• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 10405
تعداد نظرات : 2228
زمان آخرین مطلب : 3040روز قبل
حجاب و عفاف

بهش گفتم: امام زمان عج رو دوست داری؟
گفت: آره ! خیلی دوسش دارم

گفتم: امام زمان حجاب رو دوست داره یا نه؟
گفت: آره!

گفتم : پس چرا کاری که آقا دوست داره انجام نمیدی؟
گفت: خب چیزه!…. ولی دوست داشتن امام زمان عج به ظاهر نیست ، به دله

گفتم: از این حرف که میگن به ظاهر نیست ، به دله بدم میاد
گفت: چرا؟

براش یه مثال زدم:

گفتم: فرض کن یه نفر بهت خبر بده که شوهرت با یه دختر خانوم دوست شده و الان توی یه رستوران داره باهاش شام می خوره. تو هم سراسیمه میری و می بینی بله!!!! آقا نشسته و داره به دختره دل میده و قلوه می گیره.عصبانی میشی و بهش میگی: ای نامرد! بهم خیانت کردی؟ بعد شوهرت بلند میشه و بهت میگه : عزیزم! من فقط تو رو دوست دارم. بعد تو بهش میگی: اگه منو دوست داری این دختره کیه؟ چرا باهاش دوست شدی؟ چرا آوردیش رستوران؟

اونم بر می گرده میگه: عزیزم ظاهر رو نبین! مهم دلمه! دوست داشتن به دله…

دیدم حالتش عوض شده




بهش گفتم: تو این لحظه به شوهرت نمیگی: مرده شور دلت رو ببرن؟

تو نشستی با یه دختره عشقبازی می کنی بعد میگی من تو دلم تو رو دوست دارم؟

حرف شوهرت رو باور می کنی؟


گفت: معلومه که نه! دارم می بینم که خیانت می کنه ، چطور باور کنم؟ معلومه که دروغ میگه


گفتم: پس حجابت….

اشک تو چشاش جمع شده بود

روسری اش رو کشید جلو

با صدای لرزونش گفت: من جونم رو فدای امام زمانم می کنم ، حجاب که قابلش رو نداره

از فردا دیدم با چادر اومده

گفتم: با یه مانتو مناسب هم میشد حجاب رو رعایت کرد!

خندید و گفت: می دونم ! ولی امام زمانم چــــــادر رو بیشتر دوست داره

می گفت: احساس می کنم آقا داره بهم لبخنــــــــــد می زنه....

 

جمعه 21/9/1393 - 14:31
حجاب و عفاف

http://s3.picofile.com/file/7716361391/hejab_hijab_veil_9.jpg

جمعه 21/9/1393 - 14:27
حجاب و عفاف

http://s2.picofile.com/file/7716356983/hejab_hijab_veil_8.jpg

جمعه 21/9/1393 - 14:26
حجاب و عفاف
http://s2.picofile.com/file/7718445799/hejab_hijab_veil_26.jpg
جمعه 21/9/1393 - 14:25
حجاب و عفاف

حجاب ریشه در تاریخ كهن ایران زمین (منبع: روزنامه کیهان)در ایران باستان، چادر قبل از حضور دین مبین اسلام بعنوان مقوله ای «ملی» مطرح بوده است تا بدانجا كه برخی محققان و اندیشمندان، پوشش اسلامی را نتیجه تعامل فرهنگی بین اعراب و ایرانیان دانسته اند! اما صحیح آن است كه مبانی فقهی و احكام اسلامی از آنجا كه برپایه فطرت و ارزش های والای بشری بنا نهاده شده است با مهر تایید زدن بر حجاب ایرانی موجب تقویت و اعتلای فرهنگ حجاب كه اكنون مترادف با پوشش اسلامی است، شده است.

چادر نیز تنها یكی از مصادیق بارز و نمونه حجاب می باشد. متاسفانه ملاحظه می شود كه جامعه غرب با مساوی جلوه دادن حجاب و چادر و با استناد به مواد ابلاغیه حقوق بشر، اصل فلسفه حجاب را زیر سؤال می برد. غرب به جهت تضعیف باورها و ارزشهای دینی و ملی ما، حجاب را مانعی برای آزادیهای زنان در امور اجتماعی و اقتصادی و... می داند و با نادیده گرفتن عزت و كرامت بانوان و فطری بودن اصل حجاب به دنبال القاء نظریات خود مبنی بر تبعیض آمیز بودن این حكم اسلامی، ایرانی دارد تا از این رهگذر در راستای تاكتیكهای تهاجم فرهنگی (بی هویت نمودن نسل جوان، تضعیف و تخریب باورهای دینی و ملی، شكست انقلاب اسلامی ایران و...) اندلسی دیگر را بوجود آورد.

مقام معظم رهبری در بیانات گهربار خود با اشاره به ایرانی بودن حجاب می فرمایند:

«زنان ما چادر را انتخاب كرده اند. البته ما هیچ وقت نگفتیم كه حتماً چادر باشد و غیرچادر نباشد. گفتیم كه چادر بهتر از حجاب های دیگر است.زنان ما می خواهند حجاب خودشان را حفظ كنند. چادر را هم دوست دارند و چادر «لباس ملی» ماست. چادر بیش از آنكه یك حجاب اسلامی باشد، یك حجاب ایرانی است! مال مردم ما و لباس ملی ماست.(۱)

همچنین ایشان می فرمایند:« در عرصه فعالیت های اجتماعی اعم از فعالیت های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی به معنای خاص، فعالیت علمی، درس خواندن، تلاش كردن در راه خدا و... هیچ تفاوتی از نظر اسلام نیست و اگر كسی عكس این را بگوید منطق اسلام نیست و برخلاف سخن اسلام حرف زده است. البته مرز میان این روابط همان حجاب است.(۲)

استاد ارجمند شهید مطهری(ره) نیز در كتاب «بررسی حجاب» با اشاره به فرهنگ حجاب در قبل از اسلام در جوامع ایرانی و رومی به تخطئه این ادعا كه حجاب از ایران یا جای دیگری به اسلام وارد شده باشد، می پردازد و می فرماید:

«فقط بعدها براثر معاشرت اعراب مسلمان با تازه مسلمانان غیرعرب، حجاب از آن چه در زمان رسول اكرم وجود داشت شدیدتر شد».

استاد دراین كتاب می كوشد تا نگرش غلطی و موذیانه ای كه می گوید حجاب از ایران وارد اسلام گردیده است، را نفی كند. زیرا با پیوند و تاكید ایرانی اسلامی مقوله حجاب و چادر و از این تهاجم شوم، اهداف سیاسی و فرهنگی خاصی را دشمنان و معاندان نظام پیگیری می كنند. درهمین راستا و با توجه به شرایط سیاسی منطقه ای و بین المللی و نقش انكارآمیز ایران با هویتی اصیل ایرانی، اسلامی استراتژی تهاجم فرهنگی هم شكل می پذیرد.

در كلام روشنفكرانی مانند دكتر علی شریعتی نیز به ریشه تاریخی و فرهنگی حجاب ایرانی اشاره شده است.دكتر علی شریعتی در جواب سؤالی كه می پرسد:

«پوشش سنتی زن ایرانی چیست؟ می گوید: پوشش سنتی؟! فرهنگ و هنر همه اش را می داند! بهتر از من و شما! چون تاریخ آن فرهنگ و هنر را در خود جای داده است.»

همچنین ایشان (دكتر شریعتی) در پاسخ به سنتی بودن پوشش چادر می گوید:

«نه! این پوششی كه انتخاب می كنند (چادر) به عنوان برگشت به سنت قدیمی نیست، این جلوتر افتادن از مدرنیسم است!این از مدرن شدن جلوتر است. این پوشش سنتی، ملی و تاریخی ماست!» (۳)حالا براستی تاریخ درباره ایرانی بودن حجاب چه می گوید؟!

یافته های پژوهشی نشان می دهد كه زنان ایران زمین از زمان مادها (كه نخستین ساكنان این دیار بوده اند) حجاب كاملی شامل پیراهن بلندچین دار و شلوار تا مچ پا و چادر و شنلی بلند روی لباس ها، داشته اند.

این حجاب در دوران سلسله های مختلف پارس ها نیز معمول بوده است. در زمان بعثت زرتشت و قبل و بعد از آن، زنان ایرانی از حجابی كامل برخوردار بوده اند.

برابر متون تاریخی، در همه آن زمان ها پوشاندن موی سر و داشتن لباس بلند و شلوار و چادر رایج بوده است و زنان با آزادی در محیط بیرون خانه رفت و آمد می كردند و هم پای مردان به كار می پرداختند. و این امور با حجاب كامل و پرهیز شدید از اختلاط های فساد برانگیز همراه بوده است.

جایگاه فرهنگی پوشش در میان زنان نجیب ایران زمین به گونه ای بوده است كه در دوران سلطه كامل شاهان، هنگامی كه خشایارشاه به ملكه «وشی» دستور داد كه بدون پوشش به بزم بیاید تا حاضران زیبایی او را بنگرند، وی امتناع كرد و برای این سرپیچی، به حكم دادوران، عنوان «ملكه ایران» را از دست داد.در زمان ساسانیان كه پس از نبوت زرتشت است افزون بر چادر، پوشش صورت نیز در میان زنان اشراف معمول شد.

به گفته ویل دورانت، پس از داریوش، زنان طبقات بالای اجتماع جرات نداشتند كه جز در تخت روان روپوش دار از خانه بیرون بیایند.

برخی از اندیشمندان و تمدن نگاران، ایران را مبلغ اصلی ترویج حجاب در جهان معرفی كرده اند.

پی نوشت ها:
۱ بیانات مقام معظم رهبری در دیدار پرستاران (۲۰/۷/۷۳)
۲ بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع زنان خوزستان (۲۰/۱۲/۷۵)

جمعه 21/9/1393 - 14:23
حجاب و عفاف
جمعه 21/9/1393 - 14:20
حجاب و عفاف
 
شکسته شدن قبح ارتباط با نامحرم
با توجه به اینکه اینترنت تبدیل به زبانی رایج، علی الخصوص بین جوانان شده است،یکی از مهمترین مسائلی که این روزها جامعه ما را تهدید می کند، شکسته شدن قبح ارتباط با نامحرم است.البته ارتباط در این فضا (چت کردن) فی نفسه اشکالی ندارد اما در صورتی که مفسده داشته باشد و یا باعث گناه شود جایز نیست چون شیطان وعده داده است بین دو نامحرم حاضر شود و تا آن دو را به گناه نکشد دست برندارد...
باید توجه داشته باشیم گاه در شروع ارتباط با نامحرم هیچ قصد و احساس گناهی در میان نیست ولی چه بسا همین هم صحبتی ها غرایز جنسی افراد را تحریک کرده و یک الفت و محبت شهوانی بین
مرد و زن ایجاد می شود واین نقطه ی آغاز انحراف و فساد است.بنابراین بر هر مسلمانی لازم است در برابر شکسته شدن مرزهای شرعی ایستادگی کند وچنانچه قصد بالا بردن آگاهی های خود را دارد ترجیحا به همجنسان خود مراجعه کند.

 

احکام ارتباط با نامحرم در فضای مجازی

حکم استفاده از اتاق گفتگو (چت کردن) در اینترنت با جنس مخالف؛با عدم امن از افتادن به گناه اگرچه به کشیده شدن به آن حرام است.
حکم چت کردن با شخصى که از جنسیت او بى اطلاع هستیم را بفرمائید.در صورت اطمینان از جنسیت چطور؛
در هر دو صورت اگر خوف وقوع حرام است جایز نیست .
حکم نامه نگارى و یا چت کردن با نامحرم در اینترنت؛با خوف وقوع در حرام جایز نیست
چت کردن براى افراد متاهل چه حکمى دارد
صرف حرفهاى معمول؛چنانچه همراه با التذاذ نباشد و موجب خوف وقوع در حرام هم نباشد مانعى ندارد.

راهکارها
در فرهنگ دینی، اسلام به ما توصیه می کند، روابط دختر و پسر در حد ضرورت باشد و فرد روح و ذهن خود را از این گونه امور آزاد گرداند؛ هنگامی هم که فرد به سن رشد و بلوغ می رسد، با مشورت بزرگان و خانواده، مقدمات امر مقدس ازدواج را فراهم ساخته، و محبت های صادقانه خویش را در کانون گرم خانواده بارور سازد و بقیه ذهن خویش را از شهوات منصرف و به کارهای عقلایی و شرعی مشغول شود.

علت اینکه چرا اینقدر در مورد این مسائل سفارش شده، این است که یکی از غرایز قوی در انسان شهوات جنسی است که اگر طغیان و سرکشی کند، کنترل آن ناممکن یا مشکل خواهد بود.
بروز و ظهور و غلبه غریزه ی شهوانی هم در انسان به صورت پلکانی و تدریجی هست، و به تعبیر قرآن کریم شیطان از طریق سیاست گام به گام به هدف خودش میرسه.
وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّیْطانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبینٌ
بررسی و ریشه یابی بسیاری از گناهان و جنایات که هر روز در جوامع مختلف
رخ می دهد نیز نشان دهنده همین موضوع است که از مسائل ناچیز و عادی آغاز شده اند.
جلوگیری از وسوسه های شیطانی در ابتدای امر و قدم اوّل آسان است چون هنوز موقعیت شیطان و غرایز شهوانی ضعیف است، ولی اگر فردی در قدم اول از شیطان و هوی و هوس تبعیت کند، موقعیت خود را در مقابله با آنها تضعیف نموده و باعث تقویت نیروهای شیطانی و غرایز شهوانی خواهد شد. و در آن صورت مقاومت مشکل تر خواهد شد. به عبارتی همیشه پیش گیری راحت تر از درمان است.
به همین جهات اسلام در مبارزه با انحراف از زمینه های آن نیز جلوگیری به عمل آورد، مثلاً مردها را از نشستن در جای زن قبل از سرد شدن، نهی نمود.
و یا به زن ها دستور داده در برخورد با نامحرم نرمی و ملاطفت نشان ندهند.
پیام قرآن، آزادى از هر قید و بند و عبودیتى، جز عبودیت خداوند متعال است و این، معنایى وسیع دارد که هر کس به سنت و سیره عملى اسلام دقت کند، و آن را با سیره ظلمى که تمدن غرب در بین افراد جامعه و طبقات آن اعمال مى کند، مقایسه نماید، به خوبى درک مى کند که اسلام، بشر را آزاد و تمدن غرب او را اسیر هوا و هوس و جاه طلبى ها کرده است.
دین مبین اسلام، نیازها و غرایز انسان را به صورت قانونمند و معقول به سوى روش هاى صحیح، راهنمایى و با هر عاملى که به شخصیت و کرامت انسان ضربه بزند، مقابله کرده است. از جمله غرایز طبیعى انسان، خواسته جنسى اوست که دین اسلام در بین مکتب هاى مختلف، روشى معتدل و معقول براى هدایت این غریزه به راه صحیح و درستـ ارایه کرده است.
انشاءالله خداوند متعال به همه ما توفیق عنایت کند تا با بصیرت و آگاهی و عدم توجیه و عذر تراشی، عامل به وظایفمون بوده و جزء بندگان پرهیزکار او باشیم.

جمعه 21/9/1393 - 14:19
حجاب و عفاف
جمعه 21/9/1393 - 14:9
حجاب و عفاف
جمعه 21/9/1393 - 14:6
حجاب و عفاف

هر وقت در زندگی‌ات گیری پیش آمد و راهت بسته شد،بدان خدا کرده است.زود برو با او خلوت کن و بگو :
"با من چه کار داشتی که راهم را بستی؟"
هر کس گرفتار است، در واقع گرفته ی یار است
.


 

حجاب نوشت:بیایید با خدا عهد ببندیم که سختی ها و بلا را از جانب او بدانیم...سختی و آسایش را وسیله ای جهت قربش بدانیم...شکرگزار بلا و رخایش باشیم....خدایا...ببخش بر ما که ناسپاسی کردیم...جاهایی که خواستی به ما بفهمانی که دوستمان داری و همراهمان هستی ولی نفهمیدیم و به جای شُکرت گله کردیم...خدایا...خدایمان باش که بنده این روزگار نباشیم...دست دلمان را بگیر که غیر از تو از کسی نخواهیم...

GetBC(20);
جمعه 21/9/1393 - 14:5
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته