• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 15639
تعداد نظرات : 1110
زمان آخرین مطلب : 3866روز قبل
تزیینات و دکوراسیون

نكته مهم پیشنهاد امروز ما بسیار كم هزینه بودن ساخت آن است و نكته دوم این‌كه همین وسیله ارزان‌قیمت، زیبایی زیادی را به اتاق كودك شما هدیه خواهد داد. برای درست كردن این پیشنهاد، شما می‌توانید یك قاب ساده در ابعاد 60 در 80 (كمی بیشتر یا كمترش به ابعاد اتاق و سلیقه شما باز می‌گردد) تهیه كنید یا از قاب‌های بلا استفاده‌ای كه در منزل دارید كمك بگیرید. سطح پشت قاب را برداشته و به جای آن یك یونولیت بگذارید. روی یونولیت را می‌توانید با پارچه، كاغذ دیواری و كاغذ كادو بپوشانید. نوع و رنگ این پوشش را سلیقه شما و همچنین رنگ دیوار و سایر وسیله‌های اتاق انتخاب خواهد كرد. حالا این قاب بزرگ را روی دیوار نصب كنید و عكس‌های خانوادگی (بویژه عكس كودكتان در سنین مختلف) را به كمك پونز یا سوزن روی آن قرار دهید.

اگر مایل باشید می‌توانید نقاشی‌های كودك خود را روی این قاب بچسبانید. شاید پس از مدتی به دلیل پرشدن سطح قاب، فكر كنید خوب است یك قاب دیگر برای نصب روی یكی دیگر از دیوارها درست كنید. حتما دست به كار شوید و این ایده را به مرحله عمل درآورید، اما پیشنهاد می‌كنیم از كمك كودكتان (در هر سنی كه هست) نیز بهره بگیرید. شاید بتواند یك میخ بكوبد یا كمی سمباده بزند یا قاب را رنگ كند. به هر حال این تجربه شیرین را از او دریغ نكنید.

منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=232431
يکشنبه 23/4/1392 - 15:7
تزیینات و دکوراسیون

طراحی دکوراسیون داخلی کار دشوار و پیچیده ای نیست، اما دکوراسیون برخی فضاها به خصوص دکوراسیون اتاق کودک ریزه کاری ها و نکاتی دارد که باید برای یک طراحی مناسب به آنها توجه کرد.
فرهنگ عمومی افراد بر نوع و چگونگی دکوراسیون اتاق کودک تاثیرگذار است. در اصل دکوراسیون اتاق کودک نباید تنها بر اساس آنچه برای کودکان جالب و خوشایند است شکل بگیرد؛ بلکه موارد دیگری نیز باید هنگام طراحی این فضا در نظر گرفته شود. برای مثال، مواردی از قبیل نیازهای سال های بعد کودک که با سرعت در حال رشد است یا اینکه آیا اتاق متعلق به دو کودک است یا یک کودک از موارد تاثیرگذار در نحوه دکوراسیون این فضا هستند. در دکوراسیون یک اتاق کودک، علاوه بر توجه و رسیدگی به نیازهای اولیه کودک از قبیل خوردن و خوابیدن، باید به نیازهای مهم درونی او نیز توجه شود.
پیشنهاد ما برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک نیز مانند دیگر فضاها، این است که قبل از هرگونه اقدامی خوب به فضا دقت کرده و هوشمندانه تصمیم بگیرید. تطبیق پذیری و منعطف بودن در اتاق کودک یک اصل مهم و اساسی است؛ زیرا طراحی اتاق کودک باید به نحوی باشد که با نیازهای متغیر کودک در حال رشد هماهنگ بوده و در هر شرایطی بتواند پاسخگوی نیازهای آن باشد. سهل و آسان بودن نظافت و مراقبت از دکوراسیون اتاق کودک نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
اتاق کودک مسلما باید برخی از موارد مهم را همزمان در خود داشته باشد:
▪ کنجی دنج و امن و البته خصوصی برای زمان هایی که کودک به خلوت و تنهایی نیاز دارد.
▪ فضای بازی ایمن
▪ فضایی برای انجام تکالیف مدرسه و ساخت کاردستی
▪ فضایی راحت و آرام برای خوابیدن
● از کجا باید شروع کرد؟
از نظر ما اتاق کودک با دیگر فضاها و اتاق های موجود در خانه تفاوت دارد. درست است که موضوع ایمنی در تمام فضاها مانند سرویس بهداشتی یا آشپزخانه مهم است، اما این موضوع در دکوراسیون اتاق کودک در اولویت است.
● ایده های جاستین و کلین برای ایمن سازی اتاق کودک
▪ انگشتان کوچک کودکان به راحتی لای درز در گیر می کند و آسیب می بیند؛ بنابراین برای پیشگیری از این اتفاق، لای درز در را با نوار پلاستیکی محافظ پر کنید.
اطمینان حاصل کنید که چفت تمامی پنجره ها محکم و سالم است. همچنین تمام پریزهای قابل دسترس کودک را باید با پوشش های مخصوص کودک بپوشانید.
▪ پنجره ها باید دارای قفل مخصوص کودک باشند تا تنها در حدی باز شوند که برای کودک خطری در پی نداشته باشد.
▪ تخت های دو طبقه گرچه استاندارد و ایمن و با حفاظ های لازم طراحی و ساخته می شوند، اما استفاده از این تخت ها را برای دکوراسیون اتاق کودکان زیر ۸ سال توصیه نمی کنیم.
▪ در اتاق کودک از آتش برای گرم کردن اتاق در قالب شومینه استفاده نکنید.
▪ اگر در اتاق فرزند شما رادیاتور وجود دارد، آن را مجهز به یک ترموستات کنید تا از داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری شود. اگر این کار ممکن نیست، حتما از حفاظ های دکوراتیو برای رادیاتورها استفاده کنید.
▪ قالیچه های کوچکی که روی کف پوش اصلی (انواع پارکت یا کاشی ها) انداخته می شوند، حتما باید ترمز فرش داشته باشد تا از سر خوردن قالیچه زیر پای کودک و زمین خوردن او جلوگیری شود.
▪ از نصب طبقه ها در ارتفاع پایین خودداری کنید. زیرا کودک در اثر بالا رفتن از طبقات نصب شده روی دیوار پرت شده و آسیب می بیند.
● اتاق مشترک
کودکان به یک فضای خصوصی برای خودشان، هر چند کوچک، نیاز دارند. بنابراین اگر یک اتاق قرار است برای دو کودک به اشتراک گذاشته شود، حتما زمینه را برای تفکیک فضا به طرز مناسبی مهیا کنید. کمک گرفتن از رنگ، یکی از راه های بسیار خوب برای تفکیک اتاق به دو فضای مجزاست. ما در یکی از پروژه های بسیار موفقمان در یک اتاق کودک، برای تفکیک اتاق به دو فضای مجزا از پرده ای بلند که از سقف تا زمین ادامه داشت، استفاده کردیم.
برای تفکیک اتاق می توانید از عناصر مختلفی استفاده کنید. مواردی از قبیل: قفسه کتاب، پارتیشن و... شما همچنین می توانید قلاب هایی از سقف بیاویزید و تابلوها و آثار هنری و همچنین تعدادی عروسک و اسباب بازی زیبا را بین دو فضا بیاویزید و با کمک آنها فضا را تفکیک کنید.
● تغییر دکوراسیون دادن
اگر دکوراسیون اتاق کودک خود را از نوع تم دار (موضوعی) در نظر گرفته اید، اعمال تغییرات بعدی در دکوراسیون آن اتاق دشوار خواهد بود؛ اما اگر هنگام طراحی دکوراسیون اتاق کودک، این موضوع را که در آینده باید آن را تغییر دهید مد نظر داشته باشید و بیشتر از رنگ های خنثی برای زمینه استفاده کنید، تغییرات بعدی برای شما آسان تر خواهد بود.
یک میز بازی می تواند سال ها بعد به یک میز تحریر برای کودک تبدیل شود. از این رو همواره با نگاهی به آینده و هوشمندانه به خرید وسایل اتاق کودک بپردازید تا هم از لحاظ اقتصادی و هم لحاظ زمانی بتوانید صرفه جویی کنید. تعویض رنگ دیوارها و تغییر در طراحی نورپردازی خانه، از جمله استفاده از دیمر، در به روز کردن دکوراسیون اتاق کودک بسیار موثر است.
● رنگ
انتخاب هوشمندانه و با دقت رنگ ها برای اتاق کودک سبب تحریک حواس فرزندتان می شود. درست است که رنگ های ملایم مانند صورتی و آبی از جمله رنگ های رایج و مناسب برای دکوراسیون اتاق کودک محسوب می شوند، اما استفاده از رنگ های خاص و تند برای خلق هیجان و جذابیت بیشتر در اتاق کودک مناسب تر است. با این حال حتما از خود کودک کمک بخواهید و نظرش را بپرسید، اما اطمینان حاصل کنید رنگ هایی انتخاب شود که در نهایت اتاقی سرد و تاریک برای کودک به وجود نیاید.
برای زمینه دکوراسیون از طیف های ملایم رنگ ها استفاده کنید و سپس با استفاده از اشیاء و عناصر دیگر از قبیل اسباب بازی ها، تابلوهای نقاشی و... با رنگ های تند و زنده به دکوراسیون اتاق جان دهید و آن را جذاب و پرتحرک کنید.
استفاده از رنگ های موقتی ایده ای بسیار خوب در دکوراسیون اتاق کودک است؛ زیرا سلیقه کودک روز به روز در حال تغییر است. این رنگ ها تا حد زیادی دکوراسیون اتاق کودک را منعطف می کند و می توان با تغییر شرایط، رنگ دکوراسیون اتاق را نیز به راحتی تغییر داد.
هنگام انتخاب رنگ به جنس آن نیز دقت کنید و رنگی را برای اتاق فرزندتان انتخاب کنید که به راحتی تمیز شود و انواع لک ها به آسانی از روی آن برطرف شود.
● نمونه ای از یک پروژه
▪قبل: خسته کننده، خسته کننده و خسته کننده! این اتاق واقعا برای کودک هیچ جذابیتی نداشت. ما امیدوار بودیم با بخشیدن شور و انرژی، این دکوراسیون را از بی روحی نجات دهیم.
▪ بعد: در انتخاب رنگ برای اتاق کودک تعادل و توازن را برقرار کنید. برای زنده کردن دکوراسیون این اتاق از ترکیب دو رنگ سبز و نارنجی تند استفاده شده است؛ اما این ترکیب را روی دیوار پشت تخت اجرا کردیم تا هنگام خوابیدن کودک مقابل چشم او نباشد.
پس از استفاده از این رنگ، این فکر به ذهنمان رسید که چرا از این دو رنگ برای رنگ آمیزی ورقه های کفپوش چوبی استفاده نکنیم؟ بنابراین از دو رنگ سبز و نارنجی به صورت راه راه برای رنگ آمیزی کفپوش چوبی اتاق استفاده کردیم و سپس شاهد تحولی چشم نواز در فضا بودیم. برای تکمیل نورپردازی اتاق از یک آباژور بزرگ با رنگی هماهنگ با رنگ دیوار روی میز کنار تختی استفاده شده است که وجودش برای نورپردازی دکوراسیون این اتاق ضروری بود.
برای تلطیف و گرم کردن فضا، قالیچه ای زیبا و نرم کنار تخت روی کف پوش چوبی اتاق پهن شده تا علاوه بر بخشیدن لطافت و گرما به دکوراسیون بر زیبایی جلوه آن نیز بیافزاید.
منبع:مجله منزل

منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articl
يکشنبه 23/4/1392 - 15:7
تزیینات و دکوراسیون

برگزاری یک جشن عروسی خاطره انگیز و رویایی نیازمند برنامه ریزی دقیق جزئیات ریز و درشت بسیاری است. جشن عروسی شما بزرگترین مهمانی زندگی شماست. یکی از مهمترین و اساسی ترین محورهای این جشن بزرگ، دکوراسیون آن است.


وقتی درباره دکوراسیون عروسی فکر می کنید، می بایست مسایل زیادی را در نظر بگیرید: سبک جشن عروسی (کلاسیک و سنتی، مدرن و امروزی و...)، رنگ ها، فرهنگ مهمانان، بودجه، محل برگزاری جشن و غیره.


سبک مهمانی را انتخاب کنید

مثلا سبک عروسی شما تعیین کننده نوع پذیرایی شماست. بعنوان مثال اگر سبک عروسی شما یک سبک رسمی است، پذیرایی باید به صورت میزهای چند نفره باشد که مهمانان دور آن بنشینند و شام برای ایشان سرو شود.



رنگ اصلی را انتخاب کنید

موضوع مهم دیگر رنگ رومیزی ها و روکش صندلی ها، بادکنک ها، گل ها و... است که می بایست با هم هماهنگی داشته باشند. بهتر است یک رنگ را بعنوان رنگ عروسی خود تعیین کنید. بعنوان مثال اگر رنگ قرمز را انتخاب می کنید، این رنگ باید در تمامی قسمت های جشن شما حضور داشته باشد، از دسته گل عروس گرفته تا گل آرایی و بادکنک آرایی تالار پذیرایی. ابتدا یک رنگ را بعنوان رنگ زمینه انتخاب کنید (عموما سفید یا عاجی ) و رنگ اصلی عروسی را در جزئیات دکوراسیون مثل گل ها، وسط میزها، دستمال کاغذی ها، بادکنک ها و... استفاده کنید.



تــِم یا موضوع مهمانی را انتخاب کنید

برخی علاقه دارند به سبک عروسی های اروپایی و امریکایی، برای عروس خود یک تم (Theme) یا باصطلاح موضوع انتخاب کنند. این ایده ی بسیار خوبی است و از طرفی باعث خواهد شد که مهمانی شما کمی از حالت خشکی و یکنواختی نیز خارج شود. اگر برای جشن خود یک تِم خاص را در نظر گرفته اید می بایست دکوراسیون جشن را نیز منطبق با همان موضوع طراحی کنید. بعنوان مثال اگر تم سنتی را برای عروسی خود در نظر گرفته اید، بهتر است به جای میز و صندلی های مدرن، از تخت و مخده برای نشستن مهمانان استفاده کنید، از موسیقی سنتی بیشتر بهره بگیرید و از نوشیدنی ها و غذاهای سنتی و محلی در پذیرایی استفاده کنید. البته به شرطی که فکر هزینه های این ایده ی خود را نیز کرده باشید.

در واقع موضوع اصلی که در تصمیم گیری های شما نقش اساسی را بازی می کند، بودجه شماست. همه چیز تحت تاثیر بودجه برنامه ریزی می شود. بنابراین قبل از هرچیز اطمینان حاصل کنید که از عهده هزینه ی ایده هایی که برای دکوراسیون دارید برمی آیید، خصوصا اگر یک تم خاص را برای مهمانی خود انتخاب کرده اید.


طراحی دکوراسیون عروسی نیاز به انرژی و هزینه ی زیادی دارد. خصوصا اگر ایده ها و طرح های خاصی را مد نظر داشته باشید. اما قطعا نتیجه آن باعث خواهد شد که از خلاقیت خود نهایت لذت را ببرید


محل برگزاری جشن را انتخاب کنید

تعداد کمی از تالارهای پذیرایی به شما اجازه می دهند که دکوراسیون دلخواه خود را به طور کامل در سالن آنها اجرا کنید اما می توانید برخی از قسمت ها را طبق سلیقه خود طراحی کنید. مثلا رنگ و مدل بادکنک ها، نوع و رنگ گل آرایی روی میزها، نوع و سبک موسیقی، نوع غذا و نوشیدنی و... از جمله قسمت هایی است که می توانید سلیقه خود را در آن اعمال کنید.


قانون رنگ ها در طراحی دکوراسیون

طراحان دکوراسیون داخلی معمولا از قانون 60-30-10 در ترکیب رنگ ها استفاده می کنند. به این ترتیب که یک رنگ با تناژ طبیعی را بعنوان رنگ زمینه انتخاب می کنند و در 60 درصد دکور از این رنگ استفاده می کنند. رنگ بعدی یک سایه روشن هماهنگ با با رنگ زمینه است که در 30 دکوراسیون از آن استفاده می کنند و رنگ آخر یک رنگ روشن تر از دوتای قبلی است که 10 درصد باقیمانده دکوراسیون را به این رنگ درمی آورند. رنگ دوم که 30درصد دکوراسیون را تشکیل می دهد، همان رنگ اصلی است که می بایست در تمام جشن شما مورد استفاده قرار بگیرد.

طراحی دکوراسیون عروسی نیاز به انرژی و هزینه ی زیادی دارد. خصوصا اگر ایده ها و طرح های خاصی را مد نظر داشته باشید. اما قطعا نتیجه آن باعث خواهد شد که از خلاقیت خود نهایت لذت را ببرید.

منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=234684&Key
يکشنبه 23/4/1392 - 14:55
تزیینات و دکوراسیون

فضای ورودی شما اولین فضایی است که در بدو ورود در معرض دید دوستان و آشنایان قرار می گیرد و با دیدن ورودی خانه ذهنیت آنها شکل می گیرد. از این رو اهمیت دکوراسیون فضای ورودی بسیار زیاد است. در این مطلب قصد داریم ایده هایی برای دکوراسیون فضای ورودی برایتان مطرح کنیم تا بتوانید آن را هر چه زیباتر و چشم گیرتر بیارایید.


● جاذبه های دیواری

استفاده از کاغذ دیواری یا دیگر پوشش های دکوراتیو برای دیوار ورودی ایده مناسبی است. همچنین اگر فضای ورودی شما در نزدیکی فضای نشیمن است، کاغذ دیواری ابزار بسیار مناسبی برای تفکیک این دو فضا از یکدیگر و تعریف دو فضاست. کاغذ دیواری را می توانید خودتان نصب کنید یا از فروشگاه های عرضه کاغذ دیواری بخواهید این کار را برایتان انجام دهند. البته برای تفکیک دو فضا روش های دیگری نیز وجود دارد. برای مثال استفاده از قفسه کتابخانه ایستاده بین دو فضا.


● هماهنگ سازی رنگ دکوراسیون ورودی با دکوراسیون دیگر فضاهای خانه

یکی دیگر از ایده های زیبا برای دکوراسیون فضای ورودی استفاده از رنگ هایی هماهنگ با رنگ های موجود در دکوراسیون دیگر قسمت های خانه، در این فضاست. برای ایجاد تمایز شما می توانید از رنگ های اصلی کار شده در فضا های دیگر به عنوان رنگ های مکمل در قالب عناصر جانبی در دکوراسیون فضای ورودی استفاده کنید. این کار سبب می شود دکوراسیون ورودی با استقلالی که دارد به نحوی با دکوراسیون دیگر فضاها مرتبط شود و همین امر زیبا و خوشایند است.


● دکوراسیون ورودی را به نام خود کنید


دکوراسیون فضای ورودی خانه شما باید به نحوی باشد که گلچینی از ویژگی ها، سلیقه، علایق و شخصیت شما را در بدو ورود به فردی که وارد خانه شما می شود بیان کند. شما می توانید برای این کار عناصری از قبیل قاب عکس های خانوادگی، اشیایی که از سفرهای خود به همراه آورده اید یا صنایع دستی مورد علایق خود و عناصری از این قبیل را در دکوراسیون ورودی به نمایش بگذارید.


● وجود آینه در ورودی یک نیاز است

وجود آینه های قدی و ایستاده و نصب آن به دیوار فضای ورودی الزامی است. آینه در کنار جنبه تکنیکی که دارد و فضا را باز و وسیع نشان می دهد جنبه کاربردی مهمی نیز دارد و آن این است که افراد در بدو ورود می توانند وضعیت ظاهری خود را بررسی کنند و همچنین هنگام خارج شدن از خانه نیز به راحتی آماده رفتن شوند.


● فضای ورودی خود را کاربردی چیدمان کنید
فضای ورودی خانه شما باید حداکثر فضا را برای آویختن کت و مانتو و پالتو و همچنین وسایل جانبی همراه میهمانان از قبیل چتر، دستکش ها و کیف دستی در اختیار آنها قرار دهد. بنابراین تا جایی که امکان دارد و لطمه ای به زیبایی دکوراسیون نیز وارد نمی شود از جالباسی ها، جا کفشی و آویزهای دیواری در قسمت ورودی استفاده کنید. قرار دادن ابزاری از قبیل پاشنه کش و برس کفش را نیز در ورودی فراموش نکنید.



● توجه به سقف

سقف از جمله قسمت هایی در فضا است که باید هنگام دکوراسیون به آن نیز توجه شود. توصیه می کنیم سقف فضای ورودی را با رنگی تیره تر از رنگی که برای دیوارها استفاده کردید رنگ آمیزی کنید تا فضا گرم تر و صمیمی تر جلوه کند. این گرما را می توانید به سیله یک نور پردازی زیبا و جذاب کامل کنید.



● حسن ختام

برای حسن ختام دکوراسیون ورودی توصیه می کنیم از یک میز کنسول زیبا در فضا استفاده کنید و روی آن آینه و شمعدانی زیبا قرار دهید. همچنین می توانید برای تمیز نگه داشتن فضا و جلوگیری از به هم ریختگی فضا از سبدهای حصیری دکوراتیو برای روی میز استفاده کنید و نامه ها، کلیدها و دیگر اشیا کوچک را در آنها قرار دهید. اگر فضا این امکان را به شما می دهد یک صندلی زیبا نیز در فضای ورودی قرار دهید.

منبع :http://www.persianpersia.com/lifestyle/ldetails.ph
يکشنبه 23/4/1392 - 14:55
تزیینات و دکوراسیون

نقشه و خصوصیات معماری یک خانه شاید چندان مطابق با سلیقه صاحبش نباشد؛ زیرا گاه افراد ناگزیر از انتخاب آن هستند اما آنچه روی دیوارها نصب شده و زینت بخش آنهاست. اغلب نشان دهنده ذوق و سلیقه صاحب‌خانه است. دیوارهای یک خانه مانند یوم نقاشی سفیدی هستند که برای ابراز سلیقه صاحب‌خانه خالی گذاشته شده‌اند تا آن‌ها را مطابق میل خود بیاراید.

اگر تعدادی قاب در اختیار دارید که مایلید در یک اتاق نصب شوند، بهترین روش جمع کردن آن‌ها در کنار هم و تشکیل یک مجموعه از قاب‌هاست. این روش، بسیار بهتر از پخش کردن آن‌ها به صورت پراکنده در قسمت‌های مختلف از دیوارهای اتاق است. قاب‌ها را ممکن است در ترکیبی متقارن یا نامتقارن بچینید. ترکیب‌های متقارن همواره چشم نواز هستند؛ چه در چیدمان لوازم منزل و چه در نصب تابلو و قاب‌های گوناگون بر دیوار با این حال، یک آرایش نامتقارن می‌تواند بسیار جذاب‌تر باشد. ساده‌ترین حالت برای یک مجموعه از قاب‌ها زمانی است که آن‌ها وجه مشترکی با هم داشته باشند؛ مثل وقتی که شما تصاویر گوناگونی را در قاب‌های یک شکل و یک اندازه دارید. با توجه به فرم فضای مورد نظرتان، ممکن است آن‌ها را به صورت یک ردیف افقی یا عمودی نصب کنید.

لزوم دقت به فرم اتاق به این دلیل است که اگر قاب‌ها را در یک ردیف افقی نصب کنید، دیوار پهن‌تر و چنانچه در یک ردیف عمودی نصب کنید، دیوار مرتفع‌تر به نظر خواهد رسید.

بنا به سلیقه شخصی، شما ممکن است این قاب‌ها را به صورت مجموعه‌ای از ردیف‌ها افقی یا عمودی موازی با یکدیگر بچینید که در این صورت هم باید در انتخاب عمودی یا افقی بودن مجموعه دقت کنید. به عنوان مثال یک مجموعه 6 تایی از قاب‌های یک شکل را ممکن است در 3 ردیف 2 تایی یا 2 ردیف 3 تایی نصب کرد. چنین ترکیب‌های متقارنی را می‌توان با قاب‌های غیر همسان که هم اندازه نیستند هم پدید آورد؛ یک قاب بزرگ‌تر در مرکز و قاب‌های کوچک‌تر در اطراف آن چیدمان غیر متقارن برای چنین مجموعه‌ای می‌تواند مثلاً به صورت فرم یا صلیبی شکل باشد که برای چشم غیرقابل پیش بینی‌تر و در نتیجه جالب‌تر هستند.

اگر می‌خواهید فقط یک قاب بزرگ تک را روی دیواری نصب کنید، بهترین جا برای آن، بالای یک کاناپه با مبل شاخص است که به لحاظ فرم و اندازه با دیگر مبل‌ها متفاوت باشد یا قسمت بلای شومینه

محل قرارگیری بزرگ‌ترین قاب در یک مجموعه که بر بقیه قاب‌ها چیره و قالب است، از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر چه ممکن است قرار دادن بزرگ‌ترین قاب در مرکز و سپس چیدمان دیگر قاب‌ها در اطراف آن بدیهی به نظر برسد اما بد نیست ترکیب‌های دیگری را نیز امتحان کنید. مثلاً ممکن است قاب بزرگ‌تر را در نقطه‌ای قرار دهید که با مرکز چیدمان مجموعه فاصله اندکی داشته باشد و به یک سو متمایل‌تر باشد.

اگر می‌خواهید فقط یک قاب بزرگ تک را روی دیواری نصب کنید، بهترین جا برای آن، بالای یک کاناپه با مبل شاخص است که به لحاظ فرم و اندازه با دیگر مبل‌ها متفاوت باشد یا قسمت بلای شومینه.


هنگامی که مجموعه متنوعی از عکس‌ها، نقاشی‌ها و مثلاً تعدادی بشقاب تزیینی دارید که مایلید روی یک دیوار نصب کنید، ابتدا باید تصمیم بگیرید فرم نهایی این مجموعه به چه شکلی باشد. به عنوان مثال، فرم کلی آن سه گوش، چهارگوش یا گرد باشد. برای این که سوراخ‌های اضافی روی دیوار خانه ایجاد نشود، بهتر است قاب‌ها را روی کاغذ بزرگی بگذارید و الگویی از فرم هر یک از آن‌ها را در اندازه واقعی تهیه کنید. این الگوها را بریده و با یک قطعه چسب نواری که در زیر آن‌ها چسبانیده‌اید به ترتیب دلخواه روی دیوار بچسبانید و آنقدر تغییر دهید تا به بهترین ترکیب برسید. سپس جای هر یک از الگوها، قاب اصلی را نصب کنید. یک روش دیگر، چیدن الگوها روی زمین و نگاه کردن به آن‌ها از بالاست.


وقتی تابلوها را در کنار هم می‌چینید، تعادل در فرم کلی را در نظر بگیرید. مثلاً اگر می‌خواهید یک تابلوی بزرگ را در یک سو و 2 تابلوی کوچک‌تر را در سوی دیگر نصب کنید، دقت کنید فاصله میان تابلوها در یک مجموعه تقریباً یکسان و حدود نصف پهنای کوچک‌ترین قاب باشد.

قاب‌ها را در حدود ارتفاع هم تراز با چشم بیننده نصب کنید، نه خیلی بالاتر و نه خیلی پایین‌تر.

منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=173011
يکشنبه 23/4/1392 - 14:54
تزیینات و دکوراسیون

در این بخش قصد داریم چند ایده برای تزئین دفتر كار خانگی ذكر می كنیم. شما می توانید به آسانی در محیط دفتر کار حرفه ای خود نیز از پیشنهاد های ما استفاده كنید.


ایران دکو:
تزئینات فضای كار با رنگ و استایل فردی

در این بخش قصد داریم چند ایده برای تزئین دفتر كار خانگی ذكر می كنیم. شما می توانید به آسانی در محیط دفتر کار حرفه ای خود نیز از پیشنهاد های ما استفاده كنید.

استفاده از خلاقیت فردی

تزئین دفتر كار خانگی تنها برای گرافیست ها و دكوراتورها ضرورت ندارد. بلكه در هر پست و مقامی كه هستید و شغل شما هر چه كه باشد نیاز به دفتر كاری مرتبط و منظم و در عین حال زیبا و جذاب دارید تا به كار كردن در آن تشویق شوید.

رنگ مناسب

برای دفتر كار عموماً استفاده از رنگ های روشن و الهام بخش پیشنهاد می شود. به این منظور می توایند از تركیب رنگی خنثی نظیر سفید و كرم با تركیبی از تنالیته های رنگی مرکبات (پرتقالی و لیمویی) استفاده كنید. همچنین رنگ های مورد علاقه شخصی تان (مانند سرخابی و یا بنفش) را نیز هرگز فراموش نكنید.

مبلمان ارگونومیك

انتخاب مبلمان مناسب یك ضرورت است. از آنجایی كه بیشتر اوقات كاری پشت میز می گذرد بنابراین خرید یك میز و صندلی ارگونومیك اولین اصل هر اتاق كاری است.

اگر كار شما با كامپیوتر است بنابراین تهیه كیبورد، موس، و مانیتور ارگونومیك نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود. این امر به کاهش تنش عضلانی و ایجاد ایمنی برای بافت های مختلف بدن كمك می كند.

قفسه، فایل

وکلا ، پزشکان، دانشجویان، و حتی كارمندان موارد زیادی برای مطالعه و جمع بندی در اختیار دارند. به همین دلیل مرتب كردن پرونده های مختلف برای آنها مهم است.

اگر در اتاق كار هر چیز جای مخصوص به خودش را داشته باشد ذهن تمركز بیشتری پیدا می كند و فرد راحتتر به كارهای روزانه خود رسیدگی می كند.

نور كافی

كاركردن همراه با نور مناسب سرعت مطالعه را تسریع می بخشد. اگر نور به اندازه كافی در فضا وجود داشته باشد مدت زمان بیشتری می توانید به مطالعه اختصاص دهید و احساس خشتگی نكنید.

تزئینات

گیاهان ، تنگ ماهی ، عکسهای خانوادگی و یا آثار هنری یك فضای هنری منحصر بفرد را ایجاد نموده و شما را تا حدی از فضای خشك و جدی موجود جدا می كند.

منبع :http://anjoman.tebyan.net/newindex.aspx?pid=17257
يکشنبه 23/4/1392 - 14:53
تزیینات و دکوراسیون

آیا از فرم یک‏نواخت وسایل منزل خود خسته شده‏اید؟ آیا پول کافی برای تعویض وسایل خانه را ندارید؟ از نوعی آباژور یا صندلی فقط به خاطر پارچه آن خوشتان آمده؟ خب، پس با ما شروع کنید و بدون هزینه کردن مبالغ هنگفت، با استفاده از چند متر پارچه و دقت در اسلوب دکوراسیون منزل خود، نمای کلی اتاق‏تان را عوض کنید. به وسیله همین چند متر پارچه شما می‏توانید پرده‏های اتاق نشیمن خود را زیباتر جلوه دهید، صندلی‏ها را هماهنگ و به روز سازید و آرایه‏های منزل را جذاب‏تر از قبل به تصویر بکشید. تمام این تغییرات را می‏توان با کمک هنر خیاطی و اندکی ذوق انجام داد. هماهنگ ساختن ظروف پذیرایی روی میز ناهارخوری، همین‏طور تعویض رویه سایبان آباژور و افزودن حاشیه‏های هم‏رنگ به پرده و رومیزی نیز از ظرافت‏های هنرمندانه است که به اتاق‏پذیرایی یا نشیمن ظاهری آراسته و متفاوت می‏بخشد.

برای انجام دادن این کارها شما به وسایل و ابزار زیر نیاز خواهید داشت:

چرخ‏خیاطی- اتو- مقادیری پارچه ساده و طرح‏دار- متر نواری- قیچی- دستگاه حلقه‏زن و منگنه- حلقه‏های فلزی برای نصب گیره یا حلقه پرده- نخ و سوزن- چسبک‏های مورد استفاده در خیاطی- چوب پرده همراه با دو گلدسته کناری- تعدادی حلقه تیره رنگ برای اتصال پرده به چوب.

به وسیله همین چند متر پارچه شما می‏توانید پرده‏های اتاق نشیمن خود را زیباتر جلوه دهید، صندلی‏ها را هماهنگ و به روز سازید و آرایه‏های منزل را جذاب‏تر از قبل به تصویر بکشید.

متصل کردن پرده توسط حلقه:

از سمت بالای پرده 15 سانتی‏متر در نظر بگیرید. آن را به صورت سه لایه 5 سانتی‏متری در جهت پشت آن تا بزنید و اتو بکشید تا لبه پرده به حد کافی ضخیم شود. انتهای این سه لایه 5 سانتی‏متری را با چرخ بدوزید. از دو سمت راست و چپ پرده، 2 سانتی‏متر پارچه اضافه را برای دوخت لبه‏های پرده در نظر بگیرید و بدوزید. با کمک دستگاه مخصوص، سوراخ‏های حلقه‏دار منظمی در بالای پرده اتاق‏تان ایجاد کنید و از میان آنها حلقه‏هایی جایگزین گیره پرده، با رنگی متفاوت و تیره‏تر رد کرده، پرده را توسط آنها از چوب پرده آویزان کنید. متضاد بودن رنگ حلقه‏ از ریزه‏کاری‏های هنرمندانه است که به کار شما جلوه خاصی می‏دهد.

روکش جدید صندلی‏ها:

کفی صندلی را جدا کنید و روی پارچه جدید قرار دهید، به حالتی که از هر طرف 6 سانتی‏متر پارچه اضافه باقی بماند. نوارهای چسبکی آماده را به لبه پشتی پارچه سوزن کنید. اگر پارچه مورد نظر شما طرح‏دار یا راه‏راه است، محل قرارگیری راه‏ها را مشخص کنید. بعد بر روی چوب کفی صندلی نیز لایه مخالف نوار چسبکی را منگنه کنید. پس از اطمینان از درست بودن اندازه‏ها، چسبک را روی پارچه بدوزید. حالا کافی است که چهار طرف پارچه آماده را به چسبک‏های زیری متصل کنید تا رویه جدید صندلی حاضر شود.

بندک پرده:

برای درست کردن یک بند پهن با رنگ مخالف پرده، پارچه‏ای با عرض 20 سانتی‏متر و طول لازم ببرید. پارچه را از عرض و به طرف پشت تا کنید طوری که عرض بند به 10 سانتی‏متر برسد. دور تا دور بندک را از پشت پارچه بدوزید و سپس آن را به طور کامل برگردانید و درزها را اتو بکشید. دو طرف انتهایی بند را دکمه یا نوار چسبگی بدوزید، یا آنکه آنها را به شکل ثابت به هم وصل کنید و یک حلقه پارچه‏ای بسازید. سپس به وسیله قلاب دیواری، بند جمع‏کننده پرده را به دیوار متصل سازید.

چنانچه قصد دارید از طناب به عنوان بند پرده استفاده کنید، طول مورد نظر یعنی دور پرده را اندازه بگیرید و به این مقدار 50 سانتی‏متر هم برای گره زدن بند، اضافه کنید. اگر قصد دارید که کارتان را زیباتر جلوه دهید، به وسیله یک شانه یا برس سر طناب‏ها را ریش ریش کنید تا منگوله‏ای پف‏دار و جالب داشته باشید.



منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=120442
يکشنبه 23/4/1392 - 14:53
تزیینات و دکوراسیون

در دنیای امروز بیشتر مردم در آپارتمان زندگی می‌كنند و در این فضا خبری از حیاط اختصاصی نیست. در نتیجه همه همسایگان از یك حیاط مشترك استفاده می‌كنند٬ اما در برخی از واحدهای آﭘﺎرتمانی، فضایی به نام تراس یا بالكن هست كه متصل به فضای آشپزخانه٬ اتاق خواب‌ها یا ﭘﺬیرایی است. متاسفانه بیشتر مردم به خاطر كمبود فضا و مساحت منزل خود، تراس‌ها را به شكل انباری در آورده‌اند. اگر این‌گونه فضاها در دید و مشرف به خیابان و ساختمان‌های اطراف باشند٬ جلوی آن را با كارتن یا ﭘﺎرچه‌های رنگی می‌ﭘﻭشانند و در آن وسایل اضافی خود را قرار می‌دهند؛ به همین دلیل تراس معنای خود را از دست می‌دهد و به یك انباری روباز یا سرﭘﻭشیده تبدیل می‌شود. در حالی كه تراس محل استراحت یا محلی است كه از آنجا مناظر محیط را می‌توان تماشا كرد و فضایی است كه (در صورت داشتن اندازه مناسب) برای مدتی افراد خانواده را گرد هم جمع می‌آورد و تجربه زندگی در فضای باز و هوای آزاد را فراهم می‌كند. شما می‌توانید با افزودن انواع چراغ‌های زیبا٬ میز و صندلی‌هایی متناسب با ابعاد فضا، محیط روح‌بخشی را برای افراد خانواده در این فضا آماده كنید.



اگر تراس در محلی واقع شده كه به آسانی می‌توان در آن به سر برد و از دید همسایگان و ساختمان‌های اطراف به دور است، مبلمانی را در آن بچینید و كف آن را نیز با انواع مصالح ساختمانی و طرح‌های مختلف سنگ‌فرش كنید تا بتوانید ساعاتی از بعدازظهر خود را در این محیط دل‌انگیز به سر برید. اگر هم تراس چسبیده به فضای ﭘﺬیرایی است٬ می‌توان برای میهمانان از آن استفاده كرد.


اما زیبا می‌شود اگر این فضا را به شكلی بهاری در فصل بهار تزئین كرده و آن را همراه با قرارگیری گلدان‌های گل٬ درختان یا نصب مجسمه زینت بخشید. در صورتی كه این فضا كوچك است، فقط باغی كوچك بدون میز و صندلی درست كرده و كف آن را با رنگ سبز رنگ‌آمیزی كنید یا از چمن‌های مصنوعی برای كف استفاده كنید تا زمینه را بزرگ جلوه دهد. همچنین می‌توانید از سنگ‌ریزه‌های دریایی نیز برای طراحی كف كمك بگیرید و آنها را به اشكال مخلف در كف قرار دهید. اگر هم فضای بزرگی دارید می‌توانید انواع طرح‌ها و چیدمان‌ها برای كف اجرا كنید.

تراس، ارتباط‌دهنده فضای بیرون با داخل خانه است و برای اینكه طبیعت زیبای بهار را به داخل ساختمان راه دهید، قسمت‌هایی از فضا را باید برای گل‌كاری و كاشت گیاهان فصلی و دائمی اختصاص دهید و تركیبات ویژه‌ای از سنگ‌فرش و گیاه را تدارك ببینید.


برخی از تراس‌ها را كه مشرف به خیابان هستند و دید دارند، می‌توان با استفاده از دیواره‌های شیشه‌ای یا گیاهان رونده به صورت سرﭘﻭشیده طراحی كرد. حتی در برخی از بالكن‌ها می‌توان نرده‌های آهنی، چوبی و فایبرگلاس نصب كرد و در ﭘﺸﺖنرده‌ها انواع گیاهان زینتی و گلدان‌های رنگارنگ را قرار داد.

در صورتی كه تراس شما آفتابگیر است، برای رشد گیاهان كمك خوبی است. در این حالت از گل‌هایی چون همیشه‌بهار، بنفشه٬ اطلسی و ﭘﺎمچال استفاده كنید یا درختچه‌های آپارتمانی را رشد دهید. گل‌ها را در داخل گلدان‌های سفالی بگذارید و در لبه تراس قرار دهید و درختچه‌ها را در لابه‌لای این گل‌ها در داخل گلدان‌های مخصوص خود بچینید. گل‌ها در كنار شاخ و برگ درختان منظره باغ را به تصویر می‌كشند.

بهترین مكان برای رشد گیاه و سبزی در قسمت بیرونی آشپزخانه است. اگر تراسی در قسمت آشپزخانه دارید، در این صورت انواع سبزی‌ها را می‌توانید در این مكان رشد دهید و برای ﭘﺨﺖ و ﭘﺰ خود استفاده كنید.

اگر هم در قسمت اتاق خواب‌ها و فضای نشیمن خود تراس دارید، می‌توانید پیشنهاد‌های مطرح شده را در این فضاها نیز اجرا كنید. در صورت واقع بودن این فضا در قسمت ﭘﺬیرایی نیز می‌توانید آن را به گونه‌ای بچینید كه گاهی اوقات از میهمانان خود در فضای آزاد پذیرایی كنید.

در هر صورت داشتن تراس در منزل یك مزیت به شمار می‌آید، زیرا می‌توان از آن استفاده‌های بهینه كرد و آن را به فضایی زیبا برای اوقات استراحت مبدل ساخت.

اگر تراس شما بزرگ باشد، می‌توانید از انواع میز و صندلی‌های مخصوص تراس همراه با چتر آفتابی در این محیط بهره گیرید و با نورﭘﺮدازی زیبا، شب‌ها از فضای تراس خود لذت ببرید. بنا بر مساحت فضا، از چراغ‌های كوتاه ﭘﺎركی یا هالوژن‌های ردیفی و انواع دیگر چراغ‌ها استفاده كنید و اگر هم هیچ‌گونه تجهیزات الكتریكی در تراس شما نباشد، شمع‌ها روش مناسبی دیگری برای نورﭘﺮدازی هستند. در هر صورت چه تراسی بزرگ و چه كوچك داشته باشید، می‌توانید بهار را به داخل منزل‌تان بیاورید و طبیعت زیبا را در كنار خود تجربه كنید.

منبع :http://fa/news/5066
يکشنبه 23/4/1392 - 14:52
تزیینات و دکوراسیون

دكوراسیون بومی بیشتر یك حس زیباشناختی است تا یك شیوه علمی. زمانی كه گفته می شود درفلان ساختمان دكوراسیون مدرن، فرانسوی، ایتالیایی و غیره مورد استفاده قرار گرفته است، یك تصویر از همان كشورها و مفاهیم بلافاصله در ذهن شما ساخته می شود. بدیهی است زمانی كه از كلمه بومی برای توصیف دكوراسیون یك محل استفاده می شود نیز به همان ترتیب قبلی مفاهیم و حال و هوا و ارزشهای یك محل و عشیره خاص به ذهن متبادر می شود. در عین حال، بسیاری از دست اندركاران و متخصصان دكوراسیون هیچ تعریف خاصی از این عبارت ندارد و تنها به گفتن این نكته بسنده می كنند كه «دكوراسیون بومی متفاوت است. دقیقاً نمی توانم بگویم به خاطر چه اما به محض آنكه آن را ببینم متوجه تمایز و تشخص آن می شوم.»



واین دقیقاً همان نكته ای است كه دكوراسیون بومی را جذاب و پرطرفدار ساخته است. شما این نوع دكوراسیون را در هر جا نمی بینید و به طور دقیق از اجزا و شیوه اجرای آن اطلاع ندارید اما زمانی كه یك تكه از صنایع دستی از یك محل را در كنار تكه ای دیگر از صنایع دستی باز هم ازهمان محل قرار می دهید ناگهان یك سبك بومی ایجاد می شود. امتیاز این نوع دكوراسیون در آن است كه دارای بعد معنوی است، همه گیر و رنگین است و بیش از همه منحصر به فرد است. این شیوه دكوراسیون به شما اجازه می دهد تا خلأ روحی خود را بپوشانید و حس فرهنگی و ملی خود را تغذیه كنید.





به ۴ پیشنهاد برای خلق یك دكوراسیون بومی توجه كنید:



- سعی نكنید این سبك را در تمام قسمتهای خانه اعمال كنید. بهتر است روی یكی از اتاقهای خانه به توافق برسید تا تمام اجزای در اختیار در كنار هم چیده شده و یك فضای آشكار بومی ایجاد كنند. به عنوان مثال به جای آنكه در هر قسمت از خانه یك تكه سفال، یك تكه گلیم و یا یك تابلوی صنایع دستی آویزان كنید، تمام اینها را دركنار هم در اتاق نشیمن گردآورید تا یك اتاق با یك دكوراسیون یك دست داشته باشید. توجه داشته باشید كه اگر بخواهید از تعداد زیادی از عناصر دكوراسیون بومی در سرتاسر خانه استفاده كنید یك حس خفه كننده به افراد دست خواهد داد و اگر آنها را پخش كنید دیگر به چشم نخواهند آمد. قیمت بالای این اشیا نیز دلیل دیگری است كه انتخاب تنها یك اتاق را توجیه می كند.



- حتماً در مورد استفاده از عناصر بومی به یك وحدت رویه دست پیدا كنید و جدا از ایجاد یك كلاف در هم پیچیده و مغشوش از این عناصر پرهیز كنید. اگر بخواهید یك عنصر را از یك فرهنگ بومی و دیگری از فرهنگ دیگری انتخاب كنید نه تنها به زیبایی و ظرافت دست نخواهید یافت بلكه یك حس آشفتگی و سردرگمی را در بیننده ایجاد خواهید كرد. توجه داشته باشید كه مفاهیم و سبكهایی نیز كه از طریق این عناصر بومی منتقل می شوند كاملاً با هم تفاوت دارند بنابراین تركیب بی معنی آنها آزاردهنده خواهد بود. اگر می خواهید از فرهنگهای متفاوت در اتاق خود نشانه هایی داشته باشید بهتر است یك فرهنگ اصلی انتخاب كنید و گوشه و كنار را با عناصر جزیی تر از فرهنگهای دیگر تزیین كنید.



- یك عنصر را كه بیش از همه دوستش دارید یا دارای ارزش بیشتری است به عنوان هسته مركزی دكوراسیون خود انتخاب كنید و شروع به چیدن و گسترش دكوراسیون در اطراف آن بكنید. هرچه این عنصر بزرگتر باشد برای زیبایی دكوراسیون شما بهتر است. مثلاً یك تكه قالیچه یا گلیم قدرت مانور بیشتری به شما می دهد تا یك نقاشی كوچك كه به روی دیوار نصب می كنید.


- یكی از زیبایی های خاص و مشخصه های اصلی دكوراسیون بومی رنگین بودن آنهاست. در این عناصر از رنگ به شدت استفاده شده است و طرحها معمولاً به وسیله تركیب رنگها ایجاد شده اند. این مشخصه را با درایت و هوش مورد استفاده قرار دهید تا به تركیب زیبا و دلپذیر دست پیدا كنید.

منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articl
يکشنبه 23/4/1392 - 14:52
تزیینات و دکوراسیون

در این مقاله سعی داریم با ایجاد تنوع در رنگ و طرح، مدلی نو در دکوراسیون را به شما ارائه دهیم تا بیان کنیم که تغییر در فضای زندگی می تواند همراه با صرفه جویی باشد و همیشه برای ایجاد این تغییرات لازم نیست از وسایل گران قیمت استفاده کنیم. رنگ های جسورانه ی صورتی پررنگ و سبز – آبی ویژگی های بارزی دارند. برای جذابیت بیش تر، نقوش هندسی روی قفسه ی پایینی نقاشی شده است. البته، نباید در این کار زیاده روی کنید، زیرا این نقش ها ممکن است خیلی زود خسته کننده شوند. بهتر است برای کابینت ها رنگ هایی که با بیش تر رنگ ها در آشپزخانه همخوانی دارند – مثلاً آبی روشن و آبی سیر – استفاده کنید. در این جا کابینت ها آبی روشن و سطح روی کابینت ها آبی تیره است که با رنگ های متالیک توازن و آرامش ایجاد می کند. رنگ های متالیک براق در یخچال و فریزر و اجاق گاز و صندلی دیده می شود. روی دو ردیف کاشی دیواری نیز افشانه ی نقره ای متالیک پاشیده شده تا تأکید بیش تری ایجاد شود. کاشی های کف نیز با مواد مخصوص براق و شفاف شده اند و شبیه سطوح فلزی جلوه گر می شوند. همان گونه که می بینید، با بودجه ای بسیار کم می توانید آشپزخانه ی خود را تغییر دهید.

استفاده از پارچه های راه راه تدبیر مناسبی برای افزودن طرح و رنگ است، پس می توانید برای دستمال های آشپزخانه و رومیزی از این گونه پارچه ها انتخاب کنید.
مجموعه ای از رنگ های روشن و شفاف در این آشپزخانه به کار رفته است. دیوار آبی آسمانی روشن، کابینت های بنفش روشن و کفپوش به رنگ بژ، گرچه رنگارنگ اند، ولی با یکدیگر هماهنگی دارند و در مجموع فضایی آرام را مقابل چشم گسترده است. کابینت های فلزی در بازسازی آشپزخانه به رنگ بنفش روشن درآمده اند. میز و صندلی های کهنه هم بازسازی شده اند و همرنگ کفپوش آشپزخانه اند. پارچه ی کهنه ی صندلی ها هم با پارچه ی جدید کتانی ساده با همان رنگ تعویض شده است. چند کوسن روی صندلی نیز از جنس زیرپایی حمام است که البته در این آشپزخانه از زیر پایی های کهنه ی حمام کوسن دوخته شده است. قبل از تعویض کف آشپزخانه خوب فکر کنید. برای مثال، کف پلاستیکی این آشپزخانه قابل رنگ آمیزی است. کفپوش کهنه و قدیمی برای داشتن جلوه ی جدید و نو، سه بار با رنگ مخصوص کف رنگ آمیزی شده و در وسط آن نیز طرح بیضی به رنگ آبی تیره کشیده شده است تا هماهنگی طرح با قفسه ی دیواری رعایت شود.

قفسه ی دیواری بیضی شکل از جنس ام دی اف به ضخامت 18 میلی متر ساخته شده که برای هماهنگی آن را به رنگ صندلی ها رنگ آمیزی کرده اند. طراحی این قفسه از نقاط چشمگیر آشپزخانه است.
با بودجه ای بسیار اندک، این آشپزخانه که تماماً سفید و کسل کننده بود، تبدیل به آشپزخانه ای گرم دلچسب شده است. رنگ های خیلی سرد فضا را بی روحیه نشان می دهد، در حالی که نمایه ی رنگ های گرم مانند قرمز، انرژی و حرارت خاصی می آفریند و فضایی صمیمی ایجاد می کند. در نتیجه، برای آشپزخانه ای که همه چیز آن را از دیوار و کاشی و کابینت سفید است، استفاده از قرمز و قهوه ای و نیز رنگ طبیعی چوب برای سطح روی کابینت، می تواند راه حلی مناسبی باشد. در این آشپزخانه، تضاد شدید سفید و قرمز با رنگ کفپوش چوب پنبه ای و سطح بالایی کابینت با بافت طبیعی چوب، به تعادل و آرامش لازم رسیده است. برای ایجاد تنوع روی کابینت های بسیار ساده و ارزان، با یک حاشیه قهوه ای رنگ آمیزی شده است تا با رنگ دیوار هماهنگی بیش تری پیدا کند. سطح میز و کابینت به رنگ چوب طبیعی است. برای جبران کمبود سطح کابینت، از ریل استیل برای آویزان کردن وسایل آشپزخانه استفاده شده، همین طور قفسه چند طبقه ای کوچکی در گوشه آشپزخانه برای قراردادن وسایل ضروری هم چون ادویه جات قرار گرفته است. روی زمین در کنار کابینت نیز قفسه ی پلاستیکی سه گوش سفید در چند طبقه جای داده شده است. سبد حصیری نه تنها با بافت و رنگ طبیعی، گرمی خوبی به آشپزخانه می دهد، بلکه محلی برای گذاشتن پیاز و سیب زمینی است.

آبی آسمانی رنگ مناسبی برای مدرن و امروزی کردن آشپزخانه است که هم روی کابینت ها و هم دیوار زده شده است. کاشی های سفید بالای کابینت ضمن ایجاد تضاد با آبی، آشپزخانه را روشن تر کرده است. کابینت های کهنه و قدیمی چوبی با رنگ آبی حال و هوای خوبی در این آشپزخانه پدید آورده و دستگیره های کهنه نیز با دستگیره ی استیل و براق تعویض شده است. سرامیک های روی کابینت، در واقع روی فورمیکای قبلی چسبانده شد است. شاید به نظر کار با سرامیک دشوار باشد ولی این گونه نیست و این سرامیک ها به صورت ورقه های بزرگ چسبانده شده روی کاغذ به فروش می رسد و به راحتی با چسب قابل اجرا و برای نظافت و زیبایی بسیار مناسب است. روی تعدادی از کاشی های سفید بین کابینت ها برای هماهنگی بیش تر طرح هایی مربع شکل نقاشی شده تا حرکت رنگ آبی را در سطح یکنواخت سفید اجرا کند. اجاق گاز و کتری برقی نیز به رنگ سفید هستند تا هماهنگی خوبی از سفید و آبی ایجاد شود. به کار بردن بعضی از ظروف استیل با دستگیره های استیل تلألو و درخشندگی به آشپزخانه می دهد.

منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=93311
يکشنبه 23/4/1392 - 14:51
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته