• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 15639
تعداد نظرات : 1110
زمان آخرین مطلب : 3848روز قبل
تزیینات و دکوراسیون

شور و شوق والدین برای چیدمان اتاق دوقلوهایی که به زودی وارد زندگی آن‌ها می‌شوند، بیش‌تر است .دکوراسیون اتاق دوقلوها به خصوص اگر دو جنس مخالف باشند، سخت‌تر بوده یا به عبارتی دقت بیش‌تری می‌خواهد.دکوراسیون اتاق دوقلوها بستگی به جنسیت و اندازه اتاق آن‌ها دارد.اما می توان با کمی سلیقه اطاقی رویایی برای شان چید:

**در مورد دیوارهای اتاق‌خواب دوقلوهای پسر از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. رنگ‌های کرم و شکلاتی روشن هم مناسبند. در صورت بزرگ بودن اتاق‌خواب و مخالف بودن جنسیت بچه‌ها، با یک دکور یا پارتیشن نصفه دو قسمت را از هم جدا کنید. برای قسمت دخترانه، از رنگ‌های صورتی یا بنفش و برای قسمت پسرانه، از آبی یا بادمجانی بسیار روشن استفاده کنید.

**در مورد پرده، کرکره‌های چوبی را انتخاب و برای هماهنگی بیش‌تر از پارچه پرده‌ای هماهنگ با روتختی در بالا یا کنار آن به عنوان والان استفاده نمایید.



**جا دادن تخت‌خواب‌ها بیش‌تر از هر چیز دیگر فکر والدین را به خود مشغول می‌کند. در صورت کوچک بودن اتاق، بهتر است از تخت‌های دو طبقه استفاده کنید. تخت را به دیوار بچسبانید تا حائل بوده و از افتادن آن‌ها جلوگیری کند.

در صورتی که فضای بزرگی در اختیار دارید، دو تخت جدا از هم را رو به روی هم یا به صورت ال قرار دهید. دو پاتختی یا در صورت کمی جا یک میز بلند مشترک و یک دراور بلند را برای هر دو در نظر بگیرید.

**روتختی، پتو، ملحفه و روبالشی‌ها را می‌توانید تا زمانی که خود تشخیص دهند، یک رنگ و یک شکل انتخاب کنید.

اگرچه قانونی که نشان دهد همه چیز دوقلوها حتما باید مانند هم باشد، وجود ندارد، اما والدین برای راحتی و این که حس حسادت بین آن‌ها بوجود نیاید ترجیح می‌دهند همه وسایل آن‌ها مشابه و هم رنگ هم باشد.

در نظر داشته باشید در صورت انتخاب طرح و رنگ‌های مختلف باید بین وسایل اتاق هماهنگی وجود داشته باشد. بعضی معتقدند در مورد کالای خواب می‌توان از رنگ‌های تکمیلی یا هماهنگ استفاده کرد.
همیشه در نظر داشته باشید دوقلوها از هر جنس که باشند، یکسان یا غیر یکسان، حتی با وجود مشترک بودن اتاق، نیاز به فضای مستقل و مناسبی برای رشد و شکل‌گیری شخصیت خود دارند

در مورد دوقلوهای دختر و پسر بهتر آن است دو قسمت به گونه‌ای از هم جدا باشد تا امکان در نظر گرفتن حق انتخاب، روحیات و سلیقه شخصی آن‌ها در سنین بالاتر فراهم شود.

همیشه در نظر داشته باشید دوقلوها از هر جنس که باشند، یکسان یا غیر یکسان، حتی با وجود مشترک بودن اتاق، نیاز به فضای مستقل و مناسبی برای رشد و شکل‌گیری شخصیت خود دارند.

**برای اتاق آن‌ها، نور مناسب در نظر بگیرید. علاوه بر لوستر، در نظر گرفتن دو آباژور کوچک در دو طرف تخت‌خواب یا دو دیوارکوب که امکان دسترسی به آن‌ها برای دوقلوها وجود داشته باشد، در سنین بالاتر بسیار مفید خواهد بود.

**فضایی را به بازی آن‌ها اختصاص دهید. در صورت کوچک بودن اتاق، در قسمت‌های دیگر خانه جای مشخصی را برای فضای بازی آن‌ها در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن جای مشخص برای اسباب‌بازی‌ها، به آن‌ها آموزش دهید بعد از بازی، هر چیزی را در جای خود قرار دهند.

**با بزرگ‌تر شدن دوقلوها، با تغییر چیدمان، یک میز بلند مشترک را برای مطالعه آن‌ها در نظر بگیرید. در اتاق‌های خیلی بزرگ از دو میز تحریر جدا همراه با کتابخانه و کشو‌های کافی به صورت ال استفاده نمایید.

**حالا زمان چیدن سایر وسایل است. یک اتاق بدون وسایل ریز آن کامل نخواهد بود. چیزهایی که دوقلوها دوست دارند، در اتاق خود داشته باشند، را در نظر بگیرید.

عکس آن‌ها را روی یکی از طبقات قرار دهید. از وسایل تزیینی و دکوری مناسب با سنشان و آن‌چه از داشتن آن‌ها لذت می‌برند، استفاده نمایید. کارهای رنگی زیادی هست که می‌توانید برای شاد شدن فضای اتاق آن‌ها انجام دهید. مثلا با تکه چوب‌های رنگی، اسم آن‌ها را نوشته و روی میز کنار تختشان بگذارید.

منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=212399
يکشنبه 23/4/1392 - 16:36
تزیینات و دکوراسیون

اگر به نگهداری از گل های خشک و استفاده از آنها در دکوراسیون خانه علاقه دارید، می توانید به جای استفاده از روش های قدیمی و زمانبر از ماکروویو استفاده کنید. در این روش شما به کاغذ خشک کن، دستمال کاغذی و یک عدد ظرف پهن و سنگین مخصوص ماکروویو نیاز دارید.


برای خشک کردن گل ها مراحل زیر را انجام دهید:

- چهار لایه دستمال کاغذی را روی سینی ماکروویو قرار دهید و روی آنها کاغذ خشک کن پهن کنید.

- گل ها را با فاصله روی کاغذ خشک کن بچینید. اگر گل ها بزرگ هستند از دستمال های بیشتری استفاده کنید.

- یک لایه کاغذ خشک کن روی گل ها پهن کنید و روی آن را با چند دستمال کاغذی بپوشانید.

- ظرف سنگین را روی گل ها و دستمال ها قرار دهید و دستگاه را روشن کنید.

- برای خشک شدن گل ها به سه تا چهادرت دقیقه حرارت متوسط نیاز دارید. اگر گل ها و برگ های انتخابی شما تیره رنگ هستند، از درجه حرارت پایین تری استفاده کنید.

- هر یک دقیقه گل ها را بررسی کنید تا در صورت جابجا شدن برگ ها یا گلبرگ ها، آنها را در جای خود قرار دهید. رطوبت گل ها را نیز باید در هر بار بررسی کنید. گل ها بعد از این مدت باید به طور کامل خشک شده باشند. البته فراموش نکنید که گل های بزرگ و آب دار به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند اما این فرآیند نباید به سرعت و با درجه حرارت زیاد انجام شود چرا که در این شرایط گل ها بسیار شکننده خواهند شد.

- بعد از اینکه گل ها خشک شدند آنها را برای چند دقیقه داخل دستگاه خاموش نگه دارید.

منبع :http://www.bartarinha.ir/fa/news/32171/%D8%AE%D8%B
يکشنبه 23/4/1392 - 16:34
تزیینات و دکوراسیون

فضای کوچک آپارتمان ها باعث شده با تغییر بعضی از لوازم استفاده بهینه ای از فضا داشت. مبل های تختخوابشو مهمترین تغییرات برای استفاده مناسب از فضای اتاق خواب هایی است که این روزها کتابخانه و لوازم ضروری دیگری را در خود جا داده است. برای یک انتخاب اصولی به چند نکته مهم باید توجه کرد.

- هزینه خرید این نوع کاناپه برای نمونه های یک نفره از 330 تا 500 هزار تومان است و برای مدل های دو نفره از 650 تا یک میلیون تومان. قیمت ها بستگی به جنس بدنه مبلمان و روکش پارچهع مبلی دارد که در انواع مختلف گران و ارزان می شوند.

- جنس پارچه مبل یکی از نکات مهمی است که قبل از خرید باید به آن توجه کنید. پارچه هایی با بافت درشت یا برجسته مناسب مبل های تختخوابشو نیستند. این مدل از پارچه ها با تمام زیبایی، موقع استفاده باعث آزارتان می شوند و بعد باید هزینه ای برای تعویض رومبلی در نظر بگیرید.


معمولا مبل های تختخوابشو در سایز و اندازه های بزرگی طراحی شده اند.
قبل از خرید به فضایی که در اختیار دارید توجه کنید. گاهی انتخاب هایی از سر بی فکری باعث می شود تا تمام فضا طوری پر شود که حتی نتوانید در اتاق حرکت کنید.بهتر است برای پیشگیری از این اتفاق قبل از خرید، مبل را به حالت تخت باز کرده و تمام ابعاد آن را در نظر بگیرید و با فضایی که در اختیار دارید محاسبه کنید.

- بررسی اسکلت اصلی مبل های تختشو موضوعی است که باید قبل از خرید توجه زیادی به آن نشان داد. اگر قرار است مبل روزی حداقل دو بار باز و بسته شود، بدنه باید آنقدر مقاوم و محکمم باشد که بتوان مدت زیادی از آن استفاده کرد. بهترین اسکلت های مبل های تختخوابشو از جنس فلز است اما پایه های این مبل ها با توجه به روکش صندلی انتخاب می شود.

پایه های استیل که به بدنه مبل پرس می شود از کیفیت بیشتری نسبت به دیگر جنس ها برخوردار است. اگر انتخابتان کاناپه های پایه چوبی است بهتر است مطمئن شوید که پایه ها با چسب به بدنه کاناپه محکم شده باشند.آن دسته از کاناپه هایی که با میخ به بدنه متصل می شوند بعد از مدتی شل شده و باعث نامیزان شدن و لق خوردن تختخواب می شوند.

قبل از انتخاب کاناپه مورد نظر، آن را باز کنید و روی همه نقاط آن بنشینید و مطمئن شوید که همه نقاط آن مانند مرکز آن نرم و راحت است و مخصوصا به تعادل مدل های دو نفره نیز توجه کنید.

- سطح رویی و اطراف کاناپه را به دقت نگاه کنید.سطح کلی کاناپه باید پوشیده از تشک و پارچه باشد تا موقع خواب باعث آزارتان نشود. اگر در بخشی از کاناپه حتی برای تزئین از چوب استفاده شده است، از خریداری آن منصرف شوید.

- از مسئول فروش درباره خدمات جایگزین یا تعویض کردن تشک هنگام خراب شدن اطلاعات بگیرید. اگر این خدمات وجود نداشت یا هزینه آن بالا بود انتخاب های دیگر در فروشگاه های دیگر را در نظر بگیرید.

- برای خرید یک مبل تختخوابشو باید حتما سطح رویی و اطراف کاناپه را به دقت نگاه کنید. سطح کلی کاناپه باید پوشیده از تشک و پارچه باشد تا نرمی و لطافت را به شما منتقل کند. اگر در ساختار نهایی و رویی کاناپه از چوب استفاده شده، بهتر است از خرید آن منصرف شوید.

- قسمت تختخواب کاناپه را به سمت خود بکشید. اگر هنگام بیرون آمدن سخت و دشوار بیرون آمد ودچار لق خوردن و تکان خوردن شد باید اطمینان پیدا کنید که این مبل کیفیت نامناسبی دارد و انتخاب مناسبی نیست.

- در نظر داشته باشید اسکلت و بدنه کاناپه های تختخوابشو مقاوم باشند و همچنین تشک آن دارای قطر کافی و مناسب برای نشستن و خوابیدن باشد، در غیر این صورت به دلیل کاربرد دوگانه، این نوع مبلمان به سرعت فرسوده و خراب می شوند.
- کاناپه مورد نظر را به گونه ای انتخاب کنید که فنر داخل تشک آن محکم و بادوام باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که دارای وزن بالایی هستند بهتر است تشکی با فنرهای مقاوم و محکم انتخاب کنید چرا که این دسته از افراد به طور معمول بعد از گذشت زمان کوتاهی از تشک ابراز نارضایتی دارند.

منبع :http://www.bartarinha.ir/fa/news/28747/%D8%B1%D8%A
يکشنبه 23/4/1392 - 16:33
تزیینات و دکوراسیون

یكی از سرگرمی‌های مفرح و مهم افراد این است كه به همراه دوست یا عزیزی به رستوران بروند یا با او در رستورانی قرار ملاقات بگذارند، در فضای آن بنشینند و به گفت‌وگو و صرف غذایی لذیذ بپردازند. در تعریف یك رستوران، همیشه پارادوكسی وجود دارد و آن، خصوصی بودن فضای آن در عین عمومی بودن است. البته، این ویژگی تنها منحصر به رستوران‌ها نیست و بسیاری فضاهای دیگر هستند كه چنین ویژگی دارند. رستوران‌ها فضایی هستند كه افراد در حالی به خوردن غذا در آن می‌پردازند كه آداب و آیین‌های مرسوم در فرهنگ و سنت‌های آن جامعه در فضا حفظ می‌شود.


كاربرد این فضاهای عمومی- خصوصی به مرور زمان بسط داده شد به‌طوری که امروز، از رستوران‌ها به‌عنوان فضایی كاملا خصوصی برای میزبانی از میهمانی‌های دوستانه و خانوادگی، قرار ملاقات، آشپزخانه‌ای مسحوركننده یا فضایی راحت و آرام كه می‌تواند پناهگاهی برای شما در روزهای پرتنش و پرمشغله روزانه باشد، استفاده می‌شود.

یكی از دلایل خوردن صبحانه، ناهار یا شام در رستوران و خارج از فضای خانه این است كه در فضایی آرام و زیبا به صرف غذایی لذیذ بپردازید و از هم صحبتی با دوست یا عزیزی كه با او همراه هستید، لذت ببرید و از هر لحاظ، احساس آرامش و راحتی كنید. لازمه این احساس خوب، این است كه تمام حواس پنجگانه شما در فضای رستورانی كه در آن هستید، ارضا شود. برای این منظور، رستوران باید دارای دكوراسیونی باشد كه تمام عناصر آن از رنگ و بافت‌ها گرفته تا نورپردازی، در بهترین حالت ممكن باشد، بوی خوش، مشام شما را نوازش دهد و صدای موسیقی ملایم و مناسب در فضا طنین‌انداز باشد.

چیدمان میز و صندلی یكی دیگر از موارد بسیار مهم در دكوراسیون رستوران است. در صورتی كه تمایل دارید چیدمان میز و صندلی رستوران خود را در فضای باز انجام دهید، مواردی چون شرایط آب و هوایی بسیار حائز اهمیت هستند. داشتن فضایی باز و مساعد برای چیدمان میز و صندلی‌ها یكی از امتیازات هر رستوران محسوب می‌شود كه طراح و معمار، علاوه بر توجه به طراحی داخلی فضای رستوران باید به آن نیز توجه كند، زیرا تجربه صرف شامی لذیذ در فضایی زیبا و در هوای آزاد، لذتی وصف‌ناپذیر دارد. در طراحی دكوراسیون داخلی رستوران، طراحان داخلی نقشی بسیار مهم ایفا می‌كنند، زیرا رعایت اصول چیدمان میز و صندلی‌ها، استفاده از مقیاس‌ها و انتخاب مواد و مبلمان بسیار اهمیت دارد و اگر تحت نظر كارشناس به‌خوبی و اصولی پیش برود، حاصل کار می‌تواند رستورانی با دكوراسیون موفق باشد.

منبع :http://www.bartarinha.ir/fa/news/29277/%DA%86%DB%8
يکشنبه 23/4/1392 - 16:33
تزیینات و دکوراسیون

دکوراسیون اسپانیایی زیبا و رمانتیک است. با آن که در این دکوراسیون از آهن زیاد استفاده می‌شود، می‌توان سردی و سختی آن را با فرش‌های منقوش، پارچه‌های طرح‌دار و رنگ‌های گرم از بین برد.


مشخصات دکوراسیون اسپانیایی
- اکثر دیوارها به رنگ کرم یا عسلی است.
- کف‌پوش‌ها معمولا پارکت، سنگ‌های قیمتی یا کاشی‌های زیباست. فرش‌های زیبا و پررنگ‌ و آب زیبایی مضاعفی به فضا می‌دهند.
- مبلمان سنگین و منبت‌کاری شده با چوب گردو بسیار مرسوم است. رویه مبل‌ها معمولا چرم یا مخمل گران‌قیمت است.
- شومینه مرکز توجه است. از پرده‌های نقش‌دار و نقاشی‌های رنگ روغن برای تزیین استفاده می‌شود.
- روشنایی از طریق دیوارکوب‌ها، شمعدان‌های آهنی یا برنجی زیباست.
- کف‌پوش‌های آجری، کاشی یا چوبی یک حس آشنا مانند بودن در روستا را ایجاد می‌کنند، این حس با چوب‌ها و تیرک‌های به کار رفته در سقف اتاق‌ها کامل‌تر می‌شود.
- امروزه هنوز از مبلمان تیره چوبی اما به شکل ساده‌تر استفاده می‌شود. روکش‌های چرمی همچنان مرسوم است.
- معمولا پرده زیاد کاربرد ندارد اما کرکره‌های ساده به این نوع دکوراسیون بسیار می‌آید.
- رنگ دیوارها در طراحی غیررسمی می‌تواند قرمز تیره، طلایی یا آبی باشد.
- معمولا داخل طاقچه‌ها شمایل مذهبی، مجسمه، سفال یا تزیینات آهنی قرار داده می‌شود.
- تخت‌خواب‌ها هنوز حالت کاناپه‌ای دارند و این به زمانی برمی‌گردد که سیستم حرارت مرکزی وجود نداشته و از پارچه برای استتار دور تخت و گرم نگه‌داشتن محل خواب استفاده می‌شده است. روتختی‌ها اغلب پنبه‌دوزی، ابریشم‌دوزی، گلدوزی شده و در سال‌های اخیر پرزدار است.
- به عنوان پیشنهاد می‌توانید از تخت فرفوژه در اتاق‌خواب با دیوارهای آبی لاجوردی استفاده کنید. به این ترتیب حتی اگر سایر وسایل و مبلمان شما ساده و دارای رنگ‌های خنثی هم باشد، مرکز توجه قرار گرفته و بسیار جلوه خواهد کرد.
- اتاق ناهارخوری را می‌توانید با شمعدان، چلچراغ‌های گران قیمت و مبلمان تیره تزیین کنید.
- در آشپزخانه، رنگ‌های شاد و متنوع به کار ببرید. در صورتی که وسایل و دیوار آشپزخانه سفید است، با استفاده از سفال یا کاشی‌های دست‌ساز و رنگی در دیوار اپن، آن را متنوع کنید.
- استفاده از مس در خانه‌های اسپانیایی مرسوم و به خصوص به عنوان ظروف مسی، سینک و سایر وسایل آشپزخانه با کابینت‌های فیروزه‌ای جلوه‌ای خاص دارد.
- مدل اسپانیایی را می‌توان در سایر قسمت‌های خانه هم نمایش داد. مثلا استفاده از نرده‌های آهنی، شمعدان‌های بلند و تابلویی بزرگ در راه‌پله.
- می‌توانید برای جلب توجه دیوار شومینه را اخرایی کرده و از شمعدان‌های آهنی و صندلی فلزی، کمد منبت کاری شده در کنار آن استفاده کنید.
- استفاده از شمایل، آینه‌ زیبا، لوستر و شمعدان را فراموش نکنید.
- دکوراسیون شما با ایجاد فضایی در بیرون برای نشستن کامل می‌شود. برای ایجاد حال و هوای یک خانه اسپانیایی می‌توانید از چوب‌های تیره، مس، آهن و چرم استفاده نمایید.

منبع :http://www.persianpersia.com/lifestyle/details.php
يکشنبه 23/4/1392 - 16:32
تزیینات و دکوراسیون

خیلی از شما از کوچکی منزل خود رنج می برید و دوست دارید کاری کنید که این فضا بزرگتر به نظر برسد این خواسته ی شما غیر ممکن نیست بلکه با انتخاب کف پوش مناسب می توانید خانه ی خود را کوچک تر یا بزرگتر از آنچه که هست نشان دهید ،رنگ پارکتی که انتخاب می‌کنید مطمئنا روی فضای داخلی تاثیرگذار است.با آگاهی از این که رنگ، نور و فضا به هم وابسته‌اند، انتخاب سخت‌تر می‌شود. رنگ سقف و دیوارها تاثیر قابل توجهی روی احساس شما از محیط می‌گذارد. رنگ انتخابی می‌تواند یک اتاق را بزرگ‌تر، کوچک‌تر، پهن‌تر، باریک‌تر، عمیق‌تر، بلندتر، روشن‌تر و یا گرم‌تر نشان دهد.



۱- یک اتاق با پارکت و دیوارهای روشن خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. اما اگر فقط از رنگ‌های روشن استفاده شود، خانه سرد و بی‌روح خواهد شد.



۲- اگر دیوارهای اتاق تاریک اما پارکت و سقف روشن باشد، تاثیر خطوط افقی بیش‌تر می‌شود. به عبارت دیگر به خطوط افقی بیش‌تر توجه می‌شود.



۳- در صورتی که پارکت و سقف روشن و کل دیوارها تیره باشند، اتاق باریک‌تر و بلندتر به نظر می‌رسد.



۴- پارکت تیره با دیوارها و سقف روشن ،اتاق را پهن‌تر نشان می‌دهد.



۵- یک اتاق با پارکت و سقف تیره و دیوارهای روشن ، پهن‌تر و پایین‌تر به نظر می‌رسد.



۶- اگر سقف روشن اما دیوارها و پارکت تیره باشند، حس بودن در زیرزمین در فرد ایجاد می‌شود. چون نور فقط از بالا خواهد بود.





چطور رنگ پارکت را مناسب فضا و احساستان انتخاب کنید ؟!



۱- پارکت بژ و کرم متمایل به زرد ، جاهای کم‌نور و تاریک را روشن‌تر و شادتر می‌کند و آرامش‌بخش است.



۲- پارکت فندقی جزو رنگ‌های گرم و هماهنگ است و فضایی صمیمی ایجاد می‌کند.



۳- پارکت قهوه‌ای ، حس ارتباط با زمین و طبیعت را ایجاد کرده و با مبلمان روشن زیباتر خواهد بود.



۴- پارکت بژ مایل به سفید احساس جدید بودن و پاکیزگی را بوجود آورده و فضای اتاق را روشن می‌کند.



۵- پارکت خاکستری تیره خنثی ، شیک و آرامش‌بخش است.

منبع :http://www.beytoote.com
يکشنبه 23/4/1392 - 16:31
تزیینات و دکوراسیون

رنگ های ترکیبی از تلاقی دو منبع رنگی ساخته می شود. این رنگ ها انواع گوناگون دارند. در مورد رنگ های ترکیبی می توان گفت که نوعی دیگر از رنگ های ثانویه هستند با این تفاوت که رنگ ثانویه از ترکیب دو رنگ اولیه با نسبت های مساوی ساخته می شود، اما رنگ ترکیبی از ترکیب دو رنگ اولیه با نسبت نابرابر ساخته می شود.


برای مثال، اگر رنگ های آبی و قرمز را به نسبت برابر با هم ترکیب کنیم، رنگ بنفش حاصل می شود، اما اگر همین ترکیب را با نسبت بیشتر رنگ آبی (سه قسمت آبی و یک قسمت قرمز) انجام دهیم، رنگ ارغوانی حاصل می شود که بیشتر به سمت آبی تمایل دارد. به همین ترتیب، اگر نسبت رنگ قرمز بیشتر از آبی باشد (سه قست قرمز و یک قسمت آبی)، رنگ ارغوانی شاتوتی حاصل می شود که جزء رنگ های ترکیبی به حساب می آیند.

نوع دیگر رنگ های ترکیبی، طیف های تیره تر، روشن تر یا رنگ های سایه روشن هستند. این رنگ ها با ترکیب رنگ های سفید، مشکی یا طوسی با یکی از رنگ های گروه های اصلی رنگ ساخته می شوند. برای مثال، زمانی که رنگ سفید با سرخابی ترکیب می شود، صورتی پاستل به دست خواهد آمد. با اضافه کردن رنگ طوسی به سرخابی، صورتی دودی کثیف و همچنین با ترکیب رنگ مشکی به سرخابی، رنگی طوسی با ته رنگ صورتی به وجود خواهد آمد.

رنگ های ترکیبی نوع اول که رنگ های هارمونی ساز نیز به آنها گفته می شود و همچنین رنگ های ترکیبی نوع دوم که همان طیف های تیره تر و روشن تر رنگ های اصلی هستند، می توانند به بهبود جلوه دکوراسیون خانه شما و ایجاد هماهنگی در آن کمک کنند. برای مثال، دکوراسیونی تک رنگ ممکن است کسل کننده و بی روح شود، اما اگر به کمک رنگ های ترکیبی با طیف رنگی بازی کنید، می توانید در اوج هماهنگی، دکوراسیونی تک رنگ و شیک داشته باشید.

● رنگ های ترکیبی سرد

رنگ های ترکیبی که در آنها مقداری رنگ آبی وجود دارد، رنگ های ترکیبی سرد محسوب می شوند زیرا احساسی خنک و آرام را به فضا القا می کنند. در ادامه، به معرفی تعدادی از رنگ های ترکیبی سرد می پردازیم:

▪ آکوآ: آبی آکوآ رنگی است که در آن سبز و آبی با مقدار کمی هینت رنگ زرد با یکدیگر ادغام می شوند. رنگ آکوآ برانگیزاننده احساس و آرامش بخش است.

▪ آبی روشن: آبی روشن، رنگی پسرانه و بسیار ملایم است که معمولا برای دکوراسیون اتاق پسر بچه ها استفاده می شود.

▪ آبی تیره: این رنگ، رنگ دانش و فراگیری است و شاید به همین دلیل است که در دکوراسیون موسسات و دانشگاه ها از آن استفاده می شود. از این رو به آبی آکسفوردی نیز معروف است. به دلیل تیرگی و شباهتی که با رنگ آسمان در آستانه شب دارد، به آبی نیمه شب نیز معروف است.

▪ ارغوانی روشن: رنگی خاطره انگیز است. مهم ترین و آشناترین نامی که از این طیف رنگی می توان نام برد، رنگ یاسی است.

▪ ارغوانی تیره: این رنگ، رنگ شکوه، ثروت و دکوراسیون های مجلل است، اما اگر در استفاده از آن دقت نشود، می تواند رنگ ناراحتی و افسردگی نیز باشد. این طیف در قالب نام هایی متعدد مانند بادمجانی و سلطانی شناخته می شود .

دیوارهایی به رنگ آکوآ و پرده هایی با تناژ رنگی هماهنگ با دیوارها را مشاهده می کنید. این رنگ موجب شده است که فضا بسیار سرد اما آرامش بخش شود. کوسن قرمزی که در این دکوراسیون استفاده شده است، این سرما را شکسته و تعادلی خوشایند را بوجود آورده است.

از کاشی های کوچک با طیف های متنوع رنگ آبی و طوسی به صورت تصادفی برای دیوار استفاده شده است. این کار، اقدامی بسیار درخور و مناسب برای فضای سرویس بهداشتی و حمام است.

ارغوانی تیره و مشکی، زوجی بسیار مناسب برای هم هستند و زمانی که کنار یکدیگر قرار می گیرند، جلوه ای بسیار با شکوه و مجلل را بوجود می آورند. اگر از این ترکیب رنگی برای دکوراسیون اتاق خواب استفاده می کنید، باید ملحفه های سفید به کار ببرید تا تیرگی این دو رنگ را جبران و تعدیل کند.

منبع :http://club.golestan.com
يکشنبه 23/4/1392 - 16:31
تزیینات و دکوراسیون

رنگ‌ها حرف دارند برای گفتن
رنگ‌ها تاثیرگذارترین عنصر دکوراسیون هستند. می‌توان خانه‌ای را بدون هیچ دکور خاصی تنها با رنگ آمیزی دکور کرد؛ رنگ‌ها هر کدام ویژگی خاص خود را دارند؛ مثلا رنگ‌های تیره موجب می‌شوند که خانه کوچک‌تر و دنج تر به نظر برسد رنگ‌های روشن خانه را بزرگ تر و شادتر جلوه می‌دهند و زمان‌هایی که سقف خانه‌ای خیلی بلند است اگر از رنگ تیره برای سقف استفاده شود به نظر می‌رسد سقف کوتاه‌تر است و فضا نرمال‌تر می‌شود؛


توضیحی که در این شماره برای دکوراسیون داخلی به آن می‌پردازیم در تمام کاربردهای رنگ از لباس پوشیدن تا دکوراسیون صدق می‌کند؛ باید تاکید کنیم که سفید و سیاه به هیچ وجه رنگ نیستند؛ بلکه دو عنصر خنثی هستند؛ از بالای عنصر سفید، رنگ‌ها شروع می‌شوند تا به قبل از عنصر مشکی می‌رسند؛ به بازه موجود بین دو عنصر سفید و مشکی «رنگ» گفته می‌شود. جالب است بدانید ما در طبیعت 256 میلیون رنگ داریم که همه از سه رنگ اصلی تشکیل می‌شوند؛ از خط پایین سفید تا مشکی، اصطلاحا «طیف» گفته می‌شود. سفید و طیف آن و مشکی و طیف آن، با تمام رنگ‌ها همخوانی دارند؛ برای مثال، مشکی را در کنار هر رنگی قرار دهیم زشت نمی‌شود؛ در مورد سفید هم همینطور است. طوسی‌ها هم، چنین حالتی دارند. این رنگ‌ها هستند که با هم درگیر هستند؛ ما می‌توانیم از رنگ‌ها در دکوراسیون هم به صورت طیف استفاده کنیم و هم به صورت مکمل؛ اگر بخواهیم به صورت طیف استفاده کنیم می‌توانیم از ترکی پررنگ و کم رنگ یک رنگ مانند سبز پررنگ و سبز کم رنگ استفاده کنیم؛ یا همان ترکیب کرم قهوه‌ای که 95 درصد ایرانی‌ها از این رنگ برای دکور خود استفاده می‌کنند؛ بنابراین معمولا ما ایرانی‌ها از ترکیب طیف‌های مختلف یک رنگ در دکوراسیون داخلی استفاده می‌کنیم. می‌توان از رنگ‌ها به صورت مکمل هم استفاده کرد؛ یک بحث خیلی حرفه‌ای هم وجود دارد که در مورد غلظت رنگ صحبت می‌کند؛ مثلا گفته می‌شود که آبی روشن و لیمویی یا آبی فیروزه‌ای با لیمویی و سفید و مقداری قهوه‌ای در کنار هم ترکیبی خوب هستند، ولی اینکه از هر کدام از این رنگ‌ها چه غلظتی استفاده شود به این بحث مربوط می‌شود.
مطلب بعدی در مورد روانشناسی رنگ‌ها است و اینکه هر رنگی چه تاثیری بر روان انسان دارد؛ مثلا گفته می‌شود که رنگ قهوه‌ای رنگی خشک، قاطع و نمایانگر قاطعیت است؛ مشکی که در برخی فرهنگ‌ها معنای اندوه هم دارد نمایانگر قاطعیت و مطلق بودن است، در برخی موارد این عنصر نماد ترس و شیطان است؛ برای نشان دادن شخصیت‌های خطرناک از این عنصر استفاده می‌شود، در برخی فرهنگ‌ها نشانگر تولد دوباره و در برخی دیگر نماد اندوه و سوگواری است؛ در اغلب موارد افرادی که شخصیت‌های ضداجتماعی دارند تمایل بیشتری به استفاده از این رنگ در دکوراسیون منزل خود دارند. رنگ قرمز نماد بالا برنده گردش خون بدن در دنیاست؛ به همین خاطر توصیه می‌شود کسانی که بیماری‌های قلبی دارند هیچ گاه از رنگ قرمز در دکوراسیون خانه خود استفاده نکنند؛ برعکس استفاده از رنگ سبز یا آبی روشن باعث استاندارد کردن گردش خون در این افراد و ایجاد آرامش روحی آنان می‌شود؛ همچنین برای دکور کردن خانه کسانی که فرزند شلوغ و پر و صدا دارند از رنگ قرمز نباید استفاده كنند. قرمز به وجود آورنده احساس صمیمیت، شور و هیجان و تحریک کننده احساس خشم و عصبانیت است و برای تحریک ذهن و افزایش تمرکز از این رنگ استفاده می‌شود.
عنصر سفید در انسان احساس فضای بیشتر را به وجود می‌آورد، نشانگر آرامش است؛ اتاق به رنگ سفید ممکن است بزرگ به نظر برسد، اما خالی و سرد؛ در معماری هم به اتاق‌هایی به رنگ سفید اتاق‌های خام گفته می‌شود؛ در بسیاری موارد به وجود آورنده احساس پاکیزگی است؛ اشخاص دارای شخصیت‌های وسواسی بدون شک مایل به استفاده از عنصر سفید در دکوراسیون منزل خود هستند.
سبز، رنگ مورد علاقه شخصیت‌های نمایشی خودشیفته برای دکوراسیون است. همچنین در صورتی که این رنگ برای دکوراسیون فضای مسکونی یا آموزشی کسانی که اختلال یادگیری دارند، استفاده شود می‌تواند در روند آموزشی، یادگیری و خلاقیت آنان تاثیر مثبت داشته باشد.
استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون باعث ایجاد خستگی در چشم‌ها و کاهش کارآیی افراد می‌شود؛ این رنگ اصلا رنگ مناسبی برای کاربرد در دکوراسیون اتاق مطالعه نیست؛ با این وجود کاربرد محدودی از این رنگ در اتاق خواب توصیه می‌شود.
رنگ آبی محبوب‌ترین رنگ میان آقایان است و دربردارنده آرامش بسیار برای استفاده در دکوراسیون است؛ آرامش بخشی این رنگ به خصوص در آقایان به اندازه‌ای است که ممکن است باعث گوشه‌گیری و در برخی موارد در دراز مدت منجر به ایجاد افسردگی میان آنان شود. این مساله در میان مردان میان سال اغلب صادق است در صورتی که استفاده از آن در دکوراسیون اتاق پسر بچه‌ها توصیه می‌شود؛ رنگ آبی باعث گرم‌تر شدن بسیاری از روابط می‌شود.
صورتی یا همان قرمز کم رنگ، در مورد خانم‌ها درست مانند رنگ آبی در مورد آقایان است؛ صورتی رنگی آرام‌بخش و در وقتی مواقع نماد یاس است و باعث تضعیف روحیه می‌شود.
نارنجی که از ترکیب رنگ زرد و قرمز ایجاد می‌شود رنگ بسیار انرژی زایی است؛ استفاده از آن در دکوراسیون برای ایجاد شور و هیجان توصیه می‌شود؛ این رنگ، رنگی مناسب برای جلب توجه است؛ بعد از سفید، زرد و بعد از زرد، نارنجی، رنگ‌هایی هستند که بیشترین میزان نور را انعکاس می‌دهند و به همین خاطر توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند؛ استفاده از آن در مواردی که باید نشانگر مفهوم اخطار باشند
توصیه می‌شود.



فرمول ست کردن رنگ‌ها با هم
در این جدول رنگ‌هایی که می‌توانند در دکور با هم ست شوند طراحی شده است؛ کسی که می‌خواهد خانه خود را دکور کند براساس رنگ مورد علاقه خود و بعد با استفاده از این جدول می‌تواند از سایر رنگ‌های مناسب به عنوان مکمل رنگ دلخواه خود در دکور اطلاع پیدا کند. این قاعده به تجربه بزرگترین معمارهای دنیا رسیده است و قانون مربوط به خود را دارد. تاکید می‌کنیم که این جدول براساس سلیقه رنگی افراد تهیه شده است و ارتباطی به ایجاد هدفمند حس‌ها در فضای منزل ندارد. همچنین ترتیب قرار گرفتن رنگ‌ها در جدول براساس اولویت‌هایی است که در کاربرد رنگ‌های مکمل با یکدیگر وجود دارد.


منبع :http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp
يکشنبه 23/4/1392 - 16:30
تزیینات و دکوراسیون

تزئین ساده و ارزان حمامدر اینجا با معرفی روش‌هایی بسیار ساده و ارزان به شما یاد می‌دهیم تا چگونه از حمام خود یک محیط پاکیزه، زیبا و رویایی بسازید.

تزئین ساده و ارزان حمام

جهت این کار کافی است ابتدا به رنگ سرامیک‌ها و دیوارهای حمام توجه کنید بدین‌صورت که کف حمام را با کاشی سرامیک و سنگ روشنی پوشش دهید. این سنگ می‌تواند سفید، طوسی روشن،‌کرم یا گل‌بهی باشد. سپس می‌توانید جهت بهداشت بیشتر دیوارهای حمام را نیز تا نیمه با کاشی یا سرامیک بپوشانید و مابقی آن را تا سقف رنگ قابل شست‌وشو بزنید. البته بهتر است به‌خاطر بخار آب موجود در حمام از کاغذ دیواری استفاده نکنید.
در مرحله بعدی کافی است که روشویی ساده با رنگ روشن ترجیحا سفید انتخاب نموده و در قسمت بالای آن یک آینه ساده نصب کنید و جلوی آینه یک تکه شیشه مستطیل شکل برای قرار دادن مسواک، خمیردندان و سایر وسایل قرار دهید. با یک نورپردازی ساده و اصولی می‌توانید هم به زیبایی محیط کمک کنید و هم نور بیشتر و بهتری ایجاد کنید. تنها کافی است دو عدد لامپ مهتابی با نور گرم در دو طرف آینه نصب کنید حال جهت استفاده بهینه از فضا بهتر است دو شیشه مستطیل‌شکل دیگر هم در جایی از دیوار نصب کرده و وسایل تزئینی چون شمع‌های زیبا،‌ صابون‌های معطر و... روی آنها قرار دهید. مرحله بعدی نحوه انتخاب پرده حمام است. سعی کنید پرده حمام خود را از یک رنگ روشن انتخاب کرده و رنگ‌های حاشیه آن را با رنگ‌هایی که در دیوار کف و سایر وسایل به کار برده‌اید هماهنگ کنید. حالا کافی است با یک پادری یا موکت مناسب جلوی وان یا مقابل روشویی را پوشش دهید و یک سبد حصیری یا کنفی را به دلخواه برای لباس‌های کثیف انتخاب کنید. توجه داشته باشید که بهتر است این سبد دردار باشد تا هم بوی جوراب‌ها و لباس‌های چرک فضای حمام را بدبو نکند و هم منظره زشتی درست نشود. حوله‌های خود را ترجیحا از رنگ‌های هماهنگ و روشن انتخاب نکنید چرا که حوله‌های رنگارنگ زیبایی بیشتری ایجاد می‌کند شما می‌توانید حوله‌ها را در جایی به دیوار آویزان کنید یا در قفسه‌ای تا کرده و بچینید.

منبع :http://khanehdar.akairan.com
يکشنبه 23/4/1392 - 16:29
تزیینات و دکوراسیون

1. اگر تصمیم دارید کف خانه را با لمینیت‌ها بپوشانید بهتر است با مزایای آنها بیشتر آشنا شوید.

2. لمینت‌ها در مقابل فاکتورها و عوامل محیطی مقاومت زیادی دارند و در برابر استفاده طولانی مدت امتحان خودشان را پس داده‌اند. رنگ، نقش و زیبایی آنها سالیان سال حفظ می‌شود.

3. اشعه ماورای بنفش خورشید هم نمی‌تواند به لمینت‌ها آسیبی برساند یا رنگ و روی‌شان را از بین ببرد. بنابراین اگر اتاق شما آفتاب رو است درباره انتخاب بدون نگرانی از بابت اشعه‌های خورشید لمینت‌ها را انتخاب کنید.

4. شکل ظاهری لمینت‌ها شبیه چوب واقعی است.

5. تعویض لمینیت‌ها به سادگی انجام می‌شود. اگر متوجه شدید یکی از آنها خراب شده می‌توانید قطعه دیگری را به راحتی جایگزین کنید.

6. لمینت‌ها کفپوش‌هایی هستند که قابلیت انتقال و جابه‌جایی دارند. برای مثال اگر اجاره‌نشین هستید و دلتان می‌خواهد لمینت داشته باشید، می‌توانید آنها را بخرید و نصب کنید. بعد هم هنگام اسباب‌کشی آنها را جمع کنید و با سایر اثاثیه‌ها به منزل جدید ببرید.

منبع :http://www.bartarinha.ir/fa/decoration
يکشنبه 23/4/1392 - 16:29
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته