• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1412
تعداد نظرات : 428
زمان آخرین مطلب : 5524روز قبل
ورزش و تحرک

قرمز:
قرمز پسندها پر از شوق زندگي، عاشق و مبارزه طلب، پرتکاپو و شجاع، اهل معاشرت، شلوغ و پر سروصدا هستند.ظاهرا" نيرويشان تمام نشدني است، خوب مشت مي زنند و کتک خورهاي خوبي هم هستند.در مجموع و خلاصه اينکه برونگرا هستند.قرمز باعث افزايش نبض و فشار خون مي شود.(هر چي باشه پرسپوليسه ديگه)
آبي:
آبيها خلاقند و هميشه فکرهاي تازه مي کنند، مورد احترام، آرام و دوست داشتني هستند و احساساتشان را خوب کنترل مي کنند.عاشق تنهايي، احساساتي و ملايم اند.نماد ابديت و عمق و کمال گرايي است.از ويژگيهاي افراد آبي دوست صلح، مهرباني و هماهنگي است.(طرفداران آبي به خودشون نگيرند، هميشه و همه جا استثنا هست).اين رنگ سبب کاهش نبض و فشار خون مي شود.

پنج شنبه 4/5/1386 - 11:19
بیماری ها
مرجع : خبرگزاری ايرنا
آفتاب:يك پزشك متخصص پوست گفت: حجامت، عوارض جانبي غيرقابل جبراني به دنبال دارد و بايد از آن پرهيز كرد.
دكتر محمدنقي نوربالا از افراد مبتلا به بيماري‌هاي پوستي خواست كه به اين موضوع، توجه بيشتري داشته باشند.
وي با بيان اينكه حجامت در بحث فيزيولوژي، به غير از گرفتن خون، منفعت ديگري ندارد، گفت: استفاده از آن در علم روز رد شده است.
او ايجاد زخم و تاخير در بهبودي، ايجاد گوشت اضافه و تغيير در رنگ پوست را از عوارض جانبي حجامت دانست و گفت: دلايل مستند علمي وجود دارد كه نشان مي‌دهد طولاني شدن مدت زخم، منجر به سرطان خواهد شد.

اين متخصص افزود: البته خون دهي در برخي از بيماران مسن، افراد سيگاري و افرادي كه خون غليظ دارند باعث ترميم جريان خونسازي مي‌شود و مفيد است.

نوربالا با اشاره به‌اينكه انسان‌ها در قديم، به علت نبود امكانات بهداشتي براي خون‌گيري به زالو و حجامت روي مي‌آوردند، افزود: امروزه روش‌هاي علمي مناسب و وسايل بهداشتي مفيدي براي خون دادن موجود است.

وي به‌افرادي كه به حجامت روي مي‌آورند، توصيه‌كرد كه از طريق علمي و براي كمك به همنوعان، اقدام به خون‌دهي كنند تا هم خود و هم افراد نيازمند از اين امر، بهره‌مند شوند.
پنج شنبه 4/5/1386 - 11:16
بیماری ها
افراد زيادي در طي ساليان اخير له يا عليه حجامت سخن گفته اند . عده اي گفته اند كه حجامت يك امر اعتقادي است و چون سنت درماني اسلام است نياز به تحقيق و بررسي علمي ندارد و در سوي ديگر عده اي مخالفت را بدانجا رسانيده اند كه مي گويند چون حجامت از آن طرف مرز نيامده و جايگاهي در طب رايج ندارد ، اصلا نبايد مورد دقت و بررسي قرار گيرد . بنابراين حجامت نيز مثل برخي مباحث ديگر گرفتار دينداران متحجر كه بد دفاع مي كنند و روشنفكران بي دين كه اصلا دفاع نمي كنند شده است . به نظر مي رسد براي رسيدن به قضاوت صحيح چاره اي نداريم جز اينكه از سير تاريخي حجامت و جايگاه آن در گذشته اطلاع پيدا كرده و در قدم بعد به بررسي اثرات درماني آن بر اساس اصول علمي امروز بپردازيم .


حجامت نام يك روش درماني است كه بر اساس قديمي ترين سند موجود از 3300 سال قبل از ميلاد مسيح در مقدونيه انجام مي شده است و بعدها از مقدونيه به يونان باستان رخنه كرده و در آن زمان شاخص پزشك بودن ، حجامت كردن و داشتن ابزار آن بوده است . ( 1 )
برخي ذكر كرده اند كه اصول طب سوزني و حجامت از آنجا گرفته شد كه در عصر ما قبل تاريخ متفكران متوجه شدند كه وقتي سربازي در ميدان جنگ مورد اصابت سنگ ، چاقو يا شمشير قرار گرفته و زخمي برميدارد ، به علت همين زخم، بسياري از بيماريهاي قبلي او بهبود مي يابد . اين كشف بزرگ به آنها آموخت كه با فرو بردن سوزن و تيغ زدن ميتوان برخي از امراض را شفا بخشيد و به همين علت 2600 سال قبل از ميلاد مسيح ، سوزنهاي فلزي در چين و شاخهاي حجامت در ايران وارد اصول درمان گرديده و طب سوزني و حجامت رواج پيدا كرد .
چينيها در بدن 600 نقطه اسرار آميز پيدا كرده بودند و اطباي سنتي ايران نيز نقاط متعددي از بدن را براي حجامت پيدا كرده هر ناحيه را براي معالجه يك مرض بخصوص حجامت مي كردند . (2ص 17)اوراق پاپيروس كه از عصر باستان بدست آمده نيز نشان مي دهد كه حدود 2200 سال قبل از ميلاد مسيح ، حجامت امري رايج بوده است . همچنين در كتاب آيورودا ( طب سنتي هند ) كه مربوط به متجاوز از 1500 سال قبل از ميلاد مسيح است ، در مورد حجامت و اثرات درماني آن بحث شده است . ( 1 )
و اما بقراط كه حدود 400 سال قبل از ميلاد مسيح زندگي ميكرده است ، با روشهاي مختلف حجامت كاملا آشنا بوده و در آثار خود به موارد استفاده و منع استفاده آن اشاره كرده است . جالينوس نيز 120 سال بعد از ميلاد مسيح مطالب متنوعي در مورد حجامت در آثار خود بيان كرده است . بنابراين حجامت در جهان سابقه اي ديرينه دارد .
با ظهور اسلام ، حجامت مورد تاييد و تاكيد فراوان پيامبر اكرم صلي الله عليه وآله و امامان معصوم عليهم السلام قرار گرفت . ( بيش از 600 روايت در مورد حجامت جمع آوري شده است .) ( 8 )


پيامبر اكرم در روايتي كه در نهج الفصاحه آمده پنج چيز را از سنتهاي پيامبران الهي معرفي كرده اند كه عبارتند از :
حياء ، حلم ، حجامت ، مسواك و عطر زدن .
در روايت ديگري امام علي عليه السلام مي فرمايد:
(( ان الحجامه تصح البدن و تشد العقل . )) ( 2 )
(( بدرستيكه حجامت بدن را سالم و عقل را نيرومند مي گرداند . ))

در قرن 16 ميلادي ، حجامت امري رايج در كشورهاي اروپايي بود. پزشكان معروفي در اين قرن از جمله Fallopio ، Dallacroce و Vidius هر كدام ابزار خاصي براي آن ابداع كرده بودند . از اوايل قرن بيستم تا كنون نيز حجامت عمدتاً از سوي مراكز درمان طبيعي ( Heilpractiker ) در آلمان انجام مي شود و بعضي از پزشكان طب جديد هم به اين امر مبادرت مي ورزند . ( 1 )
اين در مورد جايگاه و تاريخچه حجامت در جهان . اما در ايران نيز حجامت جايگاهي ويژه در فرهنگ مردم داشته و به عنوان سنتي موكد جزء اعتقادات مردم بوده است. بزرگسالان خود حجامت كرده و در بهاران كودكان خود را ملزم به انجام حجامت مي كرده اند .
مردم بر اساس توصيه رسول خدا صلي الله عليه و آله كه فرمود : (( بهترين عيد ، عيد حجامت است )) عيد خون گرفته ، روز مشخصي از سال را براي اين كار تعيين مي كردند . ))

ابوعلي سينا در كتاب قانون ، حجامت را از اركان درمان محسوب كرده و تقريباً براي درمان تمام بيماريها حجامت و بادكش (Cupping) را تجويز كرده است وي مي گويد :
(( اگر حجامت بين دو كتف انجام گيرد، فوائد زير را در بردارد: گرانباري دو ابرو و سنگيني پلك ها را از بين مي برد و گرمي چشم را رفع مي كند، چرك كنار چشم را ازميان برمي دارد و بوي بد دهان را مي زدايد. اگر حجامت بر يكي از دو رگ پشت گردن انجام شود، در زدودن حالت لرزه در سر و براي رخسار ، گوشها و چشمها ، گلو و بيني فوائدي در بردارد . حجامت بر ساق پا خون را تصفيه مي كند و اگر خون حيض بند شده باشد ( آمنوره) آن را باز مي كند. حجامت در زير زنخ (چانه) براي دندانها ، رخسار و گلو مفيد است و دماغ و آرواره ها را تصفيه مي كند. حجامت ناحيه كمر ، براي رفع دملها و جوشهاي ران سودمند است و براي نقرس ، بواسير، پاغر ( ستبر شدن ساق پا ) ، بادهاي مثانه و رحم و خارش پشت فايده دارد. حجامت اگر در پائين زانو انجام شود، جهت دملهاي بدخيم و زخمهاي مزمن در ساق و پا فايده دارد. حجامت برقوزك پا براي حالات بند آوردن خون حيض، عرق النساء ( سياتالژي ) و نقرس مفيد است . (3ص491)


زكرياي رازي حجامت را به عنوان روش درمان زكام و آلرژي معرفي كرده مي گويد :
(( اما كساني كه رنج آنان از اين بيماري افزون باشد، يعني بدين گونه كه سوراخ هاي بيني بسته شده و خارش داشته باشد و عطسه فراوان گرديده و آب از بيني فرو ريزد ، بايد از داروهايي كه قبلاً معرفي كردم و نيز از راه رفتن و عرق كردن در حمام و حجامت از ناحيه پشت استفاده كنند )) . ( 4 ) حكيم جرجاني نيز در كتاب ذخيره خوارزمشاهي كه اولين و مهمترين كتاب طب سنتي به زبان فارسي است، فصل مشخصي را به حجامت اختصاص داده پيرامون قواعد و زمان مناسب آن سخن مي گويد.
به خاطر همين تاكيد پيامبر اكرم و ائمه معصوم عليهم السلام بر انجام حجامت و استفاده فراگير طبيبان صاحب نام سنتي از اين شيوه درماني ، مردم ايران جايگاه ويژه اي براي آن قائل بودند بطوريكه دكتر پولاك طبيب ناصرالدين شاه در كتاب خود با عنوان (( ايران و ايرانيان )) كه در سال 1865 در آلمان منتشر شده است مي گويد: ( 7 )
(( بين دو استخوان كتف تقريباُ همه ايرانيان شيارهايي به چشم مي خورد. در بدو امر خيال مي كردم اينها آثار ضربه هاي چوب باشد تا اين كه ديدم ضربه چوب را فقط بر كف پا مي زنند و از اين لحظه ديگر متوجه اثر حجامت شدم . جريان حجامت كردن در سراسر مشرق زمين يكسان است و همان است كه در مصر قديم رايج بوده است . بخصوص اغلب حجامت را در مورد كودكان به كار مي برند. ))
لازم به ذكر است كه تحقيقات اخير نشان داده است كه حجامت موجب تقويت سيستم ايمني مي شود و اين مسئله بخصوص در مورد كودكان كه مستعد ابتلا به انواع امراض عفوني هستند حائز اهميت است. زكرياي رازي نيز در كتاب خود با عنوان جدري و حصبه توصيه مي كند اطفال جهت پيشگيري از ابتلا به آبله حجامت شوند كه اين خود نشان از اعتقاد اطباي سنتي برنقش ايمني زاي حجامت است .

دكتر پولاك در ادامه مي گويد :
(( غير از بين دو كتف در ساير قسمتهاي بدن نيز حجامت مي كنند از جمله در پشت استخوان خاجي ( حجامت كمر ) ، در مفاصل ، روي طحال و ...

در اينجا ناگزير از اعتراف به اين مطلبم كه من در مدت 30 سال اقامتم در ايران جز دو مورد هيچ عاقبت زيانباري از حجامت نديدم و در اين دو مورد هم دلاك را متهم مي كردند كه ابزار كثيف به كار برده است .)) و اما حادثه مهم در مورد حجامت در ايران ، مربوط به سال 1344 هجري شمسي است . در اين سال و همزمان با وضع قانون نظارت بر درمان ، به شكل گسترده اي با حجامت مبارزه شد و ژاندارمها ، حجامها را در سراسر كشور دستگير مي كردند و بدين ترتيب اين سنت درماني پرسابقه بدون هيچ بررسي و تحقيق علمي ، از روند رفتارهاي سنتي جامعه خارج شد و تنها در مناطقي از كشور كه تحت تسلط كامل دولت نبود ، اجرا ميشد و بالاخره به تناسب فراگير شدن طب شيميايي در سراسر جهان ونفوذ فرهنگ استعماري در جوامع مختلف كه همراه با زدودن باورهاي ديني و فرهنگي جوامع بود ،حجامت منسوخ شد وروشهاي درمان ديني وسنتي از رفتارهاي اجتماعي حذف گرديد و نسل هاي جديد نيز به تدريج آن را فراموش كردند.

تا اينكه در سال 1364 در جمعي كه به انگيزه كشف يك روش درماني ساده ، ارزان و فراگير تشكيل شده بود تا از طريق آن بتوان بخش عمده اي از مشكلات درماني مردم جهان را درمان كرد سنت درماني حجامت پيشنهاد و مورد توجه قرار گرفت و عليرغم جو فرهنگي و اجرايي نامناسب پيرامون حجامت ،اطلاعات مربوط به آن ساماندهي و ابزارهاي اجرايي آن متناسب با شرايط روز طراحي گرديد و پس از طي مراحل مقدماتي پژوهشي در سال 1369 در قالب موسسه تحقيقات حجامت ايران به ثبت رسيد. به تدريج پزشكان عضو اين موسسه شده و با مباني و آثار درماني حجامت آشنا شدند . سپس تعدادي از اين پزشكان تحقيق پيرامون حجامت را موضوع پايان نامه خود قرار دادند. بعد از بدست آمدن نتايج علمي اين پايان نامه ها ، ساير پزشكان بصورت روز افزون به عضويت موسسه تحقيقات حجامت ايران درآمدند كه اين روند همچنان ادامه دارد.
بدنبال رواج انجام حجامت در مطب پزشكان و عدم وجود ديدگاه شفاف و واقع بينانه پيرامون آن در دستگاه اجرايي وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي ، بخشنامه هايي مبني بر ممنوعيت حجامت صادر و موجب برخوردها و ايجاد مشكلاتي گرديد كه منجر به تشكيل 7 پرونده قضايي عليه مجريان حجامت و محققين آن شد و تعداد زيادي از پزشكان نيز به دادگاه فراخوانده و محاكمه ولي اكثرا تبرئه شدند.
سرانجام بدنبال خلاف شرع شناخته شدن بخشنامه هاي وزارت بهداشت و ابطال آنها توسط ديوان عدالت اداري ، انجام حجامت در كشور رسميت كامل يافت و به عنوان آخرين خبر وزارت بهداشت نيز اعلام آمادگي كرده است تا براي پزشكان پروانه انجام حجامت صادر نمايد .





منابع : Reference
1- johann Abele,Daschropfen.Eine Be Wahrte Heil Methode , 1997
2 ـ جزايري غياث الدين ، زبان خوراكيها، انتشارات امير كبير ، 1354
3 ـ ابن سينا ، قانون در طب ، ترجمه عبدالرحمن شرفكندي ج اول
4 ـ محقق مهدي ، تاريخ پزشكي در اسلام و ايران ، انتشارات سروش 1374
5 ـ پايان نامه دكتر رضا منتظر با عنوان مقايسه تركيب بيوشيميايي خون وريدي با خون حجامت ، دانشگاه شهيد بهشتي شماره 7522
6 ـ جرجاني سيد اسماعيل ، ذخيره خوارزمشاهي ، انتشارات انجمن آثار ملي
7 ـ پولاك يا كوب ادوارد ، ايران و ايرانيان ، انتشارات خوارزمي، 1361
8 ـ خيرانديش حسين، حجامت از ديدگاه اسلام ، انتشارات اسلامي ، چاپ اول 1377
9 ـ طباطبائي علامه ، تفسير الميزان ترجمه سيد محمد باقر موسوي
10 ـ زكرياي رازي ، جدري و حصبه
11 –الگود سيريل ، تاريخ پزشکي ايران ، انتشارات امير کبير ، 1371

پنج شنبه 4/5/1386 - 11:15
شعر و قطعات ادبی

من در این کلبه خوشم ، تو در آن اوج که هستی خوش باش من به عشق تو خوشم ، تو به عشق هر که هستی خوش باش

پنج شنبه 4/5/1386 - 11:11
دانستنی های علمی

به گزارش خبر گزاری فارس

از مدتی پیش به دلیل فرا رسیدن 24 تیر روز تولد رهبر انقلاب شماری از علاقه مندان ایشان ضمن تبریک وشادباش به یکدیگر این روز را گرامی داشتند

امسال در اقدامی بیسابقه در یکی از استانهاجشنی برپا و تعدادی از مسئولان نیز دعوت شدند

بعد از شنیدن رهبر انقلاب از برپایی چنین جشنی در حاشیه برگه خبر نوشته اند:

این کار غلط است و این جشن و امثال آن جشنی نداردبرگزار کنندگان مسئول وقت و هزینه اموالی هستند که مصرف شدهاز کسی برای گرفتن جشن متشکر نمیشوم و او را مسئول زیانها میشناسم

پنج شنبه 4/5/1386 - 11:9
آموزش و تحقيقات

آغاز عمليات غرور آفرين «مرصاد» در منطقه اسلام آباد غرب (1367 ش)

گروهک منافقين درپي حملات عراق به خاک ميهن اسلامي و عقب نشيني موقت رزمندگان اسلام با تصور اينکه پذيرش قطعنامه 598 ناشي از جدايي ملت و دولت است. به خيال واهي، فرصت را غنيمت شمرده و سعي در رسيدن به اهداف پليد خود نمود.

 

منافقين با جمع آوري ديگر ضد انقلابيون سرخورده از کشورهاي مختلف اروپايي، نيرويي به استعداد تقريبي 15 هزار نفر فراهم کرده و با بهره گيري از جنگ افزارهاي اهدايي صدام و ديگر اربابان خود حمله خود را از غرب کشور به خاک جمهوري اسلامي ايران آغاز کردند. نيروي هوايي عراق با حمايت مقدماتي آنها را براي ورود به عمق خاک ايران و در نهايت، فتح تهران ترغيب مي کند. با اين اتحاد شوم قسمت هايي از اراضي ميهن اسلامي مورد تجاوز قرار مي گيرد. ملت سلحشور و مسلمان ايران پس از اطلاع از تجاوز منافقين به ميهن اسلامي به خروش آمده و به جبهه هاي جنگ اعزام مي شوند. سرانجام عمليات مرصاد در 5 مرداد با رمز مبارک يا علي (ع) و به منظور مقابله با منافقين در منطقه اسلام آباد و کرند غرب در استان کرمانشاه آغاز گرديد.

منافقين خَلق خوشحال از پيروزي هاي مقدماتي و در يک اقدام عجولانه راهي باختران شده و به خيال باطل خود قصد حرکت به سمت تهران و سرنگوني نظام جمهوري اسلامي ايران را نمودند. راديو منافقين با ارسال پيام به مردم باختران از آنها مي خواهند که زمينه را براي ورود ارتش به اصطلاح آزادي بخش مهيا سازند و آماده جذب در گردانها و لشکرها باشند. از آن طرف رزمندگان اسلام در 34 کيلومتري باختران، ناگهان راه را بر ستون هاي منافقين مي بندند و واحدهاي زرهي رزمندگان در يک اقدام منهورانه تعداد زيادي از ادوات سنگين زرهي منافقين را هدف قرار داده و به آتش مي کشند. جاده باختران ـ اسلام آباد در همان لحظات اوليه انباشته از ادوات سوخته مي شود و عکس العمل سريع رزمندگان، منافقين را به فراري مفتضحانه وادار مي سازند و اين عمليات در روز بعد نيز با حمله هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران با سرکوبي شديد منافقين ادامه يافت و دشمن را دچار شکست سخت و سنگيني نمود. بدين ترتيب منافقان شکست خورده در اين نابخردانه، متحمل تلفات و خسارات عظيمي شدند که بيش از 120 دستگاه تانک، 400 دستگاه نفربر 90 قبضه خمپاره انداز 80 ميلي متري، 150 قبضه خمپاره انداز 60 ميلي متري و 30 قبضه توپ 106 ميلي متري منهدم شد. علاوه بر آن ده ها دستگاه تانک، نفربر، خودرو و نيز صدها قبضه سلاح سبک و نيز مقاديري تجهيزات پيشرفته الکتريکي و مخابراتي به غنيمت نيروهاي اسلامي درآمد. در اين عمليات 4800 نفر از منافقان کشته و زخمي شدند.

ما، در سالروز این عملیات غرورآفرین، یاد همه شهیدان انقلاب اسلامی، به ویژه شهیدان عملیات مرصاد را گرامی میداریم.

پنج شنبه 4/5/1386 - 10:43
آموزش و تحقيقات

طي هفته هاي گذشته، "مستند گرگها"، درباره روابط پنهان و آشكار گروهك منافقين با صدام و رژيم بعث عراق و جنايت هاي اين گروهك، از سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش شد و مورد استقبال گسترده اقشار مختلف مردم قرار گرفت، به گونه‌اي كه در محافل مختلف، پخش اين مستند و تنفر از گروهك منافقين به موضوع گفتگو و مطالب مردم و سايت هاي گوناگون تبديل شد.

 

سكوت مرگبار پسمانده هاي منافقين در مقابل پخش مستند افشاگرانه گرگها

مستند "گرگ‌ها" تعداد  قابل توجهي از مردم ايران را پاي گيرنده‌ها ميخكوب كرد تا از طريق دوربين مخفي در اتاق جنگ رژيم بعث، اوج زبوني و خيانت منافقان را به تصوير بكشد.

پول‌هاي كلاني كه منافقين در هر بار فروش اطلاعات از بعثي‌ها مي‌گرفتند، تلاش براي تخليه اطلاعاتي نيروهاي ايراني، ملاقات‌هاي پي در پي سركرده منافقين با صدام و افسران ارشد ارتش عراق، تجهيز منافقين به جنگ‌افزارهاي روز، سفارش اكيد صدام به برآوردن تمام نيازهاي منافقين، معانقه صدام با سركردگان منافقين، از جمله تصاويري است كه در اين مستند براي اولين بار پخش شد و كينه ملت شهيدداده ايران را نسبت به اين فرقه كثيف، بيش از پيش افزايش داد.

خودم  وقتي دو قسمت از اين مستند و حتي برخي تصاوير ترورهاي اين گرگها در دهه ۶۰ را در ميزگرد تحليل "مستند گرگها" در شبكه يك ديدم، تا چندين ساعت به شدت برافروخته و ناراحت بودم و تا چند دقيقه نتوانستم جلوي اشكهايم كه براي مظلوميت ملت ايران و فرزندان مظلوم حضرت روح الله مي چكيد، كنترل كنم.       

در راستاي تلاش هاي مذبوحانه گروهك منافقين براي زنده نشان دادن اين گروهك، همواره سركردگان و رسانه‌هاي وابسته به آنها در مقابل هر خبر يا تحليلي كه در ايران عليه آنان منتشر مي شد، واكنشي گسترده نشان مي دادند.

دقيقا يادم هست كه وقتي اوايل سال ۸۵ با دو نفر از جديدترين اعضاي جداشده از اين گروهك، مرضیه قرصی  و سیامک حاتمی مصاحبه كردم، ناله های مذبوحانه شان بلند شده بود و حتي در شبكه ماهوارهاي خود درباره مصاحبه هاي ما ميزگرد گذاشته بودند تا حركت ما را خنثي كنند كه نامه سرگشاده مرضیه قرصی به سرکردگان گروهک منا فقین، آنها را ناكام گذاشت.

باز هم يادم هست كه منافقين وقتي مصاحبه هاي گسترده ما با صاحبنظران درباره لزوم محاكمه مسعود رجوي را ديدند، به حربه نخ نما شده "تخليه تلفني" متوسل شدند و با سرويس سياسي خبرگزاري مهر (كه در آن زمان در آنجا كار ميكردم) تماس گرفتند و كوشيدند تا خبرنگار پيگيري كننده اين مصاحبه ها را شناسايي كنند اما ناكام ماندند.    

پس قاعدتا آنها در مقابل حركات رسانه اي در ايران عليه خودشان، ساكت نمي ماندند اما اكنون عليرغم پخش چندين قسمتي مستند افشاگرانه گرگها از سيماي جمهوري اسلامي ايران سركردگان و عوامل رسانه‌اي اين گروهك دچار شوك شده و تاكنون از درج يا پخش حتي يك خبر در اين زمينه در رسانه هاي وابسته به خود، امتناع كرده‌اند.

اين سكوت مرگبار، نفس هاي آخر پس مانده هاي اين گروهك را به نمايش گذاشته است و فرزندان معنوي حضرت روح الله با توكل به خداوند متعال، چشم انتظار گرفتن انتقام خون شهداي قرباني ترور منافقين مي مانيم ...

پنج شنبه 4/5/1386 - 10:41
دعا و زیارت

اي حبيب من

 

بابي انت و امي يا آل المصطفي اني مؤمن بولايتکم معتقد لامامتکم مقر بخلافتکم

ديشب به سيل اشک ره خواب مي زدم

نقشي به ياد خط تو بر آب مي زدم

مولاي من!

از گذشتگان هر که خبر دار مي شد که امت آخرالزمان يگانه امام و راهنماي خود را فراموش مي‌کنند دلش به حالمان سوخت؛ چرا که باورشان نمي آمد که مي توان بدون خورشيد هم زندگي کرد و باورشان نيامد که مگر مي شود بدون گرماي محبوب، سرد و يخزده روزگار را گذراند.

حبيب من!

قصه پر غصه فراق و جدايي تو را هر اهل دلي که بشنيد از درد جانش به خزان نشست .

اهل دل که نه، داستان غيبت تو را بر هر سنگ و گياه و حيواني که خواندند پژمرده گشت...

کبوتران آسمان به حال ما بيچارگان رقت کردند، ماهيان آب ها، مدام عوض ما ظهور تو را طلب کردند

امّا

اين درد را به کجا برم

اي حبيب همه جان هاي پاک

اي حبيب هر سنگ و درخت

من، من که بايد مدام به انتظار تو باشم.

من که بايد چشمانم هميشه اشک آلود نيامدنت باشد .

من که بايد بغض بزرگي همواره راه نفسم را بگيرد .

آسوده و بي خيال

به دور از تو به خود مشغول شدم

آري همه ما به خود مشغول شديم

رفتيم به نماز ايستاديم و نفهميديم که او شرط نماز؛

يعني قبله ما

در کجا مانده است .

نفهميديم که او در کجا تنها مانده است .

نفهميديم که نماز بدون امام عشق معنا ندارد.

نفهميديم نماز بدون تکبير پيشواي محبت نماز نيست و از اين رو همه نمازهايمان رنگ عادت به خود گرفت .

آري رفتيم به طواف حرم و نفهميديم که خورشيد و ماه و ستاره، همه مخلوقات طواف وجود او مي کنند به پرده کعبه چنگ زديم و هيچ نفهميديم که پرده کعبه حرمت لباس او را نيز ندارد. نفهميديم که اين همه حاجيان راه صفا گم کرده اند .

و اينک که اين همه را مي نگري

گريه اي غريب بر دلت سنگيني مي کند .

چه مدت ها که در هنگام اشک او ما بي خبر بوده ايم !

چه ساعت ها که در هنگام حزن او ما بي خيال بوده ايم.

مولاي من!

آنقدر روزها و شب ها آمد که ما به خود نيامديم و نپرسيديم چرا تو در صحراها خيمه نشين شده اي. چرا که دور از مردمان زندگي مي کني ؟

ما به خود نيامديم و تو هر روز اميدواري که ما به سويت برگرديم .

تو هر روز چشم انتظاري که ما براي نيکبختي خودمان ،

براي سعادت خودمان به سوي تو برگرديم .

مولاي من!

اي خسته سال هاي طولاني غيبت ،

اي رنجور نامردمي ما ،

اينک ما ،

در دل تار شب ،

در خلوت بي کسي روز ،

آرام بر مي خيزم ،

دو رکعتي نماز حاجت مي خوانم که مرا ببخشي .

دو رکعتي نماز نياز مي خوانم که بدي ها و غفلت هايم را ناديده بگيري ،

و تو چقدر مهربان

همه گذشته هايم را ، همه بدي هايم را ، مي بخشي ، ناديده مي گيري

مهربان و پر نور.

مرا مي پذيري . آري صداي شکستن دلم را اول از همه تو شنيده اي.

دل نگران من قبل از همه تو بوده اي.

مهربان و پر نور ، مرا مي پذيري ، و نواي گرم و صميمي ات در بند بند وجودم شنيده مي شود که مي فرمايي:

«خدايا خداوندا! از درگاهت مي خواهم که از ثواب هاي من مهدي بردار و در نامه اعمال شيعياني قرار ده که اينک دل شکسته و خجلت زده برگشته اند».

اللهم احي به القلوب الميته

 

پنج شنبه 4/5/1386 - 10:37
دعا و زیارت

الهي!

 

سوز و گداز انتظار چه موقع پايان مي پذيرد.عشق مهدي و اميد ديدار او عمر تن ما را به روزهاي ظهور او سوق مي دهد.*اللهم عجل لوليك الفرج*زبان ما اين جمله ي مقدس را تكرار مي كند تا زماني كه چشم از جهان فرو بنديم.

پنج شنبه 4/5/1386 - 10:34
آموزش و تحقيقات

جا داره به روح شهیدان این عملیات صلوات بفرستیم .

 

از صدا و سیما هم برای پخش مستند عالی گرگها تشکر کنیم که چطور ماهیت ننگین کروهک منافقین رو نشون داد.

پنج شنبه 4/5/1386 - 10:33
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته