• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 15639
تعداد نظرات : 1110
زمان آخرین مطلب : 3869روز قبل
آرایشی و زیبایی

متاسفانه درصد بالایی از رژلب‌ها دارای مواد اکسیدآهن، پلی اتیلن و دی‌اکسید تیتانیوم هستند و خطر ابتلا به سرطان‌های ریوی و سینه هنگام استفاده از آن بالاست.

دکتر حمید رضا آبایی متخصص پوست ومو در مجله زیبایی نوشت: رژلب، به عنوان اولین ابزار آرایشی و بهداشتی شناخته شده است و تا به امروز همچنان مورد استفاده بانوان قرار می‌گیرد. رژلب‌های شیمیایی که امروزه مصرف بسیار زیادی دارند، دارای سرب زیادی برای ماندگاری رنگدانه هستند.

سرب ماده‌ای است سمی که از طریق پوست جذب می‌شود و برای بدن بسیار ضرر دارد.

متاسفانه درصد بالایی از رژلب‌ها دارای مواد اکسیدآهن، پلی اتیلن و دی‌اکسید تیتانیوم هستند و خطر ابتلا به سرطان‌های ریوی و سینه هنگام استفاده از آن بالاست.
ترکیبات مضر

فرمالدئید که در خیلی از محصول‌ها مثل رژلب، لاک ناخن و.. یافت می‌شود، باعث التهاب و تحریک پوستی و درصورت تماس مزمن باعث ضعف عمومی می‌شود. رنگ‌های شیمیایی متعددی که در محصول‌های مختلف به ویژه محصول‌های زیبایی و آرایشی مصرف می‌شود، می‌تواند درصورت رعایت نکردن استانداردهای خاص، مشکل ساز باشد. گاهی این رنگ‌ها برای ایجاد رنگ خاصی با هم ترکیب می‌شوند که علاوه بر عوارض پوستی، می‌تواند عوارض متعدد داخلی نیز داشته باشد. به ویژه در مورد رژلب که در طول روز چند بار تکرار می‌شود و احتمال دارد با خوردن هر نوع ماده غذایی مقداری از آن مستقیما نیز وارد بدن شود.



مواد تشکیل دهنده رژلب

اگرچه مقدار هر یک از این مواد در ساخت رژهای لب متفاوت است، اما مواد اصلی تشکیل دهنده انواع رژلب به این شرح است:

موم: موم به دلیل حالت‌پذیری زیادی که دارد، به عنوان عنصری شکل‌دهنده در رژهای لب مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترکیبی از سه موم را می‌توان در رژهای لب یافت: موم زنبور عسل، موم گیاه کندلیلا و موم کارنابا که از برگ‌های نخل برزیلی گرفته می‌شود و گران‌تر از بقیه موم‌ها است.

روغن: روغن کرچک، روغن نباتی، لانولین و روغن معدنی در تهیه رژهای لب استفاده می‌شوند. همچنین کره کاکائو نیز از اجزای تشکیل دهنده رژها است.

موم و روغن از مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده رژلب هستند و حدود ۶۰ درصد وزن آن را شامل می‌شوند.
مواد سمی موجود در برخی رژلب‌ها

سرب: عوارض سرب در صورت استفاده غیر مجاز این ماده سمی در ترکیب رژلب و خورده شدن آن شامل ناباروری، کم‌خونی، عقب ماندگی ذهنی و سرطان است.

قطران زغال سنگ: به عنوان رنگدانه برای رنگ‌آمیزی رژهای قرمز استفاده می‌شود. این مخلوط سمی درصورت بلع باعث تهوع، سردرد و سوزش پوست می‌شود.

رنگ‌های دریاچه‌ای: استفاده از رنگ‌های محلول در آب دریاچه‌ها (که در اثر واکنش‌های شیمیایی، گیاهان و سنگ‌های موجود در رودخانه‌ها به وجود می‌آیند، بسیار سمی و سرطان‌زا هستند که باعث تحریک پوست و ایجاد سرطان‌های پوستی می‌شوند.

خوشبوکننده‌ها: این نوع عطرها به دلیل دارا بودن ترکیبات شیمیایی، می‌توانند التهاب، خشکی و ترک‌خوردگی لب‌ها را باعث شوند.

بر اساس آمار جمع‌آوری شده، صرف نظر از جذب پوستی مواد آرایشی، زنان در طول زندگی خود حدود ۲ کیلوگرم رژلب را می‌بلعند که خطر ابتلا به سرطان‌های ریه و سینه را در زنان به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

اکنون که به مواد تشکیل دهنده رژلب‌ها پی بردید، موقع انتخاب آن بیشتر دقت کنید و رژلبی را برگزینید که تا حد امکان حاوی ترکیبات طبیعی باشد و مواد سمی در آن به کار نرفته باشد.

منبع :http://www.beytoote.com/attire/service-attire/lips
چهارشنبه 26/4/1392 - 13:50
آرایشی و زیبایی

لازم نیست برای خرید کرم، لوسیون، لوازم آرایش و تونرهای گران قیمت هزینه زیادی متقبل شوید. به راحتی می توانید با خوراکی های ساده ای همچون قهوه، ماست و چغندر پوست خود را شفاف، زیبا و آرایش کنید.



مزیت این خوراکی ها این است که دیگر انواع مواد شیمیایی را روی پوست خود نمی خوابانید.



1. به منظور گل انداختن گونه و قرمز کردن لب ها ...



این ماده را امتحان کنید: چغندر

به جای رژلب و رژگونه می توانید از چغندر استفاده کنید. یک قاچ از چغندر تازه را برش دهید و آرام روی لب و گونه خود بمالید. یا می توانید روی یک تکه پنبه کمی روغن نارگیل بریزید و چعندر را به آن بمالید و سپس روی گونه یا لب بزنید.



2. برای لکه های آزاردهنده و نازیبا ...



این ماده را امتحان کنید: ماست

با استفاده از ماست پرچرب می توانید قرمزی های ناخواسته پوست را از بین ببرید. در ضمن، باعث تنظیم باکتری ها و بسته شدن منافذ باز پوست نیز می شود. اسید لاکتیک موجود در ماست باعث از بین رفتن سلول های مرده و غیرفعال پوست می شود. بسیار مهم است برای این منظور حتما از ماست پرچرب استفاده کنید.



3. برای چربی های زیر پوست ...



این ماده را امتحان کنید: دانه های کافئین دار قهوه

در اسکراب بدن خود مقداری دانه کافئین دار قهوه اضافه کنید تا هنگام استفاده موضعی، باعث انقباض رگ های خونی و افزایش جریان خون در سطح پوست شما شود. کرم های ضد پف چشم نیز همین خاصیت را دارند و باعث کاهش میزان چربی پوست می شوند.



کدو حلوایی نیز سرشار از ویتامین A است و مالیدن آن به پوست خاصیت ضدپیری و جوان سازی دارد.



4. اگر پوست حساس دارید ...



این ماده را امتحان کنید: لایه بردار جودوسر

جودوسر بخرید و در غذاساز خرد کنید. اجازه دهید کمی درشت بماند تا خاصیت لایه برداری بهتری داشته باشد. جو خرد شده را به پاک کننده آرایشی خود اضافه کنید و سریع روی پوست بمالید. خیلی نرم و آرام این لوسیون را روی پوست صورت ماساژ دهید. البته مراقب باشید اطراف چشم نخورد. سپس صورت را با آب ولرم بشویید. این اسکراب برای پوست های حساس بسیار عالی است.



5. به عنوان پاک کننده آرایش ...



این ماده را امتحان کنید: روغن نارگیل

از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش چشم استفاده کنید. این روغن حتی مواد آرایشی ضدآب را نیز به خوبی از اطراف چشم پاک و آن منطقه را مرطوب می کند. خیلی آرام با انگشت خود کمی روغن را به چشم ها بمالید. سپس با کمک پنبه، مواد آرایشی را پاک کنید.



نکته: پس از پاک شدن آرایش، مقداری روغن نارگیل روی چشم ها بمالید و از مزیت آن در طول شب بهره مند شوید.

منبع :http://www.kamranieh.com
چهارشنبه 26/4/1392 - 13:49
آرایشی و زیبایی

آیا فکر می کنید که چین و چروک صورت شما فقط علت ژنتیک دارد؟

همان‌طور که تحقیقات تازه روی دوقلوهای همسان نشان می‌دهد، وقتی صحبت از سن صورت می‌شود، ژنتیک مغلوب شده و شیوه زندگی نقش مهمتری دارد.در واقع کارشناسان تخمین می‌زنند که عادات روزانه بیش از 80 درصد در بروز تغییراتی که در طول زمان در ظاهر افراد ایجاد می شود دارد.

با رعایت چند نکته مثل استفاده از کرم‌های ضدآفتاب با SPF 30 ، با طراوت‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسید. هر روز برای محافظت در برابر اشعه UV، از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. مهم نیست چند تا شمع روز تولدتان روی کیک شما باشد.

اطراف چشم‌ها نیاز به مرطوب‌کننده خاصی دارند؟
اگر نگرانی عمده شما خطوطی است که در اطراف چشم‌های‌تان است نه، محتوی کرم نرم‌کننده پوست صورت باید شامل رتینول و پپتیدها، باشد که برای پوست صورت ایمن تر هستند حتی روی پوست ظریف اطراف چشمها . اگر می‌خواهید کم‌کم نقاط ریز تیره روی پوستتان پاک و محو شد و یا پف اطراف چشم‌های‌تان برطرف شود لازم است موادی که حاوی ویتامین K و لیکوریز بیشتری هستند مصرف کنید تا تیرگی یا سیاهی کاهش پیدا کند. این مواد برای کاهش تورم در کرم‌هایی با غلطت بالاتر از آنچه که در مرطوب‌کننده‌های معمولی است، وجود دارد.

چرا پوست صورت دچار سرخی و گلگونی می‌شود:
این می‌تواند به دلیل مشکلات قبل از یائسگی باشد. نوسانات هورمونی و گرگرفتگی می‌تواند به دلیل افزایش جریان خون به صورت باشد. دلیل احتمالی دیگر مخصوصا اگر جوان و حساس هستید، آکنه روزاسه یعنی اختلالی است که عمدتا به دلایل روحی و مربوط به سن است، اتفاق می‌افتد بسیاری از این گلگونی های چهره به دلیل عوامل مرتبط با یائسگی، استرس، مصرف الکل، غذاهای حاوی ادویه و گرما است.

بنابراین می توانید از مصرف این مواد اجتناب کنید چرا که علایم را تسکین می دهد. اگر دچار روزاسه هستید پوست را با استفاده از تمیزکننده‌های ملایم درمان کنید و از مصرف کرم‌های معطر خودداری کنید.مرطوب‌کننده‌هایی که دارای مواد گیاهی و تسکین‌دهنده هستند و دارای برچسب برای پوست‌های حساس هستند استفاده کنید. ضدآفتاب خود را از نوع SPF 30 انتخاب کنید.

اگر روزاسه شما شدید شد و خواستید قرمزی آن از بین برود با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا برای کاهش التهاب برایتان آنتی‌بیوتیک تجویز کند و از کرم های ملایم دیگری برای ز بین بردن قرمزی استفاده کنید.راهی برای درخشش موها بعد از 40 سالگیموها وقتی لایه خارجی آنها (کوتیکول) صاف و نرم باشند درخشان به نظر می‌رسد. هر چیزی که موجب دمیدن هوا و خشک شدن سریع بعد از رنگ کردن شود، می‌تواند سبب خشن شدن و زبری موها شود.

در این صورت موها نور را کمتر منعکس می کنند و درخشانی آنها کم می شود. البته افزایش سن هم عامل دیگری در کاهش شفافیت موها است.می توانید شفافیت موها را با شامپوهای آبرسانی‌کننده و حالت‌دهنده‌ها برگردانید. این شامپوها از مواد سیلیکونی ساخته می شوند که کوتیکول مو را پوشش می دهند.

بنابراین موها به طور موقت شفاف‌ می‌شوند. سیلیکون‌ها به جلای مو و براق کردن آنها کمک می کنند. اگر موهای ضخیمی دارید می توانید از کرم های خاصی با مشورت پزشک استفاده کنید هر چند روز یک بار موهای‌تان را بشویید و از خشک کردن موها پرهیز کنید. وقتی می‌خواهید موهای‌تان را با جریان هوا خشک کنید در آخر از هوای خنک استفاده کنید تا آب جذب کوتیکول‌های موهای‌تان شود.

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 13:49
آرایشی و زیبایی

موهای وزی دارم که صاف کردن آنها برایم بسیار سخت است به همین دلیل آنها را همیشه پشت سر گلوله کرده و جمع می کنم، اگر کوتاه کنم پف می کنه و بدتر میشه و در صورت بلند بودن نیز لذتی از آن نمیبرم آیا راهی هست؟

بله البته، موهایی که فر ریز داشته و یا حالت وز دارند باید مراقبتهای خاص آنها را انجام داد تا آنها را به شکلی که دوست دارید درآورید و البته کارهایی که برای صاف کردن آنها باید انجام داد زیاد سخت نیست و با کمی توجه می توانید آنها را به صورت لخت و صاف درآورید به این ترتیب که:

1-حتما در حمام از نرم کننده در پایان کار شستشو با هر شامپویی جداگانه استفاده کرده وخوب آبکشی نمایید.

2- موها را در همان حالت خیسی خوب شانه زده و صاف کنید.

3- وقتی کاملا آب موها گرفته شده تنها با درصد کم از رطوبتی که در موها باقی مانده آنها را با بزرگترین بیگودی ها و با جداکردن لایه های کم از مو محکم بپیچید.

4-می توانید برای خشک شدن کامل آنها از سشوار استفاده کرده و روی بیگودی ها سشوار داغ بگیرید تا موها کاملا خشک شوند.

5- پس از خشک شدن آرام و تک تک بیگودی ها را باز کرده و همینطور یکی یکی با همان لایه های کم با موپیچ درشت و بزرگ با حوصله آنها را یکبار از رو و یکبار از زیر صاف کنید و تنها نوک آنها را کمی حالت دهید.سشوار را مماس موپیچ گرفته و با آن آرام پایین بیاورید تا روی موها خورده جمع نشود و البته مواظب باشید حرارت سشوار آنقدر نباشد که موها آسیب ببینند.

6- وقتی یکی یکی بیگودی ها باز شد و موها آرام و کم کم سشوار کشیده شدند کمی واکس مو نه کرم مو به نوک انگشتان زده و روی موها بکشید تا خورده ها کاملا بخوابند.

7- شاینرها که به صورت اسپری یافت میشوند نیز موها را نرم و لخت و براق میکنند، می توانید در پایان کار از این اسپری نیز کمی لابه لا و روی موها زده ودستتان را روی آنها بکشید تا خورده موها و الکتریسیته ی مو ازبین برود.

8-با موپیچ درشت خود به همین حالت و با سشوار داغ و ضرب زیاد روی موها را پس از زدن واکس یا شاینر خوب سشوار بکشید و نوک آنها را حالت دهید.دقت کنید برای لخت شدن موهای وز شاید نیاز به دو تا سه بار سشوار کشیدن باشد.

9- پس از اتمام سشوار موها با باد داغ کمی از باد سرد سشوار نیز در لابه لای موها بزنید و آنها را خنک کنید، سپس آنها را با کلیپس دندانه دار درشت از زیر به بالا بزنید تا از عرق کردن و برگشت مو به حالت فبلی جلو گیری شود.

10-موها را به طور کامل زمانی باز گذاشته و دور خود بریزید که در جایی خنک بوده و مطمئن هستید که عرق نخواهید کرد.

اگر تمام نکات گفته شده به خوبی رعایت شود تا حمام بعدی شما موهایی صاف و خوش حالت خواهید داشت.

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 13:48
آرایشی و زیبایی

فرم ابرو می تواند شما را زیبا یا زشت کند ، می تواند ظاهر مدرن و یا آشفته ای به شما بدهد ، دقت در این مورد یکی از نکات کلیدی داشتن یک چهره طبیعی و زیباست .
چطور ابروهای زیبا و بی نقصی داشته باشیم ؟
آیا دوست دارید ابروهای ستاره های فیلمها را داشته باشید ؟ اندازه ابروی مناسب شکل صورت شما به ویژگی های ظاهریتان بستگی دارد . اگر ابرو به 3قسمت تقسیم شده باشد قسمت پهن آن باید ازکنار خط بینی آغاز شود ، قوس آن در وسط باشد و انتهای باریک آن در گوشه چشم شما قرار داشته باشد .



ابروی ضخیم تری داشته باشید
ابروهای خالی یا پراکنده را با مداد و یا سایه ابرو پرکنید . اگر شما سبزه هستید ابروهایتان را دو درجه روشنتر از موهایتان رنگ کنید و اگر بلوند روشن هستید و یا موهای نقره ای دارید ابروهایتان باید دو درجه تیره تراز موهایتان باشد و اگر خیلی مطمئن نیستید رنگ خاکستری مایل به قهوه ای تقریبا در همه افراد مناسب است .
بعد از استفاده از مداد یا سایه ابرو,قوس ابروهایتان را برای پاک کردن رنگ اضافی آن دست بکشید و با برس ابرو روی آن را بکشید .

ابرو طبیعی
بازیگر کامیلا بلا میگوید : نیاز نیست که ابروهایتان کمان بلند وبسیار نازک باشد تا مدرن به نظر برسید .
آیا شهامت این را داریدکه برای 3ماه ابروهایتان را رهاکنید؟ بعد از آن آنها را به شکل طبیعی و بسیار زیبا و حرفه ای شکل دهید و مرتب کنید ، در این مدت می توانید از مداد یا سایه ابرو استفاده کنید .

ابروهایتان را تتو نکنید
ابروی عالی بر اساس ساختار منحصربه فرد صورت شماست . تتو یک ظاهر ساختگی به ابرو می دهد که ممکن است نتایجش را دوست نداشته باشید . استفاده ازتتوی نامناسب برای ابرو ممکن است نگاهتان را خشمگین , متعجب , کج و یا مسن تر کند .
بهتر است مدل ابرویتان را به صورت طبیعی و شبیه ابروی خودتان مرتب کنید تا زیباتر جلوه کند .

ابروهایتان را متناسب با موهایتان رنگ کنید
.اگر شما در رنگ مویتان تغییر چشمگیری ایجاد کنید ابروهایتان نیز باید تغییر کند . آیا شما در خانه ابرویتان را رنگ میکنید؟ حتی اگر واقعا کارتان خوب باشد ، بهتر است از یک آرایشگر کمک بگیرید ، آیا عجله دارید ؟ برای اینکار از ریمل ابرو استفاده کنید تا هر زمان که خواستید فورا ابرویتان را روشنتر یا تیره تر کنید .

از موچین مناسب استفاده کنید .
کارشناسان موچین های صاف و نوک تیز را توصیه میکنند.شما میتوانید به آسانی آنها را در دست خود نگه دارید و موهای بلند را بکنید. برای موهای کوتاه هم با تغییر زاویه موچین می توانید با نوک تیز آن آنها را بکنید .

آیا میتوانید بالای ابرویتان را کوتاه کنید؟
اگر ابروی شما از آن مدل هایی است که با قیچی کردن شکل مناسب پیدا می کند ، از انجام این کار نگران نباشید , معمولا موهای بالای ابروها بلند میشود که شما باید بالای آن را با قیچی کوتاه کنید که در این حالت میتوانید ابروهای صاف و یا پهنی درست کنید .

اینجا موچین لازم ندارید
اگر یک مو زیر پوستی در حال رشد ببینید به شدت اصرار دارید که آن را بیرون بکشید شما نباید پوستتان را زخمی کنید,یک روز صبر کنید سپس از طریق فشاربا نوک انگشتتان آرام مو را اززیر پوست بیرون آورید، اگر بیش از حد فشار دهید مو زیر پوست پنهان میماند پس این اجازه دهید تا به اندازه کافی رشد کند اگر اذیتتان می کند با کانسیلر آن را بپوشانید .

اجازه دهید یک حرفه ای راهنماییتان کند
اگر شما درمورد مدل ابرویتان مطمئن نیستید یک متخصص آرایش میتواند به بهترین شکل یاریتان کند و بهترین حالت صورتتان را پیداکند . تعدادی عکس به عنوان نمونه (مدل مناسب ابرو) در خانه نگهدارید و برای حفظ شکل جدید ابرویتان به آنها دقت کنید , یکبار در هفته موهای تازه درآمده ابرو را خودتان بردارید اما برای نتیجه بهتر4 تا 6 هفته بعد وقت ملاقاتی برای رفتن به سالن آرایش بگیرید .

چشمانت را باز کن
فر مژه چشمتان را بزرگ جلوه می دهد , قبل از ریمل مژه یا ابرو آن را فر دهید .لازم نیست فشار زیادی به پوست و مژه ها وارد کنید، نباید مژه هایتان بشکند.
ممکن است با استفاده فرمژه در چند مرحله به نتایج بهتری برسید، استفاده از دستگاه فرمژه ممکن است برای مژه های انتهایی کمی سخت باشد .

ریمل بزنید
برای افزایش طول مژه باید به طور صحیح قلموی ریمل ، از ریشه تا نوک مژه کشیده شود
قلم موی ریمیل باید تمیز باشد تا خط و حالت مژه را خوب نشان دهد، نگذارید ریمل روی آن جمع شود و بچسبد، شما نمیخواهید که چشمتان مانند عنکبوت ترسناک به نظر برسد .قلم موی ریملتان را در لوله ریمل فرو برید و سپس با یک حوله یا دستمال کاغذی آن را پاک کنید تا از شر ریملهای اضافی خلاص شوید .
اگر میخواهید ریملتان نگاه جدید و زیبا به چهره تان بدهد بهترین آن را انتخاب کنید .

ریزش ریمل
در پایان روز ریزش ریمل را روی گونه خود میبینید ؟پس از ریمل ضد آب استفاده کنید، فرمول های ضد آب دوام بیشتری دارند و نمی ریزند , برای شستن آن از آب گرم استفاده کنید .
نکته کارشناسانه: ریمل معمولی خود را با یک ریمل ضد آب ترکیب کنید

منبع :http://ibanoo.ir/%D9%85%D8%AF-%D9%88-%D8%B2%DB%8C

چهارشنبه 26/4/1392 - 13:47
آرایشی و زیبایی

با چند ماده ساده ، می توانید پاک کننده ای درست کنید که فاقد هر گونه مواد نگهدارنده یا شیمیایی باشد . دستور العمل تهیه پاک کننده طبیعی آرایش در خانه را در این مطلب بخوانید :.
شما هر نوع آرایشی که داشته باشید ، باید قبل از رفتن به رختخواب در شب , تمام آرایشتان را بشویید. خوابیدن با آرایش , منافذ پوستتان را میبندد و همینطورخوابیدن با ریمل مژه و ابرو باعث میشود مژه تان شکننده شود و ریزش کند . اگر تنبلی کنید و به صورتتان نرسید و یا با آرایش بخوابید پیشانی و صورتتان پراز جوش و آکنه خواهد شد .
با وجود دستمال مرطوب هایی که برای پاک کردن آرایش بوجود آمده اند دیگر جای هیچ بهانه و کوتاهی نیست .حتی میتوانید با چند فرمول کوچک به جای استفاده ازاین پاک کننده هایی که در فروشگاه وجود دارد از پاک کننده های خانگی و طبیعی استفاده کنید .

_ چطور از روغن زیتون به عنوان پاک کننده آرایش استفاده کنیم ؟
چند قطره روغن زیتون یا روغن بادام
چند قطره از روغن زیتون را برروی یک پد پنبه بریزید و صورت خود را با حرکت دایره ای پاک کنید . هنگام پاک کردن آرایش چشم، چشم خود را 10 ثانیه ببندید با پد پنبه به آرامی آن را پاک کنید . اگر شما پد پنبه در خانه ندارید چند قطره از روغن زیتون را در دستتان بریزید و برروی صورت خود بمالید و با استفاده از یک حوله و یا دستمال کاغذی نرم صورت خود را تمیز کنید و روغن اضافی را از صورت خود پاک کنید .

_ چطوراز شیر و روغن بادام به عنوان پاک کننده آرایش چهره استفاده کنیم ؟
1 قاشق غذاخوری پر شیر
2 یا 3 قطره روغن بادام شیرین
در یک کاسه کوچک، شیر را با چند قطره روغن بادام شیرین مخلوط کنید . یک دستمال یا پارچه را کمی در این مخلوط شیرو روغن بادام نمدارکنید و برروی پوست خود قرار دهید و بعد با یک پنبه یا دستمال تمیز صورت خود را پاک کنید, برای اینکه مطمئن باشید که تمام شیر از صورتتان پاک شده است با آب صورتتان را بشویید .

_ چطور از ماست به عنوان پاک کننده آرایش چهره استفاده کنیم ؟
ماست ساده و بدون طعم
با یک پنبه یادستمال آغشته به ماست صورت خود را پاک کنید و بعد با آب سرد صورتتان را بشویید .

منبع :http://ibanoo.ir/%D9%85%D8%AF-%D9%88-%D8%B2%DB%8C
چهارشنبه 26/4/1392 - 13:46
آرایشی و زیبایی

در علم پزشکی به سلول‌هایی که به‌طور نابه‌جا و تعداد زیاد در محلی غیر از محل اصلی خود تجمع یافته‌اند، خال می‌گویند. بنابراین خال‌ها با توجه به اینکه جنس سلول سازنده آنها چه باشد باهم تفاوت دارند.

اما اکثر خال‌هایی که در نواحی سر و صورت و بدن ایجاد می‌شوند از جنس سلول‌های رنگدانه‌ساز یا ملانوسیت هستند. این خال‌ها اغلب تیره و به اندازه یک نقطه یا حداکثر چند سانتی‌متر هستند. اغلب این خال‌ها بدون خطر و عارضه‌اند و فقط از جنبه زیبایی اهمیت دارند. چند نکته مهم در مورد برداشت خال‌ها وجود دارد:

1) جراحی بهترین روش برای برداشتن خال است. این جراحی باید توسط متخصص انجام شود.

2) خال فقط همان چیزی که ما می‌بینیم، نیست بلکه سلول‌های حاشیه خال بی‌رنگ هستند. بنابراین هنگام جراحی باید کمی از حاشیه به ظاهر سالم خال هم برداشته شود. در غیر این‌صورت بعد از برداشتن عود می‌کند.

3) نتیجه برداشتن خال در نواحی مقعر صورت عالی است. در خیلی از موارد هیچ‌گونه جوشگاه یا رد یا اسکار باقی نمی‌ماند یا اینکه جوشگاه مختصری می‌ماند. در نواحی محدب مثل گونه‌ها نتیجه به این خوبی نیست.

4) برای خال‌هایی با قطر کوچک‌تر از 3 میلی‌متر، بهترین روش جراحی استفاده از پانچ است. برای خال‌های بزرگ‌تر روش الیپس بهترین است.

5) معمولا بعداز جراحی خال جوشگاه یا رد مختصر باقی می‌ماند. اما این جوشگاه از نظر زیبایی از خود خال بهتر است.

6) روش‌های دیگر برای برداشتن خال، سوزاندن با کوتر و لیزر است. لیزر ارجحیت قابل‌توجه در برداشتن خال‌های معمول ملانوسیتی صورت ندارد. این‌طور نیست که اگر خالی را با لیزر برداریم جای آن اصلا نماند. فقط خال‌های ریز و سطحی را می‌توان با لیزر برداشت.

البته لیزر وسیله ارزشمندی است. برخی از خال‌های خاص فقط با لیزر قابل درمان هستند. لیزر برای جوانسازی پوست و برطرف کردن موهای زاید و رفع کک و مک عالی است. اما برای برداشتن خال‌های معمول صورت روش انتخابی نیست.

7) اگر بعد از برداشت خال رد جراحی باقی بماند برای برطرف کردن آن لیزر وسیله ارزشمندی است. جوشگاه ناشی از جراحی خال با لیزر قابل برطرف کردن است.

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 13:46
آرایشی و زیبایی

شاید کاربرد مدادسفید در یک آرایش همیشگی و معمولی زیاد اساسی به نظر نیاید اما زمانی که بخواهیم میکاپ و آرایشی تمیز، کامل و حرفه ای داشته باشیم خواهیم دید که کارایی قابل توجهی خواهد داشت.

چه کسانی و چه زمانی از مدادسفید استفاده کنند؟
1-خانمهایی که چشمهایی معمولی و بدون حالت خاصی دارند می توانند با کشیدن خط چشم سفید تنها داخل چشم و البته با خط چشمی مشکی در زیر آن به چشمها حالت دهند.


2- چشمهای رنگی که با مداد قهوه ای در زیر چشم میکاپ می شوند همراه با کمی ریمل:

3-برطرف کردن پف پشت چشم با کشیدن خطی هم پشت پلک و هم زیر چشم :

4- بین خط چشمهای باز بالا و پایین در آرایش و میکاپهای حرفه ای :

5- پوستهای گندمی با چشمهای روشن که با آرایشی بژ و خط چشمی سفید داخل چشم بسیار جذابتر خواهند شد:

6- تمیز کردن داخل چشمها زمانی که بعد از میکاپ خورده های ریمل یا رنگهایی از سایه داخل چشم را نامنظم جلوه می دهند.

چند نکته :
الف) خانمهایی که چشمهایی بسیار درشت و گرد دارند هرگز از مداد چشم بخصوص داخل چشم استفاده نکنند زیرا هر چند آرایش چشم زیبایی هم داشته باشند آنها را بزرگتر و بدفرم خواهد کرد.

که اگر داخل این چشم مدادسیاه کشیده می شد بسیار زیباتر و جذابتر بود.

ب)مداد سفید بدون ریمل چشمها را بی روح خواهد کرد بنابراین بدون ریمل استفاده نشود.

ج) مداد سفید با سایه های دودی خاکستری بسیار زیبا خواهد بود.

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 13:45
آرایشی و زیبایی

به عمل حالت دادن مو به وسیله ی برس و حرارت٬ براشینگ گفته می شود .

سشوار یکی از لوازم برقی است که در اغلب خانه‌ها وجود دارد و برای حالت دادن یا خشک کردن موی ‌سر پس از استحمام به کار می‌ رود. کارشناسان معتقدند در صورتی که کاربران با طرز صحیح استفاده از سشوار آشنا باشند ٬می‌توانند امیدوار باشند که آسیب کمتری به مو‌های خود وارد می‌کنند.

چون به هر ترتیب حرارت سشوار موجب می‌شود که آب موجود در مو‌ها خشک شود٬سشوار را به موی سر خود نزدیک نکنید. باید توجه داشت که همواره سشوار در فاصله ۳۰ سانتی ‌متری مو‌ها نگه‌ داشته‌ شود.

برس ‌های فلزی برای سشوار کشیدن مناسب ‌ترین هستند و بهترین شکل را به موهای‌ تان خواهند داد.

مراقب باشید که روی موهای سشوار کشیده آب نریزیم چون وز می کند.



سشوار کشیدن سه حالت دارد:

- یا همه ی مو را به زیر سشوار می کنیم.

- یا همه ی موها را از رو سشوار می کنیم.

- موها را تا قسمتی از زیر و نوک آنها را به طرف بیرون سشوار می کنیم.



شروع یک براشینگ:

تقسیم بندی شش قسمتی سر :

این تقسیم بندی جهت براشینگ و کوتاهی و در بعضی از شینیونها استفاده می شود .

- از وسط دو ابرو فرق باز کرده و امتداد می دهیم تا از گودی پس سر بگذرد . بدین ترتیب سر به دو قسمت تقسیم می شود .

- از تیزی گوش تا فرق سر ( از وسط فرق سر ) تا تیزی گوش دیگر نیز فرق دیگری باز می کنیم . بدین ترتیب سر به چهار قسمت تقسیم می شود .

- در قسمت پائین برجستگی گردن مقداری مو بطور رها بر روی گردن باقی می ماند .

- تقسیم بندی پنجگانه ی سر را انجام می دهیم.



هر قسمت را به صورت جداگانه کلیپس می زنیم.

۱- ابتدا باید موها ٬مخصوصا ریشه ها را خوب شستشو دهید ، براشینگ برروی موهای چرب ، نتیجه مطلوب را نخواهد داد.



۲- سپس با محلول نرم کننده٬ سر را ماساز دهید واگر از ماسک ها ی مو استفاده کنید ٬ کار صاف کردن موها راحتر انجام می گیرد ٬چون ماسک ها خاصیت صاف کنندگی را در کنار تقویت کردن مو دارند.



۳- سپس خوب موها را خشک کنید ، اگر زمان دارید بگذارید موها با هوای اطاق خشک شود، در غیر این صورت از سشوار برای خشک کردن موها کمک بگیرید.



۴- موها را تقسیم بندی کنید ، در قسمت پایین سر به اندازه ای که تسلط داشته باشید و می توانیم مو را در کنترل خود داشته باشید رها کنید، موها را به طرف بالا نگه داشته تا ناحیه گردن و صورت از صدمه ناشی از گرمای دستگاه سشوار محافظت شود ، هیچ گاه سعی نکنید که با حرارت زیاد دستگاه کار را سریع به اتمام برسانید ، حرارت زیاد دستگاه به موهای شما صدمه وارد می کند و آنها را شکننده می کند . از موهای ناحیه پشت گردن و دو طرف صورت شروع کنید ، سپس موها را به دور برس بپیچید و در حالی که موها را با برس می کشید آن را صاف کنید . تا قسمتهای مرکز سر را با زاویه ی نود درجه سشوار می کنیم . اگر صورت گرد باشد قسمت بالای سر باید بیشتر پف داشته باشد و اگر صورت باریک باشد قسمت های بغل باید بیشترین پف را داشته باشد . مرکز سر نیز با زاویه ی نود درجه به بالا براشینگ می شود.. سشوار همزمان با برس حرکت می کند. بعد سشوار را دور کرده دوباره حرکت چرخشی را ادامه می دهیم تا اینکه موها سرد شود . بعد آهسته برس را به حالت چرخشی از موها آزاد می کنیم.جریان هوای خنک ، مدل دلخواه را بر روی موی شما تثبیت می نماید.



۵- در پایان می توانید برای ثابت نگه داشتن حالت مو، از یک مواد حا لت دهنده استفاده کنید ، اما در استفاده از این مواد حتما دقت کنید ، مصرف زیاد این مواد در دراز مدت باعث مو خوره و نازکی تارهای مو می شود.

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 13:43
آرایشی و زیبایی

ناخن از اپیدرم كه منشأ مو و لایه خارجی پوست است، سرچشمه می‌گیرد. به همین دلیل بعضی از بیماری‌های ناخن و پوست، مشترك هستند. قسمت اصلی ناخن، صفحه ناخن است كه نقش حفاظت از بند انتهایی انگشتان را به عهده دارد.



چین‌های ناخن در طرفین و ابتدای آن توسط كوتیكول به ناخن چسبیده‌اند. در صورت از بین رفتن آنها زمینه عفونت ریشه ناخن فراهم می‌شود. ریشه ناخن یا ماتریكس قسمت تولیدكننده ناخن محسوب می‌شود و صدمه به آن باعث تغییر شكل دایمی ناخن می‌شود.



بستر ناخن كه صفحه ناخن به آن چسبیده است، قسمت نازك‌شده پوست است؛ سرشار از عروق خونی و فاقد چربی زیرجلدی. نكته‌ مهم این است كه استفاده از مواد آرایشی مخصوص ناخن‌ها معمولا همراه با صدمه‌های قابل توجه به ناخن، بافت‌های اطراف ناخن و حتی صدمه به پوست نواحی دورتر است كه سعی می کنم در مورد آن اطلاعاتی به شما بدهم.



اصطلاح لاك ناخن معمولا شامل ملغم‌ها و پوشش‌های زیر و روی آن است كه به صورت جداگانه یا با هم در یك محصول استفاده می‌شود. لایه زیرین برای چسبیدن ملغم به ناخن و لایه سطحی برای جلا دادن و افزایش مقاومت ملغم در مقابل سایش به كار می‌رود. پولیش‌های ناخن متشكل از 30 درصد مواد جامد و 70 درصد مواد حلال است. عمدتا مواد تشكیل‌دهنده آنها عبارتند از نیتروسلولز، رزین‌هایی مانند تولوئن، سولفونامیدها، مواد پلاستیكی، حلال‌هایی مانند تولوئن و بوتیل و مواد رنگی.



واكنش‌های حساسیتی مانند درماتیت آلرژیك به وفور در اطراف ناخن یا نواحی‌ای كه با ناخن تماس داشته‌اند (مانند پلك‌ها، صورت، طرفین گردن و نواحی فوقانی سینه) دیده می‌شود. این درماتیت به صورت قرمزی، خارش، تورم و ضخیم‌شدگی و تیرگی پوست، خود را نشان می‌دهد. معمولا با برداشتن پولیش ناخن، علایم فوق سریعا از بین می‌روند ولی چرمی شدن پوست (ضخیم‌شدگی) و عفونت ثانویه محل ممكن است تداوم یابد. همچنین تغییر رنگ صفحه ناخن بعد از استفاده از پولیش‌ها معمولا به صورت زرد- پرتقالی خواهد بود كه به تدریج تیره‌تر خواهند شد.



مهم‌ترین حلالی كه برای پاك كردن لاك ناخن به كار می‌رود، استون است كه گاهی اوقات باعث خشكی زیاد صفحه ناخن و التهاب پوست اطراف ناخن می‌شود. توصیه می‌‌کنم كه با در نظر گرفتن جوانب احتیاط، ناخن را در محلول گرم حلال (استون)، غوطه‌ور كنید. این كار باعث جداشدن راحت‌تر پولیش ناخن و صدمه كمتر به صفحه ناخن‌ها می‌شود. اگرچه اخیرا پدهای مخصوصی برای پاك كردن ناخن در بازار موجود است اما آنها نیز حاوی استون هستند و استفاده از آنها بی‌ضرر نیست و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و خلاصه، مزیتی بر استون ندارند. اخیرا با اضافه كردن موادی مانند پروپیلن گلیكول به استون، شدت خشك‌كنندگی آن را روی ناخن كاهش داده‌اند ولی همچنان پاك‌كننده اصلی پولیش ناخن، استون است.

منبع :http://www.beytoote.com/attire/service-attire/lock
چهارشنبه 26/4/1392 - 13:42
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته