• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 15639
تعداد نظرات : 1110
زمان آخرین مطلب : 3886روز قبل
تزیینات و دکوراسیون

در بسیاری از خانواده های امروزی با توجه به مشغله زیاد اهالی خانواده، دیگر معمولا کمتر فرصت برای دور هم بودن و گفت و گوهای خانوادگی پیدا می شود؛ مگر هنگام صرف غذا که آن هم تنها در وعده شام امکان پذیر است.


در مهمانی ها هم زمان صرف غذا بهترین فرصت برای گپ میان مهمان ها و صاحبخانه است چون در این شرایط فاصله افراد از هم کمتر بوده و فضا صمیمانه تر است. به همین دلیل در بسیاری از مهمانی های کم جمعیت، مهمانان تمایل دارند مدتی پس از صرف غذا را همچنان کنار هم بگذرانند؛ به خصوص اینکه این روزها کاربرد میز و صندلی غذاخوری رواج یافته و حتی گاهی میز غذاخوری به میز کنفرانس خانوادگی تبدیل می شود. حالا اینکه این گرد هم آمدن (هنگام صرف غذا) در چه شرایطی و در چه مکانی انجام می شود، یکی از موضوعات مهمی است که در دکوراسیون فضای داخلی خانه ها باید مورد توجه قرا گیرد.


راهکارهایی برای آپارتمان های کوچک

در آپارتمان های کوچک برای حل مشکل فضای مناسب صرف غذا 2 راهکار اصلی وجود دارد:

1-میزهای کم جا

در طراحی میزهای غذاخوری امروزی تحولات جدیدی به چشم می خورد که به عنوان میزهای کم جا در استفاده بهینه از فضا نقش موثری دارند. ساختار میزهای کم جای امروزی به این ترتیب است که یا قسمتی از میز تاشو بوده و در صورت لزوم قسمت تا شده هم راستا با سطح میز قرار می گیرد یا اینکه بخشی از میز حالت کشویی داشته و در شرایط مورد نظر، به طول آن اضافه می شود.
میزی با شکل و اندازه ای متناسب با فضای مختص به غذاخوری و تعداد افراد خانواده انتخاب کنید.

2-پیشخوان به جای میز

در بعضی از آپارتمان های کوچک امروزی وسعت خانه به اندازه ای کم است که ته تنها فضای غذاخوری به صورت جداگانه وجود ندارد، بلکه امکان قرار دادن میز و صندلی در گوشه ای از محیط نشیمن هم نیست، بنابراین در این شرایط معمولا از پیشخوان آشپزخانه های با سیستم باز (OPEN) برای این منظور استفاده می کنند. در واقع در این خانه پیشخوان، جایگزین میز غذاخوری افراد خانواده و مهمانان می شود.
آشپزخانه

مناسب ترین میز

هنگام انتخاب و خرید میز غذاخوری ابتدا به توصیه های زیر نگاهی بیندازید، سپس راهی بازار برای خرید شوید:

اگر فضایی مختص به قرار دادن میز و صندلی غذاخوری در خانه تان وجود دارد، وسعت آن محیط و همچنین شکل هندسی آن را هنگام خرید مورد توجه قرار دهید.

میزی با شکل و اندازه ای متناسب با فضای مختص به غذاخور یو تعداد افراد خانواده انتخاب کنید. میزهای گرد 5 تا 8 ضلعی فضای بیشتری نسبت به میزهای مستطیل و مربع اشغال می کنند. البته اگر علاقه مند به میزهای بدون زاویه (مستطیل و مربع) هستید، در ضمن فضای خانه تان هم چندان بزرگ نیست، به جای میز گرد، میز بیضی شکل انتخاب کنید.

برای فضاهای کوچک میزهای پایه گلدانی یا پایه های ظریف و همچنین صندلی های ظریف و بدون دسته بهترین انتخاب ها هستند.

نورپردازی بالای میز

حالا که میز و صندلی برای صرف غذا آماده کرده اید، به فکر نورپردازی سطح میز هم باشید. این نوع نورپردازی را موضعی می نامند. با همین هدف نورپردازی های مختلفی تولید شده اند که 2 اصل مهم در انتخاب و نصب آنها، فاصله میان نورپرداز تا سطح میز و همچنین مدل نورپرداز است.

در صورتی که به دنبال نورپردازی برای بالای میز غذاخوری هستید، بهتر است مدلی انتخاب کنید که نوردهی آن به سمت پایین، یعنی میز باشد. علاوه بر این، مناسب ترین فاصله نورپرداز تا سطح میز کمتر از یک متر است. در ضمن فراموش نکنید که لوستر باید درست وسط میز از سقف آویزان شود.

یک توصیه مهم

اگر می خواهید فضایی هر چند کوچک از خانه را به محیط غذاخوری اختصاص دهید و محدودیت خاصی هم به لحاظ مکانی ندارید توجه به این اصل ضروری است که میز و صندلی غذاخوری باید در نزدیک ترین فاصله با آشپزخانه قرار گیرند تا به این ترتیب انتقال غذا به سر میز راحت تر انجام شود.

منبع :http://Pages/News-1811.aspx
يکشنبه 23/4/1392 - 14:8
ریزه کاری های خانه داری

از رنگ ها هوشمندانه استفاده کنید
امروزه می دانیم که رنگها روی حالات و خلق و خوی شما تاثیر می گذارند، اما آیا رنگها می توانند شما را باهوش تر کنند ؟

نه تنها رنگهایی که برای تزیین دکوراسیون خانه خود استفاده می کنید روی حس و حال شما تاثیر می گذارند، بلکه روی انرژی، خلاقیت، آرزو و میزان یادگیری نیز تاثیر می نهند، که همگی اینها از اجزای لازم فکر و هوش شماست .
بنابراین اگر می خواهید هوش خود را تحریک کنید، دکوراسیون و لوازم منزل را از میان این رنگ ها انتخاب کنید .

رنگ نارنجی
رنگ نارنجی با افزایش اکسیژن رسانی به مغز باعث تحریک فعالیت ذهنی شما می شود. همچنین به شما احساس قدرت و آمادگی بیشتری برای انجام کارها می دهد. اگر در حال انجام یک پروژه همراه با همسر خود هستید، بهترین مزیتش این است که این رنگ باعث تحریک تعاملات اجتماعی شما می شود. ( درحالیکه نسبت به رنگ قرمز کمتر حس پرخاشگرانه و رمانتیک دارد.)

روانشناسی رنگ ها,ویژگی رنگ های دکوراسیون
رنگ نارنجی نماد قدرت است. اما اینجوری فکر نکنید که مجبورید همه دیوارها را با یک رنگ نارنجی ضخیم برای گرفتن تاثیر مورد نظرتان، رنگ آمیزی نمایید. این رنگ می تواند بعنوان یک هارمونی در کنار رنگهای دیگر همان تاثیر را روی شما بگذارد. شما همچنین می توانید از یک رنگ ملایم تر و یا خاکی تر مثل هلویی ، بهارنارنج ، کدو تنبل و یا رنگ غروب آفتاب استفاده کنید. برای جلوگیری از افراط سعی کنید که تنها یک دیوار را رنگ کنید ویا از کوسن و اشیا زینتی دیگر استفاده کنید .
اگر به طور طبیعی بیش فعال هستید و یا خیلی زود عصبانی می شوید، نباید از رنگ نارنجی تند استفاده کنید.
همچنین اگر زود پریشان می شوید، از استفاده از نارنجی تند خود داری کنید. برای کسانی که مبتلا به بیماری ADHD (بیش فعالی) هستند نیز رنگ مناسبی نمی باشد. از این رنگ برای رنگ آمیزی آشپزخانه خود استفاده نکنید چون این رنگ گرسنگی را بیشتر میکند.

رنگ زرد
رنگ زرد نیز تحریک کننده فعالیتهای ذهنی است، اما استفاده بیش از حد رنگ زرد شما را کمی حساس می کند . از آنجایی که کمک می کند تا حافظه شما فعالیت بیشتری داشته باشد، تمرکز شما را افزایش داده و ( در موارد کمی ) خلاقیت شما را زیاد می کند، رنگ بسیار عالی برای استفاده در جایی که درس می خوانید ، کارهای دستی انجام می دهید و یا روی پروژه های بزرگ کار می کنید است.

روانشناسی رنگ ها,ویژگی رنگ های دکوراسیون
از رنگهای زرد تیره دور بمانید. چون ممکن است خلاقیت شما را از بین ببرد بخاطر همین است که استفاده از این رنگ توصیه نمی شود و روی گزینه های روشن تر ( و یا رنگ پریده تر ) تاکید می شود. در واقع می توانید برای استفاده از رنگ زرد در اتاق ، گلهای زرد تازه و یا یک ظرف پر از لیمو قرار دهید .
رنگ زرد زمانی که در تقابل با یک رنگ تیره تر یا خنثی قرار می گیرد زیباتر نشان می دهد.

رنگ آبی
آبی آسمانی در کلاس های مدارس بسیار محبوب است، برای اینکه بهره وری ، شعور و میزان خلاقیت فکری را بالا می برد. این رنگ تاثیر آرامش دهنده ای دارد و سوخت و ساز بدن را کاسته و اشتها را از بین می برد. زمانی که جلوی هیجانات بیش از اندازه زندگی شما گرفته شود، آن وقت زمان زیادی برای اندیشیدن به جزئیات مهم خواهید داشت.

روانشناسی رنگ ها,ویژگی رنگ های دکوراسیون
از رنگ های آبی تیره و یا بسیار روشن نباید در فضاهای کاری استفاده کرد ( مثل اتاق کار، دفاتر خانگی و یا آشپزخانه)، چون این کار واقعا می تواند فعالیت شما را سرکوب کند. درعوض، گزینه هایی چون فیروزه ای، آبی رنگ پریده ، آبی های متالیک یا آبی آسمانی مناسب هستند. از رنگهای هم خانواده در کنار هم استفاده کنید ،می توانید از آبی پررنگ در بالشتان استفاده کنید.
رنگ آبی رنگی با خاصیت قدرت و متمرکز کننده برای افراد بیش فعال و یا پریشان خاطر است که می توان در سرتاسر اتاق از آن (در شکل ملایم ترش) در سایه های مختلف و در ترکیب با رنگ های دیگر استفاده کرد. اگر شما به رنگ های طبیعی تمایل دارید،می توانید رنگهای آبی پررنگ استفاده کرده و یا یکی از رنگ های محرک هوش را بکار ببرید.

سفید برفی
ما به شما یک طرح کاملا سفید برای افزایش قوای فکریتان پیشنهاد نمی کنیم مگر آنکه نویسنده رمان های عاشقانه باشید. این رنگ اغلب برانگیزاننده احساسات و یا دلتنگ شدن است که هر دوی اینها می توانند مانع فکر کردن به حال و آینده شوند. با این حال رنگ سفید رنگی مناسب برای استفاده در هر یک از زمینه هایی که در بالا گفته شده می باشد. این رنگ به وضوح ذهن شما را یاری میکند و شما را به پاک کردن چیزهای درهم برهم و موانع تشویق می کند (جسمی و روحی)
روانشناسی رنگ ها,ویژگی رنگ های دکوراسیون


رنگ مشکی
رنگ سیاه با بسیاری از رنگ هایی که در بالا ذکر شد، هماهنگ می شود، و برای ایجاد یک فضای شیک و مدرن مناسب است. این رنگ می تواند ذهن خلاق برخی افراد را تحریک و آنها را حرفه ای تر و پیچیده تر نماید.

روانشناسی رنگ ها,ویژگی رنگ های دکوراسیون
خیلی ها ممکن است این رنگ را رنگی افسرده کننده بدانند اما با استفاده درست بسیار هم جذاب خواهد بود . فقط مطمئن شوید که رنگ مشکی مثل یک هایلایت است و بر رنگ اصلی غالب نشده باشد.

خاکستری
رنگ خاکستری ممکن است برای برخی افراد گزینه بهتری نسبت به مشکی باشد.در حالی که به خودی خود هیچ قدرت محرک هوشی ندارد، ولی با عقل و دانش و استحکام در ارتباط است. همچنین برای بهبود تاثیر رنگ های دیگر در اندازه کوچک مناسب است.

منبع :http://www.beytoote.com
يکشنبه 23/4/1392 - 2:7
تزیینات و دکوراسیون

زاویه‌های بسته محیط را کوچک‌تر نشان می‌دهند. اگر می‌خواهید محیط بزرگ‌تر به نظر برسد، از روش‌های زیر استفاده کنید.

فضا‌های کوچک پر از خط‌های صاف و مستقیم‌اند. وقتی راهرو، پنجره‌، میز و قفسه‌ها کنار هم قرار می‌گیرند، زاویه‌های تند زیادی به وجود می‌آورند. زاویه‌های تند و بلند و خط‌های مستقیم را با ایجاد خطوط منحنی محو کنید تا فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.



- پارچه‌ها برای این منظور بسیار مناسبند.
یک تکه پارچه را روی میل‌پرده بیندازید تا حالت والان هلالی گرفته، چین‌دار شود و دور پنجره آویزان باشد. یا از رومبلی‌ای که از لبه‌ مبل یا صندلی آویزان است، استفاده کنید.


- راه دیگر آن است که به دنبال مبلمان‌هایی که حالت منحنی دارند باشید.
مبل راحتی که مانند کوهان خمیده و منحنی‌ است، صندلی پشت لبه‌دار، صندلی‌های خمیده یا مبل‌های استیل گرد را انتخاب کنید.


- اگر می‌خواهید انحنای بیشتری به دکوراسیون خود بدهید، بالش یا فرش‌های بیضی و گرد بسیار مفیدند.


- یک شکل یا ترکیب و فرم را انتخاب کنید و از آن در جاهای مختلف مثلا برای تزیین دیوار، کف پوش و بعضی وسایل استفاده و تکرار کنید.
در عین این که زاویه‌ها بازتر نشان داده می‌شوند، اثر هنری خلاقی هم به آن افزوده‌اید.


- انتخاب یک رنگ برای تمام دیوارها از ظاهر کادر مانند جلوگیری کرده و محیط را بزرگ‌تر و منسجم‌تر نشان می‌دهد.


اگر با همه این تدابیر هنوز جایی کادر مانند وجود دارد نگران نباشید، از یک پوشش گیاهی استفاده کنید. گیاهان فضا را بزرگ‌تر و زوایا را بازتر نشان می‌دهند. مثل یک صفحه نمایش آن‌ها را در کنار دیوار مورد نظر یا جاهای بسته قرار دهید تا ضمن رفع این مشکل فضای خانه نیز سالم‌تر و پاکیزه‌تر شود.

منبع :http://view/5178/
يکشنبه 23/4/1392 - 2:6
تزیینات و دکوراسیون

یک آکواریوم می تواند راه خوبی برای به دست آوردن آرامش باشد. اگر دوست دارید با طرح های نو و زیبای آکواریوم هایی خلاقانه رو به رو شوید، کافی است که با ما همراه شوید.
زندگی پر از فشار عصبی و نگرانی دارید؟ از فشار خون یا بی خوابی رنج می برید؟ احتیاج به آرامش خیال دارید؟ یک آکواریوم می تواند راه خوبی برای به دست آوردن این آرامش باشد.

مطالعات زیادی هستند که نشان می دهند تماشای ماهی ها در طول روز می تواند فشارهای عصبی شما را تا حد زیادی کاهش دهد و به شما کمک کند تا احساس آرامش و راحتی بیشتری کنید.

علاوه بر بسیاری از مزایای دیگری که نگهداری آکواریوم در خانه دارد ، می تواند باعث زیبایی خانه شما نیز شود. اگر دوست دارید با طرح های نو و زیبای آکواریوم هایی با طراحی خلاقانه رو به رو شوید، کافی است که با ما همراه شوید.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید، آکواریومی که تهیه می کند متناسب با تعداد ماهی ها و گونه و نوع آن ها باشد تا بتواند محیط زندگی مناسبی برای این موجودات زنده بسازد.

1- تنگ ماهی نامتوازن
البته ممکن است نگاه کردن به این آکواریوم کمی غیرقابل تحمل باشد، چون حس سقوط و افتادن را در ذهن انسان تداعی می کند.



2- یک گلدان، دو زندگی
این تنگ ماهی از دو قسمت تشکیل شده ، که یک طرف آن برای نگهداری گل ها و طرف دیگر برای زندگی ماهی در نظر گرفته شده است. ترکیب رنگ گیاه که سبز است و رنگ ماهی باعث ایجاد حس زندگی در انسان می شود.



3- آکواریوم هوایی
این آکواریوم ساده با پایه های فلزی می تواند حس آرامش بیشتری به بیننده منتقل کند.



4- آی تنگ!
این آکواریوم که از لوازم جانبی «آِ پاد» محسوب می شود برای ماهی های «فایتر» ساخته شده است.البته این حجم برای ماهی«فایتر» برای زندگی در طولانی مدت چندان مناسب نیست، چون ممکن است باعث کمبود اکسیژن شود.



5- سینک آکواریومی
تصور کنید که در سرویس بهداشتی منزل یا آشپزخانه ، چنین سینکی به عنوان روشویی یا ظرفشویی داشته باشیدومطمئنا دیگر هیچ وقت از زیر بار ظرف شستن شانه خالی نمی کنید.



6- قفسه گلدانی آکواریومی
با یک تیر سه نشان بزنید. هم از قفسه استفاده کنید، هم گلدان ها را پر از گل کنید و به ماهی ها اجازه دهید توی گلدان های معلق بین زمین و هوا زندگی کنند.



7- رشته کوه های تنگ بلور
با این تنگ ، شما ماهی های کوهنوردی تربیت خواهید کرد. این کوه های ایستاده در تنگ ماهی می تواند ظاهر ساده و عادی تنگ را کمی عجیب تر و جالب تر کند.



8- آکواریوم کیوسک تلفن
این آکواریوم توسط یک طراح برای جشنواره نور در «لیون» فرانسه طراحی شده است.



9- آکواریوم میز چایخوری
مطمئنا لذت نوشیدن چای داغ در کنار این میز ، در یک روز سرد زمستانی می تواند کاملا وصف ناپذیر باشد.



10- لوله کشی آکواریومی
فضای خانه تان را با یک آکواریوم پر از ماهی های رنگارنگ، لوله کشی کنید.



11- میز کارآکواریومی
این آکواریوم جالب می تواند به شما کمک کند که فضای کوچک کارتان را بزرگتر جلوه دهید و آکواریوم به یک شی دست و پاگیر در محل کارتان تبدیل نشود.



12- تنگ قابل حمل
احتمالا خیلی افرادی که ماهی می خرند، برای حمل و نقل آن به مشکل بر می خورد، خیلی از ماهی ها موقع حمل و نقل توی کیسه های پلاستیکی ضربه می خورند، حمل آن ها در ظروف شیشه ای نیز خیلی سخت است،اما این تنگ آکواریومی به شما کمک می کند که مثل یک کیف، تنگ بلورتان را به جایی که می خواهید ببرید.



13- آکواریوم تلویزیونی


14- مبل آکواریومی
دوست دارید توی خانه یک آکواریوم داشته باشید ، ولی فضای کمی برای این کار دارید؟ این مبل به شما کمک می کند که به آن چه دوست دارید برسید.



15- تنگ های بلوری ساده با کاربری های متفاوت



16- آکواریومی لایبرنتی!



17- آکواریوم آویز
ایده این آکواریوم از قفس های پرندگان گرفته شده است. به جای اینکه یک قناری توی قفس داشته باشید، می توانید ماهی های رقصان را در این تنگ نگهداری کنید.



18-آکواریوم بی نهایت
حجم های تکرار شونده در هم حس بی نهایت و بی مرز بودن را به بیننده این آکواریوم القا می کند.



19- آکواریوم رومیزی
این آکواریوم مخصوص ماهی های ژله ای ساخته شده است.



20- تنگ ماهی مخزنی!
ایده ای جالب که مخزن آب روشویی را تبدیل به آکواریوم کرده است. بیچاره ماهی ها



21- آکواریوم جهانی
ماهی ها در این آکواریوم احساس می کنند مارکوپولو هستند. یعنی جای جدیدی برای کشف شدن وجود دارد؟



22- آکواریوم دولایه
اگر هم به پرنده های خانگی علاقه مندید و هم دوست دارید یک آکواریوم کوچک و جمع و جور داشته باشید، این نوع آکواریوم می تواند برای شما بسیار مناسب باشد.

منبع :http://www.ibanoo.ir/ac8
يکشنبه 23/4/1392 - 2:6
تزیینات و دکوراسیون


گرد و خاک، ذرات عطر، اسپری و محصولات شوینده و پاک‌کننده و دود ناشی از پخت ‌و ‌پز ممکن است در برخی افراد ایجاد آلرژی کند. برای ایجاد هوای تمیز در خانه بهتر است اقدامات زیر را انجام دهید:

1- از محصولات پاک‌کننده و شوینده بدون عطر استفاده کنید. از شمع‌های عطری و اسپری‌های خوشبوکننده هوا در خانه استفاده نکنید.

2- مطمئن شوید تمام وسایل گازسوز خانه تهویه مناسبی به بیرون دارند. هنگام استفاده از اجاق گاز هود را روشن کنید.

3- در فصل بهار که گرده گیاهان در هوا زیاد است، زیاد پنجره‌ها را باز نکنید. مقدار گرده گیاهان بین ساعات 5 تا 10 صبح بیشتر است. در صورت لزوم می‌توانید پنجره‌ها را در ساعت‌های اولیه صبح (قبل از ساعت 5) که میزان آلودگی کمتر است، باز کنید.

4- پنجره‌ها و پرده‌ها را به‌طور منظم بشویید و تمیز کنید.

5- حداقل هفته‌ای یکبار خانه را جاروبرقی بکشید و گرد و خاک فرش‌ها، موکت‌ها و گوشه و کنار خانه را بگیرید.

6- به طور منظم خانه را گردگیری کنید. هنگام گردگیری برای جلوگیری از انتشار گردوغبار در هوای خانه، از دستمال مرطوب استفاده کنید. قاب عکس‌ها، مجسمه‌ها و گیاهانی را هم که ممکن است قارچ‌ها را به خودشان جذب کنند، تمیز کنید.

7- ملحفه‌ها را هر هفته با آب داغ (بالای 55 درجه سانتی‌گراد) بشویید و به خوبی خشک کنید. به جای بالش‌های پر، از رختخواب‌هایی که از مواد مصنوعی ساخته شده استفاده کنید.

8- برای کنترل قارچ‌ها و کاهش رطوبت لوله‌های آبی که نشتی دارند و شیرهایی را که چکه می‌کنند، تعمیر کنید. کف آشپزخانه و حمام را همیشه خشک نگه دارید.

منبع :http://www,irannaz.com/
يکشنبه 23/4/1392 - 2:5
تزیینات و دکوراسیون

پرده ها از ساده ترین انواع پوشش برای پنجره ها هستند كه ضمن سادگی و زیبایی به سبب میزان كم پارچه مصرفی در تهیه آنها از انواع مقرون به صرفه پرده محسوب می شوند. پرده ها ضمن فواید كاربردی ، از نظر شكل ظاهری نیز متنوع بوده و می توان با انتخاب مدل پرده متناسب با دكوراسیون اتاق و همچنین در نظر گرفتن پارچه ای با طرح و رنگ مناسب و هماهنگ با سایر اجزای دكوراسیون منزل، تركیبی زیبا و چشمگیر میان پرده و دكوراسیون اتاق ایجاد كرد. در اینجا مروری داریم بر انواع متداول پرده .

پرده مدل رومی

بارزترین ویژگی پرده رومی تركیب سادگی با ظرافت و زیبایی است. در حالت جمع ، این پرده ردیف تای مرتب و افقی پارچه را تشكیل می دهد و هنگامی كه پرده باز می شود یك قطعه پارچه صاف و قالب پنجره آن را می پوشاند. تای افقی پارچه در این پرده توسط تركه های چوب كه در جیب های باریك دوخته شده و در پشت پرده قرار دارند، ایجاد می شود. گاه در برخی از موارد جیب ها از روی پرده دوخته می شوند و به عنوان یك عنصر تزیینی برای پرده مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع پرده تقریباً برای پوشش هر نوع پنجره ای مناسب است.از پرده مدل رومی به عنوان پوشش پنجره در اتاق هایی كه دكوراسیونی ساده دارند، بهره بگیرید. این نوع پرده اغلب با دكوراسیون شلوغ و مملو از طرح و نقش ، تناسب و هماهنگی ندارد. پارچه های ساده یا بافت دار برای دوخت این نوع پرده ایده آل هستند اما انواع پارچه های راه راه یا چهارخانه نیز به دلیل تأكید بر خطوط تای پرده و خطوط منظم دور آن برای تهیه این مدل پرده مناسب هستند. یك پرده رومی با پارچه راه راه افقی، پنجره را عریض تر و پرده ای با پارچه راه راه عمودی پنجره را بلندتر نشان خواهد داد. اما پارچه های طرح دار شلوغ با گل های درشت برای دوخت چنین پرده ی مناسب نیستند.
جهت حصول به نتیجه بهتر برای دوخت پرده مدل رومی از پارچه های محكم مانند پارچه نخی و كتان استفاده كنید.

اگرچه پرده رومی با عرضی معادل ۵/۲ متر نیز قابل تهیه است، اما این مدل پرده برای پنجره های بسیارعریض چندان مناسب نیست، در چنین مواقعی می توانید از چند پرده كه در كنار یكدیگر نصب شده اند، استفاده كنید.

دوخت نوار در لبه های پرده رومی یا بر روی آن با تأكید بر خطوط صاف دور آن بر زیبایی پرده رومی می افزاید. بهترین محل برای نصب این نوع پرده داخل قاب و فرورفتگی دور پنجره است. به این ترتیب هنگامی كه پرده باز می شود در داخل قاب پنجره قرار گرفته و به خوبی آن را می پوشاند.

پرده غلتكی
این پرده ساده دور غلتكی فنری پیچیده شده است كه به بالای پنجره نصب می شود و با استفاده از این غلتك ، باز و جمع می شود. از ویژگی های این مدل پرده ، جمع شدن كامل آن به صورت یك استوانه باریك در بالای پنجره است كه موجب می شود در حالت جمع، نور به طور كامل از پنجره به اتاق بتابد و هیچ بخشی از پنجره را نمی پوشاند. همین ویژگی ، این مدل پرده را برای پنجره هایی كه به طرف داخل باز می شوند، ایده آل می سازد.از آنجا كه پرده مدل غلتكی در حالت جمع تقریباً دیده نمی شود از جنبه تزیینی كمتری برخوردار بوده و اغلب از آن برای مصارف كاربردی و همراه با پرده های تزیینی استفاده می شود. اما این پرده را نیز می توان به اشكال مختلف تزیین كرد. از جمله چاپ استنسیل بر روی آن و یا دوخت انواع نوار، مهره و تزیینات دیگر به لبه ها و یا بر روی آن. برای تهیه این مدل پرده بهتر است از پارچه های آهاردار استفاده كنید و یا پارچه مورد نظرتان را خود آهار بزنید تا هنگام نصب ، پرده ظاهری منظم ، صاف و آراسته داشته باشد. همچنین می توان برای پنجره های كوچك ، پرده ی غلتكی با كاغذهای ضخیم بافت دار تهیه كرد . در این صورت نیازی به آهار زدن پارچه نخواهید داشت. پارچه های ساده و راه راه برای دوخت پرده مدل غلتكی مناسب تر از پارچه های طرح دار هستند ؛ اما انواع پارچه های طرح دار را نیز می توان برای این منظور به كار برد. اگر از پارچه های طرح دار استفاده می كنید، دقت كنید، طرح آن به طور متقارن به روی پرده دیده شود. برای تهیه این نوع پرده در اندازه گیری ابعاد پنجره و برش پرده دقت مضاعفی به كار ببرید زیرا كوچكترین نقص در پرده هنگام نصب آن چشمگیر خواهد بود.

پرده مدل اتریشی


این پرده مجلل و زیبا هنگامی كه جمع می شود به صورت مجموعه ای از حالت (والان ) های دالبری درآمده، نمایی چشمگیر به پنجره می بخشند. اگرچه این نوع پرده نیز با همان روش ریسمانی پرده مدل رومی جمع می شود ، به سبب مدل چین دارش حدود ۵/۲ برابر پرده مدل رومی پارچه مصرف می كند.پرده مدل اتریشی به ویژه برای اتاق هایی با دكوراسیون كلاسیك، مناسب و زیباست و در مجموعه ای از مبلمان و ویژگی های معماری مدل كلاسیك جلوه ای مضاعف می یابد. پرده های مدل اتریشی از پارچه های بسیار متنوع با جنس و طرح گوناگون قابل تهیه هستند اما پارچه هایی مانند ابریشم به دلیل لطافتشان برای دوخت پرده های مدل اتریشی بسیار مناسب هستند.

پرده مدل اتریشی را می توان ، با دوخت یك نوار چین دار به پایین آن به زیبایی آراست. برای پارچه های نخی نوار چین دار پارچه ای و برای پارچه های ظریف تر از نوارهای ریشه دار در پایین پرده برای زیباتر كردن آن استفاده كنید. این مدل پرده را می توان ، هم با چوب پرده های معمولی و هم به وسیله تخته چوبی به بالای پنجره نصب كرد. اما با نصب این پرده با استفاده از یك تخته چوبی نتیجه ای زیباتر و مرتب تر به دست می آید.

اندازه عرض هر یك از حالت های دالبری تشكیل شده بر روی پرده را حدود ۳۰ سانتی متر در نظر بگیرید. همچنین جهت تهیه نوار چین دار برای پایین پرده نواری به طول دو برابر عرض پرده برای پارچه های محكم مانند انواع پارچه كتان و سه برابر عرض پرده برای پارچه های ظریف و لطیف مانند ابریشم در نظر بگیرید. عرض نوار پارچه ای چین دار بنا به دلخواه و سلیقه خود حدود ۷ تا ۱۰ سانتی متر انتخاب كنید.

پرده پیلی دار

این مدل ضمن سادگی ، جلوه ای چشمگیر و زیبا دارد. پرده پیلی دار از دو قطعه پارچه ساده تشكیل شده كه از شكاف میان آنها پارچه ای به رنگ دیگر نمایان است. این پرده به وسیله ریسمان هایی از دو طرف جمع می شود. بهترین اندازه برای این مدل ، پرده ی پارچه ای به عرض ۱۴۰ سانتی متر است.چنین پرده ی برای پنجره های بسیار عریض مناسب نیست.

تركیب های بسیار متنوعی از پارچه های گوناگون را می توان برای دوخت چنین پرده ی در نظر گرفت. اما بهترین حالت ، تركیب پارچه ای ساده با یك پارچه طرح دار است. می توانید پارچه ساده را برای پرده اصلی و پارچه طرح دار را در داخل پیلی استفاده كنید و یا به عكس پارچه طرح دار را برای دو طرف پرده و پارچه ساده در داخل پیلی به كار ببرید. اگر پارچه طرح داری برای خود پرده انتخاب می كنید دقت كنید كه هنگامی كه پرده باز است و پیلی به صورت بسته قرار گرفته طرح پارچه متقارن باشد و خطوط آن به درستی در امتداد یا در برابر هم قرار گیرد.




منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=5840&Keywo
يکشنبه 23/4/1392 - 2:4
تزیینات و دکوراسیون

تزیینات بزرگ بستگی به ارزش مقدار پول ندارند. در واقع آن هیچ هزینه ای ندارد! با استفاده از راه حل‌های تزیین رایگان نگاهی كاملا جدید به فضای خود بدهید.

پرده

مشكل: شما یك پوشش خفیف دارید.
راه حل: اتاق را با نصب چوب پرده در بالای چهارچوب پنجره طوری بسازید كه بلند تر به نظر برسد. پرده‌ها باید نزدیك به زمین، از پنجره پایین تر یا نزدیك به كف اتاق باشد.


مقدار زیادی بالش

مشكل: در اتاق جذابیت احساس نمی‌كنید.
راه حل: بالش‌ها محیط دنج و راحتی ایجاد می‌كنند. از سراسر منزل بالش‌هایی را به ترتیب روی مبل بچینید. بالش‌ها را با الگوی مختلف انتخاب كنید.


ترشح رنگ

مشكل: ساخت بی مزه
راه حل: به صندلی جلوی پنجره رنگ اضافه كنید. نیاز به انتخاب رنگ دارید؟ در جستجوی یك رنگ برجسته روی بالش‌های سفید باشید.


آینه، آینه

مشكل: شما نمی‌توانید روی دیورتان سوراخ ایجاد كنید.
راه حل: شما می‌توانید عمل میخ كوبیدن به دیوار و قرار دادن آینه روی آن را شبیه سازی كنید. آینه ی بزرگ به این اتاق خدمت زیادی می‌كند. آینه زمانی كه با زاویه قرار گرفته است، حقه ای ایجاد می‌كند كه كه فكر می‌كنید خط سقف بیشتر از آن چیزی هست كه به نظر برسد. زمانی كه آن نور را بازتاب می‌كند، آن نور بیشتری را در فضا پخش می‌كند و باعث می‌شود كه فكر كنید در این محل پنجره‌های اضافی وجود دارد.


از نزدیك و شخصی

مشكل: شما نمی‌توانید روی دیورتان سوراخ ایجاد كنید.
راه حل: شما می‌توانید عمل میخ كوبیدن به دیوار و قرار دادن آینه روی آن را شبیه سازی كنید. آینه ی بزرگ به این اتاق خدمت زیادی می‌كند. آینه زمانی كه با زاویه قرار گرفته است، حقه ای ایجاد می‌كند كه كه فكر می‌كنید خط سقف بیشتر از آن چیزی هست كه به نظر برسد. زمانی كه آن نور را بازتاب می‌كند، آن نور بیشتری را در فضا پخش می‌كند و باعث می‌شود كه فكر كنید در این محل پنجره‌های اضافی وجود دارد.


از نزدیك و شخصی

مشكل: وسایل جانبی كافی نیست
راه حل: اجازه ندهید كه همیشه یخچالتان سرگرم كننده باشد. میوه‌های رنگارنگ را در ظرف‌های شیشه ای یا كاسه‌های قهوه ای در معرض نمایش قرار دهید. میوه‌های با دوام، رنگارنگ و لذیذ هر فصل را انتخاب كنید. پرتقال و لیمو میوه‌هایی هستند كه در فصل تابستان یا بهار قابل لمس و زیبا هستند. و سیب هم انتخاب بزرگی برای زمستان و پاییز است.


زیبایی طبیعی

مشكل: استفاده از وسایل استاندارد
راه حل: چرا شما به زیاد پول خرج كردن تاكید دارید زمانی كه شما می‌توانید چیز‌های زیبایی را از جلوی درب خانه‌تان پیدا كنید؟ شاخه‌های بلند یك درخت زمانی كه آن را به دیوار تكیه داده اید یك هنر خاص دارد. این صاحب خانه حتی با این چوب‌ها یك آباژور زمینی درست كرده است. همچنین شاخه‌های كوچكی كه در یك گلدان بلند و سنگ ریزه‌هایی كه در یك كاسه ریخته شده زیبایی خاصی دارند.


تمركز بر طراحی

مشكل: استفاده از وسایل استاندارد
راه حل: چرا شما به زیاد پول خرج كردن تاكید دارید زمانی كه شما می‌توانید چیز‌های زیبایی را از جلوی درب خانه‌تان پیدا كنید؟ شاخه‌های بلند یك درخت زمانی كه آن را به دیوار تكیه داده اید یك هنر خاص دارد. این صاحب خانه حتی با این چوب‌ها یك آباژور زمینی درست كرده است. همچنین شاخه‌های كوچكی كه در یك گلدان بلند و سنگ ریزه‌هایی كه در یك كاسه ریخته شده زیبایی خاصی دارند.


تمركز بر طراحی

مشكل: جواهرات درهم
راه حل: شما از جواهرات برای تزیین خود و لباس‌هایتان استفاده می‌كنید. حالا از آن‌ها برای تزیین دیوار‌ها استفاده كنید. شما می‌توانید از جواهرات خود كه در جعبه به صورت درهم بر هم هستند یك كار هنری انجام دهید. از یك قاب یا جعبه سایه دار به عنوان محلی برای نگه داری آن‌ها با هم دیگر استفاده كنید. نه تنها دیواری براق خواهید داشت بلكه شما محلی دوست داشتنی تر ایجاد كرده اید.


شكل و كاركرد

مشكل: آشپزخانه کوچک.
راه حل: دیوار‌های آشپزخانه را با لوازم پخت ضروری پر كنید. قابلمه‌ها، ماهی تابه‌ها،‌تداركات پخت و پز و ظروف، با قرار گرفتن بر روی دیوار بزرگ، هنر زیبایی ایجاد می‌كند. راه نمایی:‌ تداركات آشپزخانه زمانی كه می‌خواهید چیزی را پیدا كنید به راحتی پیدا می‌شوند.

منبع :http://www.web.iran-forum.irl

يکشنبه 23/4/1392 - 2:3
ریزه کاری های خانه داری

وسایل تزیینی روی دیوار را بردارید. مبل‌ها را از اتاق خارج و اگر امکان این کار نیست، همه آن‌ها را در وسط اتاق جمع کنید و روی آن‌ها نایلون یا پارچه بزرگ


اگر کاغذ دیواری منزلتان فرسوده یا از آن خسته شده‌اید، برای راحت‌تر کندن آن‌ها از روش زیر استفاده کنید تا آسیب کم‌تری به دیوار وارد شود:

1- وسایل تزیینی روی دیوار را بردارید. مبل‌ها را از اتاق خارج و اگر امکان این کار نیست، همه آن‌ها را در وسط اتاق جمع کنید و روی آن‌ها نایلون یا پارچه بزرگ بکشید.

2- بیشتر کاغذ دیواری‌های جدید به صورت خشک از دیوار کنده می‌شوند و نیازی به بخار یا مواد شیمیایی نیست. برای امتحان کافیست با کاردک از گوشه دیوار به آرامی با زاویه 45 درجه شروع به کندن کنید تا با کمی دقت کاغذ دیواری به صورت ورقه‌ای ور بیاید. در صورتی که کاغذ تکه‌تکه و خرد شود، لازم است از آب یا مواد شیمیایی استفاده کنید.

3- به آرامی با کاردک یا ترجیحا ابزار مخصوص این کار که در اکثر ابزار‌ فروشی‌ها موجود است و مانع خراش‌های عمیق و آسیب به دیوار می‌شود، روی کاغذ دیواری را خراش دهید.

4- یکی دو قسمت از کاغذ دیواری را با یک اسفنج یا غلتک رنگ که در آب‌گرم یا مخلوط آب‌گرم و مواد شیمیایی فرو برده‌اید، خیس کنید. بگذارید رطوبت نفوذ کند بعد کاغذدیواری را از دیوار جدا کنید. آب‌گرم چسب را شل و کارتان را راحت‌تر می‌کند.


5- از درز کاغذدیواری شروع کنید. یک کاردک پهن زیر لبه کاغذدیواری بگذارید تا کندن آسان‌تر ‌شود.


6- باتوجه به مدتی که کاغذدیواری روی دیوار مانده و چسب مصرفی ممکن است تا شل شدن چسب احتیاج شود دیوار را چند بار مرطوب کنید. اگر باز کندن مشکل بود، بار دیگر آن را خیس و مدتی به حال خود رها کنید. تکه‌های کوچک را با سمباده جدا کنید و جای آن را رنگ بزنید.

7- بعد از تمام شدن کار، بگذارید دیوار کاملا خشک شود و بعد با محلول آب و TSP دیوار را شستشو دهید. این کار باعث کنده‌شدن چسب و صاف شدن سطح دیوار می‌شود تا برای کاغذ دیواری جدید آماده شود. اگر قصد رنگ‌کردن دارید، قبل از آن دیوار را سمباده بزنید.

منبع :http://view/3273
يکشنبه 23/4/1392 - 2:2
تزیینات و دکوراسیون

میزی که به شکل زیبا، با رومیزی تمیز و چند شاخه گل تزئین شود و کاردها، چنگال ها و لوازم دیگر به طرز صحیحی روی آن چیده شوند، نه فقط اشتهای افرادی را که سر آن میز غذا می خورند بر می انگیزد بلکه سبب می شود آنهایی که دور آن میز برای صرف غذا جمع می شوند حداکثر سعی خود را برای رعایت آداب غذاخوردن به کار برند.
چیدن میز غذا فنی است که بهتر است همه خانم ها آن را بدانند.
برای چیدن میز ناهار یا شام بهتر است تمام وسایلی که برای غذا خوردن هر شخص لازم است روی میز چیده شود.
تعداد و طرز چیدن وسایل غذاخوری برای ناهار و شام بستگی به دو چیز دارد:
یکی نوع غذا و دیگری رسمی یا غیر?رسمی بودن مجلس.
بشقاب، کارد، چنگال و قاشقی که برای هر نفر در دو طرف بشقاب قرار می دهید باید ۲ تا ۵/۲ سانتی متر از لبه میز فاصله داشته باشد.
کارد را در طرف راست بشقاب، طوری قرار دهید که لبه تیز آن رو به بشقاب واقع شود.
قاشق را در همان طرفی که کارد هست و در سمت راست آن بگذارید. چنگال را باید سمت چپ بشقاب گذاشت.
مواقعی که خوردن غذای مورد نظر احتیاج به کارد نداشته باشد، آن را نباید روی میز گذاشت و در این صورت چنگال را باید به طرف راست بشقاب آورد.
در صورتی که چند نوع کارد و چنگال و قاشق مورد احتیاج باشد، باید آنها را به ترتیب استفاده و در هر طرف از سمت به طرف بشقاب چید. مثلاً اگر غذای اول سوپ است، باید در سمت راست بشقاب از خارج به داخل، اول قاشق سوپخوری را قرار داد، بعد از صرف سوپ، آن را با بشقاب سوپخوری برداشت تا با غذای بعد، کارد و چنگال به کار برده شود. به این ترتیب آخرین غذا یا وسایلی که بلافاصله پهلوی بشقاب قرار دارد صرف می شود.
اگر احتیاج باشد که یک یا چند لیوان برای هر نفر روی میز گذاشته شود آنها را باید در سمت راست، بالای کارد قرار داد. چنانچه بلندی لیوان ها با هم فرق داشته باشد، بهتر است آنها را به ترتیب بلندی از چپ به راست بچینید. در موقعی که آشامیدنی را در لیوان می ریزید، بیش از سه چهارم آن را پر نکیند تا به آسانی بدون آنکه چیزی روی میز بریزد، بتوانید لیوان را بردارید.
بشقاب کوچک نان یا دسر باید در سمت چپ بشقاب بزرگ و بالای چنگال قرار گیرد و چنانچه به جز غذاها کره هم روی میز آورده شود، باید از همان بشقاب نان استفاده کرد.
اگر می خواهید برای هر کس کارد کوچکی برای مالیدن کره به نان، جزء وسایل روی میز بگذارید، آن را روی بشقاب نان و کره و در کنار آن عمود یا موازی با کارد یا چنگال آن شخص بگذارید. در هر حال دسته کارد را باید به طرفی قرار دهید ک برداشتن آن با دست به آسانی انجام پذیرد.
بشقاب مخصوص سالاد راباید در سمت چپ بشقاب قرار دهید و دستمال سفره نیز در سمت چپ قرار می گیرد.
زیبایی تزئین وسط میز غذاخوری بستگی به سلیقه شما و سایر وسایل و لوازم موجود دارد. در هر حال هیچ یک از تزئینات وسط میز نباید به اندازه ای بلند باشد که افراد دور میز نتوانند یکدیگر را ببینند.
برای میزهای رسمی از شمع های سفید و میزهای غیر رسمی از شمع هایی با رنگ های شاد استفاد کنید.
اگر از شمعدان و یا شمع سر میز غذاخوری استفاده می کنید، شمع ها باید در فاصله ای بالاتر از گل ها بسوزند تا گلبرگ های گل را نسوزانند. فضایی که این وسایل در وسط میز اشغال می کنند، نباید بیشتر از یک دوم سطح وسط میز باشد؛ زیرا شما برای چیدن ظروف و میهمان شما به فضایی برای قرار دادن دستها، در وسط میز به فضایی کافی احتیاج دارد.

منبع :http://www.persianv.com
يکشنبه 23/4/1392 - 2:2
تزیینات و دکوراسیون

فوت و فن | از رنگ های سرد در حمام استفاده نکنید انتخاب کفپوش مناسب برای حمام به چند دلیل اهمیت دارد، زیرا این انتخاب علاوه بر آنکه سلیقه صاحبخانه را نشان می دهد، می تواند امنیت، بهداشت و سلامت را برای اعضای خانواده به همراه داشته باشد.


اگر تصمیم دارید در روزهای تابستان تغییرات اساسی در حمام و سرویس بهداشتی خود ایجاد کنید، پیشنهاد می کنیم توصیه های ما را با دقت بخوانید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین کفپوش را برای حمام خانه خود پیدا کنید. انتخاب کفپوش مناسب برای حمام به چند دلیل اهمیت دارد، زیرا این انتخاب علاوه بر آنکه سلیقه صاحبخانه را نشان می دهد، می تواند امنیت، بهداشت و سلامت را برای اعضای خانواده به همراه داشته باشد.
بهترین کفپوش کدام است؟

اگر می خواهید بهترین و مناسب ترین کفپوش را در حمام خانه تان داشته باشید، پیشنهاد می کنیم سراغ انواع کفپوش های سرامیکی بروید. انتخاب کفپوش سرامیکی 2 حسن دارد؛ اول اینکه شست وشو و رعایت بهداشت آنها در حمام بسیار آسان است و از طرف دیگر این نوع کفپوش ها طول عمر بیشتری را در محیط مرطوب و نمناک حمام دارند و می توانند برای سال های زیادی رنگ، ظاهر و ترکیب خود را حفظ و زیبایی حمام تان را تضمین کنند، اما باید مراقب باشید که هنگام انتخاب سرامیک به عنوان کفپوش حمام تان حتما از سرامیک های شیاردار استفاده کنید چون این نوع از سرامیک ها امنیت بیشتری را در حمام برای شما ایجاد می کنند و شیارهای آنها مانع از سرخوردن شما در حمام می شود.
وقتی باید لاتکس بخرید

اما اگر در حمام تان وان دارید، بهتر است به جای سرامیک از کفپوش های لاتکس استفاده کنید. این کفپوش ها که دولایه هستند، بهترین انتخاب برای کفپوش اطراف وان محسوب می شوند و میزان آسیب دیدگی و احتمال بروز واقعه ناگوار را در حمام و در اطراف وان به حداقل می رسانند. این کفپوش های دولایه معمولا در لایه رویی خود بافت های متنوعی دارند که می توانند مانع از لیز خوردن افراد در حمام شوند.
چرا نباید حمام تان آبی باشد

متخصصان رنگ درمانی بر این باورند که استفاده از رنگ های سرد مانند رنگ آبی، بنفش و سبز برای حمام نمی تواند انتخاب چندان مناسبی باشد، زیرا به مرور زمان می تواند احتمال ابتلا به بیماری های مفصلی و استخوانی را در افراد بالا ببرد. این درمانگران بر این باورند از آنجا که محیط حمام همواره رطوبت دارد، بهتر است برای رنگ آمیزی آن یا انتخاب کفپوش سراغ رنگ های روشن یا گرم مانند کرم، شیری، شکلاتی روشن یا نسکافه ای برویم تا به این ترتیب بتوانیم میزان سردی و رطوبت این فضا را که بی شک بر ساختار اسکلتی بدن تاثیر می گذارد، به حداقل برسانیم. انتخاب این رنگ ها علاوه بر خنثی کردن میزان سردی انرژی حمام به بزرگ تر به نظر رسیدن فضای حمام تان نیز کمک می کند.
برای کف های شیب دار

اگر کف حمام شما شیب دار است، بهترین سایز برای انتخاب سرامیک، کوچک ترین سایز یا سایزهای متوسط است. انتخاب کاشی هایی که طول و عرض بزرگی دارند در سطح های شیب دار چندان مناسب نیست، زیرا موجب نمود سطح شیب دار کف حمام می شوند و زیبایی فضا را تحت تاثیر خود قرار می دهند. ضمن آنکه این کاشی ها به دلیل سطح بزرگی که دارند، خیلی زود ممکن است آسیب ببینند یا بشکنند. در حالی که انتخاب سرامیک های کوچک در عین حال که کف حمام را زیباتر نشان می دهند، میزان استقامت بیشتری در کف های شیب دار خواهند داشت.
برای آنکه فضا بزرگ تر به نظر برسد

استفاده از رنگ کرم یا شیری در حمام و تمامی اجزای آن از جمله وان، کاشی ها، حوله ها، پرده ها و حتی رنگ دیوار سرویس بهداشتی تاثیر زیادی در افزایش فضا و بزرگ تر به نظر رسیدن آن دارد. علاوه بر این، استفاده از رنگ سفید یا رنگ های روشن و گرم در این محل تاثیر زیادی در جلوه این مکان خواهد داشت، ضمن اینکه وجود این رنگ موجب می شود تا آلودگی ها و کثیفی هایی که در این فضا وجود دارد زودتر در زمینه سفید رنگ آن خودنمایی کرده و افراد برای تمیز کردن آن اقدام کنند.

منبع :http://www.1doost.com/Post-12033.htm
يکشنبه 23/4/1392 - 2:1
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته