• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 205
تعداد نظرات : 38
زمان آخرین مطلب : 4457روز قبل
اخبار
بازیگر زن جوان سینمای ایران درگذشت(+عکس)
بازیگر زن جوان سینمای ایران درگذشت(+عکس)
مراسم ختم ساناز کیهان بازیگر نقش مقابل شهرام حقیقت‌دوست در سریال "خط قرمز" پنج شنبه 29 دی برپا می‌شود.
به گزارش پی سی پارسی به نقل از خبرنگار مهر، ساناز کیهان یکشنبه 25 دی ماه ساعت 12 شب پس از تصادفی که در خیابان حسیینیه ارشاد رخ داد، درگذشت.
این اتفاق در اثر برخورد خودرویی که وی به همراه دوستانش در آن بودند با یک درخت رخ داد. خاکسپاری این بازیگر که در سریال "خط قرمز" ایفای نقش مقابل شهرام حقیقت‌دوست را بر عهده داشت، روز گذشته در قطعه دو ردیف 12 بهشت زهرا انجام شد و مراسم ختم او نیز پنج شنبه ساعت 15:30 تا 17 در مسجد الجواد میدان هفت‌تیر برگزار خواهد شد.
بازی در فیلم‌های سینمایی "سوگند"، "کلاهی برای باران" و... در کارنامه هنری این بازیگر فقید متولد سال 1359 به چشم می‌خورد.
 روحش شاد.
يکشنبه 2/11/1390 - 1:3
بیوگرافی و تصاویر بازیگران
مهناز افشار با لباسی متفاوت در «یک عاشقانه ساده»
به گزارش پی سی پارسی به نقل از خبرآنلاین: مهناز افشار با لباسی متفاوت در «یک عاشقانه ساده» سامان مقدم بازی کرده است.

فیلم سینمایی «یک عاشقانه ساده» به کارگردانی سامان مقدم در بخش مسابقه سینمای ایران سی‌امین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. فیلمنامه این فیلم را امیر عربی و زامیاد سعدونیان نوشته‌اند.



این فیلم داستان امان و صفر است که در جوانی با هم قراری گذاشته‌اند. ازدواج دو فرزند آنها وعده ایست قدیمی که هم اهل محل از آن خبر دارند اما گندم دختر امان سالها به بهانه های مختلف این وصلت را به تأخیر می اندازد.



در این فیلم مهناز افشار، مصطفی زمانی، همایون ارشادی، فرهاد آئیش، آتیلا پسیانی، احمد مهرانفر، مهراوه شریفی نیا و امیرحسین رستمی بازی می‌کنند.



محمد آلادپوش فیلمبرداری و محمدرضا مویینی تدوین «یک عاشقانه ساده» را عهده‌ دارند.
يکشنبه 2/11/1390 - 0:57
مد و لباس
مدل مانتو و روسری نورروز سال 91

مدلهای جدید مانتو و روسری نورروز سال 91

مدلهای جدید مانتو و روسری نورروز سال 91

مانتو نوروزی زنانه,مدلا مانتو نوروز سال جدید

مدلهای جدید مانتو و روسری نورروز سال 91

مدلهای جدید مانتو و روسری نورروز سال 91

مدل روسری سال جدید,مدل روسری سال 91

مدلهای جدید مانتو و روسری نورروز سال 91

مدلهای جدید مانتو و روسری نورروز سال 91

مدلهای جدید مانتو و روسری نورروز سال 91

شیکترین مدل مانتو روسری سال 91

مدلهای جدید مانتو و روسری نورروز سال 91

مدلهای جدید مانتو و روسری نورروز سال 91

لباسهای نوروز 91,لباسهای مجلسی نوروز 91

مدلهای جدید مانتو و روسری نورروز سال 91

يکشنبه 2/11/1390 - 0:55
آلبوم تصاویر
عکس های خنده دار از کودکان
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس خنده دار,خنده دار,اس ام اس خنده دار,دانلود فیلم های خنده دار و کمدی,تصاویر خنده دار,بهترین عکس های خنده دار,خنده دارترین عکس ها,پ ن پ های خنده دار,پیامک خنده دار,تصاویر طنز و خنده دار,عکس های طنز و دیدنی,تصاویر جالب و دیدنی,تصاویر جالب از کودکان,کودکان زیبا,عکس بچه های زیبا,عکس کودکان زیبا و دوست داشتنی,تصاویر کودکان زیبا,زیباترین نوزادها,نوزادهای زیبا,عکس بچه های خوشگل,تصاویر بچه های خوشگل و ناز,کودک ناز و خوشگل,زیباترین دختر دنیا,خوشگلترین دختر دنیا,دخترهای ناز آمریکایی,دختر بچه خوشگل,خوشگلترین پسر دنیا,عکس های ناز دختر بچه ها,عکس های زیبا از کودکان
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
عکس های خنده دار از کودکان با مزه
يکشنبه 2/11/1390 - 0:48
فلسفه و عرفان

ایرانیان چگونه شیعه شدند؟

سابقه دین اسلام در سرزمین ایران به عصر حیات «پیامبر اکرم(ص)» و نامه آن حضرت به «خسرو پرویز» شاه ایران برمی‏گردد؛ و ورود رسمی این دین به این سرزمین، به سال ۱۶ هجری و در زمان حکومت «عمر بن خطاب» خلیفه دوم.
به گزارش مشرق، سابقه دین اسلام در سرزمین ایران به عصر حیات «پیامبر اکرم(ص)» و نامه آن حضرت به «خسرو پرویز» شاه ایران برمی‏گردد؛ و ورود رسمی این دین به این سرزمین، به سال ۱۶ هجری و در زمان حکومت «عمر بن خطاب» خلیفه دوم.

اما سؤال اساسی این است که به رغم ورود اسلام به ایران در دوره خلفا و همچنین به رغم آنکه ایرانیان قرون اولیه، اکثراً جزو اهل سنت بودند، چگونه شد که هم اینک شاهد اکثریت ایرانیان شیعی هستیم؟

به نوشته نویسنده وبلاگ وبلاگ انرژی هسته ای در این مطلب بحث کلامی مطرح نیست. بلکه از دیدگاه "جامعه‏شناسی تاریخی" بررسی می‏کنیم که چه تحولاتی باعث شد که اکثر ایرانیان، شیعه شوند.

در خصوص سؤال فوق دو دسته پاسخ ارائه شده است:

۱. پاسخ های نادرست و افسانه‏ای.

۲. پاسخ صحیح و منطقی.

در اینجا ضمن طرح چند پاسخ افسانه‏ای و نقد آنها، در انتها پاسخ صحیح را ارائه خواهیم کرد.

۱. پاسخ‏های نادرست و افسانه‏ای:

۱ ـ ۱. ازدواج امام حسین (ع) با شهربانو دختر یزدگرد سوم از سلسله ساسانی، باعث علاقه ایرانیان به اهل بیت(ع) و در نتیجه تشیع ایرانیان شده است.

نقد این پاسخ:

اولاً: اساس چنین داستانی صحیح نیست.

ثانیاً: لازمه‏ی صحت این داستان آن است که ایرانیان می‏بایست به خود سلسله ساسانیان علاقه داشته باشند، تا به دامادشان هم علاقه داشته باشند. در حالی که ایرانیان اجازه داده‏اند تا این سلسله براحتی فرو بپاشد و حتی یزدگرد نیز پا به فرار گذاشت و در شهرهای مختلف ایران آواره بود تا این که سرانجام توسط "آسیابانی ایرانی" در "مرو" کشته شد.

ثالثاً: پاسخ دیگری هم شهید مطهری می‏دهد و آن اینکه تعدادی از امویان هم با ساسانیان پیوند زناشویی بستند. پس چرا ایرانیان نسبت به امویان علاقه‏مند نشدند؟

۲ ـ ۱. ایرانیان در اصل ضد اعراب، ضد اسلام و ضد مسلمانان بوده‏اند. وقتی ایران توسط مسلمانان فتح شد، ایرانیان مجبور بودند در ظاهر بگویند ما مسلمان شده‏ایم و الا کشته می‏شدند یا باید جریمه می‏پرداختند. لذا در ظاهر اسلام را قبول می‏کردند اما در واقع همان عقاید زرتشتی‏گری و عقاید قبل از اسلام خود را حفظ کردند و ادامه دادند لکن تحت عنوان شیعه. پس تشیع، مذهبی است که در اصل به دست ایرانیان ساخته شده و ربطی به اسلام ندارد، بلکه مذهبی ایرانی است.

نقد این پاسخ:

اولاً: این نظریه زمانی می‏تواند صحیح باشد که رهبران اصلی شیعه ایرانی باشند؛ در حالی که همه رهبران اصلی شیعه که ائمه معصومین علیهم السلام هستند، عرب هستند.

ثانیاً: این نظریه در صورتی صحیح است که شیعیان اولیه همه ایرانی باشند در حالی که جز تعداد کمی از شیعیان اولیه ـ نظیر «جناب سلمان فارسی» ـ غالب شیعیان از عرب‏ها بودند.

ثالثاً: نظریه فوق وقتی می‏تواند صحیح باشد که منابع و متون اصلی شیعه با سایر مسلمانان تفاوت می‏داشت و می‏بایست این تفاوت در منابع ایرانی خود را نشان دهد. در حالی که اینطور نیست. اولین منبع اصلی مسلمان قرآن کریم است که شیعه و غیر شیعه به آن اعتقاد دارند. دومین منبع سنت است. اجماع هم به همان کتاب و سنت برمی‏گردد و عقل به مستقلات عقلیه باز می‏گردد که اختصاص به ایرانیان ندارد بلکه مربوط به همه است.

رابعاً: نظریه فوق وقتی می‏توانست قرین واقع باشد که ایرانیان از همان قرون اولیه تماماً شیعه باشند. در حالی که ایرانیان در این دوره‏ها غالباً غیر شیعه بوده و به اسلام اهل سنت گرایش داشتند و اکثر رهبران اهل سنت هم از ایرانیان بودند. همچنین مؤلفان متون دینی اهل سنت اکثراً ایرانی هستند و این نکته‏ای است که شهید مطهری در کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران می‏آورد.

خامساً: رهبران و دانشمندان شعیه تا قرن دهم اکثراً غیرایرانی بودند و خارج از ایران زندگی می‏کردند. «شیخ مفید»، «سید مرتضی»، «محقق حلی»، «شهید اول و ثانی» و علمای جبل عامل که بعدها به دعوت صفویه به ایران آمدند و همچنین «محقق کرکی» که حوزه‏های علمیه شیعه را در ایران و عراق و مناطق دیگر گسترش داد، همه غیرایرانی بودند. این نکته صحیح است که فرهنگ، زبان و زمان و مکان و رسم و عادات در آموزه‏های مذهبی تأثیرگذار است. اما اینگونه نیست که این عوامل سبب شوند یک مذهب تشیع خاص ایرانیان تأسیس شده باشد. اتفاقاً فقه شیعی بر عنصر زمان و مکان، تاریخ و غیره تأکید فراوان دارد. بنابراین، تأثیر و تاثر قابل انکار نیست ولی مسأله نمی‏تواند تعیین کننده باشد.

برخی آموزه‏های فلسفی قبل از اسلام به بعد از اسلام هم منتقل شده است. بعضی از عادات و داستان‏ها هم منتقل شده است. در واقع ایرانیان برخی از میراث‏های خود را حفظ کرده‏اند، اما آن را هرگز جزیی از تشیع ندانسته‏اند. بلکه یکسری از این مسائل مربوط به آداب و رسوم ملی ماست که ربطی به تشیع ندارد. مثل زبان فارسی، عید نوروز و... ایرانیان هیچ گاه زبان فارسی را رها نکردند. زیرا بین اسلام و ایران تضادی نبوده است. بلکه در مواردی که تعارضی وجود داشته، ایرانیان خود به نفع اسلام از آن دست کشیده‏اند و اسلام را مقدم دانسته‏اند.

۳ ـ ۱. ایرانیان تا قرن دهم سنی بودند. از آن پس با زور صفویان به شیعه گرایش یافتند. زیرا شاه اسماعیل صفوی وقتی در تبریز تاج گذاری کرد، بسیاری از سنی‏ها را قتل عام نمود.

نقد پاسخ فوق:

اولاً: شاه اسماعیل یک جوان ۱۴ ساله بود و نمی‏توان پذیرفت که وی بدون حمایت شیعیان به قدرت رسیده باشد. زیرا منطقی نیست که حامیان وی از سنی‏ها باشند و علیه مذهب خود، شاه اسماعیل را به نفع مذهب تشیع حمایت کنند. بنابراین، در ایران آن زمان شیعیان زیادی وجود داشته‏اند که صفویه به اتکای آنان توانسته‏اند قدرتی تشکیل دهند و در برابر عثمانی که یک امپراتوری پر قدرت مدعی سنی بود، بایستند و مقابله کنند و در نهایت حکومت تشکیل دهند.

ثانیاً: در تاریخ ثابت نشده است که صفویه با زور شمشیر شیعه را در ایران به وجود آورده باشند. البته به صورت جزیی و موردی، اهل سنت مورد آزار صفویان واقع می‏شدند، چنانکه شیعیان مورد آزار عثمانی‏ها قرار می‏گرفتند. روشن است که عمل هر دو حکومت نادرست و غیراسلامی بوده است.

۲. پاسخ صحیح و منطقی:

نخست باید بپذیریم که استقرار و نفوذ یک مذهب در میان یک قوم، امری نه دفعی بلکه به صورت تدریجی است. ما نباید به دنبال تاریخ خاص و معینی باشیم. به نظر می‏رسد از زمانی که اولین ایرانی به تشیع گرایش یافته تا زمانی که تشیع در ایران فراگیر شد و اکثریت ایرانیان را شیعیان تشکیل دادند، حدود ۱۰ قرن به طول انجامیده باشد.

اتفاقاتی که طی ۱۰ قرن اولیه اسلام در ایران به وقوع پیوست باعث فراگیری تشیع در ایران شد که به اجمال می‏توان آنها را اینگونه مرور کرد:

۱ ـ ۲. نخست آنکه «جناب سلمان» صحابه با وفای پیامبر و اهل بیت، فردی ایرانی و شیعی بود. در یمن نیز ایرانیانی وجود داشتند که متمایل به سمت اهل بیت بودند. یمن توسط حضرت علی (ع) و در زمان حیات رسول اکرم (ص) به اسلام ایمان آورد و اهل یمن از همان زمان با حضرت علی (ع) آشنا شدند؛ در حالی که ساحل خلیج فارس تا یمن تحت نفوذ ایران بود.

۲ ـ ۲. در دوره خلیفه دوم، وی تبعیض‏هایی بین عرب و عجم قائل شد که موجب آزردگی خاطر ایرانیان گردید. پس از کشته شدن خلیفه دوم به دست یک ایرانی، فرزند وی چند تن از ایرانیان موجود در مدینه را به قتل رساند. اما وقتی حضرت علی(ع) به حکومت رسید اعلام کرد که بین عرب و عجم تفاوتی نیست و عرب هیچ گونه فضلی بر عجم ندارد و این باعث شد تا ایرانیان به حضرت علی(ع) گرایش پیدا کنند. همچنانکه «امام زین العابدین(ع)» با خریدن و آزاد کردن تعداد زیادی از بردگان و بندگان غیر عرب، جمعیت زیادی از موالیان در مدینه ایجاد کرد که محب اهل بیت(ع) بودند.

۳ ـ ۲. پس از شهادت حسین بن علی(ع) ایرانیان متوجه شدند از اسلام دو قرائت وجود دارد: اسلام یزیدی و اسلام حسینی. بنی امیه با آن سابقه ظلم‏ها و اعمال تبعیض‏ها نمی‏توانست در قلوب ایرانیان جایی داشته باشد و به صورت طبیعی ایرانیان به سوی امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) گرایش پیدا کردند و بعدها در سقوط بنی امیه بیشترین کمک‏ها را نمودند. زیرا بنی عباس با شعار حمایت از آل محمد (ص) قیام کردند. اما بعد معلوم شد که این جریان نیز با جریان اهل بیت فاصله دارد.

۴ ـ ۲. در طول تاریخ، برخی از شاگردان امام جعفر صادق و سایر ائمه ـ علیهم السلام ـ در ایران حضور یافتند و به طور گسترده مکتب اهل بیت(ع) را تبلیغ کرده و ایرانیان را به مذهب آنان دعوت می‏کردند.

۵ ـ ۲. حضور حضرت امام رضا(ع) در خراسان عامل دیگری است. یکی از دلایلی که «مأمون» می‏خواست امام رضا(ع) را ولیعهد کند، مقابله با عرب‏هایی بود که از برادرش «امین» حمایت می‏کردند. تحلیل وی این بود که با ولایت عهدی امام رضا(ع) هم ایرانیان شیعی را به سوی خود جذب خواهد کرد و هم شیعیان عرب؛ و این باعث تقویت قدرت وی و ضعف امین خواهد شد.

۶ ـ ۲. بسیاری از امام زادگان از ظلم «منصور دوانیقی» و دیگر خلفای ستمگر به ایران آمدند و پراکندگی آنان در سراسر ایران عامل دیگری در گسترش تشیع در ایران بود. همانطور که حضور «حضرت معصومه(س)» در قم، «حضرت شاه چراغ(ع)» در شیراز و «حضرت عبدالعظیم(ع)» در ری، از دلایل مهم روی آوری مردم ایران به سمت تشیع است.

۷ ـ ۲. در عصر سلاطین شیعه‏ی آل‏بویه موجبات تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) بیش از پیش فراهم شد و کتب مهم شیعی مثل تهذیب، استبصار، کافی و من لایحضره الفقیه در این زمان تألیف شد. بزرگانی چون شیخ صدوق، شیخ مفید، شیخ طوسی، سید مرتضی و سید رضی توانستند در این عصر اسلام شیعی را به مردم معرفی نمایند.

۸ ـ ۲. در دوره ایلخانان، حضور علامه حلی به مدت ۱۰ سال در ایران و آزادی وی در بیان احکام و مهارت او در فقه و کلام و نیز تلاش‏های «خواجه نصیر الدین طوسی» عامل دیگری در این زمینه است.

۹ ـ ۲. حلقه آخر این جریان تاسیس دولت صفویه و اعلام تشیع به عنوان مذهب رسمی و حضور و دعوت از علمای شیعه از سراسر جهان اسلام است. این همه سبب شد تا بالاخره در عصر صفویه پس از طی ۱۰ قرن، اسلام شیعی در ایران گسترش یابد و به صورت یک مکتب و مذهب فراگیر در این کشور معرفی شود.

يکشنبه 2/11/1390 - 0:45
كودك

 دختر ۸ ساله ایرانی با قدرتی افسانه‌ای

در حالی که دخترم تازه شروع به راه رفتن کرده بود متوجه شدیم به طرز عجیبی علاقه‌مندی برای بلند کردن اشیای سنگین دارد. به طور مثال در سن دوسالگی گاز پیک نیک را از زمین بلند می‌کرد

روزنامه ایران: دختر ۸ ساله ساروی دو برابر دیگر همکلاسی‌هایش قد و وزن دارد و قدرت وی در بلند کردن اجسام به اندازه یک قهرمان وزنه‌برداری است. یک دختر ۸ ساله ساروی قادر است مادر ۱۲۶ کیلویی خود را روی دوشش سوار کرده و وی را با خود از اتاقی به اتاق دیگر ببرد.

این دختر فاطمه نادری نام دارد و در محله آرامگاه ساری زندگی می‌کند. فاطمه دانش‌آموز کلاس سوم ابتدایی دبستان شهید والفجر ساری است و برخلاف جثه بزرگی که نسبت به همسن و سالان خود در مدرسه دارد هرگز دختر پرخوری نیست و تقریباً به اندازه همکلاسی‌های خود غذا می‌خورد.

هنوز درباره اینکه راز انرژی بیش از حد در بدن وی ناشی از چیست؟ بررسی صورت نگرفته است اما همه معلمان و همکلاسی‌هایش بر این باور تأکید دارند که فاطمه قدرتی برابر با یک ورزشکار حرفه‌ای وزنه‌برداری دارد و توان اصلی‌اش در پاهای قدرتمندی است که خدا به وی عطا کرده است.

پی بردن اینکه انرژی غیر عادی در بدن این دختر چگونه تولید می‌شود نیاز به بررسی‌های تخصصی دارد اما اکنون در کمال سلامت است و مثل دانش‌آموزان دیگر درس می‌خواند و به مدرسه می‌رود.

معصومه اصانلو، مادر این دختربچه درباره چگونگی کشف این خصوصیت خارق‌العاده فاطمه می‌گوید: سال ۱۳۸۰ ازدواج کردم و فاطمه در سال ۱۳۸۲ متولد شد. وزن و اندازه‌اش به هنگام تولد بزرگ‌تر از بقیه نوزادان بود.

در حالی که دخترم تازه شروع به راه رفتن کرده بود متوجه شدیم به طرز عجیبی علاقه‌مندی برای بلند کردن اشیای سنگین دارد. به طور مثال در سن دوسالگی گاز پیک نیک را از زمین بلند می‌کرد.

اوایل از ترس اینکه مبادا با این کار به دخترم آسیبی برسد سعی می‌کردیم وی را از انجام این‌گونه کار‌ها منع کنیم اما همواره وی از کوچک‌ترین فرصت برای بلند کردن اجسام از روی زمین استفاده می‌کرد.

وی افزود: بر خلاف مقدار غذایی که فاطمه در روز می‌خورد وزن وی به طور مرتب بالا می‌رفت و جثه‌اش از سایر همسن و سالانش بیشتر و بزرگ‌تر می‌شد تا اینکه وی را در پیش دبستانی ثبت‌نام کردیم.

یکی از مربیان مدرسه وقتی علاقه‌مندی پنهان دخترم به بلند کردن اجسام سنگین را دید پس از چند بار تست گرفتن ما را به مدرسه احضار کرده و در این‌باره پرس و جو کرد و خواست تا این مسأله را جدی‌تر پیگیر باشیم.

از آن روز تاکنون بار‌ها به شیوه‌های مختلف او را مورد آزمایش قرار دادیم و متوجه شدیم که خداوند در وجود دخترم نیرویی را قرار داده و با آن وی را قادر می‌سازد اشخاص و اجسامی که حرکت دادنش برای افراد بزرگسال مشکل و‌گاه محال است را به راحتی جابه جا کند.

مثلاً او می‌تواند یک انسان تا وزن ۸۰ کیلو را روی دوشش سوار کرده و دور اتاق بچرخاند یا اینکه مرا که ۱۲۶ کیلوگرم وزن دارم را با استفاده از یک چارپایه روی دوش خود سوار کرده و چند متر راه برود.

دخترم را برای ثبت‌نام در کلاس‌های جودو به باشگاه بردم ولی بعداز چهار ماه چون علاقه‌ای برای ادامه این ورزش نشان نداد از باشگاه بیرون آمد.

وی می‌گوید: عاشق وزنه‌برداری و بلند کردن اجسام است اما به هر جا که تصور می‌کردیم بتوانند در این باره کمکی به ما کنند سر زدیم ولی جوابی نگرفتیم. چون اینجا می‌گویند ورزشی به نام وزنه‌برداری زنان وجود ندارد.

دخترم طوری است که باید هر روز انرژی زیاد خود را با بلند کردن اجسام تخلیه کند و اگر مانع شویم عصبانی شده و به در و دیوار مشت می‌زند یا پرخاش کرده و به سر ما داد و فریاد می‌کند.

فاطمه دختر ۸ ساله ساروی نیز دراین‌باره می‌گوید: عاشق بلند کردن اجسام از روی زمین هستم. وقتی مادرم در خانه نیست همه کارهای خانه را انجام می‌دهم اما اصلاً خسته نمی‌شوم.

یک روز در ایام محرم بود و مسئولان مدرسه برای همه بچه‌های اول تا پنجم آش نذری درست کرده بودند. من داشتم برای خوردن آب می‌رفتم مدیر و ناظم می‌خواستند دیگ بزرگ آش را جابه جا کنند اما زورشان نمی‌رسید. من کنارشان رفتم و یک طرف دیگ را گرفتم. آن‌ها هم طرف دیگر را بلند کردند. همه از اینکه دختری به سن من می‌تواند اجسام به این سنگینی را بلند کند تعجب کردند.

هر بار که زنگ ورزش داریم چون من از دویدن زود خسته می‌شوم وسط حیاط می‌ایستم و دو سه تا از دوستانم دست همدیگر را می‌گیرند و من آن‌ها را دور خودم می‌چرخانم. اوایل بچه‌ها از این کار می‌ترسیدند اما الآن دیگر صف می‌ایستند تا من آن‌ها را بچرخانم.

از فاطمه می‌پرسیم از اینکه اجسام سنگین را روی دوش خود می‌گذاری بدنت درد نمی‌کند، پاسخ می‌دهد: اصلاً دردی را احساس نمی‌کنم. من فقط وقتی تند می‌دوم خسته می‌شوم.

حالا فاطمه ۷۳ کیلو وزن دارد، تقریباً دو برابر همسن و سالان خودش، جثه‌اش هم از همه بچه‌های کلاسش بزرگ‌تر است. این دختر بچه عاشق خوردن تخم‌مرغ و املت است. هرروز صبحانه را کامل خورده و به مدرسه می‌رود. درسش تقریباً خوب است اما خودش می‌گوید از ریاضی خیلی خوشش نمی‌آید. اصلاً بچه خارق‌العاده‌ای از نظر مقاومت بدنی در برابر بیماری نیست و به گفته مادرش تقریباً همانند همه بچه‌ها سرما می‌خورد و مریض می‌شود. اکنون ۱۴۲ سانتی‌م‌تر قد دارد و تنها بچه خانواده است.

يکشنبه 2/11/1390 - 0:43
دانستنی های علمی

آیین نامه جدید قانون بازنشستگی پیش از موعد

كمیسیون اجتماعی دولت در حال تهیه و تدوین آیین نامه جدیدی برای اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد كاركنان دولت است.
به گزارش مشرق، معاون حقوقی و امور مجلس معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ، ضمن اعلام این خبر با اشاره به بار مالی سنگین اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد برای دولت، گفت: این قانون امسال در بیشتر دستگاه ها اجرا نشده ، از این رو آیین نامه ای در كمیسیون اجتماعی دولت برای اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد در شرایط خاص در دست تهیه است.

وی افزود: در این آیین نامه موارد خاص اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد مانند اجرای آن برای افراد با مدرك تحصیلی پایین تعیین خواهد شد .

تاجی یادآور شد كه قانون تمدید قانون بازنشستگی پیش از موعد كاركنان دولت ، در روزهای نخست سال جاری از سوی رئیس جمهوری برای اجرا به دستگاه های دولتی ابلاغ شده است و دستگاه ها در صورت داشتن اعتبار می توانند این قانون را اجرا كنند.

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در ادامه گفت: دولت مخالف طرح تمدید قانون بازنشستگی پیش از موعد كاركنان دولت بود ، ولی با توجه به تصویب مجلس، این قانون از سال جاری بمدت پنج سال اجرا خواهد شد.

وی در مورد دلایل مخالفت دولت با این طرح اظهار داشت : تجربه سه سال اجرای این قانون ، خروج نیروهای كیفی از نظام اداری كشور بود.

گفتنی است براساس قانون بازنشستگی پیش از موعد كاركنان دولت مصوب ۱۳۸۶، به دولت اجازه داده می‌شود كاركنان رسمی، پیمانی و قراردادی وزارتخانه ها و موسسه های دولتی را كه حداقل ۲۵ سال سابقه خدمت داشته باشند با حداكثر ۵ سال سنوات ارفاقی بدون شرط سنی در صورت تقاضای كاركنان و موافقت دستگاه متبوع خود بازنشسته شوند.

براساس این قانون ،پاداش پایان خدمت این كاركنان براساس ۳۰ سال پرداخت می‌شود.

همچنین،حداقل سنوات قابل قبول برای استفاده بانوان شاغل از این حكم بیست سال بوده و حداكثر سنوات ارفاقی آنان پنج سال خواهدبود .

بر اساس رأی مجلس، قانون بازنشستگی پیش از موعد كاركنان دولت مصوب ۵/۶/۱۳۸۶ از تاریخ اتمام مهلت اجرای آن به مدت پنج سال ( از سال ۱۳۹۰تا ۱۳۹۴)تمدید ‌شد.
يکشنبه 2/11/1390 - 0:29
عقاید و احکام

قربانی كردن در خیابان‌ها اشكال شرعی دارد

آیت‌الله العظمی مكارم شیرازی تاكید كرد: قربانی‌هایی که در گذرگاه‌ها و خیابان‌ها صورت می‌گیرد و همه‌ جا را آلوده می‌کند، شرعا اشکال دارد.
 
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، این مرجع تقلید در دیدار مدیر کل محیط زیست استان قم با تاكید بر ضرورت بالا بردن سطح آگاهی‌های مردم نسبت به محیط زیست، تصریح كرد: مردم باید آگاه باشند که آب و زمین و هوا محدود است و هر کسی حق دارد مقداری از آن استفاده کند و هر نسلی به مقدار خودش آن را حفظ کند و همان‌گونه که نسل‌های گذشته برای ما سهم گذاشته‌اند ما هم برای آیندگان بگذاریم.

وی ادامه داد: حتی یک قطره آب هم مهم است. بی‌دلیل نباید مصرف شود. هوا را نباید آلوده کرد. برخی از موتورسواران با وسیله نقلیه خراب، اول تا آخر خیابان را آلوده می‌کنند. اینها چه حقی دارند؟

وی در ادامه با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص منابع طبیعی به مردم، افزود: باید به طور جدی فرهنگ‌سازی کرد و مردم را نسبت به محدود بودن اینها و نیاز امروز و آیندگان به آن آگاه كرد.

مکارم شیرازی در ادامه به شرایط جوی و منطقه‌ای قم اشاره و اظهار كرد: با توجه به کویری بودن شهر قم و اینکه گرد و غبارهای فراوانی به شهر قم می‌آید، باید تدابیر مناسبی برای جلوگیری از آن اندیشیده شود.

این مرجع تقلید با اشاره به نابودی فضاهای سبز شهری خاطرنشان كرد: در قم قدیم، در منطقه زنبیل‌آباد، باغ بزرگی وجود داشت که یکی از ریه‌ها و شریان‌های تنفسی قم بود اما متاسفانه نابود شد. باید آینده را دریابیم و درختکاری فراوانی داشته باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه حفاظت از محی زیست، یادآور شد: مسائل مربوط به محیط زیست را باید از دبستان و پیش‌دبستانی شروع کرد و در کتاب‌های درسی گنجاند.

مکارم شیرازی در ادامه به نقش رسانه‌های گروهی در حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: باید رسانه‌های گروهی در بخش محیط زیست کارهای فراوانی کنند وگرنه در آینده مشکلات بسیاری خواهیم داشت و خدای ناکرده افراد فراوانی مبتلا به بیماری‌های پوستی، تنفسی و قلبی خواهند شد.

این مرجع تقلید با اشاره به یکی از مصادیق آلودگی محیط زیست، تصریح كرد: قربانی‌هایی که در گذرگاه‌ها و خیابان‌ها صورت می‌گیرد و همه جا را آلوده می‌کند، شرعا اشکال دارد. باید این کار در جای مناسبی انجام شود و محل آن شسته و گوشت قربانی مصرف شود. این خون‌ها نباید در خیابان ریخته شود زیرا باعث آلودگی می‌شود.

وی در پایان از زحمات تلاشگران محیط زیست و مردمی که به وظیفه خود عمل می‌کنند، تشکر کرد. 
يکشنبه 2/11/1390 - 0:28
دعا و زیارت
در سالروز شهادت علی‌بن موسی‌الرضا(ع)
100 هزار زائر پیاده به مشهد مشرف می‌شوند

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر مشهد گفت: طبق آمار رسیده 100 هزار زائر پیاده روز شهادت امام رضا (ع) به مشهد مقدس مشرف می‌شوند.

خبرگزاری فارس: 100 هزار زائر پیاده به مشهد مشرف می‌شوند

حجت‌الاسلام محمدرضا مهرورز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در تاریخ ثبت شده که بزرگان تاریخ و ائمه برای حفظ احترام به حرم معصومین به صورت پیاده مشرف می‌شدند و به طوری که این کار اعتقادی همراه با احترام، سبب پیاده‌روی عده‌ای به صورت پا برهنه تا حرم حضرت شده است.
وی خاطر نشان کرد: تشرف پیاده به حرم رضوی ضمن داشتن آثار و برکاتی زیادی سبب  قرار دادن اعتقادات، حاجات و نذور مردم می‌شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد یادآور شد: در بسیاری از مراکز پذیرایی از زائران پیاده شاهد معجزات و امدادهای غیبی و کارهای نیکویی بودیم و زائران پیاده حرم امام رضا (ع) در مسیر خود شاهد لحظاتی هستند که ما هرگز نمی‌توانیم آن لحظات را تجسم کنیم.
مهرورز با اشاره به بحث ترویج، تشویق در راستای فعالیت‌های فرهنگی و دینی گفت: کار معنوی مانند کار عمرانی نیست که بتوان از آن آمار عملکرد یا گزارش کار داد و ثمره کار معنوی ایجاد آرامش بین مردم، پرهیز از اخلاق‌های ناپسند و ترویج منش پهلوانی و علوی است.
وی در ارتباط با فعالیت‌های شهرداری گفت: شهرداری به کمک دیگر دستگاه‌ها محل اسکان، پذیرایی، نقشه شهر، تعیین مسیر از ورودی‌های شهر، اتوبوس برای برگشت و دیگر امکانات را برای رفاه حال زائران رضوی مهیا کرده است.
مهرورز افزود: در ارتباط با سیره و اخلاق رضوی خوب عمل نکردیم، باید با محبت، مهربانی ضمن ترویج اینگونه موضوعات از ثمره فعالیت تمام سازمان‌ها در راستای ایجاد زیر ساخت‌های سیره و فرهنگ رضوی استفاده کرد.

يکشنبه 2/11/1390 - 0:26
سخنان ماندگار


فهمیـده ام که ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


فهمــیده ام که یک زلزله ۷ ریشتری تمام مشکلات دیگر زندگی آدم را کم اهمیت می کند. ۲۸ ساله

فهمــیده ام که
در زندگی باید برای رسیدن به اهدافم تلاش کنم ولی نتیجه را به خواست خدا بسپارم و شکایت نکنم.
۲۹ ساله

فهمــیده ام که
هیچ وقت نباید وقتی دستت تو جیبته روی یخ راه بری.
۱۲ ساله

فهمــیده ام که
نباید بگذاری حتی یک روز هم بگذرد بدون آنکه به زنت بگویی "دوستت دارم".
۶۱ ساله

فهمــیده ام که
اگر عاشق انجام کاری باشم، آن را به نحو احسن انجام می دهم.
۴۸ ساله

فهمــیده ام که
وقتی گرسنه ام نباید به سوپر مارکت بروم.
۳۸ ساله

فهمــیده ام که
می شود دو نفر دقیقا به یک چیز نگاه کنند ولی دو چیز کاملا متفاوت ببینند.
۲۰ ساله

فهمــیده ام که
وقتی مامانم میگه "حالا باشه تا بعد" این یعنی "نه".
۷ ساله

فهمــیده ام که
من نمی تونم سراغ گردگیری میزی که آلبوم عکس ها روی آن است بروم و مشغول تماشای عکس ها نشوم.
۴۲ ساله

فهمــیده ام که
بیشتر چیزهای که باعث نگرانی من می شوند هرگز اتفاق نمی افتند.
۶۴ ساله

فهمــیده ام که
وقتی مامان و بابا سر هم دیگه داد می زنند، من می ترسم.
۵ ساله

فهمــیده ام که
اغلب مردم با چنان عجله و شتابی به سوی داشتن یک "زندگی خوب"حرکت می کنند که از کنار آن رد می شوند.
۷۲ساله

فهمــیده ام که
وقتی من خیلی عجله داشته باشم، نفر جلوی من اصلا عجله ندارد.
۲۹ ساله

فهمــیده ام که
بیش ترین زمانی که به مرخصی احتیاج دارم زمانی است که از تعطیلات برگشته ام.
۳۸ ساله

فهمــیده ام که
مدیریت یعنی: ایجاد یک مشکل، رفع همان مشکل و اعلام رفع مشکل به همه.
۳۴ ساله

فهمــیده ام که
اگر دنبال چیزی بروی بدست نمی آوری، باید آزادش بگذاری تا به سراغت بیاید.
۲۹ ساله

فهمــیده ام که
باز کردن (نی زدن) در ساندیس از طرفی که نوشته "از این قسمت باز کنید" سخت تر از طرف دیگر است.
۵۴ ساله

فهمــیده ام که
عاشق نبودن گناه است.
۳۱ساله

فهمــیده ام
هر چیز خوب در زندگی یا غیر قانونی است و یا غیر اخلاقی و یا چاق کننده.
۴۶ ساله

فهمــیده ام
مبارزه در زندگی برای خواسته هایت زیباست. اما تنها در کنار کسانی که دوستشان داری و دوستت دارند.
۲۷ ساله

فهمــیده ام
در فکر عوض کردن همسرم نباشم. خودمو عوض کنم و وفق بدم به موقعیت ها و مراحل مختلف زندگیم تا بتونم با بینش واضح زندگیم رو با خوشحالى و سرور ادامه بدم.
۴۲ ساله

فهمــیده ام که
وقتی طرف مقابل داد میزند صدایش به گوشم نمیرسد بلکه از آن رد می شود.
۵۰ ساله

فهمــیده ام
هرکس فقط و فقط به فکر خودشه، مرد واقعی اونه که همیشه و در همه حال به شریکش هم فکر کنه بی منت.
۳۵ ساله

فهمــیده ام
برای بدست آوردن چیزی که تا بحال نداشتی باید بری کاری رو انجام بدی که تا بحال انجامش نداده بودی.
۳۶ ساله

فهمــیده ام
سخت ترین کار دنیا شناخت انسانهاست و نمی توانی به شناخت تقریبی که از یک فرد چند لحظه قبل داشته ای ۱۰۰% اطمینان و اعتماد کنی.
۳۱ ساله

فهمیده ام که
ظرف های تو خالی بیشتر صدا دارند.
۲۱ ساله

فهمیده ام که
به خود بیاندیشم و فکر کسی نباشم چون کسی به فکر من نیست.
۲۵ ساله

فهمیده ام که
هرآنچه را که می اندیشیم روزی به حقیقت میرسد پس مثبت بیندیشید.
27 ساله

فهمیده ام
چیزهایی که برایم بی اهمیت هستند همیشه دردسرساز می شوند.
۱۳ساله

فهمیده ام برای به خطا نرفتن باید عاشق بود. عاشق خدا. عشق تنها چیزیه که اجازه نمیده خلاف نظر معشوق کاری انجام بدیم. ۲۷ساله

يکشنبه 2/11/1390 - 0:17
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته