• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 15639
تعداد نظرات : 1110
زمان آخرین مطلب : 3887روز قبل
آرایشی و زیبایی

زیبایی صورت می تواند با رنگ و شکل پوست و شکل و فرم قرار کرفتن اندام ها در کنار یکدیگر معنا شود. از آنجایی که می دانید برای بهبود شکل هر بخشی از بدن می توانید از خوارکی های مفید استفاده کنید اما قبل از آنکه سرخود کاری را انجام دهید بهتر است با خوراکی های زیبا کننده آشنا شوید.

** روزانه حداقل دولیوان چای می نوشیم که می تواند در هر حالتی پوست شما را تقویت کرده و میزان آنتی اکسیدان واقع در هر خوراکی را دو برابر می کند. افرادی که پوست های شفاف دارند معمولا حداقل 4 لیوان چای در روز می نوشند. چای همچنین می تواند موها را تقویت کرده و ریشه آن ها را محکم کند. هر هفته حداقل یک بار سر خودتان را با چای بشویید و بگذارید تا 30 دقیقه روی سرتان بماند سپس با آب بشویید.

** در میان آجیل ها همیشه خوردن بادام از همه ساده تر است زیرا پوستی ندارد. از آنجایی که این آجیل خوش خوراک می تواند جلوی سفید شدن موها را گرفته و روند آن را آهسته کند برای انهایی که در حال پیر شدن هستند بسیار مفید است. بادام را می توانید به صورت تنقلات یا به صورت خلال شده در غذاها استفاده کنید.

** همه با بی حال ترین خوراکی دنیا آشنا هستید و غالبا در کنار غذا از آن استفاده می کنیم اما با خواص زیبایی آن آشنا هستید؟ ماست دارای میزان زیادی کلسیم و فسفر است که می تواند دندان ها را سفید، محکم و جذاب کند. ماست ها می توانند پروتئین مورد نیاز پوست را تامین کنند تا پوستی جوان و شاداب داشته باشید. شما همچنین می توانید ماسک های ماستی برای پوست خود آماده کنید و از لاکتیک اسید موجود در آن بهترین بهره را ببرید.

** این روزها در میوه فروشی ها می توانید یک میوه خوشمزه تابستانی را پیدا کنید که برای زیباتر شدن پوست شما از تمام توانش استفاده می کند. توت فرنگی حاوی میازن زیادی ویتامین ث است از این رو چین و چروک ها و سیاهی های دور چشم را به راحتی از بین می برد. این میوه می تواند نشانه های آفتاب سوختگی را به راحتی از روی پوست شما بر داشته و آن را به حالت اول بازگرداند.

منبع :http://www.yjc.ir/fa/news/4444052/%DA%86%DA%AF%D9%
چهارشنبه 26/4/1392 - 14:36
آرایشی و زیبایی

برای از بین بردن پیری، خستگی و تیرگی پوست به نکات زیر احتیاج دارید. این روش ها، مشکلات پوستی را حل کرده و پوستی صاف و درخشان ایجاد می کنند.اگر متوجه شدید که پوستتان خشک، تیره و چروک شده است، زمان خوبی است که به فکر جوان سازی آن باشید.پوست سالم، به خودی خود هر 14 تا 30 روز یک بار، تجدید می گردد.

1 - درست استحمام کنید
مدت زمان استحمام را کوتاه کنید ( یعنی طول ندهید ) و با آب ولرم ( نه داغ ) دوش بگیرید، گرمای حمام باعث می شود رطوبت پوست از بین برود. با این روش از پوست خود محافظت کرده اید.روش دیگر برای حفظ شادابی پوست، عدم استفاده از صابون می باشد.

صابون با بوی تند می تواند رطوبت پوست را از بین ببرد و موجب خارش و پوسته پوسته شدن پوست گردد. شامپوهای بدن اغلب کمتر از صابون ها ایجاد حساسیت پوستی می کنند.
شامپوی بدنی را بخرید که دارای مرطوب کننده هایی مانند روغن های طبیعی و یا سرامیدها است.

2 - به طور منظم لایه برداری کنید
سلول های مرده پوست ظاهر تیره و خشنی به پوست شما می دهند و از نفوذ موثر لوسیون ها و یا کرم ها به پوست جلوگیری می کنند.بیش از حد پوست خود را مالش ندهید، زیرا ممکن است پوست را تحریک کنید و پوست خشک تر از قبل شود.

3 - آبرسانی کنید
سلول های پوست برای سالم بودن نیاز به آبرسانی دارند.به اندازه کافی و مخصوصا در حین ورزش و هوای گرم، آب بنوشید.باید روزانه 2 لیتر (حدود 8 لیوان) آب بنوشید.در زمستان اگر از بخاری استفاده می کنید، اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید و یا در ارتفاعات زندگی می کنید، از یک دستگاه بخور سرد برای برگرداندن رطوبت به محیط و سالم نگاه داشتن پوست استفاده کنید.

4 - به مقدار کافی بخوابید
پوست در شب، خود را ترمیم و نو می کند.بعد از یک خواب بد، زیر چشمان شما گود می افتد و پوستتان نیز به زردی می گراید.برای همین پیشنهاد می شود، 7 تا 8 ساعت در شب بخوابید تا پوست عملیات جوانسازی خود را به طور مطلوبی انجام دهد.

5 - امگا 3 مصرف کنید
اگر شما کپسول امگا-3 و یا ماهی سالمون را هفته ای یک بار مصرف کنید، پوستتان از شما متشکر خواهد بود.
اسید چرب امگا-3 به کاهش التهاب در بدن و بازگرداندن رطوبت به پوست کمک می کند.علاوه بر این، امگا-3 در ترمیم سلول ها و دفاع در برابر آسیب های سلولی کمک می کند.

6 - رطوبت پوست را زیاد کنید
اگر پوستتان خشک است، بعد از حمام بهتر است با یک کرم مرطوب کننده، پوست خود را مرطوب کنید.
کرم مرطوب کننده را به صورت دورانی به تمام بدن خود بمالید و مطمئن شوید که همه مرطوب کننده جذب پوست شده است.

7 - کاری را که دوست دارید، انجام بدهید
هنگامی که از درون شاد و خوشحال هستید، پوست شما نیز شفاف تر به نظر می آید.بنابراین کارها و یا فعالیت هایی که موجب آرامش و خوشحالی شما می شود را انجام دهید، مانند گذراندن زمان با دوستان، اقوام و یا شرکت در کلاس های هنری و یا ورزشی

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 14:36
آرایشی و زیبایی

اگر هر شخص یک آرایشگر ماهر در اختیار داشته باشد. آن وقت برای رفتن به مراسم مختلف دیگر با مشکل مواجه نمی‌شود. اما برعکس اشخاص مشهور و هنرپیشه‌های معروف افراد عادی چنین امکانی ندارند و باید از وسایل شخصی و هنر خودشان استفاده کنند. پس توصیه‌های زیر می‌توانند مفید باشند.

در زدن رژگونه زیاده‌روی نکنید
قرمز کردن بیش از حدگونه، قیافه شما را پیرتر نشان می‌دهد. به‌جای آن رنگ گونه‌ها باید کاملاً ملایم باشد. وقتی می‌خواهید رنگ رژگونه را انتخاب کنید به دنبال چیزی بگردید که رنگ پوستتان را طبیعی نشان دهد. برای استفاده از رژگونه ابتدا برس آن را به رژگونه آغشته کرده سپس از خط رویش مو شروع کنید و سمت جلوی گونه پیش بروید. اگر از رژگونه‌های کرمی استفاده می‌کنید باید آن را نوک انگشت زده و به‌صورت ضربه‌های کوچک از گونه شروع کنید و به سمت خط رویش مو بروید.

رنگ لب‌ها را با بقیه صورت متعادل کنید
یک اشتباه معمول‌ست کردن رنگ رژلب و سایه چشم است اگر می‌خواهید لب‌هایتان درشت‌تر به‌ نظر برسد رنگ بقیه لوازم آرایشی را در صورتتان کمرنگ کنید. برعکس اگر هم می‌خواهید چشم‌هایتان درشت‌تر به‌نظر برسند رنگ لب‌هایتان را کمتر کنید برای داشتن لب‌هائی طبیعی‌تر، از رنگ‌های ملایم استفاده کنید. البته می‌توانید کلاً از زدن رژلب بگذرید و به‌جای آن از همان خط لب استفاده خط لب استفاده کنید و لب‌ها را با آن رنگ بزنید فقط با نوک انگشت یا برس مخصوص رژلب، خط لبتان را محو کنید و آن را با رنگ کل لب مخلوط کنید.

نسبت به استفاده از سایه چشم شجاع‌تر باشید
تنها قسمتی از صورت که می‌توان آن را مرتباً امتحان کرد چشم است. ابتدا از رنگ‌های روشن و ملایم به مقدار کم استفاده کنید. سپس آرام‌آرام کمی به غلظت آن بیفزائید. ابتدا از رنگ پایه که باید طبیعی و نزدیک به رنگ پوستتان باشد استفاده کنید. با این کار زمینه را برای سایه‌ای زیبا و ماندگارتر آماده می‌کنید. پس از زدن رنگ پایه، با استفاده از برس مخصوص سایه رنگ غلیظ‌تر را بالا و روی خط مژه بزنید.

نکته اصلی :
بهتر است از گوشه بیرونی چشم شروع کنید و سایه را به سمت داخل بزنید.

همیشه می‌توانید از ته رنگ طلائی استفاده کنید
بعد از گذراندن یک روز کاری خسته کننده خانم‌ها با شور و شوق باز هم به سراغ رنگ‌های برنزه‌ای می‌روند که در تابستان استفاده می‌کردند. حقیقت این است که برنزه کننده‌ها ـ هرچند ناچیز ـ در طول سال با ته رنگ براق و درخشان، خود قابل استفاده هستند. این نکته‌ای است که حالا و در فصل پائیز ممکن است از چشم بسیاری دور بماند.

نکته اصلی :
می‌خواهید بدون برنزده کردن، در تمام طول سال درخشان و براق باشید. برای این موضوع ابتدا یک لایه نازک سایه‌ای با ته رنگ برنز به پلک‌ها بمالید. سپس رژگونه برنز بزنید و رژلب طلائی بمالید.

پنکک‌تان را بشناسید و به مقدار بسیار کم از آن استفاده کنید
پنکک مناسب روی کرم پودر می‌خوابد و درخشش پوست را پس از استفاده از کرم پودر کم می‌کند. پنکک‌های پودری نرم روی اکثر پوست‌ها، خوب می‌خوابد، به غیر از پوست‌های نسبتاً چرب که بهتر است از پنکک‌های سفت استفاده کنند. بهتر است از پودرهائی استفاده کنید که از رنگ پوسستان ملایم‌تر و روشن‌تر باشند چرا که در طول روز با جذب روغن پوست رنگ‌شان به تدریج تیره می‌شود.

کرم پودر و اصل صورت باید طبیعی به‌نظر برسد
معمولاً کرم پودرها که اصل و پایه آرایش هستند درست استفاده نمی‌شوند، اما می‌تواند این گونه نباشد. باید کرم پودر را با نوک انگشتبه روی پوست صورتی که از قبل مرطوب کننده به آن زده شده، بمالید (که اصل و اساس نرمی پوست است مخصوصاً در روزهای سرد زمستان). این کار باعث می‌شود کرم پودر یک دست روی پوست بخوابد و شیار شیار نشود و اطلسی رنگ به‌نظر برسد.

خط چشم‌ها را بشناسید
خط چشم‌ها چه مدادی باشند، چه مایع باید در استفاده از آنها دقت کرد. چیزهائی که باید به یاد داشته باشید خط چشم را باید بعد از زدن سایه بکشید و باید تا حد ممکن، خط چشم نزدیک باشد. اگر نمی‌توانید خط چشم‌تان را صاف بکشید بهتر است از نوع مدادی آن استفاده کنید.

آرایش ابرو
روبروی آینه به گوشه چشمتان جائی که به بینی نزدیک است به دقت نگاه کنید. سپس با کمک مداد آرایشی یا سایه ابرو یا یک قلم تیز و باریک از گوشه چشم تا جائی که به ابرو می‌رسید یک علامت بزنید. همین کار را با چشم دیگر نیز بکنید.حال اگر در این قسمت یعنی بالای پلک به سمت بینی مو وجود دارد آن را به کمک موچین بردارید اما مراقب باشید خط ابرویتان را خالی نکنید. اما اگر خط ابرویتان به خودی خود کم مو بود باید با مداد یا سایه ابرو آن را پر کنید.

سپس خط‌کش یا برس آرایشی نسبتاً بلند و باریکی را بردارید و یک سر آن را روی نوک بینی‌تان بگذارید و سر دیگر آن را طوری روی ابرو قرار دهید که وقتی درون آئینه مستقیم نگاه می‌کنید روی عنبیه‌تان را بپوشانید و با نقطه تلاقی ابرو و بینی یک مثلث قائم‌الزاویه تشکیل دهد. این درست نقطه کمان ابروی شماست که بعد از آن ابرو به سمت پائین می‌رود. می‌توانید برای بیشتر شدن کمان، موهای زیر آن را بردارید اما از قسمت بالای آن کم نکنید. دوباره با کمک همان خط‌کش از نوک بینی تا گوشه بیرونی چشم یک خط فرضی رسم کنید. نقطه تلاقی خط و ابرو دقیقاً انتهای ابرو است.

خانم ”رولیف“ برای زیباتر شدن ابرو نقاط خالی آن را با کمک سایه ابرو یا تاتوی موقت پر می‌کند، طوری که کمان ابرو حالت طبیعی خود را حفظ می‌کند. حتی به گفته وی ابروهای روشن نیز باید با کمک سایه ابرو کاملاً پر شوند. بهتر است این سایه خاکستری مایل به قهوه‌ای باشد.

از رنگ مشکی هیچ‌گاه استفاده نکنید چون ابرو به نظر مصنوعی می‌آید. برای پوست‌های روشن می‌توان از سایه‌های خاکستری مایل به قهوه‌ای که در آن کمی قرمزی یا رنگ سبز وجود دارد استفاده کرد و خانم‌هائی با پوست تیره می‌توانند از سایه‌های قهوه‌ای تیره‌تر استفاده کنند. اگر انجام تمامی این‌ها برایتان مشکل است اولین بار ابروهایتان را به دست متخصص بسپارید. پس از آن برداشتن و شکل دادن به ابرو برایتان آسان‌تر می‌شود.

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 14:35
آرایشی و زیبایی

برای برطرف کردن مشکلات موی سر خود لازم نیست پیش پزشک بروید و سرم ها یا شامپوهای گران قیمت تهیه کنید. با درمان های خانگی که در این مطلب نام برده ایم تا حدی این مشکلات برطرف می شوند.


1. مشکل: موهای نازک

درمان: ضخیم کردن مو

اگر موهای نازک و ظریفی دارید احتمالا یکی از نگرانی های شما دیده شدن کف سرتان است. بنابراین باید باعث پرپشتی و ضخامت بیشتر موهای خود بشوید. برای این منظور باید تغذیه درستی داشته باشید و خوراکی های سرشار از پروتئین مصرف کنید. اما علاوه بر آن می توانید ماسک پروتئینی نیز برای موهای خود درست کنید.

بهترین ماسک برای تقویت ریشه و ضخامت موها، اسموتی موز است. این آب میوه مخلوط حاوی موزهای سرشار از اسید و تخم مرغ است که هر دو برای کشسانی، قدرت و ضخامت بخشیدن به مو بسیار مفید هستند. برای تهیه این اسموتی، دو زرده تخم مرغ، دو عدد موز رسیده، دو یا سه قاشق غذاخوری عسل، نصف پیمانه نرم کننده، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم حسابی مخلوط کنید تا پوره ای نرم و لطیف به دست بیاید. این مواد را روی موهای خود بریزید و به مدت 20 تا 30 دقیقه بگذارید روی موهایتان بماند. سپس با آب سرد آبکشی کنید. نتیجه این ماسک را در لحظه می توانید ببینید. البته باید بدانید که این ماسک تا دفعه بعدی که حمام بروید و شامپو بزنید بیشتر پایدار نیست.

2. مشکل: صاف و لَخت

درمان: حجم دادن به مو

یکی از موفق ترین روش های حجم دادن به مو، حالت دار کردن آن است. برای این منظور باید از آهار یا سفت کننده مو استفاده کنید. نشاسته باعث حالت دار شدن مو و حفظ حالت تا آخر روز می شود. خیلی کم نشاسته را به ریشه مو اسپری کنید، اجازه دهید خشک شود و مثل همیشه به موهای خود حالت دهید. برای تهیه آهار نشاسته باید کمی نشاسته را در آب سرد حل کنید سپس آب جوش به آن اضافه کنید تا مایه بی رنگی به دست بیاید. پس از سرد شدن روی ریشه مو اسپری کنید. دقت داشته باشید نباید خیلی زیاد از این ماده را به مو بزنید.

3. مشکل: وزوزی یا فر بودن

درمان: مرتب کردن فر موها

برای زیبایی بخشیدن به موهای فر باید از مخلوط شیره چغندر و عسل استفاده کنید. این دو ماده در کنار هم بهترین مخلوط برای حفظ رطوبت مو هستند که باعث می شوند فرد بتواند به خوبی موهای خشک و زبر خود را آبرسانی و منظم کند.

برای این منظور، به نصف پیمانه شیره چغندر، ¼ پیمانه روغن زیتون، چهار قاشق غذاخوری عسل، دو عدد موز، نصف پیمانه آب، چهار قاشق غذاخوری آب لیمو و دو قاشق غذاخوری آرد سفید نیاز دارید. همه این موا را خوب با هم مخلوط کنید. به اندازه ای هم بزنید که آرد گلوله شده باقی نماند و روی حرارت کتری آن را گرم کنید.

موهای خود را به چهار قسمت تقسیم کنید. این معجون را روی سر خود بمالید و با کلاه حمام یا کیسه روی آن را بپوشانید. اجازه دهید 45 دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید.


4. مشکل: موهای مرده و کدر

درمان: شفافیت بخشیدن

برای شفافیت و نرمی موها سرکه سیب به آن بزنید. برای این منظور، یک قاشق غذاخوری سرکه را با نصف پیمانه آب مخلوط کنید. آن را روی موهای مرده و کدر بریزید. اجازه دهید 5 دقیقه بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید. پس از آن نرم کننده بزنید. اسید موجود در سرکه سیب مکمل pH موی سر است و باعث شفافیت و صافی موها می شود. البته این سرکه کمی بو دارد که باید تحمل کنید.

5. مشکل: موهای وزوزی و گره خورده در هم

درمان: نرم کردن آنها

بلند شدن پوسته سر نه تنها باعث از بین رفتن شفافیت موها، بلکه باعث وز شدن موها نیز می شود. اگر موهای شما مستعد وز شدن است اگر برای خشک کردن آنها را بمالید وزتر و حجیم تر می شوند. برای این منظور بهتر است از انواع حوله های میکروفایبر یا تی شرت های نخی کهنه استفاده کنید تا سریع تر آب موها را بگیرد و کمتر باعث زبری موها شود. برای اینکه زبری و وزی موهایتان را از بین ببرید می توانید از کمی روغن کرچک هنگامی که مو نمدار است استفاده کنید. روغن کرچک همچون محافظ حرارتی عمل می کند و باعث سلامت مو نیز می شود زیرا حاوی امگا 9 است. این روغن بدون اینکه باعث چربی موها شود باعث صاف شدن وزی مو می شود.

6. مشکل: رسوب مواد شیمیایی

درمان: تمیز کردن عمیق و کامل سر

انواع روغن و ژل های مو به مرور و در اثر استفاده زیاد روی سر ته نشین می شوند. این رسوبات باعث می شوند تا تارهای مو هیچ گاه به آن تمیزی که باید نباشند و نتوانند خوب نفس بکشند. اما خیلی راحت می توانید با یک معجون خانگی همه این روغن ها را از بین ببرید. برای این منظور به جوش شیرین نیاز دارید.

برای ساخت آن باید یک‌سوم پیمانه شامپو را با یک یا دو قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید و خیلی خوب هم بزنید. سپس آن را روی موهای خیس بریزید. خیلی آرام موها و کف سر را با این محلول ماساژ دهید و بگذارید چند دقیقه ای روی سرتان بماند. سپس آبکشی کنید.

روش دیگر برای این منظور نیز پودر کردن یک قرص آسپرین و ریختن آن داخل شامپو است. اسید سالیسیلیک موجود در اسپرین که یکی از عناصر اصلی ضد جوش است، باعث از بین رفتن رسوبات و تمیزی کف سر می شود.

7. مشکل: موهای خشک و آسیب دیده

درمان: آب‌رسانی و ترمیم

برای درمان خشکی مو باید آنها را مرطوب و آب رسانی کنید. در غیر این صورت موهایی سرسوخته، وز و آسیب دیده خواهید داشت. برای این منظور لاز م نیست برای خرید انواع شامپو و نرم کننده های تقویتی هزینه کنید. روغن نارگیل خاصیت ترمیم کنندگی دارد. روغن نارگیل سنگین ترین روغن است و خیلی راحت می تواند تا دو لایه زیر پوسته مو نفوذ کند. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در مایکروفر گرم کنید سپس آن را قسمت های خشک و آسیب دیده مو بمالید و ماساژ دهید. با همین روغن روی موهایتان بخوابید. برای اینکه بالش روغنی و چرب نشود کلاهی به سر بکشید و روی بالش حوله بیندازید. اگر موهای پرپشتی دارید می توانید به جای روغن نارگیل از روغن آووکادو یا زیتون استفاده کنید که سبک تر هستند.

8. مشکل: خارش کف سر

درمان: تسکین و مرطوب کردن کف سر

خارش کف سر ممکن است در نتیجه مشکلات مختلفی به وجود بیاید. به طور مثال، می تواند در اثر مسایل مهمی همچون سوریاس یا مشکلات کم اهمیتی همچون خشکی سر باشد. ابتدا، باید روغن درخت چای تهیه کنید که تقریبا برای همه مشکلات کف سر مناسب و حاوی مواد ضدقارچ های طبیعی است. برای این منظور، ه قطره از این روغن را روی پنبه بریزید و روی کف سر بمالید. اگر این روغن باعث تحریک پوست شد، 1.5 قاشق غذاخوری روغن را در یک پیمانه آب گرم رقیق کنید. برای مبارزه با خشکی کف سر، کپسول ویتامین E را بشکنید و روغن آن را در منطقه ای که خارش دارد بمالید. این روغن باعث رطوبت پوست، از بین رفتن سلول های مرده و تحریک پیاز مو می شود.

این روغن باید از شب تا صبح روی سر بماند یا می توانید آن را داخل نرم کننده بریزید. البته باید مراقب باشید باعث آسیب دیدن موهای رنگ و مش شده نشود.

9. مشکل: شوره سر

درمان: پوسته های سر را کنترل کنید

شوره سر در واقع نوعی عارضه پوست سر است که به طور مدام سلول های مرده را دور می ریزد. برای کاهش دادن سرعت پوست ریزی و مبارزه با شوره از ریشه زنجبیل استفاده کنید. زنجبیل خاصیت ضد التهاب دارد و باعث تسکین کف سر می شود و پوسته های سر را کنترل می کند.

برای این منظور باید نصف یک زنجبیل بزرگ را درون دو پیمانه آب بجوشانید تا به اندازه یک فنجان چای شود. یک قاشق غذاخوری آب لیمو و روغن زیتون به آن اضافه کنید. این مایع را درست روی پوسته های سر بمالید، اجازه دهید خشک شود و سپس با شامپو بشویید.

منبع :http://www.kamranieh.com
چهارشنبه 26/4/1392 - 14:35
آرایشی و زیبایی

در گذشته ای نه چندان دور کل جراحی مخصوص آدم های پولدار و ثروتمند بود اما امروز با آدم های معمولی هم برای افزایش زیبایی خود صورتشان را به زیر تیغ جراحی می فرستند.

مشاوره قبل از هر عمل جراحی برای فرد مورد نیاز است تا از نظر روحی و روانی بررسی شود زیرا بسیاری از عمل های زیبایی امروزی ریشه در روح و روان انسان ها و عدم اعتماد به نفس دارد.

سعی کنید با پزشک خود رو راست باشید و تمام حرف هایتان را به او بزنید و دلیل خود را برای عمل زیبایی صریح و قاطع بیان کنید در این صورت پزشک یا روان شناس شما بهتر می تواند به شما کمک کند.

منبع :http://www.yjc.ir/fa/news/4424507/%D8%A7%D9%88%D9%
چهارشنبه 26/4/1392 - 14:33
آرایشی و زیبایی

1- روغن حمام
یک دوم پیمانه روغن حمام را با یک دوم پیمانه آب مخلوط کنید و به مدت ۳۰ ثانیه در مایکروویو با درجه حرارت بالا گرم کنید. سپس محلول را در یک ظرف گود بریزید و انگشتان خود را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در آن قرار دهید تا پوست دور ناخن نرم شود. بعد از خشک کردن به وسیله سنگ‌پا، پوست دور ناخن یا پینه‌ها را صاف کنید. سپس کرم دست را روی آن‌ها بمالید تا خوب جذب شود.



۲- روغن کرچک
این روغن سرشار از ویتامین E است. اما فقط کافی است که به مدت سه ماه روزانه مقداری کمی ازاین روغن را روی پوست دور ناخن بریزید و ماساژ دهید تا ناخن‌ها و پوست دور آن‌ها سالم شوند.



۳- لیمو
بدون کمک مانیکوریست، ناخن‌های خود را به زیبایی بیارایید و آن‌ها را تقویت کنید. آب نصف لیمو را با یک پیمانه آب گرم مخلوط کنید و نوک انگشتان خود را به مدت پنج دقیقه در آن بخیسانید. بعد از صاف کردن پوست دور ناخن، کمی پوست لیمو روی تمام قسمت‌های ناخن بمالید.



۴- اسپری آشپزی
اگر عجله دارید که لاک ناخن شما سریع خشک شود، کافی است از یک اسپری آشپزی استفاده کنید. این اسپری می‌تواند مرطوب کننده خوبی برای دستان شما باشد. بعد از استفاده کمی صبر کنید تا خشک شود.



۵- مایونز
برای تقویت و افزایش جذابیت ناخن‌ها، هرازگاهی آن‌ها را در یک ظرف مایونز فرو ببرید و حدود پنج دقیقه بگذارید بماند، سپس با آب گرم بشویید.



۶- وازلین
اگر در منزل مانیکور می‌کنید، مرتب و تمیز لاک زدن برای شما مهم است، وازلین کمک می‌کند تا شما خیلی حرفه‌ای این عمل را انجام دهید. مقداری از آن را دور ناخن خود بمالید، در چنین حالتی اگر لاک، دور ناخن شما بریزد به راحتی با دستمال پاک می‌شود.



۷- سرکه
می‌توانید پوست دور ناخن خود را قبل از مانیکور کردن با خیساندن انگشتان خود در یک ظرف حاوی سرکه سفید رقیق نشده به مدت پنج دقیقه نرم کنید. اگر ناخن‌های خود را پیش از لاک زدن با سرکه مرطوب کنید، لاک برای مدت طولانی تری کیفیت خود را حفظ می‌کند.

منبع :http://tebyan.net
چهارشنبه 26/4/1392 - 14:32
آرایشی و زیبایی

شاید خیلی وقتها برای یک اصلاح ساده صورت مجبور شوید مدت زمان طولانی را در سالنهای آرایش که البته اگر خودتان یاد بگیرید کمتر وقت شما را بگیرد اختصاص دهید، با سه روش ساده که در اینجا به شما ارائه می شود می توانید خودتان به راحتی این کار را در منزل انجام دهید…



چیزهایی که لازم دارید یک دوک نخ مخصوص اصلاح، مقداری الکل، پنبه ی تمیز و یک هد بند یا تل پهن جهت جمع شدن کامل موها در اطراف صورت می باشد.



بهتر آن است برای شروع تمرین و یادگیری ابتدا این کار را روی پاها انجام دهید.



روش اول اصلاح صورت : راحت ترین راه برای بندانداختن این است که ۵۰-۶۰ سانت از نخ اصلاح را جدا کرده و آن را با پنبه ای که به الکل آغشته شده ضد عفونی کنید و انتهای نخ را به هم گره دهید تا یک خط بسته درست شود سپس با انگشتان شصت و نشانه ی هر دودست با این نخ بسته یک مستطیل درست کنید و همچنان که انگشتان دو دست در دو عرض مستطیل قرار دارند نخ را بپیچانید به طوریکه ضربدری در وسط ایجاد شود، با این کار شما یک پروانه درست کرده اید آن را روی پوست قرار دهید و با باز و بسته شدن خود را اصلاح کنید .



شاید در ابتدای کار کمی برایتان سخت به نظر آید اما با تمرین بسیار آسان و راحت خواهد شد.



روش دوم اصلاح صورت:یک سر بند ضد عفونی شده را به پایه ی میزی که روی آن آینه تان قرار گرفته ببندید و انتهای سر دیگر نخ در دست چپ، تقریبا میانه ی این نخ کشیده شده را با دست راست که به حالت باز است و حتما



در آرایشگاهها دیده اید بپیچانید تا یک مثلث درست شود حال به آرامی آن را با کشیدن نخ دست چپ و باز و بسته شدن مثلث روی صورت بازی دهید تا موها بین پیچش نخ گیر کرده و از ریشه خارج شوند.



روش سوم اصلاح صورت: بنشینید و پاها را دراز کنید، یکسر نخ را به شصت پا گره زده و بقیه را در حالی که قسمت انتهایی آن در دست چپ و قسمت میانی با دست راست مثلثی شکل شده روی صورت بلغزانید تا موهای صورت آرام آرام گرفته شوند.



نکته :تنها کافیست روش صحیح گرفتن نخ در دستانتان را که می توانید با دقت از افرادی که این کار را انجام میدهندیاد بگیرید،سپس می توانید اینکار را با دو روش آخر انجام دهید اما توصیه ی ما یادگیری روش اول است که بسیار برای شما آسان و راحتتر خواهد بود.

منبع :http://www.kamranieh.com
چهارشنبه 26/4/1392 - 14:31
آرایشی و زیبایی

ظاهر مو، چه برای مردان و چه برای زنان اهمیت زیادی دارد.
در این مطلب به چند ماده غذایی مفید برای سلامت مو اشاره شده است.
1 - چای سبز، گردو و ماهی سالمون :

پلی فنولز و امگا ۳ در این مواد غذایی علاوه بر تقویت قلب و مغز، باعث شادابی مو هم می شود. اگر دچار شوره سر هستید، سر خود را با چای سبز شست و شو دهید تا از بروز قارچ های شوره زا پیشگیری شود.

2 - میوه :

میوه هایی با رنگ های شاد مانند هلو، توت فرنگی، انبه، کیوی و گوجه فرنگی غنی از ویتامین C است. این ویتامین برای تولید کلاژن که در ساختار مو نقش دارد، ضروری است. علاوه بر آن، ویتامین C پوست را نیز سفت می کند.
3 - لوبیا، غلات سبوس دار و مواد غذایی سالم غنی از ویتامین B :

ویتامین های B به ویژه B6 و اسید فولیک، در خون رسانی به فولیکول های مو موثر است.این ویتامین رشد مو را تقویت و ریزش مو را کند می کند. مواد غذایی دیگر غنی از ویتامین B شامل لوبیا، نخود، هویج، گل کلم، دانه سویا، مغز میوه و تخم مرغ است.
4 - سبزی های سبز پر رنگ :

اسفناج و کلم بروکلی منبع عالی ویتامین های A و C است که در تولید چربی طبیعی پوست سر که نرم کننده طبیعی نیز به حساب می آید، موثر است.
5 - دانه کنجد :

در طب چینی برای تیره نگه داشتن طولانی تر مو از دانه کنجد استفاده می شود.
6 - آواکادو :

میوه و روغن آن از تولید دی هیدرو تستوسترون (DHT) که فولیکول های مو را از بین می برد، پیشگیری می کند. اما برای حفظ سلامت مو از مصرف چه نوع ماده غذایی باید پرهیز کرد؟ چربی حیوانی؛ زیرا باعث تولید DHT بیشتر می شود و در نتیجه به فولیکول های مو آسیب می رساند.
DHT به فولیکول های مو در مردانی که به طور ژنتیکی به ریزش مو مستعد هستند، آسیب می رساند.

منبع :http://www.kamranieh.com/
چهارشنبه 26/4/1392 - 14:31
آرایشی و زیبایی

موهای من بسیار شکننده شده و موخره دارد.برای درمان آنها چه کاری باید انجام دهم؟



سوال کاربر :

سلام موهای من علاوه بر اینکه خیلی وز و نازک هستند بشدت آسیب دیدگی هم دارند طوری که از موهای ۱۰سانتی من ۵ سانتش موخوره است و موهای کناره های صورتم همیشه با قد ۵ سانت هم موخوره دارند وهمیشه کوتاه هستند.



نمی دانم با آنها چه کنم یکبار کراتینه کردم راضی بودم ولی بعلت هزینه زیاد آن نمی توانم هر بار اینکار را بکنم. چندبار صاف کردم ولی موخوره هایش شدید تر شد و بعد از مدتی بر اثر موخوره تکه های یک سانتی مو همیشه روی لباسم میریزد، کوتاه میکنم علاوه بر حالت بدش ، نگهداریش برایم سخت است چون پف می کند.خلاصه خیلی غیر قابل تحملند به نظر شما من با این موها چه کنم؟



جواب :

دوست عزیز هفته ای یکبار 4 ساعت قبل از حمام کردن موهاتو به صورتی که می گم به روغن زیتون آغشته کن

اول شانه ای با دندانه های معمولی را بردارید و پنبه را در دندانه ها فروکنید و بعد روغن زیتون را روی پنبه ریخته و موها را کاملاً شانه بزنید تا همه مو چرب شود و بعد از چند ساعت با شامپوی مناسب موهای آسیب دیده سرتان را بشویید به مرور مشکلتان حل خواهد شد.

منبع :http://www.kamranieh.com
چهارشنبه 26/4/1392 - 14:30
آرایشی و زیبایی

با اینکه نگهداری از مو کار دشواری نیست اما بعضی وقت ها کارهایی با موهای خود می کنیم که به جای رسیدگی، موجب آسیب دیدن آنها می شوند و خودمان هم از آن خبر نداریم. در اینجا راه های جلوگیری از این آسیب ها را معرفی کرده ایم.



استفاده از وسایل قدیمی

همه ما دوست داریم شانه و برس های خود را از انواع میکروب های احتمالی، چربی و موهای اضافه تمیز کنیم. برای این کار باید حتما پس از هر بار استفاده از شانه، موهای موجود در آن را بیرون بریزیم. سپس، هرماه یکبار شانه و برس را با جوش شیرین و آب تمیز بشویید. برای این کار، همه جای شانه را داخل محلول جوش شیرین و آب بگذارید و اجازه دهید چند دقیقه بماند. سپس با دقت و کامل آن را آبکشی کنید. جوش شیرین باعث می شود تا همه چربی ها و میکروب های باقی مانده در لای دندانه های شانه یا برس از بین بروند.



لاستیک زبر

بهترین کش پلاستیکی برای موها آنهایی است که روکش پارچه ای دارند. کش های لاستیکی باعث شکسته شدن تار موهای شما می شود. بهتر است برای بستن موهای خود و جمع کردن آنها از صورت خود، از انواع کلیپس یا سنجاق سر استفاده کنید. کش مو به طور کلی باعث آسیب دیدن و شکستن موها می شوند.



سشوار کردن با داغ ترین درجه

حرارت بسیار بالا باعث از بین رفتن آب موها و خشک شدن آنها می شود و موها بسیار زبر و سوخته به نظر می رسند. باید تا حد امکان از حرارت ضعیف دستگاه خشک کن استفاده کنید. اما از کجا بدانید حرارت سشوار بالا است؟



سشوار را روی درجه متوسط قرار دهید. پشت دست خود را جلوی باد آن بگیرید. اگر پوست دستتان اذیت نشد، درجه آن مناسب است. حرارت داغ و دایمی موهای شما را از بین می برد. در ضمن، هنگامی که مو کاملا خیس و آبدار است آن را سشوار نکشید. آن را با حوله تا حدی خشک کنید تا فقط نم دار باشد سپس با درجه متوسط براشینگ کنید.



دیر به دیر کوتاه کردن موها

موها، مدتی پس از کوتاهی دچار موخوره می شوند. این موخوره باعث نازک و ضعیف شدن سر موها می شود. بنابراین، برای اینکه موهای سالم و زیبایی داشته باشید، هر ماه حدود 1.5 سانتی متر از نوک موها را قیچی کنید. اگر قصد بلند کردن موهایتان را دارید این کار را هر دوماه یکبار انجام دهید. موهای مرده هیچ تاثیری در بلندی موهای شما ندارند. پس بهتر است آنها را کوتاه کنید تا جلوی رشد موهایتان را نگیرد.



خشن رفتار کردن با موهای خیس

موها وقتی خیس هستند خیلی راحت تر آسیب می بینند. بنابراین اگر با شانه یا برس هایی که دندانه های ریز دارد آن را شانه کنید به آن آسیب می زنید. برای این منظور بهتر است وقتی مو خیس است با شانه دندانه درشت این کار را انجام دهید. این موضوع در مورد حوله هم مصداق دارد. خیلی خشن و محکم آب موهای خود را نگیرد. با حوله نرم خیلی آرام این کار را انجام دهید.



شانه کردن از ریشه به پایین

اگر از همان ابتدا موهای خود را از ریشه به پایین موها شانه کنید، باعث آسیب دیدن و کنده شدن آنها می شوید. برای جلوگیری از این کار، موهای خود را به چند دسته تقسیم کنید. با دست، بالای موها را بگیرید و از پایین دست تا آخر موها را شانه کنید سپس کمی دست خود را بالاتر بیاورید و دوباره شانه کنید و این کار را تا ریشه تکرار کنید. به این ترتیب گره های پایین مو بهتر باز می شوند و با یکبار شانه زدن از بالا به پایین باعث کنده شدن موهای خود نمی شوید.



پوشاندن مو با انواع محصولات ترمیمی

آخرین چیزی که باید به آن توجه کنید، حفظ چربی مو است. اگر سر خود را با انواع محصولات ترمیمی و تقویتی بپوشانید جای نفس کشیدن برای مو نمی گذارید و نمی تواند به خوبی سرم های تقویتی را به خود جذب کند. برای استفاده از مثلا سرم های براق کننده مو، ابتدا آنها را کف دست خود بریزید، دست ها را به هم بمالید و سپس روی موها بکشید تا حجم زیادی از آن یک جای مو جمع نشود.



استفاده زیاد از مواد شیمیایی

انواع مواد شیمیایی موجود در بازار برای بدن و موهای انسان ضرر دارند و این در مورد مواد شیمیایی مخصوص موها نیز صادق است. زیاد رنگ کردن، کراتینه کردن و صاف کردن مو باعث آسیب دیدن و شکستن موها می شود. سعی کنید تا حد امکان فاصله استفاده از مواد شیمیایی را به حداقل کاهش دهید. بعلاوه، همیشه پیش از رنگ، کراتینه یا صاف کردن موهای خود با مواد تقویتی به موهای خود رسیدگی کنید تا کمتر آسیب ببینند.



شامپوی مناسب با مو

بیشتر مردم تصور می کنند باید همیشه از یک شامپو برای موهای خود استفاده کنند. اما این درست نیست. باید هر بار که تغییری در موهای خود ایجاد می کنید، مثلا دکلره، هایلایت یا رنگ می کنید، شامپوی مناسب آن مو را تهیه و استفاده کنید.

منبع :http://www.kamranieh.com
چهارشنبه 26/4/1392 - 14:30
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته