• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 15639
تعداد نظرات : 1110
زمان آخرین مطلب : 3848روز قبل
آرایشی و زیبایی

رئیس بخش پوست بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: شانه كردن شدید مو به نوك مو ضربه وارد می كند و موجب بروز موخوره می شود.

پروین منصوری فزود: مو به عنوان یكی از اعضای بدن محسوب می شود كه برای سلامت آن باید تلاش كرد.

وی گفت: باید موها را ملایم و آرام شانه كرد و از شامپوهای ملایم برای شستن موها استفاده كرد. اگر پوست سر دچار خارش، شوره یا ریزش شد باید به پزشك مراجعه كرد تا علت آن برطرف شود.

رئیس بخش پوست بیمارستان امام خمینی(ره) افزود: كسانی كه دارای موهای خشك هستند، باید از نرم كننده هایی كه جدا از شامپو است استفاده كنند یك تا 2 دقیقه بر روی موها بماند و سپس شسته شود.

منصوری گفت: موخوره یك حالت مكانیكی است كه از ضربه زدن به موهای خشك ایجاد می شود. برای پیشگیری از موخوره باید از برس های تیز استفاده نشود، شانه كردن شدید مو نیز به نوك مو ضربه وارد می كند و موجب بروز موخوره می شود.

وی افزود: تغذیه مناسب برای سلامت مو بسیار اهمیت دارد. تغذیه سرشار از آهن و روی به رشد بهتر موها كمك می كند. در افرادی كه دارای استرس مزمن هستند، استرس موجب سفید شدن مو می شود به دلیل آنكه رنگدانه های مو از بین می رود. استرس همچنین موجب به هم زدن متابولیسم سیستم بدن می شود و روند پیری سلول ها را تسریع می كند.

منبع :http://www.kamranieh.com
چهارشنبه 26/4/1392 - 13:42
آرایشی و زیبایی

ما سال ها مجله های مد را خوانده و محصولات زیبایی را تست کرده ایم. در این زمان ما هزاران نکته درباره زیبایی را خوانده و هزاران محصول را استفاده کرده ایم، اما فقط تعداد کمی از آن ها با ارزش بوده اند.

آشنایی با رازهای زیبایی که هر جوانی باید آن ها را بداند.

هیچ چیزی ناراحت کننده تر از نصیحت شنیدن از افراد سالخورده نیست، ما هم میدانیم، اما حقیقت این است که شنیدن و پذیرفتن برخی از توصیه ها خیلی هم با ارزش است، مخصوصا وقتی این نصیحت ها نکاتی درباره زیبایی باشد. ما سال ها مجله های مد را خوانده و محصولات زیبایی را تست کرده ایم. در این زمان ما هزاران نکته درباره زیبایی را خوانده و هزاران محصول را استفاده کرده ایم، اما فقط تعداد کمی از آن ها با ارزش بوده اند. بنابراین ما در این نوشته ۱۹ چیزی که آرزو داشتیم در نوجوانی بدانیم را با شما به اشتراک میگزاریم.

۱. فونداسیون را قلم بگیرید.

اگر پوست صورت شما دارای آکنه است، احتمالا اولین کاری که انجام خواهید داد یک فونداسیون ضخیم و افراطی است. این کار را نکنید. فونداسیون مخصوص خانم های بالای ۳۵ سال است. این کار زیبایی طبیعی شما را از بین خواهد برد. بجای این انتخاب، لکه های پوستتان را با کانسیلر بپوشانید، پس از آن هم میتوانید از کرم پودر و یا مرطوب کننده های رنگی استفاده کنید. طبیعتا استفاده از مرطوب کننده های رنگی خیلی سبک تر از فونداسیونی ضخیم است.

۲. کانسیلر را به آرامی روی پوستتان بگذارید، آنرا نمالید.

ما این را از برنامه ی تلویزیونی تیرا بانک یاد گرفتیم. زمانی که میخواهید از کانسیلر استفاده کنید، کمی از آنرا به انگشتتان زده و بروی پوستتان بگذارید. هیچ گاه آنرا نمالید و ماساژ ندهید.

۳. یا لب هایتان را آرایش کنید یا چشمانتان را، نه هر دو باهم.

اگر آرایش چشم سنگینی کرده اید، فقط کمی برق لب زده و لبتان را بدون آرایش رها کنید. رژ لبی با رنگی جسورانه را ترجیح میدهید؟ صورتتان را روشن نگهدارید (از رژ گونه ی پر رنگ دوری کنید) و ریمل و سایه و خط چشم پر رنگی هم نکشید. اگر می خواهید دلقک بنظر بیایید هر دو را باهم آرایش کنید.

۴. کمتر بیشتره!

تا حالا توجه کرده اید که بعضی از دوستانتان بدون آرایش چطور باز هم خوب بنظر می آیند؟ سن شما اهمیتی ندارد، آرایش زیاد ظاهر شما را زشت تر میکند. اگر شما هر روز زیرسازی کنید، کرم پودر و رژ گونه بمالید، سایه و خط چشم بکشید و ریمل استفاده کنید، خط لب بکشید و برق لب هم بمالید، واقعا بیش از اندازه آرایش کرده اید.

سبکش کنید، تمام چیزی که واقعا احتیاج دارید، یک ریمل زیبا، کانسیلر برای از بین بردن لکه ها و یک برق لب و در زمستان هم کمی رژ گونه است.

۵. موی طبیعی شما همیشه هات است.

اگر موی شما خیلی تیره است، ظاهرتان را با یک سایه ی تیره یا هایلایتی روشن، متعادل کنید. ما جوانان زیادی را می بینیم که موی خود را چندین درجه روشن تر میکنند و چهره شان رنگ و رو رفته می شود، نه شگفت انگیز! رمز انتخاب رنگ مویی مناسب با رنگ پوست شما در آن است که دیگران تصور کنند شما با این رنگ موی زیبا بدنیا آمده اید.

۶. وازلین بهترین دوست شماست.

وازلین پاک کننده ای ارزان و عالی برای آرایش چشمان شماست. همچنین برای ترمیم خشکی پوست و ترک لب نیز عالی است. مقدار سخاوتمندانه ای وازلین به لبتان مالیده و توسط یک مسواک لبتان را ماساژ دهید. مازاد آنرا توسط یک پارچه پاک کنید. لب شما صاف و نرم خواهد شد.

۷. لیر (layer) کردن موها هیچ وقت اشتباه نیست.

کوتاه کردن مو بصورت لایه لایه برای هر نوع مویی عالی است: موهای فر، صاف و مواج. این مدل کوتاه کردن مو باعث می شود تا موهای نازک ضخیم تر، موهای فر مرتب و منظم تر و موهای مواج لخت بنظر بیایند. فقط حواستان باشد که مویتان را خیلی لایه لایه نکنید. لایه های زیاد و کوتاه دیگر قدیمی شده اند.

۸. آکنه؟ به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

بزرگترین اشتباه افرادی که آکنه دارند چیست؟ به متخصص پوست مراجعه نمی کنند. شلوار ۱۵۰ هزار تومانی که آرزوی داشتنش را دارید فراموش کنید. خلاصی از آکنه بهترین چیزیست که میتوانید برایش پول خرج کنید. و تنها راه ضمانتی خلاصی از آکنه، مراجعه به یک متخصص پوست است.

۹. می خواهید کرم پودر یا رژ لب بخرید؟ اول تست کنید.

محصولات زیبایی مختلفی هستند که حتما باید پیش از خرید، آن ها را در فروشگاه های تخصصی محصولات زیبایی تست کنید، محصولاتی همچون کرم پودر، رژ لب، رژ گونه و کرم پودر.

اما محصولاتی مانند ریمل، خط چشم، برق لب و سایه چشم های ساده را میتوانید بدون تست انتخاب کنید. این محصولات را میتوانید از هر مغازه ای خریداری کنید، و خوش شانس خواهید بود اگر رنگ مناسب پوست خود را انتخاب کرده باشید.

۱۰. هر زمانی بتوانید کرم ضد آفتاب را نادیده میگیرید؟ هرگز این کار را نکنید.

ما آرزو میکنیم کاش در جوانی این ترفند را میدانستیم، اولین چیزی که شما باید برای زیبایی تان هر روز از آن استفاده کنید کرم ضد آفتاب است، حتی اگر هوا بارانی یا ابری باشد! اما چرا؟ عادت های خوب از جوانی شروع می شوند و اگر شما از حالا کرم ضد آفتاب استفاده کنید، وقتی پنجاه شصت سالتان شد پوست زیبایی خواهید داشت. بخاطر داشته باشید که اشعه ی UV خورشید، حتی از ابرها و پنجره ی ماشین شما نیز عبور میکنند.

۱۱. پیچیدن مو دور میله اتوی مو آنرا فر میکند.

هیچ چیزی باحالتر از یک موی بلند لیر شده ی فر نیست. برای داشتن چنین مویی، مویتان را دور میله ی یک اتو موی بزرگ فردهنده بپیچید و هر ۵ سانتی متر جهت را معکوس کنید.

۱۲. کرم های برنزه کننده همیشه بو میدهند.

متاسفانه، حتی بهترین کرم برنزه کننده هم بو میدهد. بهترین حالت این است که کرم برنزه کننده را ۲۴ ساعت پیش از یک قرار ملاقات مهم استفاده کنید و برای از بین بردن بوی آن یک دوش بگیرید (اما لیف نکشید). برای یک اتفاق خیلی مهم مثل عروسی و یا یک مهمانی رقص، از اسپری های برنزه کننده حرفه ای استفاده کنید. این اسپری ها گران هستند و دوام زیادی ندارند، پس حتما آن ها را یک روز پیش از مهمانی مورد نظر استفاده نمایید.

۱۳. اجازه ندهید ناخن هایتان همین طور رشد کند.

مانیکور و پدیکور نمی کنید؟ نگران نباشید. ناخن هایتان را تمیز و یک اندازه نگاه دارید. چیزی بدتر از ناخن های بلند پا نیست. بین هر پدیکور ناخن های خود را کوتاه کنید. مردم با توجه به مراقبتی که از دست و پایتان می کنید در مورد شما قضاوت میکنند.

۱۴. داخل چشمانتان را خط چشم نکشید.

این کار باعث می شود تا چشمانتان کوچک تر بنظر بیاید. در عوض روی خط مژه هایتان خط چشم بکشید. همچنین یک خط چشم پر رنگ خیلی غیر طبیعی جلوه میکند. کمی خط چشمتان را محو کنید.

۱۵. نوع مویتان چرب است؟ شامپوی خشک بخرید.

اگر مویتان بلوند است، کمی پودر بچه روی ریشه های مو و فرق سرتان بریزید و شانه بکشید، این کار باعث می شود چربی اضافه ی موی سرتان از بین برود. اگر موی سرتان قهوه ای است، بهتر است که از شامپوی خشک استفاده نمایید.

۱۶. موهای پای خود را پس از دوش گرفتن اصلاح کنید.

با اصلاح موهای پایتان پس از شست و شو و در آخرین مراحل حمامتان، بریدگی ها را به میزان چشم گیری کاهش دهید.

۱۷. بهترین خصوصیت خود را بدانید و به آن توجه کنید.

مردم بیشتر در مورد کدام خصوصیت شما اظهار نظر می کنند؟ به آن توجه کنید. اگر لب هایی مثل آنجلینا جولی دارید، حتما برق لب و رژ لب هایی با رنگ های جسورانه استفاده کنید. اگر مردم رنگ چشمان شما را دوست دارند، سایه ی چشمی پیدا کنید که متمم این زیبایی است و حتما از ریمل استفاده کنید. همچنین حتمن بدانید که چه رنگ لباسی بیش از دیگر رنگ ها به شما می آید و پس از آن خرید کنید.

۱۸. اسکراب ها برای پوست های خشک عالی کار میکنند.

اگر در زمستان پوستی خشک دارید، یک دستکش بخرید و در حمام هایتان از اسکراب استفاده کنید و حتما پس از آن بصورت سخاوتمندانه از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. اگر پوست کف پایتان خشک شده و پینه بسته، یک سنگ پا بخرید. یک سنگ پا از هر انتخاب دیگری که در فروشگاه ها دارید موثر تر است.

۱۹. بخاطر داشته باشید: زیبایی باطنی است.

به دختری که وزنش زیادتر از حد نرمال است و پسران همچنان عاشقش هستند فکر کنید. چرا؟ چونکه او اعتماد بنفس دارد. اگر شما آرایش نداشته باشید و ناخن های پایتان را برای هفته ها لاک نزده باشید، اما خوشحال باشید و لبخند بزنید، هنوز ۱۰ مرتبه زیبا تر از دختر افسرده ای هستید که کنار شما نشسته است. به ما اعتماد کنید.

منبع :http://www.kamranieh.com
چهارشنبه 26/4/1392 - 13:41
آرایشی و زیبایی

مهمترین و حساس ترین عضو بدن که در عین حال نقش مهمی در زیبایی ایفا می کند, پوست است. بهتر است بگوییم پایه زیبایی صورت داشتن پوستی زیبا , سالم و نرم است. به چند نکته مهم برای داشتم پوستی سالم توجه کنید:

1 – تغذیه مناسب اثر بسیار مطلوبی روی پوست صورت دارد. میوه و سبزیجات تازه( بخصوص سبزیجاتی که رنگی هستند مانند هویچ, گوجه فرنگی و کرفس) را حتما در رژیم غذایی خود جای دهید.

2 – از خوردن سرخ کردنی ها و سسهای چرب خودداری کنید. این را بدانید که اولین اصل برای داشتن پوست زیبا و شاداب , درونی سالم است.

3 – یکی از مهمترین مراقبت های پوست ،تمیز نگاه داشتن آن است. گرد و غبار , آلودگی هوا, کم بودن رطوبت هوا از جمله عواملی هستند که باعث پیری زود رس می شوند.

اما در ابتدا به چگونگی تمیز کردن پوست صورت می پردازیم:
بهترین روش برای از بین بردن آلودگی پوست, پاک کننده های مناسب است هرگز از صابون عادی برای شستشو صورت استفاده نکنید زیرا باعث خشکی و شکستگی آن می شود. هرگز با آرایش نخوابید, زیرا بهترین زمان برای تغذیه و تنفس پوست ،شب هاست. بنابر این قبل از خواب صورت خود را تمیز کنید و سپس کرم شب و دور چشم را استفاده کنید.

برای تمیز کردن صورت به این نکات توجه کنید:
1 – ابتدا صورت خود را با شیر پاک کن تمیز نموده سپس با آب فراوان 10 تا 15 بار شستشو دهید.

2 – بدون اینکه پوست را خشک کنید بعد از 5 دقیقه کرم شب را به صورت مالیده و کرم دور چشم را زیر چشم از استخوان بالای گونه به طرف داخل با نوک انگشتان با حرکاتی آرام بمالید. هرگز دور چشم را ماساژ ندهید زیرا پوست این ناحیه بسیار حساس است , سعی کنید همیشه دور چشم را مرطوب نگه دارید.

شلوار های جین کشی زیبا هستند اما هرکسی در آن احساس راحتی نمی‌کند. در عوض شلوارهای جین راسته، شبیه شلوارهای کش هستند اما پاچه آنها تنگ و چسب نیست. این نوع شلوارهای جین راسته شما را قد بلندتر و باریک تر نشان می‌دهند.

اگر می‌خواهید یک کیف را در چند فصل استفاده کنید، به پیشنهاد ما توجه کنید. یک کیف کلاسیک با ظاهری شبیه خورجین شتر. حتما به سایز آن توجه کنید که زیاد بزرگ یا کوچک نباشد . به راحتی می‌توانید آن را با انواع جین‌ها یا کت و شلوار ست کنید. استفاده از طلا و نقره با هم به نظر موجه می‌رسند، اما هیچ وقت گوشواره‌های طلا با نگین قرمز را به همراه ساعت طلای زرد و گردنبند طلا سفید نیاندازید.

در این صورت انگار یادتان رفته که چه نوع جواهراتی را با هم به کار برده‌اید و به نظر می‌رسد که فقط خواسته‌اید جواهراتی را که دارید به نمایش بگذارید بدون این‌که هیچ‌گونه هماهنگی داشته باشد. اگر موهای سفیدتان رشد زیادی دارند و دایم باید آن را رنگ کنید از رنگ موهای تیوپی استفاده کنید.این تیوپ‌های رنگ درد سر وکثیفی مخلوط کردن اکسیدان و رنگ را ندارند چون هر دو با هم از تیوپ خارج می‌شوند.

آیا می‌خواهید هرچه سریعتر از شر چین و چروک‌هایتان خلاص شوید؟ می‌توانید نوارهای کاغذی مخصوص را از داروخانه تهیه کنید( البته اگر این چسب‌ها در داروخانه‌های ایران هم موجود باشد) و شب‌ها قبل از خواب آن را روی خط‌های پیشانی و یا چروک‌های دور چشم بچسبانید و صبح آنها را کنده و در همان نقاط کرم ضد چروک بمالید.
اگر پوستی خشک دارید به جای استفاده از پنکیک یا رژگونه‌های پودری از کرم پودر یا رژگونه‌های کرمی استفاده کنید.

سایه‌ای را انتخاب کنید که از رنگ طبیعی گونه‌هایتان روشن‌تر باشد چون چهره شما را شاداب و زنده‌تر نشان می‌دهد. با انگشت اشاره رژگونه کرمی را روی گونه با ضربات کوچک پخش کنید. اگر به حفاظت از چشمتان در مقابل اشعه ماوراء بنفش توجه نمی‌کنید منتظر افزایش خطر بیماری‌های چشم‌تان باشید.

بنابراین به دنبال عینک‌های آفتابی باشید که حداقل 99 درصد اشعه‌های ura و urb را برگردانند. پیراهن‌های نخی مخصوصا برای تابستان بسیار مناسب و زیبا هستند اما مراقب طرح روی آن باشید. گل‌های روشن باید کوچک باشند و گل‌های تیره درشت. می‌توانید آن را با یک ژاکت خشک و شق ورق یا یک کمربند سفت و پهن بپوشید.

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 13:41
آرایشی و زیبایی

1. برای از بین بردن حلقه های سیاه دور چشم از کانسیلر های مایع استفاده کنید. برای زدن آن از برسهای کانسیلر استفاده کنید که کمک میکند تا نزدیک رستنگاه مژه آنرا بمالید. به گوشه های داخلی چشم دقت بیشتری بکنید. برای یکدست شدن آن با انگشت خود آنرا پت کنید. اگر سیاهی چشم خیلی زیاد است اول با صورتی آنرا کمرنگ کنید و بعد کانسیلر خود را استفاده کنید.

2. برای پیدا کردن کرم فونداسیون مناسب خود آنرا روی گونه خود در زیر نور طبیعی روز آزمایش کنید. کرمی که روی پوست شما ناپدید میشود و فرق آن با جاهای دیگر پوست دیده نمیشود رنگ مناسب پوست شماست. فونداسیون را فقط جاهایی از صورت که نیاز دارد یکدست شود مانند کناره های دماغ و دور لب استفاده کنید. سعی کنید از برسهای فونداسیون استفاده کنید تا در موادتان صرفه جویی کنید. اسفنج ها مواد فونداسیون را جذب میکنند و کرم به صورت یک دست روی صورت نمیخوابد.

3. برای اینکه آرایش و فونداسیون شما به صورت خطهای چروک مانند روی صورتتان دیده نشود از پودرها استفاده کنید. برای دور چشم از پودر های با ته رنگ زرد و اگر خیلی سفید هستید از پودر های سفید با برسهای کوچکتر مناسب دور چشم استفاده کنید و برای بقیه صورت از پودری که مناسب رنگ فونداسیون شماست استفاده کنید.

4. برای روژگونه از رنگهای صورتی ملایم در حالیکه میخندید روی گونه ها تا نزدیک گوش با برس مخصوص بزنید و دوباره به محل اول برگردید. میتوانید برای براق شدن از پودرهای براق روی روژ گونه اول یک لایه دیگر بزنید.

5. لبها را با کیسه نرم بسابید تا یک لایه از پوستهای مرده آن برداشته شود و لب شما نرم بشود. بهترین ماتیکها آنهایی هستند که به رنگ طبیعی لب شما نزدیک ترند یا کمی تیره تر هستند.

6. برای اینکه لب شما شکل بگیرد و زیبا دیده شود از مداد لب استفاده بکنید که برای اینکه به مدت طولانی تر بماند اول خط لب را بکشید و بعد از ماتیک استفاده کنید. در انتها با برس مخصوص لب خط لب را با ماتیک بلند کنید.

7. برای اینکه به صورت شما شکل قشنگی بدهد ابروها را با موچین برداشته و تمیز کنید. با مداد ابرو از داخل ابرو بطرف بیرون به صورت خطهایی که مثل و به اندازه موهای ابرو به نظر می آیند ابرو را پر کنید و شکل آنرا کامل کنید. برای سایه چشم از سایه هایی که به رنگ موی شما می آیند استفاده کنید.

8. سایه روشن اولین پایه سایه چشم را روی همه جای پلک بزنید. سایه دوم تیره تر بوده و آنرا تا خط چروک بالای چشم ادامه بدهید.

9. از سایه تیره تر برای آرایشهای خلیجی و عربی استفاده بکنید و خط چشم را روی رستنگاه مژه ها بکشید و برای اینکه طولانی تر بماند برس را کمی مرطوب بکنید.

10. از ریمل برای اینکه آرایش خود را کامل کنید استفاده کنید. برس ریمل را موازی کف زمین بگیرید و از ریشه مژه ها شروع کنید و سعی کنید تا برس را همین طور بچرخانید تا مژه ها از هم جدا بشوند و لکه ای دیده نشود. اگر قرار است که از فر مژه استفاده کنید بهتر است آنرا قبل از ریمل زدن استفاده کنید در غیر این صورت ممکن است که باعث شکستن مژه ها بشود و چشمان زیبای شما منظره بدی پیدا کند.

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 13:40
آرایشی و زیبایی

با آرایش ترمیمی و استفاده از رنگهای تیره و روشن فوندیشن و یا پودر میتوانیم ایرادهای اعضای صورت را تا حد امکان بپوشانیم. میتوانیم با رنگهای تیره این اعضا را کوچکتر و با رنگهای روشن آنها را بزرگتر نشان دهیم. اگر در این کار دقت نکنیم، این لکه های تیره وروشن نه تنها زیبا نخواهند بود، بلکه چهره را زشت نیز خواهند کرد.

در آرایش ترمیمی بیشتر از پودر استفاده میشود تا از کرم و مایع، زیرا پودر به راحتی روی فوندیشن پخش میشود. آرایش ترمیمی بر اثر تکرار بهتر میشود چون تکرار این آرایش باعث میشود که متوجه شویم که چگونه باید اعضای صورت را با استفاده از رنگهای متضاد کامل نشان دهیم.

حلقه سیاه دور چشم را نیز میتوان با استفاده از کرم پودر ترمیمی پوشاند. البته دلایل زیادی برای افتادن حلقه سیاه دور چشم و گود رفتن و پف کردن پلکها وجود دارد، مثل کم خوابی، غذای نامناسب، مصرف مشروبات الکلی، ناراحتی های کلیوی و... که در اینصورت باید ابتدا در رفع مشکل اصلی بکوشیم و سپس از آرایش کمک بگیریم.

به هر حال، یادتان باشد در آرایش ترمیمی و تکمیلی حلقه های دور چشم پلکها و اطراف چشم را زمانی که تیره و گود رفته هستند روشنتر میکنیم و در حالتی که پف کرده اند برای پوشاندن این پف ، ابتدا روی آن را با پودر تیره تر و اطراف آن را با پودر روشن میپوشانیم و به دقت پودر را پخش می کنیم تا مرزی ایجاد نشود.

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 13:39
آرایشی و زیبایی

ویتامین از طریق كرم جذب پوست نمی شود این نوع تبلیغات كذب محض است بهترین منبع ویتامین خوراكی های طبیعی است.
دكتر زهرا حلاج متخصص پوست و مو با بیان اینكه كرم های ویتامینه در شادابی پوست بی تاثیر است خاطرنشان كرد: چنین ویتامین هایی در كرم وجود ندارد و اگر هم باشند جذب پوست نمی شوند و بهترین منبع جذب ویتامین مصرف میوه و خوراكی های طبیعی است.

وی با بیان اینكه كرم های ضدآفتاب می تواند تأثیراتی مثبت در مقابل خطرات آفتاب سوختگی و سرطان های پوستی داشته باشند تصریح كرد: كرم های ضدآفتاب باید یا فواصل زمانی مرتب و به میزان كافی استفاده شود چرا كه اگر به مراتب و میزان كافی و درست استفاده نشود تأثیری در حفاظت پوست در مقابل آفتاب ندارد.

این متخصص پوست و مو خاطر نشان كرد: هر نیم ساعت قبل از خروج از منزل باید كرم به اندازه كافی در مقابل قسمت هایی كه در معرض نور‌آفتاب قرار دارند پوشانده شود و هر 2 الی 3 ساعت یكبار در مواقعی كه بدن عرق می كند و یا شستشو صورت می گیرد تكرار شود.

حلاجی در مورد استفاده از كرم های آرایشی و كرم پودرها اظهار داشت: استفاده از این كرم ها تأثیرات مخربی بر سلامت پوست ندارد در مواردی كه كرم های چرب به مدت طولانی استفاده شود كه ممكن است باعث ایجاد جوش صورت و یا آكنه شود.

حلاجی در مقایسه بین ماسك های صورت طبیعی ، مصنوعی خاطر نشان كرد: به طور كلی نمی توان گفت: كار ماسك های طبیعی بهتر است یا ماسك های مصنوعی اما ماسك صورت تأثیر چندانی در شادابی پوست ندارد.

وی با بیان اینكه در بسیاری از مواقع ماسك های مصنوعی می توانددر برخی از افراد كاربرد مفیدی داشته باشد یادآور شد: تأثیر 2 ساعته در پوست دارد و بیشتر در آرایشگاه ها از آن استفاده می شود و پزشكان خیلی استفاده از این محصول را توصیه نمی كنند و بهتر است برای شادابی پوست ویتامین ها طبیعی و خوراكی جذب بدن است.

منبع :http://www.yjc.ir/fa/news/4465467/%D9%83%D8%B1%D9%
چهارشنبه 26/4/1392 - 13:38
آرایشی و زیبایی

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که پوست تیره ای دارید، نگران نباشید. ما امروز برای شما عزیزان نکته های جالبی را ارائه خواهیم کرد تا به وسیله این نکات شما در هنگام آرایش زیباتر به نظر برسید.
نکات زیر از یکی از سایت های آرایشی معروف استخراج و برای شما عزیزان ترجمه شده است:

1 - آرایش های جسورانه برای شما مناسب است
از رنگ های پاستلی و روشن اجتناب کنید و به سراغ رنگ های تند و طلایی و برنزی بیائید.

2 - آرایش چشم ها
برای چشمانتان می توانید از آرایش ظریف و خط چشم های کبود و آبی استفاده کنید و یا به سراغ رنگ های براقی مثل مسی بروید.

3 - آرایش گونه ها
در قسمت گونه ها با یک حرکت چرخشی از سمت گوش رو به پائین یک افکت سایه روشن ایجاد کنید.

4 - آرایش لب ها
در لب ها از رژ لب های براق استفاده کنید و گرنه آرایشتان حالت برهنگی به خود می گیرد. دقت داشته باشید در صورتی که از رژ لب براق استفاده می کنید حالت سایه روشن به آن ندهید.

5 - زیرسازی مناسب پوست
همیشه قبل از زدن کرم پودر از زیر سازی با فون مناسب بهره بگیرید.

6 - سایه های ممنوع
از سایه های صورتی و قهوه ای و سفید هرگز استفاده نکنید.

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 13:38
تزیینات و دکوراسیون

آشپزخانه یكی از مهم‌ترین قسمت‌های منزل است، از این رو بعضی به آن «قلب خانه» می‌گویند. به هر حال این قسمت از خانه محبوب دل آقایان و محل كار كدبانوی خانه است. شاید این جمله با طرز فكر برخی خانم‌ها جور نباشد و خاطر آنها را آزرده سازد، ولی باید قبول كرد بانوان در هر موقعیت و جایگاهی هم كه باشند به دلیل نقش موثرشان در تغذیه و سلامت خانواده، بهتر است این مكان را جزیی از محل كار خود بدانند.


تا چندی پیش آشپزخانه یك فضای خصوصی برای پخت و پز و یك حریم كاری ایمن برای خانم خانه بود، اما با گذشت زمان و افزایش جمعیت، رفته‌رفته وسعت خانه‌ها كوچك و آپارتمان‌هایی با مساحت حدود 30 متر و شاید كمتر ساخته شد. این امر موجب شد آشپزخانه تبدیل به یك دخمه تنگ و تاریك با روشنایی اندك و تهویه نامناسب شود.

مسلم است وقتی خانه‌ای به مساحت30 متر ساخته شود، تعبیه 2 پنجره برای آن زیاد هم هست. یك پنجره برای سالن و یك پنجره برای اتاق خواب. پس روشنایی آشپزخانه چه خواهد شد؟ تهویه این مكان بسیار مهم چگونه و از چه طریقی انجام شود؟ برای حل این مشكل، اهل فن، از معماری و سبك آشپزخانه‌های اپن كمك گرفته و قسمت بالای دیوار حایل میان آشپزخانه و سالن را برداشته و نیمه كردند.

به این صورت، فضای سالن و آشپزخانه در هم ادغام، مشكل تهویه و روشنایی تا حدودی رفع و از همه مهم‌تر میز آشپزخانه كه محل فعالیت بانوی خانه است آماده و بر وسعت خانه نیز افزوده شد.

كم‌كم با تغییر نگرش نسبت به آشپزخانه‌های سنتی و قدیمی، ساخت آشپزخانه اپن در خانه‌های بزرگ هم رواج یافت. جالب این‌كه این روزها علاوه بر شهرنشینان، خانواده‌های روستایی نیز اقدام به تغییر و تبدیل آشپزخانه‌های قدیمی خود می‌كنند. آنها عقیده دارند كه آشپزخانه‌های سنتی، فضای بنا را دمده كرده و موجب تنزل فرهنگ خانواده می‌شود. اما... .

تبدیل آشپزخانه اپن به دكوری برای نمایش خانه تبدیل شد. پخت و پز غذاهای سنتی و بودار متوقف و بیشتر پول آقای خانه صرف تهیه و تجهیز وسایل لوكس و گرانقیمت داخل آشپزخانه شد.

حالا در بیشتر خانه‌ها بخصوص خانه مرفه‌نشینان دیگر غذایی پخته نمی‌شود. وعده‌های اصلی غذا فراموش شده و اعضای خانه حتی برای سر سفره نشستن هم دور هم جمع نمی‌شوند. غذاهای آماده، كنسروی و رستورانی جایگزین غذاهای سالم خانه شده و دیگر خبری از غذاهای بوداری چون خورش، آش، كشك‌بادنجان و حتی كته هم نیست. فرزندان این خانواده‌ها نیز شرایطی برای یادگیری و درواقع تمایلی به پخت و پز ندارند. حال تصور كنید اگر در این بین دختر و پسری از این نوع خانواده‌ها به هم علاقه‌مند و به میمنت و مباركی وصلت كنند كودك بینوای آنها چگونه و با چه غذاهایی رشد خواهد كرد؟ چه بیماری‌هایی در كمین او خواهد بود؟ آیا او می‌تواند به خوبی رشد كرده و صاحب نسلی سالم شود؟

مسلم است خانه‌ای كه افراد به ضرورت در آن جمع شوند دیگر آشپزخانه گرم و دل‌انگیزی نخواهد داشت. در این نوع آشپزخانه‌ها نوع آشپزی و زمان وقت‌گذاری برای تهیه غذا با نوع طبخ غذاهای اصیل سنتی ایرانی تفاوت داردبیشتر بیندیشیم؟
آشپزخانه‌های اپن از رهاوردهای غرب است و با فرهنگ آنها سازگاری دارد؛ فرهنگی كه روابط خانوادگی مستحكم و عاطفی بین اعضای آن كمتر به چشم می‌خورد. خب، مسلم است خانه‌ای كه افراد به ضرورت در آن جمع شوند دیگر آشپزخانه گرم و دل‌انگیزی نخواهد داشت. در این نوع آشپزخانه‌ها نوع آشپزی و زمان وقت‌گذاری برای تهیه غذا با نوع طبخ غذاهای اصیل سنتی ایرانی تفاوت دارد.

در دوره‌ای اروپاییان بر این عقیده بودند كه اگر آشپزخانه اپن شود، خانم‌ها در حین تدارك غذا بیشتر در بحث‌های اجتماعی خانه شركت می‌كنند. بنابراین روحیه آنها تقویت و تعاملات اجتماعی آنها بهتر می‌شود؛ اما از نظر روان‌شناسی ثابت شد كه آشپزخانه فضایی برای تمركز خانم‌هاست. زنان هر زمان كه بخواهند ذهن خود را آرام كنند، یا برای مدیریت خانه و ارائه خدمات بهتر نیاز به تفكر داشته باشند، همزمان با كار در آشپزخانه به اهداف خود خواهند رسید. بنابراین آشپزخانه‌های اپنی كه با فضای شلوغ سالن و نشیمن ادغام و درگیر هستند، نمی‌توانند مكان مناسبی برای تمركز باشند.

از معایب دیگر این نوع آشپزخانه‌ها آن كه، به گونه‌ای طراحی شده‌اند كه از سمت سالن پذیرایی دید دارند. یعنی اگر مهمانی وارد شود و بخواهد در سالن بنشیند درست روبه‌روی آشپزخانه و در مقابل خانم خانه قرار خواهد گرفت. مسلما این شرایط برای یك كدبانوی اصیل ایرانی سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود. معمولا اكثر خانم‌ها هنگامی كه در خانه مهمانی دارند دوست دارند بدون آن‌كه در معرض دید مهمان باشند كارهای خود را انجام داده و از نگاه دیگران مصون و محفوظ بمانند. این امر می‌تواند تا حدود زیادی رفت‌وآمدهای خانوادگی را هم دچار مشكل سازد.





منبع :http://www.tebyan.net
يکشنبه 23/4/1392 - 16:53
تزیینات و دکوراسیون

جوانان بیش از سایر اعضای خانواده به فضایی مستقل اما در دل خانواده نیاز دارند كه باید با حمایت و یاری والدین و سلیقه خودشان فراهم شود.اتاق یك جوان باید امكانات و وسایلی تقریبا نزدیك به یك خانه مجزا را در خود جای دهد زیرا نیازهای جوانان به عنوان افرادی بالغ و كامل فضایی مستقل را می طلبد كه در آن امكان زندگی و مطالعه همراه با آسایش و دور از رفت و آمد و فعالیت‌های جاری در خانه را داشته باشند. این اتاق باید دارای فضا و امكانات كافی برای نشستن، خوابیدن، استراحت، كار، مطالعه و سرگرمی‌های مورد علاقه جوانان مانند كامپیوتر و لوازم صوتی باشد. علاوه بر اینها در اتاق جوان باید امكان پذیرایی از چند دوست نیز فراهم باشد. این اتاق چندمنظوره باید مضاف بر لوازم و مبلمان مورد نیاز مقدار زیادی از وسایل شخصی، لباس‌ها، كیف‌ها، كفش، كتاب و خرده ریز‌های بی شمار را نیز در خود جای دهد. به این ترتیب اهمیت استفاده بهینه از هر سانتی متر مربع آن بدیهی است.

اتاق‌های چندمنظوره باید به دقت بیشتری طراحی شوند تا حداكثر استفاده از فضای موجود به عمل آمده و هر یك از ملزومات اتاق در جایی مناسب و قابل استفاده قرار گیرند در حالی كه فضای كافی برای حركت در میان آنها و همچنین باز و بسته شدن درها و كشوها باقی بماند.
به عنوان یك جوان اگر می خواهید اتاق تان را از نو طراحی كنید یا دكوراسیون و چیدمان آن را تغییر دهید بیش از هر چیز فهرستی از فعالیت‌هایی كه اغلب در اتاق خودتان انجام می دهید تهیه كنید سپس لیستی از وسایل مورد نیازتان كه باید خریداری كنید بنویسید. مبلمان مورد نیاز برای اتاق شما احتمالا شامل یك تختخواب، صندلی، یا مبل راحتی جهت نشستن یك یا دو مهمان و میز و صندلی كار است.
اصلی ترین وسیله در اتاق خواب تخت است. پیش از هر كار تصمیم بگیرید به چه نوع تختی نیاز دارید. در حقیقت این نقطه شروع برنامه ریزی و طراحی شما برای دكوراسیون اتاق است. شكل ظاهری تختخواب شما سبك دكوراسیون اتاق را تعیین می كند، اما راحتی آن از بیشترین اهمیت برخوردار است. انتخاب تشك شاید از انتخاب تخت نیز مهم تر باشد. چون خوابیدن بر روی تشكی كه برای بدن شما مناسب نیست می تواند به درد پشت و كمردردهای طولانی منجر شود. اگر تشك فنری خریداری كردید به خاطر داشته باشید چند بار در سال جهت قرارگیری آن روی تخت را از بالا به پایین و پشت به رو تغییر دهید تا فنرهای داخل تشك یكسان فرسوده شوند. از آنجا كه اتاق خواب‌ها در آپارتمان‌های امروزی اغلب كوچك هستند بهترین روش برای مبله كردن اتاق استفاده از وسایل چندمنظوره است. به عنوان مثال بهتر است تختخوابی بخرید كه بتوان از آن به عنوان یك كاناپه نیز استفاده كرد. تختخواب‌هایی كه دیواره كوتاهی در دو طرف دارند به راحتی با افزودن چند كوسن به یك كاناپه تبدیل می شوند یا ممكن است مبل یا كاناپه تختخوابشو خریداری كنید. در این صورت در طول روز تختخواب جایی را اشغال نمی كند. یك انتخاب دیگر برای اتاق‌های خیلی كوچك استفاده از تختخواب‌های كم جا است. این تخت‌ها پس از جمع شدن به موازات دیوار قرار می گیرند و فضای اتاق را برای حركت آسوده باز می گذارند. یك راهكار دیگر قرار دادن تختخواب در ارتفاع است به این ترتیب فضای زیر تحت در اختیار شما باقی می ماند.
با استفاده از تختخواب‌های پایه بلند می توان از فضای زیر تخت برای قراردادن میز تحریر، میز كامپیوتر و یا كتابخانه سود برد. وجود یك میز كوچك در كنار تخت مورد نیاز است تا از سطح روی آن برای قرار دادن یك چراغ مطالعه، ساعت زنگ دار و احتمالا یك لیوان آب یا كتابی كه قبل از خواب مطالعه می كنید استفاده كنید. این میز كوچك ممكن است با یك طبقه نصب شده به دیوار كنار تخت جایگزین شود و یا در مواردی كه به فضای بیشتری برای نگهداری از وسایلتان نیاز دارید می توان به جای آن از یك جعبه چوبی استفاده كرد. در این صورت هم از فضای داخل جعبه سود می برید و هم از سطح روی آن به عنوان میز كنار تخت استفاده می كنید. اگر فضای اتاق به اندازه ای كوچك است كه امكان قرار دادن میزی در كنار تخت وجود ندارد، یك طبقه به اندازه عرض تختخواب در قسمت بالای تخت و در ارتفاع مناسبی از آن روی دیواری كه تخت به آن تكیه دارد نصب كنید.
برای تامین فضای لازم جهت نگهداری از لباس‌ها، كتاب‌ها و سایر وسایل از تمام امكانات و زوایای اتاق بهره بگیرید. اگر اندازه اتاق در حدی است كه از تختخواب معمولی استفاده كنید آن را از نوع كشودار انتخاب كنید تا بتوانید از فضای زیر تخت برای وسایل دیگر بهره بگیرید و یا با قرار دادن چند جعبه با ارتفاع مناسب در زیر تخت از این فضا سود ببرید. وسایلتان را می توانید به دو گروه تقسیم كنید: آنهایی كه به صورت روزانه یا هر چند روز یك بار مورد استفاده قرار می گیرند و وسایلی كه در فاصله‌های زمانی طولانی تر به كار می آیند. دسته اول را در فضاهای در دسترس قرار دهید و دسته دوم را در جاهایی مثل قسمت بالای كمد بگذارید كه چندان در دسترس نیستند. برای استفاده بهینه از فضای اتاقتان از ابتكار و خلاقیت خود بهره بگیرید و از فضاهای به ظاهر مرده سود ببرید. در بسیاری از اتاق‌ها وجود ستون‌ها و نقایص زمین موجب به وجود آمدن فرورفتگی‌هایی در دیوارهای خانه می شود. این فرورفتگی‌ها برای نصب طبقات و استفاده به عنوان كتابخانه یا قرار دادن لوازم صوتی و حتی كامپیوتر و وسایل جانبی آن فضایی مناسب هستند. نصب طبقات چوبی، فلزی و یا شیشه ای بر روی دیوارهای صاف و بدون فرورفتگی نیز می تواند فضایی برای قرار دادن وسایل كوچك و خرده ریزهای شخصی شما فراهم كند.
میز تحریر یا میز كامپیوترتان می تواند یك میز سه گوش كوچك در زاویه دو دیوار اتاق باشد. اگر جای كافی برای یك میز كامپیوتر معمولی دارید ممكن است آن را در زیر پنجره جایی از دیوار كه معمولا استفاده نمی شود قرار دهید. میزی انتخاب كنید كه طول و عرض كمتری داشته باشد اما دارای طبقات متعددی برای قرار دادن وسایل جانبی كامپیوتر باشد.كمدهای دیواری كه اغلب ارتفاعی تا سقف اتاق دارند فضای زیادی را در اختیار شما قرار می دهند. برای استفاده بیشتر از این فضا می توانید داخل كمد را طبقه بندی كنید و یا در قسمت پایین آن دو یا سه كشو بسازید. اگر اتاق شما كوچك است بهتر است هیچ امكانی را برای استفاده از این فضا از دست ندهید و با نصب جیب‌های پارچه ای یا چند رشته طناب به موازات هم بر روی سطح داخلی كمد حداكثر استفاده از فضای داخل كمد را داشته باشید.
اگر اغلب در اتاق خود پذیرای تعدادی از دوستانتان هستید برای تامین فضای نشستن كافی می توانید از صندلی‌های تاشوی كوچك یا صندلی‌هایی كه روی هم قرار می گیرند استفاده كنید. به این ترتیب در زمانی كه به آنها نیاز ندارید صندلی‌ها را جمع كرده در گوشه ای از اتاق یا داخل یك كمد قرار می دهید. در فضای كوچك دو هدف را باید در تمام مراحل دكوراسیون اتاق به خاطر داشته باشیم: یكی استفاده بهینه از تمام فضای موجود و دیگری بزرگ نمایی و القای حس فضای بیشتر به بیننده
.درباره هدف اول راهكارهایی را بررسی كردیم اما هدف دوم از طریق انتخاب رنگ و نورپردازی فضا عملی می شود. رنگ‌های روشن و ساده مانند خانواده رنگ‌های خنثی و یا رنگ‌های طبیعی بهترین انتخاب برای اتاق‌های بسیار كوچك هستند. اما اگر اتاق شما خیلی كوچك نباشد می توانید تنوع رنگی بیشتری در آن داشته باشید. اگرچه همواره رنگ‌های آرامش بخش و ملایم برای اتاق خواب‌ها توصیه می شوند اما اتاق خواب فضایی خصوصی است و باید با سلیقه صاحب آن رنگ آمیزی شود. اما علاوه بر سلیقه شخصی اطلاع از بعضی اصول در انتخاب رنگ مفید است. به خاطر داشته باشید رنگ‌های سرد مانند آبی‌ها و سبزها رنگ‌هایی هستند كه سطوح را عقب تر از آنچه هستند نشان می دهند از این رو فضاهای كوچك را بزرگتر می نمایانند در حالی كه رنگ‌های گرم كه اصطلاحا به «رنگ‌های پیش رونده» معروف هستند جلوتر به نظر می رسند و در نتیجه فضا را كوچكتر نشان می دهند. جوانان اغلب به رنگ‌های پرانرژی و زنده علاقه مند هستند اما بهتر است برای طراحی رنگ در یك اتاق كوچك از این رنگ‌ها در سطوح كوچك و به عنوان آكسان استفاده كنید. از دیوارهای روشن اتاق به عنوان بومی سفید برای معرفی سطوح رنگی كوچكتر با رنگ‌های درخشان و مورد علاقه تان بهره بگیرید. دیوارهای سفید یا كرم روشن شاید برای جوانان كمی كسل كننده به نظر برسند اما در عوض این حسن را دارند كه به شما امكان می دهند هر چند گاه یك بار رنگ سایر وسایل اتاقتان را بدون نگرانی از هماهنگی آن با رنگ دیوارها تغییر دهید. برای بزرگنمایی اتاق‌های كوچك بهتر است
درها و پنجره را به رنگ دیوار رنگ بزنید و حتی پرده اتاق را ساده و همرنگ دیوار انتخاب كنید. تاثیر آینه‌ها در بزرگنمایی را فراموش نكنید.
وجود یك آینه قدی در اتاق یك جوان نیازی حتمی است ضمن اینكه با بازتاب نور فضا را نیز بزرگتر از آنچه هست نشان خواهد داد. در صورت امكان آینه را روی دیوار مقابل پنجره نصب كنید تا با بازتاب نور طبیعی تاثیر بیشتری داشته باشد. نصب آینه بر روی در كمدها نیز علاوه بر بزرگنمایی و گردش نور در اتاق به آن نمایی مدرن می بخشد. نورپردازی نیز از اصولی است كه باید به آن توجه شود.

منبع :http://javanemrooz.com
يکشنبه 23/4/1392 - 16:53
تزیینات و دکوراسیون

رعایت این نکات به تاثیر معجزه آسای دکوراسیون در سلامت کودک خودتان پی خواهید برد و خواهید دید که آموزش این نکات از دوران کودکی به فرزندن تان به شما کمک می کند تا به مرور نسلی سالم، تندرست و سلامت به لحاظ روحی و جسمی را در خانواده خود پرورش دهید. به این ترتیب با ایجاد آرامش و امنیت برای کودک تان و تامین نیازهای اولیه او به صحیح ترین شکل، سلامت و شادابی او را تضمین خواهید کرد.

● چگونه وسایل کودک را طبقه بندی کنیم
شلوغی اتاق کودک و به هم ریختگی وسایل، اسباب بازی ها و کتاب ها در این اتاق یکی از طبیعی ترین موقعیت ها در سراسر جهان است اما این شلوغی و به هم ریختگی درصورتی که به صورت روزانه استمرار داشته باشد به مرور به کاهش میزان تمرکز و تفکر کودک منتهی می شود. به گونه ای که به مرور تمرکز کودک را در یادگیری و آموزش کم کرده و مانع از بروز خلاقیت در او می شود.



بنابراین بهترین روش برای کنترل این وضعیت قرار دادن سبدهای چوبی کوچک در اتاق کودک است تا بعد از بازی از او بخواهید اسباب بازی ها، توپ ها و کتاب هایش را در هر یک از این سبدهای کوچک گردآوری کند. اگر اتاق کودک تان به اندازه کافی بزرگ است، می توانید از قفسه کمدها به جای سبدهای کوچک استفاده کنید و این مسئله را به کودک تان آموزش دهید.




● نورپردازی برای خواب کودک شما
اتاق خواب کودک باید به گونه ای نورپردازی شود که قابلیت تاریکی یا استفاده از حداقل میزان نور را در زمان خواب داشته باشد زیرا با وجود نور در اتاق، مغز نمی تواند فرمان ترشح ملاتونین در بدن را به درستی صادر کند و کمبود میزان ملاتونین در بدن منجر به بی خوابی و در نهایت بی حوصلگی، پرخاشگری و در درازمدت افسردگی کودک می شود بنابراین بهترین حالت برای نورپردازی اتاق کودک آن است که از چراغ خواب هایی که تایمر دارند استفاده کنید به این ترتیب کودکی که ترس از تاریکی دارد با نور اندک این چراغ ها ترس را کنار می گذارد و پس از آن که به خواب رفت فرمان خاموش شدن چراغ با سر رسیدن مدت زمان مورد نظر انجام می شود.






● اهمیت عکس های دسته جمعی در اعتماد به نفس کودکان
یکی از مهم ترین نکاتی که در بهداشت روانی فرزندان تان به ویژه کودکان تاثیر دارد، حس دوست داشته شدن است. شاید فکر کنید، دکوراسیون اتاق چگونه می تواند در انتقال این حس به کودک تان نقش داشته باشد؟ ما به شما می گوییم که چگونه می توان به این ترتیب میزان محبت، اعتماد به نفس، علاقه و روابط اجتماعی کودک را تحریک کرد. تنها کافی است یکی از دیوارهای اتاق کودک یا میز کنار تخت او را به عکس هایی که او را در جمع خانواده، در کنار پدر و مادر و در جمع دوستانش نشان می دهد، اختصاص دهید. تماشای این عکس ها و دانستن این نکته که او حامیان و دوستداران زیادی دارد به افزایش آرامش، امنیت و اعتماد به نفس کودک کمک می کند.




● چگونه وسایل کودک را طبقه بندی کنیم؟
شلوغی اتاق کودک و به هم ریختگی وسایل، اسباب بازی ها و کتاب ها در این اتاق یکی از طبیعی ترین موقعیت ها در سراسر جهان است اما این شلوغی و به هم ریختگی درصورتی که به صورت روزانه استمرار داشته باشد به مرور به کاهش تمرکز و تفکر کودک منتهی می شود. به گونه ای که به مرور تمرکز کودک را در یادگیری و آموزش کم کرده و مانع از بروز خلاقیت در او می شود.



بنابراین بهترین روش برای کنترل این وضعیت قرار دادن سبدهای چوبی کوچک در اتاق کودک است. بعد از بازی از او بخواهید اسباب بازی ها، توپ ها و کتاب هایش را در هر یک از این سبدهای کوچک گردآوری کند. اگر اتاق کودک تان به اندازه کافی بزرگ است، می توانید از قفسه کمدها به جای سبدهای کوچک استفاده کنید و این مسئله را به کودک تان آموزش دهید.



منبع :HTTP://PersianPersia.com
يکشنبه 23/4/1392 - 16:53
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته