• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1392
تعداد نظرات : 762
زمان آخرین مطلب : 4040روز قبل
دعا و زیارت

عکس ها در حال لود شدن میباشند...  شکیبا باشید!
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را بزنید.

حرم مطهر امام علی (ع) در نجف

حرم مطهر امام علی (ع) در نجف



حرم مطهر امام علی (ع) در نجف



حرم مطهر امام علی (ع) در نجف



حرم مطهر امام علی (ع) در نجف
سه شنبه 27/5/1388 - 11:54
دعا و زیارت



پسرم حسن! تو و همه فرزندان و خاندانم و هر کس را که این نامه به او می رسد، به امور زیر سفارش می کنم:

- هرگز تقوای الهی را از یاد نبرید و کوشش کنید تا دم مرگ بر دین خدا باقی بمانید.

- همه با هم به ریسمان خدا چنگ بزنید و بر اساس ایمان به خدا، متحد باشید و از هم جدا نشوید. همانا از پیامبر خدا شنیدم که می فرمود: "اصلاح میان مردم، از نماز و روزه دائم، افضل است و چیزی که دین را نابود می کند، فساد و اختلاف است."

- نزدیکان و خویشاوندان را از یاد نبرید. صله رحم کنید که صله رحم، حساب انسان را نزد خدا آسان می کند.

- مبادا گرسنه و بی سرپرست بمانند .

- با همسایگان خوش رفتاری کنید؛ پیامبر آن قدر در مورد همسایه سفارش کرد که ما گمان کردیم برای همسایگان از همسایه خود، ارث قرار می دهد.

- مبادا دیگران در عمل کردن به قرآن بر شما پیشی گیرند.

- توجه شایسته به نماز؛ چرا که نماز، ستون دین شماست.

-  رمضان؛ که روزه آن ماه، سپری است برای آتش جهنم.

- جهاد در راه خدا؛ از مال و جان خود در این راه، کوتاهی نکنید.

- زکات مال آتش خشم الهی را خاموش می کند.

- درباره امت پیامبران مبادا مورد ستم قرار گیرند.!

- درباره صحابیان پیامبرتان؛ زیرا رسؤل خدا درباره آنان سفارش کرده است.

- فقرا و تهیدستان را در زندگی خود شریک کنید.

- بردگان و کنیزان، آخرین سفارش پیامبر درباره آنها بود.

- با مردم به خوشی و نیکی رفتار کنید، همان طوری که قرآن دستور داده است و به ملامت مردم، ترتیب اثر ندهید.

- امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید. نتیجه ترک آن، این است که بدان و ناپاکان بر شما مسلط خواهند شد و به شما ستم خواهند کرد. آن گاه هر چه نیکان شما دعا کنند، دعای آن ها مستجاب نخواهد شد.

- بر شما باد هنگام معاشرت، فروتنی و بخشش و نیکویی درباره یکدیگر! از کناره گیری از یکدیگر و قطع ارتباط و تفرقه و تشتت بپرهیزید.

- کارهای خیر را به مدد یکدیگر و به صورت گروهی انجام دهید و از همکاری در گناهان و اموری که موجب کدورت و دشمنی می شود، بپرهیزید .

- از خدا بترسید که کیفر خدا شدید است .

خداوند، نگهدار شما خاندان باشد و حقوق پیامبرش را در حق شما حفظ فرماید. اکنون با شما وداع می کنم و شما را به خدای بزرگ می سپارم و سلام و رحمتش را برای شما می خوانم.

 

 

سه شنبه 27/5/1388 - 11:52
دعا و زیارت



 


روزی رسول خدا(ص) از جبرئیل امین(ع) سوال کرد که آیا فرشتگان

خنده و گریه دارند؟ جبریل پاسخ
داد بله درسه جا فرشتگان می

خندند ودر سه جا گریه می کنند....

یکی از جاهایی که فرشتگان می خندند زمانی است که زن بی

حجاب یا بدحجاب می میرد وبستگانش اورادر قبرمی گذارندوروی آن

زن خشت وخاک می پوشانند تابدنش دیده نشود(ویا صدامی زنند

محارم زن بیاید بدنش رادر قبر بگذارند)در اینجافرشتگان می خندند

ومی گویند:هنگامی که جوان بود وبادیدنش مردم را

به گناه می انداخت(اطرافیانش غیرت نورزیدندو) اورانپوشاندند ولی

اکنون که مرده وهمه از دیدنش نفرت دارند اورا می پوشانندودر حدیث

معراج آمده است که وقتی پیامبراکرم(ص) عذابهای زنان امت خود

رابرای دخترش فاطمه زهرا(ع) بیان می کردند از جمله فرمودند:زنی

رادیدم که اورا به موهایش اویزان کرده بودندومغز سرش می جوشید

وان زنی بود که موهایش را ازمردان نامحرم نمی پوشانید ودر حفظ

حجابش سستی می ورزید ...آری بی مبالاتی وسستی ورزیدن در

رعایت حجاب که حقی الهی است -گناه بزرگی به شمار می

آیدوعقوبتهای سختی رابه دنبال دارد وبسیاری از زنان ازاین ناحیه

گرفتار می شوند...


همانطور که چشم چرانی ونگاه به نامحرم برای مردان مسلمان گناه

بزرگی به شمار می اید وعقوبتهای سنگینی رابه دنبال دارد.تاجایی

که پیامبراکرم(ص) نگاه ناروا رابه زن نامحرم را زنای چشم دانستند

وفرمودند:زنای چشمان نگاه نارواست ....


 

سه شنبه 27/5/1388 - 11:51
دعا و زیارت

به طور مثال همین چگونگی ارتباط داشتن با زنها و دخترهای نامحرم در جامعه، یكی از معضلات امروز ما جوانها است. بخاطر اینكه نه الگوی مناسبی در مورد آ‌ن ارائه شده و نه دیدگاه دین در مورد آن به خوبی مشخص و تبیین شده است. تازه، تندروی ها و كج رویهای گروهها و طبقات گوناگون در مرحله عمل را هم به آن اضافه كن.

-           اگر به سیره امیرالمؤمنین دقت كنی،‌می بینی كه حضرت علی (ع) در سنین جوانی با زنان سالخورده اسلام سلام و احوالپرسی می نمود ولی با دختران و زنان جوان نه! حتی سلام هم نمی كرد. در حالیكه پیامبر در همان زمان با زنان و دختران هم سلام و احوالپرسی می كردند. چون زمانی كه علی (ع) 20 ساله و درعنفوان جوانی چنین عمل می نمود، پیامبر اكرم (ص) قریب 50 سال از عمر شریفشان می گذشت بنابراین از آنجا كه احتمال پیش آمدن گناه دست كم برای طرف مقابل دور از ذهن نبود،‌علی (ع) این تربیت شده مكتب پیامبر به عنوان یك جوان سعی داشت مسائل ارتباطی و حدود بین دختر و پسر یا به عبارتی زن و مرد را مراعات كند. هر چند وجود نازنین آن حضرت مبرا و پاكیزه از هر گونه آلودگی بود.

از طرفی پیامبر سه دختر جوان به نامهای زینب، ام كلثوم و فاطمه در خانه داشتند. حضرت علی (ع) با اینكه از كودكی به این خانه رفت و آمد داشتند،‌ اما در این رفت و آمدها نهایت دقت را به عمل می آوردند. در حالیكه همین علی (ع) در دوران خلافتش، وقتی كه حدود 60 سال سن داشت و همسر شهیدی را نیازمند كمك دید، به یاری او شتافت.

 پس در ارتباط با افراد نامحرم ،‌چیزی كه بیش از عوامل دیگر اهمیت دارد

نیت و انگیزه طرفین و از همه مهمتر عدم امكان وجود مفسده درا ین ارتباط برای هر دو نفر است!

یاری رساندن به نیازمند و در طلب رضای خدا آنهم در حد ضرورت مطلوب است و لیكن این سیره جدای از بهانه جویی برای آشنایی و استمتاعات و لذت جویی و هرگونه آلودگی دیگر است.

به راستی كه كسی چون حضرت علی (ع)، در سنین جوانی اش و در ریزترین حركات و رفتارهایش بهترین الگوی نسل جوان ماست.

سه شنبه 27/5/1388 - 11:48
دعا و زیارت
مهدی در انتظار شیعیان حقیقی علی علیه السلام

 أین مثل مالك؟ ‌أین عمار؟ أین ذوالشهادتین؟

كجاست مثل مالك؟ كجاست عمار؟ كجاست ذوالشهادتین؟

دیرگاهی پیش بود كه صدای گلایه علی (ع) در حد فاصل كوفه و شام برخاست.آن هنگام كه مالك اشتر و عمار و ذوالشهادتین، یعنی یاران صدیق علی (ع) به شهادت رسیده بودند و علی تنها مانده بود. سئوالی كه جوابی در پی نداشت.

روزها برآمدند و شبها فرو رفتند. روزگار دیگری آمد. روزی به بلندای روزگار،‌عاشورا!

آن روز هم، امام دیگری بود  و ندای دیگری:‌« هل من ناصر ینصرنی؟ » این ندا هم زمانی بر آمد كه ابوالفضل علمدار، علی اكبر، حبیب بن مظاهر، مسلم بن عوسجه و ... در برابر چشمان حسین (ع) به خون غلتیده بودند و او سرداری بود تنها مانده . پس سئوال همان سئوال بود، جواب هم همان جواب : سرهای فروافتاده، دستهای به عقب كشیده شده، چشمان شرمزده و خجلت زده ای كه به دنبال محل فراری چون زمین هستند نا از تیررس نگاه امام فرار كنند. بجز 72 تن؟! همین !

آیا جواب سؤالی بدان عظمت، سئوالی كه زمین و زمان، فرشتگان و ملایك برای جوابش هروله می كردند، همین بود؟!

نه ! نبود !‌و از همین رو بود كه علی جوابش را از محراب با فرق خونینش گرفت و حسین بر سر نیزه !

آن روزگار گذشت و امروز، روزگار دیگری است. امروز نیز روز امام دیگری است. اما همچنان همان سئوال باقی است :

- كجاست یاریگری  كه به یاری امامش بشتابد؟

و جواب نیز همان ! سكوت !‌خجلت ! غلفت ! ترس !

دیگرگاهی است كه هر روز ندایی در صحن دل شیعیان می پیچد :

« كجاست یاریگری كه به یاری مهدی بشتابد؟!»

و ما همچنان چشمان شرمزده و گنهكار، اما مشتاقمان را به زمین دوخته ایم. سر به جانب دیگری گردانده ایم و دستانمان را به كار دنیا مشغول داشته ایم ! و او هر روز دلتنگ عاشقی، منتظر یاریگری ، با گلویی بغش آلود، چشمان امیدوارش را كه از نگرانی برای شیعیان اشك آلود است به آسمان دوخته :

- پس كی ؟

آری !‌امروز دیگر آن روزگار نیست، كه این آخرین حجت خدا، بقیه الله الاعظم (عج) هم به سرنوشت اجداد اطهرش دچار گردد.

او در پس پرده می ماند تا آنگاه كه مالك ها، عمارها، حبیب ها و ابالفضل هایش را پیدا كند.

اومانده است تا زمین خدا ،‌از حجت خالی نماند و ظهوراو محقق نمی شود مگر به حضور مالك ها،‌عمارها، و حبیب ها.

به راستی ! ما كه ادعای علوی بودن را بر سینه داریم و چشم به راه قیام مهدی (عج) هستیم،

هیچ با خود فكر كرده ایم كه امروز هم ندای أین مثل مالك، أین عمار، أین ذوالشهادتین علی (ع) از حنجره فرزندش مهدی (عج) در فضا طنین انداز است !

هیچ با خود فكر كرده ایم كه امروز مهدی (عج) بیش از هر كس دیگر،‌در انتظار منتظران واقعی خویش است ؟!

هیچ با خود فكر كرده ایم كه آیا این ندای حضرت را پاسخ دهنده ای هست؟

افسوس كه پاسخ دهندگان بسیار اندكند.

افسوس كه اگر شیعیان واقعی علی (ع) اندك نبودند، فرزندش در پرده غیبت باقی نمی ماند.

آری، آن هنگام كه ندای «فزت و رب الكعبه» علی (ع) در محراب مسجد كوفه طنین انداز شد،

چشمانش نگران چنین روزهایی بود.

روزهایی همچون امروز كه زمان بی تاب ظهور فرزندش و مكان بی قرار شنیدن ندای «أنا المهدی» اش می باشد.

آیا او را جوابگویی هست؟

شیعیان علی !

 درك این حقیقت را به كدامین لحظه واگذارده ایم؟ فرصت ها از دست می رود.

شاید از هنگام ظهور اندكی بیش نمانده باشد !

لحظه ها از دست رفت،

عمرما بر باد رفت

هر كه مرد راه هست !! یا علی !

سه شنبه 27/5/1388 - 11:46
دعا و زیارت
خانم حضرت فاطمةالزّهرا (سلام الله علیها) فرمودند:

 اِنَّ السَّعید، کُلَّ السَّعید، حَقَّ السَّعید مَن أَحَبَّ عَلیّاً فِی حَیَاتِهِ وَ بَعدَ مَوتِهِ.

همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(علیه السّلام) را در دوران زندگی و پس از مرگش دوست داشته باشد.


(مجمع‌ علامه‌ هیثمى‌ ، ج‌ 9 ، ص‌ 132) 



  نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت 


  متحیّــــرم چه نامم شه ملــــک لا فتــــی را 




 
سه شنبه 27/5/1388 - 11:45
دعا و زیارت

http://xs536.xs.to/xs536/09086/51626-1204923896-0-l516.jpg



هرچند که حال و روز زمین و زمان بد است


یک تکه از بهشت در آغوش مشهد است


حتی اگر هم به آخر خط رسیده ای

آنجا برای عشق شروعی مجدد است


یا امام رضا (ع) ....
بطلبمون آقا ...

سه شنبه 27/5/1388 - 11:43
دعا و زیارت


 

 


 


 

 

روزى حضرت رسول (ص) به همراه عدّه اى از اصحاب خود به بیابان كویرى بدون گیاه و درخت رهسپار شدند..


هنگامى كه به آن جا رسیدند، رسول خدا(ص) به همراهان خود دستور داد هر كدام مقدارى هیزم بیاورید


اصحاب گفتند:

یارسول اللّه ! در این بیابان كویر كه چوب و هیزم پیدا نمى شود.


حضرت فرمود:

هر یك از شما به هر مقدار كه مى تواند باید هیزم بیاورد.

اصحاب حضرت رسول همه پراكنده شدند، بعد از گذشت ساعتى ، هر یك مقدارى

هیزم پیداكرده ، آوردند و در حضور حضرت ختمى مرتبت روى هم ریختند؛ و در نتیجه

مقدار بسیارزیادى هیزم روى هم انباشته گردید.

حضرت رسول (ص) نگاهى نمود واظهار داشت :


بدانید كه گناهان نیز به همین شكل زیاد و روى هم انباشته مى گردد،

سپس آن حضرت به عنوان موعظه و نصیحت ، خطاب به حاضرین نمود و فرمود:

مواظب حركات خویش باشید و حتّى از گناهان كوچك نیز خود را برهانید، (چون ذرّه ،


ذرّه جمع گردد و انسان را روسیاه مى گرداند)


و سپس افزود:

بدانید كه تمام حركات شما چه كوچك و چه بزرگ مورد توجّه خداوند متعال است و


همه آن ها در نامه اعمال ثبت مى گردد، همان طورى كه خداوند در قرآن حكیم


فرموده است : ما تمامى اعمال و كارهاى شما را محاسبه خواهیم كرد.

سه شنبه 27/5/1388 - 11:42
دعا و زیارت




نیمه شعبان مبارک





***

عن ابی حمزه المعانی عن ابن خالد الکابلی عن علی ابن الحسین زین العابدین علیه السلام فی حدیث طویل قال رمی آخره یا اباخالد ان اهل زمان غیبته القائلین بامامته والمنتظرین الظهوره افضل من اهل کل زمان لانالله تبارک و تعالی اعطاهم من العقول والافهام ماصارت به الغیبته عندهم بمنزله المشاهده و جعلخم فی ذلک الزمان بمنزله المجاهدین بین یدی رسول الله بالسیف اولئک المخلصون حقا و شیعتنا صدقا والدعا ء الی دین الله عز و جل سرا و حهرا و قال انتظار الفرج اعظم العمل.


ترجمه:

امام زین العابدین علیسه السلام  به ابا خالد کابلی فرمودند: یا ابا

خالد بدرستی که مردم زمان غیبت حضرت ولی عصر(عج) آنان که

قائل به امامت او هستند و در انتظار ظهور او به سر می برند با

فضیلت ترین مردم همه زمانها هستند. بخاطر اینکه خدای بزرگ عقل

و فهمی به آنان عطا فرموده است که غیبت در نزد آنان به منزله ظهور

و مشاهده گشته است و مردم این عصر را خداوند به منزله کسانی

که در راه خدا و در پیشگاه رسول خدا با شمشیر به مبارزه بر می

خیزند قرار داده است.آنان حقیقتا افراد با خلوص هستند و شیعیان

صادق ما همانها هستند و آنان داعیان به سوی دین خدای بزرگ بطور

سری و علنی هستند.

و پس
حضرت فرمودند: انتظار فرج حضرت از بزرگترین و با

فضیلت ترین اعمال است.




  اللهم عجل لولیک الفرج



سه شنبه 27/5/1388 - 11:40
دعا و زیارت

 



 


 

 

احسب الناس ان یترکوا ان یقولوا امنا و هم لا یفتنون و لقد فتنا الذین

من قبلهم فلیعلمن الله الذین صدقوا و لیعلمن الکاذبین، سوره عنکبوت

آیات 1و 2،


آیا مردم پنداشتند همین که گفتند ایمان آوردیم به حال خود رها می شوند و مورد آزمایش قرار نمی گیرند؟ و به یقین کسانی را که پیش از اینان بودند آزمودیم، پس خدا حتما آنها را که راست گفتند می شناسد و نیز دروغگویان را می شناسد

«
و من کلام له علیه السلام قبل موته: و انما کنت جارا جاورکم بدنی ایاما و ستعقبون منی جثة خلاء ساکنة بعد حراک و صامتة بعد نطق لیعظکم هدوی وخفوت اطراقی و سکون اطرافی فانه اوعظ للمعتبرین من المنطق البلیغ، غدا ترون ایامی و یکشف لکم عن سرائری و تعرفوننی بعد خلو مکانی و قیام غیری مقامی» (خطبه 149 نهج البلاغه



اینها از جمله بیانات و کلماتی است که امیرالمؤمنین صلوات الله و سلامه علیه بعد از ضربت خوردن در حالی که در بستر افتاده بود ایراد فرمود، می فرماید: مدتی من با شما بودم و بدن من مجاور شما بود، عن قریب خواهید دید این بدن به شکل یک جثه خالی و ساکن و بی حرکت، خاموش و بی زبان در جلو چشم شماست. شما باید از این سکوت و آرامی و از این سکوت و خاموشی پند بگیرید. زبان این حالت و این تغییر که چگونه آنهمه حرکتها و دلیریها و دلاوریها تبدیل شد به سکون و آرامی و آنهمه فصاحتها و بلاغتها یکمرتبه تبدیل شد به سکوت و خاموشی، از هر منطق و هر بیانی رساتر و گویاتر است. هر اندازه خطیب و گوینده می خواست با زبان خود فنا و زوال دنیا و آخر رسیدن عمر را مجسم کند نمی توانست این طور بیان کند که عن قریب به چشم خود می بینید.
بعد فرمود: من خواهم رفت اما شما مرا بعد از رفتن من خواهید شناخت، بعدا معلوم خواهد شد که من چه می گفتم و چه می خواستم و چه منظوری داشتم، وقتی که جای من خالی شد و کسی دیگر به جای من نشست و زمام امور را به دست گرفت من شناخته خواهم شد. رفتن و مردن من پایان کار من نیست، پرونده من با مردن بسته نخواهد شد، تخمی که در این مدت در میان این تلخیها و سختیها کاشتم تدریجا خواهد رویید و ثمره خواهد داد.


 



سه شنبه 27/5/1388 - 11:39
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته