• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 15639
تعداد نظرات : 1110
زمان آخرین مطلب : 3866روز قبل
تزیینات و دکوراسیون

طراحی و ساخت کشو در ترکیب ساختار برخی از لوازم دکوراسیونی- کاربردی مانند میز آرایش، پاتختی، میزتحریر، کمدهای تمام کشودار، بعضی از میزهای پذیرایی و حتی تختخواب ها و بسیاری نمونه های دیگر از این دست، علاوه بر ایجاد زیبایی ظاهری، یکی از راهکارهای مناسب جهت تقسیم بندی محدوده فضای اشغال شده توسط آن لوازم به حساب می آید.

علاوه بر اینها امروزه تولیدکنندگان با هدف استفاده بهینه از فضا، نمونه های کاربردی مستقلی از کشوها با ابعاد و جنس های مختلف شامل فلز، چوب و پلاستیک تولید کرده اند که در میان آنها انواع پلاستیکی به جهت داشتن مزایای متعدد از اهمیت ویژه ای برخوردارند، این مزایا عبارتند از:

۱) با توجه به چرخ دار بودن اغلب مدل های آنها، حمل ونقل و جابه جایی شان به راحتی انجام پذیر است.

۲) با آب و موادشوینده به طور مستقیم قابل شست وشو هستند.

۳) تنوع در فرم ظاهری و همچنین رنگ آمیزی این کشوها، امکان استفاده در اکثر مکان های کاربردی را با هر پالت رنگی فراهم می سازد در نتیجه آنها را می توان حتی به طور مستقل در گوشه ای از اتاق کار، اتاق بچه ها، اتاق خواب، آشپزخانه و حتی سرویس های بهداشتی مورد استفاده قرار داد.

۴) به جهت پلاستیکی بودن اسکلت و کشوها، از وزن کمی برخوردارند.

۵) این قبیل کشوها در ابعاد مختلفی از بزرگ گرفته تا خیلی کوچک تولید شده اند لذا علاوه بر اقلام بزرگ خرده ریزها نیز می توانند کشوهای مخصوص خود را داشته باشند.

لازم به ذکر است که تنوع موجود در شکل، رنگ، ابعاد و همچنین کلیه موارد یادشده سبب شده است که این کشوها علاوه بر داشتن کاربردی مستقل، در اندازه های گوناگون برای تقسیم بندی مکان های کوچکتر همچون انبارها، کمدهای دیواری، کابینت های آشپزخانه و حتی کشوهای بزرگتر و بسیاری فضاهای دیگر مانند آنها مورد استفاده قرار گیرند.ولی صرف نظر از همه اینها، کشوها به عنوان یکی از راهکارهای استفاده بهینه از فضا، خود نیز نیازمند تقسیم بندی هستند که برای این منظور هم راه های گوناگونی وجود دارد ولی انتخاب هر کدام رابطه مستقیم با کاربرد آنها و در نتیجه لوازمی که برای قرار دادن در کشو در نظر گرفته شده دارد.

● به عنوان مثال به چند نمونه اشاره می کنیم:

۱) بهترین روش برای تقسیم بندی و نظم بخشیدن به کشوهای کابینت های آشپزخانه، کاربرد تقسیم کننده های پلاستیکی است که در قالب سینی های چندخانه ای، دیواره دار و همچنین قوطی های دردار در فروشگاه های عرضه کننده لوازم پلاستیکی با ظاهری زیبا به فروش می رسند.

۲) اگر شیشه های ادویه جات و یا شیشه های عطر و لوازم آرایش و بهداشتی را در داخل کشوها قرار داده ولی از جابه جایی آنها به هنگام بازوبسته کردن کشو احساس نارضایتی می کنید، کافی است به یک و یا دو ضلع همجوار کشوی چوبی موردنظر دو عدد میخ با فاصله دلخواه و با توجه به نوع کاربرد نصب کنید، سپس یک تکه کش به طولی متناسب با فاصله دو میخ و همچنین لوازم مخصوص کشو، فراهم کرده و دو سر کش را به میخ ها متصل کنید. حال لوازم موردنظر را مابین کش و دیواره کشو قرار دهید. به این ترتیب کش مانع جابه جایی لوازم و احیاناً آسیب رسیدن به آنها هنگام باز و بسته شدن کشو می شود.

۳) هنگامی که سرویس لیوان و یا استکانی را در بسته بندی مخصوص خود خریداری کرده اید، جعبه آن را دور نیندازید. شما می توانید از تقسیم بندی مقوایی داخل جعبه که به صورت شبکه ای بوده و برای جداسازی لیوان ها و استکان ها از هم به کار می رود، برای نظم بخشیدن به کشوی کوچک مخصوص جوراب ها، روسری و همچنین لباس های زیر استفاده کنید. با این کار هر تکه لباس در هر خانه ای از آن شبکه مقوایی جای گرفته و فضای داخل کشو همواره مرتب و منظم خواهد شد.

۴) از جعبه ها و قوطی های محکم مواد و لوازم مختلف برای تقسیم بندی فضای داخل کشو استفاده کنید. به عنوان مثال جعبه های فلزی شکلات، گز، سوهان برای خرده ریزهای داخل کشوهای کابینت آشپزخانه، لوازم التحریر بچه ها، لوازم آرایشی، زیورآلات، ابزارآلات فنی کوچک، لوازم خیاطی، داروها و کاربردهایی مانند اینها بسیار مناسبند.

تنها کافی است پس از پر کردن فضای این جعبه ها، برچسبی نشانگر لیست مواد و لوازم داخل هر کدام را بر روی جعبه بچسبانید. این کار را بر روی نمای کشوهایی که خود عامل تقسیم بندی فضای کمد و یا انباری هستند نیز انجام دهید.

۵) شما می توانید برای تقسیم بندی کشوهای بزرگ از مجموعه ای از کشوهای کوچکتر نیز استفاده کنید. این کشوها برای نظم دادن به خرده ریزهایی همچون لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات و غیره کارایی بسیاری دارند.

منبع :http://khanedar.blogfa.com/post-157.aspx
يکشنبه 23/4/1392 - 16:52
تزیینات و دکوراسیون

ممکن است همیشه نتوانید ظرفی مناسب برای دسته گلی كه می خواهید درست كنید به دست آورید. كاسه‌های پلاستیكی و ظروف قدیمی گاهی گزینه مناسبی برای این كار هستند. برای دسته گلی كه نحوه درست كردنش را در این مطلب به شما آموزش می دهیم، از یك ظرف پلاستیكی استفاده كرده‌ایم.

ممکن است همیشه نتوانید ظرفی مناسب برای دسته گلی كه می خواهید درست كنید به دست آورید. كاسه‌های پلاستیكی و ظروف قدیمی گاهی گزینه مناسبی برای این كار هستند. برای دسته گلی كه نحوه درست كردنش را در این مطلب به شما آموزش می دهیم، از یك ظرف پلاستیكی استفاده كرده‌ایم. گل آفتابگردان كه گلی پاییزی است برای این دسته گل انتخاب شده که بتوانید آن را به راحتی تهیه کنید. قدرت و تاثیرگذاری این گل به قدری زیاد است كه ترجیح دادیم از آن به تنهایی و بدون هیچ گل دیگری استفاده كنیم. این دسته گل لبخند و نشاط را برای ‌بیننده به ارمغان می‌آورد.


وسایل و عناصر مورد نیاز:

15 شاخه برگ آسپیدیسترا (برگ پهن)

10 شاخه گل آفتابگردان

برگ سوزنی

كاسه پلاستیكی گرد با قطر 25 سانتی‌متر

اسفنج مخصوص گل

چسب دو طرفه

منگنه و سوزن منگنه

مراحل انجام كار:

دو تكه از چسب دو طرفه را در دو انتهای هر برگ پهن بچسبانید.
برگ‌ها را به دیوار خارجی ظرف پلاستیكی بچسبانید و با هم‌پوشانی آنها، جداره ظرف را به طور كامل پوشش دهید. اسفنج خیس را برش داده و داخل ظرف جای دهید، به صورتی ‌كه داخل ظرف كاملا پر شود. لبه بالایی برگ‌های پهن باقیمانده را فر دهید و به همان حالت لوله شده با منگنه ثابت كنید.
برگ‌های پهنی كه سرشان را به حالت لوله شده در آورده اید، به ترتیب كنار هم از انتها دور تا دور اسفنج فرو كنید.بلندترین شاخه آفتابگردان را در مركز اسفنج فرو كنید و چهار شاخه كوتاه‌تر از این گل را در اطراف شاخه گل مركزی فرو كنید. سپس پنج شاخه را از قسمت زیر كاسبرگ‌ها با برگی سوزنی و بلند به هم ببندید.

مابقی گل‌ها را به مقداری كوتاه كنید كه بتوانید آنها را در پای درخت آفتابگردانی كه ساخته‌اید كنار هم فرو كنید طوری كه تنها سر گل‌ها از اسفنج بیرون باشد. تركیب گل‌های آفتابگردان با برگ‌های سبز و پهن ایده‌ای بسیار مناسب و زیبا برای فصل پاییز است.

منبع :http://www.bartarinha.ir/fa/news/16459
يکشنبه 23/4/1392 - 16:52
تزیینات و دکوراسیون

اگر فضای خانه شما به قدری است که امکان در نظر گرفتن اتاقی خاص به عنوان کتابخانه را دارید، مراحل زیر به دکوراسیون آن کمک خواهد کرد:

برای کسانی که مشتاق کتاب و کتابخوانی هستند، داشتن فضایی اختصاصی برای این منظور اهمیت زیادی داشته، با دکوراسیون مناسب تبدیل به جایی خواهد شد که در یک روز خسته کننده، می توان ساعت های زیادی را در آن گذراند.

1- پلات رنگی گرم
رنگ اتاق کتابخانه های قدیمی بیش تر سبز یشمی، سرمه ای، زرشکی و قهوه ای شکلاتی است. اما لازم نیست از چنین پلات رنگی تیره ای استفاده کنید، ترکیب طیف های رنگی گرم و خاکی همان احساس آرامش و گرمی را به کتابخانه شما می دهد. می توانید برای دیوارها رنگ سبز پسته ای، شتری و برنزی را در نظر بگیرید و از رنگ های تیره تر مانند زرشکی، سبز یشمی و قهوه ای شکلاتی به عنوان سایه هایی برای گرمای بیش تر بخشیدن به فضای اتاق استفاده کنید. اگر رنگ های روشن تر را ترجیح می دهید به جای سفید از کرم یا نباتی برای ایجاد حس گرما استفاده نمایید.

2- پنل های چوبی
پنل های چوبی گزینه دیگری برای دیوارهای کتابخانه شماست. رنگ های طبیعی و گرم محیط کتابخانه را صمیمی و پذیرا کرده و بافت خاصی به دیوارها می دهد. می توانید این پنل ها را از سقف تا کف و در چهار طرف دیوار به کار ببرید. اما از آن جایی که در اتاق های کوچک این کار باعث کوچک تر به نظر آمدن فضای اتاق می شود، می توانید از این پنل ها فقط در قسمت پایین دیوار استفاده کنید و نیمه بالای دیوار را رنگ گرمی بزنید که مکمل چوب باشد. برای پنل رنگی را انتخاب کنید که به هر مبلمان چوبی بیاید تا اجزاء اتاق را به هم پیوند دهد.

3- مبلمان چرمی
هیچ کتابخانه ای بدون داشتن جایی راحت برای مطالعه کامل نخواهد بود. مبلمان چرمی ظاهر گرم و طبیعی به این فضا داده، اتاق را کلاسیک و حس بودن در کتابخانه را ایجاد می کند.

از رنگ گرم زرشکی برای رویه چرمی مبلمان استفاده کنید تا پلات رنگ های شما تکمیل شود. از یک کاناپه چرمی بزرگ و برای ایجاد توازن، از دو صندلی در کنار آن استفاده کنید. دقت کنید مبلمان کاملا راحت باشد. برای آن که موقع مطالعه کاملا راحت باشید چند کوسن نیز به آن اضافه کنید.

4- شومینه
خوابیدن در کنار یک شومینه روشن و خواندن کتاب مورد علاقه به خصوص در شب های زمستان از جمله موارد لذت بخش است. اگر امکان نصب شومینه وجود ندارد، از بخاری های به شکل شومینه که امروزه بسیار از نظر طرح متنوعند، استفاده کنید. لاقل این مزیت را دارند که دوده و خاکستر نداشته و می توان در هر جای اتاق آن ها را قرار داد.

منبع :http://www.hipersian.com
يکشنبه 23/4/1392 - 16:51
تزیینات و دکوراسیون


دکوراسیون یک فضا یا خانه، ثمره در کنار هم قرار گرفتن عناصر گوناگون و متعدد است. زمانی که آنها به صورت هماهنگ و مناسب در یک فضا قرار بگیرند و بین آنها رابطه ای وجود داشته باشد نتیجه آن فضایی می شود که دلپذیر و زیباست.



دکوراسیون یک فضا یا خانه، ثمره در کنار هم قرار گرفتن عناصر گوناگون و متعدد است. زمانی که آنها به صورت هماهنگ و مناسب در یک فضا قرار بگیرند و بین آنها رابطه ای وجود داشته باشد نتیجه آن فضایی می شود که دلپذیر و زیباست.

عناصری مانند ظروف تزیینی، گلدان ها، گل های خشک و مصنوعی، شمعدان، مجسمه و... اگر چه ممکن است نبودشان خللی در فضا ایجاد نکند ولی بودنشان در طراحی خانه و فضا بسیار موثر خواهد بود. دیوارها، گسترده ترین سطوح موجود در یک فضا هستند که در نگاه اول فردی که وارد یک فضا می شود جلب توجه می کنند، پس تزیین آنها یا رنگشان بر دکوراسیون بسیار تاثیر گذار خواهد بود. ممکن است محیطی با زیباترین و شیک ترین وسایل تزیینی و مبلمان مزین شده باشد ولی برای دیوارهای آن تدبیری اندیشیده نشده باشد، در نگاه اول بیننده سطح خالی دیوارها از جذابیت بقیه عوامل کاسته و فرد از این امر احساس خوبی نخواهد داشت. پس تابلو یکی از بهترین راهکارها برای رفع این مسئله است. تابلوها اگر چه اغلب با هدف تزیین مورد استفاده قرار می گیرند ولی در واقع، مسئولیت های کاربردی نیز در فضا برعهده دارند. آنها در تغییر حال و هوای فضا جایگاه ویژه ای دارند. از تابلوها برای تغییر ابعاد ظاهری فضا می توان استفاده کرد. مثلا به لحاظ ظاهری برای افزایش ارتفاع دیوارها، نصب تابلوهای عمودی و بلند کارساز خواهد بود به همین ترتیب با نصب تابلو به صورت افقی می توان طول دیوار را به لحاظ بصری افزایش داد.

اگر رنگ های استفاده شده درون اثر شما ملایم و کمرنگ هستند و در محیط به رنگ های شادتر بیشتر نیاز است با انتخاب قاب با یکی از رنگ های تند و گرم به اثر، جلوه ای دیگر بدهید. انتخاب قاب برای تابلوها

به منظور ایجاد جلوه برای یک اثر هنری، چارچوبی لازم است. شما با انتخاب یک قاب ساده و در عین حال شیک و زیبا می توانید زیبایی یک اثر را که ارزش تابلو شدن دارد دو چندان کنید. قاب در برجسته و جلوه دار کردن اثر نقش مهمی دارد. تابلوهایی که در فضا استفاده می شوند باید با سایر لوازم و دکوراسیون هماهنگ باشند.

عکس این موضوع نیز صادق است و برای آثاری که شلوغ هستند و رنگ های گرم و تند بیشتر در آن ها استفاده شده می توانید قابی با یکی از رنگ های ملایم و خنثی در نظر بگیرید. باید مراقب باشید قابی که انتخاب می کنید از جلوه اثر نکاهد. در آخر توصیه می کنیم که قاب و حاشیه دور اثر از رنگ های ملایم و خنثی باشند و قاب با رنگ دیوارها هماهنگی داشته باشد.

استفاده بهینه از فضا

در هر خانه ای اغلب جدا از فضاهای متداول مانند کابینت های آشپزخانه و کمدهای دیواری، فضاهای بسیاری وجود دارند که می توان وسایل گوناگونی را در آنها جای داد بدون آنکه به نمای ظاهری خانه خدشه ای وارد کرد. چنانچه ایجاد فضای مناسب جهت نگهداری و جای دادن وسایل مختلف با تفکر و برنامه ریزی صحیح انجام گیرد علاوه بر فراهم کردن امکان استفاده بهینه از فضا می تواند جنبه تزیینی نیز داشته باشد و به نمای ظاهری اتاق زینت بخشد. برای مثال در این راستا فضای لازم جهت نگهداری از مواد غذایی و وسایل پخت و پز را در نظر بگیرید. محل نگهداری اقلام نامبرده باید به محل آماده سازی و طبخ غذا نزدیک باشد. پس از آنها، نوبت به ظروف چینی، بلوری و وسایل پذیرایی می رسد. چنانچه با کمبود فضا در آشپزخانه مواجه هستید استفاده از اتاق غذاخوری برای این امر راهکاری مناسب خواهد بود و می توان این وسایل را در اتاق غذاخوری نگه داشت.

چنانچه دیوارها دارای فرورفتگی و فضاهای غیرقابل استفاده هستند می توانید با نصب طبقات و قفسه هایی در این فرو رفتگی ها از آنها به صورتی شایسته بهره گیریددر اتاق نشیمن، لوازم سرگرم کننده از قبیل تلویزیون و دیگر لوازم صوتی و تصویری و احتمالا وسایلی از قبیل کتاب و لوازم زینتی لازم می باشد. پیش از هر اقدامی با توجه به ابعاد و فرم اتاق، تصمیم بگیرید که طبقات و قفسه های لازم به صورت توکار و ثابت یا از انواع قابل حمل باشند. اگر ابعاد اتاق به صورتی است که امکان قرار دادن کتابخانه، کمد و میز تلویزیون در آن وجود دارد می توانید از انواع قابل جابه جایی آنها سود ببرید. در اتاق خواب کودکان، به فضای کافی برای جای دادن اسباب بازی ها نیز نیاز داریم و لازم است از کلیه فضاهای موجود در اتاق و حتی فضای زیر تختخواب کودک نیز بهره ببریم. همچنین با نصب طبقات دیواری متعدد می توانیم فضای قابل استفاده به منظور نگهداری اسباب بازی های کودک را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش دهیم.


منبع :http://www.tebyan.n
يکشنبه 23/4/1392 - 16:50
تزیینات و دکوراسیون

استفاده از قفسه در دکوراسیون منزل

مدلهای مختلف از بکار گیری قفسه هادر دکوراسیون منزل!
قفسه های دیواری میتوانیند علاوه بر کاربردهای مختلف برای نگه داشتن وسایل منزل باعث زیبایی منزل هم بشوند در اینجا نمونه هایی برای شما ارائه میکنیم تا ایده های خوبی بگیرید.
۱) قفسه همراه با دو زنجیر نگهدارنده
اجرا کردن این ایده راحت است به علاوه اینکه با نگهدارنده هایی که به دو طرف جلو ان نصب کرده اید میتوانید ضریب ایمنی استفاده از آنرا بالا ببرید

۲) قفسه هایی با روبانهای نگهدارنده
اگر از نوارهای چرمی برای اینکار استفاده کنید زیباتر خواهد شد الته ذکر این نکته لازم است که روبانهای نگهدارنده بیشتر جنبه زیبایی دارند و شما به اطمینان آنها بار زیادی نمیتوانید روی قفسه قرار دهید

۳) قفسه های پوشیده شده با کاغذ دیواری
شما میتوانید بر اساس رنگ دیوار منزلتان فقسه را با کاغذ دیواری دلخواه تان بپوشانید
۴) قفسه کنجی
شما میتوانید با استفاده از چند نئوپان ساده یک طرح زیبا برای گوشه اتاقتان ایجاد کنید و به رنگ دلخواه رنگامیزی کنید و برای محکم کاری آنرا از دو طرف به دیوار پیچ کنید

۵) گلخانه ای پشت پنجره
از فضای پشت پنجره منزلتان میتوانید با چند برش شیشه و چند بست برای اتصای به دیوار این گلخانه کوچک را ایجاد کنید

۶) قفسه نردبانی
اگر میخواهید از فضاهای خالی بین دو قفسه استفاده کنید این بهترین و کم هزینه رین ایده ای است که شما پیشنهاد میدهیم

۷) قفسه های نیمکتی
در واقع این قفسه ۳ نیمکت است که روی هم قرار گرفته و میتوانید در صورت دلخواه هر زمان که خواستید تعداد قفسه ها را کم و زیاد کنید

منبع :http://www.epatogh.com
يکشنبه 23/4/1392 - 16:49
تزیینات و دکوراسیون

شیشه‌هایی که اغلب دور ریخته می‌شوند، وسایلی هستند که می‌توان از آن‌ها برای تزیین و دکور خانه در موارد و مناسبت‌های مختلف استفاده کرد. با کمی ابتکار از آن‌ها استفاده مجدد و در واقع آن‌ها را بازیافت کرده‌اید.
می‌توانید در فصل‌های مختلف تزیینات مختلفی داشته باشید و از میوه و گل‌های تازه آن فصل برای پر کردن شیشه‌ای ضخیم و به کار بردن آن در جاهای مختلف از جمله تزیین میز غذا استفاده کنید.
سلیقه خود را در استفاده از چیزهای قدیمی نشان دهید و با هنر خود، تحسین دیگران را برانگیزید.

وسایل مورد نیاز:
_ بطری‌های شیشه‌ای دهن گشاد در ارتفاع‌های مختلف
_ میوه (مانند لیمو و زغال اخته)
_ گل‌های سفید همراه با ساقه
_ روبان
1 – بطری‌های شیشه‌ای در اندازه، ارتفاع و رنگ‌های مختلف را بعد از استفاده دور نریزید. آن‌ها را جمع یا خریداری کنید.
2 – از یکی از میوه‌های فصل برای پر کردن بطری استفاده کنید. به اندازه دهانه شیشه دقت و میوه‌ای را انتخاب کنید که به‌راحتی از دهانه بطری رد شود.
3 – اگر در باغ زندگی می‌کنید، گل‌های سفید همراه با ساقه را جمع آوری کنید. گل‌های سفید جلوه بیش‌تری به بطری داده و رنگ میوه‌ها را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد.
4 – بطری‌ها را با میوه طوری پر کنید که ارتفاع میوه در هر شیشه متفاوت باشد.
5 – گل‌ها را با ساقه به صورت تزیین داخل بطری‌ها قرار دهید. در بعضی شیشه‌‌ها چند شاخه گل و در بعضی دیگر یک شاخه گل بگذارید.
6 – روبان‌ها را دور شیشه گره‌های ساده یا پاپیون بزنید.
اگر در فضای باز (بالکن، تراس، حیاط و یا باغ) غذا می‌خورید، از این بطری‌ها برای تزیین میز غذا استفاده کنید، هنر خود را به زیبایی نشان داده از خوردن غذا لذت بیش‌تری ببرید.

منبع :http://ferz.ir
يکشنبه 23/4/1392 - 16:49
تزیینات و دکوراسیون

از فویل های کوچک و خوش فرم کیک برای ریسه کشی جشن تولد یا مهمانی کودک تان استفاده کنید. این فویل ها معمولا در رنگ ها و طرح های متنوعی وجود دارند. فرم ستاره و قلب آن ها بهترین اشکال برای ریسه کشی چراغ های مینیاتوری و رنگارنگ است.

از کارت پستال های قدیمی برای ساخت کارت هدیه استفاده کنید. بخش بدون نوشته کارت پستال را به صورت مربع یا مستطیلی کوچک ببرید و با کمک پانچ یک سوراخ روی آن ایجاد کنید و با کمک روبان آن را به کادو وصل کنید.

با کمک کارت پستال های سال های گذشته که برای تبریک سال نو دریافت کرده اید می توانید زیر لیوانی برای میزتان تهیه کنید. این کار جلوه ای زیبا به میزتان می بخشد.

با کمک گیره رخت های قدیمی و یک روبان سفید می توانید به راحتی آلبومی دیواری از عکس ها و خاطرات تان را به دیوار اتاق تان بچسبانید. بدون آن که به دیوار اتاق تان آسیب وارد کنید.

همیشه یک تا ۲ جعبه کفش مقوایی را در انباری خانه نگه دارید و از آن ها برای نگهداری از ریسه ها، لامپ ها و دیگر ابزار الکتریکی خود استفاده کنید.

اگر قندان های قدیمی و تکی دارید که از سرویس آن وسیله ای باقی نمانده، از آن ها به عنوان جاشمعی های کلاسیک و قدیمی استفاده کنید.

اگر شیشه عطر یا ادکلن شما طراحی خاص و زیبایی دارد پس از تمام شدن آن از شیشه آن برای نگهداری گل های خشک استفاده کنید و از آن برای تزئین میز آرایش خود بهره بگیرید.

منبع :http://beytoote.com
يکشنبه 23/4/1392 - 16:48
تزیینات و دکوراسیون

ساختن این شمع‌های جالب بسیار آسان می‌باشد و ابداً به آزمایش کردن و یا تمرین نیازی ندارید فقط سعی کنید که آنها را خیلی طبیعی بسازید تا زیباتر جلوه کنند.


مواد و لوازم مورد نیاز

موم شمع سبز، قاشق، فیتیله به‌طول ۵/۲ سانتی‌متر، سوزن فیتیله، موم شمع آبی، مقداری موم شمع قرمز.

۱- حدود ۵ سانتی‌متر مربع از موم سبز را بردارید و تا نرم است با دستانتان آن‌را ورز دهید و بین دستانتان به‌شکل استوانه لوله کنید.

- ته استوانه را روی یک سطح صاف فشار دهید و مطمئن شوید که شمع راست قرار می‌گیرد، و زمانی‌که موم هنوز از حرارت دستانتان نرم است فیتیله را از ته شمع عبور دهید و همان‌طور فیتیله را با سوزن باقی بگذارید.

۳- در حدود ۵/۷ سانتی‌متر مربع از موم آبی را با قاشق بردارید و با دستانتان تا آن قابل انعطاف‌ است آن را ورز دهید و آن‌را به شکل نیمه سر قارچ فرم دهید.

۴- فیتیله بیرون آمده از موم سبز را از وسط سر قارچ عبور دهید.

۵- فیتیله را خوب بکشید و سرقارچ را روی ته آن محکم فشار دهید.

۶- از موم قرمز نقطه‌هائی روی قارچ بگذارید.

زمانی‌که هر قسمت قارچ را فرم می‌دهید فیتیله را خیلی سریع تا موم هنوز نرم است از آن عبور دهید، و گرنه موم سفت و سخت شده و عبور دادن فیتیله مشکل می‌شود.

منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=148903
يکشنبه 23/4/1392 - 16:47
تزیینات و دکوراسیون

منظور از لوازم دکوراسیونی کم جا، لوازمی است که با اشغال حداقل فضای ممکن، بیشترین و بهترین امکانات را در یک قالب در اختیار مصرف کننده قرار دهد؛ یعنی در واقع صفت کم جا به معنای اشغال کمترین جا توسط آن وسیله دکوراسیونی است.

اغلب ما در میان این قبیل لوازم، فقط با مبل های تختخواب شو آشنایی داریم؛ درحالی که لوازمی در انواع و اقسام مدل ها و برای منظورهای مختلفی تولید می شوند و تنها کافی است براساس نیاز و شرایط محیط تان، بهترین و مناسب ترین را برگزینید. به عنوان مثال، با توجه به اینکه اتاق خواب از جمله مهم ترین فضاهای خصوصی است که هر فرد پس از اتمام یک روز پر از فعالیت و تلاش، برای استراحت و خواب شبانه یا گاهی نیمروزی و همچنین کسب انرژی مجدد به آنجا پناه می برد، هرچه امکانات این مکان بیشتر مهیا باشد، نتیجه بهتر خواهد بود.

بنابراین داشتن تختخوابی راحت در اتاقی کوچک، می تواند یک نیاز اصلی به شمار آید. برای این منظور، راه های متعددی از جمله همان کاربرد مبلمان تختخواب شو وجود دارد. ولی ما در اینجا قصد داریم به ارایه روش دیگری به نام کمدهای تختخواب شو یا تختخواب های کمدی بپردازیم.

این کمدها اگرچه ظاهری شبیه به کمد دارند ولی در واقع تختخوابی راحت را نیز تشکیل می دهند. البته این حداقل امکان آنهاست زیرا معمولا این مدل تختخواب ها قسمتی از یک مجموعه کمددیواری را شامل می شوند که در کنار تختی یک نفره یا حتی دونفره، کاربردهای دیگری نیز دارند. البته انتخاب هرکدام از این ترکیب ها با خصوصیات و امکانات شان، رابطه مستقیمی با نوع کاربرد و فضایی دارد که کمد تختخواب شو برای آنجا در نظر گرفته شده است.

گذشته از این مورد، در اصل، سیستم به این ترتیب است که تختخواب شامل یک تشک ابری و یک سطح چوبی در کف آن است که از یک سو در حالت باز، این سطح چوبی به همراه پایه آن که ممکن است دسته کمد باشد ساختار اصلی تخت و از سوی دیگر در حالت بسته، همان نمای کمد را تشکیل می دهد.

در واقع با بازکردن و قرار دادن این تخت به همراه پایه هایش در راستای زمین، تشک آن نیز به پایین آمده و تختخوابی راحت برای استراحت مهیا می شود و هنگام روز و در مواقعی که دیگر نیازی به تختخواب نبوده و فقط فضای اتاق را اشغال کرده است، سطح چوبی به همراه تشک روی آن به داخل کمد منتقل شده و تنها نمایی از در یک کمد آشکار می شود.

البته نحوه قرار گرفتن تختخواب داخل کمد، علاوه بر تنوع مدل و فرم کمد به دو صورت انجام می پذیرد؛ یکی به صورت عمودی و دیگری به صورت افقی که مورد دوم بیشتر مخصوص تختخواب های یک نفره است ولی مکانیسم کار در هر دو با اندک تفاوت هایی، یکسان است.

● مزیت کمدهای تختخواب شو
مهم ترین مزیت این کمدها، استفاده از فضای عمودی و سطح بدون استفاده یکی از دیوارهای اتاق و اشغال کمترین فضا از سطح کف اتاق به صورت ثابت آن هم برای این وسیله جاگیر دکوراسیونی است. البته اشغال این فضا، تنها منحصر به شب و هنگام استفاده از تختخواب است و هنگام روز و اوقات دیگر، انتقال آن به راحتی به داخل کمد عملی بوده و محیط اشغال شده مجددا برای دیگر فعالیت های روزانه در اتاق، خالی خواهد شد.

در ضمن، کمدهای تختخواب شو در دو نوع یک نفره و دونفره تولید و عرضه می شوند؛ در نتیجه، مدل یک نفره آنها برای اتاق نوجوانان و جوانان و همچنین در خانه های کوچک مجردی و زندگی های دانشجویی نیز کاربرد دارد. علاوه بر مهم ترین مزیت این گونه کمدها (اشغال فضای اندک) داشتن نمایی زیبا نیز از جمله خصوصیاتی است که سبب می شود درصورت وجود موقعیت و شرایط لازم، از آنها در فضاهای مختلف خانه و حتی اتاق نشیمن نیز بتوان استفاده کرد.
شما می توانید نمونه ای از این کمدهای تختخواب شو را پیدا کنید که در کنار آن بخش هایی به کتابخانه، بوفه، ویترین، کمد واقعی و حتی زیر تلویزیونی اختصاص یافته است. تشکیل چنین ترکیب کاملی در کنار هم، کاربرد آن را در اتاق نشیمن به راحتی توجیه می کند. در ضمن، مزیت دیگر این مدل، این است که هریک از اجزای این ترکیب به صورت مجزا بوده و در زمانی که شرایط ایجاب می کند و فضای کافی نیز برای همه یا حتی بخش هایی از آنها در محیط وجود نداشته باشد، از ترکیب کاسته خواهد شد. البته معمولا در این ترکیب ها، قسمت های ثابتی برای قرار دادن پتو، ملحفه و بالش وجود دارد.

● مواقع غیرعملی بودن راهکار

استفاده از این راهکار با تمام مزایای گفته شده، برای هر اتاقی عملی نیست. برای این محدودیت، دو دلیل وجود دارد:

۱- وسعت اتاق باید ظرفیت قرار گرفتن یک یا تختخواب هرچندتاشو را داشته باشد. علاوه بر آن، فضای کمی با عرض حداقل یک متر برای اطراف تختخواب نیز باید باز باقی بماند در غیر این صورت، تخت هنگام بازشدن با مانع برخورد کرده و نمی توان از آن استفاده کرد.

۲- وجود نداشتن دیوار خالی نیز دلیل دیگری برای محدودیت استفاده از این مدل تختخواب هاست. بعضی از فضاها طوری طراحی شده اند که دیوارهای آن یا با درهای متعدد رو به فضاهای همجوار شامل تراس، حمام، کمدهای دیواری و حتی پنجره ها اشغال شده اند یا آنکه فضای خالی لازم در مقابل دیوار موردنظر وجود ندارد تا بتوان روی آن، کمد تختخواب شویی با طولی حدود دو متر نصب کرد.

منبع :http://sharghnewspaper.com
يکشنبه 23/4/1392 - 16:47
تزیینات و دکوراسیون

اگر برای مراسمی خاص قصد گل‌آرایی دارید، رعایت 10 نکته زیر کمک می‌کند گل‌های شما عمر بیش‌تری داشته، شاداب‌تر به نظر برسند

1 - گل‌ها را فورا داخل آب قرار دهید.
به محض رسیدن به خانه یا دریافت گل‌ها، ظرفی را پر از آب ولرم کرده، بعد از اضافه کردن مواد نگهدارنده گل، آن‌ها را داخل آب بگذارید.

2 - ساقه گل‌ها را ببرید.
با استفاده از یک چاقوی تیز 2.5 سانتی‌متر از ساقه گل‌ها را ببرید. این کار ( به خصوص اگر گل را تا زمان گل‌آرایی به حال خود رها کرده باشید ) به جذب بهتر آب توسط ساقه‌ها کمک می‌کند.

3 - از آب گرم استفاده کنید.
آب گرم به باز شدن کامل غنچه سفت گل‌هایی مانند رز کمک می‌کند. قبل از گل‌آرایی، گل‌ها را یکی دو روز داخل آب باقی بگذارید.

4 - از فوم استفاده کنید.
فوم، گل را در جای خود ثابت نگه می‌دارد و باعث می‌شود گل عمر طولانی‌تری داشته باشند.
قبل از آن که فوم را به اندازه گلدان یا سبد مورد نظر ببرید، 15 دقیقه آن را داخل آب خیس کنید. روی فوم هر چند روز یک بار آب بریزید.

5 - برگ‌های اضافه ساقه‌ها را ببرید.
قبل از گل‌آرایی ساقه‌ها را مرتب و هر برگی که داخل آب قرار می‌گیرند را قیچی کنید.

6 - گل‌ها را انتخاب کنید.
هنگام گل‌آرایی، ابتدا گل‌های بزرگ و سنگین را انتخاب کنید تا هنگام کار مطمئن شوید در هر جهت، فضای مساوی و یکنواختی برای گل‌آرایی وجود دارد.
دور گل را با غنچه و گل‌های کوچک‌تر طوری پر کنید که فضای کافی بین ساقه‌ها وجود داشته باشد تا گل‌ها بیش‌تر جلوه کنند.
سعی کنید گل‌هایی با شکل‌های متفاوت و ارتفاع مختلف را به دسته گل‌ خود اضافه کنید.

7 - به ارتفاع گل‌ها توجه کنید.
سعی کنید ارتفاع دسته گل شما 1.5 برابر ارتفاع گلدان باشد. همچنین دور محور اصلی را با شاخه‌های کوتاه‌تر پر و تعادل ایجاد کنید.

8 - از رنگ‌های هم خانواده استفاده کنید.
از گل‌های متفاوت ولی همرنگ استفاده نمایید تا نتیجه بهتری داشته باشید.

9 - دور گل را پر کنید.
ازبرگ‌های پهن و شاخه‌های داری برگ برای پر کردن دور گل‌ها استفاده کنید. از برگ‌های همیشه سبز به عنوان تزیین لبه گلدان استفاده کنید.

10 - گل‌ها را در جای مناسب قرار دهید.
گل‌ها را دور از آفتاب و گرمای رادیاتور قرار دهید. گه‌گاه از ته ساقه‌ها بریده و داخل گلدان آب بریزید.


منبع :http://www.seemorgh.com/lifestyle/default.aspx?tab
يکشنبه 23/4/1392 - 16:46
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته