• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 15639
تعداد نظرات : 1110
زمان آخرین مطلب : 3848روز قبل
تزیینات و دکوراسیون

خانه ای که برای افرادی با حدود سنی ۵۰ تا ۶۰ سال مناسب است. یقینا زمانی که فرد به سن ۷۰-۸۰ سالگی می رسد دستخوش تغییراتی می شود که متفاوت است. مهم ترین و اولین اقدامی که باید در راستای ایمن سازی خانه برای سالمند انجام شود حذف هرگونه به هم ریختگی و شلوغی در دکوراسیون است، زیرا با این کار تا حد زیادی از بروز تصادفات احتمالی سالمند با اشیاء و عناصر موجود در دکوراسیون پیشگیری می کند. یکی دیگر از اقدامات مفید و ضروری در خانه ای که سالمند در آن زندگی می کند افزایش نورپردازی و تقویت کردن آن است. زمانی که نور موجود در فضا ارتقا یابد دید فرد مسن بیشتر می شود و بهتر می تواند اطرافش را ببینید.

مهیا ساختن خانه برای سالمند و انجام تغییرات کوچکی در خانه در این راستا می تواند از بروز اتفاقات جبران ناپذیر و دلخراش بکاهد و زندگی را برای سالمندان آسان تر کند.



● ایمن سازی سرویس بهداشتی

افزایش ایمنی سرویس بهداشتی و در دسترس قرار دادن تجهیزات موجود از جمله موارد بسیار مهم است، زیرا سرویس بهداشتی فضایی است که سالمند بارها در روز از آن استفاده می کند و باید نه تنها فضایی راحت و زیبا بلکه کاملا ایمن نیز باشد. زیرا تصادفات و خطرهای زیادی در سرویس بهداشتی سالمند را تهدید می کند.

ارتفاع دوش حمام باید به راحتی و به صورت دستی قابل تنظیم باشد. همچنین توصیه می کنیم برای جلوگیری از سر خوردن سالمند حتما بر زمین فضای داخل و خارج فضای حمام پدهای پلاستیکی مخصوص و ضد سرخوردگی بیاندازید.

شیر آب سرد و گرم باید با کمک رنگ و یا نشانه های واضحی مشخص شده باشند برای مثال شیر آب سرد با رنگ آبی و شیر آب گرم با رنگ قرمز. همچنین توصیه می کنیم شیرهای آب را به سنسور حرارتی مجهز کنید تا از یک حد تعیین شده بالاتر نرود، زیرا ممکن است سالمند حساسیت درک دمای خود را از دست داده باشد و بر اثر آب داغ دچار سوختگی شود.
نصب توالت فرنگی بالاتر از اتفاع استانداردش برای سالمندانی که از قسمت پا مشکل دارند مفید است. همچنین نصب جای دست در دو طرف توالت فرنگی توصیه می شود که بسیار مفید است.


● تنظیمات نورپردازی

افراد مسن به نور بیشتری نیاز دارند. آنها همچنین نیاز دارند تا نور به طور مساوی در فضا توزیع شود، زیرا چشم های سالمندان به زمان بیشتری نیاز دارند تا خود را با تغییرات نور فضا تطبیق دهند. نورپردازی باید به صورت غیر مستقیم باشد تا سبب بروز خیرگی در چشم سالمند نشود.

ایجاد نورپردازی مناسب در خانه می تواند حوادث را کاهش دهد. راه پله ها، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و اتاق نشیمن از جمله مناطقی هستند که باید به از یک نورپردازی کامل و کافی برخوردار باشند. همچنین چراغ قوه هایی را باید در قسمت های مختلف خانه در دسترس قرار دهید و از پر بودن باطری آنها مطمئن باشید و خانه خود را به برق اضطراری در صورت قطع برق مجهز کنید. همچنین نصب کلیدهای برق در نزدیک در و همچنین نزدیک تخت خواب سالمند طوری که به راحتی به آن دسترسی پیدا کند، ضروری است.



● نیازهای موجود در آشپزخانه

آشپزخانه یکی دیگر از فضاهایی است که استرس های فیزیکی برای سالمندان را زیاد می کند. ایمنی بخش های خاصی از آشپزخانه برای اطمینان از ایمنی آن لازم است اصلاح شود. برای مثال دستگیره کشوها و کابینت ها باید با انواعی که به شکل D هستند جایگزین شوند، زیرا استفاده از این نوع دستگیره ها به ویژه برای افرادی که از آرتروز رنج می برند راحت تر است. طبقات کابینت ها نیز باید به صورت کشویی باشد تا راحت به بیرون کشیده شود و دسترسی به عناصر موجود در آن راحت باشد.

هنگام انتخاب لوازم خانگی مانند یخچال و فریزر دقت کنید از نوعی باشد که زمانی که درش باز می شود تمام مواد غذایی در طبقات موجود در سطح دید به راحتی دیده شود و قابل دسترس باشد. همچنین وسایلی از قبیل ماشین ظرف شویی را از انواع رومیزی انتخاب کنید تا سالمند مجبور به خم شدن نباشد.
آشپزخانه باید طوری باشد که کار در آن ساده و بی دردسر باشد و سالمند قدرت مانور زیادی در آن داشته باشد و مواردی از قبیل ارتفاع کانتر برایش ایجاد سختی نکند.



● سالمندان در خانه خود

از آنجایی که سالمندان تمایل دارند در خانه شخصی خود زندگی کنند تا اینکه به خانه سالمندان یا خانه فرزندان خود بروند، از این رو بهتر است که با کمک این نکات مهم خانه آنها را به فضایی ایمن تبدیل کنید و از بروز حوادث بزرگ برای آنها پیشگیری کنید.
این تغییرات در عین حال که بسیار ساده هستند و تنها لازم است که اندکی وقت بگذارید در عوض می تواند خیالتان را از بابت سلامت سالمند در زمان هایی که در خانه تنها هستندتا حد زیادی آسوده کند.
همچنین فراموش نکنید که در نظر گرفتن خانه ای در طبقات اول و بدون پله یا کم پله برای سالمندان الویت دارد.

منبع :http://www.beytoote.com/wedlock/zoj-nemune/appropr
يکشنبه 23/4/1392 - 16:45
كودك

تزئین اتاق کودک باید مهیج و فانتزی باشد. اولین چیزی که باید در دکوراسیون بندی اتاق کودکتان به آن توجه داشته باشید، این است که این تزئینات باید مطابق با سن و روحیه کودکان تان انجام گیرد.


نباید اتاق فرزند ۳ ساله تان را مثل اتاق دختر ۱۳ ساله تان تزئین کنید. البته منظور این نیست که باید هر سال با بالا رفتن سن فرزندتان تزئین اتاق او را به هم بزنید. منظور این بود که باید اتاق کودکان را با توجه به گروه سنی آنها دکوربندی کنید.


▪ رنگ های متناسب برای اتاق کودک

ببینید کودکتان به چه رنگی علاقه دارد. اگر هنوز سنش به حدی نرسیده که بتواند به خوبی صحبت کند، یک جعبه مداد رنگی در جلویش بگذارید تا خود یکی از رنگ ها را که دوست دارد انتخاب کند. کودکان بزرگتر خود می توانند به شما بگویند که دوست دارند اتاق شان چه رنگی باشد. یادتان باشد که اولویت با علاقه خود بچه هاست.
سعی نکنید مدل و رنگ دلخواه خودتان را به زور به بچه ها تحمیل کنید. شخصیت آنها از همین سنین شکل می گیرد و اتاق شان می تواند آینه خوبی برای نشان دادن شخصیت شان باشد. البته منظورم طرح و رنگ های غیرمعقول آنها نیست. باید محدودیت تعیین کنید اما باز آنها را در انتخابشان آزاد بگذارید.


▪ اتاق کودکتان را با ابتکار تزئین کنید.

از تخیل و ابتکارتان استفاده کنید و از کودکتان نیز برای رنگ کردن اتاق ها کمک بخواهید. دیوارهای اتاق می تواند به طرز مبتکرانه یی با نقاشی های کودکتان تزئین شود. می توانید از آلبوم ها و عکس های ویژه در مجلات و اینترنت در این زمینه کمک بگیرید. دکوپاژ نیز برای خلق یک اتاق رویایی و خاص برای کودکتان کار جالبی است.


▪ مبلمان اتاق کودک

با وجود طراحی های جالب و خاص برای مبلمان اتاق کودک موجود در بازار، کار شما کمی ساده تر شده است. می توانید اتاق دخترتان را مثل اتاق پرنسس ها صورتی و رمانتیک تزئین کنید. می توانید اتاق پسرتان را شکل قهرمانان یا اتومبیل سواران طراحی کنید که مثلاً تختخوابش به شکل ماشین مسابقه باشد. یا بسیاری طرح های دیگر که مطابق با علاقه و روحیه کودکتان نیز باشد. دقت کنید که بسیاری از اثاثیه اتاق را خودتان نیز می توانید بسازید. پس زیاد تو خرج نمی افتید.

منبع :http://www.beytoote.com/mode/decor/bchynm-childs-r
يکشنبه 23/4/1392 - 16:44
تزیینات و دکوراسیون

وسایل و لوازم خانگی سفید در هر آشپزخانه ای پیدا می شوند. شاید تصور كنید وسیله های سفید به اندازه لوازم استیل شیك و با كلاس نیستند، اما مزیتی كه وسایل سفید نسبت به انواع استیل دارند این است كه اثر انگشت به سادگی روی آنها باقی نمی ماند. اگر اكثر وسایل آشپزخانه شما سفید است و نمی دانید باید چگونه به آنها نظم و ترتیب داده و فضای زیبایی در آشپزخانه خود خلق كنید، این مطلب را در مورد نحوه چیدمان وسایل سفید در آشپزخانه را بخوانید.


ابتدا همه وسایل سفید خود را كاملاً تمیز كنید. وسایل سفید اگر تمیز نباشند، رنگ اولیه خود را نشان نمی دهند و قدری چرك تاب می شوند. زمانیكه یك جنس سفید را تمیز می كنید، نو جلوه می كنند حتی اگر برای سالیان دراز هم از آن ها استفاده كرده باشید. برای شروع از یخچال شروع كنید. روی آن را تمیز كنید و هر برچسب تزئینی كه روی آن نصب كرده اید را جدا كنید. باید بین وسایل خود همخوانی ایجاد كنید. سفید معمولاً با همه رنگ های دیگر به راحتی ست می شود. بنابراین در این زمینه مشكل چندانی نخواهید داشت. اگر در آشپزخانه هماهنگی رنگی ایجاد كنید، انسجام محیط افزایش پیدا می كند. زمانیكه رنگ كلیه وسایل آشپزخانه شما سفید باشد، انتخاب رنگ مناسب برای كابینت ها از اهمیت زیادی برخوردار می شود. به این ترتیب نباید رنگ خیلی تیره مثل مشكلی یا قهوه ای سوخته برای كابینت ها انتخاب كنید. در این حالت بیشتر سعی كنید رنگی را انتخاب كنید كه قدری روشن تر باشد. تنالیته های كمرنگ قهوه ای، و كرم فضا را خنثی می كنند، سبز جلوه روستایی به محیط می دهد، و زرد - نارنجی هم فضای آشپزخانه را شاد و مطبوع می كند.زمانیكه كل وسایل اشپزخانه شما سفید هستند، برای قسمت اپن سنگ مرمر یا گرانیتی در نظر بگیرید كه در آن رگه های سفید وجود داشته باشد. این كار باعث ایجاد همخوانی بین وسایل و كل فضای آشپزخانه می شود و آشپزخانه را روشن تر و بزرگتر می كند. می توانید چند مورد از وسایل آشپزخانه را نیز روی اپن به نمایش بگذارید. برای این قسمت چای ساز، مایكروفر و میكسر مناسب هستند. برای هر چه زیباتر شدن فضای آشپزخانه از لوازم جانبی رنگی استفاده كنید. اگر كل فضا یعنی دیوارها، كابینت ها و وسایل همگی به رنگ های خنثی باشند، در انتخاب رنگ برای اكسسوری هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. می توانید رنگ دلخواه خود را انتخاب كنید و آنرا در تزئینات و وسایل جانبی به كار برید.

منبع :http://www.hipersian.com/content/42842-%DA%86%D9%8
يکشنبه 23/4/1392 - 16:43
تزیینات و دکوراسیون

کسادی بازار مبل در ماه رمضان باعث شده فروشندگانی که تا چندی پیش کمترین تخفیف را به مشتریان نمی دادند، حالا برای خرید لوازم چوبی و دکوراسیون منزل شرایط ویژه ای را در نظر بگیرند

ماه رمضان امسال و کم شدن خرید و جشن های عروسی عامل مهمی بود تا بازار مبل، تابستان کسادی را داشته باشد. نکته قابل توجه اما تخفیف ها و کنار آمدن غیرقابل باور فروشندگان با مشتری های هر چند گذری است. اگر این روزها گذرتان به یکی از بازارهای مبل خورده باشد، حتما اصرار فروشندگان برای خرید و ارائه تخفیف های عجیب و غریب آنها را از نزدیک دیده اید. اگر به دنبال یک فرصت مناسب برای خرید بوده اید، این روزها بهترین زمان خریدهای به صرفه است. برای رفتن به بازار مبل یافت آباد باید جزئیاتی را از چگونگی انتخاب کالا، نوشتن فاکتور و نحوه تحویل کالا بدانید


● قبل از رفتن باید بدانید

رفتن به بازار مبل آدابی دارد که آشنا نبودن با آنها قطعا باعث دلخوری و در نتیجه پشیمان شدن از خرید می شود. قبل از هر چیز انتخاب یک مرکز خرید یا فروشگاه مناسب است که این موضوع با مشخص شدن بودجه همراه است. یافت آباد مراکز خرید و فروشگاه های متعددی دارد که می توانید مناسب ترین را با توجه به بودجه انتخاب کنید.

بازار مبل یافت آباد کلکسیونی از برندهاست که اگر دستتان در خرج کردن باز است و مشکلی از نظر هزینه ندارید، می توانید مستقیم به آنجا بروید. اگر هم زمانتان به شما اجازه می دهد، بد نیست به مرکز خریدهای اطراف و فروشگاه های دیگر سری بزنید و مدل ها و قیمت های آنها را نیز از نزدیک ببینید.

اگر خیلی در بند کلاس کاری نیستید و کیفیت کالای خریداری شده را مهم تر از شیکی فروشگاه مورد نظر می دانید، انتخاب های بیشتری برایتان وجود دارد. در خیابان اصلی یافت آباد تعدادی گاراژ قدیمی وجود دارد که در آنها فروشگاه های کوچک و بزرگ لوازم چوبی منزل را تولید و عرضه می کنند.

انواع مبلمان و سرویس خواب تا میز تحریر و تلویزیون و ناهارخوری را می توانید در این فروشگاه ها در دسترس داشته باشید. قبل از انتخاب کالا در مورد مدت ضمانت محصول و خدمات پس از فروش آنها مخصوصا در مورد کاناپه های پارچه ای و چرمی پرس و جو کنید. قیمت این لوازم بسته به نوع و اندازه بدون شک ارزان تر از قیمت آنها در مراکز خرید و فروشگاه های لوکس است.

● فاکتور دریافتی چه ویژگی هایی باید داشته باشد

خرید از بورس مبل فروشی یافت آباد و هر جای دیگر معمولا به این شکل است که در فروشگاه نمونه یک محصول را می بینید و آن را سفارش می دهید. کالای سفارشی پیش فاکتور می شود و یک نسخه از آن در فروشگاه می ماند و نسخه دیگر را به خریدار تحویل می دهند. این فاکتور باید چند ویژگی مهم داشته باشد تا بعد از به وجود آمدن هر گونه مشکل، سند معتبری در دست شما باشد. در سفارشی که از طرف شما به فروشگاه داده می شود، ممکن است رنگ، پارچه و در کل تغییر کوچکی را روی محصول داشته باشید.

فراموش نکنید که هرگونه تغییر با جزئیات در هر دو فاکتور ثبت شود. تاریخ سفارش و تاریخ تحویل مورد بعدی مهم در فاکتور است که حتما باید قید شود.

در بیشتر موارد مشتریان پس از دادن سفارش با بدقولی فروشگاه مواجه می شوند که ثبت این تاریخ می تواند مدرک معتبری باشد در مواقعی که مشکل اینچنینی پیش می آید. بد نیست اگر فروشنده را راضی کنید که در فاکتور قید کند در صورت داشتن مشکل فنی کالا، آن را پس بگیرد.

● ایرادات فنی قبل و بعد از تحویل کالا

به نفعتان است اگر از یک کالایی در یک فروشگاه خوشتان آمد، فروشنده را راضی کنید و همان کالا را در لحظه خریداری کرده و با خود ببرید. با این حساب مشکلات تحویل و اتفاقات بعدی را فاکتور می گیرید اما برای قبل از پرداخت هزینه، لازم است که تمام زیر و بم های کالا را بررسی کنید. برای مبل هایی که در آنها از چوب استفاده شده، بهتر است تمام بخش هایی که به وسیله چسب و میخ به هم متصل شده اند را بررسی کنید. در قسمت های اتصال تشک و پشتی به مبل نیز میزان مقاومت و چگونگی اتصال آنها یکی از مهم ترین مسائل است. نوع کلاف هایی که زیر نشیمن مبل ها و کاناپه ها استفاده شده از مهم ترین نکات است.

در مبلمان و کاناپه های مدرن برای بعضی از اتصالات از سوزن های منگنه استفاده می شود. این سوزن ها به هیچ وجه از روی کار نباید دیده شوند که در این صورت اشکال فنی بوده و می توانید به آن اعتراض کنید. در مورد کمدها و انواع لوازم چوبی در دار مثل بوفه ها باید توجه داشته باشید که در آنها را چند بار باز و بسته کنید. این درها که فرقی نمی کند معمولی باشند یا ریلی، باید بدون هیچ مشکلی باز و بسته شوند. اگر در کمد یا بوفه بعد از باز شدن به سمت پایین کشیده شود یا موقع بستن در به لبه پایینی کمد گیر کند، از ایراداتی است که باید آن را نادیده نگیرید. بعد از تحویل کالا در منزل یا محل کار بهتر است فورا کالا را چک کنید و در صورت مشاهده هرگونه ایراد با فروشنده تماس بگیرید. برای تحویل کالاهای خریداری شده به نفعتان است تا تمام آنها را با یک ماشین به محل مورد نظر بیاورید. با این کار به جای پرداخت هزینه های مختلف، می توانید تمام تاریخ های تحویل را در یک روز قرار بدهید و آنها را یکجا بار بزنید.

منبع :http://www.iranvij.ir/%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8
يکشنبه 23/4/1392 - 16:42
تزیینات و دکوراسیون

-1 به آنهایی که نمی‌توانند به آسانی با دیگران ارتباط برقرار کنند، توصیه می‌شود از طیف‌‌های مختلف رنگ زرد در اتاق و محل کارشان استفاده کنند. دکوراتورها معتقدند این رنگ انرژی زیادی در افراد ایجاد می‌کند و باعث برقراری ارتباطی راحت‌تر و صمیمی‌تر با دیگران می‌شود...


2-اگر به افسردگی مبتلا هستید، پیشنهاد دکوراتورها این است که برای مدتی یکی از دیوارهای خانه یا محل کارتان را به رنگ زرد در بیاورید. این رنگ تحریک‌کننده سیستم عصبی است و در درمان افسردگی‌های عصبی می‌تواند کمک‌کننده باشد.
اگر به‌طور ناخودآگاه از این رنگ لذت می‌برید و دوست دارید در فضای اطراف‌تان این رنگ وجود داشته ‌باشد، بهتر است در کنار این رنگ از رنگ بنفش که مکمل‌ آن است، استفاده‌کنید

3 دکوراتورها استفاده از این رنگ و طیف‌های متفاوت آن را به افراد پر جنب و جوش و عصبی كه تیرویید پركار دارند و دچار حمله‌های عصبی می‌شوند و نیز به افرادی که فشار خون بالا دارند، توصیه نمی‌کنند.


4 رنگ زرد می‌تواند ذهن را تحریک‌ کند و بنابراین می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای اتاق مطالعه یا درس‌‌باشد. ولی قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض این رنگ ممکن است حالاتی مانند عدم تمرکز و تحرک زیاد در افراد ایجاد کند.
زرد وبنفش

5 دکوراتورها ضمنا هشدار می‌دهند که استفاده نابه‌جا از این رنگ می‌تواند احساس انزواطلبی و جدایی از اجتماع و مردم را در بعضی افراد به وجود آورد.


6 اگر به‌طور ناخودآگاه از این رنگ لذت می‌برید و دوست دارید در فضای اطراف‌تان این رنگ وجود داشته ‌باشد، بهتر است در کنار این رنگ از رنگ بنفش که مکمل‌ آن است، استفاده‌کنید. در این صورت، فضایی کاملا مناسب و متعادل خواهید داشت. همچنین با استفاده از رنگ مکمل در کنار رنگ زرد می‌توانید از برخی عوارض ناشی از قرار گرفتن در معرض این رنگ که در طولانی‌مدت ایجاد می‌شود، جلوگیری کنید.

منبع :http://khanehdar.akairan.com/khanehdari/decor1/126
يکشنبه 23/4/1392 - 16:41
تزیینات و دکوراسیون

ممكن است تعدادی از ظرف‌های سرویس چینی شما ترک خورده و قابل استفاده نباشد، ولی نتوانید آنها را دور بریزید. در این صورت، سطح خالی دیوار بهترین فضا برای نگهداری آنهاست.


بشقاب‌های تزئینی را که کادو گرفته‌اید یا به‌عنوان سوغات از سفری با خود آورده‌اید یا به شما ارث رسیده است، به یاد بیاورید. حتی ممكن است تعدادی از ظرف‌های سرویس چینی شما ترک خورده و قابل استفاده نباشد، ولی نتوانید آنها را دور بریزید. در این صورت، سطح خالی دیوار بهترین فضا برای نگهداری آنهاست. با این كار، با یك تیر دو نشان می‌زنید؛ هم فضای كابینت‌ها و قفسه‌های شما خالی می‌شود و هم سطح دیوار‌ها روح و جانی تازه می‌گیرد.

• بشقاب‌ها می‌توانند رنگ و سبک‌های مختلف را به فضای شما وارد کنند و روی دیوار هر فضایی از آشپزخانه گرفته تا اتاق کار، آویزان شوند. برای نصب این ظرف‌ها كنار هم یا تركیب آنها با عناصر دكوری دیگر، وقت و سلیقه خرج كنید و طرح‌هایی زیبا و جالب به‌وجود آورید.

• بشقاب‌های سرامیکی با زمینه سفید می‌تواند برای دکوراسیون مدرن شما مناسب باشد. اگر فضای شما سبکی سنتی دارد، از بشقاب‌هایی با طرح‌های قدیمی مانند گل و مرغی، لیلی و مجنون، شاه عباسی یا گل سرخی استفاده کنید. فراموش نکنید که انتخاب ظرف‌هایی که با یکدیگر هماهنگی داشته باشند و به خوبی کنار یکدیگر بنشینند، بسیار مهم است.

• دلیلی ندارد جنس تمام بشقاب‌ها چینی یا سرامیك باشد، حتی می‌توانید از بشقاب‌های ملامین یا مسی هم استفاده كنید.

• برای تغییر جلوه بشقاب‌های ساده و سفید، آنها را نقاشی كنید یا طرح و شكل را با استفاده از برچسب‌هایی روی بشقاب‌ها منتقل كنید.

• برای آویختن بشقاب باید به دنبال قلاب‌هایی باشید که تحمل وزن بالا را داشته باشند و تنها به یک یا دو نقطه متصل نباشد. بهترین و مطمئن‌ترین راه آن است که از قلاب‌هایی استفاده کنید که چهار طرف بشقاب را تحت پوشش قرار دهند. همچنین، می‌توانید از قلاب های مخصوص نصب قاب عکس روی دیوار استفاده کنید.

مراحل آویزان کردن بشقاب‌ها:

1. برگه یا روزنامه‌ای را به اندازه فضایی از دیوار که می‌خواهید ظرف‌ها را روی آن نصب کنید، روی زمین قرار دهید. پیش از آن که بشقاب‌ها را روی دیوار آویزان کنید، روی برگه بچینید و به چیدمانی نهایی برسید. اگر طرح‌های سنتی را دوست دارید از چیدمانی متقارن استفاده كنید و چنانچه طرح های مدرن مورد علاقه شماست، آنها را به صورت نامتقارن روی برگه بچینید.

2. برای حفظ تعادل، حدود 15 سانتی متر بین ظرف‌ها و از آنها تا سقف فاصله‌ بگذارید.

3. محل قرار گرفتن ظرف‌ها را با ماژیک روی برگه مشخص کنید و برگه را به کمک چسب کاغذی روی دیوار بچسبانید. سپس، این نقاط را روی دیوار مشخص کنید.

منبع :http://www.aftabir.com/lifestyle/view/172156/%DA%8
يکشنبه 23/4/1392 - 16:40
تزیینات و دکوراسیون

مواد لازم:

۱- پارافین معمولی و پارافین گل

۲- گلهای مصنوعی (پلاستیكی، بلندر، طبیعی خشك شده، صدف)

۳- فتیله آماده شده

۴- قالب یك شكل در ۲ سایز


این نوع شمع را می توان به روشهای مختلف درست كرد. در یكی از این روشها، از دو قالب استفاده می شود كه ابتدا پارافین معمولی را آب كرده و پس از كار گذاشتن فتیله در قالب، پارافین معمولی را در قالب می ریزیم. پس از سرد شدن آن را به روشهایی كه قبلا گفته شده از قالب جدا می كنیم.

در مرحله بعد با سوزن ته گرد گلها را به پارافین سفت شده وصل می كنیم و آن را پس از رد كردن فتیله از قالب سایز بزرگتر، پارافین گل را در قالب بزرگتر بریزید.
نكته) هرچه سایز قالبها به هم نزدیكتر باشد گلها بهتر دیده خواهند شد.

روش دوم) در این روش ابتدا سطح قالب را چرب كرده و آنرا از پارافین گل پر كنید و تا زمانی كه یك لایه چند میلیمتری دور قالب سفت شود صبر كنید و بعد پارافینهای اضافه را از قالب خارج كنید. سپس فتیله گذاری كرده و گلها را (ترجیحاً مسطح تر و ظریفتر) به كناره داخلی قالب و روی پارافین سفت شده به آرامی بچسبانید. حال، پارافین معمولی را به آرامی درون قالب بریزید.

البته می توانید از برچسبهای شفاف در طرحهای مختلف برای تزئین روی شمعهای آماده شده خود استفاده نمایید.

منبع :http://www.beytoote.com/housekeeping/artifice/two
يکشنبه 23/4/1392 - 16:39
تزیینات و دکوراسیون

چیدن اتاق کودک، شاید یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌ها در دکوراسیون یک خانه است. استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های شاد، عروسک‌ها و شخصیت‌های کارتونی باعث می‌شود این کار برای والدین جذاب شود، اما نکته مهم این است که دکوراسیون، به‌خصوص دکوراسیون اتاق کودک، نکاتی بسیار کاربردی و ظریف دارد که باید به آن‌ها نیز توجه شود.


یکی از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون اتاق کودک، توجه به جنس، رنگ و اندازه پرده در این اتاق است. علت اهمیت این موضوع نیز علاوه‌بر سلامت جسم و روان کودک، میزان نوری است که هر کودک لازم است برای سلامتی و رشد، در این سنین دریافت کند.

اولین و مهم‌ترین نکته در مورد دکوراسیون اتاق کودک این است که پرده اتاق كودك، به‌دلیل رعایت مسایل بهداشتی، باید قابل شست‌وشو، شاد و متنوع و تهیه شده از الیاف طبیعی باشد. اگر اتاق فرزندتان، پنجره‌های کوتاه یا نیمه ‌دارد، پرده آن را بلند انتخاب نکنید؛ چون کنجکاوی کودکانه، او را به سوی پرده می‌کشاند و خطر سقوط چوب پرده وجود دارد.

نور مستقیم و درخشان، گرچه فایده‌های بسیاری دارد، اما استفاده مداوم و همیشگی آن به شکلی که غیرقابل تنظیم باشد نیز مناسب نیست. برای تلطیف نور خورشید در روز، از پرده‌های نازكی كه نور را از خود عبور داده، اما از تندی آن می‌كاهند، استفاده کنید.

قرمز، آبی، زرد و هر رنگ شاد دیگری، رنگ کودکان است؛ البته در استفاده از این رنگ‌ها هم باید اصولی را رعایت کرد. از رنگ قرمز خالص، برای پرده اتاق کودک‌تان استفاده نکنید؛ چون رنگی تحریک‌کننده و حساسیت‌برانگیز است و ممکن است موجب پرخاشگری کودکان و فعالیت بیش از اندازه آن‌ها ‌شود.

پرده اتاق كودك بهتر است از رنگ آبی با تلفیق زرد یا سبز باشد؛ چون بازتاب این رنگ‌ها، به‌خصوص موقع خواب، آرامش خوبی را به مغز كودك شما می‌رساند.

در تلفیق این رنگ‌ها، به این نکته توجه کنید که بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید.
یک سر سوزن خلاقیت


میهمانی عروسک‌ها، روی پرده

با داشتن کمی خلاقیت، می‌توانید یک پرده طرح‌دار مناسب اتاق کودک‌تان درست کنید. اگر بخشی از پارچه روتختی کودک، باقی مانده است، طرح‌های روی آن را ببُرید. بهتر است برای اتاق کودک یک تا شش ساله، این طرح‌ها، عروسکی باشند. سپس طرح‌ها را با استفاده از چسب پارچه (زانفیکس)، روی پرده بچسبانید و پرده را اتو کنید. به این ترتیب، پرده‌ای طرح‌دار و هماهنگ با طرح روتختی اتاق کودک خواهید داشت.


یک تجربه

پشت پرده؛ امپراتوری کودکانه

چه بخواهید و چه نخواهید، همین که کودک‌تان بتواند راه برود، در فاصله بین پرده تا پنجره، یک امپراتوری تاسیس می‌کند. حالا، دو راه بیش‌تر ندارید. اول این‌که ابتدا با منطق، بعد با کلافگی و در نهایت، با عصبانیت، به او بفهمانید که پشت پرده، جای بازی نیست و راه دوم که به نظر مسالمت‌آمیزتر می‌آید، این است که پرده‌ای مناسب، برای این قلمرو و امپراتوری، درست کنید. بهترین راه برای حل کردن این مساله، استفاده از پرده‌های نازک است تا هم راحت‌تر حرکت کنند و هم نور بیش‌تری به داخل اتاق کودک وارد شود.

برترینها

يکشنبه 23/4/1392 - 16:38
تزیینات و دکوراسیون

در گذشته از لووردراپه یا همان كركره‌ها بیشتر برای پوشش پنجره‌ها در مكان‌های اداری و تجاری استفاده می‌شد اما این روزها به دلیل طراحی زیبا و تنوع در رنگ و شكل از پرده‌های كركره‌ای برای پوشش پنجره‌های منازل نیز استفاده می‌شود. با انواع پرده‌های كركره‌ای و نحوه چیدمان مناسب در خانه‌های دارای این گونه پرده‌ها آشنا شوید: پرده‌های كركره‌ای به دو صورت افقی و عمودی تولید می‌شوند و پرده‌های كركره‌ای افقی به سه شكل فلزی، چوبی و طرح چوب در بازار موجود هستند.
انواع فلزی آن بیشتر برای پوشش پنجره‌های مكان‌های اداری استفاده می‌شود اما پرده كركره‌های افقی چوبی و با طرح چوب به دلیل رنگ و ظرافت در طراحی و شكل آنها برای پوشش پنجره‌های خانه بسیار مناسب است. البته استفاده از این گونه پرده‌ها برای هر سبك و چیدمان خانه‌ای كاربری ندارد. به طور مثال اینگونه پرده‌ها برای خانه‌هایی كه با مبلمان استیل، فرش‌های ابریشم و لوسترهای كریستالی چیدمان شده است مناسب نیست.


پرده‌های كركره‌ای، مناسب پنجره‌های خانه‌هایی هستند كه تمامی‌ وسایل آن فانتزی است، مبلمان خانه، راحتی و سبكی امروزی دارد، كف خانه از پاركت یا لمینیت است و وسایل تزئینی خانه بیشتر چوبی هستند. در واقع می‌توان گفت پرده‌های كركره‌ای چوبی و طرح چوب مناسب خانه‌های بسیار امروزی هستند و این گونه پرده‌ها سبكی جوان پسندانه دارد. پرده‌های كركره‌ای چوبی دارای دوام و كیفیت بالاتری نسبت به طرح چوب هستند بنابراین قیمت آن‌ها نیز بالاتر است اما از تنوع كمتری در شكل و رنگ برخوردارند. بهتر است این پرده‌ها شسته نشوند زیرا چوب آن مقاومت خود را از دست می‌دهد.
برای تمیز كردن پرده‌های كركره‌ای چوبی از دستمال مرطوب استفاده كنید. پرده‌های كركره‌ای عمودی در گذشته به دلیل محدودیت در شكل و جنس آن بیشتر در ادارات استفاده می‌شد اما امروزه به دلیل تنوع در جنس و طرح و شكل‌های آن برای پوشش پنجره اتاق خواب خانه‌ها استفاده می‌شود. پرده كركره‌های عمودی امروزی از جنس‌های سولیت، بنر و مش تولید می‌شوند و روی آنها نقش و نگار منظره، گل‌ها و نیز نقش‌های كارتونی برای اتاق كودكان طراحی می‌شود
پرده كركره‌های عمودی نقش و نگاردار علاوه براینكه به اتاق خواب، طراوت و شادابی می‌دهند در تنظیم نور اتاق نیز نقش اساسی دارند. نكته مهم این كه پرده‌‌های كركره‌ای نباید زیاد جابه‌جا یا از تیغه اصلی خود جدا شوند زیرا در این صورت كارایی و زیبایی اولیه خود را از دست خواهند داد

منبع :http://forum.funpatogh.com/thread184828.html
يکشنبه 23/4/1392 - 16:38
تزیینات و دکوراسیون

اگر به تازگی شرایط کاری شما دچار بحران​شده، ایجاد تغییر در دکوراسیون اتاق کارتان می​تواند شروعی مناسب برای ایجاد تحول و نوآوری در برنامه ریزی​های کاری​تان باشد زیرا از قدیم گفته​اند، هر تغییری با نوآوری و خلاقیت همراه است
در اتاق کارتان بامبو بگذارید


گیاه بامبو در سراسر جهان به نماد استقامت، پایداری و مقاومت معروف است. زیرا این گیاه می‌تواند با سخت‌ترین شرایط خود را تطبیق داده و به زندگی ادامه دهد. بنابراین گذاشتن این گیاه در اتاق کار می‌تواند انرژی مقاومت و پایداری را در برنامه‌ها و پروژه‌های کاری تقویت کند. از این رو پیشنهاد ما این است که در اتاق کارتان نزدیک پنجره چند بامبو بگذارید تا به این ترتیب بتوانید نیروهای مقاومت در کار خود را تحریک کنید. در این حالت می‌توانید از پس مشكلات مختلف کاری پستی بلندی‌هایی که در کارتان با آن روبه‌رو هستید، برآیید.


گل هایی در نقش محافظ شما


در صورتی که در اتاق کارتان از کامپیوتر، لپ‌‌تاپ، تلویزیون، رادیو یا دیگر وسایل الکترونیکی استفاده می‌کنید، باید برای کنترل جریان مغناطیسی که از این دستگاه‌ها ساطع می‌شود، چاره‌ای بیندیشید.

بهترین شیوه برای خنثی کردن انرژی‌های الکترونیکی و مغناطیسی موجود در اتاق، استفاده از گیاهان طبیعی و گل‌های آپارتمانی است. پیشنهاد ما این است که در اتاق کارتان از گیاهانی که برگ‌های سبز بزرگ دارند، استفاده کنید تا به این ترتیب با کنترل میزان مغناطیسی که در فضای اتاق وجود دارد از میزان خستگی و فرسودگی ناشی از کار و فعالیت‌های روزانه آسوده شوید.


چرا باید میزهای بزرگ را انتخاب کنید


همیشه برای انتخاب میز کار برای اتاق کارتان در خانه، سراغ بزرگ‌ترین میز ممکن بروید؛ به این معنا که متناسب با فضای اتاقتان بزرگ‌ترین میزی را که می‌توانید در اتاق کارتان بگنجانید، انتخاب کنید. کارشناسان فنگ‌شویی بر این باورند که انتخاب میز کار بزرگ که تمامی وسایل و ابزار کار در آن قرار گیرد، موجب می‌شود تا فرد ذهن آزادتر و بازتری نسبت به برنامه‌های کاری خود داشته و با فراغ بال بیشتر و نظم بهتری برنامه‌های کاری خود را پیش ببرد. داشتن میزی کوچک که تمامی وسایل روی آن تلنبار شده است موجب آشفتگی ذهن شده و امکان درست فکر کردن را از شخص می‌گیرد.


این اتاق ایده‌آل است


انتخاب اتاق کار مناسب، تاثیر زیادی بر بهبود کیفیت کار شما دارد. شاید به نظر شما این موضوع چندان اهمیتی نداشته باشد اما بسیاری از چینی‌ها بر این باورند که اتاق بدون پنجره نامناسب‌ترین اتاقی است که می‌توان از آن به عنوان اتاق کار استفاده کرد. به اعتقاد این افراد وجود پنجره‌ای که به فضای طبیعی و سبز گشوده می‌شود، می‌تواند انرژی‌های مثبت و سازنده را در محیط اتاق افزایش دهد. علاوه بر اینکه اکسیژن‌رسانی به مغز در این محیط افزایش می‌یابد و فردی که در این اتاق کار می‌کند، می‌تواند با قوت بیشتری به نوآوری و خلاقیت بپردازد.


چه ساعتی برای این اتاق بخرید


یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ساعت اتاق کار، انتخاب ساعتی گرد یا بیضی‌شکل است. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اشکال گرد، منحنی و بیضی بهترین شکل‌ها برای تقویت خلاقیت و نوآوری افراد است. در کنار این موضوع فعال بودن ساعت نیز در ایجاد نظم و انضباط اتاق کار بسیار موثر است بنابراین مراقب باشید که ساعت اتاق کارتان هرگز بدون باتری نماند یا خراب نشود. خراب شدن ساعت اتاق کار موجب می‌شود شما زمان مناسب و مفید را در طول روز از دست بدهید و به این ترتیب بخش مهمی از انرژی مفید خود را در طول روز کاری تلف کنید.


تابلوی طبیعت در اتاق تان بگذارید


اگر به تازگی شرایط کاری شما دچار بحران شده، ایجاد تغییر در دکوراسیون اتاق کارتان می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود شرایط داشته باشد. بهترین انتخاب شما در این مرحله، اضافه کردن یک تابلوی جدید به اتاق کار و یا تغییر تابلوهایی است که روی دیوار این اتاق نصب کرده‌اید. کارشناسان فنگ‌شویی در چین بر این باورند، نصب کردن تابلوی طبیعی به ویژه منظره کوهی بلند می‌تواند یک پشتوانه مطمئن و بزرگ به لحاظ روحی باشد. وجود این تابلو در اتاق به شما کمک می‌کند تا انرژی‌های پیشرفت و بهبود را در شرایط کاری خود احساس کنید.

منبع :http://www.bartarinha.ir
يکشنبه 23/4/1392 - 16:37
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته