• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 468
تعداد نظرات : 286
زمان آخرین مطلب : 3846روز قبل
دانستنی های علمی
خر یا اُلاغ [۱] (Equus africanus asinus) حیوانی است از دسته چهار پایان. این حیوان اهلی است و انسان‌ها از آن به عنوان بارکش استفاده می‌کنند. خر در فرهنگ عامیانه نماد حماقت است .
دوشنبه 12/7/1389 - 5:3
شعر و قطعات ادبی
خر در شعر فارسی
  • «آدمی است از پی کاری بزرگ// گر نکند، اوست حماری بزرگ»
  • «آسوده کسی که خر ندارد// از کاه و جوش خبر ندارد»
  • «آلت اسکاف پیش زرگر// پیش سگ کَه استخوان درپیش خر»
  • «آن دو شاخ گاو اگر خر داشتی// یک شکم در آدمی نگذاشتی»
  • «آن‌کس که نداند و بداند که نداند// لنگان خرک خویش به منزل برساند»
  • «از برای مصلحت، مرد حکیم// دمب خر را بوسه زد خواندش کریم»
  • «اسب تازی در طویله گر ببندی پیش خر// رنگشان همگون نگردد طبعشان همگون شود»
  • «اسب تازی شده مجروح به زیر پالان// طوق زرین همه در گردن خر می‌بینم»
  • «اگر خر نیاید به نزدیک بار// تو بار گران را به نزد خر آر»
  • «اگر سکندر با شاه همسفر بودی// ز اسب تازی زود آمدی فرود به خر»
دوشنبه 12/7/1389 - 4:58
لطیفه و پیامک
ضرب‌المثل
  • «از اسب فرود آمد و بر خر نشست.»
  • «از خر می‌پرسند چهارشنبه کی است.»
  • «از روی لاعلاجی به خر می‌گه خانباجی!»
  • «اسب و خر را که پهلوی هم ببندند، اگر هم‌خو نشوند، هم‌بو می‌شوند.»
  • «با حرف خر از آسمان جو نمی بارد.»
  • «به خر دستش نمی‌رسد، پالانش را می‌زند»
  • «پالان ترمه خر را عوض نمی‌کند!»
  • «جوان را مفرست به زن گرفتن، پیر را مفرست به خر خریدن!»
  • «حیف صابون که سر خر را با آن بشویند.» ضرب‌المثل ایتالیایی
  • «خدا خر را شناخت، شاخش نداد.»
  • «خر اگر بازار نرود بازار می‌گندد.»
  • «خر برهنه را پالان نتوان گرفت.»
  • «خر به فکر جو است و خربنده به فکر دو»
  • «خر پیر و افسار رنگین»
  • «خر چه‌داند قدر حلوای نبات»
  • «خر دادن و خیار ستدن»
  • «خر داده و زر داده و سر داده.»
  • «خر را جایی می‌بندند که صاحب خر راضی باشد»
  • «خر را که به عروسی می‌‌برند، برای خوشی نیست، برای آب‌کشی است.»
  • «خر را گم کرده پی افسارش (پالانش - نعلش) می‌گردد.»
  • «خر سوار خمره شده»
  • «خر سواری را حساب نمی‌کند.»
  • «خر و گاو را با یک چوب می‌راند»
  • «خر سی‌شاهی پالان دوزار (دوهزار)!»
  • «خر سی‌صنار پالان هف‌صنار!»
  • «خر عیسی به آسمان نرود!»
  • «خر که جوش زیاد شد لگد و جفتک می‌پراند»
  • «خر که یک بار پایش به چاله رفت، دیگر از آن راه نمی‌رود.»
  • «خر مال کسی است که سوار است.»
  • «خر همان خر است پالانش عوض شده»
  • «خریت نه تنها علف‌خوردن است»
  • «خری زاد و خری زید و خری مرد»
  • «راه رفتن را از گاو یاد بگیر، آب خوردن را از خر!»
  • «زبان خر را خلج داند.»
  • «سر خر بودن بهتر از دم اسب بودن است»
  • «قدر لوزینه خر کجا داند»
  • «قسمت را باور کنم یا عرعر خر را؟»
  • «قیمت زعفران چه داند خر»
  • «کار کردن خر، خوردن یابو»
  • «کاه را پیش سگ و استخوان را پیش خر می‌ریزد.»
  • «کره خر از خریت پیش پیش مادر است.»
  • «گر نبودی چوب تر، فرمان نبردی گاو و خر»
  • «مرگ خر عروسی سگ است.»
  • «مزد خرچرانی، خرسواری است!»
  • «هرچه داره به بر داره، به خونه دست خر داره!»
  • «هرکه خر شد بارش می‌کنند.
  • «هرکه خر شد سوارش می‌شوند.»
  • «هر که خری ندارد، غمی ندارد»
  • «یاسین به گوش خر خواندن.»
دوشنبه 12/7/1389 - 4:55
آلبوم تصاویر

 

خر شاکی :

خر رمانتیک :







خرکیف :







خر کنجکاو :






خر سرحال :‌









خر نجیب :









خر عراقی :







خر اسراییلی :







خر کرد :







خر مکزیکی ( فشن ) :







خر بدبخت :







خر مدرن :









خر شیرازی :









خر در جامعه مدنی !‌

دوشنبه 12/7/1389 - 4:49
شعر و قطعات ادبی
کـــره ای گــفــت بـــه بابای خرش// پــــدر از هـــمـــه جــا بـی خبرش

وقـــت آن اســــت بــــرای پســرت// ایـــــن الاغ نـــــــرّه ی کــــره خــرت

مــاده ای خـــوشگـل و زیـبا گیری// تـــو کــه هر روز به صحرا میری

وقـــت آن اســت کـه زن دار شـوم// ورنـــه از بـــی زنـــی بــیمار شوم

پـــدرش گــفــت کــه ای کـره خَرَم// ای عــزیـــز دل بـــابــــا ، پــســرم

تـــو کـــه در چــنــتــه نداری آهی// نـــه طــویـــلــه ، نه جُلی نه کاهی

تـــو کـــه جــز خـوردن مال پدرت// پـــــــدر نـــــــرهّ خـــــر دربــــدرت

هـــیـــچ کـــار دگــری نیست تورا// یک جو از عقل به سر نیست تورا

به چه جرأت تو زمـن زن طـلــبی// بـــاورم نـیــست کـــه ایـنقدر جَلبَی

بـــایـــد اول تـــو بــگـیـری کاری// بــهـــر مــــردم بــبـــری تــو باری

بعـد از آن یک دو تا پالان بخـری// بـهــر آن کُــرّه خـــوشگـــل بـبـری

یک طــویــلـه بکنی رهن و اجار// تــا کــه راضــی شــود از تو آن یار

بـعــد بـایــد بـخری رخت عروس// بـهـر آن مـاده خــر خـوب و ملوس

جُـــلـی از جــنـــس کــتـــان اعلا// روی جُـــل نـقــش و نـگـاری زیـبـا

بــعـــد بـــایـــد بـــکـــنی گلکاری// بــهــر مــاشـیـن عروس یـک گاری

وقــتی ایـــنـهــا بـــشـــود آمــاده// بــعـــد از ایـــن زنـــدگــیـــّت آغـازه

می بــری مـــاده خــرت را حجله // بــا تـــأنــی نَـکــه بـــا ایـــن عـجـله

بــشـنــو ایــن پــنــد زبابای خرت// پــــــدر بـــــا ادب و بــــا هــــنـــرت

تــا کـــه اســبــاب مــهــیــا نشود// موسم عــقــد تــو بــر پا نشود

پــس از امــروز بــرو بر سرِ کار// تــا نـــهـــنـــد آدمـــیـــان پــشتت بار
دوشنبه 12/7/1389 - 4:41
خواص خوراکی ها
فشار خونبالا :سیب در کاهش فشار خون نیز موثر است .یکی از مطالعات علمی جالب که در این زمینه به عمل آمده نشان می دهد که حتی بوییدن آن نیز فشار خون را کاهش می دهد.- سرماخوردگی:بررسیهای علمی نشان داده است که ویروسها نمی توانند در عصاره سیب مدت زیادی زنده بمانند. برای مقایسه قدرت ویروس کشی سیب با عصاره 18نوع میوه دیگردرآزمایشی معلوم شد که عصاره سیب،انگور وچای دارای قویترین امکان نابودی ویروسها هستند.پژوهشگران متوجه شده اند اشخاصی که بیشتر از دیگران سیب می خورند ،کمتر به سرماخوردگی وناراحتیهای قسمت فوقانی دستگاه تنفسی شامل عفونتهای مربوط به بینی،حنجره ونای مبتلا می شوند.
دوشنبه 12/7/1389 - 1:46
خواص خوراکی ها

امام صادق(ع) می فرماید : به كودكان خود انار بخورانید زیرا آنها را زودتر به حد جوانی می رساند.

تذكرات

1- انار برای اشخاصی كه دچار یبوست هستند، مضر است.
2- انار میوه ای سرد است، بنابراین اشخاصی كه سرد مزاج هستند پس از خوردن آن، مقداری آب جوش با نبات باید بخورند.
3- انار برای كسانیكه دچار نفخ معده هستند، ضرر دارد. زیاده روی در مصرف انار ترش ایجاد زخم معده می كند.
4- جوشانده پوست درخت و پوست ریشه آن كه برای رفع كرم بكار می رود ممكن است ایجاد سرگیجه و استفراغ كند.

خواص قسمت های دیگر درخت انار:

1- جوشانده پوست انار برای گلو درد و زخم گلو ورفع بواسیر مفید می باشد.
2- جوشانده گل انار برای از بین بردن زخم های دهان و اسهال مزمن وبهمراه كنجد برای بهبود سوختگی مفید می باشد.
3- جوشانده ریشه انار برای دندان درد و تنظیم عادت ماهیانه در زنان مفید می باشد.
4- جوشانده پوست درخت انار اثر ضد كرم دارد.

كنسانتره انار

شركت Roj Enterprises یكی از بزرگترین تولیدكنندگان كنسانتره انار در هندوستان است. كنسانتره انار در هندوستان بعنوان یك محصول لوكس بشمار می آید كه مشتریان قیمتهای بالایی را بابت آن پرداخت می كنند. این محصول در اروپا و ژاپن نیز بعنوان یك نوشیدنی سالم شهرت دارد.

خاصیت‎ ضد سرطانی‎ آب‎ انار

پژوهش‌های‎ جدید نشان می‎دهد آب‎ انار خاصیت‎ ضد سرطانی‎ دارد. طبق تحقیقات سازمان کشاورزی ایالات متحده آمریکا (USDA) انار منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها، پتاسیم و ویتامین C است پژوهشگران‎ آکادمی‎ علوم‎ امریکا دریافته اند كه ، مصرف‎ آب‎ انار از ابتلاء بـه‎ سرطان‎ پروستات‎ جلوگیری‎ می‎کند.

دکتر احسان‎‎ مختار استاد سرطان شناسی‎ دانشگاه‎‎ ویسکانسین‎ و رئیس‎ گروه تحقیقمی گوید كه باکشف‎ جدید راه‎‎ دستیابی‎ بـه خواص‎ ضد سرطانی‎ و نحوه‎‎ معالجه سرطان‎ با آب‎ انار هموارتر شده‎ است‎ . متخصصان‎ تغذیه‎ مصرف‎ آب‎ انار را صبح‎ و پیش‎ از صبحانه‎‎ توصیه می‎ کنند.
 

صادرات: بررسی ها نشان می دهد که روند صادرات انار درسالهای اخیر رشد مناسبی داشته است . چنانکه آمار موجود حکایت از صادرات بیش از150 هزار تن انار به کشورهای مختلف ارو پایی ، روسیه ، اوکراین ، کشورهای عربی و کشورهای آسیای میانه دارد .

 

 

دوشنبه 12/7/1389 - 1:42
اخبار
 
در حال حاضر در ایران تنوع شرکت هایی که با عنوان بازار یابی شبکه ای فعالیت می کنندولی یک دسیسه هرمی هستند فراوانند.هفت الماس من.گلد ماین.کویست.ای بی ال اسم هایی هستند که زیاد به چشم می خورند و در حال حاضر در ایران با وجود منع های قانونی به فعالیت خود ادامه میدهند.اما در این بین نام های جدید وبعضا ایرانی نیز به چشم می خورند یکی از این نام های جدید شرکت وست ویژن است که در مطالب گذشته کمی در باره ان توضیح داده شد ودر اینده مطالب بیشتری گفته میشود.پس باید به این نکته توجه کرد که شر کت ها فراوانندکه هریک از این شرکت ها کار شرکت های دیگر را غیر قانونی ولی کار شرکت خود را قانونی جلوه میدهند وان را تنها راه قانونی برای رسیدن به در امدهای رویایی میدانند اما واقعیت ان است که تا کار شرکتی بطور رسمی از طریق مسُولان مر بوط قانونی وسالم اعلام نشودنباید به ان اطمینان کرد که البته تا کنون نام شرکت خاصی از طرف مسوُلان گفته نشده است و همه اقتصاد دانان کار این شرکت ها که هم اکنون در ایران فعالند رامضر میدانند  
دوشنبه 12/7/1389 - 1:7
عقاید و احکام
بنام تو ای قرار هستی



پـیـامـبـرخدا(ص ) : گناهان كبیره عبارتند از : شرك ورزیدن به خدا , آزردن پدر و مادر , قتل نفس (آدم كشى ) و سوگند دروغ عمدى (براى ضایع كردن حقوق دیگران و خوردن مال مردم ).

ـ امـام باقر(ع ) : در پاسخ به سؤال از كبایر فرمود : هر گناهى كه خداوند براى آن وعده آتش داده است (كبیره مى باشد).
پیامبر خدا(ص ) : گناهان بزرگ نه تاست : بزرگترین آنها شرك ورزیدن به خداى عزوجل است و كشتن مؤمن و ربا خوارى و خوردن مال یتیم و تهمت زدن به زن پاكدامن و فرار ازمیدان جهاد و رنـجـاندن پدر و مادر و در هم شكستن حرمت بیت الحرام و جادوگرى , هر كس پاك از این نه گناه خداى عزوجل را دیدار كند با من در بهشتى خواهد بود كه درهاى آن ازطلاست .
ـ امـام عـلـى (ع ) : گـناهان كبیره عبارتنداز: شرك ورزیدن به خدا, آدم كشى , خوردن مال یتیم , تهمت زدن به زن پاكدامن فرار ازمیدان جهاد, تعرب بعدازهجرت , جادوگرى ,آزردن پدر و مادر , رباخوارى , جدا شدن از جامعه مسلمانان و شكستن پیمان (بیعت یا معامله ).
ـ امـام صادق (ع ): قتل نفس (آدم كشى )از گناهان كبیره است , زیرا خداى عزوجل مى فرماید :((و هر كه مؤمنى را از روى عمد بكشدسزایش جاودانه شدن دردوزخ ‌است )).
بزرگترین گناهان كبیره
ـ امام على (ع ) : در پاسخ به پرسش ازبزرگترین كبایر , فرمود : ایمن و غافل بودن از مكر (عذاب و مهلت ) خدا , مایوس شدن ازیارى خدا و نومیدى از رحمت خدا.
اصرار بر گناه
قرآن
((و آن كسان كه چون مرتكب كارى زشت شوند یا به خودستمى كنند , خدا را یاد مى كنند و براى گـنـاهـان خـویش آمرزش مى خواهند و كیست جز خدا كه گناهان را بیامرزد؟
و چون به زشتى گناه آگاهند در آنچه مى كردند پاى نفشارند)).
امام باقر(ع ) : درباره آیه (( بر آنچه مى كردند پاى نفشارند )) , فرمود : اصرار بر گناه این است
كه بنده گناه كند و آمرزش نطلبد و در فكر توبه هم نباشد این است اصرار (بر گناه ).
امـام صـادق (ع ) : اصـرار بـر گـنـاه بـه مـعـناى ایمن دانستن خود از عذاب خداست و كسى
جززیانكاران , خود را از مكر (عذاب و مهلت ) خداوند ایمن نداند
ـ پیامبر خدا(ص ) : خشكیدگى چشم (نگریستن از خوف خدا) و سنگدلى و حرص زدن زیاد براى
طلب روزى و اصرار بر گناه از نشانه هاى شقاوت است .
ـ چهار چیز دل را مى میراند : گناه روى گناه .
ـ با استغفار كبیره نباشد و با اصرار صغیره معنا ندارد ((13)) .
ـ امام على (ع ) : بزرگترین گناه نزد خدا گناهى است كه مرتكبش بر آن اصرار ورزد.
ـ در شـگفتم از كسى كه سختى انتقام خداوند را از خود مى داند و همچنان بر گناه خویش اصرار مى ورزد.
شاد شدن به گناه
ـ امام سجاد(ع ) : از شاد شدن به گناه بپرهیز كه شاد شدن به گناه از ارتكاب آن بدتر است .
ـ امام على (ع ) : بالیدن به گناهان ,زشت تر از ارتكاب آنهاست .
گناهى بزرگتر از بالیدن به تبهكاریها نیست .
ـ رستگار نشود آن كه به رذایل خود ببالد.
ـ هر كه از معاصى خداوند لذت برد خداوند او را به خوارى افكند.
ـ شیرینى گناه را دردناكى كیفر از بین مى برد.
نقش گناهان در تباهى دل
قرآن
((حقا , كه كارهایى كه كرده بودند بر دلهایشان مسلطشد)).
ـ امـام صـادق (ع ) : پـدرم (ع ) مـى فرمود :هیچ چیز بیشتر از گناه دل را تباه نمى كند , همانا دل گناه مى كند و بر آن اصرار مى ورزد تا جایى كه سرانجام گناه بر آن چیره مى گردد و دل را زیر و زبر مى كند.
ـ هـر گـاه آدمـى گـنـاهـى كند نقطه سیاهى در دلش پدید مى آید اگر توبه كرد آن نقطه پاك مى شود و اگر باز هم گناه كرد آن نقطه بزرگترمى شود , تا جایى كه همه دلش را فرا مى گیرد و زان پس هرگز روى رستگارى را نمى بیند.
ـ امـام بـاقـر(ع ) : هیچ بنده اى نیست مگرآن كه در دلش نقطه اى سفید وجود دارد ,پس هر گاه گـناهى مرتكب شود , در آن نقطه , نقطه اى سیاه پدید آید كه اگر توبه كرد آن سیاهى مى رود و اگـر در گناهان فرو رفت نقطه سیاه افزایش مى یابد چندان كه همه سفیدى رافرو مى پوشاند و چـون سفیدى پوشانده شد گنهكار دیگر هرگز به خیر و صلاح باز نمى آید این است سخن خداى عزوجل كه
((حقا , كه بر دلهایشان مسلط شد)).
ـ امام على (ع ) : اشكها نخشكید مگر به سبب سختدلى و دلها سخت نشد مگر به سبب گناهان زیاد .
نقش گناهان در زوال نعمتها
ـ امـام صـادق (ع ) : خـداونـد هـر نـعـمتى را كه به بنده اى داد از او نگرفت مگر به سبب گناهى كه
سزاوار سلب آن نعمت شد.
ـ امـام على (ع ) : هیچ نعمتى و هیچ خرمى از زندگى زایل نشد مگر به سبب گناهانى كه مرتكب
شدند , چه , خداوند به بندگان ستم نمى كند.
ـ امام صادق (ع ) : همانا بنده گناهى مى كند و به سبب آن از نماز شب محروم مى شود سرعت تاثیر
كار بد در آدمى از سرعت تاثیركارد در گوشت بیشتر است .

ـ پـیـامـبـر خـدا(ص ) : از گـنـاهـان دورى كـنـید , زیرا گناهان خوبیها را محو مى كند , همانا بنده
(گاه ) گناه مى كند و به سبب آن دانشى را كه داشته است فراموش مى كند.
نقش گناهان در فرود آمدن بلاها
قرآن
((اگر شما را مصیبتى رسد , به خاطر كارهایى است كه مى كنید و خدا از بسیارى در مى گذرد)).
ـ امام صادق (ع ) : هیچ رگى (بر اثر تب و بیمارى ) نزند و هیچ پایى به سنگ نخورد و هیچ سردرد یا مرضى رخ ندهد , مگر در اثر گناه این فرموده خداى عزوجل در كتاب اوست كه : ((اگرشما را مـصـیـبـتـى رسـد بـه خـاطر كارهایى است كه مى كنید و خدا بسیارى را مى بخشد)) گناهانى كه
خداوند مى بخشد بیشتر از گناهانى است كه از آنها باز خواست مى كند.
ـ امـام على (ع ) : از گناهان دورى كنید , زیرا هیچ بلیه اى رخ ندهد و از هیچ روزى كم نشودمگر بـه سـبـب گناهى , حتى خراش برداشتن و به سر در آمدن و مصیبت خداوند عزوجل مى فرماید
((اگر شما را مصیبتى رسد )).
ـ گـاهـى اوقات خداوند به جسم یا مال یا فرزند و یا همسر مؤمن آسیبى وارد مى آورد و این آیه را تلاوت كرد :((اگر شما را مصیبتى رسد )) و سه بار دستانش را به هم چسباند و هر بارفرمود :((و بسیارى از گناهان را نیز مى بخشد)).
ـ پـیـامـبـر خـدا(ص ) : هیچ رگى (بر اثر بیمارى ) نزند و هیچ پایى نلغزد مگر به سبب گناهانى كه مى كنید و آنچه كه مى بخشد بیشتر است .

ـ امام صادق (ع ) : همانا مؤمن گناه مى كند و به سبب آن از روزى محروم مى شود.
ـ امام باقر(ع ) : همانا بنده گناه مى كند و به سبب آن روزى از او گرفته مى شود.
ـ امام على (ع ) : از گناهان دورى كنید , زیرا جلو روزى بنده به سبب گناه گرفته مى شود.
ـ امـام رضـا(ع ) : هـر گـاه بـنـدگـان مـرتـكـب گـنـاهـانى شوند كه قبلا انجام نمى داده اند ,
خداوندبلاهایى را بر ایشان پدید آورد كه سابقه نداشته است .
ـ امـام صـادق (ع ) : كـسـانـى كـه بـر اثـر گناهان مى میرند بیشترند از كسانى كه بر اثر رسیدن اجل مى میرند.
آثار گناهان در خشكى و دریا
قرآن
((بـه سـبب اعمال مردم , فساد در خشكى و دریا آشكار شدتا به آنان جزاى بعضى از كارهایشان را بچشاند , باشد كه باز گردند)).
ـ امـام بـاقر(ع ) : هیچ سالى كم بارش تر از سال دیگر نیست , بلكه خداوند باران را هر جا كه خواهد مـى باراند (اما) هر گاه مردمى مرتكب گناهان شوند , خداى عزوجل بارانى را كه براى آنان مقدر كرده بود از ایشان باز دارد.
آثار گناهان بر روى غیر گنهكاران
ـ پیامبر خدا(ص ) : گناه براى غیر گنهكار (نیز) شوم است , (زیرا) اگر با گنهكار مخالفت كند, گرفتار شود , اگر از او غیبت كند گنهكار شود و اگر به گناه رضایت دهد در آن شریك گردد .
گناهانى كه آثار خاصى دارند
ـ امام رضا(ع ) : هر گاه حكمرانان دروغ بگویند باران بند مى آید و هر گاه سلطان ستم كنددولت
سست و بى اعتبار شود و هر گاه زكات داده نشود چارپایان بمیرند.
ـ امـام صـادق (ع ) : گـنـاهـانـى كـه نعمتها را دگرگون مى كند , زورگویى و سركشى است و گناهانى كه پشیمانى به بار مى آورد آدم كشى است و گناهانى كه انتقام و كیفرها رافرود مى آورد سـتـم اسـت و گـنـاهـانى كه پرده ها را مى درد (وآبرو و حیثیت ها را مى برد) شرابخوارى است و گـناهانى كه جلوى روزى را مى گیرد زناست و گناهانى كه مرگ و نیستى را شتاب مى بخشد , بریدن پیوند خویشاوندى است و گناهانى كه مانع استجابت دعا مى شود و فضا را تیره و تار مى كند , آزردن پدر و مادراست .
ـ امـام سـجـاد(ع ) : گناهانى كه از استجابت دعا جلوگیرى مى كنند عبارتند از : بد نیتى , خبث بـاطن , دورویى با برادران , باور نداشتن به اجابت دعا , به تاخیر انداختن نمازهاى واجب تا آن كه وقتشان بگذرد , تقرب نجستن به خداى عزوجل با نیكوكارى و صدقه , بد زبانى و زشتگویى .
ـ گـناهانى كه بارش آسمان را بازمى دارند عبارتند از : قضاوت ظالمانه قاضیان , شهادت دروغ و كتمان شهادت .
گناهان زود كیفر
ـ پـیـامـبـر خـدا(ص ) : سه گناه است كه كیفرشان در همین دنیا مى رسد و به آخرت نمى افتد :
آزردن پدر و مادر , زورگویى و ستم به مردم و ناسپاسى نسبت به خوبیهاى دیگران .
ـ امام باقر(ع ) : چهار چیز است كه كیفرشان از هر گناهى زودتر به انسان مى رسد : كسى كه تو به او خوبى كنى و او پاداش آن را به بدى دهد , كسى كه تو به او ستم نكنى و او به تو ستم كند , كسى كه در كارى با او پیمان بندى و توبه پیمانت وفادار مانى و او خیانت و پیمان شكنى كند و كسى كه تو با او پیوند برقرار كنى و اوپیوند ببرد.
در كـتـاب امـیر المؤمنین (ع ) آمده است : سه گناه است كه صاحب آنها در همین دنیا كیفرش را ببیند ستم , بریدن پیوند خویشاوندى و سوگند دروغ .
ـ امـام عـلى (ع ) , در یكى از خطبه هاى خود مى فرماید : پناه مى برم به خدا از گناهانى كه مرگ و نـیـسـتـى را شتاب مى بخشد عبداللّه بن كوا یشكرى برخاست و عرض كرد : اى امیر المؤمنین ! آیا گناهانى هم هست كه مرگ راشتاب مى بخشد؟
فرمود : واى بر تو! آرى , قطع رحم .
ـ در پاسخ به این سؤال كه : كیفر كدام گناه زودتر دامنگیر گنهكار مى شود؟
فرمود : ستم كردن به كسى كه یاورى جز خدا ندارد وكوتاهى در شكر نعمت و دراز كردن دست ستم برفقیر.
ـ كیفر دست درازى به كسى كه به تو دست درازى نمى كند , از كیفر هر گناه دیگر زودتردامنگیر آدمى مى شود.
يکشنبه 11/7/1389 - 11:28
موفقیت و مدیریت
هفت قانون معنوی موفقیت 
 

اگر چه عنوان این مطلب هفت قانون معنوی موفقیت است، می توان آن را هفت قانون معنوی زندگی نامید زیرا همان اصولی را عرضه می کند که طبیعت برای آفرینش هر چیز در  بعد مادی - هر آنچه می بینیم و می شنویم و استشمام می کنیم ، مزه می کنیم و لمس می کنیم- از آنها سود می جوید. موفقیت در زندگی را می توان به صورت گسترش مداوم شادمانی وتحقق فزاینده هدف های ارزشمند تعریف کرد. موفقیت یعنی این  توانایی که آرزوهایتان را با سهولت و بی تکاپو برآورده سازید. با این حال موفقیت - از جمله آفرینش ثروت- همواره به صورت فرایندی مستلزم سختکوشی و اغلب به بهای صدمه زدن به دیگران پنداشته شده است. نیاز داریم نسبت به موفقیت و فراوانی، نگرشی معنوی تر داشته باشیم که به معنای جریان فراوان همه موهبت های نیکوست. با وقوف به قانون معنوی و کاربرد آن، خود را در هماهنگی با طبیعت قرار می دهیم و سبکبالی و شادمانی و عشق می آفرینیم. قبل از تعریف هفت قانون معنوی، بیایید به مفهوم قانون پی ببریم. قانون فرآیندی است که طی آن نامتجلی متجلی و ناظر، منظور می شود. فرآیندی که طی آن نظاره گر منظره می شود و رویابین رویای خود را متجلی می سازد.
اکنون بیایید به سراغ هفت قانون معنوی موفقیت برویم و ببینیم چگونه می توانیم آنها در زندگیمان به کار ببریم.
1- قانون توانایی مطلق:
نخستین قانون موفقیت، قانون توانایی مطلق است. این قانون مبتنی بر این واقعیت است که ما - در جوهر - آگاهی مطلقیم. آگاهی مطلق، توانایی مطلق و حیطه تمامی امکانات و خلاقیت  نامحدود است. آگاهی مطلق جو هر معنوی ماست. همچنین بیکران و نامحدود بودن، شادمانی محض است. سایر ویژگی های آگاهی عبارتند از دانش مطلق، سکوت بی انتها، تعادل کامل، شکست ناپذیری، سادگی و بهجت. و این طبیعت بنیادی ماست. طبیعت بنیادی ما، یکی از توانایی های مطلق است. وقتی طبیعت بنیادی خود را کشف می کنید و در می یابید به راستی کیستید، خود آن شناخت یعنی توانایی برآورده شدن و برآورده ساختن هر رویایی که دارید، زیرا قدرت و امکان جاودانید: آن قدرت قیاس ناپذیر که بوده و هست و خواهد بود. قانون توانایی مطلق را می توان قانون وحدت نیز خواند زیرا در کثرت نامحدود حیات، وحدت جانی یگانه نهفته و همه چیز را فرا گرفته است. میان شما و این حیطه نیرو، ذره ای جدایی وجود ندارد. حیطه توانایی مطلق، ضمیر خودتان است و هر چه طبیعت راستین خود را بیشتر تجربه کنید، به حیطه توانایی مطلق نزدیکتر خواهید بود.
چگونه می توانیم قانون توانایی مطلق را در زندگیمان به کار بندیم؟ اگر می خواهید از منافع حیطه توانایی مطلق محفوظ شوید و از تمامی خلاقیتی که جزو لاینفک آگاهی مطلق است به طور کامل سود جویید، باید بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید. یکی از راه های دستیابی به این حیطه، تمرین روزانه سکوت و مراقبت و عدم داوری است. صرف زمانی در طبیعت نیز می تواند موجب دستیابی به ویژگی های لاینفک این حیطه - خلاقیت و آزادی و بهجت بیکران - شود.
2- قانون بخشایش:
دومین قانون معنوی موفقیت قانون بخشایش است. این قانون را می توان قانون داد و ستد نیز خواند.
زیرا کائنات از طریق مبادله پویا عمل می کند. هیچ چیز ایستا نیست. جسمتان در حال مبادله پویا و مداوم با جسم کائنات است. ذهنتان به طرزی پویا با ذهن کیهان ارتباط متقابل دارد. نیرویتان نمایانگر انرژی کیهانی  است جریان حیات هیچ نیست مگر ارتباط متقابل و هماهنگ همه عناصر و نیروهایی که به صورت قانون بخشایش عمل می کند.
چون جسم و ذهنتان و کائنات در مبادله پویا و مداومند، بندآوردن جریان نیرو مانند بندآوردن جریان خون است. هرگاه خون از جریان باز ایستد دچار احتقان و گرفتگی و ایستایی می شود. به این دلیل باید ببخشایید و بستانید تا بتوانید ثروت و فراوانی - یا هر چه را که در زندگی خواهانید- در زندگیتان در جریان  نگه دارید.
هر چه بیشتر- ببخشید، بیشتر دریافت می کنید. زیرا فراوانی کائنات را در زندگیتان در جریان نگه می دارید. در واقع، هر آنچه که در زندگی ارزش داشته باشد فقط زمانی فزونی می یابد که بخشیده  شود. آنچه در اثر بخشیدن افزایش نیابد، نه ارزش بخشیدن دارد و نه ارزش دریافت کردن، چنانچه با عمل بخشیدن احساس کنید که چیزی را از دست داده اید واقعا آن هدیه را نداده اید و موجب افزایش آن نخواهد شد. اگر با اکراه ببخشایید، نیرویی در پس آن بخشایش وجود ندارد.
3- قانون «کار ما» یا علت و  معلول:
 سومین قانون معنوی موفقیت، قانون کارماست. «کار ما» هم عمل است و هم نتیجه عمل; هم علت است و هم معلول، زیرا هر عملی نیرویی را تولید می کند که به همان شکل به ما باز می گردد. درباره قانون کار ما چیز ناشناخته ای وجود ندارد. همه این اصطلاح را شنیده اند که :«هر چه بکاری همان را درو می کنی» بدیهی است اگر بخواهیم در زندگیمان شادمانی ایجاد کنیم، باید بیاموزیم که بذرشادمانی را بکاریم. بنابراین مفهوم ضمنی «کارما» انتخاب آگاهانه است. ما اساسا انتخاب کنندگانی نامحدودیم. بعضی از این انتخاب ها آگاهانه اند و مابقی به طور ناخودآگاه صورت گرفته اند. اما بهترین راه برای فهمیدن و به حداکثر رساندن استفاده از قانون کار ما، هوشیاری آگاهانه از انتخاب های هر لحظه است. هر آنچه که در این لحظه پیش میآید نتیجه انتخاب هایی است که در گذشته به آن دست زده اید. بدبختانه، بسیاری از ما به طور ناخودآگاه انتخاب می کنیم. بنابراین فکر نمی کنیم که آنها انتخاب بوده اند، حال آنکه بوده اند، اگر به شما توهینی شده به احتمال زیاد انتخاب می  کردید که بربخشید.
اگر شما را تحسین می کردند، به احتمال زیاد انتخاب می کردید که خشنود شوید یا به خود ببالید. اما درباره اش بیندیشید. همچنان یک انتخاب است. اگر لحظه ای گامی به پس بردارید و در لحظه ای که به انتخاب دست می زنید به آن بنگرید، آنگاه این نظاره کردن سبب می شود که کل فرآیند را از حیطه ناهشیار به حیطه هشیار بیاورید، این روش انتخاب آگاهانه و نظاره آن بسیار قدرت بخش است.
4-قانون کمترین تلا ش: این قانون مبتنی بر این واقعیت است که هوشمندی طبیعت با سهولت بی تکاپو و با سبک دلی پذیرا عمل می کند. این اصل کمترین عمل و عدم مقاومت است. از این رو، این اصل هماهنگی و عشق است. هر گاه این درس را از طبیعت بیاموزیم به آسانی آرزوهایمان را برآورده می سازیم. اگر کار طبیعت را نظاره کنید، خواهید دید که کمترین تلاش را به کار می برد. علف نمی کوشد رشد کند، فقط رشد می کند. ماهی نمی کوشد شنا کند، فقط شنا می کند. پرنده ها نمی کوشند پرواز کنند، فقط پرواز می کنند. این طبیعت فکری آنهاست و این طبیعت انسان است که رویاهایش را به آسانی و بی تلاش به صورت اجسام متجلی سازد.
در حکمت کهن هند، این اصل را به صورت اصل  اقتصاد تلا ش یا «کمتر عمل کن و بیشتر به انجام برسان» شناخته اند. سرانجام به جایی می رسید که هیچ نمی کنید و همه چیز را به انجام می رسانید.
این بدان معناست که فقط آرمانی کمرنگ وجود دارد و آنگاه تجلی آرمان بدون تلاش صورت می گیرد. آنچه که معمولا «معجزه» خوانده می شود عملا نمایانگر قانون کمترین تلاش است. کمترین تلاش زمانی روی می دهد که انگیزه اعمالتان عشق باشد، زیرا آنچه که موجب انسجام طبیعت می شود نیروی عشق است. وقتی جویای قدرت هستید و می خواهید اختیار سایر مردم را به دست بگیرید، نیرو را به هدر می دهید. وقتی محض خاطر «من» پول یا قدرت می جویید، به جای کامجویی از شادمانی همین لحظه، نیرویتان را صرف دوری از پی توهم شادمانی می کنید. وقتی پول را فقط برای منافع شخصی می جویید، حرکت نیرویی را که باید به سوی شما جریان یابد بند می آورید و در بیان هوشمندی طبیعت مداخله می کنید. اما هرگاه انگیزه اعمالتان عشق باشد، نیرو به هدر نمی رود. هرگاه انگیزه اعمالتان عشق باشد، نیرویتان چندین برابر گردآوری می شود و نیروی مازادی که گرد می آورید و از آن محظوظ می شوید می تواند در راه آفرینش هر چه بخواهید مصرف شود.
5- قانون قصد و آرزو:
این قانون مبتنی بر این واقعیت است که در هر نقطه طبیعت، انرژی  و اطلاعات وجود دارد. درواقع، در سطح حیطه کوآنتوم هیچ چیز جز اطلاعات و انرژی وجود ندارد. حیطه کوآنتومی فقط نامی دیگر برای حیطه آگاهی مطلق یا توانایی مطلق است و از طریق قصد و آرزو می توان بر این حیطه کوآنتومی اثر نهاد. در سطح مادی، هم شما و هم درخت از عناصر تبدیل شده یکسانی ساخته شده اید، بیشتر از کربن و هیدروژن و اکسیژن و نیتروژن. در واقع، شما و درخت به طور مداوم کربن و اکسیژن خود را با یکدیگر مبادله می کنید. تفاوت راستین میان شما دو تن، در انرژی و اطلاعات شماست. انسان سلسله اعصابی دارد که می تواند از محتوای انرژی و اطلاعاتی آن حیطه کانونی که موجب استعلای جسم فیزیکی می شود آگاه شود. آنچه در مورد سلسله اعصاب انسان در خور توجه است این است که می تواند از طریق قصد آگاهانه به قدرت نظام دهنده نامحدود فرمان دهد. قصد در نوع انسان به یک شبکه خشک و سرسخت انرژی و اطلاعات، بسته و محدود نیست. به عبارت دیگر، مادامی که از سایر قوانین طبیعت تخلف نورزید، عملا از طریق قصدتان می توانید به قوانین طبیعت فرمان دهید تا رویاها و آرزوهایتان را برآورد. قصد زمینه کار را برای جریان بی تکاپو و خودانگیخته  و بی اصطکاک حیطه توانایی مطلق که جویای تجلی از نامتجلی است آماده می کند. تنها هشدار این است که قصدتان را برای خیر و صلاح بشریت به کار ببرید و این امر هنگامی که با هفت قانون معنوی موفقیت همنوا باشید، خود به خود رخ می دهد.
6- قانون عدم دلبستگی:
قانون عدم دلبستگی می گوید که برای حصول هر چیز درعالم مادی، باید از دلبستگی خود به آن دست بکشید. این بدان معنا نیست که از قصد آفرینش آرزوهایتان دست می کشید. از قصد و آرزویتان دست نمی کشید. از دلبستگی به ثمره آن دست می کشید. این عمل بسیار قدرتمند است. لحظه ای که دلبستگی به ثمره را رها می کنید، صاحب آنی خواهید شد که آرزومندید. هر آنچه که خواهانید می تواند از طریق عدم دلبستگی به دست آید، زیرا عدم دلبستگی مبتنی بر اعتقاد بی تردید به قدرت ضمیر راستین خودتان است.
قانون عدم دلبستگی، کل فرآیند تکامل را سرعت می بخشد. هرگاه این قانون را دریابید، احساس نخواهید کرد که ناچارید راه حل ها را تحمیل کنید. وقتی راه حل ها را به مشکلات تحمیل می کنید، فقط مشکلات تازه ایجاد خواهید کرد. اما وقتی توجهتان را به عدم یقین معطوف می کنید، امیدوارانه منتظر می شوید تا از میان اغتشاش و آشفتگی، راه حل شکوفا نشود، آنگاه آنچه شکوفا می شود چیزی بی همتا و هیجان انگیز خواهد بود.
7- قانون «دارما» یا غایت حیات:
«دارما» به زبان سانسکریت یعنی «غایت حیات». طبق این قانون صاحب استعدادی بی همتایید و به شیوه ای بی همتا آن را بیان و عیان می کنید. کاری هست که بهتر از هر کس دیگر در این جهان می توانید آن را به انجام برسانید و برای هر استعداد بی همتا و شیوه بیان بی همتای آن استعداد نیز نیازهای بی همتا وجود دارند. وقتی این نیازها با بیان خلاق استعدادتان مطابقت کنند، جرقه ای است که فراوانی می آفریند. قانون دارما سه جزو دارد: نخستین جزو می گوید که هر یک از ما اینجاییم تا ضمیر راستین خویش را کشف کنیم و دریابیم که ضمیر راستین ما معنوی است و اساسا موجوداتی معنوی هستیم. جزو دوم، نمایان ساختن استعدادهای یکتای ماست قانون دارما می گوید که هر انسان دارای استعدادی بی همتاست.
جزو سوم، خدمت به بشریت است. خدمت به همنوعان وپرسیدن این سوال از خود که «چگونه می توانم کمک کنم؟» وقتی توانایی بیان استعداد یکتای خود را با خدمت به بشریت می آمیزید، آنگاه قانون دارما را به طور کامل به اجرا در می آورید و همراه با تجربه معنوی خویش، امکان پذیر نیست که به فراوانی نامحدود دست نیابید، زیرا راه راستین دستیابی به فراوانی همین است.

يکشنبه 11/7/1389 - 11:17
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته