• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 15639
تعداد نظرات : 1110
زمان آخرین مطلب : 3882روز قبل
تزیینات و دکوراسیون

امروز براتون یك روش خیلی جالب تزیین تخم مرغ را میگذارم كه می توانید با استفاده از كاغذهای دستمال سفره درست كنید

قبل از هر كاری تخم مرغ را بشویید و خشك كنید و اگر دوست داشتین می توانید مواد داخل تخم مرغ را هم در بیارین فقط اگر این كار را انجام دادین باید حین كار خیلی مراقب باشید كه تخم مرغ ترك نخوره و خرد نشه.

ابتدا یك دستمال سفره كاغذی زیبایی كه در بازار وجود دارد را برمیدارین قسمتی از طرح را كه مد نظرتون هست با قیچی كوچك جدا كنید و لایه زیری را ازش جدا كنید و دور بریزید.

با استفاده از قلم موی كوچكی سفیده تخم مرغ را در جایی كه می خواهید طرح را بچسبانید بمالید و اجازه بدهید كمی خشك بشود بعد طرح را به آرامی بچسبانید و پس از انجام كار آن را در جایی قرار بدین تا بخشكد.
يکشنبه 23/4/1392 - 2:1
تزیینات و دکوراسیون

شاید تا به حال هنگام خرید یک شمع به تاثیر رنگ آن کم‌تر توجه کرده‌اید. اما واقعیت این است که تاثیر رنگ‌ها از نظر روانشناسی در انتخاب شمع هم بی‌تاثیر نیست.
امروزه شمع‌ها در شکل‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف موجود بوده و می‌توان از خاصیت رنگ‌ درمانی آن‌ها استفاده کرد.


شمع‌ها قدمت مذهبی طولانی‌ای دارند. در اماکن مقدس از آن‌ها بسیار استفاده می‌شود. سوگواران معمولا شمع روشنی را به بستگان متوفی خود اختصاص می‌دهند و یاد و خاطره آن‌ها را گرامی می‌دارند.
تاثیر گرم و سرد حاصل از رنگ‌های متنوع، حس مختلفی در محیط و رسیدن به آن‌چه در نظر دارید، ایجاد می‌کند.



از آن‌جا که شمع‌ها انرژی مثبت و حس تازه‌ای به محیط می‌دهند، در خانه آن رنگ شمع را انتخاب کنید که حس مورد نظر شما را ایجاد کند. در مراسم مختلف با توجه به تنوع شمع‌ها، نوعی را بخرید که با مراسم شما و هدفی که در ذهن دارید، هماهنگ بوده و ترجیحا معطر باشد.



در فصل‌ها، محیط‌ها و مراسم مختلف از شمع مناسب استفاده کنید. اگر از شمع به عنوان یک وسیله خاموش دکوری استفاده می‌نمایید، سعی کنید متناسب با دکوراسیون خانه شما باشد.



در مورد رنگ شمع‌ها همین بس که :

1 - قرمز
رنگ گرم و مناسب اتاق‌خواب است. این رنگ محرک بوده، فعالیت‌ها را افزایش می‌دهد.



2 - نارنجی
رنگیست که شادی و شور و شوق را به دنبال دارد.

3 - دارچینی
رنگ ثابت و باپشتوانه‌ ایست که در یک اتاق هماهنگی ایجاد می‌کند.



4 - زرد
از نظر ذهنی منجر به مکالمات جالب شده و به افزایش تمرکز کمک می‌کند.

5 - سبز
رنگ هماهنگ است که به تعادل و آرام کردن احساسات کمک کرده، امنیت و حمایت را به دنبال دارد.



6 - آبی
رنگ سرد و ملایمی است که احساس آرامش را به خصوص در اتاق‌خواب ایجاد می‌کند.

7 - بنفش
رنگ تسکین‌دهنده و از نظر روان‌شناسی در اتاق‌های مدیتیشن و خواب استفاده می‌شود.



8 - سفید
رنگ خلوص، حمایت و آرامش است.

9 - طلایی
رنگ فراوانی و ادراک است.



10 - نقره‌ای
رنگ ماه و تعادل است که به تغییر کمک کرده، تشویق به یادگیری می‌کند.

منبع :http://www.persianpersia.com/lifestyle/ldetails.ph
يکشنبه 23/4/1392 - 1:59
تزیینات و دکوراسیون


آرامش در اتاق خواب شکلاتی

نیاز انسان به خواب و استراحت برای تخلیه خستگی ها، تنش ها و فشارهای روزمره یکی از انکارنشدنی ترین نیازهاست که رابطه مستقیم با سلامت، تندرستی، نشاط و موفقیت ما در زندگی دارد. بنابراین کیفیت و کمیت خواب نقش بسیار زیادی در میزان رضایت ما از زندگی خواهد داشت. پیشنهاد می کنیم برای داشتن خوابی آرام و عمیق به توصیه های زیر عمل کنید.



● چرا اتاق خواب باید شکلاتی باشد؟
برای آن که خواب بهتری را در اتاق خواب خود تجربه کنید، بهتر است از رنگ های روشن کرم، کرم شکلاتی یا قهوه ای روشن برای رنگ آمیزی دیوارهای آن استفاده کنید. این رنگ ها به شما کمک می کند تا به لحاظ روانی آمادگی بهتری برای خوابیدن پیدا کنید. براساس دیدگاه کارشناسان رنگ درمانی این رنگ ها به راحتی بر اعصاب انسان تاثیر آرام بخش گذاشته و به داشتن خوابی آرام و عمیق کمک می کند.


● اتاقی که باید پنجره داشته باشد
هرگز اتاقی را که فاقد پنجره است برای اتاق خواب خود انتخاب نکنید. این اتاق نامناسب ترین انتخاب برای محل خواب شماست. یکی از مهم ترین عواملی که این اتاق را به بدترین انتخاب تبدیل می کند از بین بردن شانس تهویه هوا در اتاق است. به این ترتیب بدون وجود پنجره رابطه اتاق با هوای آزاد و پر اکسیژن محیط قطع می شود و امکان اکسیژن رسانی در طول روز اتاق خواب ناممکن می شود. بنابراین شب هنگام خواب اکسیژن کافی برای افراد وجود ندارد. ضمن آن که نبودن پنجره در اتاق خواب نورپردازی اتاق را نیز مشکل می کند و شخص را از داشتن نور طبیعی آفتاب محروم می کندکه هر دوی این ها هم اکسیژن و هم نور آفتاب از جمله ضروریات یک اتاق خواب مناسب است.



● شمع های زرد رنگ
مناسب ترین نورپردازی برای اتاق خواب آن است که نور به گونه ای در این فضا تابیده شود که چشم اشخاص را مستقیم نشانه نرود. به این معنی که این نور موجب آزار چشم فردی که نیاز به استراحت دارد نشود. بنابراین برای اتاق خواب به ویژه در زمانی که ساعت خواب نزدیک است نمی توان از نور لامپ های معمولی استفاده کرد بلکه باید از نور هایی ضعیف ظریف به اندازه نور یک شمع استفاده کرد. برای این منظور می توانید از لامپ هایی که با سوئیچ های گردان طراحی شده اند استفاده کنید. با چرخاندن این سوئیچ ها می توانید نور لامپ را در حد یک شمع تنظیم کنید. ضمن آن که توجه داشته باشید، از نورهای گرم مثل لامپ های زرد استفاده کنید.

منبع :http://www.persianpersia.com/lifestyle/ldetails.ph
يکشنبه 23/4/1392 - 1:58
تزیینات و دکوراسیون

یک راکت قدیمی بدمینتون یا تنیس را که سال‌هاست از آن استفاده نکرده‌اید به وسیله چند تغییر کوچک به آسانی می‌توانید به وسیله‌ای دکوراتیو و خاطره‌انگیز در دکوراسیون خانه خود تبدیل کنید .


می‌توانید از راکت به عنوان قاب آینه، یا جایی برای قرار دادن گل یا متصل کردن چند قطعه عکس استفاده کنید. همچنین با استفاده از پارچه‌های نزدیک به مبلمان، پرده یا کوسن می‌توانید بدمینتون را به بخشی از دکوراسیون فضا تبدیل کنید یا اینکه از آن به عنوان آویز یا جاکلیدی کمک بگیرید.



اگر دوست دارید بدمینتون خود را با کمک پارچه‌های موجود در فضا به عنصری شیک و دکوراتیو تبدیل کنید، کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

وسایل مورد نیاز:

راکت بدمینتون
تخته چوبی
مقوا
تکه‌ای پارچه
کاغذ
دستگاه منگنه
قیچی
پیچ‌گوشتی
بست


1. یک تکه کاغذ زیر صفحه بدمینتون قرار دهید و لبه‌های داخلی صفحه راکت را با ماژیک یا خودکار روی کاغذ مشخص کنید.

2. دور الگویی را که تهیه کرده‌اید به طوری که درون صفحه راکت قرار گیرد، برش دهید.

3. مقوا و صفحه چوبی را روی کاغذ الگویی که تهیه کرده‌اید قرار دهید و ببرید.

4. پارچه‌ای را که دوست دارید و آماده کرده‌اید پس از اتو کشیدن روی صفحه مقوایی قرار دهید و آن را از پشت به مقوا منگنه کنید.

5. تخته‌چوبی برش داده شده را درون راکت بدمینتون قرار دهید و صفحه مقوایی را که پارچه را روی آن چسبانیده‌اید، روی آن قرار دهید و آن‌ها را به وسیله بست درون صفحه بدمینتون محکم کنید.



اگر پارچه روی صفحه بدمینتون را با هماهنگ با پرده‌ها یا کوسن‌ها انتخاب کنید می‌توانید به آسانی طراحی خود را با فضا هماهنگ کنید. در عین حال با استفاده از یک پارچه تک‌رنگ می‌توانید از طراحی خود به عنوان تابلوی اعلانات استفاده کنید. در این حالت به جای صفحه چوبی باید از یونولیت یا صفحه‌ای از جنس چوب پنبه استفاده کنید تا بتوانید یادداشتهای خود را با سوزن ته‌گرد به آن متصل کنید.





همچنین می‌توانید از یک شیشه‌بر بخواهید یک تکه آینه را از مانند الگویی که آماده کرده‌اید برش دهد و با اتصال آن به صفحه چوبی آن را درون راکت قرار دهید. به این صورت قابی زیبا برای آینه مهیا کرده‌اید. تنها باید از محکم بودن بست‌ها در این حالت اطمینان کامل داشته باشید.


در عین حال با کمک تعدادی نخ کوبلن یا کاموا با رنگ‌های مختلف، می‌توانید حرف اول اسم خود یا طرحی ساده را مانند تار و پود پارچه روی صفحه بدمینتون ایجاد کنید. در این حالت باید نخ‌ها را از میان نوارهای روی راکت مانند تصویر رد کنید تا شکل مورد نظر ایجاد شود.


همچنین با محکم کردن چند گیره روی چوب اطراف راکت می‌توانید از آن به عنوان آویز استفاده کنید.

منبع :http://www.bartarinha.ir/fa/news/38704/

يکشنبه 23/4/1392 - 1:57
تزیینات و دکوراسیون

همه لوازمی که شما در منزلتان استفاده می کنید از دو جنبه قابل بررسی هستند ، کاربردی و تزئینی . اگر در خانه شما تعادل بین این دو جنبه رعایت نشود خانه شما یا شبیه یک موزه زیبا می شود که در آنجا نمی توان به چیزی دست زد یا مثل یک جعبه ابزار بزرگ که در آن تمام وسایل دم دست هستند. تلویزیون های ال سی دی هم دقیقا مرز بین این دو جنبه هستند که باید در چیدمانشان دقت کنید .

تلویزیون یا قاب عکس

پنهان کردن یک تلویزیون دیواری در میان انبوهی از قاب عکس های یک شکل و یک مدل شاید اتاق نشیمن و یل اتاق خواب شما را تبدیل به یک گالری کند.



یک چهارچوب برای تلویزیون

می توانید تلویزیون پلاسمای خود را در یک پنل قرار دهید تا ضمن جدا کردن آن از فضاهای شلوغ اطرافش مثل کتابخانه ، ظاهری مدرن و متفاوت برای آن بسازید.



طبقات با درب کشویی

اگر تلویزیون در فضای مورد نظر شما مثل دفترکار مصرف گاه گاه دارد بهتر است آن را در یک کمد که عمق طبقات آن زیاد است قرار دهید . برای هر بار استفاده فقط کافیست درب کشویی را باز کنید.



کاغذ دیواری + قاب

یک کاغذ دیواری طرح دار پررنگ ویک قاب سفیدرنگ ضخیم ، یک مرکز برای اتاق شما خلق می کند که می توانید تلویزیون دیواری خود را داخل آن نصب کنید.

منبع :http://www.persianweek.com
يکشنبه 23/4/1392 - 1:56
تزیینات و دکوراسیون

استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون امکانات بیشماری به شما می‌دهد و با هر رنگ دیگری توانایی ترکیب کردن را دارد. در این مطلب به چگونگی استفاده از این رنگ زیبا در دکوراسیون منزل می‌پردازیم.



چهره‌ای تازه: یک رنگ سبز بهاری حتی تاریک‌ترین روزهای زمستان را می‌تواند روشن سازد. دیوارهای به رنگ سبز برگ‌ها و پرده‌های زیبا این اتاق نشیمن را فراگرفته‌اند. قرار دادن چند شاخه از شکوفه‌های بهاری در اتاق، حس بهاری را بیشتر تقویت کرده و استفاده از رنگ سفید و قهوه ای تیره به رنگ سبز اجازه داده است تا بدرخشد.



پوشیده شده در سبزی:

دیوارهای سبزرنگ، پرده‌ها و فرش طنین بصیرانه نرمی و ملایمت را در فضا پخش می‌کند. عناصر تک رنگ به عنوان زمینه‌ای خنثی عمل می‌کنند. نارنجی کدر و صندلی‌های قهوه‌ای در مقابل سبز برجسته می‌شوند و طراح با بکارگیری تزئینات دیگر مانند چراغ و میز زردرنگ و نقاشی رنگ روغن بالای شومینه تمام رنگ‌ها را در این اتاق گره ‌زده ‌است.






حرکتی جسورانه:

رنگ زرد-سبز جسوانه با یک رنگ سبز-آبی سرد در این اتاق آرامش بخش شریک شده اند. یک فرش با طرح هندسی زمینه را برای یک پالت رنگی فراهم می‌کند. به‌کار‌بردن رنگها در فرش و یا پرده‌ها یک راه عالی برای ساختن طرح رنگی برای یک اتاق با رنگ‌های یکپارچه می‌باشد.




ویترین زیبا:

این مجموعه از بشقاب‌های سفید و ظرف‌های سرامیکی در پشت درهای بسته یک ویترین پنهان نشده‌اند و به صورت ماهرانه‌ای در یک قفسه کهنه مرتب شده‌اند. درهای باز قفسه، این مجموعه فریبنده و فضای داخلی روستایی آن را به نمایش گذارده است.



موزائیک‌های برگدار:

کاشی موزائیک‌های کوچک در چندین تن موافق و هماهنگ از رنگ سبز به این وان و دوش منظره ای از جنگل و احساس دوش گرفتن درمیان برگها را می‌دهد. کاشی‌ها در این رنگها فضایی آرامش بخش و در عین حال مفرح ایجاد کرده‌اند.





رنگ لیمو ترش:

یک رنگ مانند این فضا می‌تواند دلتنگ‌ترین روز‌های هفته را شاد و روشن کند. کابینت‌های پوشیده شده از رنگ لیمویی و پیشخوان‌های به رنگ نقره‌ای-خاکستری و تزئیانت و ظروف به رنگ روشن بر زیبایی این آشپزخانه تأثیر بسزایی داشته‌است.

منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=100745
يکشنبه 23/4/1392 - 1:51
تزیینات و دکوراسیون

دكوراسیون جادویی با رنگ بنفش

رنگ بنفش از جمله رنگ‌های فرعی در چرخه رنگها است و از ترکیب دو رنگ قرمز و آبی به میزان مساوی به وجود می‌آید.

رنگ‌های فرعی می‌بایست در دکوراسیون، با رنگهای اصلی و فرعی که با آنها در هماهنگی هستند یا در تضاد کامل قرار دارند تركیب شوند زیرا از طریق همین تضاد است كه جذابیت و زیبایی در فضا ایجاد می‌كنند.

از لحاظ روانشناسی، رنگ بنفش یک رنگ شاهانه است به این معنی كه در زمانهای قدیم بنفش یک رنگ نایاب بود و فقط پادشاهان و افراد خاص می‌توانستند از این رنگ در منازل خویش استفاده کنند. این رنگ علاوه بر اینكه حالت آرامش را در افراد ایجاد می‌کند، یک رنگ شاد و بشاش است و به همین دلیل اغلب بانوان مسن و دختران جوان طرفدار این رنگ هستند. این رنگ آرامش دهنده است و قادر است محیط شما را جذاب، هنری و خلاق کند.

این رنگ در محدوده قرمز - بنفش، مثل رنگ بادمجان و در محدوده آبی- بنفش مثل رنگ آسمان در فصل تابستان در هنگام غروب آفتاب است. سایه‌های این رنگ می‌تواند نرمی و انعطاف خنثی را در محیط جلوه دهد. این رنگ هم سرد است و هم گرم و این مساله نیز بستگی به این دارد که شما چه رنگ‌هایی را در کنار رنگ بنفش در دکوراسیون به کار برید.

رنگ بنفش در همه جای دکوراسیون منزل شما کاربرد دارد که البته این کاربرد به عقیده و اولویت‌های شما در دکوراسیون بستگی دارد.

بنفش یک رنگ تک در دکوراسیون به حساب می‌آید كه هیچ رنگی در چرخه رنگ‌ها این خاصیت را ندارد. سایه‌های این رنگ احساس آرامش و راحتی ایجاد می‌کند. همچنین خلاقیت ما را به تصویر می‌کشد و پس از یک روز پر از خستگی، آرامش خاطر را برای ما به ارمغان می‌آورد.

بنفش همچنین یک رنگ تشویق کننده و معجزه آسا است. آیا تا به حال به رنگ بنفش انگورها یا تمشک‌های تابستانی نگاه کرده‌اید؟ یا به رنگ بنفش برخی از گل‌ها و گیاهان (از جمله زنبق) نگاهی انداخته‌اید؟

رنگ بنفش با رنگ زرد در تضاد کامل است، به همین دلیل ترکیب این دو، آرامش و زیبایی خاصی ایجاد كرده و به محیط، نور و روشنی هدیه می‌دهد.
این تك رنگ به همه چیز در دکوراسیون شما می‌آید و اگر آن را در دكوراسیون منزل خود اضافه کنید، ملاحظه خواهید كرد چه جذابیت‌های وی‍ژه‌ای در محیط زندگی خود به وجود آورده‌اید.

گاهی اوقات ممکن است فکر کنید که این رنگ کاملا زنانه و مورد علاقه بانوان است، در حالی که این رنگ برای مردان هم می‌تواند بسیار نقش آفرین باشد، البته آقایان باید از تنالیته تیره ‌تر آن استفاده کنند.

این رنگ برای آشپزخانه و پذیرائی رنگ بسیار جذابی است، خصوصا هنگامی که شما آشپزخانه خود را با انگورهای بنفش زینت دهید یا در پذیرائی خود از یک ظرف میوه پر از انگورهای بنفش رنگ استفاده کنید.

از تنالیته كم‌رنگ بنفش می‌توان در دیوارها نیز استفاده كرد زیرا اگر از طیف تیره آن استفاده کنید، محیط را تیره و کوچک كرده و در شما حالت افسردگی و دلزدگی ایجاد می‌کند.

خصوصا استفاده از این رنگ در دیوار اتاق پذیرائی و آشپزخانه توصیه می‌شود زیرا یک ترکیب سنگین و شاهانه‌ را برای افراد منزل پدید می‌آورد.

رنگ بنفش

با رنگ سبز نیز می‌تواند جذابیت فوق‌العاده‌ای در محیط به وجود آورد.
از آنجا كه بنفش از ترکیب دو رنگ آبی و قرمز به وجود می‌آید، بنابراین استفاده از این دو رنگ همراه با بنفش جذابیت خاصی در محیط ایجاد نخواهد كرد و بهتر است از رنگ‌های قرمز و آبی در كنار بنفش استفاده نشود.

از این رنگ در همه جای محیط منزل خویش هم در فضاهای داخلی و هم در فضاهای بیرونی می‌توانید استفاده كنید به شرطی که آن را با رنگهایی که ریتم و هماهنگی دارد، تركیب كنید.




ایده‌ها:

در ذهن خود یك اتاق پذیرایی (با دیوارهای سفید) را تصور کنید که بالای شومینه آن با بنفش کم رنگ، رنگ‌آمیزی شده باشد. در کنار این شومینه گلدان بلندی که دارای گلهای بنفش و زرد است (زنبق و نرگس بهترین گزینه است) قرار داده شده و در روی میز پذیرائی، شمعهای کوچک مستطیل شکل بنفش رنگ در کنار ظرف میوه‌ای بلوری با انگورهای بنفش درشت، گذاشته شده است.

مبل‌های پذیرائی با بالشتک‌های بنفش رنگ آراسته شده‌اند و سقف پذیرائی هم با استفاده از لوستر طلائی رنگ (تنالیته‌ای از رنگ زرد) نور را به این رنگ بنفش هدیه می‌دهد. تجربه داشتن این پذیرائی را امتحان کنید و ببینید که میهمانانتان چه آرامش خاصی را در وجود خویش احساس می‌کنند.

پس از پذیرائی به آشپزخانه قدم می‌گذاریم تا آرامش و زیبائی با بنفش را در این محیط هم از نزدیک لمس کنیم.

در ذهن خود فرض کنید آشپزخانه‌ای را که رنگ دیوارهای آن با زرد کم رنگ یا همان زرد طلایی رنگ‌آمیزی شده باشد. وسائل این آشپزخانه (یخچال، فریزر، گاز، ماشین لباسشوئی) به رنگ نقره‌ای (به عنوان تنالیته‌ای از رنگ خاکستری که رنگی خنثی است) انتخاب شده؛ در روی اوپن آشپزخانه یک ظرف شیشه‌ای پر از انگورهای بنفش رنگ مصنوعی قرارداده شده است و روی میز آشپزخانه که برای صرف غذا استفاده می‌شود، گلدانی شیشه‌ای قرار دارد که با استفاده از خاک‌های ژله‌ای بنفش رنگ تزئین شده‌اند، به همراه گل‌های صورتی و بنفش رنگ.

این رنگ برای اتاق کودک هم بسیار جالب و مطبوع است و کاربرد آن در اتاق کودک اثری شگفت انگیز و جالب را در ذهن کودک ایجاد می‌کند، خصوصا برای دختر بچه‌ها ترکیب این رنگ با رنگ صورتی، محیط جذابی را به ارمغان می‌آورد.
زیر بشقابی‌های روی میز به رنگ زرد، و لوستر سبز آشپزخانه نیز به طرز زیبا و ظریفی با دو رنگ بنفش و زرد ریتم موزون و رنگارنگی را که توام با آرامش است، ایجاد می‌کند.

همانطور که در ابتدا گفته شد این رنگ را در همه فضاهای منزل می‌توانید استفاده کنید. بنابراین پس از تجربه دو فضای آشپزخانه و پذیرائی قدم به فضای استراحت (اتاق خواب) می‌گذاریم و آرامش و شیرینی خواب راحت با رنگ بنفش را در این فضا هم از نزدیک تجربه می‌کنیم.

اتاق خواب را در ذهن خویش تصور کنید ، روی تخت بالشتک‌های سبز رنگ و بنفش رنگ قرار داده شده است و در روی پاتختی‌های این تختخواب، شمعهای تزئینی کوچک بنفش رنگ به همراه چراغ خواب زرد رنگ قرار داده شده است. در کف

اتاق خواب، یک قالیچه کوچک به رنگ بنفش در کنار تخت انداخته شده است.

پرده های اتاق خواب هم که از تلفیق دو رنگ بنفش و سبز است، بر روی پنجره‌های این اتاق، فضای دلچسبی را نمایش می‌دهند و از سوی دیگر، لوستر زرد رنگ سقف که از طرفی با رنگ چراغ خواب‌های این اتاق از نظر رنگی در هماهنگی است و از طرفی با ترکیب دو رنگ بنفش و سبز در هماهنگی قرار دارد، فضای گرمی را به وجود می‌آورد كه می‌توانید در آن خواب شیرین و دلچسبی را تجربه کنید.

در محیط بیرونی منزل خویش (حیاط- بالکن) نیز می‌توانید از این رنگ استفاده کنید. در کاربرد منظره سازی فضای بیرونی منزل، رنگ بنفش علاوه بر اینکه با رنگ زرد ترکیب زیبائی را ایجاد می‌کند بلكه با ترکیب صورتی و قرمز هم جواب می‌دهد.

به عنوان مثال فضای حیاطی را در نظر بگیرید که دارای باغچه‌ای با گل‌های صورتی و بنفش است و در لابه‌لای این گلها از گلهای وحشی قرمز رنگ که دارای شاخه‌های بلند قرمز رنگ است استفاده شده، درختان سبز رنگ نیز در لابه‌لای این گل‌ها منظره زیبائی را برای منزل شما به تصویر می‌کشد.

در اواخر تابستان (اوائل پائیز) این ترکیب رنگ‌ها در حیاط، در زمان بارش باران، فضایی بهشتی را برای خانه ایجاد می‌کند. برای محیط‌های گرمسیر، این رنگ باید با دو رنگ نارنجی و قرمز ترکیب شود تا زیبایی حیاط را چندین برابر کند.

در یک باغچه که پر از گل‌های سفید است، وجود گلهائی با رنگ بنفش باعث می‌شود به دلیل تضاد بین دو رنگ بنفش و سفید، محیط باغچه سفیدتر به نظر برسد.

منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=136521
يکشنبه 23/4/1392 - 1:50
تزیینات و دکوراسیون

یکی از سخت‌ترین موارد تصمیم‌گیری در دکوراسیون خانه، انتخاب رنگ‌های متضاد است. برای این منظور می‌توانید از چرخه رنگ کمک بگیرید.



بعضی از رنگ‌ها می‌توانند کنار هم قرار بگیرند، در حالی که تلفیق سایر رنگ‌ها نتیجه خوبی نخواهد داشت. در عین حال انتخاب دو رنگ متضاد کاملا به سلیقه شخصی، دوست داشتن و احساس رضایت شما بستگی دارد. مثلا می‌توانید قهوه‌ای و نارنجی را با هم ست کنید یا اگر بخواهید به اتاق ظاهر خاکی‌تری دهید، قهوه‌ای را با سبز تیره به کار ببرید.

در مورد رنگ‌های کلاسیک اگر بخواهید به هم بیایند، می‌توان از زرد و بنفش، آبی و نارنجی، و قرمز و سبز نام برد.

به خاطر سپردن این سه رنگ کلاسیک آسان است. کافیست سه رنگ زرد، آبی و قرمز را به عنوان پایه در نظر بگیرید و از میان آن‌ها یک رنگ را انتخاب و دو رنگ دیگر را با هم ترکیب کنید تا به رنگ جدید برسید. برای مثال اگر از زرد استفاده می‌کنید، ترکیب دو رنگ آبی و قرمز بنفش خواهد شد. یا اگر از قرمز استفاده می‌کنید، با ترکیب دو رنگ زرد و آبی رنگ سبز را خواهد داشت.

مشکی به هر رنگی می‌آید. رنگ سفید هم همین‌طور. درست است که این دو جزو رنگ‌های متضاد هستند اما در اتاقی که فقط از این دو رنگ استفاده شود، خیلی یکنواخت خواهد شد. بهتر است از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید
اگر از رنگ‌های متضاد استفاده می‌کنید، در مورد وسایل دقت نمایید. چرا که این رنگ‌ها می‌توانند مبلمان شما را نامناسب نشان دهند. این مسئله باز به سلیقه شما بستگی دارد.

اگر تمایلی به خرید وسایل جدید ندارید، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که به مبلمان شما بیایند. مثلا رنگ سفید با دو رنگ متضاد آبی و نارنجی یا زرد و بنفش می‌آید و فضا را متعادل‌تر می‌کند.



مطمئنا تمام روز نگاه کردن به دیواری کاملا نارنجی سردرد، خستگی و سنگینی چشم را به همراه دارد. پس بهتر است از یک رنگ سوم برای متعادل شدن فضا استفاده کنید.

بهتر است از رنگ‌های متضاد تیره‌تر و رنگ‌هایی که خیلی خیره‌کننده نیستند یعنی رنگ‌های پاستلی استفاده نمایید. انتخاب رنگ‌های براق برای محیط زندگی مناسب نبوده، خیلی وقت‌ها غیرقابل تحمل است و فضا را کوچک‌تر از آن‌چه هست، نشان می‌دهد.

انتخاب طرح رنگی درست، اتاق را بزرگ‌تر و پذیراتر می‌کند. انتخاب رنگ‌های متضاد یک ریسک است، اما بعضی وقت‌ها ارزش ریسک کردن را دارد.

منبع :http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=244499
يکشنبه 23/4/1392 - 1:49
تزیینات و دکوراسیون

یکی از اتاق های مهم خانه، اتاق خواب است؛ محل استراحت و خواب. در کنار تختخواب راحت و نرم، باید میزی نیز کنار آن داشته باشیم تا چراغ خواب و ساعت زنگ دار و دیگر وسایل خود را روی آن بگذاریم.

اصولا تخت ها خودشان پاتختی نیز دارند. اما اگر دوست دارید کمی دکور اتاق را عوض کنید، می توانید از ایده های جالب زیر کمک بگیرید.


کنده درخت

بدن توجه به اینکه دکور اتاق شما چگونه است، می توانید از کنده های بزرگ درخت به عنوان میز کنار تخت استفاده کنید. این ایده حس نزدیکی بیشتری به طبیعت دارد. این کنده با ترکیب رنگ های روشن، احساس گرمی و فضای خودمانی تری به اتاق می بخشد.


چهارپایه روستایی
استفاده از چهارپایه های چوبی قدیمی شاید برای برخی افراد چندان جالب به نظر نرسد، اما با استفاده از پارچه های زیبا در بالای آن، می توان طرح زیبایی به آن بخشید. به این ترتیب، فضای اتاق خود را شیک و متفاوت ساخته اید.


طاقچه دیواری

شاید گاهی هیچ راهی آسان تر از نصب یک طاقچه دیواری در کنار تخت، چاره پاتختی نباشد. این ایده برای اتاق هایی که دو تخت یک نفره در کنار هم قرار دارند بسیار مناسب است. این طاقچه را در فضای بین دو تخت نصب کنید.


-سبدهای چوبی

سبدهای چوبی بسیار زیبا هستند. این سبدها یادآور نوعی طراحی اروپایی هستند. از هر نوع سبد چوبی که تمایل دارید می توانید برای این منظور استفاده کنید.


چهارپایه پله دار

نردبان، سبد و پاکت کاغذی در این عکس، ترکیب بسیار زیبایی با تخت ساخته اند. شاید شما هم در خانه خود چهارپایه های پله دار چوبی داشته باشید. اطراف خانه را به درستی بگردید و اگر دارید چرا از آن به عنوان پاتختی استفاده نمی کنید؟


صندوق های قدیمی

صندوق های قدیمی سطح بزرگ دارند و با قرار دادن آنها در کنار تخت، حس راحتی و خودمانی بودن به اتاق می بخشیم. صندوق ها در رنگ ها و و شکل های مختلف وجود دارند، بنابراین نمونه ای را انتخاب کنید که با ترکیب رنگ اتاق شما جور در می آید.


دسته ای از مجله های قدیمی

آیا می خواهید مجله های قدیمی خود را دور بریزید؟ دست نگهدارید. آنها را روی هم قرار دهید و ستونی به بلندی تخت خود از آنها درست کنید. سپس با نواری انها را به هم ببندید و یک میز پاتختی درست کنید. از این آسان تر چه می خواهید؟

منبع :http://armisdecor.blogfa.com

يکشنبه 23/4/1392 - 1:49
تزیینات و دکوراسیون

اگر می خواهید چند تابلوی نقاشی را کنار هم در چند ردیف قرار دهید بهتر است تابلوهای روشن را بالاتر و آنهایی را که رنگ تیره تری دارند در ردیف های پایین تر نصب کنید.

۱ - برای نصب تابلو بالای تخت خواب، مبلمان اتاق پذیرایی یا سایر اسباب و اثاثیه بزرگ انتخاب تابلوهای دوتایی یا چهارتایی هم اندازه گزینه مناسبتری است.

۲ - برای نصب تابلوها در اتاق پذیرایی یا اتاق نشیمن بهتر است که آنها را پشت سر کاناپه اصلی یا روی بزرگ ترین دیوار نصب کنید. البته باید بدانید کهعرض تابلوی شما نباید بیشتر از عرض کاناپه تان باشد. اندازه ایده آل این است که عرض آن حداکثر دو سوم دیوار بالای مبل پیش برود. در مورد نصب گروهی تابلوها هم این نکته را رعایت کنید.

۳ - همیشه تابلوها را طوری نصب کنید که با سطح دید شما همطراز باشند. تابلوهای خیلی بالاتر یا پایین تر از خط دید فضا را بی تناسب و شما را آدم بی دقتی نشان می دهند.

۴ - اگر می خواهید چند تابلوی نقاشی را کنار هم در چند ردیف قرار دهید بهتر است تابلوهای روشن را بالاتر و آنهایی را که رنگ تیره تری دارند در ردیف های پایین تر نصب کنید.

۵ - موضوع تابلوهای کنار هم را یکسان در نظر بگیرید. به طور مثال اگر به تابلوهایی با موضوع دریا و اقیانوس علاقه مندید، تصاویری از خانه های ساحلی، ماهیگیری، قایقرانی و … را کنار هم قرار دهید.

۶ - بعد از خرید تابلوهای تازه بلافاصله سراغ میخ و چکش نروید. درباره اینکه می خواهد تابلوها را چطور کنار هم قرار دهید خوب فکر کنید. می توانید یک دایره، مستطیل یا حتی مثلث فرضی را در ذهن تان مجسم کنید و تابلوها را طوری کنار هم بچینید تا فرم نهایی آنها کنار هم تعریف شده باشد. برای راحتی کار تابلوهای مورد نظرتان را روی یک مقوا یا کاغذ بزرگ روی زمین بچینید و بعد از هر کدام الگویی تهیه کنید. حالا این الگوها را روی دیوار کنار هم بچسبانید و بعد جای میخ را مشخص کنید. اینطوری دیوارهای شما به دلیل آزمون و خطاهای مختلف هنگام نصب، سوراخ سوراخ نمی شود.

۷ - اگر تصویر مورد نظر شما کوچک است اما می خواهید آن را داخل یک قاب بزرگ بگذارید باید به سراغ تهیه پاسپارتو بروید. پاسپارتو یک مقوای ساده است که به عنوان یک حاشیه بزرگ یا کوچک دور نقاشی یا تصویر مورد نظرتان قرار می گیرد. رنگ آن باید با یکی از رنگ های اصلی نقاشی هماهنگ اما با رنگ قاب تضاد داشته باشد. گاهی اوقا می توانید از قاب های حاشیه دار هم برای بزرگ تر کردن اندازه ابعاد تصویر استفاده کنید.

۸ - اگر می خواهید تابلوی شما بیشتر جلب توجه کند، در بخش بالایی آن چراغی برای نورپردازی نصب کنیدکه شاخه آن

قابلیت تنظیم شدن را داشته باشد و نور را روی سطح تابلو بتاباند. در این صورت تابلوی شما جلوه بیشتری خواهد داشت.

۹ - گاهی اوقات می توانید از تابلوها برای پوشاندن نقص های دیوارها استفاده کنید اما یادتان باشد که در این صورت هم باید ارتباط مشخصی بین این قاب با سایر تابلوها وجود داشته باشد تا تابلویی که برای این منظور در نظر گرفته اید ناموزون و بی ربط به نظر نرسد.

۱۰ - اگر می خواهید دیوار شما بلندتر به نظر برسد از چیدمان عمودی استفاده کنید اما اگر می خواهید دیوار کشیده تر شود، تابلوها را به صورت افقی کنار هم قرار دهید.

منبع :http://www.zanrooz.com
يکشنبه 23/4/1392 - 1:48
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته