• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 15639
تعداد نظرات : 1110
زمان آخرین مطلب : 3869روز قبل
تزیینات و دکوراسیون

حمام یکی از مهم ترین عناصر معماری هر خانه ای است . در گذشته حمام نه فقط محلی برای استحمام ، بلکه جایی برای انبار کردن لوازم و وسایل کهنه بود . این روزها دیگر حمام محل آرایش و پیرایش جسم و روح تلقی می شود . حتی گاهی استراحت فردی از همین نقطه شروع می شود .بعضی از حمام های امروزی کاربری های تجملی و رفاهی زیادی نیز دارند : استخرهای کوچک ، سونا و جکوزی برای تفریح و سلامت اعضای خانواده در این فضا قرار داده می شود . بعضی دیگر از حمام های امروزی که در آپارتمان های کوچک وجود دارند ، از ابعاد کوچک تری برخوردارند . کاربری این دسته از حمام ها برای رفع خستگی روزانه و سلامت و پاکیزگی جسم هستند . مهم نیست که ابعاد حمام شما بزرگ یا کوچک است بلکه مهم این است که از این فضا بهترین استفاده را برای آرامش جسم و روح خود به عمل آورید .

عناصر مهمی که در خلق یک حمام زیبا و بی نقص وجود داردعبارت است از : کفپوش مناسب ، پوشش دیواری ، استفاده از هواکشی با قدرت مناسب برای تخلیه ی بخار ، کابینت هایی برای قرار دادن حوله و دیگر لوازم جانبی ، انواع بافت ها و رنگ ها. با انتخابی صحیح از تمامی این مجموعه به فضای دلخواه که آرامش شما را برقرار کند دست می یابید .


انتخاب دکوراسیون مناسب برای حمام
به هنگام انتخاب کفپوش مناسب برای حمام نکاتی مانند کیفیت ، سایز ، رنگ ، الگو ، طرح و بافت را باید در نظر داشته باشید . بهترین انتخاب زمانی صورت می گیرد که قسمتی از کف حمام را که بسیار توی چشم است با آن کفپوش مورد علاقه دکور کنید ( یعنی در ابتدا آن را نصب نکنید ) سپس اگر نوع ، طرح و رنگ را پسندیدید ، آن را برای نصب در کل حمام انتخاب کنید .تنها بایک امتحان کوچک این امکان برای شما به وجود می آید که از انتخابی که کردید ، ناراضی و پشیمان نشوید .
از بهترین گزینه های انتخابی برای کفپوش حمام ، سرامیک است . چرا که به راحتی تمیز می شود ، در برابر آب مقاوم و از لحاظ طرح و رنگ هم بسیار متنوع است .استفاده از سرامیک های شیار دار در اطراف وان بسیار توصیه می شود چرا که به هنگام خیس بودن کف حمام این دسته از سرامیک ها امنیت بالاتری را فراهم می کنند ، یعنی میزان سر خوردگی را کمتر می کنند .بهتر است برای داشتن حمامی با ایمنی بالا ، در اطراف وان و زیر سینک روشویی از کفپوش های دو لایه حاوی لاتکس استفاده کنید . این کفپوش ها توسط لاتکس زیرین به کف حمام نصب می شود و لایه ی بیرونی که دارای بافت ناهموار است میزان سر خوردگی را کاهش می دهد .با رعایت این چند نکته می توانید شاهد آن باشید که میزان آسیب دیدگی در حمام به صورت چشمگیری کاهش پیدا می کند .
در حمام هایی که کف آن شیب زیادی دارد بهتر است موزائیک هایی با سایز کوچک نصب کنید تا هم شیب کمتر به نظر رسد و هم شکستگی و آسیب دیدگی در بین موزائیک ها به وجود نیاید .
می توانید ردیف یا ردیف هایی از این موزائیک ها را طرحدار انتخاب کنید تا دکور حمام شما دارای بافت و رنگ باشد . بهتر است این ردیف ها رنگی متضاد و متفاوت نسبت به رنگ زمینه داشته باشد . اگر کفپوش از سرامیک های سفید و روشن پوشیده شده است بهتر است رنگ قرمز ، زرد و آبی را برای ردیف ها انتخاب کنید . توجه داشته باشید که رنگ زمینه اگر سفید باشد ، حمام را به فضایی نورانی و وسیع مبدل می سازد .
در سبک ویکتورین استفاده از سرامیک های طرح دار و گلدار بسیار رایج است . استفاده از سرامیک هایی با طرح گل می تواند فضایی آرام بخش و شاعرانه خلق کند . در این سبک معمولا از رنگ های آبی روشن ، سبز روشن و صورتی کمرنگ استفاده می شود .
در سبک مدرن استفاده از سرامیک هایی به رنگ سفید و با ادغامی از رنگ های تند و گرم بسیار رایج است . رنگ سرامیک برای آرامش بخشیدن به شما و برقراری محیطی سرشار از انرژی بسیار مهم است .پس بهتر است رنگی را انتخاب کنید که هم روشن باشد و هم با روحیات شما و اعضای خانواده سازگاری داشته باشد . استفاده از رنگ های مورد علاقه در حمام باعث می شود که علاوه بر آرامش بخشیدن به شما روزی تازه و پر انرژی را شروع کنید . اگر سبک های شلوغ را می پسندید از رنگ های هلویی و زرد درخشان استفاده کنید . این رنگ ها فضا را شلوغ تر و پر اثاثیه تر نمایان می کنند . اگر می خواهید که حمام شما بزرگ تر از آنچه هست نمایان شود بهتر است از رنگ های طبیعی برای سرامیک ها استفاده کنید . بهترین توصیه ی دکوراتورها استفاده از سرامیک هایی به رنگ سفید و بژ و گاهی زرد و کرم بسیار روشن است که به خوبی نور را منعکس می کند و فضا را بزرگ تر جلوه می دهد .
اگر حمامی بزرگ و عریض دارید بهتر است از رنگ های تیره استفاده کنید تا کوچک تر و گرم تر به نظر برسد . استفاده از لوازم جانبی مانند تابلوهای تزئینی و دکورهای چوبی در این حمام ها باعث می شود که فضا کوچک تر و گرم تر جلوه کند . استفاده از حوله های طرحدار و پوشش دیواری نقش دار ، محیط حمام را به جایی دنج و گرم تبدیل می سازد .
استفاده از آینه در هر مکانی باعث نورانی شدن و بزرگ جلوه داده شدن آن فضا می شود بنابراین استفاده از آینه در حمام بسیار توصیه می شود و همچنین باعث تمیزتر جلوه دادن این فضا می شود .
بنا بر سبک دکور حمام می توانید انواع آینه را هماهنگ با آن سبک انتخاب کنید . برای مثال اگر کف حمام سرامیک است و سبک مدرن دارد بهتر است از آینه های مدرن که دور آن ها قاب فلزی به رنگ استیل و برنز است استفاده کنید . اگر کفپوش حمام به رنگ چوب است و کابینت های استفاده شده در آن از نوع چوبی هستند بهتر است آینه ای را انتخاب کنید که قاب چوبی داشته باشد تا سبکی هماهنگ را خلق کند . در نظر داشته باشید که استفاده از کابینت های چوبی آن هم به رنگ تیره حس القای گرمای حمام را بیشتر می کند .

منبع :http://www.kamranieh.com
يکشنبه 23/4/1392 - 14:33
تزیینات و دکوراسیون

هنگام تزئین اتاق خواب یکی از مواردی که چشم انداز اتاق را تحت تاثیر قرار می دهد پرده ها می باشند . علاوه بر ایجاد چشم انداز ، پرده ها از ورود نور به اتاق جلوگیری کرده و فضای خصوصی اتاق را تامین می نمایند .


در هنگام خرید پرده برای اتاق خواب به موارد زیر دقت کنید ؟
- شما باید بدانید که خواهان چه نوع پرده ای هستید . آیا تصمیم دارید طرحی جدید بخرید تا به اتاق خواب شما نمایی تازه و جالب ببخشد ؟ یا به دنبال طرحی هستید که با سایر لوازم اتاق هماهنگ باشد ؟ در این صورت طرح اتاق را به خاطر سپرده و هماهنگ ترین رنگ و طرح را انتخاب نمایید .

- پرده ای را خریداری کنید که نمایی زیبا به اتاق ببخشید و با عناصر آن همخوانی داشته باشد و رد عین حال عنصر مشخصی در اتاق محسوب شود .

- قبل از خرید پارچه تصمیم بگیرید که ایا مدلی ساده می خواهید یا یک مدل پر تزئین

- اگر به دنبال ایجاد فضایی ارامش بخش هستید پرده هایی با رنگ های ملایم و ارامش بخش انتخاب خوبی خواهد بود .

- در صورتی که اتاق چندان نورگیر نباشد می توان از پرده های حریر یا تور نیز استفاده نمود .

منبع :http://www.kamranieh.com
يکشنبه 23/4/1392 - 14:32
تزیینات و دکوراسیون

طراحان چه چیزهایی را در خانه مردم می بینند که آنها را بی خرد و بی فکر می نامند؟ برای پاسخ، در اینجا 7 اشتباه بزرگی که افراد در خانه های خود انجام می دهند را برایتان نام برده ایم.

بزرگ ترین اشتباهات دکوراسیون

1. رنگ های پرهیجان و شدید

استفاده از رنگ های تزئینی بسیار هم ایده خوبی است اما باید بدانید کجا آن را تمام کنید. استفاده از رنگ های براق در خانه بد نیست اما اگر بیش از حد باشد، آزار دهنده و باعث زشت شدن فضا می شود.

بزرگ ترین اشتباهات دکوراسیون

2. چراغ سقفی

هیچ چیز بدتر از چراغ های سقفی با نورهای شدید نیست. با این نورپردازی آدم احساس می کند روی صحنه تئاتر ایستاده است. سعی کنید در طراحی خانه از دیمر (اسبابی که با آن نور لامپ را کم و زیاد می کنند) یا نورهای سفید ملایم برای هر اتاق، حتی دستشویی و حمام استفاده کنید. نور نباید به قدری زیاد باشد که همه جا را بیش از حد روشن کند. نور زیاد زننده و چشم آزار است.

بزرگ ترین اشتباهات دکوراسیون

3. چندین جاشمعی در یک جا

یکی از اشتباهات رایج مردم در دکوراسیون خانه هایشان این است که چندین جاشمعی را در کنار هم و در یک منطقه جمع می کنند. این کار با اصول زیبایی شناسی مغایرت دارد. بهترین ایده پراکنده کردن جاشمعی ها در مکان های مختلف خانه است.

بزرگ ترین اشتباهات دکوراسیون

4. چسباندن مبلمان به دیوار

مبلمان خانه را به گونه ای نچینید که گفت و گو را برای اهالی خانه دشوار کند. بیشتر مردم دوست دارند فضای زیادی در وسط خانه ایجاد کنند و مبل ها را به دیوار می چسبانند و صندلی ها به قدری از هم دور هستند که مردم باید با داد با هم حرف بزنند. این اشتباه راهکار ساده ای دارد. صمیمیت بیشتری در خانه ایجاد کنید. کافیست مبل ها را به شکل زیبایی در وسط و نزدیک هم بچینید.

بزرگ ترین اشتباهات دکوراسیون

5. استفاده بیش از حد از آباژور

استفاده بیش از حد از آباژورهایی که به طور نامتناسب در گوشه و کنار خانه وجود دارند، بزرگ ترین اشتباه در چیدمان است. اگر علاقه زیادی به آباژور دارید، دست کم سعی کنید آباژورهای یک شکل و متناسب با یکدیگر را خریداری کنید. خیلی هم خلاقیت به خرج ندهید. سادگی یکی از اصول اولیه زیبایی است.

بزرگ ترین اشتباهات دکوراسیون

6. کوسن های تا خورده

بسیاری از مردم تصور می کنند اگر در وسط کوسن های مربعی یک ضربه کاراته مانند بزنند و حالت تاشدگی به آنها بدهند، باعث زیباتر دیده شدن این نوع بالشتک ها می شود. اما این درست نیست. خانه هایی که مملو از این نوع کوسن ها هستند نمای خسته کننده ای دارند و نمای طبیعی کوسن را نشان نمی دهد.

بزرگ ترین اشتباهات دکوراسیون

7. منبع نوری واحد

کلید بهترین نورپردازی برای خانه، طبقه بندی نورهاست. فقط به یک منبع نوری واحد تکیه نکنید، بلکه از ترکیب منابع نوری مختلف هچون زمینی، سقفی و آباژورها استفاده کنید. استفاده درست از نور در خانه باعث آرامش و صمیمت بیشتر در فضا نیز می شود.

منبع :http://www.bartarinha.ir/fa/news/43872/%D8%A8%D8%B
يکشنبه 23/4/1392 - 14:31
تزیینات و دکوراسیون

گرچه یك بافت معیوب ، ممكن است از جهات بسیار زیادی دارای مشكل باشد ، اما چند نكته كلیدی وجود دارد كه اگر توسط بافنده رعایت شوند ، بافت فرش - حداقل - دارای كیفیت قابل قبول خواهد بود و اگر رعایت نشوند ، ممكن است لطمات غیر قابل جبرانی به فرش وارد شود .

1- اساس انجام یک بافت خوب
اول : دار قالی سالم و بدون عیب
دوم : انجام چله كشی صحیح و یكدست می باشد .
بنابراین ، چنانچه كیفیت موارد فوق ، برای شما قابل قبول ( یا دلچسب ) نبود ، تا زمان حل مشكل ، بهیچ عنوان بافت را شروع نكنید .
برای بافندگان تازه كار و كم تجربه ، چله كشی كاری سخت و دشوار است همچنین ، با توجه به حساسیت فوق العاده چله كشی در حاصل كار ، بهتر است كار چله كشی را به افراد خبره و با تجربه واگذار كنید .

2- پود نازك :
پس از انتخاب دار مناسب و انجام چله كشی صحیح ، مهمترین عامل موفقیت در انجام یك بافت خوب ، این است كه بافنده در كشیدن پود نازك ، به اندازه كافی ، مهارت داشته باشد . بنابراین - لطفا تا قبل از حصول اطمینان ، و تمرین كافی ، در این مورد بهیچ وجه ، بافت را شروع نكنید زیرا :
كیفیت بافت هر فرش بیشتر از هر چیز مربوط به كیفیت كشیدن پود نازك آن است

3- كنترل دقیق ارتفاع فرش :
بطور مرتب ( معمولا هر بیست رج یكبار ) ارتفاع بافت را متناسب با رجشمار محاسبه كرده كافی است ارتفاع فرش را برابر با آن بطور مرتب و از همان ابتدا تنظیم كنید و از مشكلات و عیوب زیادی كه در اثر عدم كنترل ابعاد ممكن است بوجود آید جلوگیری نمائید .

با این حال توجه كنید كه :
اگر بافت شما پایین زدگی داشت : ( اشكال كار شما یكی از موارد زیر است)
- دفه را بیش از حد و خیلی محكم می كوبید .
- چله ها را بیش از حد استاندارد ( بوسیله پیچهای سردار ) سفت كرده اید .
- تراكم چله ها ، كم است ( چله ها بازتر از حد استاندارد كشیده شده است . عرض كارتان بیش از اندازه خواسته شده می باشد .)
-پود کلفت وپود نازك را به صورت مرتب در هر رج ، استفاده نمی كنید .

اگر بافت شما بالا زدگی داشت : ( اشكال كار شما یكی از موارد زیر است )
- دفه را آرام و كمتر از حد استاندارد می كوبید .
- چله ها شل است ( می توانید بصورت یكنواخت ، آنرا از طریق پیچهای سردار سفت نمایید).
- تراكم چله ها زیاد است ( عرض كار كمتر از اندازه خواسته شده می باشد .)
- پود نازك را خیلی سفت و خشك می كشید .( در این صورت هر چقدر هم دفه بزنید رج بعدی پایین تر نخواهد رفت .)


و یك نكته خیلی مهم دیگر ، در ارتباط با << كنترل ابعاد و اندازه فرش >>
متاسفانه ، اكثر بافندگان عادت به اندازه گیری مرتب بافت ندارند و گاهی تا نیمه های فرش ، حتی یك بار هم ، آن را اندازه نمی گیرند و بالفرض ، اگر در وسط كار متوجه شوند كه بافتشان ( مثلا ) پنج سانت كوتاه شده است ، سعی می كنند در نیمه دوم ، آن پنج سانت را هم جبران كنند . ( یعنی نیمه دوم را آنقدر بلند و با فاصله می بافند كه پنج سانت هم بیشتر از اندازه استاندارد باشد !!) و اینجاست كه اشتباهی بزرگتر از اشتباه اول را مرتكب می شوند !! چون در این صورت ، تمام فرش ( هم نیمه اول و هم نیمه دوم) از نظر اندازه و ابعاد ، خراب شده است . بنابراین : اگر مقداری از فرش را ( بدون اندازه گیری دقیق و مرتب ) بافتید و بعدا متوجه شوید فرش بالا زدگی یا پایین زدگی دارد ، لطفا باقیمانده فرش را مطابق اندازه های استاندارد جدول ببافید ! ( و به قسمتی كه دچار مشكل شده است ، كاری نداشته باشید !!! )
همواره از گره های استاندارد با طول سه سانتیمتر (هر دو لای نخ با هم سه سانت !!) استفاده كنید چون در غیر این صورت با مشكل كسری نخ مواجه خواهید شد .
بسیاری از عیوب و مشكلات بوجود آمده در طول بافت ، بوسیله رفوگری و ... قابل رفع هستند اما متاسفانه گاهی برای تامین نخهای كسری ( بخصوص اگر تعداد آنها زیاد باشد یا در قسمتهای حساس نقشه باشند ) هیچ كاری نمی توان انجام داد ! تا جایی كا ممكن است نا چار شوید تا بافت خود را نیمه كاره رها كنید بنابراین لطفا این توصیه را كاملا جدی بگیرید !!
اكثر بافندگان وقتی با این پرسش مواجه می شوند كه : << آیا طول گره هایتان بلند نیست ؟ >> فورا جواب می دهند كه : خیر !! اتفاقا خیلی هم كوتاه است ! اما اگر چند گره از روی بافت را با قلاب شكافته و با خط كش اندازه بگیرید می بینید كه طول هر گره 5/3 یا 4 سانتیمتر ( و بیشتر از مقدار نخ داده شده ) است ... بنابراین تا قبل از اندازگیری دقیق در این مورد قضاوت نكنید !!
بعد از بافت هر رج باید گره ها را (بوسیله دو انگشت دست ) سر كشی نمائید . تا گره ها بصورت كاملا صاف و كشیده در ساختمان فرش قرار بگیرند ،همچنین می توانید با استفاده از دفه ، گره ها را شانه كنید شانه زدن بافت بوسیله دفه برای فرشهائی كه بعدا برجسته كاری می شوند یك كار ضروری و لازم است

4- نا همواری و سر كجی امتداد رج ها
گاهی اتفاق می افتد كه پس از بافت مقداری از فرش ، امتداد رجها ، بتدریج از حالت كاملا صاف و افقی بودن خارج شده و ناهموار می شوند گاهی حتی بافت ، دچار سر كجی شدید می شود ( بطوریكه یك سمت بافت بالاتر و سمت دیگر پایین تر قرار می گیرد .)
دلایل بوجود آمدن اشكال ( ناهمواری یا سر كجی )
این مشكل ، دو دلیل عمده دارد كه هر دو مربوط به انجام ناصحیح چله كشی است .
-یكنواخت نبودن كشش چله ها در عرض كار :
در قسمتهایی كه چله ها سفت تر است ، رجها در اثر دفه زدن ، به سادگی پایین می روند ولی در قسمتهایی كه چله ها شل است ، هر چقدر هم دفه بزنید رجها پایین نمی روند ، بنابراین در امتداد رج ، پستی و بلندی ایجاد می شود .
-عدم تراکم یکنواخت تارهای چله در عرض کار :
در قسمتهائی که تعداد چله بیشتری ریخته شده ، طبیعتا ارتفاع فرش بدلیل فشردگی و تراکم بیشتر ، بالا می زند و بالعکس

منبع :http://www.tebyan.net
يکشنبه 23/4/1392 - 14:30
تزیینات و دکوراسیون

همه می‌دانیم كه احتمال تغییر رنگ دیوارها، تغییر پرده‌ها و مبلمان خانه به‌صورت سالانه مقدور نیست و بسیاری از ما از وسایل و مبلمان‌مان برای چند سال استفاده می‌كنیم. با وجود این دیدگاه غلطی است اگر فكر كنیم كه نمی‌توانیم در فضای خانه و اتاق‌های‌مان تغییر و تحول ایجاد كنیم. این كار را می‌توان با تغییر دكوراسیون و جا به جایی وسایل و یك چیدمان هدفمند انجام داد به‌گونه‌ای كه مهمان‌تان به محض ورود به منزل با این تغییر بزرگ و اساسی روبه‌رو شود. ایجاد تنوع و تغییر در فضای خانه علاوه‌بر آن‌كه می‌تواند موجب نشاط و شادابی اعضای خانواده شود درصورتی كه وسایل در جای درست خود قرار گرفته باشند می‌تواند انرژی‌های موجود در خانه را گرم‌تر و روابط میان اعضای خانواده را صمیمی‌تر كند.


در خانه‌تان نمایشگاه بگذارید

اگر در اتاق نشیمن خانه‌تان دیواری خالی وجود دارد می‌توانید این دیوار را به یك گالری از عكس‌های خانوادگی تبدیل كنید. این ایده بسیار جالبی است كه تاریخ خانواده و گذشته خود را با عكس‌های زیبا و قدیمی روی دیوار اتاق نشیمن مرور كنید. این كار علاوه‌بر این‌كه جلوه زیبایی به اتاق‌نشیمن شما می‌بخشد می‌تواند تاثیر زیادی بر روابط اعضای خانواده بگذارد. تنها كافی است كه هارمونی میان رنگ‌ها و انتخاب جنس قاب‌ها را با دقت انجام دهید. به این ترتیب كه تلاش كنید از رنگ‌های متناسب برای قاب‌ها استفاده كنید و سعی كنید به‌طور كلی یا از قاب چوبی استفاده كنید یا از قاب فلزی. هرگز از تركیب این 2 نوع قاب كنار یكدیگر استفاده نكنید.


نورپردازی شاعرانه

اگر تا به حال از شمع برای تزئین میز ناهار یا شام یا كنسول اتاق نشیمن‌تان استفاده نكردید، این ایده می‌تواند جلوه بسیار زیبا و درخشانی به خانه‌تان در آستانه سال جدید دهد. برای این كار لازم است متناسب با فضای میز ناهارخوری خود و البته متناسب با جنس و رنگ آن از شمعدان‌های استیل، فلزی، چوبی یا بلور استفاده كنید و جلوه‌ای زیبا به میزتان ببخشید. درصورتی كه اتاق‌نشیمین شما میز كنسول دارد قرار دادن 2 شمعدان یك شلعه و نهایتا 3 شعله می‌تواند فضای خانه را دلنشین‌تر كند.


روح در خانه شما

استفاده از گل و گیاه همزمان با فرا رسیدن فصل بهار می‌تواند بهترین گزینه برای ایجاد تغییر و تحول در خانه باشد. برای این منظور می‌توانید آفتابگیر‌ترین فضای خانه را به گیاهان اختصاص دهید و از 3 تا 5 گیاه متنوع و زیبا برای افزایش زیبایی خانه تان كمك بگیرید. می‌توانید از گیاه لاكی بامبو به‌عنوان یكی از این گیاهان استفاده كنید. برای انتخاب گل و گیاه بهتر است به سراغ گیاهان سبز رنگ بروید كه برگ‌های گرد و بزرگ تری دارند. البته توجه داشته باشید كه تناسب سایز میان این گیاهان و گلدان‌های آن‌ها نیز بسیار مهم است به این ترتیب كه سعی كنید از یك تا 2 گلدان بزرگ در كنار یكی، دو گلدان متوسط و یك گلدان كوچك استفاده كنید.


دكوری‌ها را تغییر دهید

گاهی اضافه كردن یك دكوری جدید، ظرف تازه یا جا‌به‌جا كردن دكوری‌ها و ظروفی تزئینی در اتاق نشمین می‌تواند موجب بروز تغیر اساسی و چشمگیر در فضای‌تان شود. تنها باید مراقب باشید كه با جا به جا كردن این ظروف آن‌ها را در یك فضای مناسب و با هارمونی رنگ صحیح قرار دهید تا بتوانید به زیبایی خانه خود كمك كنید. برای این كار می‌توانید از یك ظرف بلوری یا كریستالی نسبتا بزرگ روی میز اتاق نشیمین استفاده كنید یا روی یكی از میزهای عسلی یك شمعدان نقره یا بلوری بگذارید.


از آباژور پایه دار غافل نشوید

تغییر نورپردازی اتاق‌نشمین یكی دیگر از كارهایی است كه می‌تواند موجب بروز تغییر حتی در سایز اتاق‌نشیمین شما شود. انتخاب نورپردازی مناسب حتی می‌تواند اتاق نشیمین شما را بزرگ‌تر و با شكوه‌تر به‌نظر برساند. برای این منظور باید از لوستری مناسب با فضای خانه و ارتفاع سقف اتاق‌نشیمن خود استفاده كنید و در عین حال از یك یا 2 آباژور میزی یا پایه دار نیز برای روشن كردن بخش‌ها و زاویه‌هایی از اتاق‌نشیمن كه نور كمتری به آن می‌رسد بهره بگیرید. این كار موجب می‌شود تا فضای اتاق بزرگ‌تر به‌نظر برسد و در عین حال مهمانان شما احساس نشاط و شادابی بیشتری در این فضا داشته باشند. بعضی اوقات ممكن است نور‌پردازی نامناسب یك اتاق و تیره‌بودن آن به خستگی مهمان‌ها در مهمانی منجر شود.

منبع :http://www.kamranieh.com
يکشنبه 23/4/1392 - 14:29
تزیینات و دکوراسیون

با استفاده از نظم‌دهنده‌ها و فضاهای بكر و بدون استفاده، بی‌نظمی‌ها را در گوشه و كنار خانه سازماندهی كنید.

اگر برای روزهای پایانی هفته قصد دارید كه دستی به سر و روی خانه بكشید و بی‌نظمی‌هایی كه در طول یك هفته یا طی ماه‌ها در خانه شما ایجاد شده‌اند را نظم و سامان ببخشید، می‌توانید از راهكارهای زیر كمك بگیرید تا هم بتوانید این تغییرات را به بهترین شكل انجام بدهید و هم در زمان و انرژی صرفه‌جویی كنید. البته فراموش كنید كه ‌ایجاد این تغییرات خسته‌كننده است و باید برای انجام آنها از اعضای خانواده‌تان كمك بگیرید.



كابینت آشپزخانه
كشوها و قفسه‌های كابینت از بهترین نظم‌دهنده‌ها در آشپزخانه هستند. بنابراین باید بهترین استفاده را از این فضا ببرید. البته فراموش نكنید كه اگر همین فضای مفید را با تركیبی از ظروف چینی، قابلمه‌ها، ادویه‌ها و خرت و پرت‌های دیگر انباشته كنید،‌ كار كردن در آشپزخانه برای شما با سردرگمی ‌و كلافگی همراه خواهد بود.

بنابراین در این مجالی كه دست داده،‌كابینت‌ها را مرتب كنید و هر قفسه را به چیدن یك نوع از وسایل اختصاص دهید. برای پیشگیری از بروز آسیب در ظروف شكستنی هم، در زمان چینش آنها‌ بین هر قطعه، یك حوله كاغذی قرار دهید.




قفسه داروخانه
ابتدا،‌ داروها و وسایل كمك‌های اولیه‌ای كه تاریخ انقضای آنها به پایان رسیده را دور بریزید. اگر این قفسه را در فضای رختكن حمام نصب كرده‌اید، بهتر است كه آن را به جایی در آشپزخانه انتقال بدهید تا رطوبت حمام موجب فساد زودرس داروهای شما نشود.

سپس داروها را بر اسا‌س خاصیت‌های درمانی كه دارند، در طبقه‌ها یا جعبه‌های جداگانه بگذارید. برای مثال داروهای مربوط به سرماخوردگی و آنفلوآنزا را جدا از داروهای مربوط به معده یا مسكن‌ها قرار دهید. به ‌این ترتیب هم دسترسی به داروها آسان‌تر می‌شود و هم خطر مصرف اشتباهی داروها از بین می‌رود.


كمد ملحفه‌ها
برای مرتب‌سازی این بخش از خانه و تداوم بخشیدن به نظم و ترتیب آن،‌ بهتر است ابتدا پتوهای سبك تابستانی و ملحفه‌هایی كه از آنها استفاده نمی‌كنید را جدا كنید و در قسمت انتهایی طبقات قرار دهید. سپس بسته‌بندی‌هایی تهیه كنید كه شامل یك بالش،‌ یك ملحفه و یك پتوی سبك زمستانی باشد.


در این صورت هم در زمان استفاده مجبور نیستید تمام كمد را برای درآوردن یك ملحفه بیرون بریزید و هم می‌توانید هر ازچندگاهی بسته‌بندی‌ها را جایگزین بالش‌ها، ‌پتوها و ملحفه‌هایی كنید كه قصد شستن آنها را دارید.


كمد لباس‌ها
برای مرتب كردن خرده‌ریزهای داخل كمد لباس ‌از جعبه‌هایی متناسب با فضای كمدتان بهره بگیرید. برای این كار حتما لازم نیست جعبه‌های چوبی یا مقوایی و تزئینی گران‌قیمت را خریداری كنید. این جعبه‌ها به دلیل مخفی بودن در كمد جنبه دكوراسیونی ندارند و شما می‌توانید حتی از جعبه‌های بزرگ پلاستیكی و ارزان‌قیمت برای نظم دادن به لباس‌های دم‌دستی یا خرده‌ریزهایی مانند شال، ‌كلاه، ‌دستكش و چتر استفاده كنید. از سوی دیگر اگر كمد دیواری خانه شما حاوی چنین طبقه‌های نیست،‌ می‌توانید چنین طبقات كارآمدی را با دو پایه فلزی و یك طبقه چوبی در داخل كمد ایجاد كنید.



اتاق بچه‌ها
بچه‌ها یكی از اصلی‌ترین عوامل به هم ریختگی در خانه هستند. علت آن هم زیاد و خرد بودن وسایل بازی آنهاست كه دائم در اطراف اتاق پخش و پلا می‌شود. بنابراین باید در اتاق او از نظم‌دهنده‌هایی ساده استفاده كنید و به او آموزش دهید كه چطور از آنها استفاده كنید. برای این منظور به جای قرار دادن یك كتابخانه بلندبالا در اتاق او برای چیدن كتاب‌ها، یك سبد حصیری تهیه كنید و كتاب‌های كودك را داخل آن بچینید. برداشتن و گذاشتن كتاب در چنین سبدی بسیار راحت‌تر از چیدن یك كتابخانه است. علاوه بر آن شما می‌توانید یك سبد بزرگ پلاستیكی تهیه كنید و اسباب‌بازی‌های دم‌دستی و كوچك فرزندتان را داخل آن بریزید.



موتورخانه یا زیر‌زمین
اگر خانه شما به سیستم شوفاژ مجهز است، ‌پس به طور حتم فضایی در زیر‌زمین خانه شما وجود دارد كه می‌توانید برخی از لوازم اضافی اما ضروری را داخل آن جانمایی كنید. البته به شرط اینكه ‌این وسایل را به صورت مرتب و بالاتر از سطح زمین جانمایی كنید. به‌این ترتیب هم فضای موتورخانه مرتب و تمیز می‌ماند و هم در صورت نشت آب یا تركیدگی لوله‌ها در این بخش، وسایل شما دستخوش خرابی و آسیب نمی‌شوند. برای این منظور شما می‌توانید از پالت‌های چوبی یا پلاستیکی برای نگه داشتن وسایل با فاصله‌ای از سطح زمین استفاده كنید.


انباری یا پاركینگ
داشتن یك فضای اختصاصی بزرگ در خانه مانند یك انبار یا یك پاركینگ مجزا،‌ امكان نظم دادن به خرده‌ریزها را ده‌ها برابر بیشتر می‌كند. اگر شما هم چنین فضایی دارید، ‌به جای اینكه آن را با كمدها و وسایل قدیمی‌ كه دیگر كاربردی برای شما ندارند، پر كنید، بهتر است در اطراف آن قفسه‌هایی ایجاد كنید و وسایل مربوط به تعمیرات مانند جعبه‌های ابزار،‌ قوطی‌های رنگ استفاده نشده،‌ كفش‌های اضافی، وسایل ورزش و كوهنوردی و خرده‌ریزهایی كه در كمدهای داخل خانه برای آنها جایی ندارید را داخل آنها بگذارید. علاوه بر اینها سطل‌های بازیافت را كه مخصوص زباله‌های خشك كاغذی، ‌فلزی و شیشه‌ای است در آنها جانمایی كنید.


پاگرد یا زیر‌شیروانی
اگر خانه شما ویلایی است و پاگردی اختصاصی دارید می‌توانید از آن به عنوان یك انباری استفاده كنید. یادتان باشد كه دمای هوای پاگرد خانه شما و میزان آفتابی كه به آنجا می‌تابد، تعیین‌كننده نوع وسایلی است كه می‌توانید در آنجا بچینید. برای مثال اگر این فضا در طول روز سایه است و دمایی پایین دارد،‌می‌توانید برای نگهداری مواد خوراكی مانند ترشی‌ها و برنج از آن استفاده كنید اما اگر هوای گرمی‌ دارد و آفتابگیر است، می‌توانید چمدان‌ها یا وسایلی كه دمای هوا تاثیری بر سلامت آنها ندارد را در آنجا قرار بدهید. اگر نور آفتاب مستقیم به ‌این مكان می‌تابد بهتر است وسایل‌تان را با ملحفه‌ای بزرگ بپوشانید تا آفتاب رنگ وسایل را بی‌رنگ نكند.

منبع :http://www.bartarinha.ir
يکشنبه 23/4/1392 - 14:29
تزیینات و دکوراسیون

با اجرای این نکات در طراحی اتاق ها و فضای خانه تان به تاثیر معجزه آسای دکوراسیون در سلامت جسم و روح اعضای خانواده تان پی خواهید برد و خواهید دید که اجرای این تکنیک ها در دکوراسیون خانه می تواند چه تاثیر شگفت انگیزی بر تندرستی و سلامت جسم و روح تک تک اعضای خانواده داشته باشد. شما با اجرای این متدهای نه چندان دشوار می توانید علاوه بر تامین نیازهای اولیه فرزندان تان به شادابی و نشاط نسبت به داشتن نسلی سالم و تندرست اطمینان خاطر پیدا کنید.


● چرا آشپزخانه باید گرم باشد


شاید از دیدگاه شما ارتباط اشتها با طراحی داخلی و دکوراسیون خانه چندان منطقی نباشد. اما درمانگران شیوه طبیعی رنگ درمانی بارها به اهمیت و ضرورت این مورد اشاره کرده اند و از تاثیر رنگ ها در افزایش اشتهای اعضای خانواده صحبت کرده اند. این درمانگران بر این باورند که استفاده از رنگ های گرم مانند نارنجی، کرم و زرد می تواند بهترین انتخاب برای آشپزخانه باشد و تاثیر زیادی در افزایش اشتهای اعضای خانواده دارد و می تواند به بچه های بی اشتها کمک کند تا میل بیشتری به خوردن غذا پیدا کنند. فراموش نکنید استفاده از رنگ تیره برای دیوارها، کابینت و وسایل آشپزخانه به هیچ وجه انتخاب خوبی نیست و موجب کاهش میل و اشتهای آنها می شود.



● خوابی به رنگ روشن

اگر داشتن خوابی آرام و عمیق در طول شب برایتان مهم است و دوست دارید هر روز صبح با انرژی و نشاط کافی برای انجام برنامه هایتان بیدار شوید به توصیه ما عمل کنید. پیش از هر چیز توصیه می کنیم از رنگ های قهوه ای روشن، کرم شکلاتی یا نسکافه ای برای دیوارهای این اتاق یا پرده ها استفاده کرد و پس از آن وسایل ارتباط جمعی مانند تلفن، کامپیوتر و تجهیزات ورزشی را از این اتاق خارج کنید. این وسایل یا هر وسیله ای که به نوعی به کار، تفریح یا ورزش مرتبط است مانع از تمرکز شما بر خواب شده و به این ترتیب انرژی خواب را از فضای اتاق خوابتان دور می کند. آرامش، سکوت و تمرکز از جمله عواملی است که در داشتن خوابی آسوده و عمیق به شما کمک می کند.




● نور افسردگی را دور می کند


یکی از مواردی که اهمیت نورپردازی اتاق ها و محل زندگی خانواده را تقویت می کند، پیشگیری از ابتلا به بیماری هایی مانند افسردگی، پرخاشگری و بی حوصلگی میان افراد خانواده است. تحقیقات مختلفی این موضوع را تایید می کند. فضاهای تاریک و کم نور و اتاق هایی که به طور مناسب نورپردازی نشده باشند می توانند تاثیر زیادی در سلامت اعضای خانواده داشته باشند. مقصود از نورپردازی آن است که اتاق ها قابلیت تنظیم نور در طول روز و شب را داشته باشند. مثلا اگر اتاق خواب در طول شب نورپردازی زیاد و بی قاعده داشته باشد ترشح ملاتونین را در بدن مختل کرده و موجب بی خوابی در فرد می شود. به این ترتیب با ادامه این روند ممکن است اعضای خانواده به ویژه کودکان و نوجوانان دچار پرخاشگری و سرکشی شوند. از طرفی درصورتی که اتاق پذیرایی و نشیمن خانه نورپردازی مناسب نداشته باشد و تاریک یا کم نور باشد می تواند دلیل ابتلا به افسردگی در دراز مدت باشد.


● مکانی برای دور هم نشستن

یکی از مهم ترین نکاتی که در بهداشت روانی اعضای خانواده به ویژه فرزندان مهم است تقویت روابط و بنیان های خانواده با کمک طراحی داخلی و دکوراسیون خانه است. به این ترتیب که چینش مبلمان در فضای اتاق نشیمن باید به گونه ای باشد که یک فضای صمیمی را برای اعضای خانواده ایجاد کند به گونه ای که وقتی اعضای خانواده روی صندلی ها یا مبل ها می نشینند به دور یک محور گرد هم آیند و امکان ارتباط چشم در چشم و صورت به صورت را داشته باشند. علاوه براین، اختصاص دادن فضایی روی دیوارها یا یک میز برای قاب عکس های خانوادگی نیز بسیار پر اهمیت است. وجود عکس های دسته جمعی و عکس هایی که تک تک فرزندان را در کنار پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ و دیگر بستگان نشان می دهد به عمیق شدن ریشه های خانوادگی بچه ها کمک می کند.

منبع :http://www.persianpersia.com
يکشنبه 23/4/1392 - 14:28
تزیینات و دکوراسیون

تاکنون درباره چیدمان خانه براساس اصول فنگ‌شویی چیزهایی خوانده‌اید. به عقیده چینی‌ها این اصول می‌تواند جریان انرژی‌های مثبت را در خانه شما برقرار کند و بر سلامت و موفقیت شما تاثیر بگذارد. تمام اصولی که تا به حال خوانده‌اید درباره چیدمان خانه بود و نیاز به بازسازی و تغییرات کلی در خانه نداشت. خیلی از اصول فنگ‌‌شویی در خیلی از خانه‌ها به دلیل شکل خانه یا نقشه آن قابل اجرا نیست و تاکنون فقط به اصولی پرداخته شده که می‌توان در هر خانه‌ای اجرا کرد اما اگر شما قصد خرید یا اجاره خانه جدیدی را دارید، پایبندی به فنگ‌شویی هم یکی از مواردی است که می‌توانید در انتخابتان در نظر داشته باشید. خانه‌هایی که بر اساس اصول فنگ‌شویی ساخته شده‌اند، می‌توانند انرژی چی یا مثبت بیشتری را به شما منتقل کنند.

پنجره و کمدهای بزرگ

پنجره‌‌های خانه شما باید نورگیر باشد و طوری قرار گرفته باشد که شما بتوانید پنجره‌ها را ساعاتی از روز باز کنید. اگر پنجره‌های خانه شما به درخت یا گیاه دیگری باز شود عالی است وگرنه بهتر است در تاقچه پنجره گیاه سبزی قرار دهید. از خرید یا اجاره خانه‌هایی که اتاق‌هایی از آن پنجره ندارد، پرهیز کنید. به علاوه لازم است خانه شما کمد‌های بزرگ داشته باشد چون همانطور که قبلا خوانده‌اید به هم‌ریختگی و آشفتگی مانع جریان چی در خانه می‌شود. کمدهای بزرگ به شما اجازه می‌دهد درون آن را با وسایل اضافه پر کرده و از به هم‌ریختگی و شلوغی فضای خانه دوری کنید.

ضلع‌های فرد ممنوع!

از خرید یا اجاره خانه‌هایی که سطح مقطع‌شان زمینی با ضلع‌های فرد مثلا 5 ضلعی است، پرهیز کنید. طبق اصول فنگ‌شویی زمین‌هایی که ضلع فرد دارند انرژی منفی تولید می‌کنند و زندگی در آنها به صلاح نیست و همچنین طراحی این زمین برای معماران سخت است. خانه‌ای که اتاق‌هایی از آن ضلع فرد دارند هم مناسب نیست و بهتر است از خرید آنها اجتناب کنید.

از گوشه‌های تیز پرهیز کنید

گوشه‌های خیلی تیز در خانه مانع جریان درست انرژی می‌شود. خانه‌هایی که گوشه‌های بیشتر از 90 درجه دارند مناسب نیستند و هرچه این زاویه‌ها تیزتر باشد جریان انرژی در خانه بیشتر مختل می‌شود. سعی کنید از خرید یا اجاره خانه‌هایی که در اتاق‌های آن گوشه‌های تیز یا دیوارهای نامتقارن و کوچک وجود دارد، پرهیز کنید.


پشت زمین باید مرتفع‌تر باشد

قوانین فنگ‌شویی می‌گوید خانه‌هایی که زمین آنها طوری است که عقب آن از جلو ارتفاع کمتری دارد خوش‌یمن نیست. به عبارت دیگر پشت زمین منزل شما باید کمی از جلوی آن مرتفع‌تر باشد تا خانه از نظر فنگ‌شویی مناسب باشد زیرا انرژی چی یا انرژی مثبت فنگ‌شویی از در خانه وارد می‌شود و زمین‌هایی که انتهای آنها عمق دارد انرژی را به دام می‌اندازد و مانع گردش درست آن می‌شود.

به گورستان نزدیک نباشد

خانه شما به هیچ‌وجه نباید روبه‌روی گورستان باشد و بهتر است حتی از خرید یا اجازه خانه‌هایی که نزدیک گورستان واقع شده‌اند هم پرهیز کنید. خرید یا اجاره این خانه‌ها با قوانین فنگ‌شویی سازگار نیست و می‌تواند به موقعیت اقتصادی خانواده شما صدمه بزند. بهتر است خانه‌ای انتخاب کنید که یک فضای سبز روبه‌رو یا در نزدیکی خود داشته باشد تا بتوانید با باز کردن پنجره‌ها انرژی چی را به داخل خانه انتقال دهید.

دستشویی را پوشیده نگه‌دارید

قواعد فنگ‌شویی می‌گوید بهتر است حمام و دستشویی خانه طوری طراحی شده باشد که در دید نباشد. این قوانین می‌گوید حمام به هیچ‌وجه نباید جلوی در ورودی خانه قرار گیرد زیرا قرار گرفتن حمام در جلوی در ورودی باعث می‌شود انرژی چی قبل از آنکه بتواند در خانه گردش کند از بین برود. به علاوه قوانین فنگ‌شویی می‌گوید بهتر است دستشویی مستقیم به اتاق نشیمن باز نشود. به خاطر وجود چاه در دستشویی یا حمام انرژی منفی در آن جریان دارد و مناسب‌ترین حالت برای سرویس بهداشتی در خانه این است که یک راهرو بین نشیمن و دستشویی وجود داشته باشد. اگر راه دیگری ندارید و حمام خانه به نشیمن باز می‌شود، لازم است آن را با یک پاراوان از محوطه خانه کمی جدا کنید.

منبع :http://khanehdar.akairan.com
يکشنبه 23/4/1392 - 14:27
تزیینات و دکوراسیون

اگر می خواهید دکوراسیونی اصولی و منطبق با استانداردها داشته باشید با ما همراه شوید تا تعدادی از بزرگ ترین اشتباهات دکوراسیونی را که طراحان مشهور و حرفه ای در بسیاری از خانه ها با آن مواجه شده اند، برایتان مطرح کنیم.



۱. استفاده بیش از حد از عکس ها

اگر فردی با علاقه زیاد به عکس و عکاسی هستید، باید به شما بگوییم که قاب کردن و به نمایش گذاشتن تعداد زیادی از عکس ها در دکوراسیون، کاری اشتباه است. اگر تمام عکس هایی را که می گیرید دوست دارید، توصیه می کنیم از یک آلبوم عکس برای نمایش آنها استفاده کنید؛ بهتر است عکس های خانوادگی و نیز عکس هایی را که در سفرهای خود گرفته اید به زیبایی و مرتب در آلبوم عکس قرار دهید و آلبوم را در قفسه کتابخانه خود در دسترس بگذارید؛ تنها چند عکس خانوادگی و خاطره انگیز را انتخاب و آنها را قاب کنید تا در دکوراسیون به نمایش بگذارید.







۲. نادیده گرفتن راهروی ورودی و سالن انتظار

راهروی ورودی در هر خانه فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد یک فضای زیبا و ایده آل است، پس این فرصت را از دست ندهید. دیوارهای این فضا را با رنگ های روشن و زیبا نقاشی کنید و آینه ای بزرگ روی دیوار آن نصب کنید. همچنین قسمتی را برای قرار دادن کلیدها و قبوض ماهیانه در نظر بگیرید تا فضایی سازمان یافته و تمیز داشته باشید.







۳. استفاده از لوازم جانبی منسوخ

اجازه ندهید تا دکوراسیون خانه شما به واسطه استفاده از اکسسوری ها و سخت افزارهای قدیمی و از مد افتاده، کسل کننده و قدیمی جلوه کند. دستگیره کابینت ها را با انواع جدید آن عوض کنید و اکسسوری های قدیمی را که سال هاست در دکوراسیون خانه شما هستند از دکوراسیون حذف یا آنها را با انواع جدید تعویض کنید.







۴. مبلمان بی قرینه و نامتعادل

برخی از افراد هرگز توجهی به تعادل و هم خوانی مبلمان و عناصر موجود در دکوراسیون ندارند. شما باید توجه بیشتری به تصاویر دکوراسیون های موفق بکنید تا به مرور با چیدمان های ایده آل آشنا شوید. برای مثال اگر کاناپه ای دارید که قسمت پایینی آن سنگین و حجیم است، نباید از یک میز پذیرایی سنگین در همجواری آن استفاده کنید، بلکه باید از یک میز پذیرایی ظریف، شیشه ای و پایه دار بهره گیرید و یک چراغ زمینی بلند و کشیده را در کنار چیدمان میز جانمایی کنید تا چشم ها را به سمت بالا سوق دهد. هنگام چیدمان و انتخاب مبلمان و وسایل، حتما به این فکر کنید که چیدمان وسایل در کنار یکدیگر با ایجاد تعادل بصری برای چشم، آزار دهنده نباشد.







۵. نگهداشتن عناصری که از آنها متنفرید

نگهداشتن عناصری که از آنها متنفرید در دکوراسیون خانه، یکی از بزرگ ترین اشتباهات دکوراسیونی محسوب می شود. این کار می تواند لطمه زیادی به دکوراسیون شما بزنید. توصیه می کنیم عناصری را که دوستشان ندارید یا دور بریزید یا به یک سازمان خیریه اهدا کنید و جای آن را به عنصری جدید و مورد علاقه خود بدهید.







۶. رسمی بودن بیش از حد

اگر چه رسمی بودن دکوراسیون یک فضا اشتباه نیست، اما به شرطی که راحتی و آرامش آن به واسطه رسمیت زیاد مختل نشود. افراد باید زمانی که در فضایی هرچند رسمی قرار می گیرند، احساس راحتی کنند و بدانند که می توانند از آن فضا استفاده کنند. رسمی بودن فضا نباید کاربردی بودن آن را از بین ببرد.







۷. صندلی های غذاخوری ناراحت

هرگز به انتخاب و خرید مبلمان، به خصوص صندلی غذاخوری ناراحت اقدام نکنید. قبل از خرید صندلی ها روی آن بنشینید و تصور کنید که نشستن برای مدت طولانی روی آن راحت است یا خیر. همچنین ارتفاع آن نیز باید با ارتفاع میز غذاخوری تناسب داشته باشد و نباید صندلی بیش از حد کوتاه یا بیش از حد بلند باشد.







۸. به هم ریختگی و شلوغی قابل مشاهده

به هم ریختگی و شلوغی فضا نه تنها سبب تخریب جلوه دکوراسیون می شود، بلکه افراد در آن فضا زندگی پراسترس و نا آرامی را تجربه می کنند. برای غلبه بر این مشکل، سبدها و جعبه هایی را تدارک ببینید و اشیاء را در آنها قرار دهید و این سبدها را در فضایی پنهان سازید. هرچه دکوراسیون خانه شما خلوت تر باشد، جلوه آن زیبا و آرامش بخش تر خواهد بود.







۹. هماهنگ بودن همه چیز با هم

این که دکوراسیون خانه خود را شبیه سالن نمایشگاه ها و فروشگاه های مبلمان و وسایل خانگی تدارک ببینید اشتباهی بزرگ است، زیرا حقیقتا در این خانه ها نمی شود زندگی کرد! اینکه همه چیز مربوط و هماهنگ با هم باشد اشتباه است. فروشگاه ها برای اینکه مبلمانشان به فروش برسد آنها را به گونه ای خاص به نمایش می گذارند اما در خانه ای که قرار است در آن زندگی کنید، باید تنوع وجود داشته باشد و عناصر در برخی فضاها با هم هماهنگ و در بعضی قسمت های دیگر با هم متفاوت باشند.







۱۰. پیروی بیش از حد از مدهای زود گذر

پایبندی بیش از حد به مد بسیار اشتباه است، زیرا مدها به همان سرعتی که رایج و محبوب می شوند به همان سرعت نیز جذابیت خود را از دست می دهند. این کار به خصوص در مورد مبلمان و عناصر دیگری که باید سال ها آنها را مورد استفاده قرار دهید اشتباهی بزرگ است. زمانی که مد جذابیت خود را از دست می دهد، دیگر تحمل آن عنصر برایتان سخت خواهد شد و تعویض آن نیز ممکن است هزینه زیادی را به شما تحمیل کند.







۱۱. استفاده از مبلمانی که متناسب نیستند

فروشگاه ها و نمایشگاه های مبلمان خیلی بزرگ تر و وسیع تر از اتاق نشیمن شما هستند؛ بنابراین احتمال دارد زمانی که مبلمان را خریداری و به خانه خود می آورید، با مشکل سایز و مقیاس مواجه شوید. در اینجا نکاتی را مطرح می کنیم که به شما کمک می کنند تا از مواجه شدن با این مشکل در امان باشید:



طرحی خام و ساده از فضایی را که در اختیار دارید با مقیاس های حقیقی که به یک نسبت کوچک شده اند، هنگام خرید همراه خود داشته باشید.

در هر فضا بیش از حد وسیله قرار ندهید.



اندازه گیری دقیق اتاق کمک می کند تا احتمال بروز اشتباه کمتر شود.





۱۲. استفاده بیش از حد از الگوهای رنگی



اگر شما بیش از حد از الگوهای رنگارنگ در دکوراسیون خانه استفاده کنید، ممکن است فضای دکوراسیون شما شلوغ و پر هرج و مرج به نظر برسد و سبب سردرگمی و خستگی چشم شود.





۱۳. قالیچه شناور



استفاده از قالیچه هایی با سایزی نامتناسب با فضا که مدام حرکت می کنند و جای ثابتی ندارند، یکی از اشتباهات بزرگ است. قبل از خرید قالیچه ابتدا سایز فضا را در نظر بگیرید و قالیچه را طوری روی زمین بیاندازید که دو پایه جلوی مبلمان روی آن قرار بگیرد. استفاده از قالیچه بیش از حد کوچک یا بیش از حد بزرگ برای فضا، هر دو اشتباه است.





۱۴. نورپردازی نامناسب



در هر فضایی به نسبت زمانی از روز که در آن به سر می برید، نیاز به نورپردازی متناسب با آن زمان دارید؛ بنابراین تمهید نورپردازی ثابت و یک اندازه برای همه فضاها اشتباه است. از این رو استفاده از دیمر را به شما توصیه می کنیم. این وسیله ارزان که بسیار آسان نصب می شود، بسیار مفید است و می تواند به خوبی میزان و شدت نور را بسته به نیاز و خواسته شما تنظیم کند.





۱۵. نصب قاب ها در ارتفاع بیش از حد بالا



اگر برای تماشا و دیدن یک قاب نیاز دارید که گردن خود را بالا بگیرید، مطمئن باشید که محل نصب قاب شما اشتباه است. قاب را باید در زاویه دید افراد نصب کنید تا بدون بالا بردن سر بتوانند آن را مشاهده کنند. فریم بالایی در اتاق را نگاه کنید، بالاترین نقطه ای که مجازید یک قاب بزرگ را نصب کنید، هم تراز فریم بالای در است؛ البته بهتر است قاب پایین تر از فریم در نصب شود. همچنین اگر قصد دارید قاب را روی دیوار بالای کاناپه نصب کنید، قانون این است که لبه پایین قاب با بالای کاناپه ۱۵ سانتی متر فاصله داشته باشد.





۱۶. عقب قرار دادن مبلمان



مبلمان را دقیقا کیپ دیوار قرار ندهید و آنها را به سمت مرکز فضا بیاورید. گاهی پشت مبل ها و کنسول ها به قدری زیبا هستند که با نمایش آنها و قرار دادن در جایی که پشت آنها نیز قابل مشاهده باشد، می توانید بر زیبایی و جذابیت دکوراسیون خود بیافزایید. چیدن مبل ها به صورت دایره یا نیم دایره در مرکز فضا نیز بر گرمی و صمیمیت فضا می افزاید.





۱۷. نادیده گرفتن پنجره ها



بعد از رنگ، پرده ها موثرترین و ساده ترین راه برای تغییر جلوه دکوراسیون هستند. پرده ها را حداقل ۵ سانتی متر بالاتر از قاب پنجره نصب کنید و همچنین استفاده از پرده های تمام قد برای پنجره ها می توانند بر وسعت و شکوه فضا بیافزایند. حتی ساده ترین پرده نیز می تواند بر زیبایی دکوراسیون تاثیرگذار باشد. همچنین می توانید با کمک یک شید در پشت پرده، میزان نور ورودی را کنترل و تنظیم کنید.





۱۸. ترسیدن از رنگ



بسیاری از افراد عاشق رنگ ها هستند اما می ترسند از آنها در فضای منزل شان استفاده کنند؛ این اشتباه است. در استفاده از رنگ ها در دکوراسیون فضاهای مختلف خانه جسورانه عمل کنید و رنگ هایی را که دوست دارید، در اتاق خود تجربه کنید. هیچ مشکلی پیش نمی آید، در نهایت اگر جلوه نتیجه کار را دوست نداشتید، می توانید به آسانی رنگ را عوض کنید. این نکته را در نظر بگیرید که جلوه رنگ ها در یک اتاق، در ساعات مختلف شبانه روز متفاوت است.





۱۹. استفاده از گل های مصنوعی



این مورد بسیار بحث برانگیز است. اما در کل استفاده از گل های مصنوعی در دکوراسیون اشتباه است، زیرا این گل ها گرد و غبار را روی خود جمع می کنند و هیچ تاثیر مثبتی بر جو حاکم بر فضا ندارند. برای افزودن رنگ های مختلف و همچنین طراوت و شادابی واقعی، توصیه می کنیم از دسته گل های طبیعی استفاده کنید و اگر استفاده مدام از گل های طبیعی در دکوراسیون خانه گران تمام می شود، برای آوردن رنگ های زنده و زیبا می توانید از ظرفی پر از میوه های تازه و تمیز در دکوراسیون استفاده کنید. به همین سادگی!





۲۰. استفاده بیش از حد از بالش و کوسن در دکوراسیون تخت خواب و مبلمان



این کار قطعا اشتباه است؛ زیرا فرد را مجبور می کند هنگام دراز کشیدن روی تخت یا نشستن روی مبل دقایقی را به برداشتن کوسن و بالش ها بپردازد تا جایی برای خودش باز کند! به جای صرف هزینه، انرژی و وقت خود برای این کار، بیشتر تمرکز خود را روی دکوراسیون فضایی از خانه منعطف کنید که فرد هنگام دراز کشیدن و نشستن نظاره گر آن است.

منبع :http://www.persianpersia.com/lifestyle/ldetails.ph
يکشنبه 23/4/1392 - 14:26
تزیینات و دکوراسیون

بیشتر خانه های ما ایرانی ها به رنگ سفید و خانواده آن رنگ آمیزی می شوند. شاید ترکیب رنگ سفید و آبی یا سفید و گلبهی را زیاد دیده باشیم. اما باید بدانید رنگ های زیبا و متنوع دیگری نیز می توان برای دیوارهای اتاق های مختلف خانه انتخاب کرد. حتی اگر رنگ های ملایم مد نظر شماست، باز هم ترکیبات متنوعی وجود دارند که کمک کننده هستند. در این مطلب چند پیشنهاد بسیار جالب از طراحان دکوراسیون داخلی برایتان ذکر کرده ایم.

1. قرمز روی قرمز

برای قرمز کردن دیوارها خوب است از رنگ قرمز گوجه ای استفاده کنید و حدود 6 بار رنگ روی رنگ بیاورید تا حسابی عمیق و جاندار شود. سپس می توانید از قرمز مایل به قهوه ای روی گچ بری های دیوار استفاده کنید تا حالت سایه ایجاد شود و دیوار کمی کنتراست پیدا کند. این ترکیب رنگ بسیار عمیق، آتشین و هیجان انگیز است اما شاید جالب باشد بدانید، اتاقی با این رنگ برای استراحت بسیار مناسب است. رنگ قرمز شما را به درون می کشد. قرمز برای اتاق مطالعه نیز مناسب است.


2. توسی و ماهونی (قهوه ای مایل به قرمز)

توسی بسیار ملایم که ته مایه آبی دارد بسیار آرامش بخش است و حسی همچون آسمان و اقیانوس دارد. این رنگ برای اتاق مطالعه بسیار مناسب است. این رنگ به هیچ وجه حس رنگ آبی خالص که شاید کودکانه به نظر برسد را ندارد زیرا بیشتر حجم آن را توسی تشکیل داده است. برای گچ بری های دیوار نیز به جای رنگ های سفید یا سیاه از رنگ قهوه ای شکلاتی استفاده کنید – درست همچون زمین در مقابل آسمان.

3. توسی و یاسی

برای رنگ آمیزی خانه هایی که کنار دریا هستند می توان از رنگ زیبای توسی برای دیوارها و برای تزئینات آن از رنگ یاسی بسیار روشن استفاده کرد. این ترکیب رنگ بسیار معنوی و نورانی است و درخشش درونی دارد.


4. آبی و سبز

دیوارهایی با رنگ آبی رنگ و رو رفته که با رنگ سبز احاطه شده اند بسیار جالب توجه هستند. این ترکیب رنگ، به نوعی یادآوری کننده اقیانوس در روزهای آفتابی و قدم زدن در کنار دریا است. می توانید در این ترکیب از رنگ کبالت (نقره ای-سفید) و صورتی خاکی نیز استفاده کنید تا ببینید با احساسات شما چه می کند.

5. آبی روی آبی

این ترکیب رنگ بسیار کلاسیک و سنتی است. به طوری که دیوارها آبی کم رنگ هستند و گچ بری های دیوار به رنگ آبی آسمانی و پررنگ تر رنگ آمیزی می شوند. همچون انعکاس آب های سرد در آسمان در یک غروب زمستانی. این ترکیب رنگ تا حدی تمایل به توسی و نوعی درخشندگی دارد. بنابراین، با گذشت زمان هرگز رنگ کهنه گی به خود نمی گیرد. این رنگ بسیار کمرنگ و محو است و به همین دلیل، موجب آرامش و شادی می شود.

6. بادمجانی و سبز-توسی

استفاده از رنگ بنفش تیره روی دیوارها بیانگر عمق فضا است. این رنگ بسیار عمیق است و تنالیته تندی دارد. به همین جهت، می توان کمی جسارت به خرج داد و در کنار چنین رنگ تندی، از ترکیب رنگ سبز-آبی هیجان انگیز نیز استفاده کرد. این رنگ برای اتاق خواب یا اتاق نشیمن چندان مناسب نیست زیرا خیلی پررنگ است. اما می توانید از آن برای اتاق مطالعه، کتابخانه یا اتاق آرایش خانم ها استفاده کنید.


7. سبز و قهوه ای

دلیل اینکه این دو رنگ ترکیب خوبی از خود نشان می دهند این است که در طبیعت آن دو را به وفور در کنار هم می بینیم، همچون برگ های سبز و تنه های قهوه ای درختان. دیوارهایی با رنگ سبز بسیار کم رنگ و تزئین آن با قهوه ای نمای زیبایی به فضا می بخشد. این ترکیب رنگ بسیار آرامش بخش است و بهتر است برای اتاق های کوچک، همچون اتاق مطالعه یا اتاقی که در آنجا موسیقی گوش می کنید، استفاده شود.


8. آبی و توسی

برای دستشویی و حمام می توان از ترکیب رنگ آبی و توسی استفاده کرد. این رنگ بسیار آرامش بخش و برای صبح ها که به دستشویی می روید، بسیار مناسب است.

منبع :http://www.bartarinha.ir/fa/news/42363/%D8%AA%D8%B
يکشنبه 23/4/1392 - 14:24
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته