ورزش و تحرک
سی و دومین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاههای کشور با شکست سنگین تیم پرسپولیس مقابل تراکتورسازی به اتمام رسید تا سرخپوشان خطر سقوط به لیگ دسته اول را بشدت احساس کنند.
به گزارش مهر، سی و دومین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاههای کشور از ساعت ۱۶:۳۰ امروز پنجشنبه با دیدار تیمهای تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس آغاز شد. این بازی که در حضور خیل هواداران و تماشاگران تیم تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار شد در پایان به برتری ۴ بر یک شاگردان امیر قلعه نویی انجامید.
تراکتورسازی این بازی را با میل تهاجمی بالا آغاز کرد اما این تیم پرسپولیس بود که در دقیقه هشت نخستین فرصت گلزنی را خلق کرد. در این زمان از بازی غلامرضا رضایی با پاسی دقیق "ایمون زاید" را با سنگربان تراکتورسازی تک به تک کرد اما مهاجم لیبیایی توفیقی در گشودن دروازه تراکتورسازان نداشت.
دو دقیقه پس از آنکه ایمون زاید در دقیقه ۱۹ با ضربهای سر دروازه تراکتورسازی را بشدت تهدید کرد تیم پرسپولیس به یک ضربه پنالتی رسید که هادی نوروزی آن را با بی دقتی به بیرون زد.
تراکتورسازی در ادامه ابتکار عمل را در دست گرفت و تا پایان نیمه اول بارها روی دروازه پرسپولیس خطرساز شد اما از این شانسها راه به جایی نبرد تا اینکه بازی در نیمه اول با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رسید.
در نیمه دوم این تیم تراکتورسازی بود که طوفان به راه انداخت و تا دقیقه ۶۵ کار تیم دنیزلی را یکسره کرد. ابتدا در دقیقه ۵۰ "فلاویو لوپز" با شوتی سرکش از فاصلهای دور دروازه تیم پرسپولیس را باز کرد و آغازگر جشنواره گل تیم تراکتورسازی شد.
تنها هفت دقیقه پس از به ثمر رسیدن این گل فرزاد حاتمی گل دوم تراکتورسازی را به ثمر رساند. پس از آنکه شوت سرکش فلاویو لوپز را میثاق معمارزاده ناقص دفع کرد، توپ برگشتی را حاتمی با همکاری محمد نصرتی به تور دروازه پرسپولیس چسباند.
تراکتورسازان که خط دفاع تیم پرسپولیس را متزلزلتر از همیشه میدیدند در دقیقه ۶۳ به گل سوم رسیدند. لوپز زننده گل اول تیم تراکتورسازی روی پاس محمد ابراهیمی به راحتی از سد مدافعان سرگردان پرسپولیس گذشت و به راحتی دروازه معمارزاده را باز کرد.
در دقیقه ۶۵ بازی تراکتورسازی به گل چهارم رسید تا کار سرخپوشان تهرانی یکسره شود. ابراهیمی که از بهترینهای تراکتورسازی بود با شوتی محکم از پشت محوطه جریمه معمارزاده را برای چهارمین بار تسلیم کرد.
تراکتورسازان که پرسپولیس را ضعیفتر از همیشه میدیدند در ادامه روی به اداره بازی آوردند و حفظ نتیجه. در این بین تیم پرسپولیس در دقیقه ۷۸ توسط رضا نورمحمدی یکی از گلهای خورده را جبران کرد تا سرخپوشان در سنگین ترین شکست فصل خود حداقل به یک گل برسند.
قضاوت دیدار تراکتورسازی تبریز - پرسپولیس برعهده علیرضا فغانی بود. فغانی در این بازی به احسان حاج صفی از تیم تراکتورسازی و مهدی مهدوی کیا، امیرحسین فشنگچی و ایمون زاید از تیم پرسپولیس کارت زرد نشان داد.
تراکتورسازی با این پیروزی ۶۲ امتیازی شد و به رده دوم جدول صعود کرد و تیم پرسپولیس نیز با ۳۷ امتیاز و تفاضل گل ۵- در رده دوازدهم جدول باقی ماند. با این نتیجه و احتساب کسر دو امتیاز از شاگردان دنیزلی، این تیم در خطر سقوط به لیگ دسته اول قرار دارد.
پنج شنبه 7/2/1391 - 19:2
اخبار
نمایندگان مجلس ایران گویی در مساله سعید مرتضوی مستاصل شدهاند. اکنون پس از گذشت روزها از قول شرف مرتضوی برای کناره گیری از ریاست تامین اجتماعی، آنهایی که آن قول شرف را از وی گرفته بودند، هنوز نمیدانند که تکلیفشان چیست! مرتضوی استعفا داده و در خانه نشسته است یا نه به ریاستش مشغول و قول شرف را زیر پا گذارده است؟
به گزارش «تابناک»، در همین ارتباط محمدقیوم دهقانی یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در مصاحبهای از حضور شیخ الاسلامی در جلسه کمیسیون متبوع خود خبر داده و گفته است که: از وزیر در خصوص حضور مرتضوی در محل کار خود سئوال کردیم، ایشان در این زمینه صحبتهای کلی کردند و به طور مشخص پاسخی ندادند اما به نظر من، پاسخ این است که مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی ماندنی است.
وی تاکید کرده است که: «وقتی که مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی مشغول به کار است معنایش این است که خواست وزیر کار و امور اجتماعی مبتنی بر ماندن ایشان در این سازمان است.
علاوه بر این در روزهای گذشته خبرگزاریها و رسانههای مختلف اخباری را منتشر کردهاند که بر اساس آن، برخی نمایندگان قصد آن دارند که از طریق دیوان عدالت اداری اعتراض خود را به انتخاب مرتضوی پیگیری کنند که این خود دلیل دیگری بر منتفی شدن موضوع استیضاح و ناامیدی نمایندگان معترض به استعفای مرتضوی است.
حال با چنین وضعیتی نمایندگانی که از یک سو ماهها با مذاکره و حکمیت قول شرف از مرتضوی گرفتند و از سویی دیگر به صورت خودجوش سه نفرشان وکالت مجلس شورای اسلامی ایران را بر عهده گرفتند و یکی شاکی شد و دیگری حکم و سومی هم در حکم ناجی، نامه قول شرف مرتضوی را به مجلس ارائه داد، اکنون سر در لاک خاموشی و البته فراموشی بردهاند. نمایندگانی که اکنون واجبتر از مرتضوی بر آنان عارض شده است و آن هم مرحله دوم انتخابات و تلاش برای دوباره خزیدن به اندرون لابیهایی است که قطعا نفع مردم در آن نیست.
حال سئوال افکار عمومی این است که چه کسانی و در کجا باید این رفتار این عده از مجلسیان را مورد سئوال قرار دهند؟ اگر میشود رئیس جمهور منتخب مستقیم مردم را مورد سئوال قرار داد و حتی استیضاح و برکنار نمود چرا نمیشود نمایندگان را مورد سئوال و استیضاح قرار داد؟ نمایندگانی که برخی از آنان خود نیز در کار خود ماندهاند!
پنج شنبه 7/2/1391 - 19:0
اخبار
این که نیروهای نظامی اظهار کنند که جان خود را فدای یک شخص میکنند درست و «شرعی» نیست بلکه همهی نیروهای نظامی باید جان خود را فدای اسلام کنند و خود آن شخص نیز جان خود را فدای اسلام کند
تریبون مستضعفین: مقام معظم رهبری دیروز ضمن حضور در محل ستاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و بررسی فعالیتها و دستاوردهای این نیرو، بیانات مهمی را دربارهی لزوم «مردمی بودن» و «مکتبی بودن» همهی نیروهای نظامی بیان کردند.
مشروح بیانات ایشان در پایگاه رسمی ایشان (khamenei.ir) منتشر شده است.
رهبر انقلاب با بیان اینکه ارتش زمان شاه مدعی بود که «برای حفظ شخص طاغوت» شکل گرفته و فعالیت میکند افزودند «ارتش جمهوری اسلامی ایران تنها ارتشی است که در خدمت مردم و منافع ملی است و اعتقادات و احساسات بدنه و فرماندهان آن نیز همانند آحاد مردم است.»
فرمانده کل قوا در ادامه خاطر نشان کردند این که نیروهای نظامی اظهار کنند که جان خود را فدای یک شخص میکنند درست و «شرعی» نیست بلکه همهی نیروهای نظامی باید جان خود را فدای اسلام کنند و خود آن شخص نیز جان خود را فدای اسلام کند.
گفتنی است که شعار «جانم فدای رهبر» از شعارهای مرسوم نیروهای نظامی ارتش و سپاه و نیروی مقاومت بسیج است که جزء همیشگی تبلیغات مناسبتی واحد فرهنگی این نیروها و همچنین شعار ثابت صبحگاههای نظامی است. در مراسم فارغالتحصیلی نظامیان با حضور رهبری نیز، فارغالتحصیلان به هنگام دریافت سردوشی از دست ایشان به همراه ادای احترام نظامی شعار «الله اکبر، خامنهای رهبر، جانم فدای رهبر» سر میدهند.
منبع:الف
چهارشنبه 6/2/1391 - 17:12
اهل بیت
مرد نابینائى وارد منزل شد و حضرت زهراء علیها السلام پنهان گشت ، وقتى رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله علّت آن را جویا شد؟ در پاسخ پدر اظهار داشت : اگر آن نابینا مرا نمى بیند، من او را مى بینم ، دیگر آن که مرد، حسّاس است و بوى زن را استشمام مى کند.
چهارشنبه 6/2/1391 - 17:5
اهل بیت
به گزارش مشرق، حضرت فاطمه زهرا(س) فرمود: یک شب آماده خواب بودم که پدرم رسول خدا بر من وارد شد و فرمود: ای فاطمه جان! نخواب، مگر این که چهار عمل را به جا آوری!
1- قرآن را ختم کنی 2- پیامبران را شفیع خود گردانی 3- مؤمنین و مؤمنات را از خود راضی و خشنود سازی 4- حج واجب و عمره را به جا آوری.
حضرت این جملات را بیان فرمود و مشغول به خواندن نماز شد. صبر کردم تا نمازش پایان یافت، بی درنگ گفتم: ای رسول خدا(ص) مرا به چهار عمل بزرگ سفارش فرمودی که در این وقت محدود توان و فرصت انجام آنها را ندارم؟
پدرم تبسم کرد و فرمود: ای فاطمه جان! هرگاه قبل از خواب سه مرتبه سوره اخلاص «قل هو الله احد» را بخوانی، گویا قرآن را ختم کرده ای، و هرگاه بر من و پیامبران پیشین من درود و سلام و صلوات فرستی همه ما شفیعان تو خواهیم بود، مانند ذکر این صلوات: «اللهم صل علی محمد و آل محمد و علی جمیع الانبیاء و المرسلین»
و هرگاه برای برادران و خواهران دینی و با ایمان خود طلب آمرزش و مغفرت نمایی، همگی آنها را از خود راضی و خشنود ساخته ای، مانند ذکر این استغفار: «اللهم اغفر للمؤمنین و المؤمنات» و هرگاه بگویی: «سبحان الله و الحمدلله، ولا اله الا الله و الله اکبر» گویا حج تمتع و حج عمره گزارده ای.
چهارشنبه 6/2/1391 - 16:59
اهل بیت
عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان چالشها و نقاط ضعف جامعه اسلامی زمان حضرت رسول(ص) گفت: این سؤال باید برای تمام نسلها مطرح شود که چرا قبر حضرت زهرا(س) تا کنون مخفی مانده است؟
به گزارش قدس آنلاین به نقل ازفارس: حجتالاسلام والمسلمین «محمدرضا باقرزاده» عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به دلایل قیام حضرت زهرا(س) گفت: نهضت فاطمی و قیام حضرت زهرا(س) پس از رحلت حضرت رسول(ص) و اعتراض ایشان به جامعه خویش و نگاه انتقادی به مسائل اجتماعی آن عصر به دلیل انحراف عظیم و بنیادینی بود که در جامعه اسلامی پس از پیامبر اکرم(ص) شکل گرفته بود.
وی عنوان کرد: تعصبات قبیلهای، نژادی و عقدههایی که از زمان حضرت رسول(ص) در دل برخی از افراد باقی مانده بود، انحرافاتی در جامعه اسلامی به وجود آورد که مهمتر از تمام انحرافات، انحراف در بحث رهبری و ولایت امر جامعه اسلامی بود که در نتیجه غصب خلافت و جانشینی امیر مومنان (ع) را به دست افرادی که نه تنها از جانب پیامبر(ص) برای زعامت جامعه تایید نشده بودند بلکه هیچ دلیلی برای تایید آنها وجود نداشت.
مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم تصریح کرد: مهمترین دلیل برای نهضت حضرت فاطمه(س) و اعتراض ایشان، دغدغهای مبنی بر این بود که کِشتی جامعه اسلامی از مسیر اصلی خود منحرف شده و به سمت صخرهها در حال پیشروی بود.
وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم یک تحلیلی از پیشبینی صدیقه طاهره(س) داشته باشیم باید گفت آنچه که امروز دنیای اسلام شاهد آن است آنچه که امروز جهان اسلام را تحقیر میکند، هر مصیبتی که در حال حاضر به مسلمانان وارد و کشتاری که توسط جوامع استعمارگر علیه کشورهای اسلامی صورت میگیرد از جمله پیشبینیهایی بود که حضرت زهرا(س) برای جلوگیری از انحرافی که اتفاق افتاد، داشتند.
حجتالاسلام باقرزاده گفت: حضرت فاطمه(س) میدانست که با انحراف امر خلافت از علی(ع) و فرزندان ایشان، کار زعامت جامعه اسلامی به جایی خواهد رسید که مردم در حکومت اسلامی، تحت سلطه استعمار، استکبار و استبداد قرار گرفته و وضعیت آنها روز به روز فلاکتبارتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه براساس پیشبینی حضرت زهرا(س) با تغیبر جایگاه خلافت، ظلم و ستمها نسبت به مسلمانان افزایش خواهد یافت، افزود: دلایل داخلی افزایش ظلم این بود که افراد ستمگر و نالایق در صدر کار قرار گرفته و به لحاظ خارجی نیز چون افراد نالایق و ستمگر برای حاکمیت و سلطه خویش به بیگانگان روی آورده و دست نیاز به سوی آنها دراز میکنند، جامعه را به سوی وابستگی سوق خواهند داد.
عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) عنوان کرد: تمام نگرانی حضرت زهرا(س) ناشی از همین بود لذا اینکه ما تصور کنیم صدیقه طاهره(س) به خاطر مسائل شخصی، دفاع از حق همسرش و یا به دلیل اینکه یک باغی از ایشان گرفته شد و امری کاملا شخصی، آن خطبه غرا را ایراد کردند لذا قطعا شأن، عظمت و قدرت روحی حضرت بسیار بالاتر از آن بود که به دلیل محرومیتهای اجتماعی این قدر بیتابی کند.
وی با تاکید براینکه بیتابیهای حضرت زهرا(س) آنقدر شدید بود که در تاریخ ماندگار شد، گفت: فاطمه زهرا سلامالله علیها برای اینکه این ناراحتیها و اعتراضها در تاریخ ثبت شود، درخواست کرد شبانه و مخفیانه به خاک سپرده شوند. از این رو مخفی ماندن قبر ایشان به این دلیل است که مظلومیت حضرت زهرا(س) در طول تاریخ منقوش بماند تا نسلهای بعدی همواره با این سوال روبهرو شوند که دغدغه اصلی دخت مکرم حضرت رسول(ص) چه بود، ایشان آنقدر از امت پیامبر(ص) ناراحت شدند که وصیت کردند هیچکس در تشیع جنازه ایشان شرکت نکند!
حجتالاسلام باقرزاده تصریح کرد: باید این سؤال همواره در تاریخ اسلام باقی بماند و امت اسلامی نیز همواره به دنبال یافتن پاسخی برای آن باشد. بنابراین پاسخی که میتوان در جواب این سؤال مطرح کرد این است که؛ انحرافی در اصل حاکمیت اداره جامعه اسلامی شکل گرفته بود که این انحراف، اعتراض عمیق حضرت زهرا(س) را رقم زد.
سه شنبه 5/2/1391 - 13:48
اخبار
کارشناس شبکه تلویزیونی وهابی (وصال) مدعی شده هیچ حدیثی دال بر ولایت حضرت علی (ع) وجود ندارد؟
سایت شبهه در پاسخ به ادعای این شبکه نوشت:
اگر چه از آن شبکه و کلّ سازمان وهابیت کلام و مواضع دیگری انتظار نمیرود و امیدی نیست که بگویند «اشهد انّ علی ولیالله»، اما در عین حال نظر کلیهی مسلمانان عزیز [اهل تشیع و تسنن] را به پاسخهای ذیل خطاب به وهابیها، شبکه وصال، آن کارشناس و سایر کارشناسان وهابی مسلک جلب مینماییم:
الف - برای جهان اسلام [تشیع و تسنن]، نظرات کارشناسی وهابیها در خصوص اسلام، با نظرات کارشناسی سازمانهای اطلاعاتی و تبلیغاتی امریکا، انگلیس و اسرائیل هیچ فرقی ندارد و کلاً فاقد ارزش میباشد و اگر پاسخی ایفاد میگردد، فقط جهت اطلاع و آگاهی مسلمانان است.
ب - به فرض که حدیثی دربارهی ولایت حضرت علی علیهالسلام وجود نداشته باشد [که دارد]، به وهابیت چه ربطی دارد؟ مگر به سایر آیات بیّن قرآن کریم و احادیث وارده ایمان آورده و عمل میکنند؟!
ج - مگر تأسیس فرقهی وهابیّت [بر اساس استناد قطعی و معتبر] کار انگلیس نبوده است؟ مگر عبدالوهاب، بنیانگذار این فرقه از سوی مستر همفر انتخاب و تحریک نشد و با عقد پیمان با امیر درعیه، محمد بن سعود (جد آل سعود) از قوای نظامی او جهت ترویج مذهبش که مخالف عقاید مسلمانان (اهل سنت) بود اقدام نکرد؟ مگر امروزه وهابیت به عنوان یک سازمان قدرتمند و تحت سلطهی امریکا، انگلیس و اسرائیل فعالیت تشکیلاتی ندارد؟ آیا وهابیت برای پذیرش ولایت امریکا و انگلیس (کفر و ظلم) به آیه یا حدیثی استناد میکند؟!
د - کشتار بیرحمانه مسلمانان سرزمین حجاز در زمان استعمار انگلیس و تداوم آن، و هم اکنون کشتار مسلمانان یمن، لشکر کشی به بحرین و کشتار مسلمانان بیدار و انقلابی بحرین، هم پیمانی با اسرائیل جهت کشتار مسلمانان فلسطین و لبنان (به ویژه نوار غزه)، همراهی و همکاری با اتحادیه اروپا جهت تحقق آمال آنها در مصر، سوریه، لبنان و دشمنی با جمهوری اسلامی ایران، حلال شمردن خون شیعه در خطبههای نماز جمعه، آن هم در شهر امن مکه و در کنار خانهی خدا و در دورهی حج تمتع و ...، بر آیه و حدیث مستند است؟! آیا وهابیها آیات قرآن کریم را که خودشان سالیانه میلیونها جلد به چاپ میرسانند، دال بر ضرورت نپذیرفتن ولایت کفار و مشرکین، ضرورت مبارزه با ظلم، ضرورت جهاد در مقابله هجمهی دشمنان به اسلام و بشریت، ضرورت اخوت و اتحاد مسلمین، دشمنی با منافقین و ... را نخواندهاند؟! پس اصلاً حق ندارند که راجع به اسلام عزیز و قرآن کریم و احادیث پیامبر اعظم (ص) سخنی بگویند و هر چه بگویند نیز در راستای اهداف و منافع استکبار جهانی و صهیونیسم بینالملل بوده و فاقد اعتبار و حتی ارزش مباحثه است.
ﻫ - اما اگر مسلمان دیگری چنین ادعایی نماید و یا سؤال کند که آیا حدیثی از پیامبراکرم (ص) دال بر ولایت حضرت علی (ع) وجود دارد یا خیر؟ نظر وی را به نکات و چند حدیث به عنوان نمونهای از احادیث متواتر به نقل از منابع اهل سنت جلب مینماییم:
ﻫ/1 - اگر در وجود حدیث راجع به ولایت حضرت علی (ع) شک داشته باشیم، نسبت به عدم وجود حتی یک حدیث راجع به ولایت غیر علی (ع) در کلیهی منابع اسلامی یقین داریم. پس چرا باید ولایت دیگران را بدون سند بپذیریم، اما نوبت به ولایت علی (ع) که میرسد، از خود انفعال نشان داده و به دنبال آیه و حدیث بگردیم؟! هر دلیلی که بتواند ولایت و حتی حکومت سه خلیفهی دیگر را توجیه کند، نسبت به ولایت و نیز حکومت حضرت علی (ع) موجهتر است. آیا این انفعال در مقابل نام علی (ع) نتیجه ظلم و خفقان و ضد تبلیغ حکومتهای جابری که نه تنها شیعه یا سنی نبودند، بلکه اساساً مسلمان نبودند نیست؟ آیا میتوان معاویه، یزید، حجاج، هارون، مأمون، متوکل و ... را با آن شرابخواریها و ظلمها و جنایتها و آدمکشیها مسلمان دانست؟!
ﻫ/2 - اهل تشیع و اهل تسنن ناچارند که به ولایت علی (ع) اذعان کرده و گردن نهند. چرا که شیعه اساساً او را «ولیالله»، «حجتالله» و امام میداند و اهل تسنن نیز ولایت چهار خلیفه را پذیرفتهاند. لذا ناچارند پس از بیعت با خلفای سه گانه با علی (ع) بیعت کرده و چون پس از او دیگر خلیفهای نیامده است، در همان بیعت باقی بمانند. لذا ولایت امام علی علیهالسلام، مهمترین و مطمئنترین «عامل و محور وحدت» است.
ﻫ/3 - و اما چند حدیث برای مسلمانان اهل تحقیق [اعم از شیعه و سنّی] به سند اهل سنّت:
*- أبوسعید خُدری و سایر اکابر اهل سنت چون چون طبری، سیوطی، قرطبی اندلسی، ثعلبی و آلوسی بغدادی اذعان دارند که آیهی «یَأَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ» در شأن علی بن ابی طالب نازل شد. (الحاکم الحسکانی، عبید الله بن عبد الله بن أحمد، شواهد التنزیل؛ ج 1،ص 250).
*- ابوصالح از ابن عباس در مورد شان نزول آیه«إِنَّمَا وَلِیُّکُمْ اللهُ وَرَسُولُهُ...»روایت نموده که فقط در شان علی نازل شده است و همچنین آیهی «وَ مَنْ یَتَوَلَّ اللهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا...»در مورد علی نازل شده است و نیز آیه«بَلّغ ما اُنزِلَ اِلَیکَ مِن ربِّکَ... یعنی آن چه را که از سوی خدا بر تو نازل شده، ابلاغ کن» در مورد علی نازل گردیده است و خدا پیامبر را به ابلاغ آن امر نموده است ، پس پیامبر دست علی را گرفت و فرمود: من کنت مولاه و هذا علی مولاه «هرکه من مولای اویم، علی مولای اوست». (همان مدرک، ج 1،ص 239، ح240)
*- عبدالله بن أبی أوفى گفت که رسول خدا(ص) در روز غدیرخم این آیه را تلاوت نمود: «اَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ»، سپس پیامبر دست علی را بلند کرد تا حدی که سپیدی زیر بغل او نمایان شد، سپس فرمود: «آگاه باشید، هرکه من مولای اویم، علی مولای اوست، پروردگارا، با هر که او را دوست دارد، دوست و با هر که او را دشمن دارد، دشمن باش».سپس فرمود: «پروردگارا، شاهد باش». (شواهد التنزیل، ج 1،ص252).
*- در سنن نسائی (که از صحاح ستّه- شش کتاب مرجع اهل تسنن است) واقعه غدیر چنین تصریح شده است: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: پیک اجل به طرف من آمده و من به پیک أجل لبیک گفتهام؛ یعنی مرگ من نزدیک است. من دو چیز گران بهاء در میان شما میگذارم: کتاب خدا و عترت و اهل بیت من. ببینید که با آنها چگونه برخورد میکنید. این دو، از همدیگر، تفکیک شدنی نیستند. مردم! خدا، مولای من هست و من ولی هر مؤمنم. هر کس من ولی او هستم، این علی هم ولیّ او هست . (السنن الکبرى للنسائی، ج5، ص45 - فضائل الصحابه لأحمد بن حنبل، ص15، شماره45)
و البته در سایر صحاح ستّه به ویژه صحیح مسلم و حتی صحیح بخاری نیز احادیث بسیاری دال بر ولایت حضرت علی (ع) ذکر شده است. و اگر چه وهابیت بسیار کوشیده است که مدارک را جمعآوری نموده و در تجدید چاپها حذف کند، اما آن قدر متواتر است که قابل حذف و انکار نبوده و هم چنان در دسترس است.
پس اگر وهابیت که تشیع را مردود شمرده و خون شیعه را مباح میداند، منابع اهل سنّت و از جمله صحاح ستّه را نیز قبول ندارد، دلیل دیگری بر مسلمان نبودنش میباشد.
منبع:قدس آنلاین
سه شنبه 5/2/1391 - 13:41
ایرانگردی
در روی کره زمین مناطق گرم زیادی وجود دارند ولی یک نقطه داغ ترین نقطه محسوب می شود.
به گزارش «24»، عنوان گرم ترین نقطه کره زمین بعضی اوقات برای منطقه ای به نام عزیزه در لیبی استفاده می شود که بیشترین دما را روی کره زمین دارد.
این نقطه از صحرای بزرگ آفریقا در میان مردم محلی به نام روستای مرگ شهرت پیدا کرده است.
بر اساس تحقیقات دانشگاه مونتانا و مرکز فضایی آمریکا ناسا از دیگر نقاط گرم روی کره زمین دشت لوت در ایران است که در بعضی از فصول سال به داغ ترین نقطه کره زمین تبدیل می شود.
در واقع به گفته دانشمندان داغ ترین نقاط کره زمین بین دشت لوت، صحرای گبی و صحرای آفریقا در گردش است.
سه شنبه 5/2/1391 - 13:33
اخبار
پس از آنکه سایت خبری تیک TIK.IR از قهر رضا رشیدپور مجری سابق صداوسیما از شبکه ایرانیان خبر داد، ظاهراً این اتفاق باعث افزایش مشکلات این شبکه ماهواره ای شده است.
ظاهراً پس از قهر رشیدپور از این شبکه، مشکلات و پخش برنامه های تکراری، بی محتوا و مشابه سایر شبکه های ماهواره ای باعث افزایش مشکلات شبکه ایرانیان شده و این شبکه تعطیل شده است.
نکته ی عجیب آنکه، از چند روز پیش شبکه جدید التاسیس GEMMOVIE به جای شبکه ایرانیان از همان فرکانس پخش می شود. البته این نکته نیز گفتنی است که روابط شبکه ایرانیان و GEM بسیار خوب بوده و حتی تبلیغ راه اندازی شبکه ایرانیان، بارها و بارها در شبکه GEM پخش شده بود.
قابل ذکر است، شبکه ی ایرانیان که دارای مجوز از وزارت ارشاد ایران است هنوز دلیلی برای تعطیلی یکباره خود منتشر نکرده است
سه شنبه 5/2/1391 - 13:30
اخبار
در جریان یک نمایش در برزیل ، یک هنرپیشه جوان برزیلی اشتباهی خود را دار زد و بدون اینکه دیگر بازگران متوجه شوند پس از ۴ دقیقه بر سر دار بودن درگذشت .
به گزارش عصرایران، تیاگو کلیمک ۲۷ ساله که در نقش یهودا اجرای نقش می کرد در صحنه ای از نمایش که قرار بود خودکشی کند به اشتباه خود را دار زد.
وی به مدت ۴ دقیقه بر دار آویزان بود تا اینکه دیگر هنرپیشه ها متوجه غیر عادی بودن وضعیت او می شوند و وی را پایین می آورند .
پس از انتقال این هنرپیشه برزیلی به بیمارستان پزشکان تلاش کردند تا او را نجات دهند اما وی روز گذشته در گذشت.
پلیس برزیل اعلام کرده است که درباره نحوه کشته شدن این هنرپیشه جوان در حال تحقیق است تا ببیند آیا قتل او اشتباهی رخ داده یا اینکه عمدی در کار بوده است.
سه شنبه 5/2/1391 - 13:25