و گرمای هوا را در فصل زمستان و تابستان جذب می کنند و باعث سردتر شدن خانه در زمستان و گرم تر شدن آن در تابستان می شوند. فرش های دستباف پشمی، سنگین هستند و جابجایی آنها کار ساده ای نیست. اگر نمی توانید از پس جابجایی این فرش ها در خانه برآیید، یا باید فرش ماشینی بخرید یا فرش ابریشمی. امکان ایجاد حساسیت پوستی در اثر تماس مستقیم پوست بدن با فرش های ماشینی یا دستباف های پشمی وجود دارد. به همین دلیل افرادی که دچار اگزماهای شدید یا حساسیت پوستی هستند، باید روی این فرش ها با دمپایی یا یک پاپوش سبک نخی راه بروند. خوابیدن روی چنین فرش هایی هم به افراد مبتلا به حساسیت های پوستی توصیه نمی شود. فرش های ماشینی روی سنگ و سرامیک سر می خورند اما این اتفاق برای دستباف ها نمی افتد. با همه اینها، قیمت پایین تر فرش های ماشینی باعث پیشی گرفتن آنها از فرش های دستباف در بازار فروش شده است اما اگر کمی شم اقتصادی و بودجه کافی داشته باشید، باید بدانید که خرید فرش دستباف در طول زمان به صرفه تر از انواع ماشینی آن است.


۲. در انتخاب فرش ماشینی به چه نکته هایی توجه کنیم؟

فرش های ماشینی به دلیل داشتن الیاف مصنوعی، به راحتی مو و سایر آلودگی های ریز و درشت محیطی را به خود می گیرند و همین موضوع می تواند یکی از بزرگ ترین معایب آنها باشد. به همین دلیل هنگام خرید فرش های ماشینی سعی کنید پرتراکم ترین آنها را انتخاب کنید. هرچه تراکم فرش بیشتر باشد، تار و پود الیاف آن هم به هم نزدیک تر و امکان نفوذ گرد و خاک و آلودگی به داخل آن کمتر است. ضمن اینکه دوام فرش های پرتراکم از دیگر فرش ها بسیار بیشتر است. هنگام خرید از فروشنده بخواهید انواعی که کمترین میزان نایلون در بافت آنها به کار رفته است، به شما معرفی کند. هرچه الیاف مصنوعی فرش بیشتر باشد، میزان زبری و سفتی آن هم بیشتر می شود و آسیب شدیدتری به پوست می زند. هنگام انتخاب فرش ماشینی دقت کنید انواعی که بیش از اندازه پرز می دهند، نخرید. جنس بیشتر این فرش ها، اکریلیک و پلی استر است. چنین فرش هایی پس از مدتی پرزهای اصلی خود را از دست می دهند و علاوه بر کم شدن حجم، زیبایی ظاهری شان هم از بین می رود.


۳. برای اتاق کودکمان چه فرشی بخریم؟

فرش اتاق کودک باید نرم، بادوام و با طرح و رنگ هایی مناسب با روحیات و جنسیت کودک باشد. فرش هایی با پرزهای بلند کِرمی شکل برای اتاق کودک و حتی اتاق خواب بزرگ ترها و آشپزخانه چندان توصیه نمی شود. از آنجا که امکان محبوس شدن گردوخاک و انواع آلودگی در پرزهای بلند این فرش ها وجود دارد احتمال ابتلا به ناراحتی های تنفسی یا تشدید این ناراحتی ها در افرادی که زمینه ابتلا دارند، بیشتر می شود. بهتر است برای پیشگیری از آسیب دیدن پوست بچه ها، تمام اتاق آنها را با فرشی مناسب مفروش کنید. اگر امکان شستن سالی ۳ تا ۴ بار فرش اتاق بچه ها برایتان وجود ندارد، باید روی فرش آنها پارچه ای نرم و نخی بیندازید و این پارچه را حداقل هر یکی دو ماه یکبار بشویید.

منبع :http://lifestyle/details.php?articleid=14296&paren
يکشنبه 23/4/1392 - 15:10
تزیینات و دکوراسیون

چیدمان مبلمان و کاناپه‌های جداگانه در فضا شاید به نظر راحت‌تر از دکوراسیون و قرار دادن مبلمان یک‌تکه یا ال‌شکل باشد اما مبلمان ال‌شکل مزیت‌هایی دارد که گاهی همین مزیت‌ها باعث برتری آن نسبت به مبلمان جدا می‌شود.

کاناپه‌های منطقه‌ای (مدولار)که بیشتر افراد به آن مبلمان ال‌شکل می‌گویند از کنار هم قرار دادن تکه‌هایی از مبلمان از انواع تک‌دسته گرفته تا مبلمانی برای دراز کشیدن تشکیل می‌شود. مبلمانی چند منظوره که تقریبا در اتاق نشیمن با هر اندازه‌ای قابل استفاده است. این کاناپه‌ها فضای نشیمن راحت و زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند وبه دلیل اتصال به هم و اینکه به اشغال جایی برای دسته مبل نیازی ندارند، بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک به شمار می‌روند.
مبلمانال‌شکل را بر اساس کاربرد موردنیاز می‌توانید جابه‌جا کنید و به عنوان مثال آن‌را به عنوان فضایی برای دور هم جمع شدن‌های خانوادگی یا حتی جای خوابی برای میهمان در نظر بگیرید.

سبک، رنگ،‌ جنس
کاناپه یا مبلمان ال‌شکل می‌تواند به عنوان نقطه کانونی اتاق‌نشیمن به حساب ‌آید. در این حالت رنگی را برای دیوارها انتخاب کنید که اجازه دهد کاناپه در فضا بدرخشد. به عنوان مثال رنگ قرمز یا زرد برای دیوار مناسب است به شرطی که کاناپه شما سفید، مشکی یا کرم باشد. مخالف این نیز می‌تواند بسیار جذاب باشد. اگر می‌خواهید کاناپه نقطه کانونی فضا باشد در هر حال رنگ دیوار و کاناپه باید متضاد باشند که البته می‌توانید با اضافه کردن کوسن‌هایی هماهنگ با رنگ دیوار این تضاد را دلنشین کنید. چنانچه نمی‌خواهید مبلمان به عنوان نقطه کانونی در فضا به چشم آید باید رنگ دیوار و کاناپه روبروی آن را هماهنگ در نظر بگیرید تا کاناپه در بافت دیوار پنهان شود. به عنوان مثال اگر رنگ قهوه‌ای شکلاتی را برای کاناپه انتخاب کرده‌اید از رنگ کرم برای دیوار استفاده کنید. در هر حال در نظر داشته باشید زمانی‌که مبلمان شما به عنوان نقطه کانونی فضا است باید با تم و سبک فضا هماهنگ باشد.
به این منظور سبک فضای خود را مشخص کنید. آیا فضای شما مدرن، کلاسیک یا مینیمالیست است؟ مبلی را انتخاب کنید که سبک فضا را انعکاس ‌دهد. به عنوان مثال برای فضای مدرن خود کاناپه‌ای با خطوط هندسی ساده و نشیمنی نزدیک به زمین انتخاب کنید. چنانچه هنوز فضا را دکور نکردید رنگ و سبک مبلمان منطقه‌ای می‌تواند کلید خوبی برای انتخاب رنگ و سبک غالب فضا باشد. در مورد انتخاب پارچه و جنس مبلمان ال‌شکل هم باید همین دقت را داشته باشید. پارچه‌ای که برای کاناپه انتخاب می‌کنید باید مطابق با سبک فضا باشد به عنوان مثال پارچه‌های با طرح‌های گلدار و شطرنجی مناسب فضایی با سبک روستیک است.به جنس کاناپه نیز توجه داشته باشید. اگر می‌خواهید از این کاناپه در فضای نشیمن استفاده کنید حتما از پارچه‌هایی بادوام با رنگ‌های نسبتا تیره استفاده کنید.

کاناپه‌های مقطعی تکه بزرگی از مبلمان فضا یا تمامی آن‌را تشکیل می‌دهند. بنابراین رنگ آن تاثیر زیادی در فضا دارد اگر فضای کوچکی دارید از انتخاب رنگ‌های تیره برای کاناپه بپرهیزید و از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده کنید. اگر نگران بی‌روح شدن فضا هستید می‌توانید رنگ‌های شاد را با کمک کوسن‌ها به فضا وارد کنید. اما توجه داشته باشید که رنگ کوسن‌ها با دیگر رنگ‌های به‌کار رفته در فضا هماهنگ باشد.به عنوان مثال، اگر مبل شما خاکستری است از صورتی روشن، قرمز یا زرد به عنوان یک رنگ تاکیدی در قالب کوسن استفاده کنید یا اگر مبل شما قهوه‌ای شکلاتی است، آبی فیروزه‌ای می‌تواند یک انتخاب خوب به عنوان رنگ تاکیدی باشد.
نکته :‌ قبل از خرید باید چند گزینه را در مورد مبلمان امتحان کنید روی آن بنشینید، راحتی پاها و کمرتان را بررسی کنید. عمق کاناپه باید برای اندام شما و افراد خانواده مناسب باشد.

جای قرارگیری
باور کنید یا نه، فضای وسط اتاق بهترین مکان برای کاناپه‌های منطقه‌ای است. زیرا این کاناپه‌ها از انواع دیگر مبلمان بزرگ‌تر و عمیق‌تر هستند. قرار دادن آن‌ها در وسط اتاق فضای دیواری بیشتری برای قرار دادن مبلمان دیگر در اختیار شما قرار می‌دهد و دسترسی به تمام تکه‌های این مبلمان را راحت‌تر می‌کند.
تکه‌های بزرگ‌تر کاناپه‌های منطقه‌ای عامل مهمی در چیدمان آن‌ها هستند. تکه‌هایی را که ثابت هستند و جدا نمی‌شوند خارج از مسیرهای رفت و آمد، روبروی دیوار قرار دهید. البته ممکن است برای اینکه مبلمان بهتر در اتاق قرار بگیرد وسوسه شوید تکه‌های آن‌را از هم جدا کنید. اما در نظر داشته باشید که این مبلمان به صورت متصل به هم طراحی شده است و جدا کردن آن مانند پازلی نیمه می‌ماند و حس ناتمام بودن را به شما و دکوراسیون القا می‌کند. پس قبل از تصمیم‌گیری به خرید این نوع مبلمان به این قضیه فکر کنید.

اگر نخواهید کاناپه منطقه‌ای یا مبلمان ال‌شکل را به عنوان نقطه کانونی استفاده کنید، می‌توانید آن‌را روبروی دیوار اصلی اتاق و در مقابل نقطه کانونی (شومینه، پنجره، تلویزیون و...) قرار دهید. به یاد داشته باشید نباید آن‌ها را به دیوار بچسبانید و باید حداقل فاصله‌ای در حدود 30 تا 45 سانتی‌متری از دیوار برای آن لحاظ کنید.

فضاهای کوچک
کاناپه‌های منطقه‌ای را بر اساس اندازه و شکل اتاق انتخاب کنید. بعضی از انواع این کاناپه‌ها گرد و بیضی‌شکل هستند و انواع(V) وی‌شکل و (L)ال‌شکل نیز دارند. کاناپه‌های وی‌شکل جمع و جور برای فضاهای کوچک مناسب هستند. در حالی که در فضاهای بزرگ دست شما در انتخاب باز است و می‌توانید کاناپه‌ای با هر سبک و اندازه را انتخاب کنید. اگر از کاناپه‌های منطقه‌ای در فضاهای کوچک استفاده می‌کنید باید نوعی از آن را که فضای ذخیره‌سازی دارد انتخاب کنید. انواعی از این کاناپه‌ها، زیر قسمت نشمین فضای ذخیره‌سازی دارند یا دسته‌ها و قسمت پشتی آن‌ها را طبقاتی تشکیل داده است که ‌آن‌را برای فضا‌های کوچک مناسب می‌کند. به دلیل وجود این طبقات و دکوراتیو بودن فضای پشت این کاناپه‌ها، می‌توان آن‌ها را پشت به فضاهای دیگر هم قرار داد.
پیشنهاد دیگر برای استفاده از کاناپه‌های منطقه‌ای در فضاهای کوچک،بهره‌گیری از میزهای پذیرایی پازلی شکل است که چند تکه دارند و در زمان نیاز به چند میز عسلی کوچک تقسیم می‌شوند. میزهای عسلی منحنی شکل برای کاناپه‌هایی که به سمت داخل انحنا دارند و میزهای مربع یا مستطیل برای انواع ال‌شکل مناسب است. همچنینبرای افزایش فضای نشستن در فضاهای کوچک می‌توانید از عثمانی‌هایی استفاده کنید که زیر میزپذیرایی پنهان می‌شوند. به این ترتیب زمانی که به آن‌ها نیازی ندارید می‌توانید آن‌ها را زیر میز پذیرایی هل دهید.

نکته مهم برای انتخاب کاناپه در فضای کوچک این است که قبل از خرید اندازه‌های فضای مورد نظر را در اختیار داشته باشید تا بتوانید مبلمانی متناسب با فضا خریداری کنید.

ایجاد هماهنگی
کاناپه‌های منطقه‌ای منحنی شکل به دلیل خطوط نرم حسی بهتری به فضا می‌دهند. سعی کنید سایر عناصر نیز از این خطوط منحنی پیروی کنند به عنوان مثال از فرشی با اشکال دایره‌ای استفاده کنید یا قاب‌هایی با اشکال منحنی در فضا نصب کنید.

فرش زیر این مبلمان باید به اندازه‌ای باشد که یا مبلمان به طور کامل روی آن قرار بگیرد یا پایه‌های جلوییکاناپه روی فرش باشد. البته مبلمان الحاقی به این کاناپه و میز پذیرایی بهتر است کاملا روی فرش قرار بگیرند. فرشیکه در فضا به کار می‌برید با ایجاد منطقه‌ای مجزا، انسجام کاناپه منطقه‌ای و مبلمان مرتبط به آن را حفظ می‌کند.

میز متناسب
با توجه به اینکه کاناپه‌های منطقه‌ای تکه‌های بزرگی دارند هنگام انتخاب میز پذیرایی دقت داشته باشید که باید تمام افراد بتوانند به راحتی به میز دسترسی داشته باشند. از میز پذیرایی متناسب با شکل مبلمان استفاده کنید برای مثال برای کاناپه‌های گرد و بیضی شکل از میز گرد و برای انواع ال (L) و وی (V) شکل از میزی ال (L) یا مستطیل استفاده کنید.حتما نباید میز پذیرایی بزرگ باشد بلکه می‌توانید از میزی باریک و بلند استفاده کنید. راه دیگر این است که علاوه بر میز پذیرایی از میزهای عسلی استفاده کنید. برخی از این میز‌ها داخل هم قرار گرفته فضای کمی را اشغال می‌کنند. علاوه بر میزهای عسلی حداقل از یک میز کناری ثابت برای قرار دادن آباژور، شمعدان یا لوازم جانبی دیگر استفاده کنید. اگر یک قطعه عثمانی نیز به همراه مبلمان شما وجود دارد بهتر است آن را به صورت جداگانه نسبت به قطعات دیگر مبلمان قرار دهید. در اغلب موارد می‌توانید از این عثمانی به عنوان میز پذیرایی استفاده کنید.البته شاید سطح پارچه‌ای عثمانی برای شما مشکل‌ساز باشد اما می‌توانید با درنظر گرفتن سینی چوبی یا مسی روی این میز این تکه از مبلمان را کاربردی کنید. این عثمانی‌ها به عنوان زیرپایی نیز کاربرد دارند.

ترکیب مبلمان
اگر فضا به شما این اجازه را می‌دهد که مبلمان دیگری به مبلمان منطقه‌ای خود اضافه کنید، باید به حفظ تعادل که کلید زیبایی دکوراسیون است،‌ دقت داشته باشید. برای حفظ تعادل کاناپه منطقه‌ای می‌توانید از مبلمان دیگری مانند یک صندلی، کاناپه‌ای دو نفره و ... در انتهای بال کوتاه‌تر کاناپه استفاده کنید. برای ایجاد هماهنگی بین این دو بخش از رنگ کوسن‌های مبلمان منطقه‌ای برای این تکه جداگانه استفاده کنید تا ست مبلمان شما هماهنگ به نظر برسد. برای اضافه کردن یک مبل یا صندلی تکی به مبلمان از راس دو ضلع کاناپه خطی فرضی ترسیم کنید و صندلی را در امتداد این خط قرار دهید به شکلی که با کاناپه یک مثلث فرضی ایجاد شود. زمانی‌که دو بال مبلمان شما برابر است از دو صندلی ظریف در دو طرف کاناپه استفاده کنید یا یک کاناپه بزرگ‌تر را به صورت مورب در نزدیکی ست مبلمان قرار دهید. البته درنظر داشته باشید فاصله این کاناپه خیلی نزدیک به ست مبل نباشد تا احساس باز بودن به فضا القا شود.

برای ایجاد فضای بیشتری برای نشستن، علاوه بر مبلمان منطقه‌ایمی‌توان از یک کاناپه دو نفره نیز استفاده کرد. این کاناپه دو نفره را مقابل بال کوتاه‌تر کاناپه منطقه‌ای قرار دهید و برای ایجاد فضای بیشتر برای نشستن کوسن‌های بزرگ را مقابل ضلع بلند‌تر کاناپه روی زمین قرار دهید تا افراد بتوانند روی این کوسن‌ها بنشینند و وقتی به آن‌ها نیاز ندارید آن‌ها را گوشه‌ای روی هم بگذارید.
اگر از آن دسته افرادی هستید که عادت دارید جلوی تلویزیون یا شومینه دراز بکشید و نمی‌خواهید مزاحم دیگران باشید بد نیست از کاناپه‌های تخت‌خوابشو استفاده کنید. اگر به دکوراسیون جذاب و مهیج علاقه داریدکاناپه‌ای تخت‌خواب‌شو با سبک و تمی متفاوت نسبت به مبلمان منطقه‌ای انتخاب کنید. ترکیب این دو کاناپه برای فضاهای بزرگ و مجزا مناسب است.
برای فضاهای بزرگ می‌توان از دو سری کاناپه منطقه‌ای یک شکل استفاده کرد. شاید این کار به نظر عجیب باشد ولی به دلیل یک شکل بودن مبلمان به این صورت هماهنگی مناسبی در فضا ایجاد می‌شود. همچنین می‌توانید دو کاناپه دسته‌دار یک شکل را با مبلمان منطقه‌ای خود هماهنگ کنید.

عناصر زمینی
فضای پشت کاناپه‌های منطقه‌ای را باید با عناصری پر کنید که با سبک و تم اتاق و همچنین جنس، رنگ و بافت پارچه کاناپه و نحوه چیدمان آن در فضاهماهنگ باشد.

1. قرار دادن آباژور زمینی در گوشه پشت مبلمان، روشنایی ظریف و ماهرانه‌ای به این بخش از فضا می‌دهد. آباژور را به نحوی پشت کاناپه قرار دهید تا علاوه بر جنبه تزیینی بتواند فضایی برای مطالعه نیز ایجاد کند.
2. برایتزئین گوشه‌ای وسیع و نورگیر، استفاده از درختچه‌های گیاه طبیعی بهترین انتخاب است. همچنین می‌توانید از گیاهانی که در محیط آپارتمان رشد می‌کنند برای این گوشه استفاده کنید یا گل‌های رونده مانند پیچک را داخل آویز سقفی در این گوشه قرار دهید.
3. آینه‌ای بزرگ روی این دیوار نصب کنید تا نقطه کانونی اتاق را انعکاس دهد. این ایده برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است زیرا علاوه بر جنبه دکوراتیو به بزرگ‌تر نشان دادن فضا کمک می‌کند.

منبع :http://www.bartarinha.ir/fa/news/38717/%D9%85%D8%B
يکشنبه 23/4/1392 - 15:9
تزیینات و دکوراسیون

وسایل دکوری یکی از نکات بسیار مهم در طراحی و دکوراسیون، انتخاب وسایل و اثاثیه است. به این چهار نکته دقت کنید تا از خرید و انتخاب وسایل‌تان پشیمان نشوید.

۱- وسایل باید با کیفیت بالا و کارایی مناسب و مفید انتخاب شوند. بهتر است میز، تخت، کمد، مبل، کتابخانه یا هر وسیله‌ای که تهیه می‌کنید کشو داشته باشد تا با قرار دادن وسایلی مانند ملحفه، رومیزی، حوله، کتاب و… درون کشوها، اتاق مرتب و منظمی داشته باشید.

۲- خلاقیت و ابتکار داشته باشید، با دقت بیشتری به وسایل اطراف خود نگاه کنید و به آنها تصویری جدید ببخشید. حتی از وسایلی که فکر می‌کنید کهنه و قدیمی شده نیز استفاده بهینه کنید. می‌توانید این وسایل را تعمیر و رنگ کنید یا تغییر شکل دهید. ممکن است میز آهنی کنار حیاط را با یک رنگ ساده یا رومیزی زیبا تبدیل به میزی مناسب برای اتاق نشیمن کنید.

۳- وسایلی بخرید که طرح ساده داشته باشد. انتخاب طرح‌های ساده برای مبلمان انتخاب بهتری است زیرا راحت‌تر با دیگر وسایل هماهنگ می‌شود. به جای انتخاب رنگ سال برای وسایل‌تان که فقط ممکن است برای یک سال جذابیت داشته باشد، وسایلی بخرید که رنگی شیک و همیشگی داشته باشد. برای مثال اگر رنگ رویه مبل‌تان سه رنگ است، فقط می‌توانید از همان سه رنگ برای ترکیب با بقیه وسایل استفاده کنید، ولی اگر از رنگ خنثی یا طرح‌های ساده برای مبلمان استفاده کنید بی‌نهایت رنگ برای انتخاب بقیه وسایل از جمله پرده، کوسن، رومیزی و… در اختیار دارید. با گذاشتن کوسن‌های رنگی که با رنگ زمینه مبل مطابقت دارند زیبایی مبلمان را چندبرابر کنید.

معمولا بهتر است کاناپه یا مبل بزرگتر، رویه ساده داشته باشد و صندلی جداگانه‌ای با طرح دلخواه در کنار این کاناپه قرار دهید. با اضافه کردن آباژور، مجسمه و گلدان گل، اتاق نشیمن یا پذیرایی خود را زیباتر جلوه دهید.

۴- وسایلی بخرید که نسبتا سبک باشند و به راحتی جابه‌جا شوند. در این صورت می‌توانید محل میز و مبلمان را تغییر دهید و تنوع را تجربه کنید. به‌خصوص در منازل کوچک، بهتر است زود به زود تغییر دکور دهید تا از یکنواختی آن خسته نشوید.

منبع :http://archives/6701#more-6701
يکشنبه 23/4/1392 - 15:9
تزیینات و دکوراسیون

انتخاب مبلمان خانه

با ایجاد دکوری زیبا و انتخاب هوشمندانه مبلمانی مناسب، حتی الامکان محل کار خود را که در اتاق دیگری قرار دارد، پنهان کنید. سعی کنید اگر امکان دارد از میزهای تاشو یا میز و قفسه‌های دیواری که می‌توان آن‌ها را روی دیوار تا کرد، استفاده کنید. ساخت یک سرویس کامل قفسه و کمد دیواری که میزی هم در آن تعبیه شده باشد، در گوشه‌ای از اتاق مورد نظر به عنوان محل کار، ایده‌ای بسیار مناسب است تا بتوانید لپ تاپ و دیگر وسایل خود را روی میز و کمد و قفسه بندی دیواری جا دهید و به هنگام اتمام کارتان حتی بتوانید میز را جمع کنید و لپ تاپ را نیز ببندید و داخل یکی از قفسه‌ها قرار دهید تا اتاق همچون یک اتاق کامپیوتر و کار به نظر نرسد.



شما حتی می‌توانید از میزهای کوچک متحرک هم برای کار استفاده کنید و به هر جایی که می‌خواهید در مواقع لازم آن را منتقل کنید.

شما می‌توانید از میزهای تحریر یا میزهای بلند میل یا صندلی به عنوان میز کامپیوتر استفاده کنید و تنها یک تخته متحرک را به عنوان سینی محل قرارگیری صفحه کلید در زیر میز جاسازی کنید. بعلاوه این روزها با پیشرفت صنعت ساخت مبلمان اداری انواع یونیت‌های اداری شامل میز، کمد، قفسه و کشو ساخته شده است که کاملاً تاشو هستند و شما پس باز کردن و استفاده، می‌توانید آن را ببندید و در گوشه‌ای قرار دهید. گاهی اوقات که شما لازم تمام لوازم جانبی کامپیوتر چون چاپگر، اسکنر و لوازم دیگری از این دست را در کنار کامپیوتر خود داشته باشید، بهتر است یا دلر سوراخ‌هایی در میز ایجاد کنید تا بتوانید سیم‌های این وسایل را از داخل آن‌ها عبور دهید و روی میز شلوغ به نظر نرسد.

در هر صورت سعی کنید محل و میز و صندلی کار شما در گوشه‌ای از هر اتاقی که قرار دارد، زیاد خودنمایی نکند و تا جای که امکان دارد، آن را بپوشانید و پنهان کنید. حال چه این میز و صندلی تاشو و تو کار باشد و چه یک میز کار و صندلی معمولی.

فراموش نکنید اگر شما در اتاق پذیرایی‌تان کار می‌کنید، بهتر است که یکسری کامل کمد و قفسه مخصوص لوازم کار و همچنین مخصوص نگهداری ضبط و دیگر لوازم صوتی و تصویری بسازید و سعی کنید که به هنگام پایان کار بتوانید برخی از این قفسه‌ها و میز کار را روی سطوح دیوار یا برخی وسایل که گاهی استفاده می‌شود، ببندید
در گوشه‌ای از اتاق پذیرایی و در کنار شومینه، یک میز چند کاره گذاشته شده است که فضای کافی برای کار و بعلاوه نگهداری و انبار کردن لوازم دارد، لامپ آویزی که کاملاً در بالای سر میز قرار دارد و لپ تاپ روی میز کاملاً نشان می‌دهد که این میز برای کار استفاده می‌شود؛ اما در مواقعی که کاری برای انجام وجود ندارد، به راحتی می‌توان لپ تاپ و دیگر لوازم کار روی آن را در گوشه‌ای پنهان کرد و از آنجایی که خط افقی این میز با دیگر خطوط افقی و لوازم این اتاق موازی و هم راستاست، اصلاً این میز یک چیز اضافی در فضای اتاق به نظر نمی‌رسد و حتی می‌توان در مواقع غیر کاری از آن به عنوان میزی رای نمایش برخی لوازم دکوری استفاده کرد.

منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=173392
يکشنبه 23/4/1392 - 15:8
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته