• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 15639
تعداد نظرات : 1110
زمان آخرین مطلب : 3866روز قبل
تزیینات و دکوراسیون

با سرد شدن هوا و تغییر رنگ برگ‌ها، درختان بلوط صدها میوه خود را هدیه خواهند داد. این هدایا را بپذیرید و از آن‌ها برای ساخت وسایل تزیینی مختلف و دکوراسیون پاییزی استفاده کنید.

1- شمع‌سازی

از کلاه میوه بلوط برای ساختن شمع استفاده کنید.

نخ شمع را وسط قرار دهید و موم را داخل کلاهک بریزید. شمع‌های زیادی را که به این طریق ساخته‌اید، برای نگه‌داری و تزیین داخل سبد چوبی بگذارید.

این نوع شمع به دلیل سبک بودن راحت روی آب می‌ماند.
چطور شمع مایع درست کنیم؟ /چطور شمعهای شناور بسازیم؟ /چطور از شمع‌‌های رنگی در دکوراسیون خانه استفاده کنیم؟

2- دکور میز

میوه بلوط، رایگان و تکمیل‌کننده میز شما خواهد بود. برای مناسبت‌ها، از میوه بلوط برای ساخت حلقه دستمال سفره استفاده و میز غذا را با آن تزیین کنید.

یک سیم نرم و قابل انعطاف را انتخاب کنید. میوه‌های بلوط را از وسط از دو جا با مته سوراخ کنید. سیم را از داخل میوه‌ها رد کنید و به شکل حلقه درآورید.

رنگ قرمز دستمال سفره در برابر این حلقه‌های قهوه‌ای گرمای خاصی به میز غذای شما خواهد داد.


3- آینه و قاب‌عکس

با توجه به اندازه قاب، تعداد کافی کلاه میوه بلوط جمع‌آ‌‌وری کنید. گردوخاک و کثیفی روی آن‌ها را با یک برس نرم پاک و تمیز کنید.

کلاهک‌ها را بر اساس اندازه دسته‌بندی کنید.

از داخل قاب با چسب داغ شروع به چسباندن آن‌ها کنید. این کار را به صورت ردیفی انجام دهید.

بگذارید چسب قبل از آویختن قاب کاملا خشک شود.

روی آن‌ها اسپری براق‌کننده بزنید و از داشتن قابی بادوام لذت ببرید.



4- مگنت

از میوه بلوط به عنوان مگنت یخچال استفاده کنید. کافیست تعدادی میوه بلوط را به صورت خوشه‌ای از قسمت کلاهک با چسب داغ به یک مهره بچسبانید.

با زدن یک آهن‌ربای باریک به پشت آن، یادداشت‌ها و عکس‌هایی را که در پاییز با خانواده یا دوستان خود انداخته‌اید، به یخچال بزنید.

می‌توانید با زدن برش طولی و چسباندن آهن‌ربا، از میوه بلوط به صورت تک نیز استفاده کنید.



5- آدمک

با کلاهک و بیضی بودن میوه بلوط شکل آدمک را در ذهن خود مجسم و اشکال فانتزی را روی آن پیاده کنید.

از ماژیک سیاه و اسپری براق‌کننده استفاده کنید.

برای زیباتر شدن کار، می‌توانید ابتدا میوه‌های بلوط را به دلخواه رنگ کنید. سبز یا نارنجی رنگهایی هستند که کار به زیبایی روی آن‌ها می‌نشیند.

از آدمک‌ها برای تزیین اتاق کودک استفاده کنید.

منبع :http://www.tak-tazin.blogfa.com/post-242.aspx
يکشنبه 23/4/1392 - 14:50
تزیینات و دکوراسیون

طرحهای شاد:

رنگ قرمز و صورتی بالشتکها و کاغذدیواری آبی با طرح شبکه ای زمینه جذابی را برای یک تاج تخت راه راه و بلند آماده کرده است.



چرا آنرا دوست داریم :

ترکیب قرمز و سفید و آبی ریسکی می باشد که در این اتاق شده است، متفاوت بودن و ترکیب رنگهای غیر منطقی که به نظر هماهنگ نیستند گاهی فضاهایی منحصر به فرد به وجود می آورند.

رنگ های گرم:

در این اتاق با انتخاب تخت خواب سورمه ای و کنار تخت هایی متفاوت کمی از حالت سنتی فاصله گرفته اما با انتخاب فرشی با طرح کلاسیک و عکسهای بالای تخت به تعادل رسیده است. گلهای تازه در اتاق توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

چرا آنرا دوست داریم :


اثاثیه بزرگ سایز این اتاق کوچک را بزرگتر نشان می دهد.استفاده از رنگهای گرم در وسایل و رنگ دیوار فضای دلنشینی را ایجاد کرده است.

به یاد دریا:

تخته های سفید و کاغذ دیواری آبی پررنگ ما را به یاد نیروی دریایی می اندازد و زمینه ای عالی برای تخت خواب الهام شده از دریا ایجاد می کنند.تزئینات کنار تخت و تصویرهای ساده در بالای تخت موضوع دریا را تقویت می کنند و مفروش استفاده شده کاملاً از شنهای ساحل دریا الهام گرفته شده است.

چرا آنرا دوست داریم :

این اتاق توسط عناصر بصری از جمله پالت رنگی مناسب و تزئینات متناسب با موضوع و البته بدون استفاده از فانوس دریایی به موضوع مورد نظر خود که دریا می باشد کاملاً نزدیک است.




استفاده ای عالی از اتاقک زیر شیروانی:


هنرهای کلاسیک و صنایع دستی موجود در اتاق گاه ویژگی اصلی یک اتاق می باشند. برای نگهداشتن احساس کلاسیک در اتاق زیر شیروانی، سقف با سفید رنگ آمیزی شده که بسیار با نوع معماری اتاق هماهنگ است تخت با رنگهای گرم در زیر پنجره قرار گرفته است.


چرا آنرا دوست داریم :

ترکیب سقف و تزئینات داخل اتاق احساس بسیار خوشایندی به فرد می دهد که این نشانه هماهنگی اجزای اتاق می باشد.







رنگ وطرح:

طرح گلدار زرد رنگ با طرح راه راه تخت و بالشتکهای گلدار نشان دهنده بی باک بودن چیدمان اتاق است و آن فضایی خاص و زیبا داده است.



چرا آنرا دوست داریم :

گاهی اوقات جای آن است که بسیار بی باک با طرح و رنگ بازی کرد.






گلدار و شکیل:


رنگ یاسی با سفید تخم مرغی به همراه دیگر رنگهای رنگ پریده حالتی جذاب برای یک اتاق خواب مطابق با مد روز می‌آفریند.کادرهای روی دیوار فضایی زیرکانه برای نصب قابهای کوچک و زیبا فراهم کرده است.طرح های روی بالشتک ها توجه را به خود جلب می‌کنند.
چرا آنرا دوست داریم :


زیبایی یک اتاق خواب به چیدمان زیبا و منحصر به فرد آن است نه به کارگیری اجناس گران قیمت .
خارج از قوانین:

تخت خواب مدرن به همراه عسلی هایش در کنار صندلی چرمین و فلزی جلوه خاصی دارند و رنگ هر دو که رنگهایی گرم دارند زیبایی آنرا دوچندان میکند.

چرا آنرا دوست داریم :

تابلوی بالای تخت در عین غیر معمول بودن به امروزی کردن اتاق کمک کرده است و فضایی منحصر به فرد ایجاد کرده است که می توانید با یافتن چنین آثاری فضایی این چنینی به اتاقتان بدهید.



پر کردن فضای خالی:

طرح سقف ساده و شیک می باشد اما عکس آن آدم غول پیکر چه؟؟ این تصویر بزرگ سایز مثلث جالبی با تخت و کفپوش ایجاد کرده و از نظر بصری جلوه ای خاص به اتاق بخشیده اند.

چرا آنرا دوست داریم :

فضاهای بزرگ نیازمند حرکتهایی بی باک می باشد. تصویر قاب شده ،آینه بالای تخت و تاج تخت هر کدام به نوبه خود حجم وسیعی از اتاق را به خود اختصاص داده اند و اتاق را به نحوی زیبا پر کرده اند.

منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=86997
يکشنبه 23/4/1392 - 14:50
تزیینات و دکوراسیون

رنگ به عنوان عنصری نمادین، معانی عمیق و درونی هر اثر و اجزای آن را به نمایش می‌گذارد؛ استفاده از رنگ برای به نمایش گذاشتن ارزش‌های درونی و زیبائی‌ها باعث شده است امروزه ارزش‌های بصری رنگ‌ها بیش از زمان‌های دیگر مورد توجه قرار گیرد. بر همین اساس، استفاده خلاقانه از رنگ در طراحی مبلمان و تزئینات داخلی فضای زندگی روزانه، می‌تواند به ریتم زندگی ما معنای عمیق‌تری بدهد.

رنگ‌ها در محیط و در مجاورت با یکدیگر، نمودهای متفاوتی از خود نشان می‌دهند زیرا تاثیر هر رنگ بر رنگ‌های دیگر، متفاوت است. بنابراین توصیف شخصیت و حالت رنگ‌ها در مجاورت یکدیگر و با توجه به زمینه‌ای که روی آن قرار گرفته‌اند معنا پیدا می‌كند و خاصیت و اثر واقعی هر رنگ، در یک ترکیب رنگی نمود می‌یابد.

در این مقاله سعی داریم شما را با دو رنگ مكمل آبی و نارنجی و تاثیر آنها بر روی یكدیگر آشنا كنیم.

رنگ آبی جزء یکی از رنگ‌های اصلی است و وقتی در کنار نارنجی که از ترکیب دو رنگ اصلی (زرد و قرمز) تشکیل شده قرار می‌گیرد، یک ترکیب مکمل زیبا به وجود می‌آورد.

رنگ آبی یک رنگ سرد است که به تنهائی احساس سردی را به محیط القا می‌كند اما زمانی كه در کنار رنگ نارنجی (یک رنگ ترکیبی داغ و گرم) قرار می‌گیرد، ترکیب زیبا و خیره‌کننده‌ای خلق می‌کند. در واقع این سردی و گرمی در کنار هم آرامش خاصی را در ذهن شما باقی می‌گذارند. آبی دارای تنالیته‌های مختلفی از جمله: آبی اطلسی، آبی اقیانوسی، آبی مایل به خاکستری، آبی سورمه‌ای و... است؛ همچنانكه نارنجی نیز دارای رنگ‌مایه‌های متفاوتی از جمله: نارنجی مایل به زرد،‌ نارنجی مایل به قرمز، نارنجی پرتقالی و... است كه تمام این تنالیته‌ها اگر به درستی در كنار یكدیگر تركیب شوند، می‌توانند منظره چشم‌نوازی به وجود آورند.

اگر محیطی که شما قصد دارید از این دو رنگ در آن استفاده کنید بزرگ است، می‌توانید از تنالیته‌های سیر (پررنگ) هریك از این دو رنگ بهره گیرید و در غیر این صورت، زمینه‌های روشن‌تر آنها را به کار برید تا محیطی بازتر برایتان مهیا شود.

بر روی آن کوسن‌های آبی اقیانوسی قرار گرفته است. برای چنین اتاقی بهتر است فرش كرم رنگ انتخاب كنید و برای پرده پارچه‌هائی به رنگ راه‌راه نارنجی و آبی بیاویزید. حال می‌توانید گرما و صمیمیت را در این محیط تجربه کنید. اگر می‌خواهید بر گرمای این محیط بیافزایید، می‌توانید کاسه‌ای چوبی را که داخل آن هلو، شلیل و زردآلو قرار دارد بر روی میز پذیرائی بگذارید.

رنگ آبی یک رنگ سرد است که به تنهائی احساس سردی را به محیط القا می‌كند اما زمانی كه در کنار رنگ نارنجی (یک رنگ ترکیبی داغ و گرم) قرار می‌گیرد، ترکیب زیبا و خیره‌کننده‌ای خلق می‌کند.


نارنجی، جزء رنگ‌های اشتها آور است كه می‌توانید از این رنگ در محیط آشپزخانه منزل‌تان استفاده کنید؛ اگر آشپزخانه شما کوچک و فاقد نور کافی است و در فصل زمستان برای شما مکانی سرد تلقی می‌شود، با به کارگیری رنگ نارنجی در لوازم و اثاثیه آشپزخانه، این سردی را به گرمائی سوزان تبدیل کنید.

پرده‌های چهارخانه نارنجی و زرد آشپزخانه را به همراه دیوارهای سفید رنگ و سقف نارنجی پرتقالی که لوستری سورمه‌ای در وسط آن نصب شده تصور كنید تا آرامش توام با گرمی را در این محیط به خوبی احساس كنید. وقتی بشقاب‌های آبی رنگ روی میز به همراه لیوانها و زیربشقابیهای نارنجی را در روی این میز بچینید بیشتر جذب این فضا می‌شوید و تمایل دارید تمام وسائل این آشپزخانه (دستمال آشپزخانه،‌ دستکش و...) را به رنگ نارنجی در آورید. برای اینكه زیبایی آشپزخانه‌تان را تكمیل كنید می‌توانید با شیشه‌ای كردن درِ یکی از کابینتها، ویترینی برای نمایش اشیاء سورمه‌ای و نارنجی پرتقالی تهیه كنید.

بازی با رنگ‌ها را در سایر فضاهای منزل نیز به كار برید و هراسی از كاربرد رنگ‌های جدید نداشته باشید. به عنوان مثال، اتاق نشیمن فضائی خصوصی و خودمانی است كه باید تا حد ممکن گرم و صمیمی باشد تا افراد خانواده را در کنار هم جمع کند. اتاق نشیمنی را تصور کنید که پرده‌های آن راه راه آبی و سبز باشد، دیوارهای اتاق به رنگ سفید، سقف آن به رنگ آبی روشن رنگ‌آمیزی شده و لوستر اتاق حصیری به رنگ قهوه‌ای روشن باشد، مبلمانی با پارچه‌های نارنجی در داخل اتاق و فرش تزئینی به رنگ تلفیقی نارنجی و آبی، بهترین انتخاب برای مبله كردن اتاق است كه علاوه بر ایجاد صمیمیت، آرامش را نیز به شما هدیه می‌دهد و می‌توانید ساعت‌ها بدون دغدغه و نگرانی به تماشای تلویزیون در یک محیط کاملا خصوصی بپردازید.

منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=108531
يکشنبه 23/4/1392 - 14:49
تزیینات و دکوراسیون

چیزهای کوچک می‌توانند تاثیر زیادی در دکوراسیون خانه داشته باشند. حتی در تغییرات عمده، اغلب چیزهای کوچک هستند که نقش پایانی داشته و تغییرات محسوسی ایجاد می‌کنند.



پس به جای کارهای پرهزینه، این بار به فکر راه‌های ارزان که فضا را مدرن و تروتازه می‌کنند، باشید. تنها چیزی که احتیاج دارید، چند روز تعطیلی و کمی پس‌انداز است تا متوجه تفاوت محسوس و غیر قابل باور آن شوید و از تغییرات کوچک به نتایج بزرگی برسید.


ببینید هر یک از کارهای زیر چه تغییر قابل توجهی در دکوراسیون شما ایجاد خواهد کرد. مطمئنا خود شما متوجه تازه شدن حال‌وهوای خانه و برطرف شدن جو خسته‌کننده و کسالت‌آور آن خواهید شد:



** شید آباژور‌ها را عوض کنید.



** لوستر جدید بخرید.



** قاب‌عکس‌ها یا قاب تابلوها را عوض کنید.



** عکس یا تصویر مورد علاقه خود را به صورت بنر یا پوستر چاپ و در معرض دید نصب کنید.



** رویه کوسن‌ها را تغییر دهید.



** جهت قرار گرفتن فرش را طوری عوض کنید که کفپوش یا پارکت معلوم باشد.



** ریخت‌وپاش‌ها را جمع کنید.



** صندلی اپن را عوض کنید.



** دستگیره دراور یا کابینت‌ها را نو کنید.



** حوله حمام و زیرپایی نو بخرید.



** برای آشپزخانه قلاب‌ یا گیره در نظر بگیرید.



** پایین پرده حمام را نواردوزی کنید.



** به پرده ،نوار جدید بدوزید.



** به فضای موجود گل وگیاه اضافه کنید.



** وسایلی مانند گلدان، مجسمه، شمع و عکس را فراموش نکنید.



** کارهای هنری را به جای آویزان کردن به دیوار تکیه دهید تا به‌راحتی بتوانید آن‌ها را جابه‌جا کنید.



** دمپایی‌های روفرشی را عوض کنید.



** برای اثرگذاری و گیرا شدن دکوراسیون گاهی اضافه کردن تابلو یا آبنما می تواند موثر باشد.



** از موکت‌های طرح‌دار و ارزان استفاده کنید.



** با برداشتن چادر مبل و نمودار شدن پایه‌ها، جلوه تازه‌ای به مبلمان خود بدهید.

منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=167958
يکشنبه 23/4/1392 - 14:49
تزیینات و دکوراسیون

دوكلمه حرف حساب درباره اهمیت نورپردازی در منزل

اگر اهل هنر هستید و هر از گاهی سراغی از موزه ها،كاخ ها و مكان های دیدنی می گیرید و از دیدن آنها، حس خوشایندی به شما دست می دهد؛ واگر برای بار دوم وسوم هم دوست دارید كه همان حس را تجربه كنید، مطمئن باشید كه عامل ا صلی این احساس به نوعی نورپردازی صحیح آن مكان هاست.

نورپردازی را جدی بگیرید، به خصوص با مشاهده اینكه كوچك ترین تاثیرآن، ایجاد میل ماندن در محیط است. علاوه بر محیط، هر ذهنی را با نور پردازی صحیح و زیبا می توانید بیارایید، یعنی با هرسبك از نورپردازی می توانید یك نوع حس را القاء كنید. شاید یادتان باشد خانه هایی را كه چندین نوع نورپردازی داشتند و شما در آنجا حس های گوناگونی داشتید. القاء هر حس دلپذیر و خوشایندی در دیگران به توسط نور، بزرگ ترین هنر برای یك هنرمند و یا یك هنردوست است.


● نورپردازی كلی


رایج ترین نوع نور پردازی، نورپردازی كلی است كه در اغلب خانه ها می توانید ببینید. این نور پردازی باعث حذف سایه ها می شود. وجود سایه ها در دراز مدت باعث خستگی و افسردگی اعضای خانواده می شود. اگر دوست دارید اتاقتان بزرگتر به نظر برسد، از نورپردازی شدید و یكنواخت(كلی) استفاده كنید كه بسیار موِثر است. در ضمن این نور حس رسمی بودن را هم القا می كند. حتما تا به حال برایتان اتفاق افتاده است زمانی كه مهمان های رسمی داشته اید و كل چراغ های خانه را روشن كرده اید، چه روز باشد، چه شب.

اگر مایلید یك فضای مناسب به سبك رسمی و سنتی كلاسیك داشته باشید، از نورپردازی چلچراغ ها و لوسترها استفاده كنید. دراین نوع نورپردازی، نور لوستر ها به سقف تابیده شده و از سقف به محیط پائین پراكنده می شود ومحیطی بسیار زیبا خلق می كند. بهتر است در این سبك از چراغ های دیواری هم استفاده كنید، چرا كه باعث هماهنگی نور بین دیوارها و سقف می شود و هر كدام مكمل یكدیگرند وتعادل نوری را در محیط ایجاد می كنند.


● نورپردازی ناحیه ای

نوع دیگر نورپردازی، نورپردازی ناحیه ای (منطقه ای) است. با این سبك نورپردازی می توانید بعضی اوقات به دلخواه خودتان سایه روشن را وارد محیط خانه كنید.


اگر دوست دارید نورپردازی خانه تان كامل و بی عیب و نقص باشد و در هر شرایطی یك نورپردازی متفاوت داشته باشید، می توانید در كنار نورپردازی كلی از نورپردازی ناحیه ای استفاده كنید.

خاصیت نورپردازی ناحیه ای این است كه اتاق را به چند فضای مختلف تقسیم می كند. از فضا و محیط بوجود آمده می توانید استفاده مخصوص به خود را بكنید، یعنی در هر زمان یك مقدار روشنایی معینی داشته باشید.


حتی می توانید به كمك آباژورها به فضای اتاقتان رنگ بدهید. از آنجا كه نورپردازی رنگی در خانه های ایرانی چندان متداول نیست، می توانید با گذاشتن آباژور در كنار مبلمان حسی جدید در محیط و اطرافیانتان ایجاد كنید. سعی كنید بافت و رنگ پارچه آباژوری كه انتخاب می كنید با بافت و رنگ مبلمان و پرده اتاق پذیرایی هماهنگی داشته باشد. اگر نور نورپردازی كلی را هم كم كنید و تنها با نور آباژور اتاق را روشن كنید، می توانید هماهنگی بین رنگ های مبلمان و پرده ها را ببینید.

در نورپردازی ناحیه ای می توانید از هالوژن ها هم استفاده كنید. هالوژن ها نور گرم دارند و نورهای گرم ، صمیمیت محیط را چند برابر می كنند.


اگر در قسمتی از خانه تان از نورهای ناحیه ای استفاده كردید، می توانید ببینید كه این نورها، پراكندگی و وسعت نور را ندارند و بسیار خطی و منطقه ای محیط را روشن می كنند. با استفاده از این خاصیت، می توانید ارزش مبلمان خانه و زیر مجموعه هایش را طبقه بندی كنید و با متمركز كردن نور به روی وسائلی كه دوستش دارید آن را نمایان تر جلوه دهید. اگر تابلوی زیبا و یا مجسمه های آنتیك دارید و دوست دارید آنها كاملا مشخص باشند، می توانید از هالوژن هایی در بالای آنها استفاده كنید.

از هالوژن ها بیشتر در حمام و توالت و در اطراف آینه استفاده كنید. اصل بسیار مهم نورپردازی در كنار آینه ها این است كه نور از سه طرف به آینه بتابد یعنی در اصل نور از سه سمت به شما می تابد و شما هر سه جهت چهره ی خودتان را می بینید.



هالوژن ها علاوه بر روشنایی كه دارند، بر زیبایی توالت و حمام نیز می افزایند. سه سمت آینه را با نورهای هالوژن تزئین كنید. این سبك نورپردازی از لحاظ كاربردی هم مهم است.

این را هم یادتان باشد كه حمام ها بعد از اتاق خواب برای تعویض لباس جایگاه دوم را دارند با این تفاوت كه با دقت بیشتری می توانید لباستان را بپوشید و آرایش كنید. برای اینكه نور در این مكان ها شدیدتر و همگراتر است. به همین دلیل سرویس ها تمیزتر به نظر می رسند.


آرایش كردن تنها به خانم ها اختصاص ندارد بلكه آقایان هم به محیطی با نور و شرایط مناسب برای تراشیدن ریش و درست كردن مو و یقه ی پیراهن نیاز دارند.

اولین جایی كه هم خانم ها و هم آقایان برای چك كردن آرایش و ظاهر خود استفاده می كنند، حمام است. برای ایجاد این شرایط مناسب حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید: نور حمام و توالت را از نورهای زرد انتخاب كنید چون نورهای سرد (كه شامل لامپ های كم مصرف و فلورسنت سفید است) خطوط چهره شما را از بین می برد. نور پردازی را در حمام وتوالت ها به دو دسته تقسیم كنید: یكی نورپردازی كلی كه نور از سقف به تمام محیط بتابد و دیگری نورپردازی ناحیه ای كه بیشتر در اطراف آینه كاربرد دارد.







● نورهای مخفی

گاهی در اتاق های پذیرایی دیده اید كه نور از یك خط ممتد در زیر چوب یا قسمتی از سقف به صورت مخفی به پرده ها می تابد. در این نورپردازی، چراغ ها و لامپ ها نباید معلوم باشد و تنها نور تابیده شده از آنها، قسمت دلخواهتان را روشن می كند. هدف در نورپردازی پرده ها باید عمدتا نمایان كردن بافت وجنس و رنگ آن باشد و اگر نورپردازی رنگی باشد، هدف اصلی برای ایجاد تعادل روحی و هماهنگی بین پرده و مبلمان خواهد بود.


از نورپردازی ناحیه ای مخفی نیز می توانید در سقف ها استفاده كنید. به گونه ای كه در چهار طرف سقف در زیر پوششی، نور به سمت دیوارها بتابد. در این نوع نور پردازی هر چهار طرف دیوار به طور یكنواخت روشن می شود ودر عین حال به جای نور مستقیم ، نوری داریم كه از برخورد با دیوار به محیط بازتاب می شود و بدین ترتیب نور با شدت كمتری محیط را روشن می كند.



● نورپردازی نقطه ای


از انواع دیگر نورپردازی، نورپردازی نقطه ای یا متمركز است كه بیشترین مورد مصرف آن در كابینت ها و بالای سینك آشپزخانه و در دكورها و قفسه ها ست.

اگر در حمام منزلتان قفسه ویا كابینت دارید حتما از این سبك نورپردازی در داخل ویا اطراف آنها استفاده كنید. اصل مهم دیگری كه در دكور منزل باید رعایت شود این است كه روشنایی باید به گونه ای باشد كه حتما داخل كابینت ها و قفسه ها و دكور ها به راحتی دیده شود. حتی می توانید در داخل آنها هم از هالوژن ها استفاده كنید.




● نور پردازی آشپزخانه

خانم های خانه دار بعد از اتاق پذیرایی، آشپزخانه است. اتاق پذیرایی برای یك خانه دار، بازگو كننده روحیه و سلیقه اوبه حساب میآید و آشپزخانه هم حیطه كاری اوست. اگر آشپزخانه هر خانه ای مطابق سلیقه و خواسته های خانم آن خانه باشد آرامش به كل خانه و اعضای خانواده منتقل می شود.


این روزها خانم ها مسئولیت هایی غیر از محیط خانه را بر عهده دارند كه باعث می شود وقت كمتری را در آشپزخانه بگذرانند ولی این موضوع كه آشپزخانه حریم خصوصی و كاری هر زن ایرانی است، از ذهن ایرانی ها پاك نمی شود.

نورپردازی آشپزخانه بهتر است طوری باشد كه همه ی محیط آشپزخانه را روشن كند وكمترین سایه ای هم به وجود نیاورد. اگر در هر قسمت از آشپزخانه نور مناسب نسبت به آن فضا را استفاده كنید، آشپزخانه به محیطی دلباز و تمیز تبدیل می شود كه همیشه در آنجا احساس آرامش دارید . سعی كنید در سطح تحتانی كابینت های دیواری از لامپ های فلورسنت استفاده كنید تا فضای روی كابینت های پایینی كاملا روشن شود. البته این لامپ ها را به گونه ای نصب كنید كه زیاد مشخص ودر معرض دید نباشند.


اگر فضایی خالی در آشپزخانه دارید، می توانید دكوری از جنس كابینت نصب كنید و وسایلی كه زیاد مورد استفاده تان نیست و یا وسایل تزئینی را در آن بگذارید. اگر داخل دكور را با نور هالوژن تزئین كنید، همیشه از نور تزئینی برخوردارید و فضای آشپزخانه را فانتزی تر می كنید.

اگر آشپزخانه از كابینت های چوب تیره و یا رنگ های تیره تشكیل شده، سعی كنید از ادغام نورهای زرد و نورهای سرد استفاده كنید و حس تعادل را به آن محیط ببرید. اگر هم بیشتر رنگ های روشن دارید، نور زرد به تنهایی برای آشپزخانه تان كافی است.

حقیقت این است كه با نورپردازی صحیح می توانید محیطی آرام و كنترل شده را به خانه هایتان ببرید.

منبع :http://www.persianpersia.com/lifestyle/ldetails.ph
يکشنبه 23/4/1392 - 14:48
تزیینات و دکوراسیون

در نظر گرفتن تزئینات دیواری برای اتاقها حسن ختام و مكمل دكوراسیون داخلی است. تزئینات دیواری توانایی آنرا دارند كه ظاهر یك اتاق را زیر و رو كنند. در واقع دیوارها در ایجاد هارمونی و تعادل در محیط نقش بسزایی را ایفا می كنند.


انتخاب بر اساس استیل شخصی

شیوه زندگی شما مبین حالات، مدل، و نوع چیدمان منزل شماست. از اینرو تزئیناتی كه برای دیوارها انتخاب می كنید نیز باید منطبق بر میل و سلیقه شخصی شما باشند. كسی شما را مجبور نمی كند كه آخرین مدل محصولاتی كه به بازار عرضه می شوند را بخرید. بنابراین همیشه گزینه ای را انتخاب كنید كه واقعاً آنرا دوست می دارید و برایتان جذاب است. باید از اشیاء پیرامون خود لذت ببرید پس فقط به مد روز نگاه نكنید و چیزی را كه دوست دارید بخرید.

چرا باید دیوارها را تزئین كنم؟

شاید این نقل قول از پابلو پیكاسو به گوشتان خورده باشد: "هنر غبار روزمرگی ها را از روح شما می زداید"؛ تزئینات دیواری خانه شما را تبدیل به یك مكان خوشایند برای كلیه افراد خانواده می كنند.

تزئینات زرد رنگ انرژی و نشاط را القا می كنند و رنگ آبی برای ایجاد آرامش مناسب است.

اتاق به اتاق – كاربرد

دیوار هر اتاق را می بایست متناسب با دكوراسیون همان اتاق تزئین كنید. به این منظور ابتدا باید از خود بپرسید كه چه انتظاری از آشپزخانه، نشیمن، خواب و یا هر اتاق دیگری دارید. به عنوان مثال نصب تابلوی جنگل پر از حیوان در آشپزخانه ایده هوشمندانه ای به نظر نمی رسد.

رنگ

وقتی به مورد استفاده پی بردید، نوبت به انتخاب رنگ است. رنگ وسیله زینتی نیز می بایست با كاربرد و دكوراسیون اتاق همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال تابلو ها و تزئینات زرد رنگ انرژی و نشاط را القا می كنند و رنگ آبی برای ایجاد آرامش مناسب است.

در اتاق های طویل و باریك نصب یك تابلوی دیواری پهن كل فضا را عریض تر نشان می دهد.
مدل و استیل كلی

زمانیكه كاربرد و رنگ تزئینات مشخص شد، نوبت به سبك و مدل وسیله زینتی می رسد. تزئینات دیواری دارای انواع و اقسام مختلفی هستند، اما اگر بخواهیم یك جمع بندی سرانگشتی داشته باشیم می توانیم آنها را در چند گروه زیر خلاصه كنیم:

- سنتی – استفاده از رنگ های موجود در طبیعت، تصاویری از مناظر طبیعی به صورت افقی

- كلاسیك – قاب های شكیل و معمولاً چوبی، تصاویر كاملاً رسمی

- مدرن - قاب های فلزی تیره رنگ، بكارگیری آمیزه ای از سیاه و سفید در تصویر



نصب و چیدمان

نحوه نصب، سازماندهی و ترتیب چیدمان آثار هنری دیواری نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. یك تابلوی بزرگ در وسط دیوار می تواند هسته مركزی ایجاد كند و نظر همه را به خود جلب نماید. برای زیباتر شدن می توانید یك صندلی راحتی با تعداد زیادی كوسن یا یك میز كنسول با گلدان زینتی را در زیر اثر هنری قرار دهید. نمونه های دیگر به ترتیب اتاقهای باریك و ورودی های تاریك هستند. در اتاق های طویل و باریك نصب یك تابلوی دیواری پهن كل فضا را عریض تر نشان می دهد. همچنین مجموعه ای از آینه های دیواری در اشكال مختلف كه بر روی دیوار یك ورودی تاریك نصب شوند، فضا را روشن تر نشان می دهند.





شیوه های مختلف نصب آثار هنری

* افقی - برای دیواری كه می خواهید كشیده تر به نظر برسند.

* عمودی - برای دیواری كه می خواهید بلند تر به نظر برسند.

* رئوس مربع – برای ایجاد نقطه كانونی. همچنین می توانید بالای تخت خواب یا میز نهارخوری از این مدل چیدمان استفاده كنید.

* بی تناسب - البته خیلی هم بی تناسب نیست و می بایست در موقع انتخاب آنها را دسته بندی كنید و بعد هر یك از آنها را به صورت تصادفی روی دیوار نصب كنید. برای نصب گروهی تابلو ها در سایز های مختلف ابتدا از برجسته ترین و بزرگ ترین كار شروع كنید و سپس مابقی را در اطراف آن بچینید.



نكات ضروری در نصب تزئینات دیواری

1- تابلوهای گروهی در یك سایز و شكل را به صورت افقی یا عمودی نصب كنید.

3- محل نصب باید هم طراز نقطه دید باشد. به این معنا كه تابلوها را نه خیلی بالا نه خیلی پایین نصب كنید. در واقع باید جایی نصب شوند كه به راحتی در معرض دید چشم ها باشند.

4- با نصب نورهای موضعی در بالای آثار هنری دیواری توجه بیننده را بیشتر به آنها جلب كنید.

5- از محكم شدن تابلو و سایر تزئینات به دیوار اطمینان حاصل كنید. تابلو ها و قاب های بزرگتر و سنگینتر را به دیوار پیچ كنید.

منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=113923
يکشنبه 23/4/1392 - 14:47
تزیینات و دکوراسیون

به نظر می‌رسد باز کردن وسایل بعد از اسباب‌کشی تمامی ندارد. بعد از مرحله پراسترس و خسته‌کننده جابه‌جایی و رسیدن به خانه جدید، اگر دوست دارید هرچه سریع‌تر و راحت‌تر هر چیزی را در جای مناسب قرار دهید از روش زیر استفاده کنید.

هر چه زودتر بدون استرس وسایل را باز کنید، زودتر به آرامش می‌رسید. برای این منظور:

ابتدا تصمیم بگیرید که مبلمان و وسایل بزرگ بهتر است در کجا قرار بگیرند؟

- هیچ‌وقت بدون مشخص کردن جای وسایل، آن‌ها را باز نکنید. این کار باعث می‌شود ماه‌ها در داخل جعبه‌های باز شده به دنبال وسایل متفرقه و مختلف بگردید.

- برای باز کردن برنامه‌ریزی داشته باشید. بهترین حالت باز کردن وسایل در مدت یک هفته خواهد بود.

- بعد از برگشتن از کار روزانه و کمک گرفتن از کسی برای نگه‌داری از کودکتان، شروع به باز کردن وسایل کنید.

- از فرزند بزرگ‌تر خود در این راه کمک بگیرید. می‌توانید این کار نفس‌گیر را بین اعضاء خانواده تبدیل به کاری سرگرم‌کننده کنید. با یک برنامه‌ریزی مطمئن باشید هریک از اعضاء خانواده در این راه به شما کمک خواهند کرد. از آن‌ها بخواهید هر روز دو یا سه جعبه را باز کنند.

-جعبه‌های پرکارتر مانند ظروف غیرضروری آشپزخانه یا وسایل گاراژ را به آخر هفته موکول کنید.

- فراموش نکنید وسایل مورد نیاز و ضروری را ابتدا باز کنید. موقع بسته‌بندی، کارتن‌هایی که ابتدا باید باز شوند را مشخص کنید و روی آن‌ها بنویسید: ضروری یا اول باز شود یا با زدن علامتی خاص اولویت آن‌ها را مشخص کنید. وسایل ضروری شامل ملحفه‌ها، وسایل حمام و آشپزخانه و بعضی از لباس‌ها خواهند بود. باز شدن وسایل لازم، زندگی را در طول مدتی که در خانه جدید کاملا مستقر شوید، کمی راحت‌تر می‌کند.

- هنگام باز کردن کارتن‌ها، فهرستی از محتویات داخل آن را با خود به همراه داشته باشید تا وسایل را راحت‌تر پیدا کنید.

- گیج و عصبی نشوید. بالاخره همه چیزها باز شده، در جای مناسب قرار خواهند گرفت.

- وسایل را اتاق اتاق باز و از آشپزخانه و حمام شروع کرده و تا اتاق‌خواب‌ها و اتاق بچه‌ها ادامه دهید.

- به محض این که هر کس به وسایل شخصی خود دسترسی پیدا کرد، سراغ وسایل بقیه جاها مثلا اتاق پذیرایی، راهرو و ... بروید. بار دیگر تاکید می‌کنیم که از سایر اعضاء خانواده کمک بگیرید و خانه جدید را با کمک هم و در کنار هم بسازید.

- اگر طرح خاصی از چیدمان در ذهن داشته باشید، قرار دادن مبلمان در جای خود راحت‌ترین کار خواهد بود. اگر در این کار مطمئن نیستید، از دیگران نظر بخواهید.

- قبل از باز کردن وسایل، لوازم ضروری مانند چاقو، پیچ‌گوشتی، میخ، چکش و سطل آشغال را آماده کنید تا به‌راحتی چسب‌ها را باز کرده، تابلوها را به دیوار زده و کارتن‌های خالی را دور بریزید.

- در صورتی که فکر می‌کنید کار جابه‌جایی وقت و انرژی زیادی از شما خواهد گرفت و از نظر مالی مشکلی نداشته و در مضیقه نیستید، از شرکت‌های خدماتی برای فرستادن نیرو کمک بگیرید. با این کار در وقت خود صرفه‌جویی کرده، این روزها را راحت‌تر می‌گذرانید.

منبع :http://www.kamranieh.com
يکشنبه 23/4/1392 - 14:47
تزیینات و دکوراسیون

وقتی تصمیم می گیرید دكوراسیون منزل را تغییر دهید بی تردید باید به عوامل و عناصر متعددی در یك اتاق بیندیشید و برنامه ریزی قابل اجرا و مناسبی جهت مقابله با محدودیت های گوناگونی كه در برابر شما وجود دارند داشته باشید. علاوه بر یافتن راه حلی عملی برای هر یك از موانع، باید در فكر هماهنگی و رابطه صحیحی میان این راه حل ها نیز باشید تا در آخر، نتیجه كار شما مجموعه ای درهم، شلوغ و ناهمگون نباشد. از این رو از زمان و انرژی كه جهت برنامه ریزی اولیه برای تغییر دكوراسیون یك اتاق صرف می كنید پشیمان نخواهید شد.

مخارج مادی و همچنین محدودیت های ناشی از ویژگی های معماری یك اتاق، اغلب دو محدودیت اصلی در تغییر دكوراسیون محسوب می شوند. محدود بودن بودجه گرچه مانعی در جهت انتخاب بسیاری از وسایل و روش های تغییر دكوراسیون است اما از آنجا كه شما را به فكر وامی دارد تا به راه حل های كمی دور از ذهن تر نیز بیندیشید خود می تواند بخشی از لذت ایجاد این تغییرات در منزل باشند. زمانی كه شما مبلغ مشخصی را به عنوان بودجه مورد نظر برای اجرای تغییرات دكوراسیونی منزلتان در نظر می گیرید لازم است این بودجه را میان عوامل مختلفی كه قرار است تعویض شوند و یا به شكلی تغییر یابند تقسیم كنید و به راه هایی بیندیشید كه از بودجه مورد نظر به بهترین شكل و بیشترین میزان بهره ببرید.

یكی دیگر از عوامل ثابت و تأثیر گذار در دكوراسیون، ویژگی های معماری غیرقابل تغییر اتاق و میزان نورگیری آن است. مثلاً بزرگی و كوچكی یك اتاق یا نورگیری خوب یا تاریكی آن ویژگی هایی هستند كه به راحتی قابل تغییر نیستند و شما فقط می توانید با انتخاب صحیح رنگ ها و سایر لوازم دكوراسیونی تأثیرات بصری بر روی آنها داشته باشید.
در تصاویر اتاقی را بعد از تغییرات دكوراسیونی آن ملاحظه می كنید كه پس از تغییرات نمایی كاملاً متفاوت یافته است. در این فضا كه به عنوان اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می گیرد علاوه بر مبلمان راحتی و تلویزیون یك جعبه محتوی اسباب بازی هم جای گرفته است. مبلمان اتاق با پارچه صورتی پررنگ پوشانده شده است و پنجره نیز پرده ای از همان پارچه دارد.

پنجره كوتاه چهارگوش در فرورفتگی دیوار قرار گرفته است و در این فرورفتگی یك مبل و یك جعبه محتوی اسباب بازی جای داده شده اند. رنگ كرم دیوارها در كنار موكت سبز تیره و مبلمان صورتی تركیبی كسالت آور یافته اند.
طراح پیش از هرچیز رنگ دیوارها را از کرم به زرد روشن و كفپوش موكت را به كفپوش چوبی تغییر داده است. انواع سایه های رنگ زرد، رنگی مناسب برای پوشش دیوار در اغلب فضاهای منزل هستند. زیرا این رنگ از انرژی و شادابی خاصی بهره مند است كه حتی تاریك ترین و كسالت آورترین اتاق ها را نیز روشن و پرانرژی می كند ضمن آن كه به فضا، گرمی و صمیمیت می بخشد.

شومینه در این جا با رنگ تیره رنگ آمیزی شده است ( عکس شماره 1 ) و با تعدادی شمع و یك گلدان گل سبز زینت یافته و به كانون توجهی در اتاق تبدیل شده است. پركردن شومینه با برگ های سبز طبیعی یا مصنوعی و یا انواع شمع ، از روش های مناسب استفاده تزیینی از شومینه در فصل گرماست. در دو طرف شومینه دیوار كمی عقب نشینی دارد كه طراح به بهترین شكل از آنها سود برده است و با ساخت و نصب جعبه های چوبی در این بخش از دیوار فضای كافی و مناسب را جهت به نمایش گذاشتن وسایل دكوراسیونی ظریف كه باید از محوطه بازی بچه ها دور باشند تأمین كرده است. علاوه بر این وسایل، جعبه های چوبی تلویزیون را نیز در خود جای داده اند. این جعبه ها در اندازه های متفاوت و از چوب MDF ساخته شده اند و با رنگ كرم رنگ آمیزی شده اند (با ارتفاع بین 30 تا 60 سانتی متر) و سپس بدون رعایت ترتیب خاص و قرینه ای در فرورفتگی دیوار در دو سوی شومینه نصب شده اند. ترتیب غیرمنظم این جعبه ها در دو طرف شومینه نوعی بافت و جذابیت بصری بر روی این بخش از دیوار ایجاد می كند و خطوط صاف و هندسی این جعبه ها نمایی مدرن به اتاق می بخشد.
یك جعبه دیگر از MDF با ابعادی به اندازه عقب نشینی دیوار در محل قرار گرفتن پنجره ساخته شده است این جعبه نه تنها اسباب بازی های كودكان را در خود جای داده بلكه با یك تشك ابری و چند كوسن به یك نیمكت دو نفره تبدیل شده كه ضمن افزایش جای نشستن در اتاق، اسباب بازی ها را نیز به روشی هوشمندانه در خود پنهان كرده است. تشك ابری به در جعبه چوبی چسبانده شده تا هنگامی كه در جعبه باز و بسته می شود از آن جدا نشود.

مبلمان راحتی قبلی با تعویض روكش، نمایی جدید یافته است. در بسیاری از موارد اگر اسکلت چوبی یا فلزی مبلمان شما هنوز محكم و سالم است تنها با عوض كردن پارچه روكش آن می توانید صاحب مبلمانی نو و جدید شوید و نیازی نیست با صرف هزینه بیشتر كل مبلمان را عوض كنید. ممكن است حتی روكش مبل را به صورتی بدوزید كه مثل پیراهن مبل از آن جدا شود و به راحتی شسته و تمیز شود. به خصوص این ویژگی برای مبل هایی كه روكش روشن دارند راهكاری مناسب و كارآمد است. در این جا روكش كرم رنگ ساده برای مبلمان انتخاب شده كه با فضای روشن اتاق هماهنگی كامل دارد.

میز دو طبقه وسط اتاق نیز با تغییر كوچكی در میان اتاق جای داده شده است. طبقه پایین نیز بریده شده و به جای آن دو لوله فلزی نقره ای رنگ به صورت متقاطع در زیر میز نصب شده اند. رنگ میز هم به آن بافتی شبیه سنگ بخشیده است. این بافت در جاشمعی های روی میز و همچنین قاب های چوبی نصب شده به دیوار تكرار شده است.


برای پوشش پنجره ها به جای پرده های بلند و معمولی كه نصبشان بر روی پنجره های زاویه دار با فرم پنجره این اتاق مشكل است از سایبان یا شیدSHADE استفاده شده كه تنها روی قاب پنجره را می پوشانند. انتخاب سایبان به جای پرده، امكان نشستن و استفاده از نیمكت داخل فرو رفتگی پنجره را نیز فراهم می كند ضمن آن كه نمایی مدرن به اتاق می بخشد.

همانطور که می دانید بیشترین تأثیر گذاری در این تغییر دكوراسیون شامل تغییر رنگ كلی اتاق و مجموعه رنگی به كار رفته در آن است. همچنین با یك برنامه ریزی صحیح بدون صرف هزینه بسیار زیاد از ویژگی های غیر قابل تغییر اتاق -مانند عقب نشینی دیوارها- به بهترین نحو استفاده شده و آنها را به ویژگی های چشمگیر اتاق تبدیل كرده است.


منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=16230&Keyw
يکشنبه 23/4/1392 - 14:46
تزیینات و دکوراسیون

یکی از جذاب‌ترین و لذت‌بخش‌ترین شیوه‌های استفاده از گل‌ها و گیاهان، به كارگیری آنها در چیدمان داخلی و خارجی خانه است؛ به عنوان مثال برای مرزبندی بین دو حیاط کنار هم، مشخص کردن مسیر حرکت، ایجاد سایه‌بان، پوشاندن گوشه دیوارها یا نماهای تیز و خشن، ایجاد محیطی آرامش‌بخش و زیبا، زیباسازی محیط داخلی خانه‌ها و… گیاهان نقش عمده‌ای دارند. اما گاهی کاربرد نابجای گیاهان می‌تواند هارمونی چیدمان را به هم زده و از زیبایی آن بکاهد. بنابراین برای ایجاد هارمونی مناسب، با استفاده از اطلاعات جدول رنگ‌ها، سردی و گرمی و تاثیر آن‌‌ها بر روحیه افراد می‌توانیم دكوراسیون را تغییر دهیم.

برای مثال استفاده از رنگ‌های تند و درخشان در كنار یک رنگ تیره، تصویری ماندگار در ذهن ایجاد می‌کند. تقسیم‌بندی رنگ‌ها به دسته‌های سرد و گرم به دلیل تاثیری است که بر روح و روان افراد می‌گذارند.

رنگ‌هایی که در نزدیكی رنگ قرمز قرار دارند، رنگ‌های گرم نامیده می‌شوند که محرک سیستم عصبی‌اند، احساسات ما را قوت می‌بخشند و تشدید می‌کنند و گاهی هم عامل خشم و عصبانیت می‌شوند. این رنگ‌ها در همان برخورد نخستین، تعداد ضربان قلب، هیجانات و همچنین توان انتقال سلول‌های انرژی‌زا را در بدن افراد افزایش می‌دهند. رنگ‌های اصلی زرد و قرمز یا ترکیباتی از قبیل نارنجی، بنفش متمایل به قرمز از جمله رنگ‌های گرم هستند. رنگ‌های گرم برای مكان‌های ورزشی و شاد و محیط‌های کاری که نیاز به شادابی و طراوت زیاد دارند گزینه مناسبی هستند.



رنگ‌های سرد، در حدود ناحیه رنگ آبی قرار می‌گیرند. این رنگ‌ها آرام‌بخش هستند و حس لطافت و کم‌تحرکی را به فرد القا می‌کنند، از طرفی باعث حس بی‌تفاوتی و غم نیز می‌شوند. این رنگ‌ها که ترکیباتی از قبیل سبز- آبی (فیروزه‌ای)، سبز، بنفش متمایل به آبی (بنفش- آبی) و آبی را دارند، باعث پایین آمدن فشار خون و کاهش سرعت تنفس و ضربان قلب می‌شوند. رنگ‌های سرد انتخاب خوبی برای محیط کار و اتاق خواب هستند. رنگ سبز که معمولا در گیاهان دیده می‌شود، استرس را كاهش می‌دهند. حتی بعضی تحقیقات نشان داده‌اند که رنگ سبز و آبی تاثیر مثبتی بر یادگیری دارند.


هنگامی كه در دکوراسیون از منحنی‌ها و زاویه‌های نرم استفاده كرده‌ایم، گیاهان گوشتی که معمولا برگ‌های نرم، ضخیم و بدون زاویه دارند ترکیب چشم‌نوازی ایجاد می‌کنند.



رنگ‌های خنثی مانند سیاه، سفید، خاکستری، بژ و قهوه‌ای از ترکیب رنگ‌های دیگر به‌وجود می‌آیند. انتخاب رنگ‌های خنثی و استفاده زیاد از آن‌ها در علم روانشناسی نشانه‌ای از نگاهی منفی به زندگی است. اما این رنگ‌ها خصوصیات مثبتی هم دارند مثلا بهترین انتخاب برای فضاهای آموزشی هستند که در آن به تمرکز زیاد نیاز است.



برای داشتن دكوراسیونی جذاب، باید میان بافت و رنگ هماهنگی ایجاد کنیم و برای این تناسب نیز گیاهان گزینه بسیار مناسبی هستند. به عنوان مثال شما در اتاقتان از مبلی استفاده كرده‌‌اید که طرح‌هایی با خطوط تیز و زاویه‌دار دارد، در این صورت می‌توانید گیاهی انتخاب كنید که با خطوط هماهنگی داشته باشد. گیاهانی مانند سانسوریا، یوکا، سجافی (گندمی)، فونیکس (نخل زینتی)، آلوئه، برگ خنجری و سایر گیاهانی که برگ‌های زاویه‌دار و تیز دارند گزینه‌های مناسبی هستند.



برای چیدمانی که در آن از نقاط و خطوط تاریک و روشن استفاده شده است، می‌توان از گیاهانی مثل پتوس ابلق، آگلونما، دیفن باخیا، برگ بیدی (زبرینا)، پیرومیا (انواع ابلق)، پیله‌آ و امثال آنها استفاده کرد.



هنگامی كه در دکوراسیون از منحنی‌ها و زاویه‌های نرم استفاده كرده‌ایم، گیاهان گوشتی که معمولا برگ‌های نرم، ضخیم و بدون زاویه دارند ترکیب چشم‌نوازی ایجاد می‌کنند.



علاوه بر بافت و شکل گیاه، از رنگ نیز غافل نشوید. برگ گیاهان، تنوع رنگی بسیاری دارند، حتی حضور یا عدم حضور نور هم روی رنگ آن‌ها تاثیر می‌گذارد. گیاهان در صورتی بر زیبایی خانه می‌افزایند كه شرایط نگهداری درست گیاهان را بدانیم. در مقاله بعد چند گیاه با شرایط نگهداری آسان را برایتان معرفی می‌کنیم، توجه به این اصول می‌تواند هماهنگی لازم را برای طراحی‌های منحصربه‌فرد و خلاقانه ایجاد كند.



نشریه منزل

تنظیم برای تبیان : کهتری

منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=139123
يکشنبه 23/4/1392 - 14:45
تزیینات و دکوراسیون

پایه و اساس دکوراسیون برای جشن معمولا برای همه جشن ها یکــسان است. تنهایی چیزی که تغییر میکند موضوع آن است.

دکوراسیون برای جشن
پایه و اساس دکوراسیون برای جشن معمولا برای همه جشن ها یکــسان است. تنهایی چیزی که تغییر میکند موضوع آن است. چه جشن تولد باشد چه جشن مجردی روش و طریقه دکوراسیون تغییر می کند. هدف اصلی تمام دکوراسیون ها این است که فضا را به اندازه کافی برای همه بدون اینکه اذیت شوند جشن بگیرند، راحت کند. دکوراسیون باید طوری باشد که حال و حوای جشن را منعکــس کند.
خوب شما شما تصمیم گرفتید که برای جشن دوستان صمیمیتان یا خانواده تان را دعوت کنید. بسیار هیجان زده هستید که چه خواهد شد. اگرچه برای همه چیز تصمیم گرفته اید ولی هنوز تصمیمی برای دکوراسیون نگرفته اید. می خواهید جشن شما بسیار خواص باشد چیزی باشد که برای مدت ها در یاد یماند. ایده های ما در رابطه با دکوراسیون جشن به طور قطع راهنمای خوبی برای شما خواهند بود. این ایده ها ساده بوده و به تلاش و زحمت زیادی نیاز ندارد.




ایده هایی برای دکوراسیون جشن
• نکته اصلی در دکوراسیون که باید برای هر جشنی در ذهن بماند فضای موجود است. هر چه فضا بیشتر دکوراسیون راحتر تر و بهتر خواهد بود.

• باید به حال و هوای جشن نیز توجه کنید. اگر جشن برای کودکان بود دکوراسیون باید کودکانه و جذاب باشد اما اگر برای بزرکــسالان بود می توانید از تابلو ها و نقوش با توجه به نوع جشن استفاده کنید.

• تا آنجایی که امکان دارد دکوراسیون را شلوغ نکنید. دکوراسیون کم و خلوت خیلی بهتر از دکوراسیون در هم و بر هم است.

• لوازم دکوراسیون را با ظرافت انتخاب کنید.لازم نیست که از لوازم استفاده کنیم که با حال و هوای جشن همخوانی ندارند.

• از خریدن لوازم گران قیمت برای جشن خود داری کنید زیرا آنها بعد از جشن استفاده نمی شوند، بنابراین بهتر است که اقتصادی کار کنید و فقط اگر بودجه زیادی دارید لوازم گران قیمت بخرید.

• نباید از وسایل بزرگ مانند مبلمان سنگین و بزرگ در جشن استفاده کنید. باید فضای کافی برای حرکت در جشن وجود داشته باشد.

• در جشن روشنایی مهمترین اصل است. بنابراین، توجه کنید که چه نوری بیشتر با جشن شما هم خوانی دارد.

• یک فرش زیبا در اتاق جشن همیشه زیبایی اتاق را چند برابر می کند.


منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articl
يکشنبه 23/4/1392 - 14:45
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته