• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 15639
تعداد نظرات : 1110
زمان آخرین مطلب : 3848روز قبل
تزیینات و دکوراسیون

هرچه چوب قدیمی‌تر باشد، بهتر است. از کمربندهای ضخیم مشکی یا قهوه‌ای استفاده کنید. لازم نیست کمربندها یک شکل و یک مدل باشند. حتی می‌توانید قفسه‌ها را رنگ و از کمربندهای رنگی استفاده نمایید.

به جز مرحله نصب که در صورت استفاده از چوب‌های بلند و ضخیم به خاطر سنگینی نیاز به کمک خواهید داشت، بقیه مراحل ساده است.

وسایل مورد نیاز:

• 2 عدد تخته پهن به عرض حداقل 5 سانتی‌متر و طول 30 سانتی‌متر

• 4-2 عدد کمربند چرمی بلند

• میخ

• چکش

• متر یا خط‌کش

• مداد

1- 2 سانتی‌متر از دو طرف چوب را علامت بزنید. می‌توانید برای راحتی کار، علامت را زیر چوب بزنید.

2- قلاب کمربند را ببندید طوری که اندازه هر دو کمربند حدود 60 سانتی‌متر شود. برای یکی شدن ارتفاع کمربندها ممکن است مجبور شوید سوراخ‌های بیش‌تری ایجاد کنید. برای این منظور از درفش یا دریل استفاده کنید.

الوار اول را داخل کمربندهای حلقه شده بگذارید به طوری که از هر طرف دو سانتی‌متر فاصله داشته باشد.

سگک کمربند را در جای دلخواه تنظیم کنید. فقط مطمئن شوید با جای زدن میخ‌ها تداخل نداشته باشد.

3- بعد از قرار دادن کمربندها در جای خود، کمربند اول را محکم و بدون حرکت نگه داشته، تخته را به آرامی به طرف بالا برگردانید و زیر کار را 3 تا میخ بزنید. در مورد کمربند سمت چپ نیز همین کار را انجام دهید.

4- با زدن چهار میخ به چهار لبه تخته، کمربند را در جای خود ثابت کنید.

5- تخته دوم را به فاصله 10 سانتی‌متری الوار اول داخل کمربندها قرار دهید و با رعایت 2 سانتی‌متر فاصله از هر طرف کمربند را در جای خود ثابت نگه دارید. روی آن میخ بزنید. در مورد دومین کمربند نیز همین کار را انجام دهید.

6- برای پشت کار از دو میخ دیگر استفاده کنید. دقت کنید تخته شیب‌دار نشود. با زدن این چهار میخ کمربند به تخته دوم وصل می‌شود.

7- کار تمام شده است. تخته‌ها در جای خود تنظیم شده‌اند. با دیگر ارتفاع کمربندها را دقیق بررسی و سگک‌ها را سفت کنید.

8- بهتر است برای نصب از فرد یگری کمک بگیرید. از میخ و چکش بلندتر استفاده کنید. با زدن میخ به حلقه پشت کمربند کار تمیزتر شده، میخ از جلو مشخص نخواهدشد

http://hamshahrionline.ir/

يکشنبه 23/4/1392 - 16:14
تزیینات و دکوراسیون

شاید زمان آن رسیده است که تغییری در دکوراسیون آن ایجاد کنید. می توانید برنامه ای برای پر کردن تعطیلات آخر هفته خود ترتیب دهید. حمام جزو بخش خصوصی منزل است و نسبت به سایر فضاها وسعتی به مراتب محدودتر دارد، از طرف دیگر طراحی داخل آن و همین طور تغییر در آن بسیار مشکل تر از سایر فضاهاست. در حمام اجزا کوچک بسیاری وجود دارند که به واسطه آنها می توانید تغییراتی اندک اما زیبا وجذاب را ایجاد کنید؛ این اجزا به طور مثال اضافه کردن رنگ، تغییر در نورپردازی، یا لوازم جانبی حمام و… هستند.

با صرف کمی هزینه می توانید جذابیت های دلخواه را ایجاد کنید که صورتهای بسیار متنوعی دارند؛ در این مطلب به چند راه دلخواه و مناسب برای جالب و جذاب کردن حمام منازل اشاره می شود. شما می توانید با سلیقه خود از آنها در حمام استفاده نموده و برنامه ای برای تغییر دکوراسیون در منزلتان در آخر هفته داشته باشید.

شروع کار

در ابتدا تمام اشیا و مبلمان غیرثابت حمام را از فضا خارج کنید، تا صورت نهایی فضایی که می خواهید در آن تغییر ایجاد کنید، را بهتر ببینید، سپس تمام قفسه ها و چیزهایی که لازم ندارید را از فضا خارج کنید.



ساماندهی و مرتب کردن وسائل موجود

دکوراسیون و وسائلی را که مایلید درحمام باشند مرتب کرده، کمبودها را مشخص کنید؛ وسایلی مانندکابینت، کمد، چوب لباسی قفسه و هر وسیله دکوری و تزیینی که برایتان جذاب است.

تجهیز کردن کابینت ها و کمدها

داخل کمد یا کابینت حمام فضای کاملی برای قرار دادن بسیاری از وسائل و همینطور مکانی مناسب برای نصب گیره های پلاستیکی جهت آویزان کردن لباسها و حوله های تمیز است.

شما حتماً چندکشوی پلاستیکی و قفسه هایی که بتوان وسائل را در آن جا داد در منزل دارید، می توانید از آنها استفاده کنید.


نورپردازی حمام

اگر نورپردازی حمام شما مناسب نیست، می توانید لوستر حمام خود را تعویض کنید. اگر از رنگ نور حمام خسته شده اید، می توانید رنگ آن را تغییر دهید، که خود سبب تغییری چشم گیر در فضای داخلی حمام می شود.



پرده حمام

اگر مایلید عرصه خشک و تر حمام جدا باشندمی توانید با استفاده از پرده های متنوع و رنگارنگ مخصوص حمام، بدون تغییری اساسی در فضا، این کار را انجام دهید ضمن اینکه با این کار تغییری در چهره حمام منزل ایجاد کرده اید.



آویزهای حوله

به فضای اطراف برای نصب آویز حوله توجه کنید؛ کنار کابینت، بالای کمد، پشت در، نزدیک پریز برق و… هرجایی که با کابینتها و دریچه گرماساز حمام تداخل نداشته باشد می توانید از آویزهای لوله ای برای آویزان کردن حوله های رنگی در حمام استفاده کنید.

انتخاب دیگر اینکه، شما می توانید از گیره های متنوعی که موجود است، برای آویزان کردن لباسها و حوله ها استفاده کنید. آنها را در جایی نصب کنید که به گیره نیاز دارید، نزدیک در، کنار دوش یا نزدیک سینک و… می توانید از گیره ها استفاده کنید.



مبلمان کردن

اگر حمام شما به اندازه کافی بزرگ است می توانید برای تجهیز بیشتر و زیبا وجذاب کردن حمام مبلمانی مانند میز کوچک، کابینت، گنجه، تابلو و گلهای تزیینی را در گوشه های خالی و در کنار دیواری که استفاده ای برایتان ندارد، به کار ببرید.



پوشش کف

اگر کف سازی حمام منزل شما فرسوده شده است، می توانید با کف پوشهای پلاستیکی یا تایلهای قابل نصب بر روی کف پوش فعلی آنها را تغییر داده، تنوع بسیار جذابی را در دکوراسیون حمام خود ایجاد کنید.

به دلیل وجود جزییات بسیار در حمام ، ایده های بسیاری برای تغییر و تنوع در حمام وجود دارد که به مواردی از آنها اشاره شد. شما نیز با سلیقه خود می توانید با صرف کمی وقت در تعطیلات این تغییرات را ایجاد کنیدو از جذابیت و تنوع ایجادشده در دکوراسیون داخلی منزلتان لذت ببرید.

منبع :http://www.beytoote.com/mode/decor/bath-old-worn.h
يکشنبه 23/4/1392 - 16:13
تزیینات و دکوراسیون

لوازم تزیینی از گلدان گرفته تا عتیقه های قدیمی گزینه ای ایده ال برای رنگ ولعاب بخشیدن به خانه بدون رنگ آمیزی و با هزینه ی پایین است.

مقدار کمی رنگ می تواند کاربرد های فراوانی داشته باشد. بیایید با نحوه صرفه جویی این صاحب خانه ها در هزینه رنگ آمیزی از طریق افزودن لکه های ناچیز رنگ به دیوارها و اثاثیه خانه نگاهی بیاندازیم.


فراتر از انتظار
از نمای بیرون، این خانه بیشتر شبیه یک کلبه ییلاقی است. با قدم گذاشتن به محیط داخلی با اتاق های دلباز و پنجره های بیشماری مواجه خواهید شد که منظره ای دوردست و دلفریب از شهر را نمایان می سازد. دیوارهای به رنگ خاکستری کمرنگ و کف زرد روغنی این خانه، محیط زندگی را یکدست می کند. با این حال خانه کماکان روشن باقی می ماند و روکش های پارچه ای نو و طرح های رنگارنگ متنوعی را طلب می کند.
ضرورت تهویه مطلوب
وجود رنگهای خنثی دیوارهای اتاق به شما این امکان را می دهد تا کنتراست رنگی مورد علاقه خود را برای هریک از اساس و لوازم تزیینی ایجاد کنید. روکش های به رنگ آبی روشن و کوسن های نقش دار سالن نشیمن باعث میشود تا دیوارهای خاکستری و سطوح زردرنگ کف جلوه زیباتری داشته باشند. درهای کشویی فرانسوی می توانند در تابستان هوای خنک را به داخل بفرستند و از طرفی نور طبیعی خارج، محیط داخل را روشن می کند.
ارتباط دادن همه وسایل با یکدیگر
در امتداد میز چوبی و سنتی اتاق نهار خوری با قسمتی دنج مواجه می شویم. یک صندلی با روکش صورتی رنگ با مبل راحتی آنسوی اتاق ست شده است. دو کوسن با رنگ سبز پرانرژی، کنتراست جالبی با رنگ سفید دورتادور این ناحیه دنج ایجاد می کند. یک روتختی نقش دار با رنگ های دو سوی اتاق همخوانی دارد. یک پیشنهاد :
صندلی های بالصطلاح کارگردانی (با پایه های ضربدری و رویه ی پارچه ای) وسایل بسیار پرکاربردی هستند. با تغییر رنگ سفید و ساده آنها به رنگهای متنوع دیگر ظاهر کلی خانه را متفاوت کنید.


روح بخشی به فضای اتاق
صاحب این خانه برای روح بخشی به اتاق خواب طرح رنگی جالبی بکار برده است. دو صندلی برنگ زرد خردلی با طرح آنتیک خود از لحاظ رنگی با روتختی ست شده است. بالشی با رنگ صورتی و نارنجی روشن خود بسیار جلب نظر می کند.
یک پیشنهاد :
برای انتخاب تخت خواب و ملافه خود نگاهی به دور و بر بیاندازید. برای طرح های ملایم آنهایی را انتخاب کنید که دارای رنگهای وسایل موجود در اتاق باشند تا با یکدیگر ست شوند. در اینجا پس زمینه قهوه ای روشن روتختی با کف پوش یک تیکه کاملا همخوانی دارد.


آرامشی لذت بخش
فضای آرامش بخش این حمام بواسطه دیوارها و وسایل کم رنگ آن ایجاد شده است. رنگ کرم قاب پنجره به دیوارهای کدر حمام حال و هوای دیگری داده است. قاب عکس های سیاه و سفید کنتراست کمی ساخته است با این وجود حس آنتیک بودن اتاق کاملا ملموس باقی مانده است.
یک پیشنهاد :
انواع مختلف و جورواجور گل های تازه در رنگهای مختلف از نارنجی سوسن آمریکایی گرفته تا آبی ادریسی در مکانهای مختلف می تواند جلوه ای بی نظیر به خانه شما دهد.


نما دادن به آشپزخانه
طراحی کابینت های آشپزخانه فوق بصورت ورق لایه های افقی می باشد. این بخش تاقچه مانند مکان مناسبی برای به نمایش گذاشتن وسایل است. رنگ ملایم کابینت ها به صاحب خانه این اجازه را می دهد تا با استفاده از رنگهای روشن ولوازم آشپزخانه درطرحهای متنوع ،فضای این قسمت را سرگرم کننده سازد.

یک پیشنهاد :
لوازم آشپزی رنگی را در معرض دید قرار دهید. در صورتی که فضای روباز ندارید آخر هفته را به برداشتن کابینت ها و قفسه بندی آشپزخانه اختصاص دهید.


روشن و ساحلی
تاریخچه ی این صندلی های پایه بلند با رنگ زرد روشن به دهه شصت میلادی بر می گردد. رنگ چشمگیر آنها کنتراست جالب توجهی با دیوارها و کف کم رنگ آشپزخانه دارد. ساحلی بودن این قسمت مربوط به رنگهای مختلف لوازم آشپزی می باشد. سایر وسایل در رنگهای سبز روشن و قرمز حس آفتابی بودن محیط را القا می کند درست مانند ساحل پشت پنجره.
یک پیشنهاد :
آشپزخانه نقش بسیار تعیین کننده ای دارد اما چیدمان آن ذوق هنری خاصی می طلبد. فضاهای خالی روی دیوار از جمله زیر طاق و یا مابین پنجره ها را با قاب عکس و یا سایر وسایل تزیینی پر کنید.


به نمایش در آوردن رنگ ها
بر خلاف بسیاری از منازل، رنگ بادمجانی دیوارهای این اتاق نشیمن بسیار دلنشین است. یک چنین رنگ غالبی بمنزله یک پرده نمایش بی نظیر برای بنمایش گذاشتن پوسترها و قالیچه های طرح دار رنگارنگ است. یک صندلی با طرح قدیمی و روکش سبز روشن از لحاظ رنگی با قالیچه و قاب عکس ها همخوانی دارد.

یک پیشنهاد :
برای افزودن رنگها نگاهی به زیر پای خود بیاندازید. یک قالچه طرح دار رنگارنگ باعث روح بخشیدن به محیط و جلوه بخشی به کف های سرامیکی و چوبی می شود.


استفاده از وسایل قدیمی و آنتیک
وسایل قدیمی و خاطره انگیز همواره در بسیاری از خانه ها بچشم می خورند. این اسباب بازی با رنگ نارنجی روشن که در واقع یک کامیون کمپرسی است فضای خانه را سرگرم کننده و آرام بخش ساخته است.یک پیشنهاد :
لوازم تزیینی از گلدان گرفته تا عتیقه های قدیمی گزینه ای ایده ال برای رنگ ولعاب بخشیدن به خانه بدون رنگ آمیزی و با هزینه ی پایین است.


دکور بیرونی
ایوان سرپوشیده و دلباز این خانه، پذیرایی از مهمانان را آسانتر کرده و منظره زیبای جزیره را نمایان ساخته است. پارچه رومیزی کمرنگ و مقاوم میز نهارخوری با هر رنگ و طرحی ست می شود. صندلی های سفید و قرمز روشن حس دریانوردی و سوار بودن بر کشتی را القا می کند. یک دسته گل ساده از گل های مرواردید، آرامش ناشی از طبیعت را پررنگ تر می کند. یک پیشنهاد :
در هنگام افزودن رنگها به فضای های بی روح خانه تناسب را مد نظر داشته باشید. قابهای این صندلی های فلزی قلمی و باریک هستند. برای افزودن هرگونه رنگ قرمز دیگر اعتدال را رعایت کنید.


روشهای دیگری برای رنگ بخشی به فضای خانه
حتی مقادیر اندک رنگ هم می تواند باعث طراوت بخشیدن به اتاق شود. لینک زیر حاوی مطالبی درباره نحوه افزودن دزهای پایین رنگ و تاثیر آن در تغییر محیط اطراف شماست.

منبع :http://www.seemorgh.com/lifestyle/default.aspx?tab
يکشنبه 23/4/1392 - 15:26
تزیینات و دکوراسیون

چیزهای مختلفی برای دکور خانه مد می شوند و بعد از مدتی از مد می افتند. و دوباره پس از چند سال مد می شوند. نمی توان به راحتی گفت چه طرح ها و رنگ هایی را می توان برای سال های طولانی در خانه خود حفظ کرد. به طور مثال، در دهه 50 میلادی وسایلی به سبک ویکتوریا بسیار مد بود و همه مردم به دنبال تهیه این گونه طرح ها بودند. در دهه های 70 و 80 میلادی اصولا کسی دوست نداشت از این طرح های قدیمی و کسل کننده استفاده کند. اما امروزه دوباره این وسایل باب شده اند و قیمت های بسیار گرانی نیز دارند.


در دهه گذشته، طرح های مختلفی برای خانه مد شد که برخی از آنها هنوز ارزش کار کردن دارند و برخی دیگر بسیار کهنه و قدیمی هستند.


مبل کوسنی

مبل های کوسنی ایده های جالبی هستند. از آنها می توان هم برای نشستن و هم برای قرار دادن پا هنگام نشستن روی مبل، استفاده کرد.
این کوسن ها طرح ها و رنگ های متنوعی دارند که می توان با هر طرحی در خانه همچون سنتی، مدرن، گلچین و ... تطبیق داد.

این کوسن نه فضای زیادی اشغال نمی کنند و حجیم هم نیستند.


--------------------------------------------------------------------------------



کاغذدیواری با طرح جنگل


کاغذ دیواری با طرح جنگل و درختان، نمای زیبایی به فضا می بخشند و هرگز هم قدیمی نمی شود. در هر خانه ای نیز می توان از آن استفاده کرد.

این طرح، متقارن، ساده و کلاسیک است. حتی می توان از آن برای دکور حمام و دستشویی نیز استفاده کرد.


--------------------------------------------------------------------------------


کاغذدیواری با طرح قدیمی


کاغذدیواری ایده بسیاری خوبی برای تغییر دکوراسیون خانه است. کاغذدیواری هایی با طرح های درشت که از طرح های قدیمی الهام گرفته اند، هیچگاه رنگ و بوی کهنه گی به خود نمی گیرند. حتی احتمال دارد تا چند سال آینده دوباره مد و همه پسند شوند
در سال 1990 میلادی هیچ دیواری این کاغذدیواری را نداشت. اما اکنون بیشتر آنها دارند؟ در سال 2025 میلادی هم آیا این طرح وجود خواهد داشت؟

این طرح نیز الهام گرفته شده از چندین سال قبل است.


--------------------------------------------------------------------------------



آینه ای با طرح خورشیدی


آینه خورشیدی از قدیم وجود داشته و هنوز هم می توان به عنوان دکوری زیبا از آن استفاده کرد.

بسیاری از مردم دوست دارند از این آینه های طرح دار در خانه خود استفاده کنند. این آینه ها در طرح ها و شکل های مختلف وجود دارند. طرح خورشیدی می تواند کلاسیک یا مدرن باشد.


--------------------------------------------------------------------------------


طرح های قدیمی



وسایلی که به سبک نیمه قرن بیستم طراحی شده اند، نمای زیبایی به خانه می بخشند. به طور مثال، می توان به صندلی هایی به شکل گل لاله اشاره کرد که از 50 سال پیش تا کنون همچنان مد هستند.
طرح هایی که به سبک قدیمی اما مدرن ساخته شده اند، به چشم هر بیننده ای زیبا هستند. این طرح ها در زمان گم شده اند و سادگی و جذابیت ذاتی دارند. برخی از طرح ها و ایده ها هرگز بوی کهنگی به خود نمی گیرند. با کمک آنها می توان خانه خود را برای چند سال آینده تزئین کرد.


--------------------------------------------------------------------------------


پروانه

پروانه، حشره زیبایی است که می توان از آن در هر بخشی از خانه استفاده کرد. از اتاق دختربچه های کوچک گرفته تا اتاق نشیمن.


طبیعت هیچ گاه از مد نمی افتد. بنابراین، استفاده از عناصر طبیعی در دکوراسیون خانه باعث می شود تا آن طرح تا سال ها جدید و زیبا دیده شود.


--------------------------------------------------------------------------------


کره زمین قدیمی



اگر در انبار خانه خود کره های زمین قدیمی دارید، آنها را بیرون بیاورید و در چیدمان خانه استفاده کنید.
کره های زمین قدیمی نوعی جاذبه ذاتی دارند. این وسایل، گرد، روشن و رنگی هستند و تا حدی رمزآلود به نظر می رسند.

--------------------------------------------------------------------------------



تاکسیدرمی های مصنوعی

تاکسیدرمی های غیرواقعی را نیز می توان جزو دکورهای انتخابی به شمار آورد که با گذشت زمان قدیمی دیده نمی شوند. این محصولات اصولا جالب، چشمگیر و طعنه آمیز هستند.
البته باید توجه داشته باشید تاکسیدرمی های مصنوعی که از گچ، چوب، سرامیک یا مقوا تهیه می شوند، عمر مفید محدودی دارند.


--------------------------------------------------------------------------------




استفاده از برچسب های دیواری



استفاده از برچسب های بزرگ دیواری برای آنهایی است که دوست ندارند از کاغذ دیواری استفاده کنند. این برچسب ها بسیار ارزان تر از رنگ و کاغذدیواری هم برای طرف تمام می شود. اما آیا این برچسب ها آینده ای هم دارند؟

تصور می شود این برچسب ها برای اتاق هایی همچون اتاق کودک که پس از مدتی تغییر دکوراسیون داده می شوند مفید است، اما واقعیت این است که این برچسب ها در اتاق های بزرگسالان، پذیرایی و نشیمن بیشتر خود را نشان می دهند.



منبع :http://www.bartarinha.ir/fa/news/42534/10
يکشنبه 23/4/1392 - 15:25
تزیینات و دکوراسیون

طاقچه بالای شومینه را میتوان به صورتهای مختلف تزیین نمود:

استفاده از ظروف سفالی، کوزه و گلدان

با به نمایش گذاشتن اشیایی مثل گلدان می توانید به مرکز اتاق ارتفاع بیشتری بدهید. سعی کنید سبک این ظروف شبیه به هم باشد و رنگ آنها به رنگ دیوار باشد تا تأثیر جذب نگاه داشته باشند. می توانید سبک ها و شکل ها را ترکیب کنید و توجه بیشتری جلب کنید.


تاقچه سنتی

رنگ روشنی از رنگ های کاغذ دیواری اتاق انتخاب کنید و گل ها و شکوفه هایی شبیه به گل های کاغذ دیواری بیابید تا در خطی در راستای تاقچه قرار گیرند و نگاه را به مرکز اتاق هدایت کنند.


تاقچه ای شیک

برای آنکه نمایی شیک به اتاق و تاقچه بالابخاری بدهید می توانید رزهای سفیدی را در گلدان شیشه ای قرار داده و در مرکز تاقچه به نمایش بگذارید و در دو طرف آن اشیای نقره ای و شیشه ای بگذارید.


تاقچه چوبی

برای ایجاد جلوه ای روستایی، از شمعدان های چوبی و هنر دیواری طبیعی استفاده کنید. با اشیایی با اندازه های مختلف، نمای غیررسمی و راحتی به اتاق بدهید. چند عدد کارت پستال یا عکس های قدیمی روی تاقچه بگذارید. گل های ییلاقی در ظرف شیشه ای ساده هم به این نما شادابی می بخشند.


کتاب نگه دار

تاقچه بالابخاری را می توان به عنوان قفسه کتاب در نظر گرفت. کتاب نگه دار های ترئینی کتاب ها را مرتب و منظم نگه می دارند و جلوه زیبایی دارند. کتاب هایی با اندازه ها و رنگ های مشابه انتخاب کنید تا تعادل مناسبی برقرار شود.


گلدان های مدرن

برای ایجاد نمایی مدرن و معاصر، از بطری های شیشه ای با اندازه های متفاوت استفاده کنید و یک سری گیاه همچون اکالیپتوس داخل هر یک بگذارید. این نما، ظاهری مدرن به اتاق می دهد که نگاه انسان را به مرکز اتاق جلب می کند.

اشیای منتخب

یک اثر هنری سنتی و اشیای تزئینی هماهنگ با آن را روی تاقچه بگذارید و نصب کنید تا بر روی رنگ های روشن تأکید شود. نگران نباشید و اندازه ها و سبک های مختلف اشیای تزئینی را با هم ترکیب کنید.


گل و گیاه

تقارن همیشه تأثیری آرامش بخش و هماهنگ ایجاد می کند. نمایش زیبای گل ها و گیاهان در دو انتهای تاقچه، موجب جذب نگاه به پهنای تاقچه می شود.


استفاده از عکس های متعدد

برای ایجاد حسی جالب می توانید عکس های متعددی را در کنار هم و بالای بخاری نصب کنید. می توانید از قاب هایی با اندازه های مختلف و عکس های سیاه و سفید برای تأکید بر سبکی منتخب استفاده کنید و چند شیء کوچک مانند گلدان یا گل اضافه کنید که جلوه خطی را بشکند.

منبع :http://www.bartarinha.ir
يکشنبه 23/4/1392 - 15:24
تزیینات و دکوراسیون

همزمان با آماده شدن برای میهمانی آخر هفته، بدون زحمت یا هزینه زیاد با 5 مورد زیر تغییرات قابل توجهی در خانه ایجاد کنید.

1- پادری جدید

با انداختن یک پادری شاد و رنگی به خصوص در زمستان، حس سرمای بیرون را با رنگ‌های گرم از بین ببرید.


2- سرویس بهداشتی

در صورت مشترک بودن سرویس‌های حمام و دستشویی، با تغییر پرده بین آن‌ها به خصوص انتخاب رنگ زرد برای آن، تاریک‌ترین قسمت خانه را روشن کنید.


3- جعبه‌های تزیینی

وسایل اضافه و ریخت‌وپاش‌ها را با ریختن آن‌ها داخل مکعب‌های 40 سانتی‌متری جمع کنید. داخل این جعبه‌ها نامه‌ها و مجلات خوانده نشده، کاغذهای مختلف و وسایلی که نیاز به بررسی بعدی دارند را بریزید.


4- مبل‌های راحتی

مبل‌های راحتی چرمی بدون چوب که به هر شکل درمی‌آیند، راه‌حل مناسبی برای افزایش تعداد مبل‌هاست. این مبل‌ها مناسب استراحت و بسیار راحتند.


5- طاقچه

برای قرار دادن لیوان آب، گذاشتن مداد و کتاب‌های تمام نشده، ساعت و چند عدد گل طبیعی؛ احتیاج به طاقچه‌ای در کنار تخت دارید. با این طرح ساده جای کافی برای این وسایل خواهید داشت، با قرار دادن کتاب به صورت باز روی آن، شکل خانه و حالت دکور به خود گرفته، ضمن آن که صفحه کتاب را نیز از دست نخواهید داد.

منبع :http://www.persianv.com/last/215394.php
يکشنبه 23/4/1392 - 15:24
تزیینات و دکوراسیون

روش‌های زیادی برای تغییر طرح و دکوراسیون یک خانه وجود دارد که هزینه زیادی نداشته باشد. با 8 روش زیر و کمی ابتکار، ذوق و سلیقه، خانه خود را به‌راحتی تغییر دهید.

1- رنگ جدید

از تاثیر رنگ جدید غافل نشوید. تاثیر هیچ یک از روش‌های دکوراسیون بیش‌تر از یک لایه رنگ جدید نخواهد بود، به خصوص اگر این رنگ شاد و منحصر هم باشد.


با چند قوطی رنگ، قلم‌مو و غلطک، فضای یکنواخت یک اتاق بزرگ را تغییر دهید. به عقیده کارشناسان حتی با صرف هزینه محدود در این زمینه، نتیجه فوق‌العاده خواهد بود.


2- کم کردن و بازیافت

وسایل قدیمی و کهنه را به دو دسته تقسیم کنید. آن‌هایی که با ارزش بوده یا با آن‌ها راحت هستید را از بقیه جدا کنید و برای استفاده مجدد تعمیر و رنگ بزنید. هنگام ایجاد تغییر، یک نمای کلی از طرح را در نظر داشته باشید.


3- نورپردازی

بعضی وقت‌ها تنها با اضافه کردن یک لامپ نورپردازی اتاق به کلی تغییر خواهد کرد. استفاده از آباژور، چراغ‌های رومیزی و حتی تعویض رویه لوستر یا شیدهای آباژور تغییر قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.


لازم نیست هزینه زیادی صرف خرید لوستری جدید کنید. با تعویض لامپ‌های کم‌نور، یا قرار دادن یک رشته لامپ‌های کریسمس داخل ظرفی بلور یا آویزان کردن آن‌ها دور چارچوب در می‌توانید در طول سال از دیدن آن‌ها لذت ببرید.


4- پوشش جدید

اگر زمانی تصمیم گرفتید در مورد کاناپه قدیمی اما محکم خود تصمیم بگیرید نیازی به صرف هزینه زیاد برای تعویض آن و خرید ست جدید نیست. با تهیه چادرهای آماده مبل در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع یا سفارش دوخت آن با توجه به اندازه و مدل مبل خود، تفاوت خیره‌کننده پارچه جدید را روی مبل قدیمی احساس خواهید کرد.


5- استفاده از گل‌های طبیعی

گل‌های تازه جلوه خاصی به میز داده و مورد توجه قرار خواهند گرفت. اما اگر جزو کسانی هستید که نمی‌خواهید بابت غنچه‌هایی که خیلی زود پژمرده می‌شوند، هزینه‌ای پرداخت کنید، کافیست هنگام گردش در کوه و جنگل کیسه‌ای مخصوص برای جمع آوری گل‌ها و گیاهان طبیعی همراه داشته باشید.


6- پرده‌های شاد و ارزان

با انتخاب پرده نه چندان گران می‌توانید تغییر قابل توجهی در فضای اتاق بوجود آورید. کافیست با خرید پارچه‌های چاپی پنجره‌ها را پوشش دهید. حتی می‌توانید بدون استفاده از نوار پرده با تو گذاشتن لبه بالای پرده به راحتی میل پرده را از آن رد کرده و بعد از دوختن کناره‌ها و قسمت پایین، آن را آویزان کنید.


7- فرش‌های جدید اما ارزان

اضافه کردن یک فرش ارزان با یک طرح خاص و جسورانه به زنده شدن فضا کمک می‌کند.


8- وسایل هم‌رنگ

برای تغییر وضعیت یک میز معمولی، مجموعه‌ای از اشیاء هم‌رنگ را روی آن قرار دهید. وسایلی که قبلا داشته‌اید مانند قفس تزیینی پرنده، کلیدهای قدیمی، جاشمعی و ... را جمع کنید. با یک اسپری، آن‌ها را هماهنگ به رنگ قرمز، آبی یا سبز کاهویی درآورید یا از رنگ‌های متالیک نقره‌ای و طلایی استفاده کنید. بعد از خشک شدن وسایل را در وسط یا روی میزهای کناری قرار دهید.

منبع :http://www.persianv.com/last/213173.php
يکشنبه 23/4/1392 - 15:23
تزیینات و دکوراسیون

صدف یکی از زیبایی های طبیعت است که می توان در دکوراسیون خانه از آن استفاده کرد مخصوصا برای افرادی که به دریا خیلی علاقه مند هستند ، فضایی که با صدف و ستاره دریایی تزئین شده باشد ،می تواند یادآور آرامش و زیبایی گردد.

** در بسیاری موارد سادگی یک چیز، خود باعث جلوه بیش‌تر می‌شود. مقداری شن داخل یک گلدان استوانه‌ای بلور بریزید. یک صدف حلزونی بزرگ را به صورت کج داخل آن قرار دهید. یک یا دو ستاره دریایی کنار گلدان بگذارید. گلدان را روی میز کنار دیوار آبی یا طوسی قرار دهید.

** حمام ستاره‌ای: اگر از تداعی صدای آب در ساحل لذت می‌برید، کافیست در حمام از صدف و ستاره‌دریایی استفاده و آن‌ها را به پرده ، دوش یا پرده حمام آویزان کنید.

** شکل‌های دریایی را می‌توانید در یک تعطیلات از کنار دریا جمع یا از بعضی فروشگاه‌ها خریداری کنید.

با استفاده از دریل سوراخی کوچک روی ستاره‌دریایی ایجاد کنید.

طناب نخی را از داخل شکل‌ها و سپس از حلقه پرده رد و در ارتفاع‌های مختلف آویزان کنید. این اشیاء به خصوص روی یک پرده آبی جلوه بیش‌تری خواهند داشت.

به جای طناب می‌توانید از روبان یا ریسمان چندلا استفاده کنید.

** از یک صدف بزرگ برای قرار دادن وسایل حمام استفاده کنید. داخل آن را با انواع صدف‌ها و صابون پر کنید و روی آن یک ستاره دریایی کوچک و زیبا قرار دهید.
** یک کاسه آبی بزرگ را از گوش‌ماهی و حلزون و ... پر کنید و آن را داخل طاقچه حمام بگذارید.

** بعضی از مرجان‌ها به قدری زیبا هستند که می‌توانید از آن‌ها به تنهایی به عنوان دکور استفاده کنید. مرجان‌ها را روی کتابخانه، میز عسلی یا قفسه‌های قهوه‌ای قرار دهید و آن‌ها را از تیرگی در آورید و میهمان‌ها را به یاد دریا بیندازید.

** صدف‌های منظم و بزرگ را می‌توان به عنوان ظرف میوه مورد استفاده قرار داد.

** فضای یکنواخت بالای شومینه را با شکل‌های مختلف دریایی و یک قاب‌عکس مرتبط دریایی کنید و از یکنواختی درآورید.

** اگر از یک پرده کوتاه استفاده می کنید، روی لبه‌های آن با چسب صدف‌های نسبتا صاف بچسبانید.

** روی میزهای قدیمی، دور قاب عکس‌های کهنه و آینه قدیمی گوش‌ماهی‌های کوچک بچسبانید و از آن‌ها مجددا استفاده کنید.

منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=194969&Key
يکشنبه 23/4/1392 - 15:22
تزیینات و دکوراسیون

پرده های حمام به آسانی باعث تغییر جلوه حمام می شوند .می توانید حتی در اطراف دوش نیز از این پرده ها استفاده نمایید . انه علاوه بر اینکه مانع از پاشش اب به سایر نقاط می شوند رنگ های متنوعی را نیز در حمام اضافه می کنند . جنس این پرده ها ضد اب است و اب را به خود جذب نمی کند اما باید انها را به طور مرتب شسته و خشک نمایید .
معمولا رنگ پرده را همرنگ دیوار انتخاب می کنند اما شما خود را با این موضوع محدود نکنید . اصلا می توانید اول پرده حمام را انتخاب کنید و بعد سایر موارد مثل تابلو ها یا سبدها را با ان ست نمایید .
در حمام های مردن اصولا رنگ این پرده ها را روشن و تماسب با سایر لوازم حمام انتخاب می کنند .
در صورت انتخاب صحیح این پرده ها زیبایی خاصی به حمام شما اعطا خواهند نمود .
می توانید یک طرح کلی انتخاب کنید و همه چیز را با ان هماهنگ کنید مثلا یک پرده حمام با نقش گیایهان سبز و بعد فرش جلوی در و پرده ها را نیز با نقش همین گیاهان انتخاب کنید . وسای و کاشی ها را با رنگ سبز کاهویی دست چین نمایید . و گلدان های سبزی نیز در حمام قرار دهید . حتی می توانید منظره دلخواه خود را بر روی این پرده ها چاپ نمایید . یا اصلا می توانید نوع اورانه و مردن تر عمل کرده و پرده ای با نقوش هندسی یا کوبیسم انتخاب نمایید .

منبع :http://khanehdar.akairan.com
يکشنبه 23/4/1392 - 15:21
تزیینات و دکوراسیون

مردم در ارتباط با اتاق پذیرایی نیازهای مختلفی دارند. معمولا اتاق های پذیرایی برای استقبال از میهمانان استفاده می كنند. طراحی اتاق پذیرایی مطابق با سلیقه ونیازهای شخصی شما می شوند. اهمیتی ندارد كه طراحی شما چه درون مایه ای دارد اما می بایست یك طراحی 3 بعدی پرمنفذ و متعادل است.



یك درون مایه انتخاب كنید. چگونه از اتاق پذیرایی خود استفاده خواهید كرد؟ دوست دارید چه چیزی در اتاق پذیرایی شما باشد؟ دوست دارید در اتاق پذیرایی چه احساسی داشته باشید. اینها سوالات مهمی هستند كه در هنگام انتخاب درون مایه برای طراحی اتاق پذیرایی باید به آنها دقت كرد. درون مایه ای را انتخاب كنید كه نه تنها جذاب باشد بلكه طوری باشد كه خود را برای زندگی در این اتاق راحت ببینید. شما می توانید برای طراحی از هر چیزی الهام بگیرید مثلاً از یك اثر هنری (نقاشی) گرفته تا مبلمان.

فضا
هر چه اتاق گسترده و وسیع تر باشد، اتاق برای شما پرمنفذتر می شود. حتی اگر شما یك اتاق پذیرایی با اندازه مناسب داشته باشید حفظ آن اندازه بسیار مهم است زیرا شیوه های سهوی برای از بین بردن شكل و ظاهر اتاق وجود دارد.
از رنگ ها روشن‌تری روی دیوار استفاده كنید و بگذارید نور آفتاب به داخل بیاید. برای برجسته و مشخص كردن ارتفاع اتاق دقت كنید كه پرده هایی كه آویزان می كنید تا جایی كه ممكن است نزدیك به سقف باشند و تا كف زمین كشیده شده باشند. تابلوهای نقاشی را در ارتفاع بالا آویزان كنید تا شما بتوانید رو به بالا ببرید. آینه ها را در مقابل پنجره ها قرار دهید تا بازتاب آن باعث شود فضای اتاق عریض تر و نورانی تر شود.
اندازه مبلمان را متناسب با اندازه فضای اتاق لحاظ كنید و مبلمانی انتخاب كنید كه چند كاربردی باشد. به عنوان مثال یك میز عسلی را پیدا كنید كه بتوان آن را تا كرد و فضای كمتری را اشغال كند. هر چه مبلمان كمتری داشته باشید، فضای بیشتری را می توانید ایجاد كنید.

بدست آوردن تعادل (تعادل در طراحی)
یك راه دیگر برای اینكه اتاق پذیرایی جذاب تر به نظر برسد، تعادل در طراحی اتاق می باشد. می توان با استفاده از یك سری وسایل در طراحی خود تعادل ایجاد كنید. یك آینه به اندازه 20 الی 25 سانت بالای كاناپه قرار دهید. این ارتفاع به اندازه كافی در بالای كاناپه قرار گرفته تا سر شما به آن نخورد و به اندازه كافی در پایین قرار گرفته كه اگر از كمی دورتر به آن نگاه كنیم كاناپه و آینه یكی به نظر می‌رسند.

میز عسلی باید 5/2 تا 5 سانتی متر پایین تر از دسته كاناپه قرار گیرد و باید 3/2 متر ارتفاع كاناپه شما باشد. زمانی كه كنار آباژور می نشینید، سایه آن باید روی ارتفاع شانه های شما قرار گیرد. زمانی كه از آباژور استفاده می كنید، نباید آنها خیلی بلند باشند در غیر این صورت نسبت به بقیه مبلمان و دكور ناهماهنگ به نظر می رسد.

منبع :http://www.sanazsania.com/index.aspx?siteid=1&page
يکشنبه 23/4/1392 - 15:21
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته