• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 15639
تعداد نظرات : 1110
زمان آخرین مطلب : 3869روز قبل
آرایشی و زیبایی

ابروهایم نامرتب است. آیا می توانم آنها را مرتب کنم؟

پاسخ بابی براون:

البته که می توانید. راه آن در مرتب کردن ابروهایتان است نه در برداشتن آنها. برداشتن موهای ابرویتان به صورت تک تک ابروهایتان را مرتب نشان می دهد اما حجم آنها کم می شود و ابروهایتان را کم پشت نشان میدهد.

روشی که پیشنهاد می دهم را امتحان کنید: اول ابروهایتان را از بالا به پایین با شانه مخصوص ابرو شانه کنید. سپس از یک قیچی کوچک استفاده کنید و همه قسمت های ابرویتان را یکنواخت و منظم کنید.

درمرحله بعد، ابروهایتان را به سمت پایین به طرف چشمهایتان شانه کنید و قسمتهای اضافی و نامرتب را که در قسمت زیر ابروهایتان ریخته قیچی کنید. حواستان را جمع کنید.

کوچکترین خطایی در قیچی کردن ابروهایتان باعث می شود که ابروهایتان کم پشت نشان داده شود. از ژل ابرو استفاده کنید تا ابروهایتان را صاف و نرم کند.

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 14:2
آرایشی و زیبایی

اگر به اطراف‌تان نگاه کنید، احتمالا بسیاری از دوستان و آشنایانتان را می‌بینید که عادت‌های غلطی دارند که به پوست و مویشان آسیب می‌رساند؛ مثل کندن جوش‌ها،‌ مصرف کِرِم‌های کورتونی و یا باروهای غلطی مثل بستن نخ دور زگیل و ...

این نوشته به مهم‌ترین عادت‌های پوستی‌ـ ‌مویی مضر اما رایج مردم می‌پردازد :

عادت اول: کندن جوش‌های جوانی و فشار آوردن روی آنها
جوش جوانی یا آکنه، بیماری غدد پیلوسباسه است که به صورت دانه‌های سیاه‌رنگ، قرمز، چرکی و کیستی می‌تواند در سنین جوانی ظاهر شود که با افزایش میزان ترشح چربی پوست همراه است. کندن و فشار دادن جوش‌ها نه تنها تاثیری در روند بهبود ندارد که به علت زخمی شدن پوست، آثار آن به صورت جوشگاه یا لک تیره باقی می‌ماند که درمان آن بسیار مشکل‌تر از درمان خود جوش‌ها است.

عادت دوم: مصرف پمادهای کورتون‌دار بدون تجویز پزشک
ترکیب‌های کورتیکوستروییدی که به کورتون شهرت دارند، داروی بسیار موثر و نجات‌دهنده‌ای در بعضی بیماری‌های التهابی پوست است ولی مانند شمشیر دولبه، اگر بدون تجویز پزشک مصرف شوند، خطر‌ها و عوارض جانبی بسیاری دارند که بعد از قطع مصرف هم بعضی از این عوارض تا سال‌ها پابرجا می‌مانند.

وقتی بیمار ترکیب موضعی کورتون‌دار را با تجویز پزشک برای مدت محدودی مصرف می‌کند به دلیل آثار فوری و مثبت آن در بیماری‌های التهابی پوست، حتی بعد از عود بیماری و بدون تجویز پزشک در مورد اجازه ادامه مصرف، آن را بدون نسخه از داروخانه تهیه می‌کند و بعد از مدتی آنقدر به مصرف آن عادت می‌کند که به طوری که بعد از قطع آن بلافاصله علایم شدید پوستی تظاهر می‌کند بنابراین به مصرف دایمی آن ادامه می‌دهد و دچار ضایعه‌های پوستی نازک، حساسیت، قرمزی پایدار حتی ضایعه‌های داخلی مانند پوکی‌استخوان، فشار خون بالا، ورم دستگاه گوارشی، اختلال‌های هورمونی و... می‌شود.

عادت سوم: کندن موها
تریکوتیلومانی یا عادت به کندن موها یک میل اجباری از بیما‌ری‌های جسمی ـ روانی است. فرد بدون آنکه متوجه باشد، میل و عادت به کندن موهای در دسترس دارد؛ مانند موهای جلوی سر، سبیل، ابرو و... اوایل ممکن است موها بعد از کندن دوباره رشد ‌کنند ولی مواردی به علت خون‌ریزی میکروسکوپی در فولیکول مو و فیبروز آن باعث عدم رشد دایمی مو می‌شود که درمان باید توسط پزشک متخصص پوست و روان‌پزشک به صورت همزمان انجام شود.

عادت چهارم: حمام آفتاب برای برنزه کردن پوست
اشعه‌آفتاب حاوی اشعه ماورای‌بنفش A و B است. اشعه B در طبقه‌های سطحی پوست اثر می‌کند و به قسمت‌های زیرین پوست نفوذ نمی‌کند و باعث قرمزی و سوختگی پوست می‌شود. اشعه A به قسمت‌های زیرین نفوذ می‌کند و با تحریک سلول‌های ملانوسیت باعث افزایش ترشح ملانین و تیرگی پوست می‌شود. همچنین اشعه A به دلیل تخریب DNA سلول‌ها در پیری زودرس پوست، سرطان‌های پوستی و واکنش‌های آلرژیک به داروها مشارکت می‌کند.

جوانانی که عادت به گرفتن حمام آفتاب یا استفاده از دستگاه‌های سولاریوم (آفتاب مصنوعی) دارند برنزه شدن موقت پوست را به سرطان‌های پوستی و پیری زودرس پوست چهره‌شان ترجیح می‌دهند.

عادت پنجم: جویدن ناخن‌ها
عادت به جویدن ناخن‌ها مانند تریکوتیلومانی عادت مضری است به‌صورت میل اجباری به جویدن ناخن‌ها كه و جزو بیماری‌های جسمی ـ روانی طبقه‌بندی می‌شود. جویدن ناخن اغلب در دوران کودکی و اوایل جوانی دیده می‌شود و این افراد با اینکه از قبح این کار مطلع‌اند ولی میل اجباری به جویدن ناخن‌ها خصوصا در مواقع استرس‌های عصبی دارند.

علاوه بر نازیبایی ناخن‌های جویده شده به دلیل رطوبت مداوم در این ناخن‌ها، میکروب‌ها از قبیل قارچ‌های پوستی و باکتری‌ها رشد کرده و گاهی باعث تخریب تمام جسم ناخن می‌شوند که اگر به موقع درمان نشود، امکان تخریب دایمی ناخن‌ها و در نیامدن و عدم رشد ناخن‌ها وجود دارد.

عادت ششم: کندن یا بستن نخ
دور زگیل‌های پوستی
زگیل‌‌های پوستی یک بیماری ویروسی است که بدون هیچ‌گونه درمانی در افرادی که سیستم ایمنی نرمال دارند خودبه‌خود بعد از مدتی بهبود می‌یابد هر چند درما‌ن‌های متعدد مانند فریز کردن، سوزاندن با کوتر یا لیزر و در مواردی جراحی وجود دارد اما بعضی از افراد از بستن نخ دور زگیل استفاده می‌کنند که این باعث التهاب و عفونت زگیل می‌شود که گاهی باعث زخم و ایجاد جوشگاه بدشکل می‌شود.

عادت هفتم: شانه کردن یا برس کشیدن مداوم موها
یک فولیکول مو در ناحیه ریشه‌ حاوی عروق خونی، اعصاب و سلول‌های رشد یابنده است که مدام رشد کرده و باعث رشد طولی می‌شود. ساقه مو به دلیل فقدان اعصاب بدون درد است بنابراین بعضی افراد به صورت مداوم و مکرر موها را شانه یا برس کرده و باعث صدمه به ساقه موها می‌شوند.

در استمرار دایمی شانه کردن و برس کردن، موها به تدریج طراوت خود را از دست داده، شکننده شده و از نوک دو شاخه می‌شوند (موخوره)، این عادت مضر در جوانان شایع‌تر است.

عادت هشتم: بستن موهای سر
بعضی از بانوان با بستن محکم موهای جلوسر به سمت عقب، تمایل دارند کناره‌های ابروها به بالا کشیده شود و چهره بازتری داشته باشند.

بستن محکم و تحت فشار موها در طولانی‌مدت باعث فشار بر عروق سطحی پوست‌سر شده بنابراین جریان خون که برای رشد پوست و موها و همچنین سلامت پوست و مو ضروری است کاهش می‌یابد و چون موها به کاهش جریان خون حسا‌س‌تر از پوست هستند بعد از مدتی، موهای جلوسر که تحت فشار هستند کاهش یافته و باعث کم‌پشتی موهای جلو سر می‌شود.

عادت نهم: دست‌ زیرچانه زدن موقع نشستن یا نشستن روی زانوها و قوزک‌پا
بعضی از افراد، خصوصا کودکان و نوجوانان موقع نشستن‌های طولانی مثلا در کلاس‌های درسی، عادت کرد‌ه‌اند دست‌ها را به زیر چانه گذاشته و آرنج‌ها را روی میز نگه دارند یا بعضی افراد علاقه‌ به نشستن روی زمین دارند؛

به طوری که زانوها یا قوزک خارجی پاها به طور دایم در تماس و تحت فشار روی زمین است. پوست انسان در مواردی که تحت فشار دایم باشد، به تدریج تیره شده و دچار کلفتی پوست یا پینه می‌شود؛ خصوصا در افراد سفیدپوست این تیرگی واضح‌تر است.

عادت دهم: انقباض‌های دایمی عضلات صورت
بعضی افراد، خصوصا در کشورهای شرقی، عادت کرده‌اند موقع صحبت کردن یا در استرس‌ها، عضلات صورتشان را در جهت‌های مختلف منقبض کنند.

اوایل بعد از آرامش، حالت عضلات چهره به وضعیت طبیعی بازمی‌گردد ولی در استمرار برای سال‌ها، به تدریج این عضلات شکسته می‌شود به طوری که موقع استراحت هم این شکستگی‌های عضلانی به صورت چین و چروک عمیق دایمی دیده می‌شود. شایع‌ترین چین و چروک‌های عضلانی صورت، چین اخم بین دو ابرو، چین پیشانی به صورت خطوط افقی در پیشانی، چین دور چشم‌ها و چین و چروک‌ عضلات لب بالایی است که چنانچه در مراحل اولیه شکستگی‌های عضلانی تحت درمان با آمپول بوتاکس قرار گیرند، می‌توان از این پدیده نازیبا جلوگیری کرد.

عادت یازدهم: شست‌وشوی مداوم دست‌ها
اسیدیته یا PH طبیعی پوست، اسیدی است. بعد از هر بار شستن دست‌ها با مواد شوینده که PH قلیایی قوی دارند PH پوست از اسیدی به قلیایی گرایش پیدا می‌کند و حداقل سه ساعت وقت لازم است که به PH طبیعی اسیدی قبلی بازگردد.

از طرفی شوینده‌ها به همان میزان که ظروف و لباس‌ها را چربی‌زدایی می‌کنند چربی طبیعی پوست را کاهش می‌دهند. چنانچه تماس پوست دست با پاک‌کننده‌ها، مانند صابون، پودر و مایع به فاصله‌ای کمتر از سه ساعت باشد، باعث می‌شود به تدریج پوست دست‌ها خشک، قرمز، ترک‌خورده و حساس شود. افرادی هستند که کارهای شست‌وشوی منزل را با دستکش انجام می‌دهند ولی روزانه مکرر دست‌ها را با صابون یا مایع شوینده می‌شویند خصوصا در افرادی که وسواسی هستند این مشکل بیشتر دیده می‌شود بنابراین باید سعی کنید از صابون یا مایع دست‌شویی فقط موقع غذا خوردن، بعد از توالت یا ‌آلودگی واضح استفاده کنید. مواقع دیگر شست‌وشوی دست‌ها با آب خالی کافی است و هر بار هم که دست‌ها اجبارا با شوینده تماس پیدا کرد، باید مقداری گلیسیرین با چند قطره آبلیمو بعد از خشک کردن به دست‌ها مالیده شود.

عادت دوازدهم: شامپو کردن موهای سر به دفعات زیاد
خداوند برای محافظت و طراوت موهای سر ترشح چربی از پوست سر را قرار داده است ولی از آنجا که چربی‌ها محیط مناسب رشد میکروب‌ها هستند بنابراین باید بسته به میزان چربی مترشحه سر را با شامپوی مناسب شست.

بعضی افراد عادت کرده‌اند در هر حمام چند دست شامپو بزنند تا کاملا چربی سطح پوست‌سر از بین برود. این‌گونه افراد بعد از چند ساعت متوجه می‌شوند که چربی سر به مقدار زیادی بازگشته است. طبق فیزیولوژی پوست‌سر، هرگاه پوست‌سر کاملا بدون چربی شود از طریق مرکز کنترل‌کننده ترشح چربی در مغز فرمان داده می‌شود تا برای محافظت موها چربی ترشح شود بنابراین این‌گونه افراد باید بدانند که چنانچه مختصری چربی سر بعد از حمام وجود داشته باشد مانع فرمان مغز به ترشح چربی می‌شود و موهای سر دیرتر چرب می‌شود.

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 14:2
آرایشی و زیبایی

سشوار کشیدن علاوه بر اینکه از هنرهای آرایشی و آرایشگری است، برای سلامت مو هم ممکن است مضر یا مفید باشد، همه چیز به این بستگی دارد که چگونه از این وسیله استفاده کنیم. ...

قبل از اینکه دکمه سشوار خودتان را روشن کنید، باید موهایتان را با آب خیس کنید. برای این کار می توانید موهایتان را بشویید و یا با یک آب پاش مقداری آب روی موهایتان اسپری کنید. سپس موهایتان را به اندازه پنج دقیقه درون حوله بپیچید تا آب اضافی آن به طور کامل گرفته شود.

چگونگی استفاده از سشوار

● موهایتان را خشک کنید

برای خشک کردن موهایتان با سشوار از یک برس کمک بگیرید. استفاده از برس برای خشک کردن و حالت دادن به موها وقت کمتری از شما خواهد گرفت و در نهایت موهایتان بهتر مرتب شده و فرم می گیرند.

اگر نخواستید از برس برای خشک کردن موهایتان استفاده کنید، انتخاب دیگر این است که فقط با استفاده از دست تان موهایتان را بالا و پایین ببرید و جلوی سشوار آنها را خشک کنید.

● کدام برس بهتر است؟

بهترین برس، برسی بزرگ و گرد است. این برس پس از سشوار کشیدن بهترین حجم و حالت را به موهایتان خواهد بخشید. برس های فلزی برای سشوار کشیدن مناسب ترین هستند و بهترین شکل را به موهایتان خواهند داد. شما می توانید از برس های کم قطرتر برای مرتب کردن و سشوار کشیدن موهای چتریتان استفاده کنید.

برس های پارویی برای پرداخت نهایی موهای بلند پس از سشوار کشیدن مناسب اند. برس های سشوار در ۳ اندازه بزرگ، متوسط و کوتاه در بازار وجود دارند. برس های چوبی موهایشان ترکیبی از موهای طبیعی و مصنوعی است بنابراین به گرفتن بهتر موها درون شان کمک می کنند.

● آداب سشوار کشیدن

حتما دیده اید سشوارهایی که در آرایشگاه ها استفاده می شوند، سشوارهایی قوی تر هستند ولی برای استفاده های خانگی می توان سشوارهای کم قدرت تری را نیز انتخاب کرد. دقت کنید سشواری که می خرید حتما دارای درجه های سرعت پایین و بالا باشد و شما بتوانید به آسانی آن را برای سرعت پایین و بالا تنظیم کنید. یک سشوار خوب باید بتواند باد سرد نیز تولید کند.

برای اینکه موهایتان را براق کنید، سشوار را برای باد داغ تنظیم کنید. اگر سشوار را طوری تنظیم کنید که باد سرد تولید کند، روغن ها و ژل و سایر فرآورده هایی که برای فرم دادن موهایتان استفاده کرده اید روی موهایتان ثابت خواهند شد و همچنین از ایجاد الکتریسیته ساکن موهایتان پیشگیری خواهد کرد. هنگام استفاده از سشوار آن را همیشه روی موهایتان حرکت دهید و متمرکز نگه ندارید.

حرارت متمرکز سشوار روی موهایتان به آن آسیب خواهد زد. تلاش کنید سرهای مخصوص پخش کننده حرارت و باد را بر سر دهانه سشوارتان وصل کنید تا حرارت بر سطح موهایتان پخش شود و به ویژه اگر موهایتان مجعد است، استفاده از این سرها سبب می شود موهایتان شکل و فرم دلخواه را به دست آورند. گرچه استفاده از سرهای ویژه زمان سشوار کشیدن را طولانی تر خواهد کرد.

● موهایی که برق می زنند

وقتی به سالن های آرایش می روید، پس از سشوار کشیدن موها برق خاصی پیدا می کنند. رمز آن استفاده مکرر از سشوار روی موها است.

اگر می خواهید پس از سشوار کشیدن موهایتان برق بیفتد، باید از باد گرم سشوار استفاده کنید. هر چه شما بیشتر از باد سشوار و برس روی یک بخش از موهایتان بیشتر استفاده کنید، موهایتان بیشتر برق می افتند ولی در این صورت امکان صدمه به موهایتان در اثر باد داغ سشوار نیز افزایش می یابد.

موهایتان را به دور برس سشوار بپچید و سپس در حالی که سشوار را روی آن گرفته اید، به آرامی موها را از برس باز کنید برای اینکه موهایتان کمتر آسیب ببینند، بهتر است سر مخصوص پخش حرارت و باد سشوار را بر سر لوله آن نصب کنید.

برای اینکه ساقه موهایتان در اثر باد سرد سشوار نسوزد، پس از سشوار کشیدن هر بخش از موهایتان چند ثانیه صبر کنید تا آن بخش از موهایتان خنک شود سپس دوباره کار خود را تکرار کنید.

اگر دوست دارید موهایتان حجم پیدا کنند، باید با سشوار کشیدن ریشه موهایتان را جا به جا کنید. برای این کار یک بخش کوچک از موهایتان را انتخاب کنید، آن بخش را دور برس سشوار بپیچید و برخلاف جهت ریشه موهایتان بکشید و هم زمان سشوار را هم روی آن بگیرید.

● هر روز سشوار نکشید

شاید عادت دارید هر روز موهایتان را سشوار بکشید ولی این کار حسابی برای سلامت موهایتان خطرناک است.

بنابراین تلاش کنید هر روز موهایتان را سشوار نکشید. وقتی موهایتان را از حرارت مستقیم برای چند روز دور نگه می دارید، احتمال سوختن و آسیب دیدن موهایتان را کاهش می دهید. خشک شدن بیش از حد موهایتان و شکستن ساقه موها نشانه آسیب دیدن موهای شماست.

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 14:1
آرایشی و زیبایی

موی انسان از دو بخش غلاف و ریشه تشکیل شده است . رشد مو از قسمت ریشه که در زیر سطح پوست قرار دارد انجام می شود . موی سر به طور طبیعی در هر ماه حدود یک سانتی متر رشد می کند . مو دارای دو نوع رنگدانه است که یک نوع آن شامل رنگ های قهوه ای تا سیاه و نوع دیگر در برگیرنده رنگ های طلایی ، زرد ، حنایی و قرمز است . نبود رنگدانه باعث سفیدی موها می شود .

● ساختمان موی سر
موی انسان از دو بخش غلاف و ریشه تشکیل شده است . رشد مو از قسمت ریشه که در زیر سطح پوست قرار دارد انجام می شود . موی سر به طور طبیعی در هر ماه حدود یک سانتی متر رشد می کند . مو دارای دو نوع رنگدانه است که یک نوع آن شامل رنگ های قهوه ای تا سیاه و نوع دیگر در برگیرنده رنگ های طلایی ، زرد ، حنایی و قرمز است . نبود رنگدانه باعث سفیدی موها می شود .

● هر رشته مویی که مشاهده می کنید خود از ۳ لایه تشکیل شده است :
۱.قشر خارجی (کوتیکول) : این لایه پولک مانند بوده و همانند فلس ماهی در حالت عادی بر روی هم خوابیده اند اما در صورت تماس با مواد شیمیایی تحریک شده و باز می گردند و معمولاً ۴ روز طول می کشد تا به حالت اول خود باز گردند . قشر خارجی وظیفه حفاظت از مو در مقابل نور ، هوا و شستشو را به عهده دارد .

۲.لایه میانی (کورتکس) : کراتین و رنگدانه های مو در این لایه قرار دارند . ضخامت ، قابلیت ارتجاعی و استحکام مو به آن بستگی دارد . رنگدانه های مو به صورت دانه های ریز ملانین بوده که در کیسه های ریزی موسوم به آلوئول قرار گرفته اند . کراتین پروتئینی است که در پوست و ناخن ها نیز یافت می شود و قسمت عمده مو از آن تشکیل شده است .

۳.قسمت مرکزی (مدولا) : این قسمت تو خالی و یا پر است . موهای زبر قطورتر بوده و لایه های کوتیکول بیشتری دارند و گاهی هم لایه ها خود می توانند ضخیم تر باشند . این نوع مو گاهی اوقات در برابر رنگ موها و دکلره کننده ها مقاومت می کنند .

● توصیه های لازم برای رنگ کردن موها
۱.دکره زمانی انجام می شود که بخواهیم رنگ مو را روشن تر کرده و یا از رنگ مویی که بیش از ۳ درجه از رنگ طبیعی مو روشن تر باشد استفاده کنیم و همواره پیش از دکلره کردن مو آزمون حساسیت موسوم به پچ تست باید انجام شود زیرا در صورت حساسیت آسیب جدی به پوست خواهد زد . همچنین زنان باردار و افرادی که از قرص های اعصاب استفاده می کنند نباید عمل دکلره را انجام دهند .

۲.اگر آمونیاک به کار رفته بیش از حد باشد ، پیوندهای سولفور مو بیش از حد جدا شده و در نتیجه مو سفت و شکننده می شود و قطر و وزنش را از دست می دهد .

۳.اگر چنانچه قصد دارید از رنگ های گیاهی استفاده کنید باید مدتی صبر کنید تا اثر رنگ های شیمیایی از بین برود و بعد از نوع گیاهی استفاده کنید .

۴.رنگ مو را روی پوست سر نمالید و اگر به طور اتفاقی رنگ مو روی پوستتان پخش شد ، برای تمیز کردن آن از پودر بچه استفاده کنید .

۵.همیشه قبل از گذاشتن رنگ ، موهایتان را خشک کنید ، زیرا رنگ موی مرطوب ، رقیق شده و در نتیجه رنگ مطلوب به دست نخواهد آمد .

۶.از رنگ کردن مو با درجات مختلف و رنگ های گوناگون بپرهیزید .

۷.نوک موها به علت داشتن منفذ و خلل های بسیار زیاد معمولاً خوب رنگ نمی گیرد ، برای رفع این مشکل ، بهتر است همان رنگ مورد نظرتان و یا یک درجه تیره تر را انتخاب کرده و بدون اکسیدان آن را روی موها بگذارید و بعد موها را خشک کنید . سپس رنگ ها را طبق معمول روی مو بگذارید تا رنگ تثبیت شود .

۸.در تابستان به علت تأثیرات مخرب نورخورشید و گرما ، رنگ موها ثابت نمی ماند ، بنابراین بهتر است که برای درست کردن خلل و فرج مو و نرم کردن آن از نرم کننده استفاده کنید .

۹.موی بلوند در اثر مواد شیمیایی موجود در استخر شنا سبز می شود . برای رفع این مشکل از رنگ های گرم مانند قرمز یا طلایی استفاده کنید البته شامپوهای براق کننده و شفاف کننده نیز ممکن است در رفع این مشکل مؤثر باشند .

۱۰.وقتی که یک رنگ با پایه های آبی به موی زرد یا طلایی زده شود ، رنگ حاصل سبز می شود . با جانشین کردن یک رنگ با پایه بنفش ، رنگ طبیعی تری به دست خواهد آمد . ۱۱.وقتی که بلوند ، قرمز روشن کم رنگ شده و به نارنجی تبدیل می شود ، مقداری رنگ طلایی ، قرمز برای های لایت کردن اضافه کنید .

۱۲.وقتی که خطوط صورتی در موهای سفیدی که قرمز شده پدیدار شد ، برای پوشاندن آن به مقداری رنگ قهوه ای طبیعی به همان درجه و تون و یا تیره تر نیاز دارید .

۱۳.اگر مو بعد از استفاده از یک پاک کننده رنگ مو ، قرمز شد ، برای خنثی کردن تون گرم ناخواسته ای که ایجاد شده ، می توانید یک رنگ با تون یا زمینه خاکستری و یا بنفش اضافه کنید .

۱۴.در مورد پوست های روشن ، های لایت آبی قرمز و برای پوست های صورتی و سرخ ، رنگ کرم گلی ، زیتونی تیره و قهوه ای تیره با سایه آبنوسی جلوه خاصی ایجاد خواهد کرد . بهترین رنگ ها برای کسانی که پوست گندمگون و برنزه دارند ، رنگ های شیری ، گل بهی ، مسی ، کرم نخودی ، قهوه ای ، زرد سوخته ، فندقی ، عسلی ، سبز کاهوئی و زرد است .

۱۵.برای چشم های آبی روشن ، آبی خاکستری و آبی تیره ، سبز تیره ، قهوه ای و مشکی ، بهترین رنگ مو ارغوانی با های لایت شرابی ، پلاتینی ، خاکستری ، قهوه ای ، قهوه ای تیره ، مشکی و شیری است .

۱۶.برای چشم های کهربایی هم رنگ موهای طلایی با های لایت قرمز ، قهوه ای طلایی ، قهوه ای عسلی ، فندوقی ، مسی و قهوه ای سوخته مناسب است .

۱۷.اگر موهای شما خیلی زبر و مقاوم در برابر رنگ است شاید لازم باشد که قبل از رنگ کردن آنها را نرم کنید چون با نرم کردن ، لایه های کوتیکول رنگ را بهتر جذب می کنند .

۱۸.در موهایی که ۸۰ تا ۱۰۰ درصد سفید شده اند ، ابتدا اکسیدان با ۲۰VOL یا ۳۰ را مستقیماً روی موی سفید بگذارید و پس از ۷ ـ ۵ دقیقه بشوئید . بهتر است از جایی که سفید ترین موها را دارد شروع کنید و پس از شستن ، با حوله خوب خشک کنید ، سپس از رنگی که یک درجه تیره تر از رنگ مورد نظرتان است استفاده کنید . برای بالا بردن قدرت جذب موی سفید توصیه می شود که مدت زمان گذاشتن رنگ را به حدود ۴۵ دقیقه برسانید .

۱۹.اگر می خواهید از رنگ های گیاهی استفاده کنید در همین سایت بخش مشاوره پزشکی ، پوست مو زیبایی چند ترکیب گیاهی معرفی شده که می توانید کمک بگیرید . با این حال این چند ترکیب زیر را هم بخاطر داشته باشید .

● روشن کننده مو
بابونه ۵۰ گرم ، آب مقطر ۳۰۰ سی سی ، کائولین ۶ قاشق . گیاه را یک شب در آب بگذارید تا دم بکشد سپس آن را صاف کرده با کائولین مخلوط کنید و روی سرتان بگذارید و هر زمان خودتان خواستید شستشو دهید .

● رنگ موی قهوه ای
۳۰۰ سی سی جوشانده قوی غلیظ ریوامل را به این ترتیب درست کنید . ۷۰ گرم از آن ماده را در فنجان ریخته .

بگذارید ۱۰ دقیقه بپزد . یک شب بگذارید تا دم بکشد ، جوشانده را صاف و با ۶ قاشق کائولین مخلوط کنید سپس تخم مرغ و سرکه سیب را به آن اضافه کنید . بگذارید ۴۵ دقیقه روی سرتان باشد و حالا آبکشی کنید .

▪ رنگ موی شرابی : حنا ۶ قاشق ، دم کرده بابونه ۳۰۰ سی سی ، سرکه یا آب لیمو ۱ قاشق ، دم کرده بابونه و سرکه را با حنا مخلوط کرده به مدت ۴۵ دقیقه بگذارید روی سرتان باشد و سپس آبکشی کنید .

▪ رنگ موی شرابی پررنگ : چغندر متوسط یک عدد ، حنا ۶ قاشق ، چغندر را در مقداری آب بجوشانید با حنا مخلوط کنید ۴۵ دقیقه بگذارید روی سرتان باشد و حالا بشویید .

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 14:1
آرایشی و زیبایی
خیلی وقتها ممکن است یک ابرو بسیار زیبا برداشته شده و فرم و شکل شیکی داشته باشد اما با همه ی زیباییش در چهره ی ما کاستی احساس می شود و با اینکه ابروی ما تمیز شده ولی احساس اخم و گرفتگی در چهره هنوز احساس می شود که این می تواند مربوط به رعایت نشدن فاصله ی بین چشم و ابرو باشد.



شما چه از آن دسته افرادی باشید که پس از مراجعه به آرایشگر و تمیز شدن ابرو پس از مدت زمان کوتاهی که دوباره اضافه ی ابروها در خواهد آمد خودشان آنها را تمیز می کنند و یا از جمله افرادی باشید که دوست ندارند ابرویشان را دست دیگری دهند می توانید با دانستن چگونگی فاصله ی چشم و ابرو و رعایت اصول آن پس از تمیز شدن ابروها از زیبایی آنها لذت ببرید به این ترتیب که اگر فاصله ی بین ابروها تا چشم شما کم است بهتر است برداشتن ابروها و مدل دادن به آنها را بیشتر از قسمت زیر ابرو شروع کرده و کمتر بالای آن را خالی کنید بخصوص که اگر نمی خواهید ابرویتان نازک شود تنها کمی برای خط انداختن یک ردیف از بالا کم کنید حال اگر این فاصله بیش از حد خود بود باید این کار را از بالای ابرو انجام دهید که این کاربه کمتر شدن این فاصله کمک خواهد کرد.



گاهی این فاصله کم است و شما هم دوست دارید ابرویتان پهن باشد که بهتر است برای مدل دادن تنها وتنها از زیر ابرو کم کنید وآن هم در حد مدل دادن و بالای آن را زیاد دست نزنید فقط کمی تمیز کنید.



برای دوستانی هم که این فاصله زیاد است و ابروی نازکی دارند نیز توصیه می شود تا حتی الامکان زیر ابروها را زیاد بالا نبرند و این فاصله را بیشتر نکنند و مدل ابرو را از بالای آن دربیاورند.



برای ابروهای نازک با فاصله ی کم پیشنهاد می شود که زیاد به تاج ابرو دست نزنند و انتهای ابرویشان را کاملا تمیز کرده و به سمت بالا مدل دهند تا هم تاج ابرویشان کم و نازک نشود و هم از انتها این فاصله را بیشتر کنند.

منبع:سیمرغ
چهارشنبه 26/4/1392 - 13:58
آرایشی و زیبایی

اگر مایل به انجام تاتو هستید باید در نظر داشته باشید که این امر می تواند مشکلاتی را برای شما به وجود آورد.

دكتر زهرا حلاجی، متخصص پوست و مو گفت: استفاده از تاتوی چشم ، لب و ابرو مدتی است که در میان خانم ها شایع شده و این در حالی است که از مضرات آن باخبر نیستند.

وی ادامه داد: عده ای از این افراد به دنبال مد هستند و ممکن است مدتی بعد از انجام اینکار پشیمان شده و خواهان تغییر و یا پاک کردن تاتو باشند که انجام این امر به سختی و گاهی غیر ممکن است.

وی افزود: یکی از روشهای پاک کردن تاتوها لیزر است که در بیشتر مواقع این امر هم نمی تواند موفقیت آمیز باشد بنابر این بهتر است افراد قبل از انجام به تاتو خوب فکر کرده و حدالامکان از این کار صرف نظر کنند.

وی خاطر نشان کرد: مواد رنگی قرمز و قهوه ای که برای تاتوی لب و ابرو به کار می روند می توانند در دراز مدت موجب بروز واکنشهایی از قبیل تورم قرمزی و .... در بدن شوند.

منبع :http://www.yjc.ir/fa/news/4453453/%D8%A7%DA%AF%D8%
چهارشنبه 26/4/1392 - 13:58
آرایشی و زیبایی

سرپرست معاونت غذا سازمان غذا و دارو از توقف تولید کرم حلزون به دلیل عدم هیچ گونه مستندات علمی خبر داد.

دکتر محمد رضا فاضل، سرپرست معاونت غذا سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه تولید کرم حلزون متوقف شده است گفت: طبق بازرسی های صورت گرفته توسط بازرسین سازمان غذا و دارو هیچ گونه مستندات از تحقیقات مبنی بر تولید این کرم در دانشگاه علوم پزشکی البرز و حتی شرکت سازنده آن وجود ندارد.

وی افزود: تولید این کرم قراردادی است و خود صاحب این مسئول، کارخانه ی تولید از خود ندارد، بنابراین تا ارائه مستندات محکم تولید این دارو متوقف شده است.

فاضلی در ادامه در پاسخ به این سوال که بیش از یک سال از تبلیغ و تولید این کرم می گذرد و چرا شما تازه به فکر بازرسی این محصول پرداخته اید عنوان کرد: تولید این محصول زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی البرز بوده است و بازرسین این دانشگاه نظارت مناسب را انجام نداده اند و در واقع کم کاری کردند که به دلیل همین کم کاری کلیه فعالیت های تولید قراردادی این دانشگاه تعلیق شده است.

فاضلی خاطرنشان کرد: گزارش این بازرسی در کمیته نظارتی قانونی سازمان غذا و دارو که در خصوص فرآورده های آرایشی برگزار شود عنوان شد و تصمیم بر توقف این محصول گرفته شد.

منبع :http://www.yjc.ir/fa/news/4454544/%D8%AA%D9%88%D9%
چهارشنبه 26/4/1392 - 13:56
آرایشی و زیبایی

می‌توانید با موادی که در خانه وجود دارند ماسک‌هایی تهیه کنید که به زیبایی بیشتر شما کمک می‌کنند.صرف نظر از قیمت، درمان‌های طبیعیِ زیبایی بسیار بهتر از محصولات شیمیایی هستند.
تقریبا همه خانم‌ها دوست دارند زیبا باشند، اما متاسفانه همه آنها قدرت خرید کرم‌ها و ماسک‌های گران قیمت را ندارند، اما ما خبر خوشی برای شما داریم.

می‌توانید با موادی که در خانه وجود دارند ماسک‌هایی تهیه کنید که به زیبایی بیشتر شما کمک می‌کنند.صرف نظر از قیمت، درمان‌های طبیعیِ زیبایی بسیار بهتر از محصولات شیمیایی هستند. در این مطلب چند درمان بسیار موثر با قیمت مناسب را برایتان معرفی کرده‌ایم که می‌توانید به آسانی در خانه تهیه کنید.

لایه بردار پوست

این اسکراب نارنجی همان‌قدر که ساخت آسانی دارد، باعث طراوت بیشتر پوست هم می‌شود. به جای پرداخت هزینه‌های زیاد برای خرید اسکراب‌های شیمیایی گران‌قیمت از داروخانه‌ها، با این لایه‌بردار طبیعی سلول‌های مرده پوست را از بین ببرید. برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:

چهار قاشق غذاخوری بلغور
نصف یک پرتقال متوسط

آب نصف پرتقال را بگیرید و آب و پالپ‌های آن را با بلغور مخلوط کنید. این کار منجر به ایجاد یک خمیر نرم می‌شود. این خمیر را خیلی آرام روی پوست صورت یا جاهای دیگر بگذارید و بگذارید سه دقیقه بماند. سپس آبکشی کنید تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید.

پاک‌کننده و مرطوب‌کننده پوست

این ماسک از ترکیب عسل و ماست تهیه می‌شود و باعث رطوبت پوست و از بین رفتن باکتری‌ها می‌شود. برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:
به نسبت مساوی ماست و عسل. برای یک بار استفاده یک قاشق غذاخوری از هر کدام لازم است.
این دو ماده را خوب با هم مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. اجازه دهید 5 دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. این ماسک برای همه انواع پوست‌ها – خشک، آکنه دار و حساس – مثل معجزه می‌ماند.

ضد اکنه

این ماسک برای صورت‌های جوش دار بسیار مناسب است و از ترکیب جودوسر که باعث تسکین درد می‌شود و پیاز است که به عنوان ضد التهاب از آن استفاده می‌شود. این ترکیب باعث از بین رفتن اکنه و جای آن می‌شود. برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:

یک عدد پیاز متوسط (پوست کنده)
28 گرم آب تصفیه شده
سه قاشق غذاخوری بلغور جودوسر

آب تصفیه شده را بجوشانید و جودوسر را داخل آن بریزید. 5 دقیقه اجازه دهید تا جودوسر ته‌نشین شود. همزمان پیاز را پوره کنید و تا جوهای دوسر گرم هستند به آن اضافه کنید. این ترکیب برای 8 بار استفاده پاسخگو است؛ بنابراین آن را در ظرف در دار بریزید تا هوا نخورد. برای هر بار استفاده مقداری از آن را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا 10 دقیقه بماند، سپس با آب ولرم
آبکشی کنید.

ماسک ضد پیری
هیچ کس از چروک خوشش نمی‌آید اما محصولات ضد پیری و ضد چروک بسیار گران هستند و همه قدرت خرید آنها را ندارند. در ضمن، مواد شیمیایی داخل آنها ممکن است برای پوست شما ضرر داشته باشد، اما می‌توانید در خانه ماسک‌های طبیعی تهیه کنید. برای این منظور به مواد زیر نیاز دارید:

یک قاشق چایخوری عسل
چند قطره کوچک آب پرتقال تازه

هرگاه خواستید تا چروک‌های صورت شما از بین بروند این ماسک را روی صورت خود بمالید، البته مراقب باشید که اطراف چشمان خود نمالید که خطرناک است. اجازه دهید 20 دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آبکشی کنید. این کار را می‌توانید سه بار در هفته انجام دهید. پس از چند بار استفاده تاثیر آن را به وضوح روی پوست خود خواهید دید.

پاک‌کننده آکنه و بستن منفافذ پوست

این دستور تهیه برای بستن منافذ باز پوست و از بین بردن آکنه بسیار مفید و موثر است. برای تهیه آن به مواد زیر نیاز دارید:

یک فنجان آب جوش
سه قاشق غذاخوری پودر ریحان خشک
دو ماده را به هم ترکیب کنید و اجازه دهید تا خنک شود. سپس از صافی رد کنید تا برگ‌ها جدا شوند. آب باقی مانده را داخل اسپری بریزید و روی صورت خود اسپری کنید. یا می‌توانید با پنبه روی صورت خود بمالید. این کار را می‌توانید هر روز تکرار کنید. آسیبی به پوست نمی‌رساند و به مرور باعث از بین رفتن اکنه و سلامت بیشتر پوست می‌شود./

منبع :http://www.yjc.ir/fa/news/4452820/%D8%A8%D9%87%D8%
چهارشنبه 26/4/1392 - 13:55
آرایشی و زیبایی

اگر از مادر یا مادر بزرگهایتان بپرسید حتما به شما خواهند گفت که در زمانهای نه چندان دور آنها برای اصلاح صورت و یا برداشتن ابرو حتما آرایشگرشان قبل از شروع کاربه پوست صورتشان کمی پودر می زد تا هم کار بندانداختن و اصلاح راحت تر باشد و هم کرکها و موهای ریز روی پوست بهتر دیده شوند و پوست کاملا تمیز شود و جایی از صورت برای بند انداختن از قلم نیفتد.

متاسفانه امروزه تمامی این روشها کنار گذاشته شده و به جایی رسیده که حتی گاهی پوست ظریف صورت را به سبک آقایان شیو می کنند که جدیدا هم استفاده از ماسکهای موبر و واکسهایی که باب شده والبته برای پوست هم بی ضرر نیست جای خود را به روشهای سالم گذشته داده است.

به هر حال اگر بعد از مدت زمان کوتاهی که آرایشگرتان ابروی شما را برداشته و فرم داده است تنها ابروهایتان از حالت تمیزی خود خارج شده اما فرم خود را هنوز حفظ کرده اند و شما می خواهید خودتان تارهای پراکنده و گاهی نازک آنها را بردارید، بهتر است کمی پنکیک را با پد مخصوصش به زیرو اطراف ابروها زده تا به راحتی تارهای اضافه را از خط ابرو جداکنید و تنها با یک موچین آنها را بیرون بکشید .

این کار به قدرت دید شما جهت برداشتن تارهایی که باعث شده ابرویتان از تمیزی خارج شود کمک زیادی خواهد کرد.شاید در حالت عادی موهایی را که نباید بردارید را دست زده و فرم ابرو را نیز به هم بزنید و آنوقت است که مجبور خواهید شد تا در آمدن کامل ابروها برای رفتن به آرایشگاه صبر کنید .

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 13:52
آرایشی و زیبایی

لوازم‌‌ آرایشی که دارای مجوز هستند و از مبادی رسمی وارد کشور شده‌اند مقادیر کمی مواد سمی دارند مثلا رژلب‌ها حاوی مقادیری سرب هستند و برخی دیگر از محصولات آرایشی اکسید آهن و دی‌اکسان دارند چه رسد به لوازم آرایشی‌ای که معلوم نیست چطور تهیه شده‌اند و نظارتی بر تولید آنها وجود نداشته است. عوارض پوستی این محصولات آرایشی تقلبی شامل حساسیت‌های پوستی، اگزما، خارش، دانه‌دانه شدن پوست و... است و بسیاری از عوارض آنها هم هنوز شناسایی‌نشده چون معلوم نیست چه موادی در تهیه آنها به کار رفته است.

حتی باید لوازم آرایش دارای مجوز را نیز به دلیل داشتن مواد سمی کم مصرف کرد چون در درازمدت می‌تواند باعث بروز برخی سرطان‌ها شود و البته هرگز نباید لوازم آرایش تقلبی و قاچاق را استفاده کرد.

منبع :http://www.beytoote.com/attire/service-attire/litt
چهارشنبه 26/4/1392 - 13:51
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته