• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 308
تعداد نظرات : 300
زمان آخرین مطلب : 4686روز قبل
داستان و حکایت

ابوریحان بیرونی در خانه یکی از بزرگان نیشابور میهمان بود از هشتی ورودی خانه،

صدای او را می شنید که در حال نصیحت و اندرز است.

مردی به دوست ابوریحان می گفت هر روز نقشی بر دکان خود افزون کنم و گلدانی خوشبوتر از پیش

در پیشگاهش بگذارم بلکه عشقم از آن گذرد و به زندگیم باز آید.

و دوست ابوریحان او را نصیحت کرده که عمر کوتاست و عقل تعلل را درست نمی داند

آن زن اگر تو را می خواست حتما پس از سالها باز می گشت

پس یقین دان دل در گروی مردی دیگر دارد و تو باید به فکر آینده خویش باشی.

سه روز بعد ابوریحان داشت از دوستش خداحافظی می کرد که خبر آوردند همان کسی که نصیحتش نمودید

بر بستر مرگ فتاده و سه روز است هیچ نخورده.

میزبان ابوریحان قصد لباس کرد برای دیدار آن مرد، ابوریحان دستش را گرفت

و گفت نفسی که سردی را بر گرمای امید می دمد مرگ را به بالینش فرستاده.

میزبان سر خم نمود.

ابوریحان بدیدار آن مرد رفته و چنان گرمای امیدی به او بخشید که آن مرد دوباره آب نوشید.

می گویند: چند روز دیگر هم ابوریحان در نیشابور بماند و روزی که آن شهر را ترک می کرد

آن مرد با همسر بازگشته خویش، او را اشک ریزان بدرقه می کردند.

*

ارد بزرگ اندیشمند برجسته می گوید:

هیچگاه امید کسی را نا امید نکن،

شاید امید تنها دارایی او باشد.

سه شنبه 14/10/1389 - 12:17
اخبار

واکنون این تحقق وعده الهی است که ندای خمینی کبیر«قدس سره» نه تنها از جماران و حسینیه امام خمینی در تهران بلکه از بیروت و ضاحیه، بنت جبیل و قانا مجددا به گوش می رسد که:

«مادر صدد خشکاندن ریشه های فاسد صهیونیسم و سرمایه داری و کمونیسم درجهان هستیم. ما تصمیم گرفته ایم تا به لطف خداوند و عنایات خداوند بزرگ نظام هایی که بر این سه پایه قرار گرفه اند را نابود کنیم و نظام اسلامی رسول الله را درجهان استکبار ترویج کنیم و دیریا زود ملتهای در بند شاهد آن خواهند بود»

پاشنه آشیل استکبار جهانی  در جنگ نرم؛ ترویج ایده اتصال انقلاب اسلامی به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج)

آری ما معتقدیم دلایل فراوان و غیر قابل انکار و قرائن متعددی از این واقعیت حکایت می نماید که عصر جدیدی آغاز گردیده که نسیم بهاریش عطر وجود یار را به همراه دارد.

سه شنبه 14/10/1389 - 12:2
شهدا و دفاع مقدس

 

خداوند متعال خطاب به جوامع اسلامی از جمله جامعه اسلامی ما به صراحت فرمان می دهد :

« ولاتکونوا کالذین تفرقوا و اختلفوا من بعد جا هم البینات و اولئک لهم عذاب عظیم »

« و شما مسلمانان مانند مللی نباشید که پس از آنکه آیات و ادله روشن از جانب خدا برای هدایت آنان آمد باز راه تفرقه و اختلاف پیمودند که البته برای چنین مردمی عذاب سخت خواهد بود . »

این آیه قرآن مصداق و نمونه ای از اختلاف افکنی و فرقه گرایی و حاصل نهایی آن یعنی خروج از دین را می نمایاند زیرا اولا در فرهنگ قرآن تفرقه و تشتت امری نکوهیده و مذموم است و یک ضد ارزش محسوب می شود. ثانیا عاملان ایجاد افتراق و اختلاف انسان هایی نه تابع خدا و تعالیم الهی که در تقابل و تعارض با دین خدا قرار دارند. ثالثا مستحق عذاب الهی شدن این افراد و گروه ها خود نمایانگر خروج از دین الهی و حرکت در بیراهه های ضلالت و گمراهی می باشد.

خداوند متعال در آیه ای دیگر می فرماید :

« ان الذین فرقوا دینهم و کانوا شیعا لست منهم فی شی انما امرهم الی الله ثم ینبئهم بما کانوا یفعلون »

چشم از آنان که به اختلاف و پراکندگی در دین پرداختند و در آن فرقه فرقه شدند بپوش که چنین کسان هرگز به کار تو نیایند . و از دست آنها غمگین مباش که مجازات کار آنان با خداست و آنان را از عقوبت آنچه می کنند آگاه خواهد کرد .

در این آیه شریفه نیز با صراحت تمام عمل اختلاف انگیزی و فرقه فرقه شدن در دین الهی محکوم و حرکتی علیه « نوبت » معرفی می شود و طبیعی است که اختلاف افکنان هم به دلیل عناد با دستورات صریح خداوند و هم به دلیل تعارض با رسالت پیامبر اکرم (ص ) عملا از دین خدا خارج می شوند.

مشاهده می کنیم که زیر ساخت تفکر امام خمینی و کلام قاطع آن پیشوای محبوب الهی مبنی بر خارج شدن کسی که اختلاف ایجاد می نماید از دین مبین اسلام آیات شریفه ای است که مطرح گردید. بنابراین باید با فرمان صریح الهی « لاتفرقوا » (5 ) از فرقه گرایی و پراکندگی بگریزیم و بنابر دستور الهی « واعتصموا بحبل الله جمیعا » به دستاویز مستحکم وحدت و همبستگی تمسک ورزیم و به مصداق آیه شریفه « واذکروا نعمت الله علیکم » همواره نعمت بزرگ و شریف اتحاد و برادری را که در پرتو انقلاب و نظام اسلامی و با مجاهدت های امام خمینی و روحانیت و مردم به آن رسیدیم به یادآوریم و به سپاسگزاری عملی از آن بپردازیم که به تعبیر قرآن کریم :

« هذا صراطی مستقیما فاتبعوه ولا تتبعوا السبل فتفرق بکم عن سبیله ذلک وصیکم به لعلکم تتقون »

« این است راه مستقیم از آن پیروی کنید و از راه های دیگر که موجب تفرقه و چند دستگی شماست متابعت نکنید. این است توصیه خداوند به شما باشد که به این وسیله به تقوا و پارسایی برسید . »

مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست عنوان مطلب امروز در مکتب امام از روزنامه کیهان است که در آن می نویسد:

ملت عزیز ما که مبارزان حقیقی و راستی ارزش های اسلامی هستند،به خوبی دریافته اند که مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست و آنها که تصور می کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد،با الفبای مبارزه بیگانه اند و آنهایی هم که تصور می کنند سرمایه داران و مرفهان بی درد با نصیحت و پند اندرز متنبه می شوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته ویا به آنان کمک می کنند،آب در هاون می کوبند.بحث مبارزه و رفاه ،بحث قیام و راحت طلبی،بحث دنیا خواهی وآخرت جویی دو مقوله ای است که هرگز با هم جمع نمی شوند و تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که دردرفقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند فقرا و متدینین بی بضاعت،گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلاب ها هستند.

منبع: سایت امام خمینی

سه شنبه 14/10/1389 - 11:58
شهدا و دفاع مقدس

« وحدت و اتحاد » و در نقطه مقابل آن « تشتت و افتراق » از موضوعاتی هستند که در چرخه تفکرات و عمق اندیشی ها و نکته سنجی های خاص امام خمینی قرار داشت .

در میان اندیشه ها و رهنمودهای صریح و جدی این پیشوای الهی درباره اختلاف و تفرقه کلام ذیل بسیار تفکر برانگیز و تکان دهنده است :

« آن کسی که اختلاف ایجاد می کند از فرقه اسلام خارج می شود به حسب واقع ولو در صورت هم بین مسلمین باشد . »

موضوع اصلی این سخن شدت خبث و پلیدی « اختلاف انگیزی می باشد و به وضوح و در قالب عباراتی کوتاه ماهیت خطرناک انسان هایی که عامل ایجاد چند دستگی و تنازع می شوند را نمایان می کند.

تعابیر نهفته در این کلام را با دقت واکاوی می کنیم .

آن کسی که « اختلاف » می اندازد کار کوچکی انجام نمی دهد که عملی بزرگ و خطرناک مرتکب می شود.این عمل آفت زا و آسیب رسان اختلاف افکندن بین « افراد » و « جریان » ها در همه سطوح و موقعیتهای فرهنگی اجتماعی اقتصادی سیاسی و حکومتی است . یعنی پاشیدن بذر تفرقه چند دستگی منازعات فرسایش دهنده و باز دارنده از حرکت در مسیر رفع مشکلات و تنگناهای جامعه و ایجاد مانع بر سر راه شخصیتهای دینی مدی رو مدیر و حاضر در مدیریت کلان سیاسی با دولتمردان و کارگزاران و زمینه سازی برای هرج و مرج و در نهایت بازماندن دین و ملت و کشور از رشد سریع و همه جانبه .

در رهنمود بیدار کننده امام خمینی آمده است که عامل ایجاد اختلاف ـ هر کس و در هر کسوت و موقعیت که باشد با عمل شنیع و پلید خویش از اسلام خارج می شود!

این دیدگاه صریح و قاطع امام خمینی نشان میدهد که خروج از اسلام و در پی آن به تقابل با راهبردها خط مشی ها مبانی قوانین و ارزش های والای دین مبین الهی پرداختن هرگز محدود و منحصر به الحاد و کفرو شرک و نفاق نیست بلکه چه بسیار کسان که در ظاهر نام ملحد و کافر و مشرک و منافق ندارند و در عین حال به دلیل عملکرد هایی که به اسلام ضربات مهلکی وارد می کند و به تضعیف و تخریب آن می انجامد و در نهایت موجب شکست و انزوای دین حق می گردد از دیانت اسلام خارج می شوند و صفت و لقب « بی دین » می گیرند! به همین دلیل است که در متون فرهنگ و معارف اسلامی با آموزه هایی مواجه می شویم که بی دینی را نه فقط به کفر و شرک و نفاق که به رفتار و عملکردهای مبتنی بر مکر و نیرنگ که به اختلاف و درگیری می انجامد تعمیم می دهد و از آن جمله تصریح می گردد که :

  • « لادین لخداع »
  • « انسان مکار و خدعه کننده دین ندارد . »

راسی کسی که پی در پی مکر می کند و فریب و نیرنگ می ورزد اگر دیندار بود که مکر و خدعه نمی کرد زیرا یکی از تعالیم و دستورات صریح دین مبین الهی این است که مکاری و فریبندگی نکنید و به این وسیله انسان ها را به جان هم نیندازید و رابطه های صمیمی و محبت آمیز را از هم نگسلید.

بدیهی است که یکی از محرک ها و عوامل برانگیزاننده ای که برخی از افراد و گروهها و جناح ها را در موضع و جایگاه ایجاد اختلاف و تنازع بین « زمامداران و مسئولان » و « شخصیت های خدوم و دلسوخته درون و برون نظام » قرار می دهد « مکر و خدعه » است . در این میان « مکاران و خدعه گران سیاسی » نقش اساسی را ایفا می نمایند و با روش های گوناگون فریبکاری واغواگری ـ که معمولا با آمیزه ای از دروغ تهمت دشنام هتاکی و پرده دری های اخلاقی همراه است ـ صالحان را ناصالح جلوه می دهند و سعی می نمایند « خادمان » را از گردونه « خدمت » خارج کننده و « خائنان » را در جایگاه « خیانت » باقی بگذارند و به این وسیله مهره های ناسالم را در پیکره نظام جاسازی نمایند!

در کلام هشدار دهنده و بیدار کننده امام خمینی بحث « واقعیت » و « صورت » به میان آمده است و درباره عامل ایجاد اختلاف تصریح شده است که او با این عملکرد تباه و زیانبار خویش به حسب واقع از دین اسلام خارج می شود ولو در صورت در میان مسلمانان حضور داشته باشد!

« واقع » یا « واقعیت » به آنچه در خارج از محیط ذهن و فکر تحقق دارد اطلاق می شود. به تعبیری دیگر چیزی است که « وقوع یابنده » است و رخ می دهد و نمایان می گردد.

« صورت » به ظاهر و شکل انسان اطلاق می گردد. به عبارتی دیگر انسانها را ظاهری می باشد که به آن وسیله شناخته می شوند و آن قیافه و شکل آنان است که « صورت » نام می گیرد.

با این توضیح بیندیشیم که این کلام امام خمینی چقدر تکان دهنده است که اعلام می نمایند کسی که اختلاف ایجاد می کند به حسب واقع و آنچه تحقق می یابد از اسلام خارج می شود و چنین کسی فقط در « صورت » و « شکل » و « قیافه » مسلمان است و در میان مسلمین حاضر می شود!

این عبارات و تعابیر امام خمینی ـ که در مسئولیت بزرگ یک اسلام شناس و مفسر و فقیه و متکلم و آگاه به اعماق نظام اجتماعی و سیاسی و حکومتی اسلام و جایگاه و نقش تحرکات افراد و جریان ها مطرح می شود ـ نشان می دهد که « اختلاف و تشتت » یک آفت و آسیب و تهدید بزرگ است و « اختلاف انگیزان » که عامل هرج و مرج و چند دستگی و منازعات خطرناک و عامل شکست دین و ملت و کشور اسلامی می شوند از پلیدترین موجودات می باشند و به همین دلیل از اسلام و هویت دینی خارج می شوند و فقط در صورت و شکل و قیافه به عنوان مسلمان در جامعه مسلمین حضور می یابند!

می بینیم که امام خمینی ـ به همان دلیل که محیط به تعالیم اسلام و فانی در خداست و جز براساس خواست و رضایت او حرکت نمی کند ـ با کسی یا جریان و جناحی تعارف ندارد و ملاحظه هیچ فرد و گروهی را نمی نماید و صریح و قاطع دیدگاه الهی خویش را که بر اسلام ناب و اصیل منطبق است اعلام می کند و ماهیت مبتنی بر خبث و عملکرد برخاسته از نفس و آثار مهلک اختلاف افکنی های برخی از افراد و جریان های فکری و سیاسی را نمایان می سازد.

تفکر و اندیشه امام خمینی و قاطعیت و صراحت و مقابله شدید آن پیشوای اهلی با کسانی که عامل ایجاد اختلاف و تفرقه در دین خدا می شوند در آیات قرآن کریم مورد توجه و نظر خاص قرار می گیرد و به این ترتیب اختلاف انگیزان که نه تنها هیچ هشداری را در ترک مخاصمه و معارضه و رها کردن بیراهه تشتت و بازگشت به شاهراه وحدت و مودت برنمی تابند که بر تلاش گران خالص و صادق که پیوسته به وحدت و تعادل فرا می خوانند و با افراطی گری و چند دستگی در ستیز هستند می شورند و با ساماندهی جنگ روانی و برانگیختن افکار عمومی علیه آنان سعی در به شکست کشاندن فعالیتهای دلسوزانه آنان دارند از جانب خداوند متعال و در قرآن کریم طرد و نفی می شوند و مورد مذمت شدید قرار می گیرند.

سه شنبه 14/10/1389 - 11:56
اخبار
نتایج یك مطالعه در انگلستان روی كباب‌های چرخان موسوم به كباب دونر یا كباب تركی، یافته‌های تكان دهنده‌ای در باره تركیبات نمك، چربی و كالری موجود در این‌گونه كباب‌ها را نشان داده است.نتایج آزمایش‌ها روی زنانی كه این كباب‌ها را مصرف كرده بودند نشان داد ....

نتایج یك مطالعه در انگلستان روی كباب‌های چرخان موسوم به كباب دونر یا كباب تركی، یافته‌های تكان دهنده‌ای در باره تركیبات نمك، چربی و كالری موجود در این‌گونه كباب‌ها را نشان داده است.

به گزارش بی‌بی سی، آژانس استاندارد مواد غذایی بریتانیا در این تحقیق از كارمندان 76 شركت به‌عنوان جامعه نمونه خواست 494 نوع كباب را مورد آزمایش قرار دهند.

نتایج آزمایش‌ها روی زنانی كه این كباب‌ها را مصرف كرده بودند نشان داد كه نیمی از زنان بیش از 1000 كالری غذا به‌طور روزانه دریافت كرده بودند. جئوفری تئو بالد، یكی ا زاعضای تیم محققان گفت: سطح و مقدار چربی اشباع شده و نمك در برخی از نمونه‌های گرفته شده به تنهایی می‌تواند عاملی برای سرطان باشد.

او اضافه كرد: در حالی كه مردم هرگز نمی‌خواهند كه كباب بخشی از یك عادت و برنامه غذایی تحت كنترل آنها باشد اما حقیقتا محتوای موجود در كباب به طرز نگران كننده‌ای برخلاف این خواسته بود. براساس نتایج این تحقیق به‌طور متوسط، مقدار نمك موجود در یك پرس كباب تركی 98 درصد نمك مورد نیاز روزانه و مقدار چربی اشباع شده بیش از 148 درصد مقدار مورد نیاز روزانه هر فرد را تشكیل می‌دهد.

این در حالی است كه بر خلاف اطلاعات ارائه شده در رستوران‌ها مقدار چربی اشباع شده در این كباب‌ها بسیار بیشتر از مقدار واقعی بوده است. این مقدار در برخی نمونه‌ها بیش از 35 درصد تفاوت را نشان می‌داد.

در این میان 6 نوع كباب یافت شد كه با وجود اینكه ادعا شده بود در تركیبات آنها، از گوشت خوك استفاده نشده، از این ماده در تولید آنها استفاده شده بود.

تئوبالد گفت: این كاملا غیرقابل‌قبول است كه به مردمی كه به محصولات غذایی اطمینان پیدا كرده‌اند چیز‌هایی بدهیم كه هیچ اطلاعی از جزئیات آن ندارند. اغلب كباب‌های آزمایش شده شامل 1990 كالری در هر پرس بوده و 95 درصد كالری مورد نیاز برای زنان را تامین می‌كنند. این در حالی است كه یك وعده كباب تركی 346 درصد چربی اشباع شده مورد نیاز زنان و 277 درصد نمك مورد نیاز روزانه آنها را دارا بوده است. به عبارت بهتر یك وعده كباب تركی به اندازه سه روز و نیم چربی و حدود 3 روز نمك آنان را تامین می‌كند.

محققان دریافته‌اند كه كباب‌های ارائه شده در بخش‌های شمالی انگلستان چرب‌تر از مناطق جنوبی بوده است. او اضافه كرد: برچسب‌های غلط در سطحی گسترده در انگلستان توزیع شده است و به علاوه تفاوت بسیار اندكی میان كباب‌های سایز كوچك و بزرگ وجود دارد. او گفت: بنابراین نباید انتظار داشت كه متوسط چاقی و افزایش وزن در كشور پایین بیاید.

نتایج این تحقیق كه توسط آژانس استاندارد مواد غذایی بریتانیا انجام شده همچنین نشان داد كه5/18درصد از كباب‌های تركی به‌طور معنا داری برای سلامت مردم تهدید محسوب شده و 8 درصد آنها به‌طور خطرناك و هشدار دهنده‌ای برای سلامت مردم یك تهدید جدی به شمار می‌رود.

سه شنبه 14/10/1389 - 11:55
اخبار
به گزارش آفتاب: این فرد هدف خود را از این اقدامات شهرت‌طلبی، مرید پروری و لذت بردن از جهل مردم عنوان کرده و اعتراف کرد: میلیون‌ها تومان از مردم ساده و بی‌بصیرت دریافت کرده و دفاتر و منازلی در شهرهای مختلف را با کمک‌های مردمی اداره می‌کرده است. 

به گزارش روزنامه خراسان، مدعی دروغین مهدویت هفته گذشته توسط ماموران سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه دستگیر شد. 

وی پس از اعتراف به جرایم خود گفت که جهل و سادگی برخی مردم مرا تحریک کرد تا ابتدا خود را یار امام زمان و بعد خود امام زمان معرفی کنم. 

یک مقام مسئول در سپاه نبی‌اکرم (ص) با نقل این اعتراف متهم دستگیر شده مهدویت، جزئیات دیگری از این پرونده و نحوه دستگیری وی را اعلام کرد. 

وی گفت: با وصول گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت و ادعاهای فردی به نام «غلام م» در شهرستان هرسین و دایر کردن جلسات و محافل مرید پروری توسط وی در راستای ادعاهای نایبی امام عصر (عج) این موضوع در دستور کار سپاه نبی‌اکرم(ص) استان قرار گرفت. 

این مقام مسئول افزود: در این راستا تیمی متشکل از کارشناسان و رده مربوطه تشکیل و این شخص و اعمال و حرکاتش قریب به 2 ماه زیرنظر گرفته شد که متاسفانه به موارد بسیار عجیب و قابل تاملی برخوردیم. 

وی درباره ادعاها و مسائل و موضوعات مرتبط با این متهم گفت: وی جوانی 35 ساله است که با استفاده از سادگی و احساسات پاک مردم و سادگی و بی‌بصیرتی آنان اقدام به سوء‌استفاده گسترده، فریب، تجاوز و ادعای کذب مهدویت کرده است. 

این مقام آگاه تأکید کرد: نامبرده دارای دفاتر و مریدانی در شهرهای قم، کاشان، ساوه، بوشهر و شیراز بود که با فریب‌کاری و ادعاهای کفرآمیز آنان را جذب و مورد سوء استفاده قرار می‌داد. 

وی افزود: متهم ابتدا خود را یار و نایب خاص امام عصر(عج) می‌خواند و پس از مدتی که اعتماد افراد ساده‌لوح را جلب می‌کرد، ادعای امام زمان بودن می‌کرد و حتی درجایی در جمع برخی از مریدان خاص نعوذ‌با‌لله ادعای ربوبیت و خدایی کرده است. 

این مقام مسئول ادامه داد: وی به شدت مریدانش را از داشتن موبایل، تلویزیون، وسایل مختلف زندگی، اتومبیل، رانندگی برحذر می‌داشت و اقدام به صدور فتاوای عجیب و غریب در راستای منافع خود می‌کرده که از آن جمله می‌توان به این موضوع اشاره کرد که خانه خود را حرم الهی دانسته و هرکس به حضورش می‌رسیده باید سر می‌تراشیده و حالتی شبیه به احرام به خود می‌گرفته است. 

وی ادامه داد: متهم منکر قرآن کریم، مسائل و احکام دین مبین اسلام و همه ضروریات دین شده و به افراد ساده‌لوح می‌گفته: زمانی که من ظهور کرده‌ام دیگر نیازی به عبادت، نمازخواندن و روزه گرفتن و این اعمال نیست و همه اعمال شما کامل شده است. 

این مقام آگاه تاکید کرد: وی از پیروان خود می‌خواست شب‌ها را تا صبح بیدار بمانند و روزها را بخوابند و از این مسائل با هیچ‌کس سخن نگویند؛ زیرا امکان لو رفتن موضوع را می‌داده است. 

وی هم چنین از اعتراف نامبرده به داشتن ارتباط نامشروع با مریدان مرد و خانم هایی که با وی مرتبط بودند خبرداد و گفت: وی حتی به همسر برادر خود هم رحم نکرده و به اعتراف خود با همه آنان ارتباط نامشروع داشته و حتی همسرش هم از این مسأله آگاه بوده است.
این مقام مسئول با اشاره به نحوه دستگیری وی گفت: نامبرده پس از مراحل مختلف شناسایی و کنترل دقیق توسط سبزپوشان سپاه نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه با حکم قضایی به همراه 22 نفر در خانه خود در شهر قم دستگیر و بازداشت شد که در همان لحظات اول به جرائم خود اعتراف کرد. 

وی افزود: این فرد هدف خود را از این اقدامات شهرت‌طلبی، مرید پروری و لذت بردن از جهل مردم عنوان کرده و اعتراف کرد: میلیون‌ها تومان از مردم ساده و بی‌بصیرت دریافت کرده و دفاتر و منازلی در شهرهای مختلف را با کمک‌های مردمی اداره می‌کرده است. 

این مقام مسئول تصریح کرد: هیچ‌یک از مریدان عام و خاص وی جای اصلی و منزلش را نمی‌دانستند و تنها می‌توانستند در یک جای مشخص اورا ببینند و وی در منزل خود در قم با بهترین وضعیت زندگی می‌کرده است.
سه شنبه 14/10/1389 - 11:54
شعر و قطعات ادبی

نه مرادم، نه مریدم، نه پیامم، نه کلامم، نه سلامم، نه علیکم، نه سپیدم، نه سیاهم، نه چنانم که تو گویی، نه چنینم که تو خوانی…

نه آنگونه که گفتند و شنیدی، نه سمائم، نه زمینم، نه به زنجیر کسی بسته و نه برده دینم. نه سرابم، نه برای دل تنهایی تو جام شرابم. نه گرفتار و اسیرم، نه حقیرم، نه فرستاده پیرم، نه به هر خانقه و مسجد و میخانه فقیرم. نه جهنم نه بهشتم، نه چنین است سرشتم.
این سخن را من از امروز نه گفتم نه نوشتم، بلکه از صبح ازل با قلم نور نوشتم:

حقیقت نه به رنگ است و نه بو، نه به های است و نه هو، نه به این است و نه او، نه به جام است و سبو. گر به این نقطه رسیدی به تو سربسته و در پرده بگویم، که کسی نشنود این راز گهربار جهان را.
آنچه گفتند و سرودند … تو آنی

خودِ تو جان جهانی، گر نهانی و عیانی. تو همانی که همه عمر به دنبال خودت نعره زنانی، تو ندانی که خود آن نقطه عشقی! تو خود اسرار نهانی.

همه جا تو… نه یک جای، نه یک پای… همه ای، با همه ای، همهمه ای.

تو سکوتی… تو خود باغ بهشتی، تو به خود آمده از فلسفه چون و چرایی، به تو سوگند که این راز شنیدی و نترسیدی و بیدار شدی.

در همه افلاک بزرگی… نه که جزئی… نه چون آب در اندام سبوئی… خود اویی
به خود آی

تا به در خانه متروکه هرکسی ننشینی و بجز روشنی شعشعه پرتو خود هیچ نبینی و گل و وصل بچینی….

سه شنبه 14/10/1389 - 11:51
اخبار
پیام تکان دهنده امام خمینی در پاریس
خانم حاجیه تجلی یکی از همراهان امام خمینی در فرانسه تشریح کرد


به مناسبت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بر آن شدیم تا ناگفته ها و شنیدنی های روزهای تلخ و شیرین انقلاب را از زبان یاران، نزدیکان و دوستداران انقلاب و امام بشنویم و بخوانیم. به همین مناسبت سراغ یکی از چهره هایی که در پاریس همراه و همگام با حضرت امام خمینی برای پیشبرد و اهداف متعالی انقلاب اسلامی قدم برمی داشت رفتیم و او کسی نیست جز خانم «فروغ الزمان تجلی» محقق و نویسنده که ماحصل گفت و گوی ما با وی را می خوانید.
    پس از پیگیریهای مکرر و تلاشهایی که از سر اشتیاق برای شنیدن ناگفته های یک یار دیرینه و یک همسنگر انقلابی امام داریم، موفق به برقراری تماس تلفنی با او می شویم. او ساکن ارض مقدس مشهد است. با طنین گرم صدایش اشتیاقم برای درک یادواره های ناب انقلاب مشتعل می شود. سخنانش را این طور آغاز می کند: چهار سال قبل از پیروزی انقلاب برای تحصیل به آمریکا رفتم و آنجا با بچه های اتحادیه انجمن اسلامی آمریکا - کانادا آشنا شدم. عمده فعالیت ما در آمریکا کارهای سیاسی بخصوص روی چپ ها و کمونیست ها بود و جذب افرادی که از ایران به آمریکا می آمدند که برنامه های فرهنگی متعددی در این راستا تدارک دیده بودیم. این انجمن سالم ترین تشکلی بود که از امام تبعیت می کرد و ارتباطاتی نیز با نجف داشت به ویژه آن زمان که امام خمینی در نجف بودند برای انجمن پیام می فرستادند تا اینکه خبر رسید امام به فرانسه تبعید شده اند و انجمن تصمیم گرفت تعدادی از اعضا را برای دیدار با امام به فرانسه بفرستد. من در سفر اول به همراه تعدادی از دوستان به فرانسه و نزد امام رفتیم. همراه یکی از خانمها مسئولیت تکثیر نوار سخنرانی های امام را برعهده گرفتیم و پس از آماده کردن به حاج احمد آقا می دادیم که ایشان در صورت تایید نوارها را برای پخش دراختیار برادران می گذاشت. امام تقریبا سه ماه در پاریس بود و آن برهه مملو از ماجراها و خاطرات تکرارناپذیر و باورنکردنی بود.
    حاجیه تجلی دانشجوی پیرو خط امام و عضو انجمن اسلامی آمریکا و کانادا یکی از افرادی است که حوادث پاریس و روستای نوفل لوشاتو را از نزدیک دیده و اعجاز آن لحظات و حضور سبز را درک کرده است.
    او در ادامه می افزاید: همسر حضرت امام بعد از اینکه به ایران آمدیم روزی به من گفت خاطرات پاریس یکی از بهترین و فراموش نشدنی ترین خاطرات زندگیم است چرا که هر روز و حتی هر ساعت اتفاق جدیدی در ایران رخ می داد و انقلاب به روزهای اوج و پیروزی خود نزدیک شده بود.
    خانم تجلی اولین خاطره از سفر پاریس خود را به سبب تقارن این مصاحبه با ماه محرم اینگونه تعریف می کند: شب آخری که فردایش امام قصد عزیمت به ایران را داشت پس از نماز مغرب و عشاء که همه افراد حاضر بودند امام پیامی به یکی از آقایان به نام آقای مرواریدی داد که قرائت کند. مضمون این پیام بسیار شبیه سخنان امام حسین «ع» در شب عاشورا بود. اما خطاب به حضار گفته بود اینها با من کار دارند و شما هیچ مسئولیتی در همراهی من ندارید چرا که ممکن است هواپیما را در آسمان منهدم کنند، راضی نیستم کسی به خاطر من کشته شود و از همه تشکر کرد. خیلی صحنه عجیبی بود همه زار زار گریه می کردند و اعلام بیعت می کردند. خاطره آن شب صحنه شب عاشورا را زنده می کرد. این خاطره یکی از ناگفته های انقلاب است که ثابت می کند نهضت ما یک نهضت حسینی و رهبر ما نیز یک رهبر آزاده و پیرو مرام و آیین حسین بوده است.
     وی در حالی که با اشتیاق خاطراتش را برای یافتن ناب ترین لحظات ورق می زند می گوید: نکته ای که شاید برای خواننده ها جالب باشد این است که دو خانه ای که امام در یکی مستقر بود و در دیگری دیدارها و نمازها را برگزار می کرد، در و پیکر درست و حسابی نداشت. شب بود و من به همراه یکی از خانم ها که از آمریکا آمده بودیم علی رغم اینکه نمازها را با ایشان اقامه می کردیم و در همه سخنرانی ها و مصاحبه ها در چند قدمی ایشان حضور داشتیم اما باز هم مشتاق دیدار ایشان بودیم بنابراین تصمیم گرفتیم برای دیدار امام به منزلشان برویم. وارد حیات شدیم، رفتیم تا رسیدیم به اتاق حضرت امام از پشت شیشه ایشان را دیدیم که مشغول و سرگرم کار خود است و یک لحظه فکر کردیم چقدر دسترسی به امام آسان است. ما تا اینجا آمدیم هیچ کس مانعمان نشد چگونه است امام خمینی از گزند و آسیب در امان است و به سرعت به یاد موقعیت پیامبر در صدر اسلام افتادیم که رعبی که خدا در کفار نهاد او را از دسترس آنان دور ساخت، اکنون هم خدا امام را حفظ می کند و در حصن الهی قرار دارد و دشمنان او به واسطه خوفی که از شخصیت والای ایشان داشتند قادر به ضربه زدن و آسیب رساندن به ایشان نبودند.
    خانم تجلی با تاکید بر اینکه لحظات حضور امام در پاریس سرشار از وقایع باور نکردنی و اعجازگونه بود، می افزاید: همه صحبت ها، مصاحبه ها و سخنرانی های حضرت امام از یک اتاق یک در دو متر که نام آن را «صندوق خونه» گذاشته بودیم و تنها یک موکت و یک گوشی تلفن در آن بود به ایران ارسال می شد و فردا شاهد تظاهرات و تحقق فرامین ارسالی امام بودیم که این موجب حیرت خبرنگاران و مسئولان کشورهای خارجی شده بود تا اینکه خبرنگاران مشتاق شدند که ببینند امام از چه سیستمی برای فرستادن پیامهای خود به ایران استفاده می کند. آنان با دوربین های خود آمدند و هر یک حدود 20دقیقه لنزهای خود را بر روی در و دیوار زوم می کردند تا شاید رد وسیله و یا دستگاه الکترونیکی پیشرفته ای را در این اتاق بیابند اما بی فایده بود چرا که آنجا فقط یک گوشی تلفن بود و آنها باورشان نمی شد که این وسیله ابتدایی قابلیت انتقال پیامهای امام و ساماندهی تحرکات ایران را داشته باشد، تا جایی که کارتر پس از پیروزی انقلاب اسلامی مثل بوش پس از شکست در عراق اعلام کرد سیستم های اطلاعاتی ما داده های نادرست به ما ارائه کرده بودند.
    اما جذبه امام فراگیر بود و همه را در بر می گرفت. جمعی از خانم های فرانسوی اعم از دانشجو و غیردانشجو درخواست دیدار امام را داشتند و خواهش کردند امام برایشان سخنرانی کند. امام فارسی سخن می گفت و آنان فارسی بلد نبودند اما علی رغم اینکه هیچ یک از کلمات امام را متوجه نمی شدند، روح معنوی حضرت امام به قدری بر آنان غالب شده بود که منقلب شده بودند و این نشان از جذبه شخصیت بی نظیر امام داشت.
    وی در ادامه می گوید: امام شخصیتی دوست داشتنی بود و بسیاری به او عشق می ورزیدند از جمله مرحوم حاج مهدی عراقی. حضرت امام نمازهای جماعت را در حیاط منزل روبرویی اقامه می کردند. هر روز می دیدیم حاج مهدی عراقی می رفتند از حیاط پشتی خانه خاک نرم می آوردند و در محلی که سجاده امام در آنجا پهن می شد می ریختند تا وقتی امام نماز می خواند زانوهایشان درد نگیرد حتی خود حضرت امام هم از این ماجرا بی خبر بود. ساده زیستی و بی تکلفی از ویژگی های بارز امام و اطرافیانش بود تا جایی که وقتی روزهای آخر اقامت حضرت امام در نوفل لوشاتو تعداد میهمانان و علاقه مندان در بیت ایشان زیاد شد، دوستان درخواست تهیه غذا برای میهمانان را کردند که امام مخالفت کرد زیرا ایشان با تشریفات موافق نبود اما حاج مهدی عراقی برای احترام به حضار و میهمانانی که از دور و نزدیک و از سراسر فرانسه و سایر کشورها برای دیدار با امام می آمدند هر روز دیگ آبگوشتی بار می گذاشت که در آن خبری از گوشت نبود و در واقع آب قرمز رنگی مملو از پیاز بود که یک ملاقه در یک بشقاب پلوخوری نه خورشت خوری می ریختند و یک نان باگت فرانسوی را به چهار قسمت تقسیم می کردند و به همراه هر بشقاب یک تکه نان می دادند برای دو نفر که تا ما بشقاب را بر روی زمین می گذاشتیم نصف محتویات آن می ریخت.
    اما همین غذای ساده را همه مسئولان و میهمانان می خوردند. تکه های نان باگت را درون آن می زدند و با چه اشتیاقی نوش جان می کردند.
    قلت نیروها، محدودیت امکانات، خطرات و تهدیدها هیچ یک بر روح بزرگ امام تاثیری نداشت و اتفاقات و تحولات پی درپی نیز ذره ای از آرامش قلبی امام نمی کاست.
    یک شب به عینه شاهد بودیم وقتی امام نماز مغرب و عشا را اقامه فرمودند و قصد بازگشت به منزلشان را داشتند، حاج احمدآقا در گوشی به ایشان نکته ای را گفتند اما امام اعتنایی نکرد و بیرون رفت. ما بعدها فهمیدیم شخصی را در حالی که یک قبضه کلت به همراه داشته در حیاط منزل امام دیده اند و حاج احمدآقا از ایشان خواسته بود تا پس از نماز قدری تامل کنند تا فرد ناشناس را شناسایی کنند. این نشان از شجاعت و توکل بی مثال ایشان به خداوند متعال داشت. امام خمینی آینه ای از اسلام و چارچوبی برای انسانهای موحد بود.
    وی در ادامه می گوید: خوشبختانه انقلاب پیروز شد و ما دو ساعت بعد از امام چون در هواپیمای ایشان جا نبود با پرواز دیگری وارد کشور آزاد و عزیزمان شدیم.
    خانم تجلی اکنون با کوله باری از خاطرات شیرین و تکرار نشدنی انقلاب مشغول تحقیق و پژوهش پیرامون مباحث ضروری جامعه در حوزه های فرهنگی است. از وی دو کتاب به چاپ رسیده تحت عنوان «نرم افزارهای تباهی» که پیرامون مسائل عراق است و دومین کتاب ایشان با نام «استعمار نو در قالب معاهدات بین المللی یا پروتکل الحاقی و MPT» نیز در دو هزار جلد پیرامون مسائل هسته ای کشور عزیزمان است که با ارائه اسناد به صورت مستند به تفسیر این موضوع می پردازد.
    
 روزنامه كیهان، شماره 19291 به تاریخ 12/11/87، صفحه 11 (شهرستانها)
سه شنبه 14/10/1389 - 11:46
سياست

این نمی شود كه ما دم از محبت فاطمه ی زهرا(سلام اللّه علیها) بزنیم، در حالی كه آن بزرگوار برای خاطر گرسنگان، نان را از گلوی خود و عزیزانش - مثل حسن و حسین(علیهماالسّلام) و پدر بزرگوارشان(علیه السّلام) - برید و به آن فقیر داد؛ نه  یك  روز، نه دو روز؛ سه روز! ما می گوییم پیرو چنین كسی هستیم؛ ولی ما نه فقط نان را از گلوی خود نمی بُریم كه به فقرا بدهیم، اگر بتوانیم، نان را از گلوی فقرا هم می بُریم!

این روایاتی كه در «كافی» شریف و بعضی از كتب دیگر در باب علامات شیعه هست، ناظر به همین است؛ یعنی شیعه بایستی آن طوری عمل كند. ما باید زندگی آنها را در زندگی خود - ولو به صورت ضعیف - نمایش بدهیم. ما و از ما بزرگترها كجا، آن آستان بلند كجا؟ معلوم است كه ما حتّی به حدود دوردست او هم نمی رسیم؛ اما باید تشبه كنیم. نمی شود در نقطه ی مقابل زندگی اهل بیت حركت كنیم، ولی ادعا كنیم كه ما جزو موالیان اهل بیتیم! چنین چیزی ممكن است؟ فرض بفرمایید كسی در  زمان امام بزرگوار ما، از دشمنان این ملت - كه امام دایم علیه آنها حرف می زد - تبعیت می كرد؛ آیا او می توانست بگوید من تابع امامم؟! اگر چنین چیزی از زبان كسی صادر می شد، آیا شماها نمی خندیدید؟! همین قضیه در باب اهل بیت(علیهم السّلام) هم هست.

با تشریفات و تجمل گرایی، نمی شود پیرو فاطمه ی زهرا بود

ما باید شایستگی خود را ثابت كنیم. مگر نمی گوییم كه جهیزیه ی آن بزرگوار چیزهایی بود كه انسان با شنیدن آنها اشكش جاری می شود؟ مگر نمی گوییم كه این  زن والامقام، برای دنیا و زیور دنیا هیچ ارزشی قائل نبود؟ مگر می شود كه روزبه روز تشریفات و تجمل گرایی و زر و زیور و چیزهای پوچ زندگی را بیشتر كنیم و مهریه ی دخترانمان را زیادتر نماییم؟!

اوایل كه گاهی بعضیها مهریه ی عقد را یك خرده گران قرار می دادند، ما شوخی می كردیم و می گفتیم شما كه می خواهید مثلاً فلان قدر سكه قرار بدهید، پس یكباره بگویید 72 سكه! اما حالا می بینیم كه تعیین مهریه های گران قیمت، واقعی شده است! واقعاً چه خبر است؟ شما كه پدر آن دختر هستید، آیا می توانید ادعا كنید كه پیرو پدر فاطمه(سلام اللّه علیها) هستید؟ این طوری نمی شود؛ ما باید به حال خودمان فكری  بكنیم.(سخنرانی در دیدار با مداحان اهل بیت(ع)،

سه شنبه 14/10/1389 - 11:45
آموزش و تحقيقات
نجات جسد فرعون
هنگامی که فرانسوا میتران در سال 1981م زمام امور فرانسه را بر عهده گرفت،از مصر تقاضا شد تا جسد مومیایی شده فرعون برای برخی آزمایشها و تحقیقات از مصر به فرانسه منتقل شود . هنگامی که هواپیمای حامل بزرگترین طاغوت تاریخ در فرانسه به زمین نشست،بسیاری از مسئولین کشور فرانسه و از جمله رئیس دولت و وزرایش در فرودگاه حاضر شده و از جسد طاغوت استقبال کردند.

پس از اتمام مراسم،جسد فرعون به مکانی با شرایط خاص در مرکز آثار فرانسه انتقال داده شد تا بزرگترین دانشمندان باستانشناس به همراه بهترین جراحان و کالبد شکافان فرانسه،آزمایشات خود را بر روی این جسد و کشف اسرار متعلق به آن شروع کنند . رئیس این گروه تحقیق و ترمیم جسد یکی از بزرگترین دانشمندان فرانسه بنام پروفسور موریس بوکای بود که برخلاف سایرین که قصد ترمیم جسد داشتند،او در صدد کشف راز و چگونگی مرگ این فرعون بود .تحقیقات پرفوسور بوکای همچنان ادامه داشت تا اینکه در ساعات پایانی شب نتایج نهایی ظاهر شد..

بقایای نمکی که پس از ساعتها تحقیق بر جسد فرعون کشف شد دال بر این بود که او در دریا غرق شده و مرده است و پس از خارج کردن جسد او از دریا برای حفظ جسد،آن را مومیایی کرده اند . اما مسئله ی غریب و آنچه باعث تعجب بیش از حد پروفسور بوکای شده بود این مسئله بود که چگونه این جسد سالمتر از سایر اجساد باقی مانده است در حالی که این جسد از دریا بیرون کشیده شده است .

پروفسور موریس بوکای در حال آماده کردن گزارش نهایی در مورد کشف جدید (مرگ فرعون بوسیله غرق شدن در دریا و مومیایی جسد او بلافاصله پس از بیرون کشیدن از دریا ) بود که یکی از حضار در گوشی به یادآور شد که برای انتشار نتیجه تحقیق عجله نکند، چرا که نتیجه تحقیق کاملا مطابق با نظر مسلمانان در مور غرق شدن فرعون است.
ولی موریس بوکای بشدت این خبر را رد کرده و آن را بعید دانست. او بر این عقیده بود که رسیدن به چنین نتیجه ی بزرگی ممکن نیست مگر با پیشرفت علم و با استفاده از امکانات دقیق و پیشرفته کامپیوتری.

در جواب او یکی از حضار بیان کرد که قرآنی که مسلمانان به آن ایمان دارند قصه غرق شدن فرعون و سالم ماندن جثه‌ی او بعد از مرگ را خبر داده است. حیرت و سردرگمی پروفسور دوچندان شد و از خود سوال می‌کرد که چگونه این امر ممکن است با توجه به اینکه این مومیایی در سال 1898م و تقریبا درحدود دویست سال قبل کشف شده است، در حالی که قرآن مسلمانان قبل از 1400 سال پیدا شده است؟ چگونه با عقل جور در می آید در حالی که نه عرب و نه هیچ انسان دیگری از مومیایی شدن فراعنه توسط مصریان قدیم آگاهی نداشته و زمان زیادی از کشف این مسئله نمیگذرد؟

موریس بوکای تمام شب به جسد مومیایی شده زل زده بود و در مورد سخن دوستش فکر میکرد که چگونه قرآن مسلمانان درمورد نجات جسد بعد از غرق سخن می‌گوید در حالی که کتاب مقدس آنها از غرق شدن فرعون در هنگام دنبال کردن موسی سخن میگوید اما از نجات جسد هیچ سخنی بمیان نمیآورد.. و با خود میگفت آیا امکان دارد این مومیایی همان فرعونی باشد که موسی را دنبال میکرد؟ و آیا ممکن است که محمد هزار سال قبل از این قضیه خبر داشته است؟

او در همان شب تورات و انجیل را بررسی کرد اما هیچ ذکری از نجات جسد فرعون به میان نیاورده بودند.

پس از اتمام تحقیق و ترمیم جسد فرعون، آن را به مصر باز گرداندند ولی موریس بوکای خاطرش آرام نگرفت تا اینکه تصمیم به سفر کشورهای اسلامی گرمت تا از صحت خبر در مورد ذکر نجات جسد فرعون توسط قرآن اطمینان حاصل کند. یکی از مسلمانان قرآن را باز کرد و این آیه را برای او تلاوت نمود:

{ فَالْیَوْمَ نُنَجِّیكَ بِبَدَنِكَ لِتَكُونَ لِمَنْ خَلْفَكَ آیَةً وَإِنَّ كَثِیراً مِنَ النَّاسِ عَنْ آیَاتِنَا لَغَافِلُونَ } [یونس:92]
این آیه او را بسیار تحت تآثیر قرار داد و لرزه بر اندام او انداخت و با صدای بلند فریاد زد :

من به اسلام داخل شدم و به این قرآن ایمان آوردم.

موریس بوکای بار تغییرات بسیاری در فکر و اندیشه و آیین به فرانسه بازگشت و دهها سال در مورد تطابق حقائق علمی کشف شده ذر عصر جدید با آیه های قرآن تحقیق کرد و حتی یک مورد از آیات قرآن را نیافت که با حقایق ثابت علمی تناقض داشته باشد.وبر ایمان او به کلام الله جل جلاله افزوده شد (لا یأتیه الباطل من بین یدیه ولا من خلفه تنزیل من حكیم حمید).

حاصل تلاش سالها تحقیق این دانشمند فرانسوی کتابی بود بنام ( قرآن و تورات و انجیل و علم بررسی کتب مقدس در پرتو علوم جدید)
منبع:بیداری اسلامی
سه شنبه 14/10/1389 - 11:45
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته