• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 15639
تعداد نظرات : 1110
زمان آخرین مطلب : 3848روز قبل
تزیینات و دکوراسیون

این مطلب، درباره استفاده دوباره از وسایل دور ریختنی است. شاید بتوان چنین تزییناتی را “تزیینات سبز” نامید. البته احتمالاً این اصطلاح برای استفاده از بطری های پلاستیکی و مواردی از این دست، مناسب تر باشد. به هر حال، گلدان زیبایی که در تصویر می بینید، با استفاده از یک قوطی فلزی درست شده است. احتمالاً شما نیز با من موافقید که یک قوطی فلزی و مقداری نخ یا طناب به تنهایی زیبایی خاصی ندارند اما وقتی این دو به وسیله ی یک فکر زیبا و مقداری هنر و سلیقه، ترکیب می شوند، به مراتب زیبایی بیشتری خواهند داشت.

یک قوطی فلزی انتخاب کنید، آن را بشویید و برچسب های روی آن را باز کنید. سپس مانند شکل های زیر طناب یا نخ را با چسب حرارتی به آن بچسبانید تا یک گلدان زیبا داشته باشید.

یک نکته در ساختن این گلدان وجود دارد. می توانید آب مورد نیاز گل را مستقیماً در قوطی فلزی بریزید یا این که آن را درون یک بطری بریزید و بطری را داخل قوطی قرار دهید. البته روش دوم ارجحیت دارد، زیرا مانع از زنگ زدگی احتمالی (در مواقعی که پوشش گالوانیزه آسیب دیده باشد) می شود.

منبع :http://goodideas.ir
يکشنبه 23/4/1392 - 16:28
تزیینات و دکوراسیون

اتاق خواب، جایی است برای آسودن، كسب آرامش و انرژی مجدد برای یك روز كاری دیگر. برای زن و شوهر اما افزون بر این موارد، این فضا، فضایی است خصوصی برای در کنار هم بودن و از هم لذت بردن. از این رو، توجه به اجزای آن، ازجمله رنگ، نور، مبلمان، تابلو، کمد، تختخواب و سایر لوازم اتاق‌خواب و همچنین نوع چیدمان آن بسیار مهم است...

اتاق خواب زوجین باید به گونه‌ای آراسته و مهیا شده باشد که همواره حس رمانتیک و آرامش‌بخشی را به زوجین القا کند. افزون بر فضای فیزیكی داخل اتاق، فضای عاطفی- روانی داخل اتاق خواب زوجین نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زن و شوهر محیط داخل اتاق را باید به گونه‌ای برای هم بسازند كه با ورود به آن آرامش، امنیت، صمیمیت و عشق را احساس كنند. اما اینکه چگونه زوجین می‌توانند چنین فضایی را در خانه به وجود آورند موضوعی است که به صورت خلاصه، در قالب چند نکته مهم، در این نوشته، به آن پرداخته می‌شود.
1.تختخواب، تشك، بالش، روتختی، كوسن، تزیینات، تابلوها، نور، دما و بوی محیط اتاق، پرده‌ها، میز لوازم‌آرایش، آینه، کمد، گل‌آرایی و نظم و آراستگی داخل اتاق همگی از جمله مواردی هستند که توجه به آنها حایز اهمیت است. انتخاب مناسب، راحت و استاندارد وسایل همراه ایجاد تنوع در چینش آنها، از جمله موارد مهمی است که در اتاق‌خواب باید به آن توجه شود.


2.رنگ اتاق خواب و وسایل و لوازم داخل آن نیز بر حالات روحی و احساسی افراد تاثیر می‌گذارند. بنابراین در انتخاب رنگ برای اتاق خواب‌تان حساس باشید. در میان انواع رنگ‌ها معمولا سفید، خاکستری، صورتی و زرد رنگ‌های مناسبی برای اتاق خواب نیستند و البته استفاده از آنها در بعضی وسایل موردی ندارد اما بهتر است به عنوان رنگ اصلی استفاده نشوند.
3.اهمیت دادن به داشتن یك اتاق مرتب و تمیز برای القای آرامش در خودتان و همسرتان ضروری است. برای ایجاد نظم در اتاق خواب باید علاوه بر مرتب كردن وسایل اتاق خواب، وسایل اضافی را هم از آن خارج کنیم. یادمان باشد هرگز از اتاق خواب برای نگهداری لوازم اضافی منزل استفاده نکنیم. به عبارت دیگر، اتاق‌خواب نباید حالت انباری به خود بگیرد.


4.مناسب بودن یك اتاق به عنوان اتاق خواب زن و شوهر، بیشتر با میزان صمیمیت و آرامشی که در زوجین ایجاد می‌کند، مرتبط است و نه با میزان لوازم آرایش و اشیای مجلل و گران‌قیمت داخل آن. فرش و اسباب و اثاثیه و تابلوهای گران‌قیمت و پرهزینه به تنهایی نه تنها عاملی برای ایجاد آرامش، صمیمیت و مهربانی بین زوجین به‌شمار نمی‌روند؛ بلکه گاهی خود به عاملی برای ایجاد تنش‌ها و بگوو‌مگو وقهر و دعوا بین زوجین تبدیل می‌شود. از این رو ضروری است هر زوج به دور از هرگونه مقایسه‌ای متناسب با وضع اقتصادی خود اتاق خوابی ساده و آراسته اما صمیمی و راحت داشته باشند. زیرا ساختن اتاق خواب زیبا و گران‌قیمت بدون روح سازگاری و صفا و صمیمیت هیچ ثمره‌ای ندارد






منبع :http://www.taknaz.ir
يکشنبه 23/4/1392 - 16:27
تزیینات و دکوراسیون

متاسفانه در فرهنگ ما ایرانی ها رنگ خیلی جای زیادی ندارد علی الخصوص در انتخاب پرده سریع سراغ پرده های سفید یا کرم رنگ می رویم در حالی که پرده نقش زیادی در زیبایی منزل و روحیه ی ما دارد. پرده را میتوانید با رنگ مبل ، فرش و دیوارها ست کنید ( البته اگر آنها را نیز کرم و قهوه ای انتخاب نکرده باشید) . شما می توانید از پرده ی تور و والانی هم جنس و رنگ روکش مبلها استفاده کنید.

در انتخاب پرده بیشتر به ست کردن پرده زیر با پارچه دکوری و والان باید توجه شود حتی اگر مدل بسیار ساده ای را بپسندید اما در انتخاب پرده دقت کنید و پرده را با والان و دکوری درست ست کنید اینگونه مدل پرده تان بسیار زیبا به نظر میرسد.پارچه ها و پرده های مشکی نقره ای نسبت به بقیه رنگها از جذابیت بیشتری برخوردارند اما ست کردن آنها با بقیه لوازم منزل مشکلتر است .

وقتی رنگها را با هم ست میکنید دقت کنید که این هماهنگی کاملا شبیه نباشد کمی تفاوت در رنگها جذاب تر خواهد شد. در نمونه ی بالا رنگهای گل رو تختی با پرده ها ست شده و جذایبیتی خاص به اتاق بخشیده است.

منبع :http://www.beytoote.com
يکشنبه 23/4/1392 - 16:27
تزیینات و دکوراسیون

این روزها با توجه به بالا بودن قیمت مسکن آپارتمان هایی با متراژ کم طرفدار پیدا کرده اند اما خیلی از افرادی که در آپارتمان های کوچک زندگی می کنند از کمبود فضا شکایت دارند. شاید این روزها شما هم به یک خانه کوچک و جمع و جور نقل مکان کرده اید و با مشکل کمبود فضا روبرو شده اید.

ممکن است دلتان بخواهد اسباب و اثاثیه دلخواهتان را داخل خانه بچینید اما در مورد چیدمان آن نگرانی هایی دارید. به هر حال بهتر است بدانید که آپارتمان های کوچک هم می توانند به یک خانه شیک و راحت تبدیل شوند. فقط کافیست چند نکته را به خاطر داشته باشید تا با چیدمان اشتباهی، زندگی در خانه تازه برای تان دشوار نباشد.

افرادی که فضای محدودتری دارند باید در انتخاب اسباب و اثاثیه دقت بیشتری به خرج دهند تا از حداقل فضا حداکثر استفاده را داشته باشند و لوازم اضافه به خانه شان راه ندهند. بدین ترتیب بدون اینکه دورشان را شلوغ کنند خانه ای مرتب و تمیز دارند.


● دیوارهای روشن

دکوراسیون خانه هایی کوچک ترفندهای دیگری هم دارد. باید برای رنگ آمیزی دیوارها رنگ هایی از یک طیف را به کار ببرید. به طور مثال برای پوشاندن هر کدام از دیوارها کاغذ دیواری های مختلف به کار نبرید. بهتر است که رنگ یا کاغذها از یک طیف رنگ باشد اما می توانید از سایه های سیر و روشن یا هر رنگ دیگری که دوست دارید استفاده کنید. توصیه می شود که رنگ دیوارها را روشن در نظر بگیرید تا فضا را کوچک و گرفته نشان ندهد. در مجموع رنگ های روشن یا خنثی انتخاب های خوبی به شمار می روند.


● حذف لوازم اضافی

دشمن اصلی خانه های کوچک اسباب و لوازم اضافی هستند. استفاده از کلی اسباب بزرگ و کوچک فضای خانه را کوچک نشان می دهد. پس اگر در گذشته خانه شما بزرگتر بوده در گام اول باید برای لوازم اضافی فکری کنید. به طور مثال می توانید اول از همه فکر کنید که چه وسایلی در خانه بازیافت و استفاده مجدد هستند و کدامیک باید راهی سطل آشغال یا فروخته شوند.

فقط در مورد نگهداری اشیا یادگاری وسواس بیشتری به خرج دهید. هر وسیله ای که در شش ماه گذشته از آن استفاده نکرده اید در فهرستی بیاورید ودرباره نگه داشتن آنها خوب فکر کنید. حتی می توانید کمی بخشنده باشید و آنها را به افراد خانواده یا نیازمندانی ببخشید که می دانید به این وسایل شما نیاز دارند.


● تبعید به انباری ها

یکی از بهترین ترفندها برای مخفی کردن اسباب و اثاثیه اضافی این است که آنها را به انباری، کمد دیواری یا سایر گوشه کنارهای خانه تبعید کنید. حتی می تواندی فضاهایی مانند زیر تخت و کابینت ها را هم برای قرار دادن وسایل غیرضروری در نظر بگیرید. یادتان باشد که حتی در این مکان های دور از چشم هم باید قانون نظم و ترتیب برقرار باشد تا هر وقت لازم بود برای پیدا کردن یک شیء کوچک همه جا را به هم نریزید.

برای اینکه انباری شما نظم و ترتیب داشته باشد حتما آن را با قفسه بندی فلزی طبقه بندی کنید. سبدهای دورانداختنی یا جعبه های کوچک و بزرگ هم به عنوان نظم دهنده قابل استفاده هستند.


● نورپردازی در خانه

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید نورپردازی است. پرده ها را طوری انتخاب کنید که خیلی ضخیم نباشند تا حداکثر استفاده را از نور طبیعی داشته باشید. اگر پنجره ها به بیرون دید ندارند روزها پرده ها را کنار بزنید و پرتوهای خورشید را به اتاق ها راه دهید.

برای نورپردازی شب هم می توانید به سراغ سایر منابع مانند لوستر، آباژور و ... بروید. حتی بهتر است برای افزایش نور طبیعی چند آینه را در کنار پنجره ها طوری نصب کنید که نور را به داخل منعکس و فضا را روشن تر کنند.


● انتخاب مبلمان مناسب

وقتی بحث خانه های کوچک پیش می آید همه می دانیم که مبلمان، میز و صندلی ها هم باید کوچک در نظر گرفته شوند تا فضا بیش از حد کم جا و گرفته به چشم نیاید اما نکته مهم اینجاست که اگر مبلمان کوچک می خرید، تعداد آنها را هم متناسب با ابعاد فضا در نظر بگیرید و خانه را با کلی وسایل چوبی پر نکنید. یک کاناپه اصلی و چند مبل تک برای پر کردن فضای شما کافی است. فقط هنگام خرید مبل هایی را انتخاب کنید که شست و شوی آنها دردسری نداشته باشد. انواع مبلمان های راحتی چرمی گزینه انتخابی خوبی هستند.

البته بعضی از طراحان دکوراسیونی معتقدند شما می توانید در مورد فضاهای کوچک هم مبلمانی با اندازه بزرگ بخرید. به شرط اینکه فقط دو یا سه عدد باشند و خانه با خرده ریزهای دیگر شلوغ نشود.

اگر می خواهید برای مبل ها روکش هایی با رنگ متفاوت داشته باشید رنگ کاناپه اصلی را با رنگ دیوارها یکسان در نظر بگیرید تا اتاق نشیمن یا پذیرایی را بزرگتر نشان دهد. اگر دیوارهای سفید دارید به دنبال خرید کاناپه سفید نباشید و به انتخاب یک رنگ روشن بسنده کنید.


● استفاده از آینه ها

هنگام انتخاب تزئینات داخلی خانه آینه ها را از یاد نبرید. یک آینه بزرگ را نزدیک پنجره نصب کنید یا تعدادی آینه کوچک را کنار هم قرار دهید. بدین ترتیب ظاهر خانه متفاوت و فضای داخلی وسیع تر دیده می شود. برای اینکه سالن پذیرایی یا ناهارخوری شما بزرگتر به نظر بیاید بهتر است یک دیوار کامل را از بالا تا پایین با آینه بپوشانید. دیوار آینه پوش فضای این بخش از خانه را دو برابر نشان می دهد. البته برای انجام این کار باید از نصاب های حرفه ای کمک بگیرید تا آینه روی دیوار کاملا محکم قرار بگیرد.

اگر در خانه یک راهروی ورودی باریک دارید در چنین شرایطی به جای استفاده از قاب عکس توصیه می شود که از آینه ها استفاده کنید. می توانید برای تزئینات این بخش از خانه چند آینه یک اندازه و یک شکل به کار ببرید. البته یادتان باشد که بهتر است به دنبال آینه هایی با شکل زیبا، لبه های زاویه دار یا شکل های جالبی باشید که چهارگوش، مربع یا بیضی شکل هستند.

یک ایده دیگر این است که روی میزهای پذیرایی را به جای شیشه با آینه بپوشانید تا با انعکاس نور، فضا بزرگتر دیده شود.


● کفپوش های روشن

برای انتخاب پوشش کف خانه انتخاب های مختلفی مانند سرامیک، لمینیت، سنگ و ... را پیش رو دارید. اگر می خواهید کف خانه شما مدرنتر باشد کفپوش های چوبی را انتخاب کنید. در صورتی که رنگ چوب های تیره را می پسندید یک فرش با زمینه روشن در مرکز اتاق پهن کنید. در مجموع اینجا هم انتخاب کفپوش های روشن قانونی برای بزرگتر نشان دادن اتاق هاست.

منبع :http://lifestyle/details.php?articleid
يکشنبه 23/4/1392 - 16:26
تزیینات و دکوراسیون

استفاده از کاغذ دیواری برای پوشاندن دیوارهای منازل در دهه های گذشته رونق چندانی نداشت. علت این بی اقبالی هم متنوع نبودن رنگ ها و طرح های کاغذهای دیواری بوده است اما امروزه کاغذ دیواری ها به دلیل تنوع در رنگ ، شکل و جنس به یکی از اولین انتخاب های خانه دارها برای پوشش دیوارها تبدیل شده اند.
تا آنجا که حتی می توان گفت این پوشش تا حدود زیادی جای رنگ را گرفته است. علت دیگری که کاغذ دیواری این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده، نصب آسان و سریع آن است. به علاوه کاغذها، بوی تند و تیز و خرابکاری های رنگ را نیز ندارند.


البته این نکته نیز قابل توجه است که قبل از انتخاب کاغذ دیواری حتما باید به نکاتی توجه کنید. در غیر این صورت به سرعت دلزده و پشیمان می شوید.

نکات زیر می تواند راهکارهای مفیدی برای انتخاب کاغذ دیواری خانه شما باشد
1 - قبل از انتخاب کاغذ دیواری باید به رنگ وسایل خانه توجه کنید زیرا هماهنگ نبودن رنگ و نوع کاغذ دیواری با سایر وسایل، علاوه بر اینکه خانه را بی نظم و خسته کننده نشان می دهد، برای افراد خانواده احساس آشفتگی و کلافگی ایجاد می کند. بنابراین حتما به هماهنگی رنگ ها توجه داشته باشید.


2 - هماهنگی نوع و طرح کاغذ دیواری با سبک و شکل چیدمان خانه نیز مهم است. به طور مثال برای خانه ای که سبکی بسیار فانتزی و مدرن دارد باید از کاغذ دیواری هایی ساده و با نقش و نگار کم استفاده کنید و برای خانه هایی که با مبلمان استیل و فرش های ابریشمی چیدمان شده اند باید کاغذ دیواری هایی سنگین با نقش و نگارهای برجسته به کار ببرید.



3 - اغلب کاغذ دیواری ها امروزه قابل شست وشو هستند ولی به دلیل میزان استفاده از پارچه و مواد پی وی سی، به دو نوع درجه یک و دو تقسیم می شوند. به این ترتیب که شاید برای از بین بردن بعضی لک ها و کثیفی های روی کاغذ دیواری هنگام شست وشو با مشکل مواجه شوید. بنابراین بهتر است هنگام خرید کاغذ دیواری به این مورد توجه کنید. در این مورد از فروشنده نیز می توانید کمک بگیرید.


4 - بهتر است برای خانه هایی که سقف بلندی دارند از کاغذ دیواری هایی با شکل و خطوط افقی استفاده کنید که در این صورت ارتفاع سقف را کوتاه تر جلوه می دهد و در ضمن نوعی گرما و صمیمیت نیز به وجود می آورد. استفاده از کاغذدیواری های بافت دار به دیوارها عمق می بخشد و نیز سبب جذب صدای فضا می شود.


5 - برای آنکه فضایی آرام و به دور از شلوغی و بی نظمی داشته باشید بهتر است از کاغذ دیواری هایی گلدار با رنگ های ملایم استفاده کنید. اگر خواهان فضایی پر از انرژی و هیجان هستید کاغذ دیواری هایی با رنگ های شاد و درخشان که طرح های هندسی و هنری دارند به کار ببرید که در این صورت هر بیننده ای را سر ذوق می آورد.

6 - هماهنگی کفپوش خانه با کاغذ دیواری بسیار مهم است. بنابراین بهتر است از کاغذ دیواری های گلدار یا با طرح و شکل های شلوغ برای خانه هایی با کفپوش ساده استفاده کنید و برعکس کاغذ دیواری های ساده را برای خانه هایی با کفپوش های طرح دار به کار ببرید تا این هماهنگی، زیبایی خانه شما را چند برابر کند.


7 - اگر به لحاظ شخصیتی فردی تنوع طلب هستید و زود از همه چیز خسته می شوید، پیشنهاد ما این است که از کاغذ دیواری های ساده با رنگ های ملایم که هیچ طرح و شکلی ندارد و با هر نوع چیدمان و رنگی هماهنگ می شود، استفاده کنید زیرا استفاده از کاغذ دیواری های طرح دار روحیه خاصی می طلبد و هماهنگ کردن وسایل با این گونه کاغذها کمی مشکل است و ممکن است پس از مدتی دچار دلزدگی شوید.

8 - بهتر است کاغذ دیواری هایی با پوشش وینیل خریداری کنید زیرا هم قسمت زیرین و هم قسمت بیرونی این گونه کاغذ دیواری ها از لایه های وینیل تشکیل شده است. این پوشش علاوه براینکه ضد آب است، کیفیت بسیار بالایی هم دارد. فقط شاید کمی گران تر از کاغذ دیواری های دیگر باشد که در عوض دارای عمر و دوام بیشتری است.


9 - بیشتر اوقات هزینه و قیمت کاغذ دیواری ها به دلیل برخی محاسبات تا حدودی برای افراد گنگ و مبهم است زیرا کاغذ دیواری ها به شکل رول هایی با عرض های مختلف عرضه می شوند و هر شکل و طرحی از کاغذ دیواری متراژ و اندازه جدای خود را دارد و چون دیوارهای خانه به طور کامل مستقیم و دارای یک سطح نیست و بیشتر خانه ها دارای ستون و دیوارهای کاذب و غیر مفید هستند، بنابراین هم از رول های بیشتری نسبت به محاسبه شما استفاده می شود و هم در بعضی از مواقع کاغذها اضافه می آیند.
برای اینکه کمتر با این مشکل مواجه شوید بهتر است متراژ دیوارها و میزان پرتی ها را به طور کامل اندازه بگیرید. در صورت امکان از نصاب کاغذ دیواری بخواهید که اندازه گیری دیوارها را نیز خود او انجام بدهد.


این نکته نیز قابل ذکر است که کاغذ دیواری ها شاید در طول زمان دچار آسیب و خرابی شوند و زیبایی اولیه خود را از دست بدهند. بنابراین بهتر است یک رول بیشتر خریداری کنید تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید و برای پیدا کردن آن نوع کاغذ دیواری در بازار دچار مشکل نشوید.

منبع :http:///lifestyle/details.php?articleid
يکشنبه 23/4/1392 - 16:25
تزیینات و دکوراسیون

- از رنگ های گرم برای اتاق نشیمن غافل نشوید ، چنین رنگ هایی می تواند حال و هوای زند گی را به اتاق شما راه د هد.
- استفاد ه بیش از اند ازه از رنگ های گرم می تواند ایجاد د لزد گی کند
- حواستان باشد که د ر کنار رنگ های گرمی چون قرمز و نارنجی باید از چند رنگ سرد مثل سبز و آبی نیز استفاد ه کنید.

- رنگ های خنثی و سرد می تواند کنتراست جالب و قابل توجهی به وجود بیاورد ، مثلا د ر این اتاق یک فرش آبی و سبز کاملا فضا را متعاد ل می کند و نمی گذارد که رنگ ها شما را عصبی کند .

منبع :http://hamshahrionline.ir/details/97418
يکشنبه 23/4/1392 - 16:25
تزیینات و دکوراسیون

دکوراسیون هایی زیبا با ترکیب رنگ های گرم از بین مجموعه تمام رنگها.
قیاس رنگ های نزدیک بهم: زرد و نارنجی
در این اتاق آفتاب گیر با رنگ های داغ، مجموعه ای از رنگهای گرم نارنجی، زرد طلایی و سبز روشن، یک فضای جالب بوجود آورده که مناسب گردهمایی های سرزنده است. قالی مراکشی قرمز- نارنجی، مبلمان را کنار هم چیده است. قالی و دیوارهای خنثی پس زمینه ای غنی برای رنگ های قوی بوجود می آورند.

مجموعه رنگهای گرم : رنگ کشمشی و قرمز مایل به زرد
کاغذ دیواری با یک الگوی گرافیکی کشمشی رنگ و قرمز مایل به زرد بر روی یک دیوار این اتاق نهارخوری گرم و چشمگیر تکیه می کند. قطعات یکدست صورتی بر طرف دیگر دیوار باعث باریکی خطوط می گردد. اشکال مدرن سفید روشن ( لامپ های آویخته، مجسمه های سرامیکی و طاقچه ها ) مشخصاً در مقابل عمق دیوار قرار می گیرند.

الگوی رنگی ییلاقات فرانسوی : خرمالویی و زرد
در این اتاق صبحانه، مجموعه خرمالویی و زرد به رنگهای خنثی آن، روح بخشیده است. یک کتابخانه مشکی فرانسوی با رنگ گرم نارنجی اتاق، فضای داخلی اتاق را به روز نموده است، و این همان چیزی است که لوستر بالای میز بوجود می آورد. پارچه قرمز نارنجی سایبان پنجره ها، روکش صندلی ها و کوسن ها رنگهای بیشتری به فضا داده و سایر کوسن ها با پارچه یکدست زرد و بالشتکهایی که با الگویی خاص به رنگ زرد در سفید و یا نارنجی هستند، پوشیده شده اند.

مجموعه رنگهای آرامش بخش : قرمز تیره و بژ ( قهوه ای روشن مایل به زرد و خاکستری )
اثاثیه رنگی جذاب بر روی یک قالی حصیری رنگ در این اتاق نشیمن گرد هم آمده است. پارچه مبل شامل پشم سفید در قسمت جلویی و کتان طرحدار رنگی در قسمت عقب است که حالت پذیرنده شادی به اتاق می بخشد. همان پارچه بشاش در کوسن های روی راحتی نیز وجود دارد. پرده ها با طرح های ملایم که به سقف ارتفاع می دهند، چشمها را به بخش غیر معمول معماری اتاق هدایت می کنند: سقف گنبدی اتاق.

مجموعه رنگهای عجیب : قرمز روشن و نارنجی
شجاعت به این معنا نیست دیوارهای خود را به رنگ روشن درآورید. دیوارهای سفید این اتاق خانوادگی، پس زمینه ای برای تناوب رنگهای قرمز و نارنجی بوجود آورده است. رنگ آمیزی قفسه ها در جهت هماهنگی با دیوارها، حتی محتویات آنها را برجسته تر نموده است. پارچه های زیبای نارنجی و صورتی قسمت زیرین قفسه ها را پوشانیده است و کاغذ دیواری های گرافیکی در بخش پشتی بعضی قفسه ها به دیوار چسبانده شده است. یک نردبان رنگی، یک خرک حامی میز وسط، بالش های زینتی، یک قالی صورتی تیره و یک لنگ صورتی جیغ در اتاق مرتب شده است.

مجموعه رنگهای راحت : قرمز مایل به قهوه ای و طلایی
نقاشی های کودکان از شاه پروانه های نارنجی و مشکی زینت بخش این اتاق نشیمن گرم است. قابهای مشکی این نقاشی ها، آنها را بر زمینه دیواری رنگ پریده به کارهای هنری عالی تبدیل نموده که پس زمینه ای آرامش بخش برای رنگهای زنده بوجود می آورد. افزایش قطعات زرد، قرمز و نارنجی و لایه های طرح دار در یک ترکیب فوق العاده به خروج انرژی انجامیده است. تأکیدات مشکی همانند چوب صندلی ها، رنگ کف زمین و حفظ ترکیب رنگها مانع از آشفتگی رنگها شده است.

مجموعه رنگهای عمیق : ذغالی و آجری
دیوارهای خاکستری – ذغالی، یک نمایشگاه آثار هنری، اثاثیه و ملزومات در این اتاق نشیمن راحت و گرم بوجود آورده است. نقاشی ها الهامی برای مبل راحتی قرمز آجری، بالش های زینتی و رنگ دیوار که به سمت اتاق همجوار جریان می یابد، فراهم نموده است و فضاها را به یکدیگر مرتبط می کند. لامپ های کم نور آبی نیز برای جلوگیری از ورود رنگها در آثار هنری پیشنهاد می گردند. میزها ، حباب آباژورها و سقف به رنگ سفید، بعلاوه صندلی و قالی کرم رنگ موجب کنتراست بصری ملایمی نسبت به سایه روشن های تیره می گردد.

مجموعه رنگهای پرابهت : شکلاتی و کرم کاراملی
شکوه آفتاب یک غروب توسکانی ( ایتالیایی ) در دکوراسیون این نهارخوری دوست داشتنی مشهود است. با وجود زیبایی طراحی اتاق، رنگ گرم آن گوشه ای دنج و راحت را خلق نموده است. پرده های کرم کاراملی- زرد با علامت های قرمز، لطافتی پنهان دارند و چشم اندازی دلنشین به باغ را فراهم نموده اند. میز گرد وسط با صندلی های رویه چرم قهوه ای شکلاتی احاطه شده و فضای چهارگوش را تعدیل نموده اند.

رنگهای پذیرا : قرمز و ذرتی ( تقریباً زرد )
این نشیمن آرامش بخش نوعی گرما و مهمان نوازی پنهان را به انسان منتقل می کند. این مبلمان شتری رنگ مدل چیپندل، فضایی مدرن را در سایه هایی طلایی بوجود می آورد. قرمز پررنگ با الگویی دقیق طندلی های کناری را پوشانده، در حالیکه طرح های گلدار با پس زمینه ای قرمز ایجاد کنتراست در بالش ها نموده است.

مجموعه رنگهای اواسط قرن : نارنجی، قرمز و مشکی
با داشتن رنگهای تند بر دیوار به معماری قالبی خود شخصیت دهید. این دیوار با رنگ نارنجی تیره از فضایی خنثی به مرکز کانون معماری تبدیل شده است. بخش های نارنجی رنگ در سراسر اتاق نشیمن و نزدیک محوطه میز صبحانه پخش شده و با دیوارهای زرد آشپزخانه به رقابت برخاسته است. رنگ های خاکی با مبلمان اواسط قرن هماهنگ گشته و مکانی خنثی برای رنگ های روشن فراهم کرده است.

مجموعه رنگهای زنده : نارنجی و آبی
مجموعه رنگی مصنوعی و زنده بکار رفته در این اتاق نشیمن، آرام و خجالتی است. ترکیبی از لوازم مدرن و سنتی باعث حفظ فضایی شیک و در عین حال دوستانه و خانوادگی شده است. سایه های آبی مکمل در دو جفت قاب مانع از گرمای بیش از حد دیوار نارنجی می شود. کنتراست بالای مشکی و سفید در میز، صندلی ها و قالی، الگوی رنگی را به سطح بالایی از کمال رسانده است.

مجموعه رنگی منتخب : قهوه ای، مرجانی و آبی چینی
دیوارهای گرم قهوه ای پس زمینه ای پیچیده و غنی برای گروهی منتخب از قطعات مطلوب در این اتاق نشیمن فراهم نموده است. رنگ قهوه ای در امتداد سقف صورتی روشن به رنگ زنده صندلی سبز، مبل مخملی مرجانی و بالش های طرحدار اهمیت می دهد. قالیچه آبی- سفید عنصری عجیب و هوس انگیز است.

مجموعه رنگهای براق : قرمز و سفید
قرمز رنگی زنده و محرک است که بطرزی عالی در این آشپزخانه شلوغ بکار گرفته شده است. سطوح سفید و دیوارهای سفالی پس زمینه ای خنثی برای کابینت های لاکی ایجادکرده است. سطح براق این کابینت های قرمز دارای مشخصه قطعی هنر معاصر است، اما سقف چوبی با تیرک های موازی آن، گرمایی روستایی ایجاد می کند که با سطح صیقلی و عالی مرمرین روی کابینت ها ایجاد تباین می نماید.

منبع :http://seemorgh.com
يکشنبه 23/4/1392 - 16:24
تزیینات و دکوراسیون

کمد لباس و کمد دیواری ها بخش هایی از خانه هستند که نمی توان آن ها را هیچوقت کاملا مرتب دید چرا که همیشه حداقل یک چیزی در ان نا مرتب است.


از آن جایی که همیشه برای هر مشکلی یک یک راه حل وجود دارد شما می توانید به راحتی با رعایت چند نکته و با بهره مندی از چند ترفند کمد دیواری های خانه را به بهترین شکل ممکن مرتب کنید.


*مهمترین نکته در داشتن یک کمد دیواری کاملا مرتب این است که از تمام فضای آن به درستی استفاده کنید. اول از هر کاری باید بخش های مختلف داخل کمد را برای کارهای متفاوت طبقه بندی کنید.


*اگر از بخش هایی از کمد دیواری برای نگه داری کفش هایتان استفاده می کنید بهتر است هر چه زودتر این شیوه را تغییر دهید. نگه داری کفش ها در داخل کمد دیواری حتی اگر در قفسه های مشخص شده نیز باشند نه از نظر ظاهری و نه از نظر سلامتی کار درستی نیست.


*در کمدهای لباس مهمترین چیزی که باید به آن دقت داشته باشید نظم دادن به هر بخش از لباس ها است. ابتدا لباس های اضافی را از داخل اضافی را از کمدتان خارج کنید. گاهی اوقات برخی افراد لباس های کهنه شان را نیز در کمد نگه داری می کنند.


*اگر لباس ها را برای جلوگیری از اسیب دیدگی در داخل کاورهای مخصوص قرار می دهید سعی کنید تا حد امکان هوای داخل آن ها را خارج کنید. این کار باعث می شود تا چند سانتی متری فضا برای گذاشتن لباس های دیگر باز شود.


*حتی کوچک‌ترین کمد دیواری را می‌توان طوری تقسیم بندی کرد که بتوان حداکثر استفاده را از آن برد. با گذاشتن وسایل ریز داخل جعبه‌ها از آن‌ها را در برابر گرد و غبار محافظت ‌کنید.


*به کمک گیره‌های چسبی، از هر سانتی‌متر دیوار استفاده کنید. با این وسیله ارزان از له شدن وسایل سبک مانند کلاه جلوگیری می‌کنید و می‌توانید روسری و کمربندها را روی آن آویزان کنید.


*بهتر است کمد دیواری‌ها را حداقل هر ماه یکبار تمیز کنیم. برای این کار لازم است وسایل داخل آن را خالی کنیم. بهتر است هر طبقه از کمد دیواری را به طور مجزا خالی کنیم و بعد از تمیز کردن هر طبقه، وسایل آن را مجددا دورن آن بگذاریم.


*گاهی اوقات بخشی از کمد دیواری را به چیدن رختخواب اختصاص می‌دهیم. اگر شما هم این کار را می‌کنید، توجه کنید که دیوار پشتی کمد دیواری نمناک نباشد چون سبب مرطوب و نم‌دار شدن رختخواب می‌شود و چون رطوبت و تاریکی جای مناسبی برای رشد سریع قارچ‌ها و میکروب‌ها است این نم سبب تشکیل قارچ و گاه کپک می‌شود.

منبع :http://www.persianv.com/last/208114.php
يکشنبه 23/4/1392 - 16:24
تزیینات و دکوراسیون

طراحی فضا و دکورداخلی خانه بدون شک با کمک دو عامل استعداد و تجربه امکان پذیر است. بدون شک طراحی و آرایش فضا به حقه های خاص طراحان دکور نیاز دارد. درحالی که افراد عادی و بسیاری از صاحب خانه ها تنها به این فکر می کنند که مثلا مبلمان یا فلان وسیله را در مقابل کدام دیوار بگذارند، طراحان دکور علاوه بر این مسئله به فضای ایجاد شده میان مبلمان و لوازم و نوع معماری و فضا در کنار هم نیز فکر می کنند. مطلب زیر که برگرفته از سایت شمیم است به شما کمک می کند تا فضاهای کوچک را بزرگ تر جلوه دهید و اتاق های نشیمن خودمانی تر و راحت تری ایجاد کنید.


● فضای کوچک را بزرگ تر جلوه دهیم



اگر می خواهید فضای اتاق یا خانه تان را بزرگ تر جلوه دهید باید از الگوی تک رنگی استفاده کنید. یعنی تنها از یک رنگ یک دست و ثابت برای رنگ آمیزی دیوارها و کف پوش و حتی فرش استفاد کنید. نصب آینه برروی دیوار یا سقف می تواند روشی سریع و موثر برای بزرگ تر جلوه دادن فضای یک اتاق باشد. شما حتی می توانید کل دیوار را با آینه ای بزرگ بپوشانید یا از تعداد زیادی سطوح صیقلی و انعکاسی چون شیشه یا ورقه های لوسیتی برروی در و دیوار استفاده کنید.



به علاوه برای ایجاد حس بزرگی و جاداری فضا معمولا بهتر است از رنگ های روشن و در صورت امکان از پنجره های بزرگ کمک گرفته و اگر ممکن باشد از نور مصنوعی که از خارج اتاق یا پنجره به داخل می تابد در شب استفاده کرد چرا که این کار توجه بیننده به کوچکی فضا را کم می کند. تا آنجایی که می توانید از نور و روشنایی بیشتر در خانه استفاده کنید. اگر شما بتوانید از سقف به عنوان یک شب نما و منعکس کننده همانند یک آسمان استفاده کنید، می توانید فضای تان را بزرگ تر جلوه دهید و به علاوه شما با ایجاد نوعی جریان و موج و همبستگی در میان اتاق می توانید فضا را بزرگ تر جلوه دهید.





پوشاندن کف تمامی اتاق ها با کف پوشی یکدست و یکرنگ نیز راهی برای بزرگ تر و طولانی تر جلوه دادن فضای یک خانه است. برای مثال می توانید کف تمامی اتاق ها را با کف پوش چوبی، پارکت یا سرامیک بپوشانید و این کف پوش را از اتاق خواب به هال و پذیرایی ادامه دهید. از همین روش می توانید برای دیوارها نیز استفاده کنید یعنی برروی تمامی دیوارها از رنگ و تزئیناتی مشابه بهره بگیرید. بنابراین یکدستی رنگ دیوارها و کف پوش و فضاهای خالی میان وسایل منزل موجب بزرگنمایی و هماهنگی فضا می شود و تفکیک و جدایی دقیق میان اتاق ها و فضاها و این که یک اتاق در کجا آغاز و در کجا پایان می یابد از بین خواهد رفت.



نکته دیگری که برای بزرگ تر کردن فضا باید در نظر بگیریم این است که هرچه می توانید از لوازم و مبلمان کمتر و ظریف تری در فضای اتاق ها استفاده کنید و تعداد لوازم یک اتاق را به حداقل برسانید و فضا را خلوت تر کنید و اجازه دهید که تنها چند شی و وسیله اندک و کوچک اما زیبا جلوه گری کنند.





طراح دکور در این جا با انتخاب یک تخت تاج دار و بلند و میز عسلی بلندی که در کنار آن، در این اتاق خواب گذاشته است نوعی خطای حسی و تصور فضای بزرگ تر را در این اتاق کوچک به وجود آورده است. به علاوه رنگ آمیزی دیوار پشت تاج تخت به شکل یک مربع یا قاب رنگی برای تخت باعث شده است که گوشه ها و کناره های سفید دیوار اطراف این مربع رنگی موجب بزرگ تر به نظر رسیدن اتاق شود البته آینه را فراموش نکنید چرا که آینه ها همیشه در بزرگ تر به نظر رسیدن فضا مناسب هستند. بنابراین به خاطر داشته باشید که همیشه خریدن مبلمان و لوازم و پرکردن فضا، راهی برای زیباتر کردن دکور و فضا نیست بلکه شما باید سعی کنید که فضا را خلق کنید.



● ایجاد فضایی خودمانی و راحت در اتاق های بزرگ

شما گاه می توانید اتاقی در دل اتاق بزرگ تر دیگر ایجاد کنید چرا که این گنجایش و فضاهای کوچک تر داخلی، به شما اجازه می دهد که در عین حفظ وسعت فضا، محیطی گرم و کوچک تر در دل فضایی بزرگ و بی روح به وجود آورید. با ایجاد گوشه های دنج کوچک در یک اتاق بزرگ می توانید فضاهای راحت کوچک مختلفی برای افراد و منظورهای متفاوت ایجاد کنید. معمولا رنگ های تیره و گرم، فضای یک اتاق بزرگ را راحت و گرم تر می کنند. البته امکان رنگ آمیزی سقف ها را نیز فراموش نکنید. معمولا کوچک تر و تیره تر کردن فضای یک اتاق موجب گرم و نرم تر به نظر رسیدن آن فضا خواهد شد و تنها با یک نورپردازی خوب می توان این فضای تیره را دنج تر کرد.



برای راح

ت و گرم تر به نظر رسیدن یک فضا به خصوص فضاهای بزرگ بهتر است از اجسام و لوازم با شکل پیچیده و شلوغ و پارچه های بافت داری چون مخمل، خز، جیر و… در مبلمان ها استفاده کنید!



سعی کنید بیشتر لوازم زندگی و فعالیت خود را در مرکز اتاق بزرگی بچینید و مرز و محدوده اتاق را با تکه های بزرگ مبلمان مشخص کنید و بدین ترتیب بزرگی و بی قوارگی اتاق کمتر جلوه خواهد کرد. بنابراین به جای استفاده از روش قدیمی پارتیشن بندی یا کمد دکوری یا کتابخانه برای جداکردن و کوچک کردن یک اتاق بزرگ بهتر است به کمک وسایل و مبلمان ها در واقع یک یا چند فضا و اتاق کوچکتر در دل اتاق بزرگ تر به وجود آورید و لوازم و مبلمان های خود را به دور قالیچه های رنگی کوچک بچینید. معمولا رنگ های گرم تر فضای یک خانه را گرم و صمیمی تر می کنند. البته شما حتما مجبور نیستید از رنگ های متداول و معمول چون بژ تیره، کرم تیره یا رنگ های دیگری از این دست استفاده کنید، شما حتی می توانید از رنگ نارنجی هم کمک بگیرید. همچنین برای ایجاد فضایی گرم از پرده ها و پوشش های رویایی تری برای پنجره ها استفاده کنید. معمولا دیوارها و پنجره هایی که با پارچه های نرم و ظریف پوشانده می شود راحت و گرم تر به نظر می رسند.





بنابراین اگر می خواهید فضای بزرگتان کوچک و راحت تر به نظر برسد بهتر است از مبلمان نرم و راحت و رنگ های تیره ای چون نارنجی، انواع صورتی و قرمز که احساس آرامش بیشتری نسبت به رنگ های سرد ایجاد می کنند در لوازم خانه استفاده کنید، علاوه بر این ریزش نور از فضایی وسیع تر در سقف بهتر از نور یک تک لامپ که مستقیم از بالای سر بر اتاق می تابد است چرا که نور اولی فضایی آرام تر را ایجاد می کند.



رنگ های گرم، بافت های لطیف و نرم و نورپردازی خوب در این اتاق همگی با هم موجب گرم و راحت به نظر رسیدن فضای این اتاق شده اند. بعلاوه چیدن تعداد بیشتری لوازم و مبلمان در مرکز این اتاق، در واقع فضای دنجی برای استراحت و گفتگوی صمیمی در این اتاق بزرگ به وجود آورده است.





● نکاتی ریز در دکوراسیون منزل



بر خلاف تصور برخی از خانم ها، برای تغییر دکوراسیون منزل نیاز به هزینه های سنگین و گزاف نیست. راه های زیادی وجود دارد که با انجام آنها می توانیم خانه ای زیبا و دلنشین بسازیم. فقط کافی است ذوق و سلیقه مان را به کار ببریم و از وسائل به نظر بیهوده و دور ریختنی حداکثر استفاده را ببریم. در مطلب زیر که برگرفته از سایت تبیان است به معرفی ریزه کاری هایی می پردازیم که می تواند شما را در چیدمان منزل به بهترین وجه یاری نماید.

برای زیبا و صمیمی جلوه نمودن اتاق نشیمن، مبلمان را در فاصله های نزدیک به هم قرار دهید.





از پارچه های رنگی ندوخته و بلند به جای پرده اتاق یا رومبلی استفاده نمایید.



برای روشنایی اتاق به جای نصب لوسترهای بزرگ از تعدادی لامپ هالوژن و شمع استفاده کنید. تعدادی شمع در اشکال مختلف جمع آوری کنید و در کنار پنجره و روی میز و یا آشپزخانه قرار دهید.





از پارچه های ساده و بی استفاده با کمک روبان و پارچه های رنگی می توانید زیباترین پرده آشپزخانه یا رومیزی را تهیه کنید.



اگر قصد تعویض مبلمان اتاق نشیمن را دارید از خرید مبلمان بزرگ و تیره خودداری کنید. مطمئنا گذاشتن یک مبل راحتی یا کاناپه با طرحی متفاوت در گوشه اتاق زیبا و شکیل تر از قراردادن چندین دست صندلی و مبل است.





اشیای قدیمی را دور نریزید. با انداختن یک رومیزی رنگی روی چهارپایه های چوبی قدیمی می توانید بهترین میز عسلی (میز کنار مبل) را داشته باشید.



عکس هایتان را در آلبوم تلمبار نکنید. برخی از آنها را قاب کنید و روی میز یا بوفه قرار دهید اینگونه هم خاطرات دلنشین یادآوری می شود و هم اتاق جلوه ای زیبا پیدا می کند.





اگر جای اضافه برای گذاشتن کتابخانه دیواری ندارید یک گوشه اتاق را از کف تا سقف قفسه بزنید که هم جایی باشد برای کتاب، CD ، آباژور، گلدان و حتی اثاثیه غیرضروری.



الزاما تمامی مجسمه و اسباب زینتی را نباید از مغازه های لوکس فروشی تهیه کرد. گاهی مجسمه های کاغذی و کاردستی های کودکان زیباتر از مجسمه های خراطی شده آفریقایی است.

منبع :http://www.persianpersia.com/lifestyle/details.php
يکشنبه 23/4/1392 - 16:23
تزیینات و دکوراسیون

ایده های کاربردی و ارزان برای دکور اتاق اعضای تازه وارد خانواده

با ورود هر نوزاد تازه به ترکیب جمعیتی خانواده، والدین به فکر تدارک محیطی مناسب و آرامش بخش برای این عضو جدید کوچک و دوست داشتنی می افتند.

معمولا بسیاری از والدین به ویژه اگر نوزاد آنها فرزند اول خانواده هم باشد، از چند ماه قبل از تولد، به فکر تدارک اتاق مناسب برای او می افتند؛

در این میان بسیاری از والدین این سوال برایشان به وجود می آید که برای این عضو تازه وارد چه دکوری را باید تهیه کنند که هم مورد علاقه خودشان باشد و هم نوزاد آنها در آن احساس آرامش کند.

آنچه در این شماره تلاش می کنیم به آن بپردازیم هم برای اتاق نوزاد کاربرد دارد و هم برای دکوراسیون اتاق کودکان بزرگ تر به کار می آید.

این ایده ها به قدری کاربردی و ساده هستند که اگر والدین قدری حوصله و سلیقه به خرج دهند و برای دکور اتاق فرزند خود به آن فکر کنند، به راحتی خودشان می توانند از پس آن بر بیایند؛ حتی اگر برای سازماندهی بیشتر یا بهتر انجام شدن آن به طراح یا دکوراتور حرفه ای هم مراجعه می کنند می توانند آنچه در مورد آن فکر کرده اند و می پسندند را از طراح خود بخواهند.

● اتاق کودک؛ مقررات ممنوع!

آنچه لازم است در ابتدا به عنوان یک اصل کلی به آن اشاره کنیم این است که ما برای طراحی اتاق کودک، چندان تابع مقررات نیستیم؛ چون اتاق کودک اساسا چندان اصول استانداردی ندارد.


به این معنا که نمی توان قواعدی از رنگ، حجم و نور را که برای دکوراسیون اتاق بزرگسالان به طور قطع رعایت می کنیم در مورد آن اعمال کنیم. دلیل آن هم این است که بچه ها از زمانی که به دنیا می آیند به فواصل کوتاه مثلا یک سال به یک سال به هر دلیلی باید دکور اتاقشان عوض شود.


در صورتی که در مورد افراد بزرگسال چنین تغییر کوتاه مدتی ضروری نیست؛ برای مثال دکوراسیونی که برای فردی ۲۵ ساله اجرا می شود، در بسیاری موارد تا سن ۳۵ سالگی هم اگر خود شخص مایل به تغییر آن نباشد، قابل استفاده است و ممکن است چندان نیازی به تغییر آن نباشد.


● ارتباط سن کودک با دکوراسیون

کودک در یک سالگی در مقایسه با سنین بعدی نیازهای متفاوتی دارد که این نیازها در دکوراسیون اتاق او نیز خود را نشان می دهد.


مثلا قد کودک هر سال بلندتر می شود، وزنش بیشتر می شود و شاید لازم باشد تختخواب او یا دیگر وسایل اتاقش تغییر کند. به تناسب افزایش سن، وجود برخی وسایل در اتاق کودک ضرورت می یابد یا برعکس برخی دیگر از لوازم وی باید از اتاق حذف شود.


حتی ممکن است در سنین مختلف، روحیات و خصوصیت های اخلاقی کودک نیز تغییر کند. این نیازها در زمان قبل و بعد از مدرسه هم ضرورت طراحی دکوری متفاوت را ایجاد می کند.


برای دختر بچه ها، به عنوان مثال در سه سالگی اتاقی پر از عروسک لازم و مورد انتظار است، در حالی که برای همین کودک در سال های بعد، مثلا ۴ سالگی به بعد، وجود قفسه کتابخانه برای قرار گرفتن کتاب های او ممکن است از فضای مورد نیاز برای عروسک ها و تعداد آنها بکاهد.


حتی نوع اسباب بازی ها هم با گذشت زمان و افزایش سن تغییر می کند. تمام این موارد بر طراحی اتاق کودک اثر می گذارد و لازم است دکور اتاق او متناسب با نیازهایش در سال های مختلف تفاوت داشته باشد.


این است که هر چند هم که یک خانواده متمول باشد، باز هم شاید منطقی نباشد که بخواهد هزینه زیادی بابت طراحی و دکور اتاق کودک خود در نظر بگیرد، چرا که این کودک هر سال نیاز به دکوری متفاوت دارد.


● زیاد هزینه نکنید!

منطق به ما می گوید چون باید هر سال متناسب با تغییرات شخصیتی و سنی کودک دکور اتاق او نیز تغییراتی داشته باشد، نباید هزینه گزافی را بابت دکور اتاق کودک بپردازیم؛ بلکه باید سعی کنیم با استفاده از افکار خلاق، دکوری زیبا در عین ارزانی را برای اتاق کودک خود فراهم کنیم.


بنابراین با توجه به آموزش هایی که در شماره های قبلی راجع به حجم، رنگ، نور و نحوه چیدمان ارائه شد، می توان با اندکی حوصله و فکر، احساس مورد نظر و فضای دلخواه را برای کودک خود ایجاد کنیم. بنابراین باید به دنبال یکسری ایده های کاربردی و ارزان قیمت برویم که بعضا خانواده ها خودشان هم می توانند آن را انجام بدهند.


استفاده از رنگ های دلخواه به هر تعداد!

تاکید می کنیم که اتاق کودک جایی است که شما می توانید در آن از رنگ های متفاوت استفاده کنید؛ در استفاده از نوع و تعداد رنگ ها در اتاق کودک آزادید و هیچ محدودیتی ندارید. این در حالی است که در دکور اتاق خواب بزرگسالان، ما تابع قواعدی از ترکیب رنگ ها هستیم و نمی توانیم هر تعداد رنگ با هر در یا طیفی را استفاده کنیم.


● کلیشه ها را دور بریزید

استفاده از رنگ آبی برای دکور اتاق نوزاد پسر یا پسربچه ها و صورتی برای دختر بچه ها بسیار کلیشه ای شده است. این کلیشه ها حتی در انتخاب لباس ها و دیگر وسایل کودک هم به چشم می خورد.


می توانید این کلیشه ها را فراموش کنید و دکوری متفاوت با ترکیب رنگ های دلخواه را برای کودکان خود ایجاد کنید. هیچ ایرادی ندارد که از ترکیب رنگ های زرد، قرمز، صورتی، بنفش، یاسی، سفید و... برای دکور اتاق یک پسر بچه استفاده کنید.


تنها هزینه ای هم که برای این تفاوت جالب می پردازید هزینه قلم مو و رنگی است که به دیوار می زنید. ایده های متنوع و در عین حال ارزان قیمت زیادی وجود دارد که می تواند در عین ساده بودن و ارزانی، بسیار زیبا و موردپسند کودک و والدین او باشد. در شماره بعدی عمده ترین این ایده ها ارائه خواهد شد.

منبع :http://www.persianv.com/last/209537.php
يکشنبه 23/4/1392 - 16:22
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته